Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الخامس عشر 15 

ملاك بتعجب:ليه هو في حاجه
هيتأخر عشانها.

سيف بحب:لأ يا حبيبتي مفيش
حاجة،متقلقيش

ملاك بحب: حاضر

سيف بإحترام: سجي•••
سجي

كان ينادي على سجي ولكنها
لم ترد لأنها كانت غير مركزه
تماماً ولم تسمعه،

ملاك قامت لتنادي عليها وتعرف ما بها 

ملاك بحب مسكت يديها:سجي
أنتي سرحانه ليه

سجي إستيقظت من شرودها
علي صوت ملاك

سجي بتركيز:نعم،فيه حاجه

ملاك بحب:سيف كان بينادي
عليكي وأنتي كنتي سرحانه

سجي بحب:معلش،بس كنت بفكر في حاجه شاغله بالي

ملاك بحب:بعدين هتحكيلي
علي كل حاجه

سجي بحب: حاضر يا ملاك
كنت بتنادي عليا يا سيف
هو في حاجه

سيف بإحترام: أيوه
كنت بقول إنزلي لآسر عشان
إتأخر أوي،خليه يخلص بسرعه
ويجي

سجي بحب؛حاضر

سجي نزلت لأسر تحت عند
غرفه الإستقبال،وكانت علي
مقربه من الغرفه ولكنها سمعت
صوت آسر وهو يضحك،فإقتربت أكثر ووقفت
خلفه لكن من بعيد وهو لا يراها 

آسر بضحك: ههههه،أنا قررت أشتغل هنا عشانك أنتي

الدكتوره بتعجب:أنا

آسر بضحك: ههههه،هيكون مين يعني،أيوه أنتي،
أنتي عجبتيني من أول نظرة
شوفتك فيها،غير وشك البشوش
والبريء

في الوقت ده كانت سجي
تسمع حوارهما وكانت مع كل
كلمه يتحدثها آسر تنزل دموعها
وقلبها يدق,بل كان يغازلها ويضحك معها إلي أن أعجب بها (الدكتوره)
،لم يتوقف عن مغازلة
الفتيات وعن عادته الذي
تضايق الجميع وخصوصاً سجي
تذكرت بأنه لم يحبها وكان
يغازلها ويضحك معها مثل
أي فتاه عاديه تماما يعجب
بها،لكنها إستيقظت من أوهامها
ومسحت دموعها،وأصبحت حاده
الطبع والمعاملة،وإتجهت ناحيته

سجي بحده:خلص بسرعه 
عشان سيف عايز يمشي
وقلقان عليك

آسر إتجه ناحيتها وإتصدم بوجودها،وشعر بأنه خانها
ودقات قلبه سريعه،وكان
يشعر إحساس مختلف
تماما عند وجدها أمامه
وكان أول شعور يشعر
به في حياته،كان يغازل
ويضحك دائما مع النساء
ولم يشعر بأي شئ نهائي
إلا أن هذه المره قد أشعرته
بالخيانة.

آسر بإرتباك:•••••

سجي بحده:مش بترد يعني
من شويه كنت بضحك وتهزر
إيه شوفت عزرائيل

آسر بتأنيب ضمير:لأ بس إتفاجئت بيكي

سجي بغضب:لأ عادي أنا هطلع
دلوقتي خد راحتك وأسفه
إن قطعت حواركوا
ونظرت إلى الدكتوره بغضب
وذهبت إلى ملاك.

آسر بحزن: خلصي الإجراءات 
الخروج بتاع سيف الدمرداش
بعد إذنك

الدكتورة بإحترام:تحت أمرك
••••إفضل الورق الخروج

آسر بحزن:شكرا
وذهب إلى غرفة سيف وملاك
💲💲💲💲💲💲💲
في غرفه سيف

سجي بحزن:أنا قولتله هو طالع
أهوه

ملاك بحب:مالك وشك مقلوب
ليه ما أنتي كنتي كويسه

سجي بحزن: بعدين يا ملاك
هحكيلك بس لما سيف يخرج
بالسلامة 

ملاك بحزن:إن شاء الله
بس إضحكي بقي ،عشان
خاطري

سجي بإبتسامه:حاضر

آسر دخل عليهم وكان وجهه
يدل على علامات الحزن

سيف بتعب:ده كله يا آسر
تأخير

آسر بحزن:أنا آسف أص•••

سيف بتعب: خلاص،مفيش داعي،أنا فاهمك كويس،ولما
أتحسن نبقي نتحاسب

آسر بحزن:إللي يرضيك يا
صاحبي إعمله

ملاك بتعجب:هو في إيه أنا
مش فاهمه حاجه

سيف بتعب:مش دلوقتي يا
ملاك بعدين

آسر :أنت هتخرج دلوقتي
أنا خلصت الإجراءات

سيف بحب:تمام
يال عشان تسندني 

آسر وهو ينظر لسجي ولكن
هي تجاهلته تماماً :حاضر

آسر سند سيف إلي سيارته
وركب سيف خلف السياره
وملاك ركبت بجانبه ووضعت
رأسه علي صدرها لكي يستريح
أما آسر وسجي ركبوا في الأمام وكان آسر يقود السيارة
وبجانبه سجي وأخذ ينظر
إليها بنظره عتاب وتأنيب ضمير
ولكن هي تتجاهله ولم تنظر
إليه،حتي وصلوا إلي فيلا سيف
وسنده هو وملاك إلي فراشه
في غرفته،وإطمن عليه وكذلك
سجي وودعت ملاك ونزلت
لتعود إلي بيتها ولكن إستأذن
آسر بعدما إطمن علي سيف
وذهب إليها ليلحقها

آسر: سجي•••

سجي:•••••

آسر: سجي إستني إسمعيني

سجي:••••

سجي لم ترد عليه تماما وكانت تمشي بسرعة جنونيه
ولكن جري آسر عليها ليلحقها
ومسك يديها ووقفها وقال لها 
  
آسر بغضب:مش بتردي عليا
ليه

سجي بعلو صوتها:سيب إيدي
ملكش دعوه بيا ،ومتناديش
عليا أنا ولا أعرفك ولو أنت
تعرفني أصلا إنساني ومتجيش
جنبي

آسر بصوت جهوري:إزاي،متعرفنيش،
أنتي مش عارفه إيه إلا بينا

سجي بسخرية:لو عارف عرفني
ههه

آسر بصوت جهوري:والله،
مش عارفه،أومال إللي حصل
بينا في المصعد تسميه إيه

سجي بعصبية وبعلو صوتها:
كانت قله تربيه مني،أنا متربتش،أني سمحتلك تعمل
حاجه زي دي،وأظن أنت متعود كده مع أي واحدة تعجبك

آسر بعصبية جنونيه:مسك
ذراعيها بشده وضغط عليهم
وقال:إتعدلي وإعرفي إنتي
بتكلمي مين،وأي أنا متعود
كده مع أي واحده تعجبني

سجي تغرغرت الدموع في عينيها:سيب إيدي،عايزه أمشي

آسر بحده: تمام••••
بس هوصلك بالعربية

سجي بعلو صوتها:أنت بتفهمش
قولتلك سيب إيدي،وهروح لوحدي شكراً

آسر بسخرية:OKAY
سيبت إيدك، بس برده أنا
إللي هروحك،حتي ولو مش
بمزاجك،غصب عنك هاوصلك

سجي بغضب:وريني إزاي
هتروحني••••

وغادرته وذهبت ولكنه ذهب 
إليها مسرعا وحملها فوق كتفيه
ودخلها داخل سيارته بقوه.
ولكنها كانت تضربه علي صدره
وتحرك رجليها بغضب كالأطفال
وقاد آسر سيارته بسرعه ما

سجي بحده: أخر مره تلمسني
ولا تيجي جمبي،أنت فاهم

آسر بضحك:قاصدك تاني مره
هههه

سجي بغضب:بطل إستظراف
أنا مش بهزر

آسر بضحك: ماشي يا قلبي
تؤمري بحاجة تاني

سجي بتعجب:ياك وجع قلبك
إحترام نفسك،وسوق عدل

آسر بضحك:يرضيكي إن قلبي
يتوجع،•••طب أحس بيكي
إزاي وبمشاعرك تجاهي

سجي بإبتسامه مختفيه:
إتنيل مشاعري إيه،ولا بتهمني
أصلاً ،ولا فارق معايا

آسر بخبث: متأكدة أومال
لما قربت منك في المص•••
•••سجي قاطعته

سجي بدهشة:لِم نفسك،لو مسكتش هنزل،أنا متربيه
علي فكره،مش زي إللي
بتعر•••

آسر بحب:كملي•••
خوفتي علي مشاعري
علي فكره بدأتي تحبيني
وبتموتي فيا كمان،مكنتش
أعرف إنك بتحبيني أوي كده

سجي بدهشة:حبك برص

آسر بتعجب:أعوذ بالله من لسانك ده كلام تقوليه،جايه
من عشه فراخ أنا
بحسبك هتقوليلي، ميرسي
أي لف يو ، سانكس 

سجي بإبتسامه مختفيه:ده
إللي عندي،ولو مش عاجبك
شوف واحده غيري تكلمك
فرنساوي،

آسر بضحك:لأ عجباني،أنتي
لسانك متر إلا ربع،وألفاظ
بلدي،ونكديه حبتين تلاته
خليهم عشرة،بس بحبككك
❤️

سجي بغيظ:أناااا•••
نكديه وبلدي ولساني طويل
أنا هوريك لساني الطويل
دلوقتي••••
قاطعها آسر

آسر بخوف مصطنع: مش معني
ركزتي في دول،مفيش حاجه
لفتت إنتباهك أبدآ في الأخر

سجي بخبث:لأ طبعا،حاجه إيه

آسر بضحك:يا ميله بختك يا
أم آسر في إبنك،بيحب واحده
مجنونه ومش رومانسيه 
أنتي مبتكلميش رومانسي خالص

سجي بمكر:رومانسي •••
إيه رومانسي ده، علطول بسمع
عنه بس معرفهوش ولا جربته
إللي أعرفه إنه هو بيبقي بين
إتنين متجوزين،مخطوبين

آسر بصدمه:بس••••

سجي بضحك: أيوة

آسر بقله حيله:يالا إنزلي بيتك
أهوه،إلهي ربنا يهدي بنتك
يا أم سجي،ويرزقها بإبن الحلال إللي هتنكد عليه
إلا هو أنا يعني

سجي بضحكه مختفية:متشكرين

آسر ذهب بسيارته إلي بيته
لكي يستريح من مجنونته 
إللي طيرت عقله خلاص

سجي بضحك جنوني: ههههه
هههه،ده ما صدقك ،هههه
هو فاكرني إيه هيستغلني
قال عايز أكلمه برومانسية
مانا عرفاه قليل الأدب
ناقص أقوله،إزيك يا بيبي
وحشتني،عامل إيه يا روحي
أي لف يو"بطريقتها المضحكه"
تبقي بتحلم،هو أنتوا مش عايزين النكد وضرب الشبشب
ده إللي ينفع معاكوا
وذهبت إلى منزلها

أم سجي بغضب: نورتي يا أختي،ما لسه بادري

سجي بضحك مصطنع:حبيبه
قلبي وحشتيني،يا قمر إنتي

أم سجي:وأنتي يا قلب ماما
من جوه،بت مش عليا الكلام
ده،إتأخرتي ليه

سجي:إيه يا ماما ما كنتي كويسه،قلبتي كده ليه

أم سجي: هو أنتي لسه شوفتي قلبان

سجي بخوف مصطنع:إهدي كده
يا حبيبتي بالهداوه كده وهحكيلك من الألف للياء

أم سجي:إخلصي

سجي بضحك: ينفع أحكيلك
من الفاء  للياء،

أم سجي بنفاذ صبر:بت إنتي
هتهزري و هجننيني

سجي بخوف:مش قاصدي يا
ماما بس تعبانه دلوقتي أوي
ومش هقدر أحكيلك

أم سجي:إنتي من ساعه ما جيتي،وأنتي عماله ترغي من
الصبح،كنتي زمانك إنفضتي

سجي بتعب:عندك حق،
سمي كده بسم الله الأول
أول حاجة مروحتش الشغل النهاردة

أم سجي:يا نهارك أبيض النهارده،كمان مروحتيش
ده أنا فاكراكي في الشغل
وإتأخرتي.
كملي يا مقصوفه الرقبه

سجي بخوف:صلي على النبي
محمد

أم سجي:بت إخلصي أنتي هتوبيلي دلوقتي

سجي بخوف: حاضر يا ماما
الصبر، الصبر حلو،خلاص خلاص
نكمل أهوه••••
وبعدين يا ستي روحت عند
بيت ملاك وأنا متنقبه عشان.
موضوع خاص بيها،عشان حياتها
في خطر،وإن زياد عارف مكانها
وهيرجعها،لسه بقولهم لقيت سيف جوزها تعب فجأة وأغمي
عليه خدناه على المستشفى
قعد معاهم طول اليوم جنب
ملاك وكده 

أم سجي:لأ والله،فيكي الخير
بتفهمي في الواجب

سجي بفرحه:أومال يا ماما
ده واجب ولازم أعمله،يا
حبيبتي

فجأة أمها مسكتها من طرحتها
وقالت لها

أم سجي بغضب:لما أنتي في
المستشفى وهتتأخري،متصلتيش
ليه ،وقافله موبايلك ليه ردي

سجي بصراخ:ااااه،
طرحتي يا ماما،

أم سجي:بت إنطقي

سجي بصراخ:هكلمك إزاي وإنتي مسكاني كده

أم سجي: سيبتك أهوه إتكلمي

سجي بضحك:عشااان إيه•••
عشان فصل شحن 
شوفتي يا ماما التلفون عمل إيه

أم سجي بنفاذ صبر:يارب صبرني في بنتي،أمتي تمشي
من وشي

سجي بضحك: متخافيش يا ماما،أنا هفضل طول العمر جنبك ومش هسيبك

أم سجي: كده كتير،كده كتير
بت قومي نامي،حسابي معاكي
بكره إن شاء الله ،قومي
إتخمدي

سجي بحب: تصبحي علي خير
يا قلبي من جوه

أم سجي:وأنتي من أهله ياختي
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
في فيلا سيف

سيف كان فارداً ظهره علي
الفراش،وكانت ملاك جالسه
بجانبه وكانت تملس على
شعره بحنان وتأمل

ملاك بفرحه:حمدل على السلامه

سيف بإبتسامه رقيقه: الله يسلمك،
أنتي بتحبي تلعبي في شعري

ملاك بحب:أيوه،
شعرك حلو أوي،طويل وناعم
وأكتر الوقت بيبقي نازل على
جبينك،خصوصا لما بتصحي
من النوم

سيف بحب:أممم••••
وإيه كمان

ملاك بخجل: حنيتك وحبك
ليا وأنك علطول بتحسسني
بالأمان وتفضل تقولي
"أنتي ملك سيف الدمرداش
وبس" بس بقالك يومين
مقولتهاش.

سيف بضحك علي طفلته المجنونه: هههه،نفسك تسمعيها

ملاك بفرحه:أمممم

سيف بحب:أنتي ملك سيف الدمرداش وبس
مش بس كده••••
أنتي كيانه وعقله وروحه
وقلبه وكل حاجه في الدنيا

ملاك بفرحه إلي حد ما:
ده
كله ،أنت بتحبيني أوي

سيف بصوت رقيق هادي:
وأنتي بتحبيني

ملاك بخجل،:أممم•••
أنا بحبك أوي،بكل تصرفاتك
وأسلوبك،أنا أول مره أحب
بالشكل ده

سيف بغضب:وأخر مره

ملاك حضنته وهو نائم على
الفراش من غيرته الزياده
عليها وحبه ليها بجنون

ملاك بفرحه: حاضر
أخر مره
وإبتعدت عنه لأنه مريضا
ولا يقدر على حملها،
ولكن جذبها إلي حضنه
مره أخري

سيف بتعب: متبعديش تاني
عن حضني،قولتلك قبل كده
أنا من غير حضنك،بحس إني
ناقصني حاجه كبيره اوي
وهو أنتي

ملاك بخجل: أنا عارفه أنك
بتدايق لما ببعد عن حضنك
بس أنت قلبك بيوجعك
وتعبان مش هقدر تستحملني

سيف بنعاس:ملكيش دعوه
يا حبيبتي،خليكي في حضني
علطول ومتبعديش،كفايه إن
إنتي عايشه معايا طول
أيامي معاكي كنت بحلم
إن تجمعنا أوضه وسرير
واحد وتنامي في حضني

ملاك بفرحه:بجد•••
وكنت مخبي عني في الفتره
دي،بس مكنش باين عليك خالص،يإما حنون وطيب
يإما حاد وقوي في المعامله

سيف:•••••

ملاك بحب قبلته من يديه
عندما وجدته نائما،ونامت في
حضنه الدافئ الذي يشعرها
بالأمان و الحب
💲💲💲💲💲💲💲
البارت خلص

__________"""""_______البارت السادس عشر

في فيلا سيف

ملاك إستيقظت من نومها مبكرا
وجدت سيف نائما بوجه الوسيم،والبرئ،الذي يظهر عليه
علامات النوم طوال الليل
وشعره الأسود الطويل الذي
تعشقه ملاك،المتساقط علي
جبينه،
فقامت ملاك برفعه وترتيبه
إلي أعلي رأسه بحنان وتأمل
فيه وقبلته من جبينه بحنان
ونهضت إلي الحمام بهدوء
حتي لا يشعر بها
ملاك خرجت من الحمام بنشاط
وحيوية وذهبت لتأدية فرضها

بعد حوالي دقايق من الزمن
إستيقظ سيف بتعب وفتح
عينيه ولم يوجد ملاك بجانبه
فشعر بنبضه قلبيه لأنه تَعوَد
دائما بأنها تكون في حضنه
دائما أو بجانبه 
فنادي عليها

سيف بتعب وصوت متقطع:
ملاك••••
ملاك••••

ملاك إنتهت من تأدية فريضتها
وسمعت صوت سيف ،بصوته
المتقطع
فذهبت إليه مسرعا،وجلست بجانبه

ملاك بفرحه: صباح الخير يا
سيف

سيف بإبتسامه: صباح العسل
والجمال

ملاك بخجل:لأ أنت إللي عسل

سيف بإبتسامه:أنتي حلوة اوى
النهاردة،وجمالك مزغلل عيني
أوي

ملاك بخجل شديد: كويس أنك
عارف،أنت أصلاً مش واخد بالك مني،وعلطول في الشغل

سيف بحب:أممم،لأ أنا زعلان
أنتي علطول مبتفرقيش خيالي
ديما وأنا في الشغل وبفكر
فيكي ديما

ملاك بطفوله:لأ خلاص متزعلش
أنا كنت بقولك عشان ألهيك
عني،ههههه

سيف بحب:مش بس كده
وبتختبرني كمان 

ملاك بفرحه وتنظر إلى شعره:
إيه ده شعرك نزل تاني ،أنا
لسه مظبطاه

سيف بضحك علي طفلته:
مركزه أوي مع شعري 
طب ركزي فيا أنا شويه

ملاك بفرحه:سيف••••
يا سيف •••

آسر بضحك:نعم
أنا جنبك أهوه

ملاك بطفوله:سيب شعرك كده
علطول،كده بيبقي أحلي
مترجعهوش وراه تاني

سيف بتحدي:إلا شعري
ملكيش دعوة بيه،أنا بحبه
كده،أنا سايبك تلعبي فيه
كل يوم الصبح،غير كده
لأ

ملاك بحزن:ليه يا سيف
كده أحلي،صدقني

سيف بحب:إستحاله
غيري فيا زي مانتي عايزه
إلا شعري

ملاك بتحدي:أنا أعرف خليك
تنزل شعرك زي مانا عاوزه
بس بطريقتي

سيف بضحك: هنشوف
بس إسنديني عشان عايز
أخد شاور 

ملاك بفرحه:حاضر،
أنا هعملك إلا أنت عايزه
وانا إلا هحميك ولبسك
وسرح شعرك وفطرك

سيف بحب:ده كله عشاني

ملاك بنشاط:أيوه ،ويالا
عشان تستحمي

سيف بحب: حاضر

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent