رواية من نظرة حب الفصل السادس عشر 16
مالك : قول الحقيقة ي حمزة
حمزة : مش عارف
مالك : نعم ي اخويا
حمزة : بقولك معرفش انا بعمل كدة ليه انا لما لقيته بيحاول يلمسها محستش بنفسي الا وانا نازل فوقه ضرب
مالك : يبقي حبيتها
حمزة : معرفش ي مالك انا كنت قفلت علي قلبي وكرست حياتي لعيلتي وشغلي مش عارف ايه اللي حصل
مالك : هو الحب كدة مفيهوش امتي ولا ازاي بييجي فجاة مبتحسش بنفسك الا وانت غرقان بتفاصيل شخص ونفسك تشوفه دايما ومتتحملش لو حد حاول انه يؤذيه
حمزة : اي دا من امتي وانت بتتكلم عن الحب دا انت كنت اكتر واحد مبتثقش في الحب
مالك : الواحد بيتغير بردوا
حمزة : والله افكرك بالبنات اللي كنت شاقطهم وخلعت منهم واللا بالبنات اللي انت علقتهم بيك وسيبتهم واللا البنات اللي
مالك بمقاطعة : بسسس يخربيتك انت هتسيحلي اسكت انا قايم
حمزة : علي فين دلوقتي
مالك : اوصل نسمة
حمزة : والله توصلها من امتي الحنية دي
مالك : عادي يعني
حمزة : انت فيك حاجة متغيرة يعني هتوصلها وبقالك ساعة بتتكلم عن الحب
مالك : عشان الشهامة وكدة
حمزة : يعني مش عشان الحب
مالك : لا ي اخويا عشان الشهامة ومتعطلنيش واطلع برة يلا
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في اوضة ثريا راحت نسمة لها عشان تتكلم معاها
نسمة : ممكن حضرتك اتكلم معاكي
ثريا : تعالي ي نسمة ي حبيبتي
دخلت نسمة لها وثريا شاورت لها تيجي تقعد جمبها علي السرير
نسمة : انتي عاملة ايه دلوقتي انا مقدرتش اجي اتطمن عليكي بس كنت مشغولة تحت
ثريا : الحمدلله ي
نسمة : بعد اذنك يعني انا كنت عاوزة اخد اجازة بكرة
ثريا : ليه ي حبيبتي فيكي حاجة
نسمة : لا انا الحمدلله بس يعني كان عندي ظروف عائلية
ثريا : قوليلي ممكن اساعدك لو في مشكلة
نسمة : لا بس اختي في عريس هيتقدملها بكرة وانا اللي مسؤولة عنها فعشان كدة يعني
ثريا بتفهم : خلاص ي حبيبتي براحتك مفيش اهم من العيلة وتقدري متجيش بكرة ولو احتاجتي حاجة عرفيني
حضنتها نسمة وهي بتعيط وهي مش عارفة هي عملت كدة ازاي
نسمة : انا اسفة بس انا مقدرتش امسك نفسي
ثريا : ربنا عالم اني بعتبرك زي بنتي مكة وانتي مقبلتش تشتغلي هنا الا عشان اساعدك
نسمة : شكرا ليكي بجد انتي فعلا حسستيني احساس محستهوش من زمان اوي من بعد وفاة ماما
ثريا : بتشكريني علي ايه دا انا لسة بقولك اني بعتبرك زي بنتي عمرك شوفتي مكة بتشكرني
نسمة : لا
ثريا : يبقي انتي تبقي زيها واضحكي بقي واللا انتي عاوزاني ازعل
نسمة : لا طبعا
ثريا : يبقي اضحكي ومتخليش حاجة تزعلك ابدا
نسمة بابتسامة : طب عاوزة حاجة مني دلوقتي
ثريا : سلامتك ي حبيبتي ويلا بقي عشان تروحي لانك مش هينفع تروحي في وقت متاخر عن كدة بس قبل ما تمشي احب اعرفك ان مالك مش وحش واللي بيعمله دا عمره ما عمله
نسمة : قصدك ايه
ثريا : يعني انه يفضل مستني وحدة عشان يوصلها بس ويخاف عليها اوي كدة
نسمة بكسوف : انا اتاخرت همشي
طلعت نسمة من الاوضة وسابت ثريا اللي بتبتسم علي كسوف نسمة
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
تحت كان مالك مستني نسمة اللي اول ما شافته ابتسمت بس خفتها قبل ما هو يشوفها وعملت نفسها متعصبة
مالك : طب ليه الوش دا
نسمة : انت بتعمل ليه كدة ي مالك باشا
مالك : باشا ها حلوة منك
نسمة : انا عاوزة اعرف انت بتعمل كدة ليه
مالك وهو بيقرب منها : انتي عاوزة تسمعي ايه
نسمة بتوتر من قربه : لو سمعت ابعد
مالك : يلا عشان متتاخريش والاجابة هتعرفيها بعدين في الوقت المناسب
نسمة : يلا
مالك : اركبي
ركبت نسمة معاه وهي بتفكر فيه وفي كلام ثريا ليها
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
تاني يوم كانت نسمة بتعدل في البيت هي وملك عشان العريس
ملك : انتي ي بنتي ايه آلة ما تستريحي شوية
نسمة : وهو دا يوم راحة وبعدين انتي ايه اللي مخليكي بتشتغلي معايا روحي بسرعة جهزي نفسك تلاقيهم علي وصول
ملك : ي بنتي مش بساعدك دا انتي بتعملي اكنه فرح علي فكرة هما لسة جايين يطلبوا ايدي
نسمة : ملكيش دعوة وهو انا عندي اغلي منك عشان اعمله
ملك : انتي حرة
نسمة : بطلي ي بت واسمعي الكلام وادخلي جوة جهزي نفسك
ملك : طب وانتي مش هتجهزي نفسك
نسمة : انا لسة ورايا شوية حاجات هعملها واجهز نفسي وهما اصلا جايين يطلبوا ايدي واللا ايدك
ملك : وهو انا يعني اللي هقابلهم لوحدي
نسمة : ي بت هنفضل نتكلم لا انتي هتجهزي نفسك ولا انا هعمل اللي ورايا ادخلي يلا
دخلت ملك وسابت نسمة بتظبط في المكان لحد ما خلصته ودخلت الاوضة تلبس وبعدها راحت لملك الاوضة عشان تساعدها
ملك : ها انا كدة خلصت
نسمة : قمر ي حبيبتي
ملك : كالعادة
نسمة : ايوة بقي الجامد الواثق من نفسه
ملك : انا خايفة اوي ي نسمة
نسمة : خايفة من ايه ي حبيبتي
ملك : يعني ان اهله يرفضوا عشان فرق المستوي
نسمة : بصي ي ملك انا هقولك علي حاجة الواحد مش لازم يخاف من حقيقته بالعكس لازم يفتخر بها انتي ممكن تخافي لو كنتي بتكدبي او بتمثلي عليه وقتها بس تخافي ولو عيلته متقبلتكيش فلانهم مبيهتموش الا بالمظاهر ووقتها انا اللي هرفض لاني مش ممكن اني اخلي اختي وبنتي حد يزعلها في يوم وعاوزاكي تعرفي اني معاكي ومش هسيبك ابدا
حضنت ملك نسمة وعنيها مدمعة ونسمة كانت بتهديها
نسمة : اوعي تعيطي المكياج هيبوظ ومفيش وقت ترجعي تعمليه
ملك : انا بحبك اوي ي نسمة
نسمة : وانا اكتر ي روح نسمة
سمعوا خبط في وقتها وعرفوا انهم هما طلعت نسمة بسرعة وفتحت الباب واللي انصدمت وقت ما فتحته
•تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية