رواية عاشقت مجنونا الفصل السادس عشر 16
ملاك أخذته على الحمام لإستحمامه بنفسها وقامت
بإرتداه تيشرت رياضي ضيق
الجسم ومتناسق مع بشرته
القمحيه وقامت بتجفيف
شعره المبلل بالمنشفه
وسندته إلي الخارج عند
المرآه لتسريح شعره
ملاك بفرحه: دلوقتي هسرح
شعرك وبعد كده ننزل نفطر
سيف بنشاط وحيوية:تسلم إيدك
أنا حاسس إني فوقت وركزت
عن الأول
ملاك بفرحه ما لأنها تقوم بتسريح شعره الذي تعشقه
ملاك بفرحه:إن شاء الله ديما
ومسكت الفرشاه لتقوم بتسريحه
سيف بضحك:هتعرفي تسرحيه
زي مانا بعمله
ملاك بطفوله:أيوه وكانت تنظر
إليه في المرآة بفرحه ما
سيف بضحك: ههههه،أنتي بتعملي إيه يا ملاك
ملاك بخبث:خليك ساكت،وأنا
هطلعك قمر
سيف بضحك جنوني: ههههه
أنا قمر أصلاً،هههه•••وبعدين
أنا مش بسرحه كده خالص
ملاك بحب:مانا عارفه بس
لما تخليه نازل علي عينك
كده هتبقي شكلك أحسن
وقمور
سيف بتحدي:لأ طبعا•••
سرحيه لواره وبفلقه من علي
الجنب زي ما كنت بعمله
ملاك بحب:إسمع كلامي بس
وهيعجبك أوي
سيف بتحدي:لأ
سيف أخذ الفرشاه منها
وقام بتسريحه كما يعمل
كعادته وهي واقفه بجانبه
مربعه اليدين كالأطفال وتنظر
إليه بغضب طفولي.
سيف بفرحه:كده أحلي وكان
ينظر في المرآة بشكله الوسيم
الذي ينسقه شعره الأسود الطويل
ملاك بغضب طفولي:مش حلو
سيف بتحدي:عاجبني،هههه
ملاك بخبث:أممم،بتضحك
ماشي
قربت منه ملاك بهدوء
ومسكت شعره لخبطته في
بعضه تماما
ملاك بضحك جنوني:كده شكلك
أحلي،ههههه
سيف ظهر عليه علامات الغضب،ولكن بعد ثواني
إبتسم وتذكر حاجة
سيف بخبث:تعال أقولك
ملاك بضحك:لأ،
هههه
سيف بمكر:تعالي بس
عشان هتعدلهولي
ملاك بحب:حاضر
ملاك ذهبت بفرحه ما إليه أمام المرأة،ولكنه كان يمسك
كريم شعر وكان مختبئه خلف
ظهره
سيف بمكر: تعالي جنبي
وذهبت إليه ملاك ومسك الكريم بيده ووضعه كله
علي شعر ملاك بفرحه ما
سيف بضحك جنوني: ههههه
كده هتبقي أحلي ههههه
ملاك بغضب كالأطفال: إيه
دااا•••علي فكره أنا كنت بهزر معاك،تيجي وتبوظلي شعري
كده،أنا مخصماك ••••
سيف بضحك: ههههه•••
هو أنا مجوز طفله
ملاك بغضب:أي طفله،و
ملكش دعوه بيا.
سيف بضحك علي شكلها:
خلاص تعالى أسرحهولك
عشان منظرك مسخرة
ملاك نظرت إلى المرآه لتري
شكلها ولكنها غضبت أكثر
عندما رأت شكلها المضحك
ملاك بغضب: على فكرة أنا
مش بحبك
سيف بحب:مش مهم،
المهم إلا أنا بحبك وبموت
فيكي،تعالي وأنا أسرحهولك
زي الأول وأحسن كمان
ملاك بحزن:حاضر
سيف سرحلها شعرها بالفرشاة وكان
سعيد جدا وهو بيسرحلها
كأنها بنته تماماً،وكان يشعر
دائما بأنه متزوج طفله وليست
فتاه
وكانت ملاك إلي حد ما سعيده
جدآ وكانت تتمنى أن تدوم
سعادتها معه
سيف بحنان: كده حلو
ملاك إتعدلت ونظرت له بحب
ثم حضنته من خصره بحنان
ملاك بفرحه:أيوه،حلو أوي
سيف قبلها من شعرها بحب
ثم قال لها: طب تعالي عشان
نفطر
ملاك إبتعدت عنه ومسكت يديه بحب:يالا
سيف بهدوء:براحه عشان مش
هقدر أجري بسرعه زيك
ملاك بحب: متخافيش،انا أنك
تعبان وهمشي بهدوء،عشان
صحتك
نزل سيف وملاك تحت علي السفره وفطرت هي وسيف
وذهب إلى حديقة الفيلا
ليشم هواء نقي وبجانبه
ملاك وكانت ممسكه بيده
سيف بتركيز: ملاك
ملاك بفرحه:نعم يا سيف
سيف بحب:إتصلي بسجي خليها
تيجي دلوقتي
ملاك بفرحه: حاضر هتصل بيها
بس ليه..
سيف بضحك:عشان تكمل الموضوع إمبارح قبل مانا
أتعب.عشان موضوع يخصك
إتصلي بيها فورا
ملاك بتوتر:يخصني أنا•••
يعني إيه هبعد عنك
سيف بحنان مسك يديها:
متخافيش أنا جنبك،مش هسمح لحد باخدك مني أبداً،أنتي
في حمايتي
ملاك بخوف:طب أنا قلقانه
وخائفة لأبع•••
سيف قاطعها
سيف بحب:أنتي ملكي،مفيش
حد يقدر يقرب منك طول
مانا عايش ،سجي تيجي بس
وتفهمنا كل حاجه،تمام
ملاك بحب:تمام
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في بيت عم ملاك
زياد كان ينتظر مكالمة تلفونيه
ولكن بعد ثواني موبايله رن
زياد بلهفه: إيه الأخبار
•••••:زي مانتي عاوز بالظبط
زياد بفرحه:أمممم•••
عرفت إيه،بس واحده واحده
•••••:المبلغ يزيد الأول
زياد بهيام: الضعف كمان
بس قولي
•••••: ماشي
________________
زياد بفرحه:حلو أوي
أهو كده بقى تستاهل مش
خساره فيك
•••••:أنا تحت أمرك في
أي حاجة
زياد قفل موبايله وكان مبسوط
إلي حد ما من المكالمه
وأتي عليه والده أيمن وجده
مبسوط جدا وتعجب أكثر من إبنه
أيمن بتعجب: أنت مالك طائر
من الفرحة كده ليه
زياد بخبث:مانتي خطير معايا
دلوقتي لما تعرف
أيمن بتعجب: هعرف إيه
زياد بفرحه: ملاك يا بابا
لقيتها
أيمن بفرحه:طب هي عايشه
فين ومع مين
زياد بهدوء:واحده واحده
أنا عارف مكانها دلوقتي وإتاكد
منه كمان،بس لسه هعرف قصتها إيه وعايشه مع مين
أيمن بذكاء:خد راحتك عشان
إللي جاي صعب وعايز تفكير
وذكاء
زياد بخبث: عارف قاصدك إيه
يا بابا،بس النهارده هعرف عنها
كل حاجه،بس•••
أيمن بتعجب:بس إيه
هو في حاجه ولا إيه
زياد بخبث:لأ يا بابا مفيش حاجة،إلا شاغلني إن هي عايشه في فيلا،وفخمه كمان
يعني أكيد عايشه مع ناس
مهمين،ودي لوحدها محتاجه
خطه قويه بس لازم تكون مدروسة
بذكاء ودقه أوي
أيمن: عشان كده بقولك براحتك ومتستعجلش،
وأتقل شويه،مش كل تفكيرك
هتجيبها وتجوزها وخلاص
الحاجات دي في الأخر
فاهم
زياد بمكر: إن شاء الله
بس لما ترجع بس هتبقي
بتاعتي لوحدي
أيمن:أومال أمك فين
زياد بضيق:مش هنا
أيمن بتعجب: فين يعني
زياد بضيق: يعني مش عارف
يا بابا،أكيد بدور لي على واحده،عشان أتجوزها،
وكل مره برفض ومش بوافق
أيمن بضحك: ههههه•••
هي مش هتستريح غير
لما تجوز بمزاجها،مانتي
عارف ما بيعجبهاش حد
زياد بعصبية: أنا مش هجوز إلا واحده بس،ملاك
حتي الحظ،أمي مبتحبهاش
أبدآ
أيمن:متخافش كل حاجه هامشي زي مانتي عاوز بالظبط
وأحسن كمان
زياد بفرحه:قريب أوي
💲💲💲💲💲💲💲
في بيت سجي
سجي بضحك:تسلم إيدك يا ماما الفطار حلو أوي
أم سجي بضحك:بالشفا يا قلب
ماما
سجي بحب: حبيبتي واللهِ
أنا شبعت هقوم بقي
أم سجي :شبعتي إيه
هو إنتي لحقتي،دي الأطباق
كلها فاضيه،وبقالك ساعتين
بتفطري،الأكل ده كله بيروح
فين،
سجي بحزن: إيه يا ماما بتبصيلي في الأكل،خلاص
بقي هعقد أكمل فطار
أم سجي بتعجب:لسه هتفطري
ما تكليني بالمره وأنا كمان
سجي:لأ يا ماما هكمل بره
بس كمان شويه كده،عشان
أنا شبعت أوي
أم سجي:وليه تكملي بره
المره الجايه هعمل فطار
يقضي عماره بحالها
سجي بضحك: أحلي حاجة فيكي إنك بتحسي بيا
هههه
أم سجي:أنا هقوم أجهز عشان
راحه الشغل قبل الضغط يعلي
سجي بحب: بعد الشر عليكي
يا حبيبتي
سجي ذهبت إلى غرفتها بعد
والدتها غادرت البيت،وكانت
ماسكه الموبايل وفجأة موبايلها
رن ولكن كنسلت وهي لم
تعرف مين المتصل،وحتي رن
مره أخري ولكن تعصبت
سجي في نفسها:أنا مش عايزه
أرد مابتحسش،
إيه الهبل إلا أنا بقوله ده هيحس بيا إزاي أصلا وهو بيتصل،هرد وأمري لله
سجي بضيق:نعم
ملاك بضيق:نعم الله عليكي
بتكنسلي عليا
سجي بدهشة: ملاك•••
ملاك بحزن:هيكون مين يعني
سجي بحب: أسفه واللهِ، مانتي
عارفه أني بفتح علطول من غير ما أعرف مين إللي بيتصل
ملاك بحب: ماشي،مسمحاكي
وانا بحبك أصلا إستحاله
أزعل منك
سجي بحب:حبيبتي،وانا بموت فيكي،هو في حاجه ولا إيه
ملاك بحب: أيوه،تعالي عندي
دلوقتي عشان عايزينك في
موضوع مهم
سجي بذكاء:عايزينك•••
مين يعني،وموضوع إيه
ملاك بحب: أنا وسيف يعني
كان عايزك في موضوع إمبارح
لما زرتينا وكده وسيف تعب
ومكملتيش
سجي: حاضر،بس إهدي متخافيش،موضوع بسيط
حتي يا ستي سيف جنبك
وهيحميكي،وانا جنبك برده
ملاك بخوف:أنا عارفه إن سيف
جنبي وأنتي كمان بس خايفة
يا سجي لأبعد عنه،او هو يبعد
عني،انا بحبه أوي،ومش هقدر
علي فراقه
سجي بحزن: متخافيش،وإن شاءالله ميطلعش حاجه من إلا
في بالك،كفايه إن هو بيحبك
وبتحبيه،دي تنسي أي وجع وخوف
ملاك بفرحه:عندك حق،انا حاسه
إن دلوقتي إطمنت شويه
سجي بحب:ديما،بقولك إيه أنا
هقفل وأجيلك علطول
ملاك: ماشي
سجي قفلت مع ملاك وجهزت
نفسها ونزلت من بيتها لتذهب
إلي ملاك لكن وجدت آسر
تحت بيتها فإتصدمت تماما
سجي بدهشة: إيه إلا جايبك
هنا يا بني آدم
آسر بتعجب: بحسبك هتخديني
بالحضن ولا تزغرطي حتي
سجي بدهشة:يا نهارك أبيض
بالحضن،أنتي فاكرني إيه،مراتك
آسر بخبث:بعد الشر
سجي بغيظ:إمشي من قدامي
أنت نسيت إلا عملته إمبارح
وتركته وذهبت
آسر في نفسه: أعوذ بالله عليكي مبرد،ولا ذاكرتها قويه
بسم الله ماشاءالله،مبتنساش
حاجة
آسر بتركيز ذهب إليها بسيارته
ليلحقها لأنها كانت تسرع بسرعه جنونيه،وقاد سيارته
بسرعه وأخذ فرامل ووقف
أمامها
سجي إتصدمت من فعلته لأن
في لحظه قد تكون ميته من
فرامل العربيه التي وقفت أمامها فجأة
سجي بغضب:أنت مجنون
آسر نزل من سيارته ويتكلم
بمزح:أنا فعلا مجنون عشان
بجري وراكي،ومستنيكي من
سبعه الصبح عشان تنزلي
سجي بهدوء:ومستنيني ليه
آسر بتعجب:مش عارف
أنا صحيت الصبح جيتي
في خيالي وحسيت إن
عايز أشوفك
سجي بحب:مانتي كنت لسه
شايفني إمبارح
آسر بغمزه:مانا عارف
وحشتيني قولت أجي شوفك
سجي بخجل: ماشي
آسر بضحك:ماشي بس
مفيش أي حاجة تانية
يعني مستنيكي من الصبح
في الجو إلا إحنا فيه ده
وتقوليلي ماشي
سجي بضحك: هههه،وأنا مالي
مش أنت إلا عايز تشوفني
آسر بحب: كفايه إن شوفت
ضحتك
سجي بخجل: تمام،ممكن توصلني بقا
آسر بضحك:فين••••
لو تحبي نروح عندي مفيش مشكله أنا وحيد ومفيش حد
في البيت،
سجي بكيد: متشكرة•••
وصلني عند ملاك
آسر:إشطا •••هنروح سوي
سجي بتعجب:أنت عندها معايا
آسر بفرحه:عندك مانع،هروح
عند أخويا ومرات أخويا
الدور والباقي راحه عند واحد
متعرفوش،
سجي بدهشة:نعم •••نعم
معرفش مين
آسر بخوف مصطنع:ده أنا كنت
بهزر عشان أروح معاكي وكده
سجي بإنتصار:بحسب
آسر في نفسه: الحمدلله كنت
زماني ميت دلوقتي
آسر:نمشي بقا عشان منتأخرش
سجي بحب:نمشي
وبالفعل وصلوا إلى فيله سيف
من غير خناقهم إلا بيصاحبهم
دائما بالعكس كانوا متفاهمين
جدا طول الطريق
💲💲💲💲💲💲💲
البارت خلص
إستنونا الحلقه الجايه
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية