Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الثامن عشر 18 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الثامن عشر 18

قد أحببتك حب لايستطيع
الوصف ،حب أسطوري
يتحدث عنه الجميع،
حب في عالم الروايات
الذي لا يستطيع الجميع
مشاهدته ❤️🌍🥰

بقلم: مياده خالد ✍️

البارت السابع عشر
&&&&&&&&&&&
آسر بتعجب وكان ينظر إلى سيف:إيه القمر ده،هما بيحلوا
بعد ما يطلعوا من المستشفى
ولا إيه

سيف بضحك: متخافش هوديك
المستشفى

سجي بضحك:فعلا هو محتاج
يروحها يمكن يعقل شويه
هههه

ملاك بضحك:مش هتقدري على
بعاده هههه

سجي بتوعد وكانت تنظر لملاك: أممم

آسر بضحك: لأ ما إحنا هنروحها سوي،

سجي بغيظ:شايفني مجنونه
مثلا،

آسر بضحك:مين قال كده
هو كل إللي بيدخلها يبقوا
مجانين،أكيد لأ،بس أنتي قدام
هتبقي مجنونه،بس هتلحقي
نفسك قبل ما حالتك تتدهور

سجي بعدم فهم:صدق مفيش
مجنون إلا أنت،أنت بتقول

سيف بإحترام:سيبك منه
أنا مش عارف إيه إلا جابه
تعالي إقعدي جنب ملاك عشان
في موضوع مهم

سجي: فعلاً أنا صدعت ومحتاجه أقعد••••

آسر بغيظ: وبالنسبالي إيه
كيس جوافه،هي تقعد وأنا
لأ

ملاك بحب: لأ طبعا إفضل
في مكان جنب سيف،
إستريح فيه 

سيف بحده نظر لملاك من
أسلوبها،وملاك فهمت نظرته
تماما وفضلت الصمت 

آسر كان متابع نظراتهم وكان
مبسوط من صاحبه إنه فعلا
حَب من قلبه إلا بيحبها

آسر بحب: موضوع إيه إلا
جايبها هنا، 

سيف بحب: موضوع خاص بملاك،

آسر بضحك:نبقي نسكت كلنا
ومفيش حد يكلم إلا هي
"زي مانتي مابتقول"

سيف بحب: بالظبط كده

سجي بحب:هو موضوع بسيط
جدا مفيش قلق لكل ده
أنا ساكنه جنب بيت عم
ملاك بالظبط،وفي يوم إبنه
زياد وقفني وأنا كنت راجعه
من الشغل ودي مش من عادته
أصلاً لإني مش بحب أكلمه
وأمي ديما بتحذرني منه وهو
مش سهل أبداً عامل شبه
العقرب وخبيث أوي،فهو كلمني عن ملاك قالي إن هي إتطلقت
وسابت البيت و عارف كمان
إن هي إتجوزت،وانا إتهربت
منه وقولتله إني معرفش عنها
حاجة،بس بيني مصدقنيش
أو صدق معرفش لإنه خبيث
أوي،فقالي تمام كفايه أوي كده
وراح ماشي فوقفته علطول
قولتله هي مجوزه مين
قالي دي حاجه متهميكيش
وقالي هتشوفوا بعض قريب
بس هو ده اللي قالهولي 

ملاك بدموع: يعني هو عارف
عني كل حاجه،وهياخدني
هعيش معاهم

سيف قام من مكانه وذهب إلى ملاك وجلس بجانبها
ومسح دموعها التي تؤلمه
ومسك يديها بحنان وقال لها

سيف بحب:هياخدك إزاي وإنتي
متجوزه،بعدين أنتي مش عايشه
لوحدك،أنا معاك مش هسيبك
مش هسمح لحد ياخدك مني
أنتي ملكي وبس،وأنا طلبت
إن سجي تيجي دلوقتي
عشان أحميكي وعارف
كل حكايه واحد من 
عيلتك،وأنا هخدلك حقك
من كل واحد أذاكي 
أهم حاجه دلوقتي عايزك
تبقي مبسوطه ومتخافيش
أبدآ

ملاك كانت تستمع إلى كلامه
بفرحه،وإن ربنا عوضها عن
أهلها تماما،ومع كل كلمه
قلبها يشعر بالإطمنان أكثر
لإنه ديما بيحسسها بالأمان
والإستقرار إلا محتاجهم
وكل وقت بيمر بيثبت لها
إنه هو بيحبها وخايف عليها

ملاك بهدوء:يعني مش هبعد
عنك 

سيف بوجع:متقوليهاش تاني
عشان الكلمه دي بتحسسني 
بوجع جوايا،وقلبي بيتقبض
وإن حاجه ناقصني،

ملاك بحب:أنا أسفه بجد
خلاص إضحك بقي
عشان خاطري ،مش هقولها
تاني.

سيف بحب:عشان خاطرك

آسر بضحك:يا سلام على الحب
والرومانسيه،هو شهر العسل
ماخلصش ولا إيه

سجي بغيظ:نفسي أعرف بتدخل
ليه

آسر بمكر:بدل ما تسألي كده
أتعلمي منهم،ده أنتي محتاجه
حضانه الأول عشان تتعلمي

ملاك بضحك: سجي دي هي
الحب والكلام الرقيق أنا كنت
ديما بتعلم منها

سجي بفرحه: هههه،وإيه النتيجة

آسر بتعجب:نتيجه إيه
هتبقي زيرو إن شاء الله
إوعي تكوني إتعلمتي منها
ال••••

سيف بلهفه:ال•••• إيه

آسر بضحك:أصل دي عندها
التهزيق بيبقي كلام حلو
ورقيق

ملاك بحزن:لأ طبعا،
سجي مش كده بس أنت فاهمها
غلط 

سجي بتحدي وكانت تنظر إلى
آسر: وأنت بقي عندك الكلام
الحلو بيبقي عامل إزاي

آسر بخبث:مانتي عارف 
أول مره تسمعيه

سجي بخجل:محصلش ومش عايزة أسمعه

آسر : متأكدة

سيف بضحك:أسكت عشان عارف بيبقي عامل إزاي
بيبقي ملذق

آسر بضحك: هههه،قاصدك
عسل عشان كده بيلذق

سجي بسخرية:طب حاسب
النحل يقرصك هههه

آسر بمكر:مانتي إلا هتتقرصي
هههه مني ••••

سجي بخجل:ومين قالك إني
هشوفك تاني  

سيف بضحك:يبقي ريحتي نفسك

آسر بتعجب:قاصدك إيه يعني
هتسافري هولندا،هههه

سجي بغيظ:ياريت كان أحسنلي

آسر بخبث:أنا شايف كده برده

سجي تجاهلته ونظرت إلى سيف:وهتعمل إيه دلوقتي
مع عيله ملاك

سيف بإنتباه: إنتي قولتي إن
زياد هو عارف عنها كل حاجة
يبقي هو إلا بيخطط

سجي:أكيد طبعا هو وأبوه عم
ملاك،طالما في حاجه تخص ملاك،مش بيهدي وبفروغ الصبر
بيخلص المهمه

سيف بغيظ:يعني إيه تخص ملاك

سجي بقلق:هو علاقته بملاك
إيههه••••

سيف قام من مكانه وتكلم
بغضبٍ شديد

سيف بغضب:علاقته بيها إيه

سجي قلقت منه ومن شكله
الذي يظهر عليه علامات الغضب وخافت بأن تحكي
له بأن تتوتر العلاقه بينه وبين ملاك،فنظرت إلي ملاك،ولكن
ملاك فهمت نظرتها

ملاك بتوتر: مفيش حاجة
يا سيف،هو إبن عمي وبس

سيف بعدم تصديق نهائي:
أنا بكلم سجي ملكيش دعوة إنتي

آسر بجدية:إهدي شويه ياسيف
بالمنظر إلا أنت فيه ده مش هتعرف تتكلم

سيف بحده وكان ينظر لسجي:
علاقته إيه بيها

سجي بإرتباك وكانت تنظر إلى
آسر بخوف:هو كان بيعاملها
بحب ديما عشان هو بيحبها
وكان عايز يتجوزها،
بس هي كانت بتتاجهله، وكانت
مش بتحبه أبدا

سيف الغيره أشعلت جسمه تماما وكان يتمني بدفنه حياً
وغضب أكثر كان وجهه يشبه
الأسد عندما ينقض على فريسته

آسر بهدوء:إهدي كده ولما تروق إعمل فيه إلا أنت عايزه

سيف بقسوة:ماتقولش إهدي
ويبقى يوريني يهوب ناحيتها
إزاي،هقتله
وذهب إلى غرفته بسرعه جنونيه

ملاك ببكاء حار:هو يعمل إيه
أنا خايفه عليه ليحصله حاجه
بسببي،وهو لسه تعبان وممكن
قلبه يوجعه تاني

سجي بتأنيب ضمير:أنا أسفه
أوي يا ملاك أنا السبب ،بس
مكنتش أقصد خالص،ولا أعرف
إنه هيتعصب أوي كده

ملاك بدموع:لأ أنتي ملكيش
ذنب،أنا السبب إن دخلت حياته

آسر بحزن: لأ يا ملاك سيف
لو سمعك دلوقتي هيزعل منك
ومش بعيد يعمل في نفسه
حاجه وهيبقي بسببك،سيف
بيحبك وما صدق إنك دخلتي
حياته ونورتيها وبقي لها طعم

ملاك بحزن: أنا عارفه إنه هو
بيحبني بس حاسه بالذنب
أوي،أن حياته هتدمر بسببه

آسر بحب: متخافيش،سيف بيتعصب فترة وبيروق تاني
بس إنتي إلحقيه دلوقتي
عشان ميعملش تمارين
على الأجهزة بتاعته ويطلع
غضبه فيهم،عشان قلبه ميتعبش
هو محتاجك دلوقتي،وأنا هوصل سجي بيتها

ملاك بخوف شديد:فعلا لما بيتعصب بيعمل تمارين ،أنا
هلحقه قبل ما يحصله حاجة
ويتعب

آسر :إلحقيه بسرعه
وإحنا هنمشي

ملاك ذهبت إلى غرفته بسرعه
ما لكي تلحقه ولكنها وجدته
جالساً على الإرض ساند ظهره
علي حافه السرير ورجليه ممدوده وكانت تتساقط دموعه
ووجه شاحبا وكان فى حالة من الصمت ،في عالم أخر
غير عالمه،كان يتذكر ذكرياته
المؤلمه،ولكنه لا يشعر بسوي
أحد حتي مِلْكه.•••••
ملاك.

ملاك ذهبت إليه وكانت لم تستطيع النظر أمامها من شده
دموعها التي تتساقط بغزاره
من حالته التي كان فيها
ولا تريد سوي أن تشفي
ألمه،حتي إقتربت إليه ولم
يشعر بها نهائيا ولم يتجه
لها حتي مسكت يديه بحنان
لتطمئنه وتشفي وجعه 

ملاك بدموع حاره: سيف أنت
زعلان مني،طب قولي إيه يرضيك وأنا هعمله

سيف:•••••

ملاك وكانت تحرك وجهه لينظر إليها:أنت مش بترد عليا ليه
،أنا عارفه إلا أنا السبب في
حالتك دي،المفروض كنت متدخلش حياتك وخليك تتعلق
بيا كده .

سيف:•••••

سيف كان صامتا بل لا يشعر
بها ولا يستمع إلى حديثها معه
وكان في الحاله من الألم و
الحزن،رغم صحته الغير جيده
كانت تسوء حالته،إلي أن ملاك
إشتد الخوف عليها من حالته
الغير طبيعية،وكانت خائفه إلي حد ما

ملاك بخوف شديد:أنت كويس ،
طب كلمني طيب،قول أي
حاجة طمني

سيف بصوت متقطع:أنا ••••••كويس••••••
متخفيش

ملاك بفرحه ما حضنتها بقوه
بسبب سماعها لصوته وإطمئنت
قليلا 

ملاك بهدوء:طب قولي فيك
إيه،عشان خاطري،

سيف حضنها بقوه ما لأنه كان
محتاج حنان وأمان منذ صغره
بعد وفاة والديه ،بل شعر بهدوء تام وراحه نفسية داخل قلبه.

سيف بوجه الشاحب:مش عشان
خاطرك،عشان ملْكي،
أنتي يا ملاك وبس،أنا بعشقك

ملاك بفرحه ما:بجد••••
أنت بتحبني أوي كده
•••يعني مش زعلان مني

سيف بضيق في تنفسه:
أيوه•••أنا محبتش غيرك
ولا •••زعلان منك•••

ملاك بحزن: أومال كنت زعلان ليه وبتبكي كمان .

سيف بهدوء:كنت خايف لتبعدي
عني وتسبيني زي ما أبويا
وأمي سابوني لوحدي وأنا
صغير كنت معرفش إلا
غيرهم كنت بحبهم أوي
حتي أمي أتحرمت منها
بادري أوي مشبعتش من حنيتها
ماتت بادري أوي حتي بابا
مات بعدها بحوالي شهر 
سابني لوحدي وهو كمان
كان عارف إني مليش غيره
بعد ما أمي توفت،قالي إتعمد
علي نفسك ديما خليك قوي
أنا مش هعشلك تاني،وسامحني
إن سبتك لوحدك ،بس ربنا
معاك ديما وهيقف جمبك،
قالهملي ومات،ساعتها كان
عندي أربع عشر سنه،وأنا
إلا شيلت المسؤوليه شركات
بابا وفلوسه وحافظتله عليهم
المسؤوليه كانت صعبه عليا
أوي وكنت لوحدي بس ربنا
كان مقويني وساترها معايا
لحد أما شوفتك يا ملاك
بس مش هسمح لحد ياخدك
مني أو يقرب منك،ذكرياتي
مش هتتعاد قدامي مره تانيه
أنا  عايش علشانك بس ياملاك ،أنتي
حياتي كلها إنتي بتكملي يومي
أنتي هتبقي معايا علطول
مش هتبعدي عني

ملاك ببكاء:زيي برده،أنا إتحرمت
من بابا وماما،بس إنت تعبت
أوي ياسيف وأنت صغير
وشيلت المسؤلية لوحدك
كله ده بس قلبك حنين
أوي ياسيف،وقوي،وديما
بتعتمد علي نفسك

سيف بهدوء،مسح لها دموعها
لإنها بتوجع قلبه أوي 
ومسك يديها بحنان وقال لها

سيف بحب:هعوضك يا ملاك
عن أهلك،وأكتر والكل إلا
أقدر عليه هعمله عشان تبقي
مبسوطه وأسعد واحده في
الدنيا.

ملاك بأسلوب طفولي:ديما بتقولي كلام حلو،وأنا مش
بقولك حاجه خالص،لإني
مبعرفش زيك،من النهارده أنت
لازم تعلمني اقول كلام حلو

سيف بحب: علي فكره أن مش بعرف زيك،بس هو بيطلع من
القلب،عشان أنا بحبك،وبعدين
أنا إلا أقولك كلام حلو علطول
مبحبش حد يقلدني،كفايه إنك
معايا وبشوفك ديما.

ملاك بغيظ: برده أنت عمال تقولي ،أنا نفسي أعرف بتجيبه
منين،انت لازم تعلمني مليش
دعوه

سيف بتحدي:مبحبش حد يقلدني،انا قولتلك كفايه إني
بشوفك قدام عنيا 

ملاك بطفوله:يعني مش هتعلمني
مش أنا حبيبتك برده،وملكك
كمان

سيف بضحك: أحلي حاجه فيكي وبموت فيها طفولتك
إلا بتجنني ديما،بتخليني 
عايز أعمل حاجات نفسي أعملها دلوقتي

ملاك بخجل:لِم نفسك،أنت محترم،ومش عايزه أخد خلفية عنك مش كويسه

سيف بخبث:مين قالك إلا أنا
محترم 

ملاك بخبث: أممم•••
يعني مقولتش أنك هتعلمني
ولا لأ

سيف بحب:أممم••••
غيرتي الموضوع،
هفكر بس بعدين

ملاك بفرحه:متأكد

سيف:أنا قولت هفكر

ملاك بفرحه:يعني متأكد
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
سجي و آسر

سجي ركبت السيارة مع آسر
ليقوم بتوصليها إلي البيت وفي
أول الطريق سجي تحدثت بحزن

سجي بحزن:أنا عكيت الدنيا
أوي المفروض مكنتش أقول
حاجة

آسر: متخفيش هو بيتعصب في الأول ويتخانق وبعد كده بيروق ويهدي،حتي ملاك جنبه
ومش هتسيبه،وخصوصا إن سيف بيحبها يعني يهدي عشانها،وهي برده هتعرف تهديه

سجي بحزن:يارب يا آسر يكون
ملاك عرفت تهديه،أنا قلقانه عليه خصوصاً إنه تعبان ولسه خارج من المستشفى

آسر بحب:إن شاء الله،خير
سيف عاقل وأكيد مش هيعمل
حاجه تضر صحته

سجي: أنا عارفه إن هو عاقل
جدا ومتفاهم،ومحترم كمان
وتحس إنه حنون وقلبه طيب
••••قاطعها آسر

آسر بغيظ:وإيه كمان•••

سجي:مش عارفه،بس هو فعلا
متكامل،وأخلاقه راقيه جدا

آسر بغيظ:ما أجيبلك رقمه أحسن•••وتتعرفوا على بعض
هيبقي أحسن يعني

سجي بفرحه ما علي غيرته
ليها: لأ طبعا مش للدرجاتي
أنت عايزني أخون صاحبتي
وأختي

آسر بغيظ:ما هو من شويه
كنتي بتعاكسيه،لأ وقدامي كمان

سجي بفرحه: مكنتش قاصدي
واللهِ

آسر بغيظ:عمرك في يوم ما
مدحتيني وأعترفتي بمشاعرك
حتي،لكن هو عادي مفيش
مشكله مش ناقصه حاجه

سجي بعصبيه: على فكره أنا
محبتش حد غيرك••••

آسر وقف السيارة مباشرة
ونظر إليها بفرحه ما وقال لها

آسر بفرحه:أنتي قولتي إيه••••

سجي بلوم:قولت إيه•••
أنت سمعت حاجة

آسر بفرحه:أي سمعت،قولتي
أنك مبحبتيش حد غيري

سجي بخجل:يمكن،
ممكن تطلع بقي

آسر بضحك:لأ أنا بقول نروح
نتغدي بمناسبة الكلمه الحلوه دي

إلي حد ما هذه الكلمه أشعلت آسر وجلعته مبسوطا وكان 
قلبه يبنض بطريقة غير عاديه
بس سماعه لهذه الكلمه

سجي بتفكير:أممم••••
لأ طبعا أنا لازم أروح،مش
فاضيه النهارده،وبعدين أروح
معاك بصفتك إيه

آسر بتعجب:هو إنتي عامله زي الحربايه كده ليه، بتتغيري علطول
من شويه كنتي حلوه وبتحبيني وإعترفتي بح••••
سجي قاطعته

سجي بدهشة:أنتي ما بتصدق
أقولك كلمه،تزود عليها عشرة
،بص أنا هاديه النهارده ومش
عايزه اعمل مشكله فياريال
تسوق وانت ساكت.

آسر بخبث:براحتك

آسر قاد سيارته وكان في حاله من الصمت تماما غير عادته
كان يضحك ويغازل،إلي أنها تعجبت من صمته الغير معتاد
فشعرت بالملل جدا،لأن كانت
عادتهم يضحكوا ويتشابكوا

سجي بضيق:أنت ساكت ليه
مش بتتكلم يعني

آسر :مش إنتي إلا عاوزه كده

سجي بحب:مش للدرجاتي
اول مره أشوفك كده،مبتكلمش
عشان خاطري،أتكلم معايا شويه

آسر بخبث:بصفتك إيه

سجي بدهشة:للدرجاتي نسيتني
سجي بتفكير:بقي كده ،انا
فهمت.

آسر بخبث:كويس أنك فاهمه
وفجأة موبايله رن

آسر نظر إلي موبايله وجد
الأتصال من زيزي ولكن
تجاهلها وقفل موبايله

سجي بتعجب:أنت مردتش ليه

آسر بقلق: رقم غريب••••

كان قلبها لا يصدقه ،وشعرت
بإحساس غريب تجاه

آسر بضيق:وصلتي،عايزه حاجه
قبل ما أمشي

سجي بتعجب:لأ مش عايزه
بس أنت مالك مضايق ليه

آسر بتنهيده:مفيش حاجة،بس
حاسس إني مجهد وعايز أرتاح
شويه

سجي بحزن:طب أنا زعلتك في حاجة قولي وأنا••••
قاطعها آسر

آسر بعصبية: أنا قولت إني
تعبان وعايز أستريح،مفيش
حاجه.

سجي بغضب:تمام إلا يريحك

ونزلت من سيارته بغضب 
من أسلوبه الغريب بل كانت
لا تفهمه أبدا ولا تعرف ماذا
به،وشعرت بأنه كتوم إلى حد
ما،ولايتحدث ماذا به 

آسر تعصب جدا من أسلوبه
الحاد معها لكن لا يفهم ماذا
به شخصيا،وتحرك بسيارته
وإنه إلي البار
_____'______-____________

في الماضي أحببتك
والأمس أعشقتك
ويأتي اليوم أدمنتك
ماذا يفعل قلبي بك غدا ❤️🌍💲

بقلم: مياده خالد ✍️

البارت الثامن عشر
✨✨✨✨✨✨✨
في بيت سجي

أم سجي:يالا عشان نروح عند
خالتك عشان نسلم عليها
لسه راجعه من السفر

سجي:••••••

أم سجي:ما تردي يا حبيبتي
أنت سرحانه في إيه

سجي بإستيقاظ من شرودها:
نعم يا ماما ،كنتي بتقولي إيه

أم سجي:أنتي مالك النهارده
مش مركزه وسرحانه علطول

سجي بضيق: مفيش حاجه
أنا كويسه شويه كده وهروق

أم سجي:بتخبي عليا برده
ده أنا أمك،يعني بفهمك
من غير ما تتكلمي حتي

سجي بتفكير: أصل صاحب
الشغل يا ماما،قالي غيبي
بكره وكده وإنتي عرفاني
مش بحب إقعد .

أم سجي:ومين قالك إلا أنتي
هتقعدي،خالتك رجعت من السفر
النهارده هي وأولادها،هنروح
نسلم عليهم وبكره أتفسحي
مع ولاد خالتك وبالمره عرفيهم
علي البلد وكده.

سجي بدهشة:ولاد خالتي مين
إلا فسحهم دول وأنا مالي
يتفسحوا لوحدهم.

أم سجي:بدل ما تفرحي إنك
هتشوفيهم وتخرجي معاهم
إلهي تنشكي بإذن الله

سجي بحب:بصي يا حبيبتي
أنا هروح معاكي أسلم على
خالتي و ولاد خالتي يارب
ما يكونوا هناك يعني وهروح
علي البيت علطول

أم سجي: يعني مش هتقعدي
مع  شادي و روانده، هيقولوا
إيه عليكي

سجي بهدوء: حاضر يا ماما
من عنيا ،هقعد معاهم شويه

أم سجي:شادي هيفرح أوي
لما يشوفك،كل مره كان بيسأل
عليكي في التلفون .

سجي بحب:وأنا هتشل لما
أشوفه برده .

أم سجي:بنت إتلمي،وخليكي
عسل وفرفوشه كده مع ولاد
خالتك،متقعدوش تتخانقوا
،ويالا قومي إلبسي،
و إلبسي حاجه عدله
تليق بيكي إحنا مش هروح
عزي،

سجي بهدوء: حاضر يا ماما
أنا هقوم أجهز

سجي ذهبت إلى غرفتها وكانت
غضبانه وتذكرت حديثها مع
آسر وهي في السيارة،وإرتسمت
الإبتسامة على وجهها،عندما
كان يفرح من كلمتها التي
أشعلته،وفجأه تذكرت أسلوبه
الغريب وعصبيته معها وحزنت
من معاملته ولا تعرف ماذا به
لكنه كان غير طبيعي بالمره
وإستيقظت من شرودها،ونهضت
لإرتداء ملابسها.
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في فيلا سيف

سيف كان جالساً على الأريكة
يقرأ في كتابه المفضل
"قوه الثقه بالنفس" وكان
منتبها إلى حد ما في قراته
جهرآ، وكانت ملاك جالسه على
الفراش بملل ولا توجد سوي
شئ يشغل فراغها فنهضت
بهدوء تام إلي سيف وتحدثه

ملاك بتوتر:سيف••••

سيف خلع نظارته وقام بقفل
كتابه ونظر إليها بإبتسامه

سيف بحب: واقفه ليه إقعدي

ملاك بتوتر:لأ أنا هسألك سؤال
وهمشي،وأنت تكمل قراءه

سيف جذبها إليه برقه ما
إلي أن جلسها علي رجليه
وقال لها

سيف بحب:وهتمشي ليه،إقعدي
معايا أنتي وحشتيني اوي

ملاك بخجل شديد:مانا قاعده
معاك في الأوضه، وقريبة
جنبك كمان، إزاي وحشتك.

سيف بحب:بس بعيده عني
مش في حضني 

ملاك حضنته خجلآ منه ودفنت
وجهها في صدره 

سيف بضحك: على فكره أنا
عِشْقك، لازم تتعودي على
كده 

ملاك حضنته بقوه من شده
فرحتها وحبه لها،وإنها تعشقه
فعلا مثلما قال

ملاك بخجل شديد:طب عايزه
أسألك سؤال 

سيف بلهفه: بعدين مش دلوقتي،خليني في حضنك

ملاك بطفوله:مليش دعوه أنا
عايزه أسألك دلوقتي

سيف بِعد عنها بحب،وعلي
عنادها الذي يشعل قلبه

سيف بضيق:إسألي ••••

ملاك بحب:أنت إتضايقت
خلاص هسألك سؤال صغير
وهرجع لحضنك تاني 

سيف بحب: أنتي بتعنديني
أنا مبحبش حد يقف قصادي
ويعاندني، طول عمري ليا
كلمتي،وبتتنفذ فوراً،لكن
إنتي غيرتيني خالص،

ملاك بحب: ده في الشركه
وبس،لكن معايا حاجه تانيه
خالص،بتبقي حنون وسيم
وبعدين أنا حبيبتك،أعاندك
عادي،أنت مش هتزعل مني

سيف بحب:إنا إستحاله أزعل منك أبدا،إلا ولو غلطي 

ملاك بحب:إن شاء الله لأ
.أنت في الشركه إسمك
سيف الدمرداش،لكن في
البيت إسمك سيفي
هههه

سيف بضحك جنوني علي طفلته: ماشي إلا تحبيه
أنا موافق عليه،
قوليلي بقا كنتي عايزه
تسألي إيه

ملاك بخجل:••••

ضحكت ولم تعرف تقول أي
شئ لأنها خجوله من سؤالها

سيف بضحك علي ضحكتها:
بتضحكي ليه،هو سؤال ممنوع
ولا إيه

ملاك بضحك:لأ ،بس إيه•••
هو أنت أعجبت بواحده قبل
كده

سيف بخبث:أيوه طبعا

ملاك بغيظ:أومال مجوزتهاش
ليه

سيف هو يبتسم:مانا إجوزتها

ملاك بغيره:وسابتك صح••••

سيف بحب: لأ 

ملاك بجنون: أنت إلا سبتها

سيف بحب: ولا سبتها ولا هي
سابتني

ملاك بفرحه:ماتت••••

سيف بعصبيه:بعد الشر،
كنت موت بعدها طبعا،
لإني مش أعرف أعيش
من غيرها

ملاك بغيره:ومين دي بقا
إلا هتموت وراها

سيف إقترب من أذنيها وهمس
بصوت رقيق: أنتي

ملاك بصدمة: أناااااا••••••
✨✨✨✨✨✨✨
في  البار

آسر بضحك وبغير وعي: أنتي
حلوه النهارده كده ليه

زيزي بضحك: طول عمري حلوه بس أنت إلا بقالك كتير مشوفتنيش ،مبقتش تيجي خالص.

آسر بعدم تركيز: فعلاً••••
هو أنا مبقتش أجي خالص

زيزي :هو أنت تقلت في الشرب،هات الكاس ده وكفاية كده،إحنا مش هنقضيها مع
بعض النهارده ولا إيه

آسر وهو سكران:مين قالك كده
بقا،أنا جاي عشان خاطرك أنتي
وبس،وعلي فكره أنتي وحشتيني اوي

زيزي بدلع: وحشتيني بس
كده هزعل منك،
أنت إتغيرت أوي مبقتش زي
الأول،هو في حاجه شغلاك
عني ولا إيه

آسر بعدم تركيز: لأ مفيش
مش يالا بقا نطلع ،أنتي
وحشتيني أوي

زيزي بفرحه:من عنيا

حتي قامت بمسك يديه لأنه
لا يستطيع القدرة على المشي
لأنه كان سكران وفي عدم وعيه نهائي حتي وصلوا إلى
الشقه

آسر بضحك:هي دي الشقه

زيزي:أنت نسيت ولا إيه
مش أنت إلا مأجرها 
عشان نسهر فيها

آسر بعدم تركيز: صح صح
أنا كنت ناسي خالص

آسر بعدم وعي:وديني الحمام
عشان أخد شاور عشان أفوق

زيزي بدلع:حاضر ،بس متتأخرش.

آسر أخذ شاور وإستيقظ وإنتبه لنفسه وخرج من
الحمام وجدها جالسه على
السرير بلبسها المغري والعاري
التي أشعلته وإنبهر من جمالها

زيزي بدلع:أنت مش هتيجي بقا

آسر بضحك:مقولتيش من بادري
ليه وأنا كنت طلعتلك أوام

زيزي:هتقعد تتكلم

نهض إليها مسرعا وكان مرتدي
شميز بدلته حيث قام بفك
الأزرار بسرعه ما وإنحني
إليها ليقبلها لفترة قصيرة
جدا وفجأة رأي أمامه سجي
تضحك له وتشاكله كعادتها 
فوقف تماما وإبتعد عنها
وشعر بضيق جدا ودقات
قلبه تنبض بسرعه من التوتر
ولكنه كان يتخيلها .

زيزي بضيق:أنت وقفت ليه

آسر بضيق حاد:بس بقا مش
عايز كلام

وسرعان إرتدي جاكيت بدلته
وغادرها وهو يشعر بصعوبه
في التنفس والخيانة وركب
سيارته بسرعه جنونيه وتوجه
إلي فيلا سيف .
💲💲💲💲💲💲💲
عند خاله سجي

سجي بضيق: ماما ممكن أمشي

أم سجي:إنتي لحقتي إقعدي
شويه

روانده بنت خالتها:سيبيها يا
طنط ،أصل باين عليها مضايقه
أوي،وعايزه ترتاح

سجي ببرود:بت إتعدلي عشان
أنتي مش قدي ،فأحسلنك اسكتي دلوقتي بالذات،فهمتي
يا حبيبتي.

روانده بسخرية:باين عليكي أن
حالتك النفسية صعبه اوي
أنا بقول تروحي اكشفي
عند دكتور مخ وأعصاب
أنا أعرف دكتور حلو أوي
متخصص في الحالات إلا
زيك وكده

سجي بعصبية:واللهِ،طب ماهو
حلو ينفعك برده،أصل يا عيني
مريضه نفسيا وبتخافي تروحي
تكشفي ،بس متخافيش لو حابه
هروح معاكي أنا موافقه معنديش مانع 

أم سجي: خلاص أنتوا هتتخانقوا خليكوا أخوات 
كده ومتزعلوش من بعض
وأنتي يا سجي خليكي عسل
كده أنا هقولك برده

شادي بحب:هي ديما يا
خالتي عسل،مش محتاجه
حاجه

سجي ببرود: مانا عارفه،كله
بيقولي كده
وكانت تنظر إلى روانده

شادي بحب: ما تيجي نتعشى
بره أنا وأنتي

سجي بضيق: لأ شكرا،أنا هروح
البيت أصل أنا تعبانه أوي

روانده بضحك:ألف سلامة عليكي،عين وصابتك،ههه

سجي بنفاذ صبر: عندك حق،
أصل العين تفلق الحجر 
وأنتي كفايه أوي

شادي بلهفه:أنا هوصلك عشان
متروحيش لوحدك 

سجي بضيق: أنا هروح لوحدي
خليك أنت

أم سجي:خليه يوصلك يا حبيبتي عشان متروحيش لوحدك.

سجي بحب:حاضر يا ماما 

شادي بفرحه:طب يالا

أم سجي:خلي بالك من نفسك
وأنا ساعه وهروح على طول

سجي:حاضر يا ماما،

سجي ركبت السيارة مع شادي
وكان يحدثها بحب ولكنها
كانت تحدثه بعدم تركيز
لأنها كانت تفكر في آسر
وعن حالته وتود أن تقابله
ربما قد تكون إشتاقت له
ولكنها غضبت منه ومن معاملته
وفي وسط الطريق كانت السيارات واقفه من زحام الطريق وفي لحظه ما وجدت
سياره آسر وكانت قريبه منها
وآسر بداخلها ولكنه لم يلتفت
إليها 

سجي بفرحه ما تكاد أن تنادي عليه ولكن تراجعت بسبب
وجود شادي بجانبها،وشعرت
بالفرحة إلى حد ما لرؤيته
أمامها.وفجاه تحرك بسيارته
ولم يتوجه إليها بل كان منتبه
أمامه بدقه،وشعرت بالحزن
مره أخرى عندما غادر عنها
وكانت تود أن تلحقه 
✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سيف

داده فاطمه كانت تدق على
غرفه سيف

سيف بهدوء:إدخلي يا داده

داده فاطمه بحب:آسر صاحبك
عايزك تحت 

سيف بحب:حاضر يا داده
خليه يستناني في المكتب
هنزل علي طول

داده فاطمه: حاضر يا إبني

ملاك بحزن:هتنزل وتسبيني
لوحدي

سيف بحب:مش هتأخر،كتير

ملاك بحب:مش كتير

سيف قبلها من خدها بحب
لفتره قصيره وقال لها

سيف بحب:مش كتير
بس أوعي تنامي ،
مش كل مره أطلع القيكي
نايمه

ملاك بخجل شديد من فعلته:
مش هنام

سيف بحب:عشان خاطري،
إوعي تنامي 

ملاك بفرحه: متقلقش ،هفضل
صاحيه

سيف نهض من علي الأريكه
وفتح باب غرفته ولكن تراجع
إليها مرة أخرى 

سيف بحب:مش هتنامي،صح

ملاك بضحك:صح،إنزل بقي
إنت إتأخرت

سيف بإبتسامه:أنتي أهم
ونزل إلي آسر في مكتبه

سيف بحب: مش كنت هنا من
فترة إيه إلا جابك تاني

آسر بحزن:أنت بتطردني

سيف بضحك:ياريتك بتحس 
ولا عندك دم،حتي

آسر بضيق:مش عارف

سيف بتعجب:أنت مالك النهارده
مضايق ليه،مش عادك دي 

آسر بضيق:مش عارف أنا مخنوق النهارده أوي ومش
طايق نفسي

سيف بحب:أنت زعلانين من
بعض 

آسر بضيق:لأ •••

سيف بحب:أنت راجع منين قبل ما تجيلي دلوقتي

آسر بحزن:من البار،إلا بسهر فيه

سيف بعصبية:وأنت لسه بتروحه
أنت هتنضف أمتي،أنا بحسبك
عقلت وإبتديت حياه جديده
لكن ظني طلع غلط

آسر بضيق:ظنك مطلعش غلط
ولا حاجة،أنا فعلا بقالي كتير
مرحتهوش .هو النهارده بس

سيف:  زعلان من نفسك
إلا أنت خنتها وكدبت عليها تاني.

آسر بحزن: بس مكنش قاصدي
أنا مش عارف إيه إلا خلاني
أروحه تاني،

سيف بحب: خلاص إهدي كده
أنت معملتش حاجه بمزاجك
غلطه ومش هتتكرر تاني
ولو إكررت حسابك معايا أنا
وبس

آسر بخوف:مين قالك إن هتكرر
تاني ،أخر مرة،خليك عسل
ورايق كده حساب إيه
إحنا إخوات برده

سيف بحده:وقت الجد جد
وكل واحد لازم ياخد عقابه

آسر بقلق:فاهم،أنا حافظهم 
علي طول بتقولهم في الشركه
للموظفين وأنا أولهم معرفش
ليه مع إنه صاحبك يعني

سيف بحده:أنت في شغل مش
بره الشغل،صاحبي أو مش صاحبي في عهود وقوانين
بتتنفذ علينا كلنا وأنا أولهم

آسر بضحك:وده وقت شغل
يعني مش كفايه في الشركه
مش راحمني يبقي هنا وهناك
وبعدين شكلك رايق أوي وغريب كده مش عارف ليه
أنا سايبك من فتره متعصب
وعلي أخرك إيه إلا غيرك كده

سيف بتوتر:مفيش حاجة
هديت شويه 

آسر بغمزه:عليا برده،
شوف شكلك عامل إزاي 
هههه مش علي بعضك خالص

سيف بتفكير:صح،يارب ما تكون
نامت ،أرجع ألقيها صاحيه

آسر بضحك:أنت روحت فين
أمك في العش ولا طارت

سيف تذكر حبيبته ملاك عندما سأله آسر عن حاله،ولكن كان
ملهوف لرؤيتها ،وكان أمنيته
أن يذهب إليها فورا قبل
أن تنام

سيف بإنتباه:بتقول إيه

آسر بفضول:قولي وحياتك كنت
سرحان في إيه.

سيف بضحك:ملكش فيه

آسر بتعجب:هو أنت عمال تبص
فوق ليه كل شويه هو في حاجه ضايعه منك

سيف بقلق:لأ مفيش بس إيه
••••،وأنت مالك أنت،

آسر بخبث:أنا بقول همشي
وأشوفك بكره في نفس الميعاد

سيف بعصبية: أنت عارف لو
جيت في المعياد ده تاني هعمل فيك إيه ،هنسفك
وإفضل يالا.

آسر بضحك: أتمنى لك ليله
سعيده وذكري محفوظه،

وجري من أمامه بسرعه ما
حتي لا يمسكه وغادر آسر
فيلته وإتجه سيف إلي غرفته
بلهفه وإشتياق لها

سيف دخل غرفته ولم يوجد
ملاك فقلق عليها إلي حد ما
فنادي عليها 

سيف بقلق:ملاك ••••

ملاك بحب:حاضر،انا في الحمام

سيف بإطمئنان:تمام،

وفرح إلي حد ما بوجودها
وأنها لم تنم بالفعل مثلما 
قالت

ملاك خرجت من الحمام وكانت
تجفف شعرها بالمنشفه
وهي ترتدي بيجامه حريريه
باللون الابيض الذي يعشقه
وذهبت إلى المرآة لكي تمشطه
ولكن تفاجئت بيد تحاوط خصرها برقه ورأس تميل على
رقبتها بحب 

ملاك بفرحه:سيف••••
أنا منمتش أهوه زي ما طلبت
مني

سيف كان يستنشق رائحتها
التي تسحره دائما،ولم يركز
مع كلامها بالمره

ملاك بتعجب وكانت تنظر بالمرآه:مش بترد ليه

سيف بحب:نعم •••
كنتي بتقولي إيه

ملاك بفرحه:وسع كده عشان
عايزه أسرح شعري 

سيف بخبث:ما تسرحي 
ملكيش دعوة بيا

ملاك بتعجب:أسرح إزاي وأنت
محاوطني كده،

سيف بحب: عادي

ملاك بتحدي:وسع كده ،
وبعدت عنه بعيدا لكي تمشط
شعرها

سيف بمكر:تمام،أنا هروح أنام

ملاك بحزن:بقي كده،مش أنا
إستنيتك بقالي كتير،وأنت مش
قادر تصبر عليا دقيقتين

سيف بمكر:أنا تعبان أوي يا
ملاك مش أقدر أستناكي

ملاك بحزن: خلاص،براحتك

وإنتهت من تمشيط شعرها
وذهبت إلي فراشها وجدته
نائما،وجلست بجانبه تتأمل
فيه وتلعب فى شعره التي
تدمنه وقبلته من جبينه وكل
هذا ليس نائما وكان يضحك
عليها وفجأة ما فتح عينيه
وقال لها

سيف بإبتسامه:كنتي بتعملي
إيه فيا 

ملاك بدهشة:أنت كنت صاحي

سيف بحب:إستحاله هسيبك
وأنام،أنا كنت بهزر معاكي

ملاك بفرحه:طب قوم إقعد معايا شويه الليل لسه طويل

سيف بكسل:لأ أنا عايز أنام
بكره هعقد معاكي طول اليوم

ملاك مسكت يديه بحب و شدته وقالت له

ملاك بحب:قوم بقي عشان خاطري

سيف إعتدل وجلس بجانبها
ومسك يديها 

سيف بحب:أنتي حلوه كده ليه
أنا كنت لازم أقوم من بادري

ملاك بفرحه:وأنت كمان حلو
أحلي مني كمان 

سيف بحنان: أنتي أحلي بكتير
خصوصاً إني بعشق اللون ده
عليكي،

ملاك بخجل شديد:أنا بموت فيك 

سيف بصوت رقيق:وأنا بعشقك

ملاك بحب:لأ دي كلمتي،مبحبش
حد يقلدني

سيف بضحك:أنا حبيبك عادي
ممكن هقولهاك مفيش مشكله

ملاك بتحدي:مليش دعوه
دي كلمتي وأنا إلا هقولهالك
بس 

سيف بحب:بس كده إنتي أنانيه

ملاك بضحك:خليك أناني زيي

سيف بخبث:متأكده

ملاك بهيام:متأكدة ميه في الميه.

سيف بسرعه ما إنحني عليها
ليقبلها من خدودها بشوق
ولهفه، لأنها
أشعلته بكلامها وطريقة أسلوبها
معه وذهبوا في عالم أخر
ويتبع•••••
⚡⚡⚡⚡⚡⚡

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent