Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل التاسع عشر 19 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل التاسع عشر 19 

لو تعلم ما بقلبي•••
تجاهك لتفاديت المستحيل
لأجلي،وبذلت النجاح
لسعادتك❤️🌍🔥

بقلم:مياده خالد ✍️

البارت التاسع عشر
✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سيف

سيف إستيقظ من نومه باكراً
ونظر إلي عشقه ملاك وأخذ
يتأمل بها بحب ورفع خصلات
شعرها إلي أعلي ثم قبلها
من جبينها بحب ووضع الغطاء
عليها بإحكام وحب،وذهب إلي
المكان المخصص في غرفته
لعمل تمارينه الرياضيه،فخلع
تيشرته وظل عارياً الصدر للبدء
في عمل التمارين الرياضية
التي تجعله أكثر وسامه ورياضيا،

ملاك أخذت تتململ في الفراش
بنوم وفتحت عينيها لم تجده
بجانبها فغضبت منه،وذهبت
إلي الحمام لأخذ شاور ثم
خرجت لتؤدي فريضتها وإنتهت
من تأدية فرضها وأخذت تتفقده في أنحاء الغرفة
ووجده في الجزء المخصص
التمارين يعمل تمارينه وكان
عاري الصدر ومتعب لأنه
قد بذل شغلا كبيرا إلي حد
فذهبت إليه ووقفت أمامه بغضب ومنحنيه رأسها إلي
أسفل من وضعه العاري

سيف وقف تمارين ونظر إليها
بتعب وجدها غضبانه وخجوله
منه ولم تتكلم،فقام بحملها
علي ذراعيه وإتجه بها إلي الفراش،ووضعها برقه وجلس
بجانبها

سيف بحنان:ملكي،زعلان ليه

ملاك كانت خجوله إلى حد ما
من فعلته ومن منظره ولم
تنظر إلى وجهه نهائيا

سيف تبسم لها ومسك وجهها
بيده ورفعه لكي تنظر له

سيف بحب:مش هتقوليلي زعلانه ليه

ملاك بخجل شديد: صباح الخير
الأول

سيف بحب: صباح الورد والفل
والياسمين والجمال والنور علي
أحلي ملاك في الدنيا

ملاك بغضب:لسه برده زعلانه
منك.

سيف بضحك:طب عيني في عينك كده

ملاك بخجل: طبعا لأ 
عشان أنا عارفة هتغلبني
وعارف كمان إني بحبك
وبسرح فيك ديما،لإني
بحب لون عنيك ،وكل
حاجه فيك .

سيف بضحك جنوني: خلاص
يا ستي،أنتي زعلانه مني
ومقموصه كمان،طب ليه

ملاك بدموع :عشان قومت من جنبي
من غير ما تصحيني،وأنت عارف إني مقدرش أعيش
من غيرك،وفجأه كده أصحي
ألاقيك مش جنبي وبعيد
عني ،حسيت وقتها إن ناقصني
حاجه،زي مايكون قلبي مكسور
إحساس غريب اوي،لإني متعوده على وجودك جنبي
ديما،وبحسك إن أنت جزء من 
قلبي ،

سيف يكاد أن الدموع تنزل
من عينيه من كلامها الذي
أوجه قلبه تماما وإن هي
فعلا طفلته وليست زوجته
وتوعد في نفسه بأن لا يتركها
وحدها أبدا،وإن يكون لها الأمان
والحب والسند ليها،لأنها تستحق
ذلك.

سيف مسح دموعها بيده وكان
قلبه موجوع وأخذها داخل حضنه بقوه يكاد أن يدخلها
داخل قلبه حتي لا تبتعد
عنه وبعيداً عن عيون الناس

سيف بحب:أنا أسف ياملاك
سامحيني،ربنا يعلم مكنتش أقصد إن أسيبك ولا أعرف
إنك متعلقه أوي بيا،وإنك
بتحبيني بالشكل ده 
دلوقتي أنا فهمت يعني
إيه "أنا عشقك"كنت
بتقوليهالي بس معرفتش
معناها غير دلوقتي،

ملاك بهدوء:خلاص أنا مش
زعلانه منك،عشان مكنتش تقصد،وأنا بحبك أوي أكتر
من نفسي كمان،أنت إلا علمتني
إزاي أحبك وأتعلق فيك من 
أول يوم قابلتك فيه لحد
دلوقتي.

سيف بحب: خلاص يا ملاك
أنا غلطت،يبقي عقبيني دلوقتي

ملاك بدهشة:أعاقبك

سيف بحب:أممم

ملاك بطفوله: ماشي
وتذكرت أنها بداخل حضنه وهو
عاري الصدر،وخجلت من نفسها
بشده ونسيت حالها وإبتعدت
عنه بحب وهي خجوله جدا

سيف بحب مسك يديها: أمممم
يالا عقبيني

ملاك بخجل شديد: وأنت كده

سيف بلهفه:كده إزاي يعني

ملاك بخجل: سيف•••

سيف بحنان:عيون سيف وقلب
سيف

ملاك بخجل:قوم إلبس حاجه

سيف بغمزه: لأ،
مش أنا جوزك •••
أنتي نسيتي إلا إحنا عملناه
مع بعض إمبا••••
وقاطعته ملاك••••

ملاك بخجل شديد وخدودها إتوردت تماما: بس بقي
خليك محترم،وإلا•••

سيف بحب: نفسي تفهمي مره
إلا أنا جوزك مش أخوكي
هتفهمي إمتي

ملاك بضحك:مش عايزه أفهم
أنا عايزاك شبه بابا وبس
لأني أنت بتعوضني عن الأمان
والحنان والسند والحب ومش
عايزه حاجه تاني

سيف بغيره:أنا عايز تبقي
مراتي وبس

ملاك بفرحه:حاضر،هبقي مراتك.
حبيبتك،بس لما تتعاقب الأول

سيف بلهفه:بسرعه عقاب إيه

ملاك بفرحه:شعرك

سيف بتعجب:ماله شعري

ملاك بلهفه:أنا بحب شكله
وهو نازل زي ما قولتلك
قبل كده

سيف بضحك:أقصه عشان تحبيني أنا،أظن إنك بتحبيه
أكتر مني 

ملاك بحب:لأ،بحبك أكتر

سيف بحب:مانا عارف،
وأنا بموت فيكي،بس عقبيني
أي حاجة تانية غير العقاب
ده

ملاك بتحدي:لأ طبعا

سيف بتحدي: شعري ومش
هتلمسيه

ملاك بتحدي:هلمسه

سيف بتحدي: لأ

ملاك بعناد:هلمسه

سيف بعناد:علي جثتي

ملاك بحزن: هزعل منك

سيف بحب: مقدرش على زعلك
أنتي روحي إلا معرفش أعيش من غيرها

ملاك بدلع:يبقي هتخليني أعدل شعرك

سيف بنفاذ صبر قام بحملها
علي ذراعيه وإتجها بها إلي
السفره ليفطروا،لأنها أتعبته
بطفولتها التي تسحره دائما
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
عند بيت سجي

سجي إستيقظت من نومها
متأخره وفجأة سمعت صوت
جلاكسات سياره وظنت بأنها
قد سمعتهم من قبل فنهضت
من علي الفراش وإتجهت إلي
البلكونه ووجدت سياره آسر
وكان ساندا على سيارته
ويبدوا عليه التغير كان
أنيقا وشيك إلي حد ما
وشاور بيديه إليها لتنزل
له،وكان منبهر بجمالها وهي
مرتديه البيجامه باللون البينك
وأخذ يتأمل فيها من أناقتها

سجي إنبهرت برؤيته أمامها
وطريقته الذي نادي عليها
ومن أناقته وشكله المتناسق
ولكن تعجبت من نظراته
إليها فنظرت إلى ملابسها
فخجلت من وضعها ونسيت
حالها لانها نهضت مسرعا
إليه من نومها مباشره،
وذهبت إلى غرفتها مسرعا
من وضعها،وفرحت إلي حد
ما لرؤيته وقررت أن ترتدي
ملابسها وتنزل إليه .

آسر بحب: وحشتيني

سجي بخجل: وأنا كمان

آسر بضحك: وأنتي كمان إيه

سجي بحب: وحشتيني•••••

آسر بفرحه:وحشتك بس

سجي بخجل:أيوه•••
و أنت جاي هنا ليه

آسر بحب:أنا عازمك النهاردة
علي الغدي

سجي بفرحه: النهارده

آسر بحب: أيوه
أوعي متوفقيش•••

سجي بحب:هوافق،عشان متزعلش.

آسر بحب:طب يالا إركبي
عشان محضرلك مفاجأة

سجي بفرح: بجد••••

آسر فتح لها باب السيارة
لتركب ثم قفل الباب وإتجه
بها إلي المطعم

آسر بحب:إفضلي 

سجي بفرحه ما: حاضر

وجلسوا في مكان داخل المطعم الطابق الثاني، يطل على النيل والخضرة

سجي بحب: المطعم ده شكله
غالي أوي،منظره روعه.

آسر بضحك:ولا يهمك،ده كله
عشانك أنتي مخصوص 

سجي بتعجب:ليه ده كله
أنت متغير النهارده أوي

آسر بحنان:هبقي معاكي علطول
كده 

سجي بحب:وأنا هوعدك إني
أكون متفاهمه معاك،زيك
بالظبط

آسر بحب:إن شاء الله ديما،
شوفي بقا أنا جبتلك إيه

سجي بلهفه:إيه

آسر بحب: موبايل أحدث إصدار،عشان أطمن عليكي
وفيه شريحه ومسجلك رقمي

سجي بفرحه:عشاني أنا 
ده غالي جداً

آسر بحب:دي حاجه بسيطه
ودي هديه مني 

سجي بحزن:بس أنا آسفه
مش أقدر هقبل الهديه

آسر بضحك:مانا عارف،أنتوا في
الأول كده بتفرحوا وبعدين
تعملوا نفسكوا متحرجين وتصمموا متخدوهاش وفي
الأخر نتحايل عليكوا وبتخدوها
حافظهم واللهِ،مش عليا الكلام
ده

سجي بجديه:لأ مش كده خالص،بس ماما هتسألني جيباه
منين وهتستغرب لما هتشوفه
معايا

آسر:عادي قوليلها أنا إلا جايبهولك

سجي بدهشة:أنت عايزها تعلقني على باب الشقه
أكيد لأ طبعا

آسر بضحك: هي أمك شبهك
كده برده ههههه

سجي بحده:إحترام نفسك،ومالها
ماما بقي عسل زي بالظبط
طلعلها

آسر بحب:وحلوه زيك كده

سجي بحب:إظبط••••
وبعدين أنا آسفه عشان
مقبلتش هديتك

آسر بضحك:ومين اللي قالك
إلا إنتي مش هتقبليها 
أنتي هتخديها،وإن سألتك
جايبه منين،قوللها إشتريته

سجي بقلق:مش هتصدق
عشان هو غالي اوي وتقولي
جايبه فلوسه منين

آسر بنفاذ صبر:إتحججي يا سجي بأي حاجه،
قوليلي بقي هتتغدي إيه علشان
أما جوعت

سجي بفرحه:أمممم•••
ماكس جيرل و فريد تيشكن

آسر بحب:تمام،هطلب زيك
وزياده إتنين شاورما

سجي بحب: تمام
✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️
في فيلا سيف

سيف كان جالساً على الفراش
يتابع أعمال شركاته على الاب توب وكان منشغل مع عملاءها
إلي حد ما

وكانت ملاك جالسه على الأريكه تستمع إلي مسلسل
هندي وكانت منتبه مع أحداث
المسلسل بتركيز تام،لأنها تحب
المسلسلات الهنديه إلي حد ما
ومد سيف يديه علي المنضده
ليسحب كوب ماء ليشرب ولكن
نظر إلي ملاك بتعجب،لِما منتبه
مع الشاشة إلي حد ما،وتبتسم
دوما،قد يكون الفيلم مثيرا
مثلا ونظر إلى اللاب توب مره
أخري،وبعد بضع ساعات إنتهي
من عمله ونادي على ملاك 
لكي تأتي إليه علي الفراش
ولكنها لم ترد ومنتبه إلي
الشاشه بقوه ،فذهب إليها
وجلس بجانبها على الأريكة
ولم تلتفت إليه بالمره،لأنها
لم تشعر به على الأطلاق
ورأى أنها تسمع مسلسل هندي
رومانسي ومنسجمه مع أحداث
الفيلم فتبسم كثيرا من وضعها
وإلي شده إنتباها البطل والبطله،فجلس مثلما تجلس
بالضبط،ربعا رجليه و وضع
يديه علي خده ونظر إلي
المسلسل بإنتباه كما تعمل
تماماً،وكان يستمتع بأحداث
المسلسل معها،وكل هذا وهي
لا تشعر به

ملاك بحزن: أنتي خلصتي بادري إيه،أنا عايزه أعرف
إيه إلا هيحصل بعد كده

وإتجهت يمينها لتسحب الريموت وجدت سيف بجانبها
يجلس مثلها تماما

ملاك بدهشة:أنت هنا من أمتي

سيف برومانسية:من أول ما البطلة وقعت علي السرير
والبطل إتكعبل في رجليها
و وقع عليها والنور قطع
عليهم والبطل قرب من••••••
قاطعته ملاك•••

ملاك بخجل: على فكرة أنت سمعت غلط،البطل مكنش قاصده،وهو محترم جدا

سيف بغمزه:مانا عارف،ده حتي
مقمش من عليها خالص إلا
بعد النور ما إشتغل،غير
كده مكنش قايم

ملاك بضحك:عادي،هي أصلا
مراته 

سيف بفرحه: عليكي نور،ليه
بقا متبقيش مراتي وتعملي
زي ما عملت معاه دلوقتي

ملاك بطفوله: علشان أن مؤدبه

سيف بتعجب:مع جوزك

ملاك بحب: أنت عايز ايه دلوقتي

سيف بحب:عايزك أنتي،
مش عايز حاجه تاني

ملاك بتعجب:إزاي يعني

سيف بهدوء:أنا هفهمك

لم ينتظر رد منها،وصعد فوقها
علي الأريكة وقبلها بقوه ولهفه

كانت ملاك تضربه علي ظهره
لأنها لا تستطيع التنفس لكن
سيف لم يبتعد عنها وتعمق
في قبلته

فصل سيف القبله أخير ودفن
وجهه في عنقها الصغير وهو
يلهث بقوه

كانت ملاك تموت من الخجل
وكانت تحاول تهدئة قلبها
ولكن عندما دفن وجهه في
عنقها إهتدت وحاوطت رقبته
بيديها بحب.
✨✨✨✨✨✨✨
سجي و آسر

خرج آسر وسجي من المطعم
مبسوطين إلى حد ما وشعرت
سجي بأنه تغير تماما،حتي
في أسلوبه وطريقة كلامه
أصبح شخص مختلف،ثم
توجهوا إلى السيارة لكي
يوصلها إلى بيتها،و في نصف
الطريق

آسر بحب: صدقيني يا سجي
أنا إتغيرت وعايزك أنتي تغيريني
أنا حبيتك أوي،حب حقيقي
أول مرة أحسه،حسيته مختلف
وشعوره حلو أوي،وعايز أكمل
معاكي لحد النهايه،قولتي إيه

سجي:•••••

سجي كان سرحانه ولم تركز
مع كلامه،وكانت تتأمل في عينيه الجملي المغري،التي
تسحرها ،وشعرت بأنه كان
يتحدث ولم تعرف عن ماذا
يتحدث وظنت أنه كان يتحدث
كلام متفاهم ومهم جداً

سجي بإستيقاظ من شرودها:
نعم••••••

آسر بحب: أنتي كنتي فين
كنت بكلمك عني وكده

سجي بخجل:هكون فين
مانا معاك أهوه

آسر بحنان: بتحبيني يا سجي

سجي حركت رأسها بمعنى
أنها تحبه تماما

آسر بحنان:وأنا كمان بحبك
أوي

سجي بتعجب: أنا ملاحظه عليك تغيرات كبيرة النهارده

آسر بحب:مانا إتغيرت علشانك
عشان بحبك

سجي بفرحه: وأنا كمان بحبك
وفرحانه أوي إلا أنت إتغيرت
وبقيت شخص مختلف تماما

آسر بضحك:يدوم••••
يالا مع السلامه وخلي بالك
من نفسك

سجي بإبتسامه:وأنت خلي بالك
من نفسك وسوق براحه وإمشي في جنب

آسر بخبث: حاضر••••

آسر إقترب بجانبها وهي جالسه بجانبه وفتحت باب السيارة
لتنزل،ولكنه قبلها من خدها
بحب وإشتياق لها،لأنه لم
يراها بعد ذلك

سجي إندهشت من فعلته
وقالت له

سجي بخجل: على فكره أنت
مش مؤدب

آسر بضحك:هتوحشيني يا قلبي

سجي نزلت من السياره ولم
تعطي له رداً خجلا منه ومن
أسلوبه الذي بعثر مشاعرها
وإنها لم تتعود بالفعل على
أسلوبه هكذا ••••
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في فيلا سيف

سيف كان جالساً على الفراش
وفي حضنه ملاك،وكانت متعلقه
فيه بشده كالأطفال الصغار 

سيف بضحك: أنا مش هسيبك 
يا ملاك أنا قاعد جنبك أهوه

ملاك بفرحه: يعني مش هتقوم
تقرأ في الكتاب

سيف بتذكير: أيوه،صح
فكرتيني،أنا نسيت خالص
هقوم أجيبه وأقعد جنبك
وأنا هقرأ.تمام••••

بعناد طفولي: لأ طبعا،مش
هتقوم هتخليك جنبي

سيف بخبث: إنتي بتعانديني

ملاك بتحدي:ومش هتقوم من
جنبي،شوف بقي أنت هتقوم
إزاي

سيف بضحك علي جنونها:هعرف
هقوم،أنتي لما تحضنيني كده
وماسكه فيا مش هقوم
أنا أذكى منك

ملاك بعناد:هتعمل إيه يعني
مش هقدر تعمل حاجه،هفضل
حضناك مش هسيبك

سيف بخبث:أنتي واثقه أوي
من نفسك،أمممم•••••

قام سيف بحملها بسهولة وإتجه
إلي المطبخ وهي كانت خائفة
منه ومن أفعاله،حتي جلسها
علي الرخامه بحب

ملاك بحب:أنت جايبني هنا ليه

سيف بحب:عشان أنا جعان
ونفسي بطاطس محمره

ملاك بتعجب:نعم••••
بطاطس

سيف بضحك: نفسي فيها
فجأة كده لقتني نفسي رائحه
ليها

ملاك بضحك:وأنت بتعرف تعمل
بطاطس محمره

سيف بإبتسامه:لأ••••

ملاك بضحك:أومال هتعملها إزاي

سيف كان يقترب منها وهي
جالسه في الأعلي،وحاوط خصرها بيده وقال لها

سيف بصوت رقيق:أنتي هتقوليلي بتتعمل إزاي
وأنا هنفذ

ملاك بطفوله:أمممم••••
لأ مش هقولك

سيف بحب:مش أنا سيف
عشقك وإلا أنتي بتحبيه
نسيتي كل ده

ملاك بإبتسامه: دلوقتي نسيته
ههههه

سيف بضحك:بتكذبي إستحاله
تنسيني أصلاً،أصدق كل حاجه
إلا كلامك ده،

ملاك بعناد:صح،أنا إستحاله أنساك،لس برده مش هعرفك
تعملها إزاي

سيف برومانسية جذبها إليه
وهي جالسه على الرخام ونظر
في عينيها بحب وقال لها

سيف بحب:وحياتي،برده مش
هتوافقي

ملاك بعدم تركيز:بتقول ايه

سيف بحب:بقولك وحياتي،

ملاك بحب: خلاص هساعدك

سيف بفرحه:بحبكك•••

ملاك بجدية:أول حاجة هات 
البطاطس وأن أقشرها وخرطها

سيف بحب:حاضر

ملاك بحب:ولع علي الزيت
عشان يسخن

سيف بضحك:حاضر

ملاك بفرحه:إغسل البطاطس
وبعد كده إقليها

سيف بإبتسامه:بس

ملاك بفرحه: بس

سيف إنتهي من قلي البطاطس
وأخذها إلي غرفته لكي يأكل

ولكن ملاك كانت تطعمه في
فمه بحب،وكانت تبتسم له
وهو يأكل

سيف بضحك:مش هتاكلي

ملاك بحب:أنا شبعانه 

سيف بحب: حلوه أوي،أنا كل
يوم نعملها

ملاك بحده:لأ مش كل يوم
لأنها غلط على صحتك، والمقليات بتبقي مضره
للأوعية القلبيه وكده
لأنها في نسبه زيت

سيف بحب:أنتي مكبره الموضوع أوي الكل بياكلها
عادي جدا

ملاك بحب:أنا قولت كلمه ولازم
تتنفذ ،وقوم يالا إغسل إيدك
وسنانك بالمعجون

سيف بحب:حاضر هعمل حاجه
تانيه ولا كده كفايه

ملاك بحب:أنا هروح أنام
خلص وتعالي عشان تنام برده

سيف بقلق:إوعي تنامي ثانيه
وتكون قدامك

ملاك بضحك علي أسلوبه
وقفت إنتظرته حتي يخرج
إليها ولكن تفاجئت بيديه
تمسكها من رجليها ليحملها
إلي ذراعيه وذهب إلى الفراش
ووضعها بحب،
وصعد فوقها بلهفه وحب
وذهبوا في عالم أخر
ويتبع•••••
💲💲💲💲💲💲💲

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent