رواية ماسة النوح الفصل التاسع عشر 19
ماسة_النوح_ال_١٩
رفعت رأسها وبصتلة بعيونها الزمرد اللامع وبستغراب قالت:هو انا مين الي جابني هنا واي الي حصل
نوح بهدوء وهو باصص لعيونها ومركز فيهم
اوي مش عارف يحدد لونهم هل لونها ازرق سماوي ولا رمادي في ازرق ولا زمرد ...ماسة اتكثفت من بصتة وخدودها احمروا وقالت:هو حضرتك ..احمم بتبصلي كدة لية
نوح فاق ووبخ نفسة جامد.وقال بتوتر :ها..معلش انا اسف..و.....!!!!..هو انتي كنتي بتقولي اي؟؟!
ماسة باحراج :ك.كنت بقولك مين الي جابني هنا واي الي حصل
نوح هرش فشعرة من ورا بادية الاتنين باحراج لانة مكنش مركز فكلامها اول مرة وقال:امم ..صراحة احنا كنت واقفين ف الاسانسير عادي جدا والدنيا تمام ف الاسانسير عطل فجاءة و....لقيتك
بدأتي تعرقي جامد اويي واغمى عليكي
وانا كنت بحاول افوقك لحد ما الاسانسير يفتح لكن مكنتيش بتفوقي
ف المهم الاسانسير اتصل العطل الي كان فية
واتفتح وانا شيلتك و جبتك هنا ..
بس هو دا كل الي حصل
..ماسة بصدمة:شيلتني .!!!!
نوح:اة ..م م مهو انتي كان مغمي عليكي ..كنت اسيبك يعني
ماسة :لا ازاي.. تقوم شايلني
نوح بتلقائية :امال بقى لو عرفتي ان كنت هعملك تنفس صناعي..
ماسة فتحت عنيها على آخرها بصدمة وحطت ايدها على بقها ..وف اقل من الثانية كانت هاجمة علية وهي بتقولة :يحيوان يزبالة ياعرة ...انت ازاي تعمل كدة
وفضلت تضرب فية بأديها
نوح اتدهش من حركتها وفلحظة كان ماسك ايديها الاتنين باحكام وهو بيحاول يوقفها
وبيقول بصوت عالي نسبيا:بس ..بس....
بس بقىىى ..اي يامفترية ..في أي..بقولكك كنت هعمل ..كنت كنت ...اييي يماما اهدي
ماسة بعد تلت دقايق استوعبت الي هيا عملتة
وبعدت بسرعة عن نوح وهي مكسوفة اوي ومنزلة راسها ف الارض
نوح حس بخجلها فحب يخرجها عشان متتحرجش اكتر ..وقال بلهجة امرة:لو سمحتي اتفضلي على مكتبك والي حصل دا ميتكررش تاني ..والا صراحة انا ممكن اعمل اي ..
ماسة خرجت من سكات وهي فكراة متعصب منها وقاعدة تلوم فنفسها
اما نوح بقى ففرد جسمة عالكنبة وابتسامتة خارجة برة وشة بمترين وهو بيقول فسرة :........(يترا حبيبنا هيقول اييييييييييييه...تعالوا نشوف )
:انا شكلي كدة وقعت ومحدش سما عليا ولا اي بقى ..؟؟!! ..البت دي بقت خطر ..دي مباقلهاش اسبوع وشكلي كدة هقع ..
[جماعة المرادي بطلنا مسالم وعادي جدا انة يحب🙈😹😹
مش هيقول لا ومش هينفع احبها دنا بكرة صنفهم وهعقدها فعيشة الي خلفوها ...لا يجماعة ابننا منو متلن كلن😍😂😂]
فنفس الوقت قطع تفكيرة صوت خبط الباب
ودخل...
_________________
عند بودة
سند دراعة عالاله وميل عليها من غير ما تحس وقال لها:
اهلا بمراتي العثل
نورسين اتخضت وراحت ضرباة بوكس فوشة من غير ما تعرف هو مين ولما عرفت قالت بعصبية:اة يحيوان يابن الكلب
عبدة :علفكرة انا ساكتلك بقالي فترة ...عمالة كل شوية تشتميني بأهلي و ابويا
بس لااا انا مستحيل اسمحلك تسوقي فيها
نورسين بزعيق:اسوق فيها أي يامصعور يابن الكلبة انت
عبد الرحمن بدهشة:مصعور؟؟؟
نورسين:اة مصعور يخفة ..والفضل بقى من هنا
عبد الرحمن بغتاتة:بصي يبنتي ..لازم يبقى في ما بينا تسامح ومودة ورحمة عشان لما نتجوز نعيش حياة مستقرة ..فنا قررت اسامحك اما بقى اني اتفضل ..فلا انا واقف ف جيم مراتي
نورسين وهي هتتجن:تاني عيقولي مراتي ..يلاا متخلينيش اكشم للجابوك بقى
انا على اخري اصلا ..
عبد الرحمن:طب اجبلك عصير لمون يروقك ؟؟!
نورسين:انت متخلف يلا ...لا بجد يعني انت مش شارب حاجة وجاي تطلعة عالي جابوني
وقالت بزعيقق وصراخ:غوري من وشيييييي يلااااااا
الشباب الي كانو ف الجيم ركزوا ناحيتها
وواحد ما شاء الله تحسة فاندام فنفسة قرب ناحيتها وهو بيقول بخشونة وطلع كتفية لقدام:في حاجة ياكوتش ...النملة دي زعلتك ف حاجة ..؟!!
نورسين كانت لسة هتتكلم
رد عبد الرحمن بحدة:نملة ..!!؟
انتي قد الكلمة دي يا بطة
الواد بصوت يرعب:....
________________________
فهد بعد ما مشي بص لطيفة بقرف
وبعدين لف عشان يشوف مهرة ...لقاها شبة فاقدة الوعي ...راحلها بسرعة وهو بيحاول يصحيها بس مش راضية تصحى
نادى لفريدة برعب وهو شايف اختة مرمية عالارض شبة مايتة وفريدة ساعدتة وشالها وخرجوا ركبوا تاكسي وراحوا عالمستشفى واتعمل معاها الازم
وبعد ساعتين خرج دكتور باين علية انة ف نص عقدة الثاني وهو بيقول بعصبية:اي ياجماعة حالة الاستهتار دي ...المريضة الي حوا دي باين جدا انها لسة خارجة من عملية مبقالهاش ساعة
...ويحصل فيها كل دة ..
لي تعملوا فيها
فهد بصله بهدوء وقال :معلش الي حصل دا سوء تفاهم
الدكتور بزعيق:سوء تفاهم اي الي يوصلها للحالة الي هي فيها دي ..دنتا مش بنأدمين وربنا
فهد مسك نفسة وقال بهدوء:لو سمحت يادكتور متكترش انا اخوها وبقولك الي حصل دا سوء تفاهم
الدكتور بسخرية: سوء تفاهم ..ااااة
عمتا المريضة نص ساعة وتقدروا ..هه تدخلولها
ومشي من غير ما يقول السلام عليكم
فهد ...يتبع
•تابع الفصل التالي "رواية ماسة النوح" اضغط على اسم الرواية