رواية قسوة الحياة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس والثلاثون 35
غلط ...بجد انا مش عارف ازاي في بنادمين زي يحيى دة
تيم:ونبي متفكرنيش بية ...اهو زمانو غار ف داهي
عدي:والله يابني انا ز.....سكت لما لقى اتنين داخلين من باب الشقة
تيم :في أي يبابا مالك متنح لية؟؟وبص مطرح ما عدي بيبص لقى اتنين داخلين من باب الشقة من غير استئذان وسيدرا لسة ماشافتهمش
جودي لما لمحت عدي بصتلة بخبث وراحت على البلكونة وحضنتة وهي بتقول :دودي وحشتني اوي اوي اوي اوي
عدي بصلها كتير يفتكرها وقال بصدمة:جودي
جودي مسكت ياقة قميصة وقالت :لا نبية يا دودي
تيم باستغراب:دودي !!!!...مين دي؟؟؟
جودي بصت لتيم
بتقيم من فوق لتحت
وبعدين بصت لعدي وهي بتضربة براحة فكتفة وبتقول:لا اخص عليك بجد يادودي بقى كدة متقولش
لتيوم انا ابقى مين ..وبصت لتيم وهي بتقول عمتا
يا حبيبي انا ابقى ا..
..سيدرا بحدة وهبي شايفة واحدة واققة قريبة منه اوي:عدييييي
عدي بعد جودي بسرعة وهو بيقول :ن نعم
اي ياحببتي
سيد ا بغيرة:مين دي ؟؟!!
جودي بسخرية:لا لا بجد ياسيدرا اخص عليكي معقولة معرفتنيش انا ج..
عدي بسرعة:دي جودي
سيدرا فكرت شوية وبعدين بصت بدهشة ليهم وهي بتقول:هييييىئ جودي؟؟!! بعدين بصت لعدي بحدة اكبر لما افتكرت الي كانت بتعملة زمان
ولما حاولت تموتها وفجر هي الي شربت العصير
قالت وهي بتحضنها بغيرة:ازيك ياجودي عاملة اي ..والله ليكي وحشة لدرجة ان
الواحد كان نشي انك موجودة اصلا
جودي بصتلها بغل وحقد وحضنتها وقالت فودنها بصوت ميسمعوش الا هي:الي انا معرفتش اخدة زمان بنتي جاية تاخد ابنة ...حطي الكلمتين دولت فدماغك
سيدرا اتخضت لما قالت كدة وبصت ناحية تاليا
ورجعت بصت لجودي الي ابتسمتلها بغل واتطرت سيدرا تستحملها ف بيتها
للنها مهما كانت ضيفة ف شقتها
______________
بليل
عند يزن ويحيى
بعد ما خرجوا واتفسحوا
وصاعوا.وي وي وي
خد يحيى وراحوا على البيت
وكانوا واقفين تحت
يزن ويحيى نزلوا من العربية
يحيى بصلوا بمسكنة وهو بيربش بعنية كذا مرة ورا بعض
يزن: دا عند امك ...مش معني اني سامحتك اني اشيل شنطتك غور يبابا
وبعدين انت مش بيت امك فوق طلع شنطتك وتعالى على شقتي يلا انا مستنيك
وطلع ويحيى نفخ وخد الشنط عشان يطلعها شقتة
)هو يا جماعة لما يزن ويحيى كانوا أصحاب كانوا مشتريين الشقتين
قصاد بعض فاهمين أصل اكيد مش هيبيتوا ف بيتة)
عند بدر
كانت قاعدة في اوضتها ولابسة هوت شورت جينز فاتح وكروب ابيض وكتوب علية بالاسود ف النص زي توقيع
وكانت عاملة شعرها كحكتين وفي خصل كتيرة نازلة منهم وكانت بتتكلم ف الفون وهي حطاه على السرير ومربعة وفاتحة السبيكر وبتكلم ساجدة وبتقولها :والله يابنتي ما اعرف هو جاي امتة ...
اهو خارج من الصبح ولحد الوقتي مرجعش هتلاقية مع صاحبة دا مش عارفة اسمة اي كدة ..حمزة ...محم..يحيى ايوة يحيى
سجدة:طب جهزي نفسك بقى عشان تفتحيلي عشان خلاص انا تحت البيت اهو
بدر بحماس: اشطة
وقفلت ...ومعداش خمس ثواني ولقت جرز الباب بيرن افتكرتها سجدة ..
فقامت تفتح وهي بتقول بصوت عالي:يخربيتك دنتي حطيتي على الرقم القياسي للوصول لباب الش.....سكتت لما لقت يزن قدامها
بدر بصتلة لثواني كدة وهي متنحة وقالت:انت اي الي جابك دلوقت
يزن دخل وهي بيقفل باب الشقة برجلية وعنية متبشرش بالخير ابدا وهو مركز معاها وباصصلها
بدر ببسمة توتر:اي في اي بتبصلي كدة لية
يعم انت
يزن بحدة:انتي ازاي تفتحي بالمنظر دة ...ردييييي قالها بزعيق
بدر خافت ورجع لورا وهي مش مستوعبة لسة كلامة
وبصت على نفسها فجاءة وشهقت لما حست انها غلطت
لما فتحت الباب كدة
ولسة هتجري على جوة
يزن مسك ايديها وقال :...
_______________^___
عند يحيى طلع فوق وحط الشنط
ونزل خد بقية الشنط وطلعهم وخد موبايلة ونزل وقفل الباب ونزل وهو باصص ف الفون وحط ايدة عشان يدق الجرس
كان فنفس الوقت الي سجدة
مدت ايدها عشان تدق الجرس فية
ولمست اييهم ايدين بعض
رفع راسة عشان يشوف مين
بس تنح لما لقاها سجدة
سحبت ايدها بسرعة وهو كذلك
وقال:انا مخدتش بالي كنت مركز فالفون و..
سجدة ببسمة:ولا يهمك ..انا كمان آسفة عشان مخدتش بالي
وبعدين رجعت تدق الجرس تاني
ويحيى كان نفسة الحوار يبقى أطول من كدة بس يلا بقى و.....يتبع
•تابع الفصل التالي "رواية قسوة الحياة" اضغط على اسم الرواية