رواية الجامحه و البدوي الفصل العشرون 20
البارت العشرون..
استيقظت رودينه لتجد نفسها في احضان حمزه وهو مستيقظ ينظر اليها بحب لتتململ بجانبه ليهتف.. ايه يا قلبي عايزه حاجه حاسه بايه اجبلك حاجه.
لتتنهد فقربه يحرقها وبعده يحرقها لتهتف عايزه سهيله وديني ليها.
ليهز راسه بغلب وينظر اليها بحب شديد.. وحمزه ماينفعش يا قلب حمزه قولي وانا اجبلك روحي تحت رجلك والله.
لتشيح بوجهها ليهمس عارف انك موجوعه مني وشهر كامل بهدلتك بس قلبي طيب وحنين وبيحبني وهيسامحني مش كده والنبي اهون عليكي تفضحيني كده واختك تاكلني.
لتهتف بخجل... انا ماعرفتش اسكت وكنت خايفه اعمل ايه انا خايفه يا حمزه.
ليقبل راسها ويحتضنها ويهمس... طب لو قلتلك اني بعشقك واني كت غبي وحمار واهبل اه والله اهبل ان روحه تبقي معاه ويعمل فيها كده رودينه انت لو بعدتي عني اموت.
لتهمس... بطل بقه انت بتكدب ليه عشان ما امشيش مع سهيله وتقعد تتحكم فيا صح عشان انا هبله وطيبه.
ليبتسم.. مانا عارف انك هبله وطيبه بس مش عشان اتحكم لا عشان قلبي لو بعد اموت والله اموت انت مش متخيله انا اترعبت اد ايه وسهيله رصتهملي صح انا استاهل كل كلمه كنت غبي وحمار اعمل ايه بس. حبيبي طيب مش كده اهون عليكي تبعدي ليقبل وجنتها بحب اهون عليكي تموتي قلبي.
لتتنهد هيا وتهتف... انت السبب انت اللي وحش اوي انا غلطت وانت عملت كتير انا خايفه منك بعد ما ماما ماتت اترعبت ان سهيله تمشي وتسيبني ليك تذل فيا.. انا هبله وهقعد واسكت ومش هنطق.
ليبتسم ويهتف.... لا قلبي طيب وحنين وبيحبني مش كده والنبي بتحبيني.
لتخبطه َو تهتف..... لا ما بحبكش عشان انت جاحد ورخم.
ليهتف.... يا لهوي مابتحبنيش ازاي يا كدابه دانت قلتيها وانت راشقه في حضني واختك قالتهالي وهيا بتردحلي تحت. انت فاكراني اهبل وهسكت دا حبيبي بتاعي ولا اقدر ابعد خطوه.
لتهتف... مش بكيفك انا اللي اقول يا سي حمزه انت وحش وانا مش مأمنه ليك وسيبني بقه اسافر مع اختي انت مش عايزني من اساسه شهر كامل وانت سايبني دانت لو طوبه كنت حسيت. يلا يا بابا والله لاسيبك واروح مع اختي.
ليضحك علي طيبتها ويهتف.... والله يا رودي انت عامله زي العيال المقموصين عسليه بكلامك ده.
لتقطب جبينها... ايه ده انت مش مصدقني يا سي حمزه ومفكر اني هبله طب اوعي بقه اما اقوم اروح لاختي.
ليشدها اليه... طب استني بس لا مصدق والله وهبله ايه دانت العقل كله بس اهون عليك يا قمر تسيب حمزه حبيبك شهر كامل اتلوعت وجتتي شاططت والقمر قمر قدامي وانا اللي طور اكل في حالي بغبائي والله يا رودي قبل ما طنط الله يرحمها قلت خلاص مش قادر وهاخد حبيبي في حضني احب فيه براحتي واسحسح لما اخلص عليكي.
لترفع نفسها... لا والله بمزاجك بقه وانا اقول حاضر وطيب وشهر كامل متشحتفه عليك وهموت عليك و َانت جبله مابتحسش وتلوع فيا.
ليبتسم بحب... يا لهوك يا حمزه اكن حبيبي كان متشحتف ومتلوع وهيموت عليا دانا مش كت طور دانا بقره بقرون. يا قلبي اللي هيخرج من مكانه اكن كت متشحتف يا قمر طب قلي ازاي والنبي قلبي هيخرح من مكانه.
لتخجل وتقطب جبينها... ايه ده بطل طريقتك دي احنا زعلانين.
ليقترب منها ويهمس... طب ماصالح القمر اللي زعلان هموت واصالحه سيبيني يا رودي والله ابهدلك صلح اصالحك يا مز يا عسليه ياللي حرقت جتتي شهر كامل
لتهتف مقطبه حبينها.. لا يا حمزه مش عايزه انت اللي اختارت يبقي خلاص اتحمل بقه وسيبني اروح لاختي وقامت من مكانها.
ليشدها مره اخره وينحني عليها..... استني بس اختك ايه دلوقتي طب انا دلوقتي اللي متشحتف وهموت عالقمر وبقله حقك عليا والله اسف يا قلب حمزه كت طور وربنا يا رودي كت حمار اهون علي قلبي يسيبني والنبي والنبي دانا حمزه حبيبك اللي بتحبيه وهتموتي عليه.
لتضربه.... لا ما بموتش عليك انا
ليبتسم.... وماله اموت انا والله اتربيت اهوه وبحايل ولو القمر بعد هموت نفسي.
لتهمس.... بطل بقه ايه كلامك ده.
ليبتسم.... ايه خايفه عليا يا هناك يا حمزه حبيبي بيخاف عليا.
لتهتف.... لا مش خايفه ومش عايزاك من اساسه مش بمزاجك هو.
ليقترب من وجهها ليهمس.... بقي مش عايزاني خلاص بس انا عايز وهموت علي اللي عايزه ليتلمسها ليرجف قلبها ليهمس والله هموت بحبك يا ملوعه قلبي اروح فين بعيد عنك وانت معششه في قلبي سنين وانا بنطح فيكي زي الطور وانت مكلبشه جوايا وانا بغير عليكي وهموت وما وعيتش الا يوم ما كتي في بيتنا حسيت اني هموت عليكي والله يوميها قلبي كان موجوع عشانك ولما اتقلبتي كنت حاسس بنار جوايا والزباله اللي اسمه ادهم شعوط جتتي ويوم ما استنجدتي بيا كنت زي المجنون حسيت بنفسي هيروح واتوجعت من مرواحك من ورايا وقلبت طور انطح تاني ووجعت حبيبي وبقوله حقك عليا كان يتلمسها بحنان.
لتهتف... لا ياخويا هو انا كل اما ازعلك هتقلب طور لا مش عايزه بس يا حمزه بقه بطل. حاولت ان تبتعد فلمساته تحرقها.
ليلتصق بها فهو يعلم انه يؤثر عليها ليهمس.. لا عشت ولا كنت اني ازعل القمر تاني وابس ايه بس انت والنبي بطلي انا خلاص جبت جاز ارضي عني بقه حمزه اهوه بين ايديك مؤدب وبيترجي القمر ارضي يا قمر وحياه حمزه اللي هيموت عليك.
لتتنهد بغلب لتهتف... خايفه طب سيبني شويه بقه ووديني لسهيله.
ليتنهد.... اسيبك اه اوديكي لسهيله لا يا رودي سهيله صعبه وهتعصيكي عليا.
لتهتف... لا سهيله عايزه ابقي ليا شخصيه وما اسيبكش تتحكم فيا وابطل هبل.
ليهمس.... مين اللي يتحكم ده طب هاتي ايدك كده ليضعها علي قلبه شوفي بيدق ازاي دانتي متحكمه ومتحكمه دانتي جوا وقاعده وهاين عليا اركع تحت رجلك.
لتهمس.... لا والله اصدقك انا بقي حمزه بجلاله قدره يركعلي بس بس بطل فاكرني هبله وتضحك عليا بكلمتين.
ليظل ينظر اليها بحب ليقترب ويظل واقفا وهيا مدهوشه لتنصعق عندما انحني علي قدميه ونظر اليها.
ليقول بحب... دانا لو طلت اقدم فروض الولاء والطاعه كنت عملتها. لو طلت اديكي قلبي كنت عملتها لو انت امرتي وطلبتي اقطع نفسي عشانك.
لتدمع عينها من كلامه ليقوم ويشدها اليه ويحتضنها بحبك والله بحبك.
ليرجف قلبها وتنساب مشاعرها لتهمس... حمزه
ليهتف بهيام.. قلبه كله كله والله.
لتهمس.... انا خايفه بجد هتبقي حنين وطيب
ليحملها ويدور بها.... ابقي حنين يا لهوي دانا هوريكي هنيه ماحدش شافها دانا هغرقك حنيه لتبتسم ليهتف... يا لهوك يا حمزه حبيبي ابتسم يعني رضي عني والنبي رضي لتطرق خجلا وتحمر ليهتف.... بموت فيكي بعشقك واسف يا عمري عاللي عملته والله اسف.
لتتنهد.... طب طب ماشي هشوف الاول وبعدين احكم بقه عليك ولو زعلتني والله هروح لاختي.
ليضحك... يا خراشي بكلم قط صغنن وانا هسيبك برضه يا قمر تروح ليقترب ويرفع وجهها بحبك ومفيش يوم الا ماتمنيتك بتاعتي حبيبتي مراتي.
لتهمس.... بجد يا حمزه اوعي تضحك عليا.
ليمسك وجهها بيده ويهتف.... اضحك ايه انت مش حاسه بالنار اللي جوايا دانا هموت ليتلمسها بحب وهيام وخوف من فقدانها وتتشبث به ليهتف هفطس كده والله مش قادر.
لتهمس بهيام..... مش قادر ايه.
ليبتسم... مش قادر ابعد سنتي هموت عليكي عايزك وقلبي بيصرخ علي حبيبي.
لتتنهد.... طب بس بقه كفايه انت عايز ايه دلوقتي سيبني بقه اما اشوف هتبقي كويس والا َوحش وتململت بين يديه.
ليمسكها بقوه وضحك... اكني عايز ايه دلوقتي دانا عايز كتير عايز حبيبي كله علي بعضه يفضل راشق جوا حضني واسيبك ازاي هو حبيبي اهبل والا ايه مش بعد ما حن يسيبني كده.
لتقطب جبينها.. بقي انا هبله يا حمزه طب اوعي بقه روح كل بعضك والله لاطلع روحك زي ما طلعت رَوحي وهوريك انا هبله ازاي ودفعته واتجهت للباب.
لتجد نفسها محموله لتصرخ لتسمعه يضحك ويهتف.... لا اعقلي كده دانا قلت حبيبي لان وهنمز ونسحسح لا يا عمري هبله ايه انا اللي اهبل وعبيط لو سيبتك بطلي هتتعبي كده وما هسيبكيش
لتنظر اليه بغضب.. ايه هتغصبني والله اسود عيشتك.
ليضحك..... لا عيب عليكي اغصب ايه انا بتاع كده ليشدها ويمسك وجهها دانا حبيبي بيسيح في ثانيه وهو قمر ومحمر كده ويهمس بحبك وانت قمر كده ليقبلها بهدوء شوف هموت كده وانت بصالي وقمر كده ال غصب ال ليحملها بين يديه ويظل معها يتلمسها وهيا تتوه بين يديه وتنساب مشاعرها ليهمس بعشقك والله بعشقك.. لتظل تنظر اليه بهيام لتهمس اخيرا.... وانا كمان بعشقك والله
لينفلق قلبه وينهال من فرط لوعته وهيا لينه مستسلمه ليرفع َوجهه اخيرا ويهتف مش عارف ايه اللي كت فيه ده ازاي كنت سايب القمر بعيد عني كده مفيش عقل وربنا قلبي يا ناس سايح وقمر
لتهمس... حمزه
ليهتف... ادلعي كمان عشان اخلص في ايدك
لتهتف.... بطل بقه ماتخوفنيش انا عايزه وقتي
ليقطب جبينه.... نعم ياختي وقت ايه.
لتتململ... وقت قبل ما سهيله تمشي وتسيبني احس بالامان وساعتها ابقي ليك.
لينظر اليها محصورا.. عايزه وقت عايزه تخلصي عليا واعض في الارض مش كده.
لتهتف... لو بتحبني اديني وقتي حسسني ان سهيله لما تمشي هتبقي انت سندي.
ليتنهد ويظل قلبه ياكله ليضمها اليه ويهتف عيوني خدي كل وقتك انا هفضل رهن اشاره.. لتحتضنه بشده وتهمس.... انا بحبك اوي
ليتنهد ويقول.. يا غلبك يا حمزه يا بت جتتي مش خالصه
لتهمس بدلع.... ايه مش عايزني اقلك بحبك
ليقترب منها.... لا قول يا قمر وولع فيا عشان لما انحصر وانول الرضا بعدين هولع فيكي انت اللي هتتعبي.
لتهتف بخجل... بطل قله ادب بقه وقوم يلا ننزل لسهيله.
ليقطب جبينه..... ليه بس نازلالها ليه
لتحتضنه وتهتف.... ماتخافش يا حمزه اختي طيبه والله وبتخاف عليا وانا ماهزعلهاش وافهمها وانت بقه وشطارتك تعرفها انها غلطانه.
ليتنهد ويهتف.... عيوني انت تامري َحمزه ينفذ
لتضع يدها حوله وتهتف... ميزو كنت عايزه حاجه.
ليهتف بغلب.. قولي قولي اروح فين هو انا هستحمل لحد امتي.. اؤمر يا قمري.
لتهمس... ممكن يعني يعني ارجع الشغل
ليظل ينظر اليها لفتره ليتنهد... انت عايزه ترجعي ارجعي بس انا نفسي حبيبي مايتعبش ويفضل كده قمر ملكه في بيتها مش عايز ابهدلك.
لتحتضنه بحب وتهمس.... يعني لو قلتلك هشتغل هتسيبي.
ليهتف..... اللي قلبي يعوزه انا هعمله.
لتحتضنه وتهتف حبيبي والله انت روح رودينه من جو يلا بقه ننزل.
ليهتف.... استني انت هبله يعني تقليلي حبيبي رودينه واسيبك كده من غير ما قلبي يخف لوعته كده.
لتهمس.... طب اعملك ايه طيب.
ليشدها اليه ويهمس لا ماتعمليش بس سببني بقه اعمل شويه لينزل عليها بحب وهيام وكل مشاعره تشتعل بعنفوان حارق ليتمهل اخيرا ويحتضنها.
ويهتف... هخلص كده مش قادر ليظلا فتره ليتنهد ويشدها وينزل بها الي سهيله لتفتح لهم لتعلم علي الفور من نظرات اختها ما حدث بينهم ليدخلا وتحتضنها رودينه.
لتهتف سهيله بمرح وقد قررت ان تعطي اختها السعاده ولا تشكل ضغطا عليها لتهتف.... ايه ضحك عليكي الواد ده.
ليهتف حمزه... لا يا سهيله قلتلها اللي في قلبي قلتلها اني هحطها في عيني وقلبي وهشيلها علي راسي.
لتتنهد سهيله.. معلش يا حمزه كان لازم اقلك الكلام ده وافوقك واخوفك انا عارفه انك بتحبها وهيا بتحبك بس انت مغرور يا حمزه وكان لازم تحس انها هتروح منك.
ليهتف... ووعيت يا سهيله والله واتادبت انا بحب رودينه.
لتهتف رودينه... ماتخافيش عليا يا سو انا حسيت حمزه وحسيت مشاعره بجد ومع ذلك بينا عهد انه يحسسني بالامان وهو وعدني انه يبقي اماني وانا قلتله لو ماحصلش هاجي معاكي.
لتبتسم سهيله وتحتضنها وانا متاكده ان حمزه عقل وفهم ان الحب مابيجيش بالقسوه والضغط.. الامان اهم حاجه في العلاقه والثقه وياما ناس حبو بعض وراح مابينهم عشان مفيش ثقه ولا امان الحب بيتغذي بالامان والتقه. انا متاكده اني سايباكي في ايد امينه والا ايه يا حمزه.
ليهتف... والله عمري كله تحت رجليها يا سهيله وعهد عليا قدام ربنا اني ولا يوم ازعلها الا وهيا جوا قلبي.. ليقترب ويحتضن رودينه دي روحي دي وقلبي من جوا.
لتضحك سهيله... طب يا اخويا اما اشوف
هسيبك لحمزه بس اعرفي ان اي وقت انا موجوده لتظل محتضناها لتهتف بس بقه هو ايه يلا بقه ننزل لجدك نقعد معاه شويه ماعدناش بنتلم خالص.
لتهتف سهيله... لا انزلو انتو انا تعبانه.. ليتركاها وينزلا معا وحمزه محتضنا اياها.
لتظل سهيله بمفردها لتبتسم وتهتف كده خلاص انا حياتي هنا خلصت واطمنت علي رودينه وحمزه جدع مش زي اخوه ربنا يسعدهم. لتدخل وتنام لتاتي لها امها مره اخري تذكرها بعدها.. انت عاهدتيني.. وصيتي ترجعي حبك يا بنت امينه.. لتستيقظ مفزوعه لتحاول ان تستوعب ما هيا فيه لتتنهد حاضر يا أمي.
لياتي اليوم لتقدم علي شئ يريح قلبها ولو قليلا كما وعدت امها لتلبس ملابسها وتنزل من بيتها وتتجه الي شركه جواد وتظل فتره واقفه لتجلس علي احد الارائك القريبه من الشركه تنتظره ليمر ساعه اتنين وهيا تنتظر بحرقه وقلبها يؤلمها حتي لمحته اخيرا يترجل من الشركه بهيئته الرجوليه الطاغيه لتشعر بانشقاق في قلبها لتذهب اليه مسرعه لتقف امامه وتهتف... جواد.
ليقطب جبينه.. ايه اللي جابك.
لتتنهد... جيت عشان انفذ وعد امي اني اجيلك تاني وماسيبش حبي يروح.
ليضحك ويهتف.... حب.. حب ايه يام حب عموما الكلام ده خلص انا واحد اتجوز والا ما وصلكيش الخبر.
لتقترب منه بقوه وتنظر اليه.... بص في عيوني وقلبي مابحبكيش قلي امشي وخرجني من حياتك..
ليهتف... مش ملزم اسمعك ولا انفذلك حاجه فيلا من هنا بقه ماتهنيش نفسك واستدار ليتركها
لتهتف... امي ماتت يا جواد بسببنا ليتسمر في مكانه ويستدير بهدوء ليهتف البقاء لله واستدار ليذهب لتذهب وتمسك يده طب اسالني حتي هو انا خلاص كده ماسواش عندك.
ليهتف... كنتي تسوي كتير بس خلاص رحتي يوم ما خونتيني وقفلت سكتك.
انا ماخنتكش..
ليهجم عليها بحرقه... ماخنتنيش.. عارفه يا سهيله يعني ايه البدوي يشوف مراته في حاله كده ولا يقتلها انا مش عارف ماقتلتك ازاي.. انا شفت جسمك علي جسمه شفت مراتي مع واحد غيري مراتي اللي ادتها شرفي شفتها قالعه ونايمة مع واحد ليصرخ عارفه انا ماقتلتكيش ليه يا شيخه منك لله علي حرقه قلبي. البدوي اللي يشوف مراته لازم يقتلها انت كان لازم تنقتلي انا راجل اه متربي بعيد عن البدو بس القلب حامي يا ست سهيله يا مين ماخلاني اقتلك.. يا مين ماخلاني افضحك كان سهل عليا اطلع صوري انا كمان وافضحك يا بنت الناس بس انا عملت باصلي اللي انت ماتعرفيش عنه حاجه ورميتك جايه ليه تقولي حب. اللي تحب ليقترب ويمد يده لجسدها يلمسه بعنف اللي تحب ماتخليش ده غير لحبيبها يا تري علاماته راحت من عليكي امتي هاه والا لسه موجوده وجايه تضحكي عليا. انا اللي غلطان انا اللي جريت ورا واحده زيك. روحي ادي جسمك ليه وعيشي في الحرام جايه ليه انا لو فضلتي قدامي هفلقك نصين ليمسك رقبتها نفسي اقتلك هموت واقتلك
لتهتف.. طب اسمعني امي قبل ماتموت قالتلي اجيلك انا قلتلها يا جواد كل حاجه وكريم جه واتخانق معاها وهيا ضربته ووقعت من قهرها بس وعدتها اجيلك واقلك والله بحبك يا جواد.. احنا ماينفعش نسيب بعض والله حرام انا بتقطع.
ليهتف ساخرا... لا والله دا قصه جديده.
لتقترب.... قول مهما تقول انا هصبر عليك وهستني لما تصدقني انا عارفه ان ليك حق والله عارفه شفتني..
ليصرخ.. شفت شفت بطلي شوفت اوسخ حاجه في حياتي يا شيخه...
لتهتف.. ماشي بس مظلومه طب جرب تهدي ونقعد نتكلم جواد انا مراتك وبحبك وهكون ليك وبس. طب كلم كريم طيب هيقلك علي كل حاجه.
ليهتف ضاحكا.. اكلم كريم.. امممم... بقي كده هتبقي ليا وبس. عموما ماشي يا سهيله طالما راجعه مذلوله كده هتشوفي جواد هيعمل ايه اركبي.
لتهتف.... اركب اروح فين
ليهتف ماتساليش اركبي لتركب معه ليذهب بها علي فيلته ويدخل بها ويهتف بخبث... كده بقه نتكتك ونخطط وناخد حقنا كويس..
ياختااااي ياختاااي ياختااااا
•تابع الفصل التالي "رواية الجامحه و البدوي" اضغط على اسم الرواية