رواية عاشقت مجنونا الفصل العشرون 20
هل يمكنك العيش
بدون هواء؟!!•••
فأنا لا أستطيع
التنفس بدون هواك 🌹❤️💧
بقلم: مياده خالد ✍️
البارت العشرون
🌠🌠🌠🌠🌠🌠
في الشركه
آسر كان يتصل بسيف ليعلم
أنه يأتي إلى الشركه أم لأ
آسر بحب:صباح الخير ،أنت
لسه نايم
سيف بنعاس:صباح الخير
••••أنا صحيت خلاص
آسر:هتيجي الشركه النهاردة
ولا إيه
سيف بنعاس: أكيد،أنا بقالي
تلات أيام مروحتهاش،غير
إن في صفقه مع ألمانيا
النهارده،ولازم أجي
آسر بضحك:أممم••••
وهتسيب ملاك ،مش هتقدر
تبعد عنها.
سيف بحده:ملكش فيه،ومتجبش
إسمها على لسانك تاني،
ومش هقول تاني
آسر بخبث: ده جزاتي برده،
أنا كنت خايف عليك أنك هتسبها لوحدها في الفيلا
وتيجي
سيف بحده: لأ متخافش،أنا
عارف هعمل ايه كويس من
غير ما تتكلم .
آسر بضحك:طب هتعمل إيه
هتقعد معاها.
سيف بعصبية:إقفل عشان متعصبش عليك.
آسر بحب: خلاص خلاص،
أنا كنت بفرفشك بس
بتقفش ليه
سيف بحب:أنا فرفوش لوحدي مش محتاجك••••
يالا سلام وهقابلك في الشركه
آسر بضحك:هي صحيت
••••عشان كده مستعجل
وعايز تقفل
سيف بحب:حس على دمك
وإقفل بقي،سلام••••
سيف قفل مع آسر بسرعه
و وجد ملاك تستيقظ من
نومها بنعاس
سيف بحب: صباح الخير
ملاك بنعاس: صباح الخير
سيف بحب:أنتي هتنامي تاني
ملاك بنعاس:عشر دقايق وهقوم
بس سيبني دلوقتي
سيف بضحك:أنتي كسوله أوي
الشمس طلعت من بادري
ملاك بنعاس:ماشي
سيف وجدها نائمه ولا تريد
أن تستيقظ من نومها نهائي
بالرغم من عادتها أنها تستيقظ
باكراً إلا أنها كسوله اليوم إلى
حد ما،فتبسم سيف إليها بحب
وقام بفتح النوافذ الغرفه
لتدخل الشمس إليها،
وبالفعل إنزعجت من أشعة الشمس القويه المرتكزه على
وجهها تحديداً،فإستيقظت بغضب
من فعلته
ملاك بغضب:إقفل الشبابيك
عشان عايزه أنام ،
سيف بضحك:مش قافل حاجه
وقومي بقا خدي شاور ،عشان
تبقي نشيطة وسريعه كده
ملاك بنعاس:سيبني أنام شويه
بس ،عشان خاطري
سيف بحنان:قومي أدي فريضتك
الأول وإفطري،وبعد كده نامي
لو حبيتي،وأنا همشي على الشركه
ملاك إندهشت من كلمته الأخيره،فنهضت من على الفراش بسرعه ما وذهبت
إليه وجلست بجانبه على الأريكة.
ملاك بدموع: هتنزل الشركه
وهتسيبني لوحدي
سيف بحنان:مين قالك إلا أنا
هسيبك لوحدك،وكان يمسح
لها دموعها
ملاك بفرحه:هتاخدني معاك
سيف بضحك:أيوه هتيجي معايا
الشركه كل يوم لحد ما أوصل
لحل مع أهلك،أنا مش هسيبك
لوحدك في الفيلا،ممكن يعملوا
أي حاجة.بس أنا هلاعبهم في
الأول بس ،وبعد كده هتصرف
معاهم بطريقتي
ملاك بخوف:وإيه هي طريقتك
دي
سيف بحنان:متشغليش بالك
أنا عايزك مبسوطه وبس
مفيش حاجة تشغلك أبدا
تمام••••
ملاك بحب:هبقي مبسوطه أكتر
لما هتاخدني معاك الشركة
سيف قبلها من جبينها بحب
وقال لها
سيف بحنان:بس كده أنتي تؤمري،قوليلي عايزه إيه كمان
وأنا هنفذهولك
ملاك بحب:مش عايزه حاجه
تاني،كفايه أنت
سيف بحنان: متأكده،مش عايزه
حاجه أي حاجة
ملاك بحب وهي تحرك رأسها
كلأطفال بمعنى "لأ"
سيف بضحك علي أسلوبها:
طب تمام،قومي إجهزي وإعملي
إلا فاضلك عشان نص ساعة
بالظبط وهنمشي من الفيلا
ملاك حضنته بقوه من شده
فرحتها وقالت له
ملاك بفرحه:خمس دقايق وهكون خلصت
سيف بضحك: إلا يشوفك
دلوقتي مايشوفكيش من عشر
دقايق ،بس أنتي شاطره وسريعه وعارف إن ملاكي
هتخلص قوام ،قوام
ملاك بفرحه:قوام، قوام
✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️
في بيت سجي
سجي كانت تجهز نفسها للنزول
إلي شغلها وإنتهت من إعدادها
وفي لحظه ما سمعت صوت
رساله من موبايلها الجديد
فقامت بفتح الرسالة وكانت
صادره من آسر
آسر:"هو الجميل لسه نايم
ولا إيه ،إصحي عشان ميعاد
الشغل"
سجي بصوت مسموع:وإيه إلا
عَرِفه إن كنت متأخره وصحيت
متأخر، أنا هرد عليه وأعرفه
إن كلامه غلط.
سجي في رسالة لأسر:
علي فكره أنت صحيت بادري
روحت الشغل في الميعاد المظبوط
آسر في رسالة:مانا عارف ،أنا
عديت عليكي في المحل وأنا
رايح الشركة ملقتكيش
سجي في رسالة:أممم••••
أنت بتراقبني بقي
آسر في رسالة:أيوه،حتي كمان
أنتي لسه في البيت ومنزلتيش
سجي بصدمه:يا نهار ابيض
ده أنا هتكرش من المحل
خصوصاً أن صاحب المحل
قالي أخر مرة تأخير.
آسر في رسالة:ومين قالك إنك هتروحي الشغل أخر يوم ليكي النهارده،سلام وكمان شويه هكلمك ،عشان مشغول
سجي ذهبت إلى الخارج لكي
تسرع إلى شغلها ولم تشاهد
رساله آسر الأخيرة
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
في فيلا سيف
سيف إنتهي من إرتداء ملابسه
ووضع أخر لمساته التي تجعله
أنيق وأكثر تجاذب وإعجابا
وكذلك ملاك إنتهت من تجهيزها وإتجهت إلي سيف
بجانب المرآة
ملاك بفرحه:أنا خلصت
إتجه إليها سيف لينظر لها ولكن غضب منها
سيف بغضب:لبسك ده يتغير
ودلوقتي
ملاك بتعجب:ليه يا سيف
لبسي مش عاجبك.حتي أنا
عاجبني أوي وشكلي حل•••••،قاطعها سيف
سيف بغضب:أنتي عايزه تخرجي معايا باللبس الضيق
عليكي ده ولونه مغري أوي
يشد أي حد ليكي،وأكيد هيبصولك طبعا،إدخلي غيري
لبسك ده أنا نازل تحت
مستنيكي في العربية
ملاك بحزن وفي نفسها:هو إتعصب فجأه كده ليه،هو أنا
لسه هغير تاني ،ماشي يا سيف
شوف بقا هتصالحني إزاي بعد
ما إتعصبت عليا بالشكل ده
سرعان وملاك إنتهت من إرتدائها بلبس واسع ومريح
وبلون الهادي الذي يتناسب
مع وسامتها،ونزلت إليه عند
سيارته،وكان في إستقبالها
سيف بهدوء:خلصتي بسرعه
ملاك بغضب:لبسي حلو ولا أطلع أغيره تاني
سيف بضحك: لأ لبسك متحشم
وحلو ولايق عليكي أوي،خصوصا لابسه شبهي
ملاك بغضب: طبعا لأ،أنت لون
وأنا لون تاني خالص،وهتقعد
تتكلم
سيف بحب فتح لها باب السيارة وقال لها
سيف بحب:إتفضلي
سيف ركب سيارته ولم يتحرك
بها لأنه وجد علي حبيبته
علامات الغضب وهو لم يستطيع أن يراها غضبانه
منه
سيف بحب:لسه زعلانه مني
ملاك بغضب:ملكش دعوه بيا
سيف بإبتسامه: على فكره أنتي
حلوه أوي النهارده ومش عايز
أخدك معايا الشركه
ملاك بغضب:أنت بتضحك عليا
بكلامك الحلو ده،بس مش
عليا،مش هصالحك برده
سيف بضحك علي طفلته المجنونه: هههه،خلاص مش هتحرك غير لما تضحكي
وتتصالحي
ملاك بتحدي:أنت حر
سيف بحب:أنتي عارفه أنا إتعصبت عليكي ليه،وأنتي
عارفه برده إلا أنا بحبك
وبغير عليك موت،وبسمحش
لحد إنه يبصلك حتي،وإن
عمل كده هنسفه،أنتي ملكي
وبس،
ملاك كانت مبسوطه جدا من كلامه إلا بتعشقه وإنه فعلا
بيحبها كل يوم أكتر من إلا
قبله وإن هي ملْكه وبس
وكانت لم تظهر فرحتها أمامها
بل تود أن تتثاقل عليه ولا تسامحه بسهوله ما.
ملاك بتحدي:ممكن تطلع
سيف بحب:أنتي عنيده أوي
وأنا محبش ملاكي تبقي عنيده
كده
ملاك بحده: أنا كده
سيف إقترب منها ونظر في
عينيها ويقول لها"لو بتحبيني
سامحيني "
ملاك بعدم تركيز:نعم•••
سيف بإبتسامه علي شرودها
"لو بتحبيني سامحيني"
ملاك بحده: هسامحك بس مش
دلوقتي
سيف إقترب منها أكثر وكانت
متوترة جدآ بأن يفعل شئء ما
ملاك بتوتر:إبعد عني
سيف بصوت رقيق:خايفه مني
ملاك كانت خائفه منه،ووضعت
يديها على فمها حرصا منه
سيف بضحك علي فعلتها:
هتسامحيني ولا •••
ملاك بخوف حركت رأسها بسرعه ما "بمعني حاضر"
وفرح سيف جدا وقبلها
من جبينها بحب وإبتعد عنها
هدأت ملاك عندما إبتعد عنها
وقلبها هدأ تماماً
سيف بحب:أضحكي بقي
ملاك تبسمت له وحضنته بحب
طوال الطريق إلي أن وصل
إلي الشركة،
نزل سيف من سيارته وفتح الباب لها
ومسك يديها بحنان وذهبوا إلى
داخل الشركة.
✨✨✨✨✨✨✨
في الشركه
عندما دخل سيف وفي يديه
ملاك وقف الموظفين جميعهم
لإحترامه ومقامه الكبير في
الشركة وتعجبوا من سيف
إلي حد ما،وتحديدا ملاك بأنه
ممسك يديها بحب ،ولكنهم
خفضوا رأسهم إلى أسفل
جميعا لأن سيف نظر إليهم
جميعاً نظرة ثاقبة وقويه
وكانت نظرته كافيه بأن
لا يتكلم ،وهم أيضاً يعرفون
معناها تماما وهو أن ممنوع
النظر عليها وينظروا إلي أسفل
وإن تخالف أحد يعاقب بالإستقاله
من الشركه مباشرة دون عذر
دخل سيف وملاك مكتبه
وكانت ملاك مصدومه إلي حد
ما ،من مقامه الكبير وأسلوبه
الحاد ،والكل يحترمه تماما
وشعرت بأنها قد تحلم
وأنها لا تصدق أيضاً
بأنها زوجته ،بل يستحق
مَلِكه مثله تماما.
سيف بحب:إقعد علي الكرسي
انتي وافقه ليه دي شركتك
ملاك:••••
سيف بإبتسامه:ملاكي،أنتي سرحانه في إيه
ملاك بإستيقاظ:دي شركتك
يا سيف••••
سيف بحب:دي شركتنا أنا وإنتي.
ملاك بحب:بس أنتي مختلف
خالص عن البيت،أنت هنا
طبعك حاد وقوي وليك
شخصيه،والكل بيعملك ألف
حساب،ورجل أعمال كبير
سيف جلس تحت قدميها يبعد
عن الأرض
وأمسك يديها برقه وقال لها
سيف بصوت رقيق:وأنتي أميرتي،هاديه و وسيمه ورقيقه
جدا في كلامك،وخجوله في
بعض الأحيان،وطفوليه وعنيده،ودي أكتر حاجه بتسحرني وبتجذبني ليكي
وملكة سيف الدمرداش.
ملاك بفرحه ما نهضت من علي
الكرسي وشدته بفرحه بيديها
وحضنته بقوه يكاد أن يقع
ولكن كان يسند نفسه بإحكام
وهو يحضنها بقوه وحب
وبعد وقت ما ملاك إبتعدت
عنه
ملاك بحب:روح علي مكتبك
يالا عشان تشوف شغلك وأنا
هقعد هنا
سيف بحب: ماشي،وأنا هطلبلك
حاجه تشربيها
ملاك بحب:أنت بتشرب إيه
سيف بحب:بشرب قهوه بس
دي خاصه أنا لوحدي،مش
هتقدري تشربيها
ملاك بحب: خلاص أطلبلي زيك
سيف بحب:لأ هطلبلك عصير
ملاك بحب:أنت عارف إلا أنا
عنيده،هاتلي قهوه شبهك بالظبط
سيف بضحك:صح ،فكرتيني
وبتغلب في الأخر،حاضر
هعملك إلا أنتي عايزاه.
سيف جلس على مكتبه وكان
يدرس ورق الصفقة التي تخص
ألمانيا،وبعد دقائق من الزمن
دخلت آسيل بالقهوة،
سيف بحده:قدمي فنجان قهوة
لمدام ملاك
آسيل بدهشة:مدام حضرتك
سيف بحده:أيواً
ذهبت آسيل لتقدم القهوة لملاك
ولكن تفاجئت بجمالها الطبيعي وحشمتها ووجهها الوسيم
آسيل بغيظ:إتفضلي القهوه
أنا آسيل سكرتيرة سيف باشا
الخاصة
ملاك بإبتسامه:أهلا بيكي
أنا ملاك
آسيل بغيظ:تؤمري بحاجة تاني
يا مدام ملاك
ملاك بحب:لأ شكراً
آسيل:بعد إذنك
آسيل خرجت من المكتب وكانت غيرانه جدا من ملاك
وإن هو يعاملها بإسلوب رقيق
وكله حب وتفاجئت أكثر
بأنه متزوج ،وخصوصا متزوج
ملاك.وكانت تحاول تصدق نفسها بأنه متزوج ولا يمكن
أن تفكر فيه مره اخرى
وتحاول تتقبل زوجته ملاك
لانها كانت تعاملها بحب
وإحترام،وكانت شخصية آسيل
شخصية محترمة وتعدلت في
أسلوبها إلي إسلوب متواضع
وأكثر إحتراما .
في مكتب سيف كان يتصل
علي آسيل لتدخله إليه بسرعه
وبالفعل ذهبت إليه آسيل
آسيل بإحترام:نعم ياسيف باشا
سيف بحده:مين إلا راجع المستندات بتاع صفقه
ألمانيا
آسيل بإرتباك:العميله إسراء
سيف بعصبية:إبعتيها فوراً
آسيل بقلق:تحت أمرك يا سيف
باشا
ملاك كانت متعجبه من وضعه
الحاد ولا تعرف ماذا به وأحبت بأن لا تتدخل في الشغل،وعندما يهدء تسأله
ما به،ولكن كانت حزينه عليه
وخافت بأن يتعب مره أخرى
وبعد ثواني دقت إسراء على
الباب فسمح سيف لها بالدخول
إسراء بدلع:تحت أمرك يا سيف
باشا تؤمرني بحاجه
سيف بحده: المستندات صفقه
ألمانيا أنتي إلا مراجعها ،صح
إسراء بإبتسامه حب:أيوه يا سيف باشا،في حاجه ولا إيه
سيف بصوت عال: في حاجات،أنتي
عارفه إن دي شركه الدمرداش
أكبر شركة في السوق،وليها
سمعتها ونجاحها،ومش هسمح
لأي عميل هنا في الشركه
إنه يغلط حتي غصب عنه
المستندات دي فيها غلطه
أنا ممكن أصلحها عادي
بس إلا غلط يصلحها،وغير
الحساب بتاعه،تمن الغلطه
إلا غلطها،وإنتي عارفه
قوانين الشركه كويس
أوي.
إسراء بخوف شديد:حضرتك
أنت عارف إن مش بقصدي
ومش أول مرة أرجع مستندات
لصفقات مهمه،يعني دي أول
مره أغلطها،وفي خلال ربع
ساعه هتكون المستندات
جاهزه أمام حضرتك
سيف بحده:ده كله ميهمنيش
المستندات تكون جاهزة وقدامي،خلال ربع ساعة بالظبط
ومتنسيش تطلعي قسم "المحاسبات و العهود"
وإنتي عارفه ليه،إتفضلي
إسراء بحزن:تحت أمرك يا سيف باشا.
خرجت إسراء وهي في قمه
الغضب منه،وإنه عاملها بطريقة
حاده وقاسيه،كانت تظن أنه
يعاملها بلطف وحب،كما تعامله
لكنه لا يشده إنجذاب أحد
من عملاءه،إلا حبيبته ملاك
بعد عشر دقائق تفاجئ سيف
بدخول إسراء وفي يديها
المستندات
إسراء بحب:خلصت المستندات
يا سيف بيه وفي أقل من
المده إلا طلبتها ،ومتأكده إنها
خاليه من أي غلطات
سيف بهدوء:تمام،أنا عارف إنك
عميله ممتازه،بس لازما تتعاقبي
عشان المره الجايه لو إتكررت إعتبري نفسك بتقدمي إستقالتك بإيدك
إسراء بدلع:لأ يا سيف باشا
مش هتتكرر تاني أخر مره
وأنا إستحاله أشتغل في
شركه تانيه غير شركتك
لأن شركتك أنا بحبها أوي
وبحب زمايلي وحتي حضرتك
بحبك أوي،إييه•••••
أسفه قاصدي بحترمك أوي
وبعتبرك قدوه ليا
سيف بحب:إن شاء الله ربنا
ميجبش حاجه وحشه،وأنتي
عميله ممتازه زي ما قولتلك
قبل كده،وتستحقي الأفضل
كانت ملاك مستمعه إلي حديثهم وكانت الغيره تشتعل
في جسمها وخصوصاً إسراء
فتاه جميله جدا لبسها ضيق
إلي حد ما،وقصير. وبعض جسمها عارياً،وتوضع الكثير
من المكياج الذي يجعلها
أكثر إنجذاباً وجمالا ،وكانت
تحدثه بحب وإبتسامه،أسلوبها
كان غير طبيعي بالمره
مع سيف
إسراء بدلع:تؤمرني بأي حاجه
تانيه يا سيف باشا
سيف بجدية:إتفضلي إنتي
إسراء بإبتسامه رقيقه:بعد إذنك
ملاك إتغاظت كثيرا من طريقة معاملتها الأخيرة مع سيف
وفضلت الصمت
سيف راجع المستندات مره أخرى ولم يوجد أي غلطات
نهائيا فوضعهم على المكتب
ونظر إلى ملاك بحب وإشتياق
لها ولكنه شعر بأنها حزينه
ولا يعرف السبب،فذهب إليها
وجلس بجانبها،
ولكنها قامت من جانبه،غضبا
منه ولكن جذبها إلي حضنه
إلي أن جلسها علي قدميه
كالأطفال
سيف بحنان:ملاكي زعلانه ليه
وليه مش عايزه تقعد جنبي
ملاك بغيره:إسأل نفسك
سيف بأسلوب طفولي:أممم•••
يا ترى يا سيف زعلت ملاك
منك ليه،يمكن سبتها كتير
قاعده لوحدها ،ولا عشان
مبقتش تحبني زي الأول
ولا عشان زهقت مني
ومن الشركه.
ملاك بضحك جنوني علي طريقته: ههههه••••
هههه،أنت مجنون أوي،
أنا هقولك على طول
"عاشقت مجنوناً"
سيف بضحك علي وسامتها:
بحبك أوي وأنتي بتضحكي
ملكه كده،مش عايزك أشوفك
تاني زعلانه ،ملاكي تضحك
وتبقى مبسوطه بس
ملاك بفرحه:حاضر
مقولتيش إيه رأيك بالإسم
إلا أنا سميتهولك
سيف بتذكير:صح،أنا نسيته
وإنتبهت مع ضحكتك،
"عاشقت مجنوناً"
أممم••••،يعني أنا مجنون
كده برده ياملاك،تسميني
كده،
ملاك بضحك:لأ، أنت فهمت
الإسم غلط،مجنون دي معناها
جوزي إلا أنت يعني،مجنونه
بيه ،مجنونه بحبه وبعشقه
وبكل حاجه فيه ،
سيف بتفكير:أممم•••
أنا فهمته غلط خالص
علي كده حلو أوي
قوليهولي تاني،عايز
أسمعه منك.
ملاك بصوت رقيق:
"عاشقت مجنوناً"
سيف بفرحه:الله •••••
حلو أوي ،أنا حبيت الإسم
ده أوي،قوليهولي تاني
عشان خاطري
ملاك بفرحه:لأ مش دلوقتي
في بيتنا ،هنا مكان شغلك
وبس
سيف بحب: ملاكي،بقت عاقله
كمان،يعني حبيبتي بقت رومانسيه وعاقله
ملاك بضحك: رومانسيه••••
أومال أنت تبقي إيه
سيف بحنان:عشقك
ملاك بحده: ماشي،يا سيدي
ركز معايا وخلينا في موضوعنا
سيف بلهفه: موضوع إيه
خاص بيا أنا وإنتي.
ملاك بغيظ:لأ،من الموظفه إلا
كانت من هنا من شويه
سيف بتعجب:مالها ،عملت
إيه
ملاك بغيره:هي كانت بتكلمك
كده ليه،هي مش عارفه إلا أنت متجوز
سيف بخبث علي غيرتها:
لأ مش عارفه إني متجوز
وبعدين مال كلامها،ما هي
محترمة وممتازة في شغلها
أهيه
ملاك بغيظ:محترمه،وليه بتمدح
فيها أوي كده ليه،علي فكره
ده كله مش طبيعي،ولبسها
غريب أوي،وبتكلمك بدلع
وحب كده كإنها مراتك
سيف بخبث:هي طريقة كلامها
كده،وبعدين هي مش محتاجه
تتكلم حلو عشان حد يعجب
بيها،هي أصلا حلوه وميت
واحد يتمناها ويجوزها
ملاك بغيظ: ومالك عمال تشكر
فيها كده ليه،بدل ما توقفها
عند حدها وتفهمها إن أنت
متجوز وبتحب مراتك،ومش هتحب غيرها
سيف بحب:مش محتاج أفهم
حد كفايه إنتي فاهمه بس
إن بحبك وإستحاله أبص
لواحده غيرك ولا أحب حد
غيرك
ملاك بحده:يبقي لازم تفهمها
برده عشان متتكلمش بالطريقة دي تاني
سيف بحب:المره الجايه نقولها
وتكون قدامك كمان،مرضيه
ملاك بحب:مرضيه
سيف بلهفه وكان ينظر إليها
بطريقة حب وشوق ولكن
ملاك قامت من علي قدميه
بسرعه ما
سيف بضحك:بقي كده تسيبني
وتقومي،أنا زعلان منك
ملاك بضحك:أنت عارف أنا
قومت ليه،وإحنا مش لوحدنا
سيف كان ينظر في جميع أنحاء المكتب
سيف بضحك:مين إلا معانا
مفيش غيرك أنتي وأنا بس
يعني متخافيش مفيش حد
هيشوفنا
ملاك بخوف: خليك محترم
وأثبت مكانك ،
سيف كان يقترب منها ولكنها
كانت بعيده عنه بمسافه
خوفا منه
سيف بحب: تعالي جنبي
أنتي موحشتنيش
ملاك وهي تبتعد: لأ
سيف بحب وهو يقترب منها أكثر وكان يغفلها بكلامه
ملاك بدهشة:لاااااا••••
سيبني••••••
ويتبع••••••
💲💲💲💲💲💲💲💲
التفاعل بليز .
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية