رواية صغيره بين يدي الادم الفصل الحادي والعشرون 21
روايه: صغيره بين يدي الادم
Part:21
حياه بابتسامه وتنظر للجميع ولم تلحظ ادم
حياه:المطعم اتشرف بوجودكم انهارده تحبوا تطلبوا اي
ادم انصعق اول ما سمع صوتها ورفع وجهه وهو يدعو الله أن تكون هي محبوبته نظر لها وكأن العالم توقف حوله ظل ينظر لها بهيام وهي تتكلم ونظرت حياه بعيونها إليه واتفجأت مثله ونظرت تجاه عيونه وكانت لغه العيون هي السائده نظرات عتاب ولوم واشتياق
ادم بهمس:حياه
حياه ثبتت وقالت بإبتسامه:تمام حضراتكم اي طلبات ثانيه وكانت هتمشي
ادم:استني عندك
حياه ونظرت له وهي تشجع نفسها :نعم
ادم:انا مقولتش طلبي
حياه:اتفضل حضرتك
ادم وهو يضع قدم فوق الأخري ويسند بيده علي الكرسي:عايز وجبه ***كوريه و*****المصريه****تركيه في وقت نصف ساعه والا المطعم ده هيتقفل
حياه:ليه يا فندم طب انا هلحق ازاي
ادم:معرفش اصرفي مش شغلي وجد ذلك الصغير يقف أمامه ويضع حياه خلف ظهره ويقول بطفوله
صخر:انت بتكلم ماما كده ليه انا مسمحلكش تكلمها كده او تبصلها
ادم وهو ينظر لذلك الصغير:وانت مالك يلا يا بابا من هنا
صخر:انا مش ابوك انا مخلفش قليل الادب ذيك
ادم ووقف بعصبيه:ولا احترم نفسك فاهم
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صخر ببرود وهو بربع يديه:ولو محترمتش
حياه:صخر بس كده عيب وانت حضرتك حاضر هنفذ طلبك ومشيت ومشي صخر الي طاولته
ادم كان قلبه وقف لما سمع انو هي خلفت يعني هي اتجوزت ليه يا حياه ليه انا حبيتك حتي لما بعدت عنك
ادم:استأذنكم.يا جماعه هدخل الحمام ومشي ادم
غسل وجهه فهو كان سوف يبكي وجد من يمد.يده بمنديل
عند زيد وندي
زيد:ندوش
ندي:نعم
زيد:ادم عزمنا بكره
ندي:انت عارف اكيد.ردي انا مش رايحه عند المجرم ده
زيد:يا ندي أظنك انت اكتر واحده شاهده علي اللي مر بيه ادم في بعد.حياه واكيد مطلقهاش سمحيه علشان اختك فا اكيد هي بتحبه
ندي:زيد ارجوك متطغطش عليا
زيد:براحتك يا ندي
وعند صقر وزهره
صقر:يلاا انا جعان
زهره:طيب اصبر شويه
صقر:هوووف صبرت وشويه وقام واحتضن خصرها ودفن وجهه في رقبتها
زهره:ابعد.يا صقر خليني اكمل طبخ
صقر:هشش ولفها ناحيته
زهره:صقر فونك.بيرن
صقر:سبيه وبيقرب منها ومغمض عينيه ذهبت زهره بسرعه وقالت رد علي فونك.يا صقري
صقر:صقري لا بقي ينحرق الفون وذهب ودخل الغرفه
صقر:تعالي يا بطه
عند ادم وجد صخر يقدم له منديل
ادم:عايز اي
صخر:مش عايز ووقف ساند.على الحيطه وربع يديه وقال:انت اللي عايز اي من مامي والله لو لمحتك معاها انت حر فاهم
ادم ونزل لمستواه ووضع يده علي شعر صخر :هههههههه مش قادر انت انت بتهددني انا ادم ها
صخر:أيده بهددك وانا صخر يا آدم وحاول يبعد ايد ادم عنه
ادم:شكل مامي مكنتش.فاضيه تربيك صح
صخر:ليه هو انا ادم
ادم:ولااا طب وحيات امك.لهربيك وحملها من لياقه القميص من عند رأسه من الخلف ومشي وهو يحمله بيد ويضع الأخري.بجيبه وذهب وكان يوجد مسمار يوضع عليه برواز ادم شال البرواز وعلق صخر مكانه
ادم:خليك هنا لغيت لما تتربي
صخر:نزلني احسنلك
ادم:حوش حوش ياض انا خوفت يا مامي
صخر:صدقني هندمك يا آدم نزلني بقولك ادم ذهب وجلس علي كرسيه وكان صخر أمامه شاور له ادم بعلامه هاي
البنت:حرام نزله
ادم:ملكيش فيه كان اللي في المطعم البعض ينظر لصخر بشفقه والآخر يضحك علي منظره
ادم وهو ينظر للساعه وجد أن هناك خمس دقائق وتخلص المده
ادم:1......2.......3.......4.........5
وحد حياه تتقدم والعمال خلفها يحملون اطباق الطعام
حياه:أرجوا أن يكون الطعام مذاقه رائع وكانت تضع الاطباق همس لها ادم :وحشتيني حياه نظرت له ببرود أكملت وضع الاطباق ومشيت
ادم: تناولوا الطعام وسوف اتي بعد دقائق
حياه لما شافت صخر ذهبت لتنزله
حياه بخوف:مين اللي عمل فيك كده
صخر:عمو الوحش ده نظرت حياه الي مكان ما يشير إليه صخر وجدت م خلفها
ادم:سبيه تربيه شويه بما انك مكنتيش انت وابوه فاضين الا صحيح اسمه ابوه اي
حياه:ملكش فيه ونزلت صخر ومشيت هي وصخر
ادم:كده اللعبه احلوت ماشي يا حياه
وخلص اليوم وجاء الليل وجد ادم رقم يتصل عليه
ادم:الو
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صخر:وحشتيني يا آدم
ادم:هو انت يا ابو لسان ونصف
صخر:ايوه انا وانا بحذرك تخلي مامي تعيط تاني وبحذرتك تشوفها
ادم:بس يا بابا اتكلم علي قد سنك
صخر:اتكلم زي ما انا عايز ويلا سلام اصل بنام بدري واغلق الخط
ادم:هههه اي الولد ده دا بيفكرني بنفسي وقام وأخذ مفاتيح سيارته وساق بطريقه الي بيت حياه
دق علي الباب قامت حياه لتفتح
حياه بصدمه:انت
ادم:ايوه يا حياتي مفجأه صح
حياه:اطلع بره وكانت هتغلق الباب ولكن منعها ادم ودخل
ادم:اممم حلو البيت امال جوزك فين
حياه:ملكش دعوه وأخرج يلا بره بدل ما اتصل علي الشرطه
ادم:هههه اتصلي وعلي بال ما تيجي الشرطه تعالي نصفي حسابنا ومسكها وقعدها علي الكنبه وقال بغضب وحزن:مشيتي ليه
حياه:وانت مش عارف يعني
ادم:انا بعترف اني غلط.بس مش انت قولتي انك.بتحبيني مستنتيش ليه ها يا حياه
حياه:انت كسرتني يا آدم عارف يعني اي انا خلاص كرهتك علي قد حبي ليك واكتر يا آدم ولو سمحت أخرج بره
ادم:انا اسف
حياه:برررره بررره يا آدم
ادم:انا هكلع بس مش هستسلم انك ترجعيلي وخرج
عدي بعض الأيام وكان ادم كل يوم يذهب الي بيت حياه ويقف ويقول بأعلي صوته انا اسف يا حياااه وهي كانت تنظر له من الشباك ولا تعيره اي انتباه
زيد وصقر وزهره وندي عرفوا برجعه حياه وقرروا يعملوا خطه علشان يرجعوا لبعض بس ندي مكنتش وموافقه بس اقنعوها انو ده الاحسن ليهم بس لازم يعرفوا صخر ابن ادم ولا لا
عند.صخر قبل ما يذهب الي المدرسه
صخر:مامي
حياه:نعم
صخر:المدرسه عايزه بابا
حياه:ليه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صخر:بيقولوا علشان اجتماع الآباء
حياه بتوتر:انت عارف يا صخر انو بابا مسافر
صخر:مسافر من يوم ما انا اتولدت يعني وخرج وهو غاضب وكان يمشي بغضب وجد ادم.بجانبه
ادم:ياااه التنين المجنح بنفسه غاضب ازاي دااا
صخر:بقولك اي انا مش فايق ليك ابعد عني
ادم:ليه يا ساتر يارب بس تصدق انا شمتان فيك بس يا تري علشان يبقي أبرد وارخم طفل في العالم مش طابق نفسه ليه اي السبب
كل سنه وانتم طيبين رمضااان مبارك عليكم💜💜
•تابع الفصل التالي "رواية صغيره بين يدي الادم" اضغط على اسم الرواية