رواية حب غير مشروط الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم لولا
جيسي بعصبيه ودموع انتي بتلوميني علي ايه انا ايش عرفني ان هيحصل كده انا مكنتش اقصد كل ده انا كنت اقصد منه مش انا افهميني بقي
صافي بحده انا هموت واعرف عملتي كده ازاي
جيسي بدموع هقولك
فلااااااش بااااااك
جيسي لما عرفت ان مالك هو ادم حبيب منه فكرت في الخطه دي
في الكافيه
منه هطلع دلوقتي احط مفاتيح ادم فوق في الاوضه بتاعته واروح اسلم المشروع وبليل نتكلم
جيسي بحب تمام ماشي يا قلبي بس عدي عليا وانتي نازله من عند ادم عايزاكي
منه حاضر
وقامت جيسي اتسحبت راحت تشوف مالك ولقيته فعلا قاعد علي الكافيه
مالك عم حسن القهوه بتاعتي بقي
حسن حاضر يا دكتور خمس دقايق
جيسي راحتله واكملت عم حسن مشوفتش الفون بتاعي انا كنت هنا من شويه وبدور عليه ملقتوش
حسن لا والله يابنتي
جيسي طب ادخل شوفه كده معلش في اي حته اصل انا متاكده انه كان معايا وانا هنا
حسن طب رايح هودي القهوه للدكتور وارجع اشوفهولك عيني
جيسي مسكتها منه واكملت اهو مسكتلك القهوه وبعدين مش هتطير يعني منتا هتوديهاله شوفلي الفون بس الله يخليك
حسن حاضر يابنتي هشوفهولك
ومجرد ما حسن لف وشه جيسي حطت حبوب في القهوه بسرعه
حسن فضل يدور واكمل لا يابنتي فعلا والله مش هنا خالص لو لقيته هشيلهولك
جيسي بخبث شكرا ياعم حسن تعبتك هشوفه في حته تاني امسك القهوه اهي
حسن مسكها وراح حطها لمالك ومالك شربها وفعلا بدا يتعب
جيسي لشاب بقولك لو سمحت
الشاب نعم
جيسي بتمثيل انا اسمي منه وده دكتور ادم خطيبي واحنا زعلانين من بعض ممكن تقوله يطلع السكن علشان انا محضراله مفاجاه فوق .. بليز مترفضش
الشاب يعني اقوله انسه منه عايزه حضرتك فوق
جيسي بحماس اه متقولش اكتر من كده ممكن ??
الشاب حاضر عنيا
جيسي ابتسمت بخبث واكملت تسلم عنيك
الشاب لو سمحت يا دكتور
مالك بستغراب مين انا
الشاب اه انسه منه عايزه حضرتك فوق في الاوضه بتاعتك
وفعلا بعد ما الراجل مشي مالك طلع
جيسي كانت قاعده مع صافي ساعتها وبتفكر تتطلع دلوقتي ولا تستني شويه بعدين قررت تتطلع علشان تصور منه مع مالك اللي هي فكراه ادم ولما دخلت البيت اتصدمت من وجود مالك لوحده وحصل عكس ماتوقعت
باااااك
صافي بعصبيه يخربيت قرفك وانتي هتستفيدي ايه لو كنتي صورتيه مع منه في وضع زي ده الله يحرقك اديه طلع اخو ادم مش ادم يعني كنتي هتعملي مصيبه كنتي هتخلي اخو حبيبها يعتدي عليهاا دماغك فين هااا واختك دي عاادي كده بنسبالك شرفها يضيع ??? ايه القرف اللي انتي فيه ده يا جيسي وبتعملي كده ليه وعلشااان مين ?? علشان حاتم اللي عاش حياته كلها بيقولك انك اخته فوقي بقي فوقي يخربيت اهلك مستنيه ايه تاني يفوقك يا جيسي
جيسي بدموع صافي متجيش عليا انا عملت كده علشان فكرته ادم فقولت لما يتقرب من منه واصورهم وحاتم يشوفها هيكرها لان مفيش راجل بيسامح في الشرف بلذات وساعتها انا اطبطب عليه واقربه مني و اتجوزه وهي هتتجوز اللي هي عايزاه بردو علشان حتي لو بابا رفض لما يعرف بانهم غلطوا سوا هيوافق وكده هبقي راضيت نفسي وراضيتها
صافي بعصبيه انتي اتجننتي كل اللي بتهري فيه ده جنان وقله ادب دي اختك يعني شرفها من شرفك نفترض ده كان ادم وحصل عادي كل اللي خططتيله عادي كده تصوري اختك مع حد وتوريها لابن عمك. ???? مخك فين يا جيسييي انتي من امتي بلوحاااشه دي وعلشاااان مييين فوقي بقي الله يخربيتك هفضل لحد امتي بحاول افوقك انتي عايزه تتعالجي بجد .. يالهوي لو كان مالك لمسهاا يالهوي كنتي هتكسريه وتكسري اختك وتكسري ادم لييه كل ده ليييه علشان واحد مش شايفك ولا حاسس بيكي. قال قدامك انه عايز اختك في الحلال او الحرام وهيموت عليها ده انتي حتي مهنش عليكي تدافعي عنها وتقوليلها خلي بالك من حاتم سمعته بيقول كذا كذا لا سكتي وداريتي عليه وقال ايه عامله نفسك واقفه جنبها وبتساعديها علشان تكون مع ادم بس الحقيقه انه علشان لما هي تكون مع ادم انتي هيخلالك الجو مع حاتم مش كددده ??? بس ربنا اسمه العدل وميرضاش بلظلم ابدااا واديكي انتي االي وقعتي في حفرتك وحامل كمان انا بجد مش قادره اتخيل لو منه مكانك فعلا كان حصل ايه بجد ده ادم كان هيقتل اخووه … مالك مكنش هيعيش بعدهاا انتي كنتي هتخلي الاخوات يموتوا بعض ويبقي في بينهم عداوه ليوم الدين انتي متخيله المصيبه اللي انتي هببتيها ولا مش مستوعبه ?????
جيسي بعياط مكنش هيقربلها يا صافي افهمي بقي اانا استغربت اصلا لما لقيته بيقربلي وبيقولي كلام حلو وانه بيحبني علشان ده اصلا بيبقي مشاعر انتي بتتخدري ومشاعرك بس بتبقي بتتصرف فطبيعي عمل كده لانه بيحبنيي اناااا يا صافي ماالك بيحبني انااا ومن زمااان وهو اللي كان بيبعتلي الورد كل يوووم وهو اللي زعقلي وضربني بلقلم علي لبسي وهو اللي انقذني من الموت مره لما كنت هنتحر وهو اللي ضرب باسم علشاني مالك عمل كل ده لانه بيحبني اويي يا صافي فلما تعب من اللي انا حطيتهوله وشافني قدامه قالي امشي لانه كان حاسس انه مش هيقدر يسيطر علي رغبته وعيااطها زاد واكملت بس انا فهمت غلط خالص انا فهمت انه امشي اجبله منه بس هو كان يقصد اني امشي قبل مايفقد سيطرته علي نفسه ويقربلي وقد كان و دي االحاجه اللي خلتني اوافق اتجوزه لاني عارفه انه بيموت فيا ومالوش ذمب فكل اللي حصل انا السبب وانا الوحيده اللي اشيل كل الذمب
صافي بدموع وصدمه انتي ازاي بلحقاره دي حقيقي واحد زي مالك وبحبه الكبير ده خساره فيكي يا جيسي واحد زي ده مايستهلش ابدا يحب واحده عملت كده وبلوحاشه والحقد ده
انا مش قادره اتخيل ازاي يطلع منك كل ده يعني حتي بعد ماقالك امشي من هنا كنتي عايزه تجيبي منه وتخليه يقربلها بردو ??
جيسي بدموع وحزن اه لما قاالي امشي من هنا فكرته عايز منه فكنت هتصل بمنه اجيبهاله علشان اكمل خطتي وضحكت بسخريه واكملت بس اصلا ده طلع مالك يعني حتي لو منه كانت جات مكنش هيحصل حاجه وبردو خطتي كانت هتبوظ
صافي بدموع لالا انتي مش صاحبتي ولا اختي اللي اعرفها انتي واحده مجنونه ومريضه وجواكي غل وحقد كبير اوي تجاه اختك انا مصدومه اوي
جيسي بوجع ودموع علشان انا حبيت يا صافي ومسموح كل حاجه في الحب والحرب انا عشقت حاتم مش حبيته وبس انتي متخيله كان ايه احساسي لما مالك اعتدي عليا وخسرت اخر امل كان ممكن يجمعني بحاتم انا اتقهرت وقتها وهو اول حد فكرت فيه واتصلت بيه ومتاخرش عني ولما جيه اترميت في حضنه كنت حاسه براحه محسيتهاش في حياتي بس جيه مالك طلعني من حضنه وضربوا بعض ولما حاتم سألني مين ده قولتله ده حبيبي واتخانقا وكان هيتقدملي ضحك وقاالي طب مش تعرفيني انا كده لما يجي يتقدملك منظري هيبقي زفت وخلتينا ضربنا بعض كده يا جيسي تخليني اضرب عريسك بس باين عليه بيحبك اوي يا جيسي وهيصالحك وهتقولي حاتم قال وعرفيه اني عرفت كل حاجه انا اخوكي الكبير ابتسمت بوجع كده وقولت في سري وانا مقهوره ياااه يا حاتم للدرجه دي مش فارقه عندك وانا اللي حزنت لما مالك قربلي لان امل اني اكون معاك وفي حضنك اختفي خلااص ياااه للدرجه دي انا مفيش خالص حتي 1% جواك ساعتها حسيت بكسره عمري ماحسيتها في حياتي وقولت لنفسي ليه محبنيش وانا حبيته من ساعه ما كنت بضافير ليه ده انا الوحيده اللي بكلمه حلو وبحترمه حتي لما منه بتهزقه انا بقوله حقك عليا يا حاتم هي متقصدش ولما بيبوس جبيني قبل مانزل واروح الجامعه ويقولي ربنا معاكي يا حبيبتي انا بطير من فرحتي ولما بيزعقلي لما بتاخر او لما مبقولوش اني كنت في حته غير الجامعه وهو فاكرني في الجامعه ويعرف بيفضل يزعقلي ويقولي انتي مش قولتي رايحه الجامعه روحتي الحته دي ليه ولما جيه دافع عني قدام مالك ولما جالي المستشفي قريب مجرد ماعرف بتعبي كل ده مكنش حب ياااه ده انا طلعت غبيه اوي اوي وعياطها زاد واكملت انا قلبي واجعني اوي يا صافي اوي واجعني اوي ليه محبنيش انا وحب منه اللي بتديله علي دماغه ليه وفضلت تعيط بوجع
صافي بدموع معرفش اضربك قلمين علي تفكيرك واللي وصلتيله بسببه واللي كنتي هتعمليه في اختك وحياتها ولا اخدك في حضني علي كسره قلبك ووجعك اللي بلشكل ده بس اللي عايزه اوصلهولك يا جيسي ان كل اللي حاتم عمله معاكي ده عمله من باب الاخوه حاتم بيموت فيكي بس اخته يعني عمره ما شافك غير اخته الصغيره وهيكون اول واحد يقف جمبك ويدافع عنك اي وقت.تحتاجيه بس ده لانك اخته وبنت عمه يعني شرفه وبيحبك اوي انما عمره ماشافك او حس بيكي من ناحيه الحب التاني دي ابدا وياما حذرتك وعرفتك انه بيعمل كل ده لانه بيموت فيكي وبيخاف عليكي اوي بس اخته هو مش هيشوفك غير كده وانتي مصدقتنيش وبعدين انتي في حكم المخطوبين دلوقتي يعني كلامك عن حاتم بلشكل ده مينفعش
جيسي بوجع ودموع اااااه يا صافي ااااه مفيش حاجه قهراني قد اني بحب راجل وحامل من راجل تاني خالص انا حاسه باحساس عمري ماهقدر اوصفه ياريتني مكان منه كنت مش هسيب حاتم ابدااا
صافي بحزن لو كنتي مكان منه كنتي هتحبي ادم مش حاتم دي قلوب يا جيسي والقلوب مش عليها سلطان ومالك انسان بجد مفيش منه وميستاهلش منك كده حرام عليكي طلما هتتجوزيه متفكريش في حاتم حتي بينك وبين نفسك
جيسي بدموع انا مجرد ماسمعت بابا بيقول هيحدد خطوبتهم كنت هموت يا صافي وفضلت اقول لمنه لا هنلاقي حل وخلي ادم يتقدم ومش عارف ايه علشان مش هستحمل اشوف منه في مكان عشت احلم بيه
صافي بحزن يعيني عليها وهي فكراكي عامله عليها وعايزاها لحبيبها وواقفه جمبها قاال .. جيسي انتي بتظلمي اختك بطريقتك دي وابنك واللي هيبقي جوزك وقبلهم كلهم نفسك
جيسي بدموع عارفه ياصافي وعارفه ان تفكيري في حاتم خصوصا دلوقتي خلاص وانا حامل في ابن مالك خيانه ليه بس مش قادره ومش عارفه ما دي مش بمزاجنا يا صافي مش بمزاجنا ده مش زرار هدوس عليه هنسي حب عمري
صافي بدموع والله هتنسيه وهتقولي صافي قالت وهتعرفي ان جوزك هو اختيار وعوض ربنا الصح
جيسي بدموع يارب بجد وبطنها واجعتها واكملت بقرف صافي انا عايزه ارجع
صافي بخوف تعالي تعالي وسندتها ودخلوا الحماام وفضلت ترجع بتعب وفونها رن
جيسي بتعب صا صافي شو في مين
صافي خدت الفون منها واكملت ده مالك
جيسي فضلت ترجع واكملت بتعب ردي
صافي الو
مالك بستغراب الو
صافي انا صافي يا مالك جيسي تعبانه اوي وبترجع فانا رديت عليك
مالك بخوف تعبانه مالها وفينها
صافي في النادي اللي جمب الجامعه
مالك بخوف طب اقفلي انا جاي
صافي تمام باي وسندت جيسي لحد ما خلصت وطلعت بيها وهي تعبانه اوي
جيسي بتعب هو مالك جاي ?
صافي بحزن اه جاي .. اجبلك حاجه تاكليها طيب ??
جيسي بتعب لالا ولا اي حاجه مش قادره حاسه بقرف فظيع من كل حاجه
صافي طبطبت عليها بحزن واكملت ربنا يقويكي يا حبيبتي
وفعلا شويه ومالك جيه
مالك بخوف مالك يا حبيبتي في ايه
جيسي بتعب مش قادره يا مالك مش قادره حاسه بقرف فظيع وبرجع وصداع هيموتني ووجع في مناخيري وبانتفاخ في بطني مش قادره بجد
مالك باس جبينها واكمل بحزن معلش يا حبيبتي حقك عليا هو طبيعي اول شهور دي بتبقي مقرفه
جيسي حست بقرف تاني واكملت بتعب لالا مش كل شويه بقي الاحساس ده
مالك بقلق ايه مالك عايزه ترجعي تاني ??
جيسي بتعب هزت راسها ب اه
مالك قومها وسندها ودخل بيها الحمام ورفع شعرها واكمل يلا
جيسي رجعت بتعب وغسلها وشها وهي حست انها تقيله ومش قادره تتحرك بسهوله
صافي بخوف لالا انتي منظرك ميطمنش تعاالي ارتاحي
مالك بقلق علي شكلها اكمل انتي كالتي وخدتي دواكي يا جيسي
جيسي بتوتر ايه
مالك بحده بقول طفحتي وخدتي الدوا ولالا
جيسي بدموع وخوف نسيته والله
مالك هز راسه بيأس و رايح يسندها فكرته هيضربها فخبت وشها بايديها واكملت بدموع وخوف لالا والله مش قصدي انا نسيته خالص يا مالك والله مش قصدي اهمل الطفل والمصحف
مالك سندها واكمل بضحك مالك يا حبيبتي هو انا كلمتك
جيسي بدموع فكرتك هتضربني بلقلم
مالك فضل يضحك واكمل واضربك ليه قولتي ايه يعني انتي غصب عنك نسيتيه خلاص هو انتي اتعودتي اني بضرب ولا ايه وباس جبينها واكمل بحب مقدرش اضربك ابدا ده بس علشان ساعتها سمعت كلام عنك ضايقني اوي .. المهم يلا تعاالي اروحك
صافي انا عربيتي معايا انما هي حاتم اللي وصلها النادي وبيتها بعيد عن هنا فتعاالي اقعدي عندي افطري واتحسني وانزلي بيتي جمب النادي 10دقايق من هنا
مالك طب يلا هنتعبك يا صافي معلش بس علشان متتبهدلش كل ده طلما بيتها بعيد
صافي بحب دي اختي متقولش كده
وفعلا مالك سندها ودخلوا عربيه صافي ووصلوا بيتها ومالك شالها بين ايديه وطلع معاهم
ام صافي حاضر جايه وفتحت واكملت بخوف ايه ده مالها صاحبتك يا صافي ومين ده
مالك رايح يتكلم قاطعته صافي واكملت ده مالك جوز جيسي يا ماما كاتبين كتاب وجيسي ضغطها وطي شويه فجبتها هنا لحد ماتتحسن وتفوق شويه علشان بيتها بعيد
ام صافي بخوف ادخل يابني هتفضل شايلها كده ادخل دخليهم الاوضه اللي جمب اوضتك يا صافي
صافي حاضر يا ماما يلا تعالي يا مالك
مالك دخل وحط جيسي علي السرير بهدوء واكمل بتنهيده طب بزمتك ده وقت تنامي
جيسي بتعب وهي مغمضه مالك سبني الله يخليك واطلع ورايحه تشد الغطا مالك مسكه واكمل بضحك بت انتي مش في بيت ابوكي قومي كده عرفيني اجبلك فطار ايه علشان الدوا
صافي انتي جبتي الدوا معاكي اصلا ولالا
جيسي وهي مغمضه اه جبته في الشنطه كنت هفطر في النادي واخده بس نسيت
مالك مسح علي شعرها واكمل بحب طب خلاص حصل خير اجبلك تفطري ايه بقي
جيسي اتعدلت واكملت فرنش توست بلجبنه وبان كيك بلعسل
مالك فضل يضحك واكمل بضحك نعم اجيب ايه
جيسي برفعه حاجب ايه يضحك يعني
مالك بص لصافي واكمل بضحك هي بتاكل كده من زمان
صافي بضحك اه مش بنت كمال الشريف مدلعه بقي
جيسي ماتحترمي نفسك انتي وهو في ايه يضحك يعني
مالك بصلها برفعه حاجب هي ومين ?
جيسي بتوتر هي بس
مالك اه اتعدلي كده .. المهم انا مش هعرف اشتيريه من هنا ده ما تاكلي زي البشر مابتاكل وبلاش فقعه مرار
جيسي ربعت ايديها واكملت انا مش هاكل غيره
مالك امممم بدأنا بقي دلع طب يا جيسي انا اجبلك الاكل ده منين دلوقتي ??
جيسي والله معرفش اتصرف
مالك برفعه حاجب لا انا مش عايز اهزقك اه انا بدلع واحايل بس مش كل اللي هتقوليه همشي ورا كلامك في حاجه اسمها عقل دلوقتي احنا عند صاحبتك ومفيش هنا مطعم بيبع الكلام ده اجيبه انا منين متشلنيش
جيسي بدموع انت بتزعقلي ليه
مالك ضرب كف في كف واكمل يا حول الله يارب هو انا كلمتك يابت انتي
صافي فضلت تضحك واكملت الحمل جاي معاها بهطل
مالك بضحك ده انا ليا الجنه والله انا عارف انا ايه اللي عملتوا في نفسي ده يارب
جيسي مسحت دموعها واكملت طب ايه رايك مش هعيط علشان انت متستاهلش اعيط بسببك
صافي فضلت تضحك واكملت انفصام انفصام يعني
مالك بضحك لا وانتي الصادقه ده جنان المهم هنزل اجبلك لبن وبيض وجبنه رومي اكل مفيد وصحي اهو
جيسي نعم مباكلش انا الكلام ده
صافي متنزلش يا مالك فيه الاكل ده جوه هروح اجبلها
مالك لالا هنزل انا ومش هتاخر خليكي جمبها
صافي عيب كده ها انت في بيتنا ترادها لو انا عندك خطيبي ينزل يجبلي اكل
مالك لا هي مش كده بس
صافي ولا بس ولا مبسش انا هروح اجيب الاكل وجايه اسلق البيض صح
مالك اه يلا بسرعه بس
صافي حاضر وطلعت
جيسي بحده انا سيباكم تتكلموا بس انا قولت مباكلش الكلام ده انت مسمعتش
مالك بتنهيده صبرني يارب ليه هو انتي معلش يعني عمرك ماكلتيهم ?
جيسي لا باكلهم بس حاليا نفسي مش جايبه ليهم
مالك ليه ده الجبنه الرومي مفيده للعضم والسنان ودي اكتر حاجه هتتعبك بعدين فا كلي منها كتير والبيض مليان فيتامينات واللبن مفيش كلام بعده معروف اصلا فا ليه متجيش علي نفسك وتاكلي كده مع انه اصلا اكل حلو وطعمه حلو مش بعذبك يعني ولا بقولك كلي ملوحه
جيسي بقرف مش ناقص غير تقولي كلي ملوحه الصراحه
مالك بتنيهده اولا الملوحه غلط علي الحامل ثانيا طريقه كلامك علي نعمه ربنا مش عجباني يا جيسي ويظهر ان في حاجات كتير اوي لازم تتغير واولهم اننا نحمد ربنا علي النعمه مش نقول ده اه وده لا
جيسي انا متعوده علي كده اللي انا عايزاه بجيبه ليه بقي اكل حاجه مش عايزاها
مالك بتنهيده ماهو المشكله من البدايه فعلا ونفخ واكمل بس تمام هتتحل وافتكر كلام ادم لما حكاله عن جيسي عن انه ازاي يغيرهاا وتنهد بحزن
ام صافي امسك يا حبيبي اكل مراتك اهو الف هنا
مالك قام مسك منها الصنيه واكمل بحب تعبتك يا امي والله
ام صافي بحب ولا اي حاجه دي زي صافي بلظبط
مالك بحب تسلمي يارب
صافي وادي كوبايه اللبن اهي وحطيتها جمب جيسي
ام صافي تعالي يابت وسيبيهم علي راحتهم مالك قعدتي وخدتي راحتك كده ليه
جيسي بصت لصافي بمعني لا متطلعيش
مالك بضحك خليها يا امي قاعده عادي
ام صافي لا ميصحش انت ومراتك هي تقعد تعمل ايه وبتشد بنتها اللي طلعت معاها وهي بتضحك
جيسي بهمس وتوتر حقيقي حيوانه
مالك بضحك للدرجه دي وغمز واكمل اومال هتتجوزيني ازاي بقي
جيسي بتوتر اتلم ها
مالك ضحك عليها وسكت وبدا يقشرلها البيض وفونه رن
مالك ايه يازوز
ذياد فينك يا ندل كل ده مسمعش حسك
مالك بتنهيده وهو بيبص علي جيسي وهي بتلعب في الاكل يعتبر ومش بتاكل فاكمل بحده كلي علشان متتهزقيش
جيسي هزت راسها ب اه بخوف وابتدت تاكل
ذياد بستغراب بتكلم مين
مالك بتنهيده دي جيسي
ذياد بصدمه جيسي ازاي يعني
مالك بحزن اصل هي حامل وادم عرف وبهدلني وتنهد بحزن واكمل فتعبت شويه جبتها عند صاحبتها وكام يوم وهتقدملها ونتجوز
ذياد بصدمه نعم حامل الله يخربيتك يا مالك
مالك بحزن يعني هو بمزاجي يا ذياد والله غصب عني انا لحد دلوقتي مش قادر افتكر اي حاجه والمصحف واكمل بحده بس اعرفه ابن الكلب اللي كان السبب فاني اوجع حبيبتي بلشكل ده ووالله ما هرحمه
جيسي بلعت الاكل بتوتر ومكست كوبايه المايه وايديها بتتهز ومالك لاحظ ومسكها عنها واكمل بحب استني اشربي اهو وشربها
جيسي شربت منها بتوتر ومالك حطها علي الصنيه
ذياد المهم دلوقتي انجز نفسك علشان الناس متتكملش عليها يا مالك كبيرك شهرين وتتجوزها علي الاقل قدام اي حد قول ولدت في السابع
مالك بتنهيده حاضر يا ذياد
ذياد ها هتروح الشركه انهارده اول يوم
مالك اه هبعتلك اللوكيشن عدي عليا نروح بعربيتك
ذياد حاضر يابرو باي
مالك باي
جيسي انت هتنزل
مالك رجع شعرها ورا ودنها وباس جبينها بحب واكمل اه هنزل لو مش عايزه تروحي الفيلا انهارده خليكي هنا
جيسي بتعب هشوف لو قدرت انزل هنزل
مالك وهو بيديها اللبن اكمل طيب يا حبيبي يلا بس انجزي علشان ابقي مطمن انك خلصتي اكلك
جيسي حاضر ومسكته منه وشربته وخدت الدوا
مالك بتنهيده صحيح يا جيسي انا مردتش اتكلم قدام صافي بس هو سؤال يعني انا هفضل لحد امتي اقولك مش عجباني طريقه لبسك وانتي عامله نفسك من بنها ??
جيسي بستغراب ليه ماله لبسي منا لابسه بنطلون عادي اهو مش دريس
مالك نفخ واكمل استغفرالله العظيم يارب وبلنسبه للكت ده ايه عادي ولا النص اللي فوق ده مش تبعك ???
جيسي بابتسامه عديها يا مالك
مالك بحده لا معديهاش انا بجد ساكت لاني حاليا هفضل اسمع منك كومنتات سخيفه علي اعتراضي بس الصبر الصبر يا جيسي وبيفك زراير قميصه
جيسي بخوف انت هتعمل ايه والله هنده صافي وطنط
مالك قلع قميصه وفضل بلتيشرت اللي تحته واكمل بحده هعمل ايه يعني ما كالعاده انتي واختك قلعتونا هدومنا كلها هتعمليلي دولاب عندكم وانتي بلذاات
جيسي فضلت تضحك واكملت اه يعني اعمله ايه بردو
مالك بحده هتعمليله ايه يعني اكيد مش بديهولك تكويه مثلا هيتلبس لما تنزلي متنزليش الشارع بدراعك كده انا مش فاهم بصراحه ازاي بتلبسي كده وبتمشي مش مكسوفه
جيسي بتنهيده سبق وقولتلك ان دي طريقتي ومش هغيرها علشان حد
مالك ضحك بسخريه واكمل انا هسكت مؤقتا بس هنشوف
جيسي بسخريه ايه شغال هسكت مؤقتا هسكت مؤقتا كل شويه خير يعني هاا
مالك لا يا حبيبي اللي بيقول مبيعملش وانا هسيبك تتفاجئ
جيسي ده انت بارد اقسم بالله .. صح يا مالك
مالك خير
جيسي انتي دكتور ايه بقي
مالك وانتي مين قالك اني دكتور ?
جيسي مرديتش تقوله انها سمعت عم حسن بيقوله يا دكتور فاكملت بتوتر عادي سمعت
مالك امممم لا انا مش دكتور ده بيقولولي كده بحكم ادم دكتور فاكريني زيه
جيسي بحده نعم
مالك بابتسامه اممم انا خريج معهد اداره اعمال وباذن الله هدور علي شغل بس حاليا شغال في النجاره
جيسي بصدمه نعم انت نجار
مالك برفعه حاجب ومالهم النجارين بياكلوها بلحلال مش بيصحوا يلاقوا المصروف زي سمو الاميره
جيسي بضيق ماشي يا مالك خلاص
واتاوبت وابتدت تنعس
مالك ايه عايزه تنامي
جيسي بتعب اممم
مالك راح شال الاكل وقعد جمبها وعدلها وهي نامت وحطت راسها علي كتفه ففضل يطبطب عليها ونامت بعمق بصلها بحب ورفع ايديها باسها واكمل بحب يالهوي علي القمر ايه ده معايا ملاك يا خواتي وبعد عنها براحه و نيمها علي السررير لما سمع صوت جرس الباب وباس جبينها وبطنها بحب وغطاها وطلع
قدام الباب
ذياد بحب ربنا يخليكي يا صافي معلش بس ناديلي مالك من جوه رنيت عليه كتير بس مردش
مالك انا اهو بس الشبكه قطعت خالص
صافي بحب يابني طب ارتاح من السلم
ذياد بحب وقت تاني يلا عن اذنكم
ام صافي طب اشربوا شاي وانزلوا يابني ميصحش كده
ذياد بحب هنشربه يا امي بس وقت تاني عنيا
مالك صافي خلي بالك من جيسي وهمسلها معاد الدوا 8 بليل تاخدوا تاني ولو هتبات عندك خليها تعرفني ولو نزلت بردو تعرفني
صافي بحب حاضر عنيا
ونزلوا يروحوا شغلهم في شركه الادويه
في بيت تاليا
تاليا صحيت من النوم لقيت نفسها نايمه في حضن عمر راحت خرجت براحه وباست خده وقامت خدت شاور علشان تحضرله الفطار
في اوضه نسرين
نسرين بحده اه يعني ايه بردو انا كده استفدت ايه من كلامك ده
سهير بحده انتي فارق معاكي تبقي رقم كام ولا المهم تتجوزي عمر وخلاص ?
نسرين بحده يخش اكون الرابعه المهم اتجوزه
سهير بخبث خلاص يبقي اعملي اللي بقولهولك عمر مش هيفضل مستحملها طول العمر مستحيل انتي بس البسي واتشيكي وكده كده انتي مش محجبه وواحده واحده هخليه يتجوزك ولو هو فضل رافض انا عندي الحل
نسرين وايه هو
سهير بخبث بصي ياستي
في اوضه تاليا
تاليا خرجت من الشاور وهي لابسه البورنص واكملت وهي بتسرح شعرعا عمر .. حبيبي .. يا عموووري .. يخربيتك يا عمر خم نوم وراحت عنده ومسكت اطراف شعرها المبلول ومشيته علي وشه فانكمش بضيق واكمل بنوم بس بس ايه يا تاليا في ايه علي الصبح
تاليا بحب قوم يا قلب تاليا علشان تاخد شاور وتروح اامستشفي
عمر طيب خمسه وصحيني
تاليا حطت شعرها تاني علي وشه واكملت لا هتقوم دلوقتي يلا
عمر صحي وشدها فبقيت تحته واكمل عايزه ايه علي الصبح ها
تاليا ضحكت واكملت بتوتر طب بالله خضتني ينفع كده يعني اوعي عايزه اقوم احضر الفطار
عمر بخبث تؤ تؤ
تاليا بتوتر عمر اتلم ها هتتاخر من دلعك ده
عمر باسها بحب واكمل ماهو حرام بردو الواحد يسيب القمر ده ويروح يصطبح بلاشكال اللي تسد النفس هناك دي
تاليا فضلت تضحك واكملت طب روح ولما ترجع اقعد مع القمر بتاعتك براحتك
عمر باس خدها واكمل بحب اذا كان كده فا من عنيا وقام خد شاور وتاليا لبست قميص حمالات طويل لحد الاخر وسرحت شعرها وسابته وحطت ميكاب هادي وعمر طلع واكمل بتصفير باعجاب عايزاني اقعد انتي ها
تاليا بضحك اتلم يا عمر ويلا علشان الفطار
عمر حط ايده علي وسطها وباس رقبتها بحب واكمل يلا وخرجوا بيتكملوا وبيضحكوا ونسرين وسهير وداليا كانوا قاعدين
داليا بضحك ده ايه القمر ده كله صباحيه مباركه
عمر فضل يضحك وتاليا اكملت اتلمي يابت واتربي شويه
داليا بضحك عنيا بس كده المفروض اقوم اجيب المبخره انتوا تتحسدوا كده
عمر بضحك والله انتي بكاشه
داليا بضحك انا عيب عليك والله
تاليا يلا خمس دقايق والاكل يكون جاهز
وفعلا تاليا حضرت الاكل وقعدت جمب عمر
عمر تاليا انتي خدتي دواكي اللي قبل الاكل
تاليا بحب اه يا حبيبي
وبعد شويه عمر اكل ومسك ايديها باسها بحب واكمل تسلم ايدك يا ست البنات
تاليا بكيد في نسرين باست خده واكملت الف هنا علي قلبك يا نورعين ست االبنات
نسرين بصتلها بكرهه شديد وحقد واتعصبت اوي
عمر ضحك لانه فهم بتعمل ليه كده وقام غسل ايديه واكمل تولي انا همشي عايزه حاجه من برا
تاليا راحتله واكملت بحب لا يا قلبي سلامتك وحضنته واكملت خلي بس بالك من نفسك ومتتاخرش
عمر باس خدها واكمل حاضر يا حبيبي اقفي بس ورا الباب علشان افتح
وفعلا تاليا وقفت ورا الباب وفتحت لعمر ومشي
سهير بحده تاليا اعمليلي شاي انا ونسرين
تاليا بتنهيده تمام حاضر يا ماما ورايحه تدخل المطبخ اكملت داليا بحب لا تعالي يا روحي اقعدي هقوم انا اعمل انتي تعبانه لوحدك وبعدين كفايه عليكي عمر وغمزت بضحك وهي داخله المطبخ
تاليا بضحك يابت اتلمي واتربي شويه وراحت قعدت علي الكنبه وسهير ونسرين مش طايقينها
سهير وراكي كليه يا عمري انهارده ولالا
نسرين بحب لا يا مرات عمي مش اليومين دول
سهير بحب ماشي يا حبيبتي
بعد شويه
داليا اهو الشاي الف هنا
تاليا داقته واكملت تسلم ايدك يا قلبي جميل اوي عايزه اقولك انا الشاي مش كيف عندي ومش بشربه انا بفضل القهوه علشان عندي الضغط بس طعمه حلو منك
نسرين بابتسامه خبيثه ايه ده الكلام الحلو ده معقوله حملتي بسرعه كده
داليا نفخت بضيق واكملت بحده هو لازم تكون حامل علشان عاجبها الشاي يعني ولا ايه
نسرين بخبث و تمثيل لاطبعا بس معروفه ساعات الحامل بيعجبها حاجات مكانتش بتعجبها قبل كده طب ماتعملي اختبار وتشوفي يا تاليا يمكن حامل صح
تاليا تنهدت بحزن ووجع واكملت لا يا نسرين مش حامل عن اذنكم
سهير بخبث استني يا تاليا اقعدي معانا يا حبيبتي هي متقصدش ومكانتش تعرف اصلا
تاليا وقفت واكملت بدموع عارفه يا ماما انها متعرفش عادي مزعلتش بس حابه اقعد لوحدي
نسرين بتمثيل معرفش علي ايه يا مرات عمي
سهير بتمثيل حزن اصل تاليا بعيد عنك يا نورعيني وعن السامعين عقيمه
نسرين شهقت واكملت يالهوي الف سلامه عليكي يا حبيبتي مكنتش اعرف حقك عليا واكملت بتمثيل حزن مش قادره اصدق ان عمر عمره ماهيبقي اب ربنا يهون عليه بجد
تاليا دخلت علي جوه بسرعه وقفلت اوضتها وفضلت تعيط
داليا بحده اقسم بالله لما عمر يجي يا حربايه انتي هعرفه وانتي يا ماما كل ده يطلع منك ماشي ماشي ودخلت وراها
تاليا وهي بتكسر ادويتها اكملت بعياط هستيري ادويه غبيه ومش بتعمل حاجه كلها ملهاش لازمه انا مش ست كامله انا ناقصني اهم حاجه في اي ست وفضلت تكسر ادويتها بكل عصبيه وهي بتعيط
داليا بدموع بس بس يا تاليا انتي بتعملي ايه هتعوري نفسك وبعدتها عن الادويه
تاليا حضنتها واكملت بعياط ووجع ااااه يا داليا اااه انا قلبي واجعني اوي انا ليه عمري ماهبقي ام ليه كل شويه اسمع كلام زي ده ليه اتقهر واتكسر كده ليه ربنا حرمني من النعمه دي لييه انا مش وحشه علشان يحصلي كده و امك حقها تسم بدني مانا ارض بور ومش هقدر اجبلها وريث عيله عز الدين مش هقدر اجبلها ابن او بنت لابنها الوحيد واللي هيشيل اسمه مش هقدر اخلي عمر ليه عيال واحفاد واسم يفضل يتورث زي ماهي بتتمني انا قلبي واجعني اوووي يا داليا اوووي
داليا حضنتها جامد وكانت بتعيط علي كلامها واكملت بعياط متقوليش كده صلي واستغفري ربك يا تاليا استغفري ربك ياحبيبتي حرام نقوله ليه ادي الله وادي حكمته مينفعش الكلام اللي بتقوليه ده مينفعش
تاليا بعياط تعبت يا داليا حقيقي تعبت من اللي بيحصلي ومن احساسي بلنقص وضميري اللي مموتني علشان خاطر عمر .. عمر احن واجمل حد شوفته في حياتي مالوش ذمب بجد يتحرم من انه يبقي اب انا شايله ذمبه اويي اااه يارب وفضلت تعيط بوجع وقهر
داليا طبطبت عليها واكملت بدموع ادعي ياقلبي ادعي واوعي تبطلي دعاء وصلاه ابدا مهما مر وقت ادعي وربنا هيسمعك وهيستجيب ربك رب مستحيلات واللي شق البحر لموسي قادر يانورعيني يديكي طفل
تاليا بدموع يارب بجد يارب
داليا بحزن انا هسيبك صلي واهدي وهروح مشوار وجايه متخرجيش من الاوضه ارجوكي
تاليا هزت راسها ب اه
وداليا طلعت
وقامت تاليا اتوضت ولبست الاسدال وقعدت تصلي واكملت بدموع ووجع يارب يارب مش طالبه منك يكونلي نسل مالوش عدد ولا حتي طفلين او تلاته هو طفل واحد يارب ارجوك يفرحني انا وعمر ويشيل وجع قلبي وقهرتي واحساسي الدائم بلنقص .. يارب عمر مالوش ذمب كتر الف خيره انه مستحملني وساكت راجل غيره كان طلقني او اتجوز علي الاقل عليا وعياطها زاد واكملت بس انا مش هقدر اشوفه مع غييري مش هقدر يااررب ….يارب انت عالم بحبه قد ايه واني ماليش غيره ده هو عوض عن وجع مريت بيه عمري كله فاكرمني منه بطفل يارب وعوض قلبي وايامي بخبر حملي من الراجل الوحيد اللي عشت سنين اتمناه منك في الصلاه وبرغم ان مفيش حاجه تدل اني هكون مراته الا انه في يوم وليله بقي جوزي وكل ماليا فاكرمني منه بطفل يارب رفعت وجهي اطلب منك بكل قلبي لاتردني الا مجبوره الخاطر ارجوك يارب عارفه قولتلك عايزه عمر وبس ومش عايزه حاجه تاني انما التجربه دي صعبه عليا اوي وانا مبقتش قادره استحمل فاديني طاقه استحملها يارب وعوض قلبي حتي بطفل واحد هفضل يارب مستنيه الامل ده كل يوم لحد ما اموت واكيد هيجي يوم ويحصل وكلي ثقه وايمان فيك وفضلت تقرا في القران شويه بعدين قفلت وقامت قعدت علي السرير بحزن
في المصحه
داليا بحب اخبارك ايه دلوقتي
عبدالله بتعب والله مش قادر خالص يا داليا بس بحاول علشانك
دالياا بحب مش علشاني.وشاورت علي السما واكملت علشان ربنا يسامحك ويغفرلك بعدين علشاني
عبدالله بحب يارب يا داليا ادعليي بجد ادعيلي الوضع صعب اوي مش زي ماكنت متخيل خالص وتنهد بحزن
داليا حطت ايدها علي ايديه واكملت بحب ربنا يقويك يا حبيبي وانا جمبك وهفضل جمبك مش عايزاك تخاف من اي حاجه هتعدي والله وفخوره بيك انك خدت الخطوه دي بجد
عبدالله بصلها بحب واكمل بصوت متعب مش خايف طول منتي في حياتي ياداليا والحمدلله ده اللي كان لازم يحصل ادعيلي انتي بس ربنا يكمل معايا علشان انا فعلا تعبان اوي
داليا بحب بدعيلك وهفضل ادعيلك يا حبيبي
عبدالله بحب ربنا مايحرمني منك يارب
في بيت منه
منه صحيت تعبانه اوي ودماغها مصدعه وقامت لبست واتصلت بادم كتير لكن مردش وكذا مره مردش فبعتتله علي الواتس انها رايحه لتاليا وحطت ميكاب هادي دارت بيه دموعها وتعبها ونزلت
كمال بحب صباح الخير تعالي افطري
منه بجمود صباح النور عن اذنك يابابا مش فاضيه تاليا اتصلت عايزاني فهروحلها
كمال طيب يا منه روحي اومال فين اختك
منه تلاقيها نايمه
كمال لا مش فوق شوفتها
منه بتنهيده تبقي مع صافي
وطلعت من البيت وركبت عربيتها وطلعت علي بيت تاليا
في بيت حاتم وشهد
حاتم بيتكلم في الفون في البلكونه وشهد كانت نايمه بس صحيت علي صوت الرنه ووقفت تسمعه
حاتم بحده قسما بالله بقولك شوفتها مع واحد وباسها قدامي
كمال بحده واحد مين ده يا حيوان انت اتجننت
حاتم بحده اسمه زفت ادم فا ايه انت هتهبب ايه كده
كمال بحده هي بردو لسه بتكلمه
حاتم بسخريه الله هو انت كنت عارف ??
كمال بحده وبهدلتها وقولتلها متعرفوش تاني
حاتم بحده الكلام ده مياكلش عيش
كمال بحده انت عايزني اعمل ايه ها اعمل ايه اكتر من اللي عملته
حاتم بخبث اقولك انا
وكانت واقفه شهد بتسمعه وعنيها دمعت وهزت راسها بيأس
ودخلت خدت شاور ومسحت اثر دموعها ولبست الاسدال ولفت الحجاب علي شعرها وطلعت كان حاتم قاعد علي السرير ومرجع ضهره لورا لما شافها اكمل بضيق هو احنا مش هنخلص من حوار انك تلبسي كده قدامي ده
شهد بحده لا وكبر دماغك مني خالص
حاتم قام وقف وشد وسطها ليه واكمل بحب كده يا شوشو تعملي كده في حاتم حبيبك بردو ??
شهد زقته بحده واكملت بعصبيه انا مش بحب حد فريح دماغك مني احسنلك وبطل شغل التمثيل ده خلاص مبقاش ياكل معايا وراحت قعدت علي السرير بتعب وحطت ايديها علي بطنها
حاتم بقلق ايه مالك في ايه بطنك واجعكي ولا ايه ??
شهد بتعب اه شويه
حاتم بخوف من ايه طيب انتي خدتي ادويتك ولالا ??
شهد بتعب لا لسه مخدتهمش قولت هقوم اعمل اكل واخدهم
حاتم بقلق طب خليكي انتي متتحركيش ورفعلها رجليها علي السرير واكمل بخوف ارتاحي ها ومتقوميش وانا هجبلك الاكل والدوا لحد هنا
وطلع فعلا يحضرلها الاكل وده خلي شهد استغربت اوي خوفه عليها بس تنهدت بحزن وسكتت
في المستشفي
عمر طب ايه والعمل كده
ادم هنعمل ايه بقي يا عمر هيتقدملها وناخدها من بيتها معززه مكرمه زي اي عروسه
عمر بتنهيده ده كده بتتعقد اوي يا صاحبي تفتكر ابوها هيرضي بيكم انتوا الاتنين كده
ادم طب امي قالت كده علشان مش فاهمه حاجه انما انت فاهم كل حاجه انا اهم حاجه عندي دلوقتي موضوع مالك وجيسي يتم علي خير انما انا ومنه مش قلقان
عمر ربنا يتمم علي خير يارب يا غالي
ادم بحب يارب يا حبيبي ويشفيلك تاليا يارب ويفرح قلبك
عمر بحب يارب يا حبيبي بقولك ايه ماتيجي وهات منه ونتعشا سوا انهارده
ادم بحب طب حاضر هشوفها بس يلا روح شوف وراك ايه بقي علشان نخلص
عمر حاضر
في بيت تاليا الباب خبط
فتحت نسرين وهي فاكره عمر وكانت لابسه دريس بيتي كت وقصير
منه بستغراب هي دي شقه تاليا وعمر ??
نسرين بنفخ اه هي وسابت الباب ودخلت
منه بستغراب مالها دي ودخلت وقفلت الباب
سهير اهلا يابنتي عايزه مين
منه تاليا مش ده بيتها ?
سهير اه ياحبيبتي هي جوه شاوريلها علي اوضه تاليا يا نسرين
نسرين بضيق تعالي ووريتها الاوضه ومشيت
منه بستغراب مالها البت دي وخبطت ودخلت
تاليا بفرح ودموع منه وقامت حضنتها وفضلت تعيط
منه بقلق مالك يا تاليا في ايه ياروح قلبي وفضلت تطبطب عليها
تاليا بدموع تعبانه اوي يا منه بجد
منه بحزن مالك يانورعيني حصل ايه عمر ضايقك ?
تاليا رايحه تتكلم قاطعها اتصال من كمال
منه ثواني يا توتي اشوف بس بابا
تاليا ماشي يا حبيبتي
كمال الو يا منه
منه ايه يا باابا
كمال بخبث انا جايبلك خبر حلو
منه بحده بابا لو سمحت لو عن
كمال بمقاطعه لالا متخافيش مش عن حاتم خالص انا عرفت من حاتم ان ادم ده ضربه علشانك وشكله كده واضح انه بيحبك اوي علشان يغير كده
منه بفرح والله اه يابابا بيحبني اوي انت بس جرب تسمعه مره
كمال بخبث معلشان كده ياروح قلبي اتصلت بيكي قولي لادم اني في انتظاره في شركتي بكره
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب غير مشروط ) اسم الرواية