Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الثالث والعشرون 23

لا تثق بأحد يوما
حتي التراب الذي
خلقت منه سيدفنك يوماً
🔥😢💔

بقلم: مياده خالد ✍️

البارت الثالث والعشرين
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في فيلا سيف

وبعد فترة من الزمن من إستراحتها لوحدها ذهبت إليه
وهي تبتسم له.

فوجدته يقرأ في كتابه المفضل
بإنتباه وتركيز،فأحبت أن تجلس
بعيداً عنه حتى لا تزعجه
ولكنه شعر بها ،ومن مجيئها
إلي الغرفة ،فقرر قفل كتابه
وخلع نظارته،ونادي عليها
لكي تجلس بجانبه

سيف بحب: تعالي يا ملاك إقعدي جنبي

ملاك تبسمت له وذهبت إليه
لكي تجلس بجانبه

سيف بحب جذبها إلي حضنه
لأنه إشتاق لها عندما غادرت
إلي غرفتها،وقبلها من عنقها
بحب وقال لها

سيف بإشتياق:إستريحتي هناك
في أوضتك

ملاك بفرحه:أمممم••••
أنت لسه زعلان مني 

سيف بإبتسامه: مين إلا قالك
إن أنا زعلان منك،أنا كنت
بتقل عليكي .

ملاك ضربته في كتفه الأيمن
وقالت له:أنا كنت متأكدة
إلا أنت بتضحك عليا ،وأنك مزعلتش مني .

سيف بضحك:أعمل إيه إنتي
إلا صدقتي 

ملاك بغيظ:مانتي ممثل شاطر
وأنا صدقتك

سيف بحب:سيبك مني،دلوقتي
أنا نفسي أعرف إسم المسلسل
إلا بتابعيه إيه

ملاك بحب:ليه 

سيف بحب:عشان أتابعه معاكي

ملاك بتعجب:برده ليه

سيف بخبث: ملكيش دعوة
أنا عايز أتابعه

ملاك بخجل: لأ طبعا،تابعه لوحدك،مش معايا

سيف بمكر:ليه ،هو المسلسل
رومانسي أوي كده

ملاك بخجل شديد: لأ مش كده،بس أنا مبحبش حد يفرج
معايا

سيف بضحك جنوني: ههههه
وأنا أي حد ،ده أنتي هتابعيه
مع جوزك حبيبك

ملاك بخجل،: أنا كده،
إسمعه لوحدك في الإعاده

سيف بحب: في الإعاده ،
بدل ما تقولي إسمعه معايا
ونقعد نتسلي مع بعض

ملاك بحب: خلاص إقعد إسمعه
معايا،ونتسلي أنا وإنت،ماشي

سيف بفرحه:ماشي.
أنتي وحشتيني النهارده أوي

ملاك بعدت عن حضنه بخوف
من نظراته إليها 

ملاك بخوف:مانا معاك أهوه
عايز إيه تاني

سيف كان يتطلع عليها بحب
ولهفه وكان يقترب بجانبها أكثر

سيف بمكر:عايزك•••

ملاك نهضت من جانبه مسرعا
وإبتعدت إلي أخر الغرفة

ملاك بتحدي: إثبت مكانك،وخليك عندك ،انا عايزه
أنام عشان تعبت النهارده

سيف بضحك علي طفولتها:
ما إحنا هنام،اومال هنعمل
إيه يعني 

ملاك بطفوله:إنت بتضحك عليا
أنا عارفه أنت عايز إيه 
مش هخليك تيجي جنبي

سيف بحب: ملاكي بقت شطوره وعارفه أنا عايز إيه
يالا بقي تعالى جنبي،عشان
لو قومت مش هتفلتي من
إيدي

ملاك للطفوله:مش هتعرف تمسكني،أحسن حاجه إنك
تنام عشان وراك شغل بكره

سيف بحب:مش هنام النهارده
غير لما أخد إلا انا عايزه
وثانيا الشغل مبيهمنيش

ملاك بتحدي: من فضلك عايزه
أنام 

سيف ذهب إليها ببطئ حتي
لا تشعر به ولكنها كانت منتبه
منه جيدا وأسرعت إلي باب
الغرفة وفتحته بسرعه جنونيه
وأسرعت إلي الخارج في الطرقه،ولكنه أذكي منها حتى
أسرع ورائها بسرعه جنونيه
حتي مسكها عندما وقعت
علي الأرض وهي تسرع 
وقام بحملها علي ذراعيه
وإتجه إلي غرفته وقفل
الباب بقدميه بقوه 
"والباقي عرفينه"😂😂
✨✨✨✨✨✨✨✨
صباحا يوماً جديد

في بيت سجي

أم سجي بتعجب:هو في حاجه
ولا إيه،غريبه يعني أنت جاي
الصبح بادري 

آسر بحب:أنا أسف إن قلقتك
الصبح بادري كده،بس أنا قولت
قبل أما أروح الشغل أعدي
عليكي في موضوع يخص
سجي

أم سجي بحب: يعني لسه مفرطتش،يبقي خلاص هتفطر
معانا النهارده

آسر بحب:مش هينفع أصل
في ميعاد مهم في الشركه
ولو قعد هتأخر،مره تانيه

أم سجي بحده:تاني مرة مفيش
إعذار مفهوم

آسر بضحك:وهتغدي معاكي
كمان

أم سجي: هههه،تنور
أومال إيه الموضوع إلا كنت
عايز تقوله.

آسر بحب: أيوه،بالنسبه لشغل
سجي هي كانت بتروحه
من النهارده مفيش شغل
تقعد في البيت تستريح
هي بقت مسئوله مني
خلاص ،إلا تطلبه أنا هنفذهولها
ومن غير ما تطلب كمان

أم سجي بحب: كلام معقول
وموزون،دقولتي أثبتلي إني
مش هلاقي إبن ناس بيفهم
في الأصول لبنتي سجي
إن كان عليا أنا موافقه
بس ياريت تقدر أقنعها

آسر بجدية:هي عارفه،بس معرفتش رد فعلها لسه
إيه،حتي كمان روحت لصاحب
المحل وخليته يعين واحدة
بدلها،وأكد عليه إن هي لو
جت يرجعها ويقولها إن دي
أوامر .

أم سجي: عملت إلا معرفتش
أعمله أنا بتحايل عليها عشان
تقعد بس هي بترفض نهائي
وإن كان على رد فعلها متقلقش هي هتلاقيها إتعصبت
في الأول بس بعد كده هتتقبل
الوضع 

آسر بحب:ياريت تقوليلها إلا
أنا قولتهولك وتفهميها بطريقتك
بقي•••••
وقاطع كلامه صوت رنين هاتفه
وكانت آسيل سكرتيرة سيف
في الشركه.

آسر:ألو•••

آسيل بتوتر:آستاذ آسر كويس
إنك رديت أنا عماله أتصل
علي سيف بيه مبيردش
أصل في كارثة في الشركه
النهارده

آسر بصدمه وقف من جلسته:
كارثه إيه إنطقي بسرعه

آسيل بتوتر:مصنع الحديد والصلب•••• إتحرق والنار
محاوطاه من كل الإتجاهات

آسر بصوت جهوري:وفين الأمن
والمطافي،ومبلغتنيش من بادري
ليه

آسيل بخوف:إحنا قدرنا نطفي
الحريق على أخر لحظه بعد
صعوبه لإن النار كانت ماسكه
في كل ناحيه ،والحمدلله العاملين والمهندسين قدرنا
ننقذهم وعدد الإصابات قليله
جدا 

آسر بغضب:إقفلي

أم سجي:إهدي وكل حاجه هتتحل ،ده قضاء وقدر
وإحمد ربنا إنها جت على
قد كده.

آسر بغضب: الحمدلله أنا هستأذن دلوقتي ،ومتقلقوش

ونهض بسرعه جنونيه إلي
سيارته وكان في قمه الغضب
والعصبية وكان يقود سيارته
بسرعه فائقه يكاد أن تنقلب
العربيه من شده سرعتها وقام
بإخراج موبايله وإتصل على
سيف ولكن كان موبايلي مقفول،فزفر بعصبية وحاول
الإتصال به ،

سيف بنعاس:ألو•••

آسر بغضب: أنت قافل موبايلك
في كارثة حصلت وأنت حضرتك مش داري بحاجه

سيف نهض من علي الفراش
بقوه ووقف على الأرض:
كارثه إيه إنطق

آسر بضيق: مصنع الحديد والصلب إتحرق.

سيف بصدمه:إتحرق إزاي 

آسر بعصبية: معرفش حاجه
آسيل لسه مكلماني وقالتلي
قدروا يطفوه على أخر لحظه
وعدد الإصابات قليله

سيف بعصبية:وفين الأمن والحراسات إلا على المصنع
وقت الحريق،وإزاي إتحرق أصلا
أنا واثق ومتأكد أنه بفعل فاعل.

آسر بضيق:إلبس وتعالى على المصنع أنا قربت أوصل وأشوف إيه الحكايه

سيف بزفير: إقفل مسافه الطريق وهتلاقيني هناك.

سيف إرتدي ملابسه بسرعه ما
وكان غاضباً ولايعرف ما سبب هذه الكارثه وإتجها إلي ملاك
وإستيقظها من نومها بهدوء

ولكنها إستيقظت بنعاس وتعجبت من شكله

ملاك بخوف: سيف مالك فيك
إيه

سيف بهدوء مسك وجهها 
وقال لها:في مشكله بسيطه في الشركه أنا رايح أحلها،أنا مش
هقدر أخدك معايا النهارده
عايزك تاخدي بالك من نفسك
وتقعدي هنا في الأوضه ما
تحرجيش منها وإمسكي موبايك
مسيبهوش من إيدك عشان أطمن عليكي

ملاك بدموع:هو في إيه إلا
حصل ومخبيه عني،

سيف يكاد الدموع تنزل من 
عينيه ولكن إستقوي وتجمد
أمامها حتي تقلق وتخاف عليه

سيف بحزن:مفيش حاجة
ومتبكيش تاني خليكي قوية
أنا مش هسيبك ،وأهم حاجه
خلي بالك من نفسك،مفهوم

ملاك بدموع حاره حضنته
بقوه وكانت خائفة عليه إلي
حد ما ولا تريد أن تبعد عنه

سيف إبتعد عنها وقبلها من
يديها بحزن وقال لها:خلي بالك
من نفسك يا ملاك،أنا هيبقي
أيمن عليكي ،يالا سلام

ونهض من جانبها بسرعه ما
ولكن نادت عليه

ملاك بدموع:خلي بالك من نفسك،وإبقي طمني عليك

سيف بهدوء: حاضر يا ملاك

ونهض إلى سيارته بسرعه جنونيه ولكنه قبل أن يركب
نادي علي الأمن و البودي جاردات

سيف بحده:أنا عايز فريقين من
الأمن يقفوا حراسه على البوابة بره
وميدخلوش حد،ومش عايز مكان إلا وفيه طقم حراسه
حولين الفيله من كل إتجاه
أنا عايز حراسه مشدده حولين
الفيلا كويس مفهوم 

الأمن والبودي جاردات:حاضر
يا سيف بيه 

وركب سيارته وقادها بسرعه
جنونيه وكان قلبه ينبض من
الخوف على ملاك،لأنه غادرها
وتركها وحيده وخوفا بأن أحد
يستغل الظروف ويقترب إليها
كان متشتتا وضرب يديه في
مقود سيارته بشده ،وبعد وقت
قليل وصل إلى المصنع

آسر بهدوء تملس علي ظهره
وقال له:إحمد ربنا ده قضاء
وقدر

سيف بحزن: الحمدلله،بس مش
قضاء وقدر،ده بفعل فاعل
وأنا مش هسيبه وهوريه
إزاي بتحدي سيف الدمرداش
بحق وحقيقي بس أعرفه
الأول 

آسر بحزن:سيبك دلوقتي،أهم
حاجة صحتك عشانك وعشان
ملاك ،إهدي وكل حاجه هتظبط

سيف بهدوء:تعال نشوف إزاي
المصنع إتحرق وإيه إلا حصل

سيف إتجه هو وآسر إلي قسم الأمن العام

سيف بحده: إزاي الكارثه دي
حصلت وإيه فايدتكم في المصنع هنا

كبير الأمن: حضرتك يا سيف باشا إحنا كنا واقفين نحرس
البوابه الرئيسيه للمصنع فجأة
لقينا نفسنا نايمين على الأرض
مش مركزين ولا واعين لنفسنا
بالمره،وقومنا لينا المصنع بيتحرق بس كان لسه في
البدايه••••
قاطعها سيف 

سيف بحده: يعني في ناس 
جت رشت عليكوا مخدر
لمده قصيره وبعدها لما فوقتوا
لقيتوا المصنع بيتحرق بس
كان بيبتدي تمام،•••••
وبعدين

كبير الأمن:وبعد كده إتصلنا
بالحراسات والمطافي الخاصه
بالمصنع عشان نلحق ننقذ
العاملين والمهندسين لكن
تأخروا في الإجتماع مع بعضهم
وكان شكلهم غريب مش مركزين ومش في وعيهم
يعتبر شبهنا برده،وبعده كده
قدرنا ننقذ العاملين والمهندسين
في الأول وبعد كده طفينا
الحريق بس بصعوبه جدا
لإن النار كانت ماسكه في
جميع الإتجاهات

سيف بهدوء:إلا خدركم هو نفس إلا خدر الحراسات والمطافي،تمام،الحريق بدأ من
الساعه كام بالظبط

كبير الأمن:من الساعه سبعه الصبح

سيف بهدوء:أمممم••••
وبالنسبة الكاميرات فرغتوها

كبير الأمن: للأسف يا سيف بيه لقينا الكاميرات مفصوله
ومتكسره في نفس الوقت

سيف بحده: تمام،إفضلوا إنتوا
وإتأكدوا إن مفيش أثر نار
في أي مكان بالمصنع

الأمن: تحت أمرك يا سيف باشا

آسر بعصبية:عندك حق المعلومات إلا إستفسرتهم 
منهم تدل على فعل فاعل
زي ما قولت بالظبط

سيف بهدوء:ناقص بس أعرف
مين إلا عمل كده ويبقي دعا
علي نفسه 

آسر بتعجب:تفتكر مين إلا هيعمل معاك كده 

سيف بعصبية:لسه معرفش
هو أربعة وعشرين ساعة بالظبط،وهعرف هو مين

آسر بحزن:معلش يا سيف أنا
عارف إلا أنت مضايق ،خصوصا
إن المصنع ده بتاع والدك الله
يرحمه ومأمنك عليه،بس متخافش هقف جنبك وهنرجعه
زي الأول وأحسن كمان.

سيف يكاد الدموع تتساقط من عينيه: ورحمة أبويا ما هسيب
العمل كده،أنا بالنسبالي خساره
كبيره وشغل هيتعطل بس
ميهمنيش،غير لما أخد حقي
وتعب أبويا الله يرحمه مش هيضيع،هو ظرف تلات أسابيع
بالظبط والمصنع هيشتغل.

آسر بحب: تمام أنا عارف أنت
عايز إيه،هكلف المهندسين والعمال الشركه يبدؤا من
النهارده في ترميم المصنع
ويخلصوه في المده إلا
أنت حددتها.

سيف بحزن:أنا رايح الشركة
وخليك هنا تابع المصنع
ولو حاجه حصلت خبرني
بيها على طول

آسر بحب:روح أنت متشلش هم أنا مكانك 
$$$$$$$$$$$$$
في بيت سجي

سجي بصدمة:إتحرق••••

أم سجي:وإتعصب أوي وكان
علي أخره وإستأذن ومشي

سجي بحزن: طب وسيف عمل
إيه 

أم سجي:معرفش هما كانوا بيتصلوا عليه موبايله مقفول
إكيد آسر إتصل عليه أو راح
الفيله عنده

سجي بحزن: أكيد سيف مش
راح على المصنع وساب ملاك
لوحدها وهي متنفعش تقعد
لوحدها في الظروف دي،غير
إنها زعلانه على إلا حصل
لسيف

أم سجي: ربنا يسترها معاها
ويطمنها على سيف،أنتي لازم
تروحيلها وتقفي جنبها في
موقف زي ده،هي دلوقتي
ملهاش غيرك،روحي إلبسي
وجهزي نفسك وروحلها .

سجي بحب نهضت عند والدتها
وقبلها من يديها وقالت

سجي بحب: ربنا يخليكي ليا
يا ماما،أنا دلوقتي هروح هجهز
وأروح لها بسرعه،

أم سجي:خلي بالك من نفسك
كويس،ومتففيش في الطريق

سجي: حاضر يا ماما
$$$$$$$$$$$$$
بعد فترة من الزمن سجي
وصلت إلي الفيلا ولكن كان
عليها فريقين من الأمن علي
بوابه الخارجية للفيلا ولا
تعرف الدخول.

سجي بتعجب:لو سمحت عايزه
أدخل 

الأمن: ممنوع يا هانم

سجي بضيق: أنا صاحبه ملاك
هانم ،ممكن أدخل،ودي بطاقتي
التعريفية

الأمن:إحنا أسفين ممنوع الدخول دي أوامر من سيف باشا

سجي فضلت الصمت ولا تعرف
الدخول إلي الفيلا بسبب الأمن
والحراسات المشددة على الفيلا
فتذكرت ملاك وفي لحظه أخرجت موبايلها لتتصل عليها
كي تنفذها من هذه المشكله

سجي بفرحه:ألو يا ملاك أنا
سجي

ملاك بصوت متقطع:إزيك يا سجي 

سجي بحزن: أنا كنت جايلك
ووصلت لحد باب الفيلا ولكن
الأمن مانعني من الدخول

ملاك بفرحه: إنتي هنا 
بجد،يعني عرفتي إلا حصل

سجي بحزن:متخافيش هقف
جنبك ومش هسيبك،بس
المشكلة مش عارفه أطلع

ملاك بحزن:إديني الأمن وخليه
يكلمني من موبايلك

سجي بفرحه:ماشي،هو معاكي
دلوقتي

ملاك بحزن:لو سمحت دخل
سجي هي صاحبتي متخافش
وسيف بيه عارفها

الأمن: تحت أمرك يا ملاك هانم

ملاك: شكراً

الأمن :إفضلي يا هانم،ملاك 
هانم منتظراكي فوق

سجي بفرحه متشكره,

وسرعان سجي وصلت إلى غرفة ملاك ووجدتها جالسه
علي الفراش حزينه ومدمعه
العينين،فذهبت إليها سجي
وفرحت لرؤيتها وأخذت تحضنها
وتملس على شعرها بحب

ملاك بدموع: أنا مش مصدقه
إلا إنتي جنبي دلوقتي

سجي بحب: متخفيش أنا جنبك،وهقعد معاكي لحد ما
سيف يرجع

ملاك بدموع:هو قالي مشكله
بسيطه في الشركه هيحلها
ويرجع علطول .بس أنا
حاسه إنه مخبي عليا حاجه
وهو عايز يطمني،إنتي أكيد
عارفه آسر قالك،ولو بتحبيني
يا سجي قوليلي آسر قالك
إيه

سجي بتوتر:مفيش حاجة يا
حبيبتي زي ما سيف قالك
بالظبط،في مشكله في الشركه
وهو هيحلها،آسر مقليش أزيد
من كده

ملاك بحزن:طب أنا قلقانه عليه
أوي،عايزه أطمن عليه ،بس
أكيد مشغول،مش هينفع أتصل
عليه

سجي بحب: متقلقيش كل حاجه ليها حل،وإن شاءالله
يلاقي حل وتطمني عليه
أهم حاجة إهدي كده،عشان
لو عرف إنك زعلانه كده
هيدايق وهو مبيحبش يشوفك
كده.

ملاك بهدوء:حاضر ،هسمع••••
وقاطع كلامها داده فاطمه

داده فاطمه:في ناس عايزينك
تحت يا ملاك باب بنتي

ملاك بتعجب:مين 

داده فاطمه:مش عارفه،هي بتقول إنها قريبتك 

سجي بتعجب:وإزاي قدرت تخش الفيلا  من الحراسات
إلا عليها

ملاك بحب:طب أنا نازلة أهوه
يا داده

داده فاطمه: حاضر يا بنتي

سجي بذكاء:إوعي تنزلي 
يا ملاك،أنتي متعرفيش هي مين ولا عايزه منك إيه

ملاك بخوف:مش عارفه سيف
منبه عليا إني ما أخرجش
من الأوضه خالص

سجي بوعي: خلاص إسمعه
كلامه،ومتنزليش تحت،وأنا
هنزل هشوفها هي مين

ملاك بفرحه:ربنا يخليكي ليا
وميحرمنيش منك،

سجي بحب:ولا يحرمني منك
بس متنزليش غير لما إطلعلك

ملاك بحب: تمام،ماشي

سجي ذهبت إلى الأسفل
لتعرف من هي ولكن تفاجئت
بشكلهم وأنها لا تعرف تتدقق
في وجوههم،لأنهم كانوا متنقبات ولا تري وجوههم

سجي بتعجب:أنتوا مين وعايزين إيه 

المتنقبه:•••••••

سجي تعجبت أكثر منهم ولم
يجابوا على سؤالها بالمره

سجي بحده:ممكن تتفضلوا
بره،يا تقولوا أنتوا مين وعايزين إيه.

ذهبت إحداهما من المتنقبات
إلي سجي ببطئ حتي وصلت
إليها وقامت بحضنها بشده
وأحنقتها بسائل في رقبتها
ففقدت الوعي تماما ووقعت
علي الأرض،وذهبت الثانيه
إلي الطابق الثاني غرفه
ملاك تحديداً ودخلت عليها

ملاك بدهشه من شكلها:إنتي
مين 

وصرخت بإسم سيف ونهضت
من علي الفراش إلي أبعد
مسافه في الغرفة ولا تعرف
الهروب منها لأنها قفلت باب
الغرفة بإحكام 

حتي ذهبت إليها المتنقبه بسرعه ما وأمسكتها بعد
جري وتعب ورائها وقامت 
بحقنها في رقبتها بسائل
هي الأخري،حتي وقعت
ملاك على الأرض وفقدت
الوعي وقامت المتنقبه بحملها
وإتجهت بها إلي أسفل حتى
خرجت من بوابة الفيلا الرئيسيه وهي المتنقبه الأخرى
التي كانت معها وأدخلت ملاك
داخل السيارة في الكرسي الخلفي وركبوا السيارة وقادوها
بسرعه جنونيه.

أتي الأمن بسرعه ما عندما
إستمعوا صوت سياره تتحرك
و واحد من الأمن إلتقط نمره
السيارة بعينيه وكتبها في ورقه
بسرعه وكبير الأمن أخذ سياره
الخاصه بالأمن وأسرع خلفهما
لكي يلحقهم،

الأمن 1:أدخل فورا الفيلا وإطمن على ملاك هانم
وواحده كانت معاها شوفها
معاها ولا لأ

الأمن 2:تحت أمرك

الأمن 1:مدام ملاك لقيتها 

الأمن 2 بتوتر:للأسف مدام ملاك مش موجوده،وصاحبتها
هي إلا جوه و واقعه على
الأرض وكمان فاقده الوعي

الأمن 1:روح فوراً فوقها
وإعمل اللازم ،عايزنها تفوق
في أقرب وقت عشان محتاجنها
وأنا هخبر سيف باشا

الأمن 2:تحت أمرك

الأمن 1: ألو يا سيف باشا

سيف بهدوء:نعم فيه حاجه
حصلت

الأمن 1 بخوف شديد:مدام ملاك ناس خطفوها••••••••
ويتبع••••••

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent