رواية عاشقت مجنونا الفصل الرابع والعشرون 24
بقلم: مياده خالد
لرواية عاشقت مجنوناً ❤️
البارت الرابع والعشرون
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
الأمن 1:مدام ملاك لقيتها
الأمن 2 بتوتر:للأسف مدام ملاك مش موجوده،وصاحبتها
هي إلا جوه و واقعه على
الأرض وكمان فاقده الوعي
الأمن 1:روح فوراً فوقها
وإعمل اللازم ،عايزنها تفوق
في أقرب وقت عشان محتاجنها
وأنا هخبر سيف باشا
الأمن 2:تحت أمرك
الأمن 1: ألو يا سيف باشا
سيف بهدوء:نعم فيه حاجه
حصلت
الأمن 1 بخوف شديد:مدام ملاك ناس خطفوها••••••••
سيف بعدم تركيز:مدام ملاك
الأمن 1 بخوف شديد:زوجه حضرتك••••
سيف إنفزع ووقف من مكانه
ونادي بإسمها بصوت متقطع
وغير مفهوم
الأمن 1:ألو يا سيف باشا
أنت سامعني،
ولكن موبايله وقع من يديه
من الصدمه،وجلس على الأرض
سانداً علي المكتب ممدد قدميه وتغرغرت الدموع في
عينيه عقله وقف تماما لأ
يستطيع التفكير إلا ذكرياته
معها كان يتذكرها ،وكان
يضحك بدموع علي طفولتها
وعنادها التي تشعله.
ولكنه عجز عن التفكير وفضل
الصمت تماما،وأصبح جسمه
ثقيلا ومتعبا من أثر الصدمه
بل كان من المفترض أن يلحقها ويذهب إليها لكي
ينقذها،أو يذهب إلى فيلته
لكي يعرف ما الأمر،وكيف
خطفت أو يخبر قسم الشرطه
ولكن لم يفعل ذلك بل أصبح
إنسانا يئوساً ،غير قابل للحياة
لم يفعل أي أمر إلا أن عينيعه
تتساقط منها الدموع علي فقدان حبيبته ملاك.
&&&&&&&&&&&&
في الفيلا
الأمن 2:حمدل على السلامه يا
آنسه
سجي بتعب وعدم تركيز: ملاك
••••ملاك فوق صح
الأمن 2: للأسف لأ
مدام ملاك إتخطفت
سجي بصدمه ودموع:ملاك
••••
الأمن 2: حضرتك ممكن اتفضلي العصير ده عشان
تفوقي وتتحسني ،عشان
تجاوبينا علي الأسئلة
سجي بدموع وتعب:أنا كويسه
مش عايزه اشرب حاجه
ممكن تليفون لو سمحت
الأمن 2؛إفضلي
سجي أخذت موبايله وإتصلت
علي آسر لكي تعرفه بالأمر
الذي حصل
سجي بتعب:ألو •••
آسر بخوف: سجي أنتي كويسه
صوتك عامل كده ليه
سجي بتعب: أنا كويسه،
بس ملاك إتخطفت ومعرفش
مين إلا خطفها
آسر بصدمه:هو حد قال لسيف
سجي بتعب:معرفش،بس أكيد
حد من الأمن عرفه
آسر بعصبية:إيه الغباء ده،دي
أكبر مصيبه لو حد عرفه
ده ممكن يحصله حاجه
لو عرف مش بعيد يفقد ذاك••••،تمام،متخافيش
أنا هروح أطمن عليه وشوفه
فين وأجيلك علطول
سجي بحزن:تمام•••••
آسر بحزن:خلي بالك من نفسك
علي ما أجملك
سجي بحزن: حاضر
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
في بيت عم ملاك
ملاك إستيقظت من نومها على
أثار شخص يحرك يديه علي
وجهها بحب،وفتحت عينيها
بصعوبه وكان رأسها ثقيلا
ولا تدري ما حولها،ولكنها
إنزعجت من ذاك الشخص
وإبعدت يديه بغضب وعندما
نظرت إليه بتركيز قوي،تفاجئت
به وإعتدلت من نومها،وجلست
علي الفراش بصدمه ما
زياد بإبتسامه:إزيك يا ملاك
ملاك بتعب: سيف فين
زياد بضيق:إنسيه خلاص
ملاك بدموع: سيف فين
أنا عايزه سيف،
زياد بفرحه: سيف إنتهي خلاص،مبقاش موجود
يعني ملهوش لازمه ،ومفيهوش
حيل يلحقك ولا يدور عليكي
ملاك بدموع حاره:أنت كداب
أنت بتقولي كده عشان تخوفيني ومرجعلهوش تاني
صح
زياد بفرحه:هتشوفي بنفسك
لو عرف يوصلك أو حتي
قدر يصلب طوله ويدور عليكي
يبقي أنتي صح
ملاك بدموع:سيف بيحبني وأكيد هيدور عليا وهيعرف
يوصلي لأنه بيخاف عليا
ومبيعرفش يعيش من غير
ما يشوفني،وأنا برده زيه
بحبه ووحشني أوي أحنا
الإتنين لتكمل بعض.
زياد صفعها بعصبية على وجهها
لأنه يكره تماما ،ومن حبها ليه
زياد بعصبية:يا أنا يا هو
يا ملاك،مش أنتي بتحبيه
أنا هخلكي تموتي عشان
تشوفيه،وتتعذبي بس عشان
تطمني عليه،وإبقي وريني
هيوصلك إزاي.
ملاك بألم من شده صفعه لها:
أنا بكرهك، بكرهك
وعلى فكرة عمري ما حبيت
في الدنيا دي كلها قد سيف
وهخليه يوجع قلبك زي ما
وجعت قلبه
زياد وهو يقترب منها: متأكدة
ملاك بخوف وتوتر:إبعد عني
متلمسنيش
زياد بلهفه وهو يقترب منها:
إنتي وحشتيني أوي يا ملاك
بقالي كده مشوفتيكيش ،أنا
كنت بتقطع من جوايا بسسب
بعدك عني،انا بحبك أوي،
وهاعملك إلا إنتي عايزاه
ملاك ببكاء وتوتر:إبعد عني،
أنا مبحبكش،
زياد بلهفه:بس أنا بحبك يا ملاك،أنتي ليه أمانيه
ملاك بدموع:أنا متجوزه ،إفهم
بقي،وبحب جوزي وهو بيحبني
ولو سمحت يا زياد قوم من
جنبي مينفعش كده،انا دلوقتي
واحده متجوزه،الأول حاجه تانيه،ودلوقتي حاجه تانيه خالص
زياد بضيق:أنا هسيبك دلوقتي
تستريحي،وفكري في كلامي
كويس.
_______-__________
في الشركه
آسر بتوتر: سيف جوه
آسيل بتعجب: موجود في مكتبه
آسر ذهب إلى مكتبه وكان يتفقد علي سيف في أنحاء المكتب و لفتت عيناه إلي
أسفل المكتب وجده جالساً على الإرض ممدد قدميه عينيه
مبللتان من أثر البكاء،ووجهه
مصفرا .ولا يتحدث
فذهب إليه وجلس بجانبه وأخذه في حضنه وأخذ يملس
علي شعره بحب،وعلم وقتها
بأن أحد قد أخبره بخطف
ملاك
آسر بحب: متخافش هنلاقيها
وهترجعلك تاني،بس أهم حاجة
إكلم،قول أي حاجة
سيف:•••••••
آسر: طب عشان خاطر ملاك
إكلم طب قول أي حاجة
طمني عليك
سيف:••••••
سيف عجز عن الكلام،ولا يستطيع التفكير في أي شيء
وكان وجهه مصفرا،وكان حالته
سيئه إلي حد ما
آسر بهدوء: خلاص براحتك
متتكلمش،بس عايزك تطمن
وإتإكد إن ملاك هترجعلك
أنتوا ملكوش غير بعض .
وأنا واقف جنبك ومش
هسيبك غير لما تشوف ملاك قدام عنيك .
سيف تحرك رأسه قليلا بمعني
المصادقة على كلامه
آسر فرح كثيرا لإستجابته
وأنه يسمعه ويصدق كلامه
فقام بمسك يديه وجذبه
برفق حتي يقوم معه وسند يديه على كتفيه،لانه لايستطيع
التحرك لوحده حتي ذهب به
ببطئ إلى السيارة لكي يذهبوا
إلي الفيلا
وبعد مسافه الطريق ذهب آسر
إلي فيله سيف،ونادي على
الأمن لكي يساعدوه بإسناد
سيف إلي غرفته،وذهب به
آسر إلي غرفته وفرد جسمه
علي الفراش وقام بتغطيته
وجلس بجانبه إلي أن دخل
في النوم وقبله من جبينه
ونهض إلي أسفل عند سجي
آسر بقلق: سجي أنتي كويسه
فيكي حاجه
سجي بدموع: أنا كويسه الحمدلله،هو سيف ماله
آسر بحزن على حاله صاحبه:
تعبان أوي ومش قادر يتكلم
ولا يتحرك حتي
سجي بحزن: أول مره أعرف
إنه بيحبها أوي كده،ده بيحبها
أكتر من نفسه
آسر بحب:ربنا يصبره،وترجعله
ملاك بأسرع وقت ممكن
سجي:أنت عملت حاجه بخصوص ملاك
آسر بهدوء:أيوه،روحت بلغت
في قسم الشرطه،هما مسافه
السكه وجايين على الفيلا
ياخدوا معلومات عنها ويسألوا
شويه أسئله للأمن والحراس
وإنتي أكيد عشان كنتي معاها
وقتها
سجي:أيوه أنا كنت معاها وعارفه شويه حاجات عن
شكل الناس إلا خطفوها
آسر بفرحه:طب كويس ،حتي
كمان في واحد من الأمن
معاه نمره العربيه إلا كانت
خطفاها،
سجي بفرحه: يعني فيه أمل
وملاك هترجعلنا
آسر بحب:إن شاء الله
وقاطع كلامه دخول الظابط
آسر بحب:أهلا يا حضره الظابط
إفضل
الظابط بحده:أنا الظابط حمزه
الألفي ظابط مخابرات جيت
عشان أعرف بالتدقيق الممل
إزاي المدام إتخطفت.
آسر كان هيخبره عن خطف
ملاك ولكن سجي قاطعته بهدوء لأنها كانت معها في
هذا الوقت.
سجي بهدوء:أنا سجي صاحبه
ملاك كنت معاها في الوقت
ده وهعرف هجاوبك على كل
الأسئلة أما آسر كان في الشركه هو وزج ملاك يعني مش
عارف كل التفاصيل بالظبط
الظابط حمزه:وفين زوج ملاك
مش قاعد معاكوا
آسر بحزن: سيف حالته صعبه
أوي وفاقد النطق ،مش هيقدر
يفيدك بحاجة
الظابط حمزه:تمام،
إفضلي يا آنسه سجي
سجي بحزن: إحنا كنا قاعدين
فوق في غرفتها وفجأة الداده
فاطمه جتلنا وقالت في ناس
عايزاكي وكانت بتكلم ملاك
وقالت إنهم قرايبها ،ملاك
ساعتها خافت تنزل تحت
لإن سيف منبه عليها إن
متخرجش من أوضاعا
قولتلها أنا هنزل هشوفهم
لكي إنتي ومتقلقيش بعدها
نزلت وتعجبت من شكلهم
لإنهم كانوا متنقبين،وفضلت
أسألك هما مين وعايزين إيه
مردوش عليا خالص لحد
ما واحده جت منهم وحضنتي
أوي وبعد كده وقعت علي
الإرض وفقد الوعي بعد كده
معرفش حصل إيه،بس أكيد
هما إلا خطوفها
الظابط حمزه بهدوء:أكيد زي ما
عملوا معاكي عملوا معاها ،خدروها بكل سهوله وخطفوها . تمام•••
طب هي ليها أعداء أو سيف
ليه أعداء
سجي بهدوء:ملاك لأ طبعا ملهاش حد إلا سيف بس
هو عمها وإبن عمها بس
وكانت منفصلة عنهم تماماً
وكانت خايفه إنهم يرجعوها
حمزه بتعجب:خايفه•••
خايفه ليه مش هو عمها
سجي:بس هو ميعرفش مكانها
فين وكان مبيحبهاش بس هو
كان بيدور عليها ديما عشان
مصلحته.
حمزه بوعي:وعرفتوا منين إن
هو بيدور عليها
سجي:أنا ساكنه جنبهم علطول
وليه إبن كبير وقفني مره
وقال بعض معلومات عن ملاك
وقالي هتشوفوا بعض قريب أوي وكان بتكلم بخبث ،لإنه
ساعتها كان عاوز يعرف عنوانها
فإتهربت منه ومقولتلوش حاجه
حمزة بوعي:مفيش طريق إلا
هيوصلنا لملاك غيره هو
آسر بعدم فهم:قاصدك هو إلا
خاطفها
حمزه بذكاء: بالظبط،وأكيد مش
هيخطفها ويخليها في بيت والده،في مكان تاني غير بيته
وده إلا عاوزين نعرفه
آسر بضيق:يبقي هو إلا حرق
المصنع أكيد عشان يشغل سيف
ويقدر ينفذ خطته ويخطفها
حمزه بذكاء:هو لاعبها صح
بس أكيد هيقع في إيدي
تمام •••••
طب ماعرفتوش تمسكوا أي
دليل علي إلا خاطفنها دول
آسر بتركيز:دي نمره العربية
إلا كانوا خاطفنها فيها
الظابط بهيام: تمام،في أقرب وقت ممكن هترجعلكوا مدام ملاك ونلاقيها إن شاء الله
آسر:أرجوك لو عرفت حاجه
بلغنا بيها
الظابط:إن شاء الله،بعد إذنكوا
سجي بحب:أنا عندي إحساس
إن الظابط هيلاقيها وهترجعلنا
آسر بحب:ده أكفأ ظابط في
الشرطه الكل بيقول عليه ذكي
جدا،وقضايته كلها ناجحه
ومش بيسيب قضيه وإلا هي
خلصانه.
سجي بفرحه:يا رب آسر يقدر
يرجع ملاك،وعشان حاله سيف
مش هيتحسن غير لما يشوفها
قدامه
آسر بحزن: المشكلة إنه هيفضل
كده علطول،أنا خايف يحصله
حاجه بسبب فقدان نطقه ده
آسر بهدوء:يالا عشان أوصلك
البيت،إنتي تعبتي النهارده ولازم
تستريحي
سجي بحب:خليك أنت جنبه
وأنا هاخد تاكسي وروح
آسر بتعب: خلاص يا سجي
أنا هوصلك مينفعش تروحي
لوحدك.
##############
زياد في مكالمة تليفونيه
زياد بفرحه:كله تمام والخط
نجحت زي مانا عاوز وأحسن
كمان
أيمن بفرحه:برافوا عليكي
أنا كنت متأكد إن الخطه
هتنجح
زياد بهيام: دلوقتي ملاك بقت
ملكي أنا وبس،وهاعمل إلا
أنا عايز أعمله دلوقتي بقت
جنبي ومش هامشي تاني
أيمن بوعي:خلي بالك منها لتهرب ولا حاجة وإنت متشوفهاش
زياد بخبث :متخافش يا بابا
أنا قافل عليها كويس وفي
حراسه علي أوضتها.
أيمن:وهتفضل سايبها في المكان
ده علطول،مش هتجبها هنا
زياد بذكاء:مش دلوقتي خالص
علي ما الجو يهدي أوي
أيمن بفرحه:طب خلي بالك من نفسك كويس أوي،أكيد بلغوا
الشرطه وزمانهم بيدوروا عليها
دلوقتي
زياد بهيام:متخافش يا بابا،إستحاله يعرفوا مكاني
خالص ،خليهم يدوروا ويتعبوا
نفسهم على الفاضي
أيمن بفرحه:طب كويس إنك
مخطط لكل حاجه ،ولو عوزت
أي حاجة مني فلوس أي
طلبات قولي وأنا أبعتهملك
زياد بحب؛ماشي يا بابا،سلام
زياد إنتهي من مكالمته التلفونيه وإتجه إلي غرفه ملاك
ووجدها نائمه علي الفراش
ووجهها الوسيم والطفولي الذي يجذب
إنتباه أي شخص ولكن على
خدها دموع جافه،وقام زياد
بمسح وجهها بحب وأخذ يحرك
يديه فوق شفايفها بطريقه
تجعله يفقد أعصابه وكل ما
يملك وشعرت ملاك به تماما
وإستيقظت من نومها وإنفزعت
منه ومن وضعه الذي قلقها
وخوفها منه.
ملاك بخوف شديد:أنت كنت
بتعمل إيه هنا
زياد وهو ينظر إلى وجهها بلفهه ما وطريقه غير طبيعية:
كنت قاعد جنبك ...
ملاك بتوتر زائد:لأ كداب أنا
صحيت لقيتك مقرب مني أوي
زياد بفرحه:عادي يا ملاكي مانا
هجو••••
وقاطعته ملاك
ملاك بعصبيه:ما تنطقش إسمي
بالطريقة دي تاني أنا إسمي
ملاك
زياد بهيام:ليه هو محدش دلعك
خالص ويندهلك يا ملاكي
ملاك بعصبية: سيف بس هو
إلا بيقولي يا ملاكي،مفيش
حد يقدر يقولي كده غيره
أنت فاهم
زياد بتعجب وضيق:حنين أوي
وبيدلعك كمان ،ياتري كان بيعملك إيه تاني
ملاك بضيق:ملكش دعوه بيه.
ومتجبش سيرته على لسانك
تاني.
زياد بخبث:عندك حق،أصل أما
أجيب سيرته بدايق وبعدين
أنا عاوزك تنسيه خالص وتركزي معايا أنا
ملاك بضيق:ملكش دعوه بيا
وإياك تقرب مني تاني
زياد بحب: خلاص براحتك،
إحنا هنتجوز قريب أوي
وهتبقي مراتي يعني أعمل
إلا أنا عايزه
ملاك بدهشة:نتجوز لأ طبعا
أنا متجوزه ،متجوزه سيف.وأنت
عارف كده
زياد بفرحه:ما أنتي هتطلقي
وهتبقي مراتي
ملاك بدموع:لأ مش هجوزك
أنا بحب سيف ولا إستحاله
أسيبه ولا أبعد عنه،مش كفايه
إنه موجوع بسببك ومدمر
دلوقتي.وقلقان عليا ومش عارف
مكاني
وقامت بمسك زجاجة وقامت
بضربه على جسمه بغضب
ودموع على حاله سيف
ملاك بدموع:إطلع بره بقي
كفايه كده
زياد بهدوء: أنا هطلع بس إهدي ،عشان صحتك•••
أن طلعت خلاص
ملاك جلست تبكي بصمت وقلبها كان ينبض بسرعه ما
وأخذت تفكر عن حاله سيف
هل هو بخير أم لا•••
هل هو يأكل ويشرب ويقضي
يومه بهدوء أما تعصب •••
هل يتألم وينكسر بسببها لإنه
إبتعدت عنه••••
كانت تذنب نفسها على ما فعلته به ولكنها غير متعمده
علي فعلتها ،أخذت تفكر فيه
طوال يومها الممل والمتعب
ولكن ذكرياتها معه كانت تطمئنها إلي حد ما وتشعر أنه
بجانبها وليس بعيدا عنها وإستمرت في هذا الوضع
إلي أن دموعها جفت وبدأت
تذهب في النوم .
&&&&&&&&&&&&&
في فيلا سيف
سيف نهض من فراشه وذهب
إلي الشرفه وظل واقفا يتأمل
في حديقه الفيلا بصمت وتذكر
أول يوم مع ملاك وهي تركب
سيارته بغضب طفولي وهو يضحك عليها وذهب بها إلي
الشركه وكان أول يوم لها
وفجأة دخل عليه آسر وذهب
إليه حتى أمسك يديه بحب
وحنان
آسر بحب:مش هتتكلم بقي واحشني صوتك أنا أشتقتلك
أوي
سيف:••••••
آسر بحب:طب عشان خاطر ملاك طمني عليك بس
سيف نظر إليه نظره ممتلئه
بالحزن وكان يود أن يتكلم
ويسأله عن حالتها ومتي تعود
وأنه إشتاق لرؤيتها أمامه ولكن
لا يقدر على النطق تماما
ولكن آسر تفهم نظرة وماذا
يريد أن يقول وقام بسنده
إلي الأريكة لكي يأكل لأن
وجهه مصفرا،ولم يأكل أي
شئ من بدايه يومه.
آسر بحب: يالا يا سيف كُل
أنت مكلتش من الصبح
سيف كان يحرك رأسه بالرفض
ولا يريد أن يأكل
آسر بهدوء:عشان صحتك ،شوف
وشك أصفر إزاي
سيف:••••
آسر بحب: طب عشان خاطر ملاك،مش علشان صحتك،هي
لو كانت موجودة وشافتك وأنت رافض تاكل هتعزل منك
سيف نظر إليها وكان يريد أن يقول له"تمام عشان خاطرها
بس هاكل"ولكن آسر تفهمه
جيدا وفرح عندما بدا في تناول الطعام.
إنتهي سيف من تناوله للطعام
وفرد جسمه على الفراش وقام
آسر بمساعدته وقام بتغطيته
بإحكام وقبله من جبينه بحب وخرج
من غرفته لكي يستريح.
وتوعد في نفسه أن يجلس
معه في الفيلا ولا يتركه
وحيدا،حتي يشعر بالونس .
##############
في بيت سجي
أم سجي:طب سيف عامل إيه
سجي بتعب:تعبان أوي يا ماما
وآسر جنبه بيحاول يكلمه
وإنه فاقد النطق.
روندا بضحك: غريبة أوي قصتهم،شكله كان بيحبها أوي
لدرجه تعب ومش عارف يتكلم
نهائي.
سجي بضيق:عبالك أما تلاقي
واحد يجيله غيبوبة من سخافتك دي.
روندا بضحك:عشان خاطر خالتوا مش هرد عليكي
ألا مقولتيش من آسر ده
أم سجي بحب:صاحب سيف
يا رواند،تقدري تقولي صاحب
عمره.
روندا بلهفه:يا تري يا خالتوا
هو مجوز
سجي بغيظ:أي ياحبيبتي إن
شاءالله هيجوز قريب أوي
روندا بحب:هو خاطب••••
سجي بتحدي:أي خاطب،تحبي
تعرفي خاطب مين
أم سجي وهي تغير الموضوع:
سيبك من سجي دلوقتي مقولتيش أحمد هيجي يخطبك
إمتي
روندا بفرحه:الإسبوع الجاي يا
خالتوا
أم سجي:ربنا يتمملكوا علي خير يارب وأشوفك مبسوطه
ديما
روندا بفرحه:يارب يا خالتوا
وكانت تنظر إلى سجي:أومال
سجي هتتجوز إمتي،هي هتفضل قاعده كده
سجي بغيظ:قريب أوي يا حبيبتي،ومتخفيش أول واحده
هعزمك مش هنساكي.
أم سجي: خلاص يا سجي قومي خدي روندا وفرجيها
أوضتك عش هتنام معاكي
النهاردة
سجي بحب:حاضر يا ماما
تصبحي علي خير،
ونظرت إلى روندا:يالا يا روندا
روندا بإبتسامه:حاضر
$$$$$$$$$$$$$
في اليوم التالي
زياد بفرحه:قريب أوي وهتبقي
ملكي
رامز صاحب زياد:قاصدك ملاك
زياد بهيام:مفيش غيرها
رامز بخبث:هي تستاهل،إسم
علي مسمي،دي حلوه أوي
وحاجه جامده،يا بخت جوزها بيها
بيعرف يختار
زياد بغضب:إتكتم عشان مبيقاش أخر يوم تتكلم فيه
تاني وخد بالك أنت بتتكلم
عن مين ،دي ملكي أنا وبس
أنت فاهم،وأظن أنك مش
محتاجه فهم عشان تفهم
رامز بعصبية:هو هتتخانق معايا
ولا إيه،هو أنا قولت إيه لكل
ده
زياد بغضب:أي هتخانق،وإن كان
عاجبك
رامز بغيظ:ده كله عشان قولت
إنها جميله وحلوه
زياد بغيره مسكه من تلابيب
قميصه :شكلك مسمعتش أنا
قولت إيه،كلمه تانيه وهطردك
بره
قام رامز بنزع يديه وإعتدل
قميصه :أي مسمعتش،والصراحه
بقي هي متستاهلش واحد زيك
هي أنضف منك بكتير
زياد بغضب جنوني:أنت لو مطلعتش بره هقتلك دلوقتي
رامز بتحدي:من غير ما تقول
وتتعب نفسك،انا كده خارج
ووريني بقي هتحميها إزاي
سلام
زياد بصوت مرتفع: غبي
غبي•••أنا هوريك أحميها
إزاي وهتجوزها قريب أوي
&&&&&&&&&&&&
البارت خلص
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية