Ads by Google X

رواية من نظرة حب الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية من نظرة حب الفصل الخامس والعشرون 25 

"25"

في الفيلا عند رضا كان قاعد وجمبه منة وهي متعصبة 

منة : وانت تروحله ليه 

رضا : لاني عارف ان مالك مش هيسكت علي اللي حصل وهيرده بس اشد 

منة : ومعني كدة انك تروحله لحد هناك ولو في حد عمل حاجة 

رضا : متقلقيش انا ومالك فاهمين بعض وانا عارف انه مش هيتهور ويعملها الا لما يكون مجهز للموضوع اوي واكيد في باله حاجة ودا اللي خلاه ميقولش للشرطة حاجة وان مشافش اللي ضرب النار 

منة : انا خايفة ليعرف السبب اللي رجعت عشانه 

رضا : ويعرف فيها ايه انتي في حمايتي انا وبعدين انتي مش واثقة فيا والا ايه 

منة : وهو انا لو مكنتش واثقة فيك كنت رجعت من برة عشانك ولا حتي كان زماني حبيتك 

رضا : يبقي خلاص انا هتصرف معاه بس عاوز اعرف حاجة وحدة 

منة : ايه هي 

رضا : مين البنت اللي بيحبها 

منة : والمعلومة دي هتهمك في ايه 

رضا : لا هتفيدني كتير لاني لو عرفتها هقدر اكسره ووقتها هعرف اخد حقي منه 

منة : انت لحد دلوقتي مقولتش ليا انت بتكرهه ليه 

رضا : متشغليش بالك انتي بالموضوع دا دا تار بايت وهاخد حقي حتي لو علي موتي 

منة : طب ايه هنفضل قاعدين كدة ونتكلم عن مالك وبس 

رضا : ازاي استني دا انا محضرلك مفاجاة هتعجبك 

منة : اي هي 

رضا : وهو لما تعرفيها هتبقي مفاجاة بردوا 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

في المستشفي كانت ثريا ومكة عند مالك قاعدين معاه 

مالك : انا عاوز اخرج من هنا 

ثريا : تخرج ازاي ي ابني دا انت لسة داخل المستشفي امبارح وبعدين جرحك لسة ملمش 

مالك : ي ماما انا مبحبش المستشفيات ومش حابب اقعد هنا اكتر من كدة 

مكة : دا عشان مصلحتك ي مالك انت عاوز تخرج وجرحك يتفتح وترجع تتعب لا خليك هنا 

مالك : اسكتي ي بت خليكي محضر خير انتي بتشعلليها اكتر ما هي مشعلله 

مكة : مش بقول الحق 

مالك : خلي كلامك لنفسك انتي مش شايفاها اصلا مش راضية يبقي تسكتي او تحاولي تساعديني في اقناعها 

مكة : تصدق اني غلطانة اصلا لاني 

ثريا : بس انتو دايما كدة بتتخانقوا ما تسكتوا شوية انا مش عاوزة اسمع صوت حد فيكم ولو علي خروجك فانا هسال الدكتور ولو وافق هتخرج غير كدة هتفضل هنا وانتي ي مكة مروحتيش الجامعة ليه 

مكة : مهو مهو 

مالك : ايوة مهو ايه حجتك ايه 

مكة : انا مقدرتش اسيبك لوحدك لاني خوفت انك تتعبي وانا قولت اجي اشوف مالك ممكن يحتاج حاجة 

مالك : لا والله وانتي الحقيقة خايفة علي مالك اوي 

مكة : طبعا مش اخويا حبيبي 

مالك : روحي ي بت 

ثريا : سبحان الله اللي يشوفكم كدة ميشوفكوش من دقيقة 

مالك : انا قلبي ابيض مش زي بنتك 

مكة : تصدق انك متستهلش 

مالك : مين ي اوزعة اللي ميستهلش

مكة : انا مش اوزعة انت اللي طويل 

مالك : دا انتي متجيشي لركبتي 

مكة : بس ي ابو طويلة 

ثريا : انا خارجة مش هتحمل اكتر من كدة انا ضغطي عالي ومش هتحملكم 

قربت مكة من مالك وقعدت جمبه وهي بتقول : تفتكر انها زعلت ي لوكة 

مالك : معرفش وبعدين انتي ايه اللي مقعدك جمبي قومي من هنا 

مكة : قال يعني انا قاعدة جمب رئيس الجمهورية 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

في المول خلص زين وملك اشتراء الحاجة وراحوا لنسمة اللي كانت مستنياهم عند العربية 

زين : يلهوي انا بعد كدة مش هنزل مع بنت تشتري اي حاجة انا خلصت خلاص 

نسمة : تستاهل انا اصلا مكنتش موافقة علي الموضوع دا بس انت وخالتو ثريا كنتم مصرين 

زين : مش هتحصل بعد كدة انا مليش علاقة مش كان زماني في شركتي حبيبتي 

ملك : يعني انت بتحب الشركة اكتر مني 

زين : لا طبعا ي حبيبتي انتي اهم طبعا بس لما تنزلي تشتري حاجة بعد كدة اعتبريني مش موجود

نسمة : يلا بطلوا كسل ويلا نمشي 

حط زين الشنط في العربية وركبوا ومشيوا وكان الشاب اللي نسمة خبطت فيه مراقبها ومبتسم 

الشاب : اخيرا لقيتك المرة دي مش هتضيعي من ايدي ابدا 

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

في الشركة كان حمزة قاعد في مكتبه بيشتغل لحد ما السكرتيرة خبطت علي الباب 

حمزة : ادخل 

دخلت السكرتيرة وقالت : في شخص برة وعاوز يقابل حضرتك 

حمزة : مين 

السكرتيرة : مقالش هو مين 

حمزة : خلاص دخليه 

السكرتيرة : تمام حضرتك 

طلعت السكرتيرة وبعدها بدقايق دخل الشخص اللي اول ما شافه حمزة انصدم 



  •تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent