رواية عاشقت مجنونا الفصل السابع والعشرون 27
حين أنظر
إليك أنسي حزني،
وحين أسمع أسمك يطمئن
قلبي
وحين أفكر فيك أتوه عن عالمي،
وحين تبتسم لي أسرح في جمال عينيك،
ما أجملك من حبيب؟!!!!
❤️✨🥰
بقلم:مياده خالد ✍️
البارت السابع والعشرون
تفاعل حلو عشان الرواية خلاص قربت تخلص❤️
&&&&&&&&&&&&
صباحا يوماً جديد
في فيلا سيف
سيف كان مستيقظا من نومه باكراً وكان يحضر ملابسه لكي
يكويها قبل خروجه وكان مندمجا في الكوي كي لا تحترق ملابس وتؤدي إلى التلف
وإنزعجت ملاك صوت المكواه
وإستيقظت من نومها بتعب
ملاك بتعب: سيف•••
سيف:•••••
سيف لم يسمع كلامه من صوت المكواه إلي أنها تهتف
بإسمه بصوت منخفض من شده ألمها.
ملاك بتعب:يا سيف••••
سيف سمع صوتها أخيراً وأطفأ
المكواه وذهب إليها وجلس بجانبها على الفراش
سيف وهو يمسك يديه:مالك
حبيبتي أنتي كويسه
ملاك بتعب:مش عارفه،وجع بيروح ويجي
سيف بلهفه: خلاص قومي نروح للدكتوره
ملاك بهدوء:ملوش لزوم،انا هبقي كويسه،بس إظهار عليها
شقيه أوي
سيف بحب:معلش يا ملاكي
لما تيجي بس وأنا هعلمها
تبقي حنونه وطيوبه شبهك
كده
ملاك بحزن:لأ،هي هتطلعلك
هتبقي شقيه شبهك،ونفس طبعك،وشكلك وكل حاجه فيك
سيف بضحك: مفيش مشكله،المره الجايه ،تطلع شبهك
أنا عايزك مبسوطه وسعيدة النهاردة
ملاك بتعجب:أنت كنت بتكوي
هدوم،غريبه سيف الدمرداش
بنفسه يكوي هدومه
سيف بحب: أممم••••
مرضتش أصحيكي،عشان كان
باين عليكي تعبانه،ومش عايز
أتعبك
ملاك بضحك جنوني:وبتعرف بقي تكوي،ولا لسه أول مره
سيف بحزن: بتضحكي عليا
يعني أنا غلطان إني مصحتكيش
ملاك بضحك: أيوه غلطان•••
وقوم بقي كمل كوي
سيف بتعجب:بتطرديني كمان
من شويه كنتي تعبانه وبتنادي
عليا
ملاك بحب:عشان أنت متنفعش
تكوي أنا مراتك يعني ده شغلي أنا إلا أعمله وانت تقعد
مرتاح ويكونوا جاهزين ل لبس
سيف بحب: أفهم من كده بقي
إنك بتحبيني،وعايزاني أسعد واحد في الدنيا دي كلها
ملاك بحب: بالظبط كده••••
سيف: طب كملي كوي،علي ما
أخد شاور
ملاك بحب:وعايزاك تتعلم حاجه
مهمه أوي
سيف: إيه هي
ملاك بخجل:وأنت داخل الحمام
متخلعش هدومك وأنت بره
كده ،لأ أدخل الحمام وإقفل
الباب وبعد كده إخلع هدومك
عشان كده ممكن تتعب وخصوصا إحنا في الشتا
سيف بحب: أنا إتعوت كده،
وأنا الحمدلله مبتعبش ،لأني
زي ما قولتلك متعود على كده
ملاك بعناد: سيف شاطر وهيسمع الكلام،وعشان خاطر
حبيبته ملاك هيسمع كلامها
سيف نهص من علي الفراش
ونظر لها بحب:حاضر عشان خاطر
حبيبتي ملاك هسمع كلامكها
**************
في بيت سجي
سجي إستيقظت من نومها مبكرا وكانت غير عادتها الصباحيه تستيقظ مؤخراً
وكانت نشيطه وحيوية إلى حد ما وإتجهت إلي دولابها لتجهيز
ملابسها الجديده وإستخداماتها
الشخصيه ،وسمعت صوت دقات على الباب وذهبت لفتحه وكانت خبيره التجميل والمكياج
سجي بفرحه:إفضلي،تأخرتي
شويه
الخبيره:الساعه تسعه،يعني بادري
أوي هو في عروسه بتتمكيچ
بادري كده
سجي بفرحه:أممم•••••
عشان هنكتب كتب الكتاب كمان شوية،عشان ميعاد الطيارة
الخبيره: ربنا يوفقك،ويسعدك
دلوقتي أنتي هتدخلي تاخدي
شاور دافئ،وتطلعيلي عشان
أبدا علطول
سجي بفرحه: دقايق•••••
*************
عند آسر
آسر بفرحه: على مهلك أنا عايز
أكون أحلي عريس النهارده
الخبير: حضرتك مش محتاج حاجه إنت عريس من غير
أي حاجة
آسر بحب: برده،أنا عايز أبقي
مختلف ومميز كده،عشان أعجب
عروستي
الخبير بضحك:لأ متخافش إنت
تعجب أي حد،كفايه دمك العسل بس
آسر بحب:بس كده،أنا هبسطك
دلوقتي،بس ركز فيا أنا شخصياً
قبل ما تركز في كلامي.
الخبير: لأ متخافش،أنا هطلعك
مميز وكاريزما النهارده.
&&&&&&&&&&&
في فيلا سيف
سيف إنتهي من إرتداء ملابسه
الذي تظهره وسيم ومتناسق الجسم مع جسمه المشدود
والرياضي
ملاك بضيق: سيف تعال إقفلي
السوسته بسرعه
سيف وهو ينهض إليها بحب:
مالها السوسته
ملاك بحب:مش عارفه أقفلها كويس
سيف قام بقفلها بإحكام ووقف
أمامها وتعجب من شكلها الأنيق
الذي يظهرها بريئه ووسيمه إلى حد ما
وكانت ترتدي فستان سواريه
ذهبي اللون،الذهب الخفيف
وكان يصل إلى الأرض من
طوله وشكله المتحشم مع
إتساعه المبرح وحجابها الذي يذيدها جمالاً وجاذبية،ولذلك عجب
سيف إلي حد ما
سيف بحب:الفستان طلع حلو عليكي أوي،أنا مش متخيل إنك
هتطلعي بالحلاوه دي
ملاك بخجل:عشان ده ذوقك
وأنا بثق وبحب ذوقك أوي
وسيف وهو يقترب منها بحب:
مش عاوزه أعملك حاجة تاني
ملاك إنسحبت من أمامه تواً
ملاك بقلق: لأ شكراً••••
سيف بضحك:إنتي بِعِدي،ليه
إنتي خايفه مني،علي فكرة
أنا مكنتش أعملك حاجة أصلاً
ملاك بحب:لأ إنت كذاب•••
أنت بتقول كده عشان تستغلني
أنا متأكدة
سيف بتعجب:إستغلك ••••
علي فكره أنا جوزك،يعني من
حقي أعمل حاجة،أنتي تخصيني
ملاك بخجل:سيبني بقي عشان
أعرف إظبط الطرحه.
سيف بخبث: أساعدك•••••
ملاك بخجل: أيوه عشان هتلبسني الهيلز دلوقتي عشان
مش هعرف ألبسه وأنا حامل
سيف بحنان:هيلز لأ••••
أنا هلبسك كوتشي،عشان أبقي
مطمن عليكي
ملاك بفرحه:تسلملي يا سيف
أنا بحبك أوي••••
سيف بإبتسامه: وأنا بموت فيكي.إحنا معانا تلت ساعة
وننزل تحت علي العربية
ملاك بحب:أنا خلصت خلاص
###########
في بيت سجي
وصل آسر هناك وكان معه المأذون ويوجد هناك خاله
سجي و روندا وشادي
وبعد وقت قصير وصل
سيف وملاك هناك وكان
كلهم متجمعين مع بعضهم البعض وكان الفرح والسعادة تملئ البيت مع الورود والنور
التي تزينه
وذهبت ملاك إلي غرفه سجي
لكي تطمئن عليها ولكنها إنبهرت
بجمالها المنجذب
ملاك بفرحه جنونيه: حبيبتي ألف مبروك ،إيه الجمال،والحلاوه
دي،
سجي بفرحه:حبيبتي أنا بحبك أوي
ملاك بحب: قوليلي بقي الحلاوه والعسل ده
سجي بفرحه: الفستان حلو
وأنا حلوه
ملاك بفرحه: أيوه الفستان طالع
حلو أوي،ولاقيك عليكي أوي
ناقص بس الفرح،ويكون في
فندق خمس نجوم
سجي بحب:أنا مش عايزه حاجه تاني إلا آسر يفضل
جنبي ديما
ملاك بتفكير: ثواني بس وهجيلك
ونهضت إلي الخارج لكي تنادي
علي آسر ليفرح بها كما فرحت
تماما
آسر بحب:نعم يا ملاك
ملاك بفرحه:إدخل لعروستك
يالا ••••
أنت نسيت ولا إيه
آسر بلهفه: أنا على أخرى من
الصبح••••
وذهب إليها في غرفتها،ونادي
سيف علي ملاك،لكي تجلس بجانبه علي الكرسي
سيف بحب:واقفه بعيد ليه
ملاك بفرحه: لأ أبدا،أنا كنت بنادي على آسر عشان يدخل
لسجي،أنت عارف إن سجي
أموره أوي بالفستان الابيض
حلو أوي عليها يا سيف
سيف بحنان:إن شاء الله هعوضك عن يوم فرحنا
في باريس وأقدر أفرحك
وخليكي أسعد واحدة في
العالم
ملاك بإبتسامه:لأ أنا مش نفسي
حاجة،كفايه بس إن بشوفك
قدام عينيا ديما،وبتخليني مش
عاوزه حاجة خالص،بتعملي كل
حاجه أنا بحبها
سيف بحب: يعني مش زعلانه
إني معملتكيش فرح،ولا لبستي
فستان أبيض زي اي عروسه
يوم فرحها
ملاك وهي تمسك أرنوبه أنفه
بمشاكسه: لأ مش زعلانه،كفايه
إنك بتحبني وأنا بحبك،إحنا
مش عايزين حاجه تاني.
سيف وهو يمسك ارنوبه أنفها
بحب:عيب الضيوف تقول علينا
إيه لما نبقي لواحدنا إعملي
إلا نفسك فيه،
ملاك إندهشت من كلامه وخجلت من نفسها تماما
وخدودها إتوردت،وقامت بضربه
في كتفه بحب
&&&&&&&&&&&&&
عند سجي
آسر دخل عليها الغرفه وكانت
تعطيه ظهرها،وإلتفت خلفها
ولم تعرف أنه هو كانت تعتقد
أن ملاك دخلت عليها
آسر بدهشة:عروستي حلوه أوي
كده وأنا مستني من الصبح
بره،لو كنت أعرف إنك بالجمال
كنت دخلتلك بادري
سجي بضحك علي أسلوبه:
إيه عروستي دي،إسمها مراتي
آسر وهو يقترب منها بحب:
بما إنك قولت مراتي متزعليش
من إلا أعمله دلوقتي
سجي إبتعدت عنه فوراً:وسع
كده أنا فاكراك محترم،كده
هزعل منك
آسر بخبث وهو يقترب منها:
أنا عايزك تزعلي ،هصالحك برده
سجي قلقت منه ومن نظراته
إليها وأنه كان يقترب منها أكثر
فأحبت أن تقاطعه
سجي بصدمه:ماما••••
نظر آسر خلفه بسرعه ما
وتفاجئ بأن لم يكن هناك أحد
علي الباب
آسر بخبث: بتضحكي عليا
مسكينه هتعملي إيه هناك
في شهر العسل هنبقي لوحدينا
ولا ماما ولا بابا
سجي بتحدي: بعرف أحمي
نفسي كويس ،ويالا عشان إتاخرنا على المأذون
قام بمسك يديها بحب ونهضوا إلي الخارج،وتفاجؤا بهم جميعاً
ومن جمالهم وذهبت إلى حضن
أمها مباشرة وأخذت تحضنها
لفتره طويله،وأخذ الجميع يهنؤا
لهم ويشاركوهم في فرحتهم
وإنتهوا من كتب الكتاب على خير وذهب سيف إليه وحضنه
بقوه وحب
سيف بفرحه:ألف مبروك يا حبيبي،ربنا يسعدكوا ديما
أخيراً إتجوزت
آسر بحب:بحبك أوي يا سيف
ربنا يخليك ليا
وكذلك ملاك حضنت سجي بفرحه وحب
ملاك بفرحه: خلاص كده إنتي
إتجوزتي وعقبال ما تخافي
كده وتبقي أم
سجي بفرحه:يارب يا ملاك
بجد أنا فرحانه أوي،حاسه
إني أسعد واحدة النهارده
ملاك بحب:يارب ديما كده
وودعت سجي مامتها بحب
وفرحه وكذلك خالتها ورواندا
حضنتها بحب ،وإنها ستستريح من مشاكلها وخناقهم مع بعضهم البعض،وغادروا سيف وملاك وآسر وسجي إلي المطار الدولي بفرحه وسعاده
ممتلئه قلوبهم.
وبعد فترة من الزمن من روكوبهم الطائرة نزلوا في مطار باريس وكان في إستقبالهم
مستر چو رفيق سيف ،كان سيف يذهب يقضي صفقه
عمله في باريس فتعرف عليه
حينئذ
سيف بحب:إزيك يا مستر چو
مستر چو بلغه باربس : أهلاً وسهلاً ،مستر سيف،شرفتنا النهارده بباريس
سيف بحب:دي ملاك زوجتي
وده آسر أخويا وصاحب عمري
وزوجته
مستر چو بحب: أهلاً أهلاً
راح تنورونا بمجيئكم اليوم
آسر بضحك: كفايه أنت ،نورك
منور باريس كلها
مستر جو بضحك:دمك سكر
الله تعجبكم باريس
سيف بحب:كل حاجه جاهزه
ومظبطه زي ما كلمتك
مستر چو:كله تمام،وراح تشوف
بنفسك كل شي إلا طلبته
وأجمل
سيف بحب: متشكر أوي،علي تعبك معانا
مستر چو بحب:ما في هيك بينا إحنا رفقات ،ومقربين
أي شي تطلبه كلمني فوراً
سيف وملاك وآسر وسجي
ذهبوا إلى الفندق الطابق
الثاني وكان متكون من
أربعين غرفه حجزه سيف
بأكمله له ولأسر حتي لا
يزعجهم أحد في الفندق
وصل آسر وسجي الجناح
الخاص بهم وودعه وقال
سيف بحب:لو عوزت حاجه
إبقي كلمني فوراً،أنا في
الجناح إلا جنبك علطول
وخلي بالك من نفسك كويس
وخلي بالك من سجي أوعي
تزعلها وإهدي شويه خليك
هادي وعاقل كده
آسر بلهفه: خلاص بقي عايز
أدخل زمانها نامت
سيف بغيظ: مستعجل أوي
إدخل يالا وخلي بالك من نفسك
آسر نهض إلي غرفته بسرعه
ما حتي لم يرد على سيف
وتركه واقفا على الباب وحيداً
سيف في نفسه:ربنا يستر ومتعملش مصيبه وتبوظ
ليلتك ،ربنا يهديك
وذهب إلى جناحه الخاص به
هو وملاك.
$
$$$$$$$$$$$$
في غرفه سجي و آسر
سجي كانت شديدة الإعجاب بالغرفه وكانت عبارة حوائطها من زجاج الأبيض،تسطيع النظر
إلي حديقه الفندق والأشجار
حتي شاهدت برج إيفل وذاد
إعجابها به ثم تفاجئت بيد
تحاوط خصرها من الخلف ورأسه موضعه علي عنقها
بحب
آسر بحب: المكان عجبك
سجي بخجل:أوي أوي
وقامت بمسك يديه بحب ورأته
برج إيفل الذي إذدادها تعجبا
وإنبهارا به
آسر بحب:بكره نروحه
سجي بحب: بجد
آسر بلهفه:طب إيه••••
سجي بخجل: في إيه••••
آسر بإبتسامه:مش هتغيري
سجي بإنتباه: فعلاً،انا عاوزه
أغير
قام بمسك يديها وسحبها إلي غرفه النوم غير الغرفه الماضيه
سجي بدهشة:هو في كمان غرفه نوم
آسر بحب:في كل حاجه يارب
تعجبك
سجي تفاجئت بمنظر الغرفه وطريقة تزيينها بالورود والأنوار
والبالالين الملونه،والفراش المعزين فكان متزين بالورود
علي شكل قلب بطول الفراش
غير الأنوار الذي تملئه كانت
غرفه نوم خياليه في عالم الخيال
سجي بفرحه:آسر أنا بحبك أوي
ده كله علشاني
آسر بضحك: علشان أنا وإنتي
مش لوحدك بس
سجي بحب:مش إنت جوزي يعني شريكي في كل حاجه
آسر بخبث:يالا بقي عشان تغيري الفستان أنا هستناكي
علي السرير إوعي تتأخري
سجي بخجل:لو إتأخرت نام
إنت
آسر بحب:لو إتأخرتي لحد بكرة
الصبح هستناكي برده مش
هنام
سجي ضحكت علي أسلوبه
الطفولي وهي تذهب إلى الحمام .
آسر خلع ملابسه وظل بطقم
داخلي أبيض اللون يبين فيها
ذراعيه كاملين وجلس ينتظرها
بلفهه على الفراش وتفاجئ بصوت فتح الباب الحمام
وكانت سجي تخرج منه علي
إستيحاء ورأسها موضوعه في الأرض بخجل
ذهب آسر إليها ورفع.رأسها بيده وإندهش من جمالها وأنوثتها المغريه
وكانت ترتدي بيجامه ستان
لونها بينكي المجذب للنظر
وكانت فارده شعرها الحريري إلي الخلف
بحب وبعضه كان متسلسل إلي
أخر جبينها بحب وكانت خلصه
من شعراتها متساقطه على عينيها
فقام آسر برفع هذه الخصله
إلي الخلف وأحاط خصرها
بيده بحب ووضع رأسه علي جبينها وأنفه علي أنفها بهدوء
وكان يدقق في عينيها بتأمل
وحب
آسر بصوت هادئ: إنتي جميله أوي
سجي بخجل شديد:أناااااااا
آسر بشرود:أمممم••••
سجي بخجل:إنت لازم تلبس حاجة تقيله الجو برد
آسر بعدم تركيز:إنتي هدفيني
سجي بحب: بس إنت دراعك
بارد أوي ،وأكيد رجلك كمان
قاطع كلامها بيد آسر تمسكها من قدميها ليحملها بحب وإتجه
بها إلي الفراش الفراش وكان
يلتهف إليها بطريقة غير طبيعية ،وصعد فوقها بحب
ولهفه وشردوا إلي عالمهم
الخاص بهم.
&&&&&&&&&&&&
نعم أحِبُه لأني أعطيته
قلبي فحافظ عليه من
الشوق يوماً ما وهو
بعيد عني❤️🌍✨
_____--_____
في غرفه سيف وملاك
ملاك خرجت من الحمام مرتديه
بيجامه حريريه أوف وايت شعراتها منسدله إلى الخلف
وتفاجئت به من وضعه
سيف كان فارداً ظهره علي
الفراش بميل "غير مستقيم"
عاري الصدر تماما .مغمض
عينيه ولكنه غير نائما
ملاك زفرت بضيق وذهبت إلى
الحقيبة وسحبت منها سويت
شيرت برتقالي اللون ونهضت
إليه وجلست بجانبه،وأخذت
تستيقظه بحب حتى فتح عيونه ونظر إليه بإبتسامه حب
ملاك بضيق:إيه إلا أنت عامله
في نفسك ده
سيف بإبتسامه:نسيت وخلعت
هدومي،المرة الجايه هفتكر كويس أوي وهلبس حاجه
ملاك بغضب طفولي:إنت لسه
نايم قوم وإلبس ده،مرة تانيه
لو شوفتك بالمنظر ده هزعل
منك ومش هسامحك،إنت عارف
إن الجو برد ،وأنت ممكن تتعب
سيف إعتدل من نومه وأخذ
السويت شيرت وإرتده
ملاك بحب:أيوه كده حلو،عشان
جسمك يدفي وميبردش
سيف بخبث:إنتي هدفهولي
ملاك بعدم فهم مصطنع: سيف
أنت مقولتليش الأوضه عجبتك
ولا لأ
سيف إعتدل ظهره علي واجهه
الفراش وسند بجسمه عليه وأخذ ملاك في حضنه وقام
بوضع الغطاء الناعم الحريري عليهم وأطفأ أنوار الغرفه
وفتح الشاشه بالريموت كنترول
سيف وهو يقبل رأسها بحب:
أنا عارف ومتأكد إن الأوضه
هتعجبك لإنك أي حاجة بعملهالك سواء كبيرة أو صغيره
بتحبيها علطول
ملاك ببراءة:الأوضه حلوه اوي
وخصوصاً إنك بتشوف الناس
والشوارع باريس وأنت واقف
في الأوضه
عارف شوفت إيه كمان
سيف بحنان:شوفتي إيه كمان
ملاك بفرحه:شوفت برج إيفل
يالا يا سيف قوم معايا عشان
تشوفه،عشان خاطري
سيف بكسل:لأ••••
أنا مش هسيبك تقومي من جنبي ولا تبعدي عن حضني
بقي في حد يسيب الجو الرومانسي الدافئ ده،وخصوصا
الجو برد،ويقوم
ملاك ببراءة:أممم•••
عندك حق،أنا مش عايزه أبعد
عن حضنك الدافئ ده وعايزه
أنام كده في حضنك لحد بكره
الصبح
وحضنته بقوه وحاوطت خصره
بإحكام وحب
سيف بحنان:حبيبه قلبي،أنا إلا عايزك جنبي علطول ومبعدش
عنك،
ملاك بلهفه:سيف إستني المسلسل الهندي إلا بتابعه
سيف بضحك:عايزه تسمعيه
ملاك بطفوله:نسمعه أنا وأنت
مع بعض
ملاك وهي تستمع مع سيف
المسلسل في جو دافئ ممتلئ
بالحب والطمأنينة،ولم يجد أحد
معهم،أتي مشهد رومانسي في
وسط المسلسل ،فخجلت من نفسها تماماً وسيف كان ينظر
لها بإبتسامه وغمزه فدفنت
رأسها في صدره خجلاً منه
ومن المسلسل
ظل سيف يبتسم لها وهي في
صدره من شده خجلها وطفولتها إلي أن نامت في
حضنه وقبلها من خدودها بحب
وأطفأ الشاشه والنور ونام وهي
تحضنه وحاوطت يديه جسمها
بإحكام وحب،إلي أن ذهب في النوم مثلها.
&&&&&&&&&&&&&
صباحا يوماً جديد
في غرفه آسر وسجي
آسر إستيقظ من نومه بعد
شروق الشمس ورأي سجي
نائمه وكان وضعها يدل أنها
ستسيقظ مؤخرا،لكنه أحب
يستيقظها فقام بنزع الغطاء
من من عليها،وكان الجو بارداً
فشعرت بالبروده وأستيقظت
من نومها بكسل وغضبت منه
سجي بنعاس:وسع كده أنا عايزه أنام لسه الشمس ماطلعتش
وسحبت الغطاء من يديه وأكملت نومها بحب
تعجب آسر من أمرها،فكان يريد
أن يشاكسها ويضحك معها
فقام بتقبيلها من شفتيها
بحب ،فقفزت سجي بسرعه
ما وجلست على الفراش
سجي بغيظ:أنت قليل الأدب
آسر بضحك:إنتي إلا مش راضية تصحي،أعملك إيه يعني
سجي بخجل شديد:وتصحيني
كده.
آسر بخبث:محسساني إن أول مره أعملك كده،إنتي نسيتي
ولا إيه ليله إمب••••
سجي بمقاطعة
سجي بخجل شديد:مش عاوزه
أفتكر ووسع بقي عايزه أقوم
آسر بضحك:هو مصحيكي عشان تقومي من جنبي.
سجي بتعجب:يعني عايز تعمل إيه
آسر قام بجذبها إلي حضنه
وحاوطها بيده
آسر بحب:عايزك تبقي جنبي
سجي بحب:مانا في حضنك
أهوه مش جنبك كمان شوفت
أنا بحبك وبموت فيك إزاي
آسر بضحك:بتموتي فيا،بالسرعه
دي شكلك عجبتك ليله إمبارح
سجي بخجل شديد:بطل بقي
لو مسكتش هقوم
آسر بضحك: خجوله أوي ،ده
أنا بحسبك شجاعه
سجي بخجل: كفاية أنت
آسر بحب:تحبي أول حاجة نعملها إيه لما ننزل
سجي بحب:نفسي أركب السفينة في البحر أنا وإنت
آسر بحب:طب يالا قومي إجهزي عشان ننزل
سجي بحب: وملاك وسيف هيجوا معانا
آسر بحب:أكيد إنتي روحي
إجهزي وأنا هروح أقولهم
وأجيلك علطول.
سجي قفزت من علي الفراش
وقبلته من خده بحب وذهبت
إلي الحمام تواً خجلا منه
آسر بصوت عال:إنتي إتعودي
عليا، كده قليل المرة الجاية
حضن كبير و إلا عملتهولي دلوقتي.
سجي وهي داخل الحمام بصوت هادئ: ده أنت قليل الأدب أوي،بس أنا مش هسيبك
غير لما تعقل.
$$$$$$$$$$$
في غرفه سيف وملاك
ملاك إستيقظت من نومها مبكرا
ورأت سيف ذاهبا في النوم
فأحبت أن تستيقظه فقامت
بتشغيل المنبه ووضعته قريباً منه فإنزعج من صوت المنبه
وإستيقظ من نومه
ملاك بحب: صباح الخير
سيف بنعاس: صباح النور على
أحلي ملاك في الدنيا
ملاك بطفوله:إنت كسول أوي
قوم بقي وفتح عينك
سيف بإبتسامه:أنا برده إلا كسول،أومال إنتي إيه
ملاك ببراءة: أنا عسل
سيف بحب: عسل بس
ملاك ببراءة:أومال إيه
سيف بإبتسامه:ملبن•••
ملاك بخجل:أممم••••
علي كده بقي أنت بتحب
الملبن
سيف بحب:أنا بعشقه،
كفايه بس إنه مسكر وحنين
كده.
ملاك بحب:آسر عدي عليك
وقالي إنهم هينزلوا وإحنا هننزل معاهم ،وقال كمان
إننا منتأخرش
سيف بتعجب:هو في عريس برده يسيب عروسته ويجي
علي هنا.
ملاك بحب:ده كان نشيط أوي
وباين عليه مبسوط،أنا نفسي
أشوف سجي عايزه أطمن عليها
سيف بحب: خلاص قومي إحهزي عشان تشوفيها،علي ما
أخلص لبس تكوني لبستي
وجهزتي نفسك
ملاك بفرحه قبلته من جبينه
بحب ونهضت إلي الحمام ولكنه
مسك يديها قبل أن تذهب
سيف بحب:بس••••
ملاك قبلته من خده بحب
وذهبت إلى الحمام وهي خجوله جدا من فعلتها
ويتبع•••••
************
•تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية