Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الثامن والعشرون 28

كنت أحلم•••• 

حلما مثيرا••• 

وحين إستيقظت من النوم

إرتسمت الإبتسامة

على وجهي كنت أتذكره وعندما إنتبهت إختفت إبتسامتي و تذكرت 

أنه حلم🌍😢💔


بقلم: مياده خالد ✍️

البارت الثامن والعشرون

$$$$$$$$$$$$$

في باريس 


آسر وسجي نهضوا إلي الأسفل

في الطابق الرئيسي للفندق وإنتظروا سيف وملاك لكي يذهبوا مع بعضهم البعض


وبعد دقائق من الوقت وصل سيف وملاك وذهبوا إليهم


سيف بإبتسامه: صباحية مبارك


آسر وهو ينظر لسجي: الله يبارك فيك "ونظر إلي سيف"


سجي بخجل شديد تكاد أن تنشق الأرض وتبتلعها:بتبصلي

ليه


ملاك بفرحه ذهبت إليها وحضنتها بحب 


ملاك بحب:صباحيه مباركه


سجي بحب:حبيبتي••••

بحبك أوي 


سيف بتعجب:هو في عريس يصحي بادري كده وينزل


آسر بضحك: كفاية أنت نزلت

متأخر،باين عليك بتحب شهر العسل اوي.


سيف بغيظ:لِم نفسك،مش عاوز

أتعصب عليك،إلا مسكتني إنك

عريس وفي شهر العسل،غير

كده•••••

قاطعه آسر


آسر بإبتسامه: خلاص••••

كنت بضحكك مبتضحكش

"ونظر إلى ملاك"ولا إيه يا ملاك


ملاك ببراءة: لأ متقولش على

سيف كده،سيف وسيم وحنين

وبيضحك ديما،بس هو لما بيتعصب مش بيعرف حد 


آسر بتعجب:يمكن•••••


سجي بتحدي:كله بيضحك ويهزر،مش إنت لوحدك بس


آسر بدهشة:ده أنا جوزك يعني

وفي أول يوم جواز،أومال بعد

كده هتعملي إيه


سجي بخبث:هتعرف مع الأيام

وقاطع كلامها مستر چو


مستر چو بإبتسامه: صباح الخير،كل شي تمام ،الفندق عجبكم.


سيف بحب:كل تمام،ودي مش

أول مره أقيم بالفندق هنا،


مستر چو:هتروحوا فين دلوقتي


سيف بإبتسامه:هنروح الشاطئ

ساعه وراجعين


مستر چو: الله راح يسعدكوا جميعا


ونظر إلى آسر: صباحيه مباركه

مستر آسر


ونادي علي المساعد الخاص به

وأتي معه العديد من الشيكولاتة وكانت مذوقه ومميزه وقدمها لآسر وسجي

وسحبوا كل منهم شيكولاته


مستر چو: ده شي بسيط الله

يعجبكوا 


آسر بحب:متشكر اوي،ودي مش

حاجه بسيطه ،كفايه بس من

حضرتك


مستر چو:الله يخليك ،ويسعدك

دائما


وإستأذن منهم جميعا وسلم على سيف وآسر وغادرهم

بينما هم ذهبوا إلي الشاطئ

وركبوا السيفنه وسارت بهم

في البحر في جو دافئ غير

مشمس 


ملاك بطفوله:السفينه كبيرة أوي

يا سيف وشكلها حلو أوي

هي كام طابق


سيف بحنان:تلات طوابق

الطابق الأول عشان نتغدي ونستمتع بيه،والطابق التاني

للنوم والإستراحه والطابق الثالث ده خاص القبطان

بيدير السفينه وكده


ملاك مسكت يديه كلأطفال وذهبوا إلى أخر السفينه وجلسوا بجانب بعض وكان

جواً هادئاً بعيدا عن الصوت


ملاك ببراءة: تعرف إني أول مره أركب السفينة


سيف بحب:لأ معرفش••••

إنتي بتحبيها أوي


ملاك بحب:أممم•••

علشان إنت معايا وجنبي

ونفسي أفضل جنبك علطول


سيف بحنان:متخافيش يا ملاك

مش هبعد عنك،وهفضل جنبك

أنا أتعود عليكي أوي،ومتعلق

بيكي،إستحاله أسيبك بعد تعلقي

بيكي إنتي


ملاك بإبتسامه:فاكر أول يوم

لما إتقابلنا فيه


سيف بضحك:فاكر طبعا،هي دي

حاجه تونسي


ملاك بضحك:فاكر أنت كنت يوميها عامل إزاي


سيف بحب:مش فاكر


ملاك بطفوله:كنت حاد الطبع

والمعامله وصعب حد يكلمك

غير شخصيتك القويه إلا بتخلي إلا قدامك يحترمك


سيف بضيق:ده إلا فاكراه،شكلي

وبس


ملاك ببراءة:لا طبعا منستش حنيتك ،لما حضنتني وحسستني

بالأمان وخلتني أروح معاك الفيله مع إنك متعرفنيش 

ولا شوفتني قبل كده 


سيف بحب:والقدر جمعنا وبقتيي من نصيبي وقسمتي

وحبيتك وإجوزتك،وبقيتي حرم

سيف الدمرداش


ملاك بفرحه: قصه حب حلوه

أوي لما أولادنا يكبروا هحكيهلهم ،عشان يفتخروا

بينا


سيف بحب:يارب يا ملاك أنا نفسي أشوف ولادي قدام عينيا 

وألعب معاهم ،نفسي يا ملاك


ملاك بفرحه:قريب إن شاء الله


سيف بحب:يا رب ،

يا ملاكي.

***********

عند سجي وآسر 


سجي وآسر كانوا جالسين علي

طرف السفينه "عند نهايتها"

كان يضحك ويشاكس فيها

بإسلوبه المضحك ،وكانت مبسوطه منه جدا وهو يتحدث

معها.


سجي بحب:إنت بتحبني يا آسر


آسر بضحك:سؤال ذكي أوي

حتي لو مبحبكيش أكيد هقولك

بحبك، هزعلك يعني في شهر العسل


سجي بلهفه:قول بقي ••••


آسر بخبث:بس على شرط


سجي بتعجب:إيه هو


شاور بإصبعه علي خده بإبتسامه حب


سجي بخجل:لأ،خليك محترم

إحنا في البحر والناس حوالينا


آسر بحب: متخفيش إحنا قاعدين لوحدنا مفيش حد شايفنا


سجي بحب:لما نرجع الفندق


آسر بخبث: خلاص مش هجاوبك غير لما نرجع الفندق


سجي بحزن: خلاص مش عايزه أعرف


آسر بإبتسامه: خلاص هجاوبك

بس هيبقي الضعف،خليهم ضعفين تلاته كده


سجي بعدم فهم: ضعف إيه 


آسر بتعجب:هيكون إيه••••

إلا إنتي أجلتيه،لما نرجع الفندق


سجي بخجل:خلاص فهمت

وبعدين أنت طماع أوي،

هي مره واحده كفايه


آسر بغمزه:هو أنا هدفع جمارك

ولا إيه ده إنتي مراتي


سجي بتعجب:هو إنت حياتك كلها كده،مفيش جد


آسر بخبث:هو في أحسن ولا أحلي من كده،هو اليوم يحلو

من غير كده.

سجي قاطعته•••••


سجي بدهشة:أنا آسفه مش

هكلمك في المواضيع دي تاني

عشان إنت مش محترم


آسر بضحك:إيه يعني مش محترم مراتي وأنا حر.ومجوزين

علي سنه الله ورسوله


سجي بحب:أنا بحبك أوي


آسر بحب:وأنا بموت فيكي


سجي بحب:لو في يوم زعلتك

مني،متضايقش ولا تزعل مني

وهوعدك لو غلطانه هصالحك

علطول


آسر بحب:سيبك من الكلام ده دلوقتي يا قلبي،وتعالي نروح

عند سيف وملاك،عشان أنا جوعت وعايز أتغدي


سجي:وأنا كمان جعانه أوي

ونفسي في سمك 


آسر بحب مسك يديها وذهبوا

إلي واجهه السفينه ولم يجدوهم بالمره فقرروا أن يذهبوا إلي أخر السفينه وبالفعل وجدوهم هناك


سجي بحب:إحنا كنا بندور عليكوا


آسر بضحك:إنتوا مستخبين كده ليه،كنتوا رحتوا الطابق التاني

وقفلتوا عل نفسكوا باب الأوضه،ولا مخلوق هيشفكوا


سيف بحب:ما تروح إنت،علي

الأقل أستريح منك 


ملاك بضحك:لأ أنت معندكش حق آسر هو إلا بيضحكنا ديما

ودمه خفيف 


آسر بفرحه: أنتي الوحيده إلا

بتقفي في صفي،وفهماني علطول.


سجي بدهشة: وأنا مش بقف معاك .


سيف بضحك:سيبك منه ده عقله طاير


آسر بحب وكان ينظر لسجي:

إنتي جوه بقلبي.


سجي بخجل: خلاص بقي


ملاك بإبتسامه:ربنا يخليكوا لبعض


آسر بتعب: سيف إحنا جعانين

أوي،يالا عشان نتغدي

وقاطع كلامه سجي


سجي بقلق: في واحده في

البحر بتغرق هناك


دققوا كلهم بنظرهم وبالفعل وجدوا أمامهم فتاه تغرق 

ولا تتمكن من القدرة على العوم


وسرعان سيف خلع تيشرته

وقفز في البحر لينقذها


ملاك بقلق: سيف خلي بالك من نفسك كويس


سجي بحب:إطمني يا ملاك

هو قرب يوصلها وهيطلع بيها

متخافيش


ملاك بتوتر:أنا خايفه لممكن يحصله حاجه،


إقترب سيف من السفينه ورمي

له آسر العوامه لكي يستطيع

أن يسبح بها،وبالفعل ساعده

آسر في طلوعها وأوضعها على السفينة


آسر بقلق:مش بتتنفس خالص


سجي:هي محتاجه نفس صناعي 


قام سيف بوضعها على قدميه

ووضع فمه في فمها وأخذ

يزودها بالهواء حتي إهتز جسمها بقوه وبدأت في فتح

عينيها بصعوبه


آسر بفرح: الحمدلله فاقت


الفتاه عمرها كان لا يتجاوز

أربعه وعشرون من عمرها 

لبسها أكثر تعرياً شديدة البياض

بملامحها البريئه ويزينهم عينيها

الخضراء فاتحه اللون


سيف بحب:حمدل على السلامه


إعتدلت الفتاه جسمها وجلست

وكانت متعبه إلي حد ما


الفتاه:أنا فين


سيف بحب: على السفينه

إنتي كنتي بتغرقي وإحنا أنقذناكي 


الفتاه: Thanks


آسر بدهشة:إحنا إلا متشكرين

أوي بمعرفتك ،يا تري بقا أسمك إيه


سجي كانت تنظر له بغيظ تكاد أن تفرقع من أسلوبه معها


الفتاه:چين


ملاك كانت تسمع حوارهما

وكانت تشتعل من الغيره

ومن أسلوبه اللطيف معها

غير طريقته عندما أعطي

لها نفس صناعي،غضبت منه

وذهبت الطابق الثاني بغضب


سيف بحب:إفضلي يا آنسه چين للغرفه عشان تستريحي


چين بتعب: Okay


وإلتفت سيف خلفه ولم يجد

ملاك فقلق عليها وسأل سجي عليها 


سجي بحزن: طلعت فوق الطابق الثاني


وذهب إليها مسرعا وظل يتفقدها داخل الغرف إلي

أن سمع صوت بكائها في غرفه ما ودخل عليها وجلس بجانبها

علي الأريكة


سيف بخوف:مالك يا ملاك

بتبكي ليه


ملاك بغضب:ملكش دعوه بيا

وقوم من جنبي إنزلها ممكن

تحتاجلك.


سيف مسح لها دموعها بحب

ولكن إبعدت يديه 


ملاك بحزن:متلمسنيش


سيف بحب: أنا دلوقتي مش

فاهم حاجه ،أنا زعلتك في

إيه


ملاك بحزن:إنت بتسألني،أنت مش عارف عملت إيه تحت

مع البنت


سيف بضحك:إنتي بتغيري بقي

علي فكرة أنا بحبك وبموت فيكي،أكيد مش هبص لحد


ملاك بغضب:أنت مش حاسس

أنت عملت إيه،ده إنت عملتلها نفس صناعي إنك بت••••


سيف بحب: كملي وإيه كمان


ملاك بغيره:وحطتها على رجلك

وعمال تكلمها بحب وحنيه

إنت ناسي إنك متجوز


سيف وهو يملس على وجهها بيده برقه ما:أنا محبتش إلا

إنتي بس،ومتزعليش يا ملاكي

هي كلها ساعه وهتمشي،يعني

مش هتقعد معانا


ملاك وهي تبتعد يديه عن وجهها:متلمسنيش


سيف بحنان: طب قوليلي إنتي

عايزه إيه وأنا نفذه


ملاك بحزن:مش عايزه حاجه


سيف وهي يجلسها فوق قدميه

كالإطفال:طب مش عايز أشوفك

زعلانه


ملاك نهضت من علي قدميه ولكن أمسكها بإحكام وجذبها

إليه 


سيف بصوت هادئ: كده تسيبني .


ملاك أخذت تضغط على شفايفها كالأطفال وأخذت تنظر

له حتي أشعلته وفقد نفسه

تماماً وبعثرت مشاعره وقبلها قبلة طويلة،حتي

فقدت نفسها تماماً،وشعر بأنها

لم تتنفس جيدا ففصل القبله


ودفن وجهه في عنقها ،ووضعت يديها حول رقبته ودفنت وجهها في صدره


وبعد فترة إبتعد سيف عنها

بحب وقال لها


سيف بحنان:يالا عشان نتغدي

تحت مع بعضنا


ملاك بخجل:مليش نفس


سيف بحب:هتسبيني أكل لوحدي


ملاك بطفوله وهي تحرك رأسها

بمنعي لأ


سيف بإبتسامه:طب يالا


وأمسك يديها بحب ونهضوا إلي الأسفل

$$$$$$$$$$$$

في الطابق الأول للسفينه


سجي بضيق:إبعد عني


آسر وهو يحاوط خصرها بحب:

خلاص بقي سجي،قولتلك قبل

كده إنتي إلا في القلب،

صدقيني مش بحب حد غيرك


سجي بحزن:أنت بتاع كلام وبس


آسر بحب:يعني أثبتلك دلوقتي

ولا إيه


سجي بتحدي:أيوه


إقترب آسر منها بحب،ولكنها إبتعدت عنه بخجل


سجي بخجل:مش عاوزه تثبتلي

كده 


آسر وهو يهمس بجانب أذنيها

بهدوء:حاضر ،مش يالا بقى

عشان نتغدي


سجي بحب مسكت يديه وذهبوا ولكن في طريقهم 

حاصرها علي الحائط ضيق

وقبلها بقوه ما لفترة قصيرة، ثم أمسك يديها وذهبوا إلى الخارج


سيف بحب:يالا يا جماعه الأكل

جاهز 


آسر بلهفه:أنا جيت وسعولي

بقي 


ضحكوا علي إسلوبه وتجمع  بعضهم البعض ولم يتبقي

إلا چين لم تجلس معاهم


سجي بحب:هي مش هناك

معانا


ولم تكمل كلامها وتفاجئوا بمجيئها إليهم 

فأوسعت ملاك لها لكي تجلس

بجانبها،وجلست في الوسط

بين ملاك وسجي،ونظروا لبعض

بسرور 


إنتهوا من غدائهم وعادت بهم

السفينه إلى الشاطئ بعد رحلتهم الممتعه والمميزة 

في البحر،وكانت معهم چين


چين ببراءه: Thanks for you ،أنا حبتكوا أوي،

ومش عارف أقول إيه

إنتوا ساعدوني وأنقذتوني من

الموت،رحله سعيده اوي

معاكوا


وودعتهم جميعا وأخذت تنظر

إلي سيف بحب وحنين

وحضنته بقوه ولكنه إبتعد

عنها بسرعه ما،وتنهد بقوه


سيف بجدية:مع السلامه،


چين بحب وكانت تنظر إليه:

SSe You

سيف بجدية: أكيد••••

مع السلامه


وغادرته وذهب كل منهم على

جناحه المخصص،بعد رحلتهم

في البحر .

************

آسر و سجي


آ


سر ذهب إلى الفراش مباشره

ونام على بطنه بميل 


سجي بدهشة:آسر •••


آسر بتعب:سيبني أنام 


سجي بضيق:هتنام وتسيبني


آسر بنعاس:ساعه وأقوم


سجي بحب:ماشي نام كويس


وقامت بإستعدال جسمه على

الفراش ووضعت الغطاء عليه

وقبلته من جبينه بحب

وذهبت إلى الحمام لكي تأخذ

حماما دافئا.

$$$$$$$$$$$

في غرفه سيف وملاك


ملاك بتعب:أنا عايزه أنام ،أنا

هنام


سيف بحب: نامي يا حبيبتي

عشان إنتي حامل ومحتاجة إستراحة طويلة


ملاك بنعاس: ربنا يخليك ليا

وصحيني كمان ساعه كده


سيف بحب:حاضر يا ملاكي


وذهب إلى الحمام ليأخذ شاور

حتي يصبح نشيطاً وحيويا

والإستراحه من تعب اليوم.

______--________

صباحا يوماً جديد


في غرفه سيف وملاك


ملاك إستيقظت من نومها مبكرا

ورأت سيف بجانبها نائما،أخذت

تلعب في شعره بحنان،وتملس

بيديها على وجهه،كل هذا ولم

يشعر بها،وكانت تبدوا أن تنهض

وتذهب إلي شرفه الغرفه لرؤيه

الحدائق العامة والطرق الدائرية

الذي يسيرون الأشخاص عليها

ومالت بجسدها حتي تقبله من

جبينه وتذهب ولكنه شعر بها

وأمسكها بإحكام حتي إلتصقت

به في وجهه تحديدا،ولم تستطيع أن تنهض لأنه مسكها

بإحكام لا تسطتع أن تفلت منه


سيف بحب:إنتي راحه فين وسيباني.


ملاك بخجل شديد حتي إحمرت وجنتيها: سيف سيبني

عايزه أقوم


سيف بحب:خليكي كده أحسن.


ملاك بغيظ: سيف عشان خاطري،أنا تعبانه


سيف بخبث: شويه وهسيبك


ملاك كانت تريد أن تفلت منه

ومن هذا الوضع الذي أخجلها

ولا تستطع أن تفعل شئء

فأتي في ذهنها طريقه ما

فقامت بتقبيله في خده الأيمن

بحب حتي فقد جسمه تماماً

ويديه فقدت قوته وإستغلته

وقامت بسحب نفسها من بين

يديه بسهوله،وقفزت من علي الفراش.


ملاك بفرحه:أنا هاحذر من بعد

كده لإنك غشاش ومش سهل


سيف وهو نائم على الفراش

ووضع قدمه فوق القدم الأخري:أومال إنتي تبقي إيه


سيف بجدية مصطنعة: ينفع إلا

عملتيه دلوقتي ده،كنت بحسبك

مؤدبه


ملاك بدهشة: أنا••••


سيف بخبث:أمممم


وملاك وهي تقترب إلى الفراش

إلي أن جلست عليه:أنا آسفه

مس هكررها تاني،بس أنا مكنتش بقصد حاجه


سيف إستغلها بكلامه حتي تأتي

إليه وبالفعل ذهبت إليه وجلست بجانبه وأمسكها من معصمها وجذبها إلي حضنه

مره أخري


سيف بصوت رقيق:

بحبكك❤️


ملاك بغيظ:أنت أكبر نصاب شوفته في حياتي


سيف بضحك:وإنتي شوفتي غيري أصلا


ملاك ببراءة: أيوه شوفت


سيف بخوف:شوفتي مين


ملاك بضحك علي خوفه عليها:

إنت•••••

مانت إتنين في واحد

ساعه تبقي مؤدب و محترم

وساعااات تبقي قليل الأدب

زي إلا حصل دلوقتي كده


سيف بدهشه:ساعاات••••


ملاك بتحدي:أمممم•••


سيف بمكر:تحبي أوريكي في

الساعاات دي بيعمل إيه


ملاك بخوف شديد: لأ••••

عشان خاطري،أنت مؤدب وحبيبي كمان.


وقبلته من خده الأيمن بحب


سيف شاور لها بإصبعه علي خده الأيسر


وقبلته هو الأخر بحب


ثم شاور لها بإصبعه علي جبينه


ملاك بخجل قبلته من جبينه بحب


ثم شارو بإصبعه علي شفاتيه


ملاك بخجل:لأ كفايه ،أنت طماع .لحد هنا وأقف 


سيف مال برأسه وحرك عينيه

ناحيتها وكان يقصد بأنها قالت

عليه مش مؤدب و يراها فعلا

مثلما قالت فتفهمت أسلوبه


وإقتربت من بخجل شديد ثم إبتعدت عنه خوفا منه لأنها

تعرفه بأنه ذكي جدا وغشاش

مثلما قالت،فقلقت منه.


ملاك بخجل: خلاص بقي يا سيف


سيف بخبث:هسهلك الموضوع


ملاك بخجل شديد:نعم•••

ولم وفضلت الصمت


حتي إقترب منها ولم يفصل

بينهما إلا ملي واحد فقط

وشاور له بعينيه ولكنها

خجلت منه تماما،فقبلته

من شفاتيه بسرعه وذهبت

إلي الحمام خجلآ منه وقفلت

عليها الباب .


حتي تبسم على فعلتها التي

أشعلته ثم ضحك على أسلوبها

ونهض من علي الفراش وإتجه

إلي الأريكة.


&&&&&&&&&&&&

في غرفه آسر وسجي


آسر كان واقفا أمام الشرفه

واضعاً يديه في جيبيه وأخذ

يتطلع أحوال باريس وحاله

الطقس وفجأة إندهش بيد

تحاوط خصره من الخلف ورأس تميل علي ظهره


سجي بحب: صباح الخير


آسر بإبتسامه: صباح الورد والفل والياسمين والعسل

والسكر والشيكولاتة وال••••


سجي بضحك:إيه ده كله،تعرف

إنك بتبالغ أوي مع إني بصدقك وبحب أسمعهم منك


آسر توجه بوجه إليها ومسك

يديها بسرعه وذهب إلى الأريكة


آسر بحب:ينفع كده الناس شافتنا،يوم ما تبقي رومانسيه

كده يبقي قدام الناس ما السرير أهوه،ومحدش هيشوفنا


سجي ضربته في صدره بخجل:إتلم•••••


آسر بضحك:إتلمي إنتي الأول

مش إنتي إلا حضنتي من شويه


سجي بخجل:أنا مراتك عادي 

يعني


آسر بتعجب:هو حلو ليكي ووحش ليا مش معني لما

قولك إنتي مراتي وشك بيتقلب

ميت وش وكإني أخوكي مثلا


سجي بحب:أنا حاجة وإنت حاجه،أنا مؤدبه،لكن إنت مش

مؤدب ومحتاج تربيه من أول

جديد


آسر مسك أذنيها بقوه خفيفه

: بتقولي إيه


سجي بألم:مبقولش حاجه،أنا

كنت بهزر معاك مابتهزرش

سيبني بقي


آسر بضحك:مش هسيبك غير

لما تعتذري


سجي بصوت عالٍ:سيبني بقي

بتوجعني أوي


آسر بضحك:مش عايزه تعتذري


سجي بسرعه ما:أنا آسفه•••


سحب آسر يديه وأخذ يملس

علي أذنيها بحب لإنها إحمرت

شديدة الإحمرار  


سجي بحزن:ينفع كده


آسر بحب:هتخف وهترجع للونها الطبيعي 


سجي بحزن:وهتلاقيها كبرت كمان 


آسر بضحك: لأ ما كبرتش

لسه صغيره وحلوه


سجي بحب:خفت••••


آسر قبلها من أذنيها بحب وهمس فيهم بصوت هادئ


آسر:كده خفت•••


سجي بخجل وهي تحسس علي أذنيها:خفت ••••

مرة تانية متعملش كده تاني


آسر بحب:حاضر،بس هاعمل في

حته تانيه عشان إنتي ودنك

حساسه أوي


سجي بإبتسامه: قولي نكت 

عشان إنت بتضحكني


آسر بحب:مفيش حاجة دلوقتي

في دماغي


سجي بإلحاح:فكر •••

عشان خاطري ،لوبتحبني


آسر بحب تعالي إقعدي رجلي

عشان تسمعي


سجي بحب:لأ •••


جذبها آسر عليه حتى أجلسها

علي قدميه كالأطفال


آسر بحب:إسمعي دي بقي


"كان في واحد ياستي نجح

في الإمتحان وجاب أربعين من أربعين فأبوه مصدقهوش 

قاله:هتلاقيك جبت أربعه وحطيت قدامها صفر مانا

عارفك تعملها 

إبنه قاله:لأ يابابا إعكس أنا جبت صفر وحطيت قدامه اربعة.


سجي بضحك جنوني: ده ذكي

أوي.


آسر بضحك:عجبتك•••


سجي بفرحه:أممم•••

قولي واحده كمان 


آسر بحب: بكره مش دلوقتي


سجي بإلحاح:عشان خاطري

أخر واحده


آسر بحب:عشان خاطرك بس

إسمعي بقي

"واحد كان مكسور ومكبس فالدكتور سأله مين إلا كسرك

ومدغدغك كده قاله والله يا

دكتور أنا مظلوم مره كنت راجع البيت الساعه 11 باليل

ولقيت يا دكتور إتنين بلطجيه

واقفين على أخر الشارع لقيتهم

جايين عليا وضربوني جامد 

ومقدرتش أدافع عن نفسي

لإنهم كانوا مليانين وبعضلات 

رجعت البيت بالعافيه أبويا 

شافني ووقني عند عتبه الباب

قالي مين إلا عمل فيك كده

حكتولوا يادكتور على إلا حصل إتعصب عليا

وقالي إمشي من هنا إحنا مبنقعدش حريم في البيت 

،تاني يوم شوفتهم تاني على

أخر الشارع روحتلهم وقعد أضرب فيهم وخد حقي ،راحوا

لأبويا البيت ،وحكولوا علي

إلا حصل يا دكتور،أبويا إتعصب

عليا وقالي إحنا مبنقعدش بلطجيه في البيت،

الدكتور: يعني إنت أخر مرة

ضربت ولا إنضربت

المكسور:ضربت يا دكتور

الدكتور بعصبية:قوم من هنا

إحنا بنعالجش بلطجيه في

المستشفي😂😂


سجي أخذت تضحك على أسلوبه بجنون تكاد أن تقع

علي الأرض ولكن لاحقها 

بسرعه ما،


وأخذ يتأمل في ضحكتها بحب

وشرود وكان مبسوطا إلى حد ما بأنها تضحك وتبتسم


سجي بفرحه:أنت دمك خفيف

مكنتش أعرف إنك عسل كده


آسر بحب:إنتي إلا دمك شربات

وبموت فيكي


سجي بحب قبلته من خدها

وحاوطت رقبته بيديها الأثنين بحب 


آسر حضنها بقوه ما ودفن 

وجهه في صدره وأخذ يتنفس

عبيرها بلهفه وسرح في شروده

وهي مثله تماما.

*************

في غرفه سيف وملاك


ملاك بحزن:هو إحنا خلاص هنمشي


سيف مسك يديها بحب وملس

علي شعرها بلطف


سيف بحنان:أيوه يا حبيبتي

إحنا بقالنا تلات أسابيع ،وميعاد

الطيارة بكره الصبح


ملاك ببراءة:أنا عايزة أقعد هنا


سيف بضحك: وتسيبني أنزل لوحدي


ملاك بطفوله:لأ أنت هتقعد معايا هنا


سيف بحب: وشغلي


ملاك بإبتسامه:صح،انا نسيت 

شغلك خالص.


سيف بحب:هوعدك كل سنه 

نقضي شهر في باريس

ماشي يا ملاكي 


ملاك بفرحه:ماشي،أنا وإنت وأولادنا .


سيف بضحك:ماشي،إنتي تؤمري

وأنا نفذ فوراً

ويتبع••••••••••••

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent