رواية من نظرة حب الفصل الثامن والعشرون 28
"28"
ثريا : مالك انت تقصد ايه
مالك : مثلا يعني ان بابا لسه عايش
انصدمت ثريا من اللي بتسمعه منه بصتله بصدمه وقالت : انت عرفت ازاي
مالك : هو انتوا ليه مفكرين ان انا في المستشفى مش هعرف حاجه انا قلت لكم ان انا بعرف كل كبيره وصغيره عنكم
ثريا : طب عرفت ازاي
مالك : انا بكون باعت ورا كل واحد منكم واحد يراقبه وده مش عشان انا شاكك فيكم بس عشان احميكم لان انا عارف ان رضا هيحاول بكل الطرق يؤذيكم
ثريا : يعني انت عرفت
مالك : انا خليته يصور اللي كان عندك في البيت واول ما شفته عرفت ان بابا انت ليه خبيت علينا وقلت ان هو مات
ثريا : عشان احميكم
مالك : تحمينا من ايه انا عاوز اعرف كل حاجه بدون ما ينقص منها حرف ولا كلمه
بدات ثريا في الكلام وحكت لمالك كل حاجة ومع كل كلمة بيسمعها كانت صدمته بتزيد
اتكلمت ثريا بانهيار بعد ما خلصت كلامها وقالت : مكنتش حابه اخبي عليكم بس انا ما كنتش قادره اقول لكم ان ابوكم قاتل وحاول يئذيكم وانتم صغيرين انا قلت لكم انه مات عشان احافظ على الصوره الحلوه اللي انتم راسمينها في خيالكم ليه
مالك : يعني انا ابويا قاتل ودمر عيله وحرامي كمان
ثريا : انا مكنتش حابه اعرفك انت بالذات لان انا عارفه ان انت هتزعل وهتاخد كل حاجه على قلبك
مالك : يعني اعمل ايه دلوقتي يعني انا بعد ما عرفت ان بابا اللي كنت مفكره ان ميت طلع عايش لا وطلع قاتل كمان اعمل ايه
ثريا : متعملش حاجه انا مش عاوزاك تقرب منه
مالك : لا انا لازم اشوفه
ثريا : لا انا مستحيل اقبل انك تشوفه لانه هيحاول يقلبك ضدي زي ما حاول يعمل مع حمزه
مالك : ما تقلقيش يا حبيبتي انا بعد اللي حكيت له ده كله انا مستحيل اثق فيه حتى انا بس عاوز اتكلم معاه في موضوع مهم
ثريا : بس انا خايفه عليك يا مالك
مالك : انا مش صغير يا امي وعاوزه اتكلم معاه في موضوع بس وهتعرفيه في الوقت المناسب
ثريا : تمام يا حبيبي
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في مطعم بعيد عن المستشفى كانت مكه قاعده مع امير وبيكلموا
امير : انت ليه معرفتنيش من الاول يا مكه
مكه : انا محبتش اني اقلقك وبعدين هو الدكتور طمني عليه فمحبتش ان انا اقوللك
امير : انا مبتكلمش عن الحكايه دي
مكة : اومال انت تقصد ايه
امير : موضوع الخطف انتي ازاي متقوليش ليا ان اللي اسمه رضا حاول يؤذيكي وانه خطفك
مكة : انا محبتش اقولك لاني عارفة انك هتقلق عليا وبعدين مالك انقذني وانا قدامك سليمة اهو
امير : بردوا انا مش هسكت للي اسمه رضا ده
مكة : امير انا مش عاوزة اخسر حد بحبه انت متعرفش انا حسيت بايه اول ما لقيت مالك واقع بين ايديا والمكان حواليه مليان دم ولما ايدي اتملت من دمه كنت حاسة ان روحي اتسحبت مني واني مش قادرة اتنفس ولو اتعرضت للموقف دا تاني انا مش هقدر اتحمل
امير : طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
مكة : لاني خايفة عليك
امير : في اي ي بنتي هو انتي شايفاني ميت قدامك
مكة بسرعة : بعد الشر عليك ان شاء الله اللي يكرهوك
امير : بتحبيني ي مكة
مكة : الحب قليل علي اللي انا حساه
امير : يلهوي علي كلامك حاسس اني نفسي احضنك قدام الكل
مكة : اهدي كدة وصلي علي النبي
امير : عليه افضل الصلاة والسلام بس انا بجد مش قادر استني اكتر من كدة والله لو اخوكي دا ما لخص في موضوع الخطوبة دا لاكون مخليه مقيم في المستشفي علي طول
ضحكت مكة علي كلامه وهو شاركها الضحكة وكانوا مبسوطين مع بعض
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في الحارة كان زين في الشقة مع نسمة وملك ودخلوا الاكياس والحاجات جوة
زين : انا آسف بقي ي جماعة لازم امشي عشان اتاخرت عن الشغل
نسمة : تمام ي زينو بس بقولك اوعي تنسي اللي اتكلمنا فيه
زين : عيب انا بردوا كدة متقلقيش مش هنسي بقولك ايه هو ممكن اخد حضن صغنتوت
ملك باحراج : لا مش ممكن واتفضل يلا
زين : شاهدة انا بتطرد قدامك وانتي مبتتكلميش
نسمة : ما هو انت لو كنت محترم مكنتش هتطرد اتفضل بقي عاوزين ننام
زين : تناموا ايه دا احنا لسة العصر
نسمة : تصدق اني غلطانة لاني بطردك بشياكة يلا اطلع برة
زين : مقبولة منك ي نسومة
نسمة : مش انت كنت متاخر عن الشغل يلا روحه بسرعة
زين : اه تصدقي دا انا كنت نسيت يلا سلام ي نسوم سلام ي حبيبتي
مشي زين وسابهم بيضحكوا علي جنانه وكانت ملك محروجة من كلمة حبيبتي اللي زين قالها
نسمة : انتي بتتكسفي ي بطة
ملك : بس بقي ي نسمة
نسمة بضحك : دا انا زي اختك بردوا فكي كدة انتي حبتيه صح
ملك : اسكتي
نسمة : لا بجد انا عاوزة اعرف الاجابة
ملك : انا اكتشفت اني مبحبهوش
نسمة : نعمممممم ياختي
•تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية