Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل التاسع والعشرون 29 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل التاسع والعشرون 29

كنت أفكر
 في ماضيي

ووجدت••••أن الصمت
أخر محطه لي•••
فأحببت أن أجلس فيها
بعيداً عن كل ما
يجرح قلبي 💔😥🔥

بقلم:مياده خالد ✍️

البارت القبل الأخير
&&&&&&&&&&&&&
ف

ي مصر

وصل بخير وسلامه كعائلة سعيده ومحبوبة وذهب كل منهم إلي بيته،ملاك وسيف
ذهبوا إلى فيلتهم،سجي وآسر
ذهبوا إلى شقتهم وكانت أول
مره سجي تدخلها وتراها من
الداخل.
***********
في فيلا سيف

في الصباح على أشعه الشمس
التي تشرق الفيلا ملاك كانت
في حديقه الفيلا تروي الزهور
و الأشجار وكان سيف يشاهدها
بحب وتبسم من شرفه غرفته
وفجأة تغيرت ملامح وجهه 
وتعصب بقوه في لحظه 
سقوط الحجاب من علي شعرها
الحريري المغري والأمن كانوا
خلفها يتطلعوا عليها ولكنهم
وضعم رأسهم في الأرض
إحتراما لزوجها 

فسحبت الحجاب من علي الأرض وقامت بتغطية شعرها
وتفاجئت بدخول سياره فخمه
إلي الفيلا وتساقط حجابها 
مرة أخرى على الأرض
فإنحنت بسرعه ما لتغطية
شعرها قبل الرجال بداخل
السياره يرونها،ولكنهم نزلوا
من السيارة وهي تنحني
لسحب الحجاب ورأوا شعرها
الأشقر الذي يتعدي نصف ظهرها وإذدادوا إعجابا بها
ومن جمالها الأنوثي الطبيعي 
ولم يعرفوا أعينهم عنها
بل يتوسعوا في رؤيتها

كل هذا وسيف يشاهد تلك
المنظر الفظيع الذي أجعله
يغضب منها والنار التي تتساقط
علي قلبه فيزداد إشتعالا وغيره
عليها وقام بقفل شرفته بقوه
حتي إنكسر زجاج الشرفه
وسمعت ملاك صوت تكسير
الزجاج من غرفته فذهبت
إليه وهي لا تدري أي شيء

نهضت ملاك إلي الغرفة وتفاجئت بصفعه قوية علي
وجهها وتعدلت وجهها لتراه
ولكن قابلها بصفعه قوية علي
خدها الأخر.حتي تراجعت 
إلي الحائط بقوه وسندت
بجسمها عليه،

وإقترب منها وملامح وجهه الغضبه
التي تتساقط منه وقام بنزع
حجابها بقوه ورماه على الأرض

سيف بغضب شديد:قوليلي ده
لازمته إيه،دي منظر واحده
محجبه تنزلي تحت وسط
الأمن وطرحتها تقع على الأرض
ومتحسش إنها وقعت ويوم
ما تفتكر تلبسها بعد ساعه
ويا ريتك بتلفيها عدل ،دقيقتين
وبتقع تاني والناس منزلوش
عينهم من عليكي،كده منظرك
أحسن الحجاب ليه ناسه وإحترامه.

ملاك كانت تبكي بدموع حاره
وكانت تشهق ولا تعرف أن تتحدث،إلي أن وجهها شديد
الإحمرار والتوهج من النار
التي تخرج منه 

ملاك بدموع حاره وصوت متقطع:مكنش•••قاصدي
أبدآ إن أكشف•••شعري
قدامهم،سيف قاطعها•••

سيف بعصبية زائدة:إنتي تسكتي
خالص ومسمعش صوتك
نهائي،الست المحترمه تظبط
حجابها قبل ما تنزل،وتبقي
واعيه ومنتبه لنفسها،مش
السيبان والدلع إلا إنتي
عملتيه تحت ده.

ملاك بدموع كانت تمد يديها بصعوبه
وتمسكه من ياقه قميصه،لتحدثه
ولكن نزع يديها بقوه

وذهب إلى أمام المرأة وأحضر
علبه من الدبابيس وعاد إليها
مرة أخرى،وقذفهم على الأرض
أمامها بقوه وقال لها

سيف بعصبية:دي دبابيس بتظبط الحجاب عشان ميقعش
لكن بسلامتك لفاه أي كلام
ومن غير دبابيس ونزلتي

وتركها وخرج إلي باب الغرفه
ولكن خاف عليه بأن تضغط
علي الدبابيس المرميه على الأرض وذهب إليها وقام بحملها
وجلسها على الفراش بهدوء

ونظر إليها بحزن عميق وعينيه
مدمعتان وكان يتألم بداخله
عليها وظل ينظر لها بحزن
لفتره طويله وكانت تنظر
إليه بدموع وعتاب وكانت تريد
أن تحضنه وتدافع عن نفسها

ولكنه غادرها ونهض إلى الإسفل في مكتبه لمقابله تلك الأشخاص الذين ينتظرونه
وكانوا رجال أعمال تبع
شغله الخاص بشركته
************
في بيت آسر وسجي

سجي كانت واقفه في المطبخ
تعد الغداء بحب وسعاده وتفاجئت بيد تخبئ عينيها

سجي بحب وهي مغمضه العينين:جايبلي إيه معك

آسر سحب يديه وأطلع كرتونه: ألبوم فرحنا

سجي بفرحه:صورنا أنا وإنت
صح 

آسر بتعجب:أومال أنا والجيران
أكيد أنا وإنتي طبعاً

سجي بفرحه:طب يالا نقعد
بره في الصاله،عشان نتفرج
علي صورنا سوب

آسر بلهفه:بعد ما نتغدي الأول
أنا ميت من الجوع عملنا إيه
النهارده

سجي بحب: مكرونة بالبشاميل
وبانيه إلا بتحبه

آسر بفرحه: ثانيه إلا ثانيه
هغير هدومي ونتغدي علطول
يا قلبي آسر إنتي 

سجي بفرحه:ثواني وهيكون الأكل جاهز على السفره يا
عقل سجي 

آسر بلهفه:يا خربيت رومانسيتك

سجي بضحك:إنت لسه واقف
أموال فين ثانيه إلا ثانيه دي

وذهب إلى غرفته بسرعه جنونيه يكاد أن يلتصق بالحائط الغرفه

سجي في نفسها:مجنون •••
بس عسل اوي 
&&&&&&&&&&&
في فيلا سيف

سيف إنتهي من الإجتماع معهم
وكان يتحدث معهم بحده وكان
يريد أن ينتقم منهم،ولكنهم في 
فيلته ولا يصح هذا،بل خالف
معهم في الرأي في شغله وكان
يريد أن يشفي صدره منهم
عندما تطلعوا على زوجته
وغادروا الفيله

وبعدها ذهب سيف إلى غرفته
وجدها نائمه على الفراش ونهض إلى الأريكة وخلع سترته
وفرد ظهره علي الأريكة وغمض عينيه بضيق وغضب
من نفسه 

حتي شعرت به ملاك ونهضت
إليه ووقفت خلف رأسه بخجل
وحزن ونادت عليه بصوت هادئ

تفاجئ سيف بها وقفز من علي
الأريكة وإرتدي ملابسه وكان
ذاهبا نحو باب الغرفه ليخرج
ولكنها أمسكته من يديه بحب

ملاك بحزن: هتفضل زعلان مني علطول ،أنا أسفه ومش
هسيب الأوضه وانزل تاني
سامحني عشان خاطري

سيف بضيق سحب يديه: روحي على سريرك إستريحي
إنتي حامل وتعبانه 

وتركها وغادر الغرفه ولكنها نادت عليه بتأنيب ضمير
ولكن تجاهلها ولم يرد عليها

وذهبت إلى الفراش تبكي وتشهق وتردد بصوت مقطوع
سامحني•••• سامحني•••

وتفاجئت به وهو يجلس على
الفراش بجانبها،وفرحت تماما
عندما جلس بجانبها وعاد لها

ملاك بدموع:لسه برده زعلان مني،أنا أسفه ومش هعمل حاجه تغضبك تاني

سيف بحزن:هو أنا بزعل منك.
لو إتعصبت وإتنرفذت عليكي
برجع أصالحك تاني

ملاك بطفوله: طب سامحني يالا عشان إنت مسامحتنيش

سيف بنبره عاديه:مسامحك يا ملاك

ملاك بطفوله: لأ مش كده قولي"سامحتك من قلبي يا
ملاكي"
وأنت بتبتسم.

سيف بإبتسامته الجذابه:سامحتك من قلبي يا ملاكي.
عجبتك•••••

ملاك قامت بحضنه بفرحه وحب ودفنت رأسها في صدره
لتطمأن بالأمان والحنان معه
لأنها إعتقدت أنه لا يعاملها
بحب وحنان مره أخرى ولكن
إعتقادها خطأ.

وحضنها بقوه ودفن وجهه في عنقها وأخذ يملس على شعرها
بحب وأمان.

ملاك بحب:إنت عصبي أوي
يا سيف،وإتعصبت عليا جامد

سيف بصوت هادئ جدا:إحمدي
ربنا إنك بتتحركي وتتكلمي
دلوقتي،أنا كنت هموتك من
الضرب لحد ما تنزفي وتقعي
بس إفتكرت إنك حامل،ومرضتش أعملك حاجة

ملاك بطفوله:يعني أنا لما أولد
هتضربني جامد كده،زي ما قولت

سيف بحنان:مين قالك إني همد إيدك عليكي أصلا،إنما لو غلطتي يا ملاك مش هسامحك
وإنسي سيف القديم

ملاك كلبشت يديها وهي تحضنه وكانت ممسكه فيه 
بإحكام

سيف بحب:إنتي كده هتموتيني
يا حبيبتي

ملاك ببراءة:عشان متسبنيش

سيف بإبتسامه:مين قالك إلا هسيبك أنا قاعد جنبك أهوه

ملاك بطفوله:إسكت يا سيف
شويه،أنا عاوزه جو هادئ

سيف بحب:مانتي ممكن تسبيني
وهقعدك وأعيشك كمان في
جو هادئ ورومانسي كمان

ملاك بإبتسامه:لأ شكرا،عيش
لوحدك يا محترم،كده أحلي
بكتير.

سيف بحب: ليه••••
وقاطعته ملاك

ملاك بحب مسكت أذنه وضغطت عليها كالأطفال

ملاك بحب:هتسكت ولا لأ

سيف بضحك:أنا أسف ،ومش
هتكلم تاني

وقام بحضنها جيدا حتي لا يؤثر على الجنين،وفضل الصمت
وأخذ يشتم رائحتها بشرود
وأغلق عينيه.
************
سجي وآسر

كانوا مع بعض في المول التجاري،لتلبي ملابس زوجها
وأخذوا يتجولوا في المول
ولم تعجبها أي شيء ما

آسر بلهفه:الله البدله دي جامده
عجبتني

سجي بتعجب:هي حلوه ولونها
حلو كمان بس
قاطعها آسر•••••

آسر بأسلوب مضحك:بس إيه،
قوليلي عيب واحد في البدله دي

سجي بضحك:ضيقه طبعا 

آسر بخبث:ومالها الضيقه أنا
راجل برده مش ست

سجي بدهشة:أنت عايز تفهمني
إنك هتلبسها كده وتروحلي بيها
علي الشركه،علي جثتي يا آسر

آسر بإبتسامه إقترب من وجهها:مكنتش اعرف إنك بتحبيني أوي كده،وعشان
خاطرك مش هشتريها.

سجي بإبتسامه:مش جوزي حبيبي لازم أحبه وأغير 
عليه كمان .

آسر بحب قبلها من خدها بسرعه ما من غير ما تنظر له :مش يالا بقي

سجي بدهشة: إحنا في المول
مش في البيت

آسر وكان واقف خلفها:في البيت حاجات تانيه،ميصحش
نعملها هنا

سجي تكاد تفرقع منه ومن تفكير ذهنه

سجي بنفاذ صبر:إمشي قدامي
يا آسر وقولي إيه رأيك في
البدله إلا هناك دي.

آسر بإبتسامه:إنت رأيك إيه يا
جميل.

سجي بضحك:هتبقي حلوه عليك اوي،وهتخليك كاريزما
كده

آسر بضحك: حلوه أوي كاريزما
دي،خلاص عشان خاطرك نشتريها 

سجي بحب:بصي دي هتبقى حلوه عليك أوي

آسر بخبث: كفايه كده،مش هنطلع فوق قسم الحريم
نشتري حاجه ليكي ولا إيه

سجي بحب: لأ مش عايزه
وبعدين عندي كل حاجه

آسر بخبث:كل حاجه كل حاجه

سجي بذكاء:إنتي عايز تشتري
إيه بالظبط

آسر إقترب منها وهمس لها:
عايزك تشتري حاجات ليكي
لزوم غرفه النوم والباقي
إنتي عرفاه

سجي بصدمه:أنا مكنتش أتوقع
إنك بالاحترام ده كله ،إنت
طلعت قليل•••••

قاطعها آسر ووضع يديه على
فمها حتى لا تفضحه أمام أعين الناس

آسر بضحك:سجي حبيبتي ولا
كإني قولت حاجه،ماشي
وحياتك ما تفضحيني 
الناس واقفه بتبص علينا

وسحب يديه من علي فمها
ونظر لها بحب وتبسم.

سجي بحب ووعي: متقلقش
مش هتكلم،طول مانت محترم
ومؤدب كده هحترمك وأعملك
إلا نفسك فيه

آسر بغمزه:طب يالا عشان نحاسب ونمشي

سجي بحب: حاضر يا حبيبي
_______---_______
في فيلا سيف

ملاك كانت في المطبخ مع
داده فاطمه تجهز الفطور معها

ملاك بحب:أومال فين الجنيه
التركي يا داده

داده فاطمه:في التلاجه،هتلاقيها
محطوطه لوحدها على الرف

ملاك قامت بوضعها في أطباق
وأخرجت الفطار بأكمله علي
السفره،وكانت تضع أخر طبق
علي السفره وجدت سيف صاعدا على السلم بنشاط وحيوية إلي أن ذهب إليها
وقبله من خدها بحب

سيف بحب: صباح الخير يا ملاكي.

ملاك بحب: صباح النور يا حبيبي

سيف بحب:إنتي إلا عامله الفطار

ملاك بتوتر:لأ مش أنا

سيف بإبتسامه:عسل يا ملاك
إنتي بتسمعي الكلام،وده إلا بيحببني فيكي

ملاك بضيق:سيف بطني كبرت
أوي كإني هخلف توأم

سيف بضحك:بتهيألك يا حبيبتي
ده طبيعي والدكتور قالك باقي
شهر وهتولدي،متقلقيشي

ملاك بحب:لأ أنا حاسه إني هجيب توأم ،مش عارفه ليه

سيف بلهفه:ياريت يا ملاك يبقي عندي بنتين قمرات وصغيرين وشبه بعض كده

ملاك ببراءة:بس هتربيهم معايا
عشان مش هقدر عليهم هما
الإتنين

سيف بحنان:بس كده،أنا ممكن
اسيب الشركه،وأقعد عشانهم 
بس هما يجوا 

ملاك بحب:قريب أوي
وهتشيلهم علي دراعك كمان
دراعك مش هيقضي
علي دراعيك الأتنين

سيف بشوق:يارب ملاك أنا مشتاق أوي إني أشوفهم وأشيلهم.

ملاك بحب:بس لو جبت توأم
مش هخلف تاني،ولو جبت بنوته واحده هخلف مرة كمان

سيف بحب:إلا تحبيه،هانفذهولك

ونهض من علي السفره وقبلها
من يديها وإطمن عليها وذهب
إلي شركته.
&&&&&&&&&&&&&
في بيت آسر

سجي كانت ترتديه البدله 
وأخذت تربط له الجرافته
بحب وإنتهت من ربطها
ومسكت ياقه قميصه بإبتسامه

سجي بإبتسامه:آسر••••

آسر كان واقفا أمامها وتعجب
من أسلوبها ويكاد أن يجلس
معها ولا يذهب إلى شغله 
نهائيا

آسر بإبتسامه حب:قلب آسر

سجي بحب: عايزه أروح عند
ملاك النهارده

آسر بإبتسامه:أمممم••••
ليه؟؟؟!

سجي بحب:عشان محتاجه حد
يبقي جنبها إنتي ناسي إن هي
في أخر شهر وهتولد،وعارف برده إلا سيف بيبقي في شغله
يعني مفيش حد قاعد جنبها

آسر بلهفه:طب بمناسبة الحمل
بقي

سجي سحبت يديها عن باقه
قميصه

سجي بتعجب:ماله الحمل••••

آسر تعجب منها عندما سحبت
يديه فقام بمسك يديها ووضعها
حول عنقه بحب

آسر بحب:مش نفسك بنوته حلو شبهي كده مني 

سجي بخجل:لأ نفسي،بس مش
دلوقتي 

آسر بتعجب:ليه بقي ،عندك أسباب زوجيه ولا إيه،ولا إنتي
مش عاوزه تخلفي مني

سجي بحب:لأ طبعا،عايزه أخلف
منك،بس الصبر،
سجي بضحك:إيه مبتصبرش

آسر بضحك:لأ بهزر بس
وبعدين هنخلف إمتي،أنا مش
هصبر

سجي بإبتسامه:يوم ما تقول عايز أخلف،هوافق علطول

آسر بحزن:طب أنا عايز أخلف

سجي بدهشة:بالسرعه دي
أنا بحسبك تقولي بعد سنه
سنتين ،لكن دلوقتي

آسر بحنان:سجي أنا عايز أخلف
ومش هكررها تاني،ولا سنه ولا
سنتين،علطول،أنا بحبك ونفسي
في أخلف منك.

سجي بحب:هشوف••••
أنت تطلب وانا نفذ فوراً

آسر قبلها من يديها بحب ثم
قبلها من جبينها وودعها وذهب
إلي شغله.
&&&&&&&&&&&&
في فيلا سيف

ملاك بتعب:بطني بتوجعني أوي يا سجي

سجي بحب:يا حبيبتي إستحملي إنتي لسه في أول
الشهر التاسع

ملاك بألم حاد:لأ مش قادره
أنا حاسه اني هولد النهاردة

سجي بحب:علي حسب ما بسمع بيقولوا دي علامات الطلق وبتبقي مؤلمه اوي
يعني إنتي لسه بادري 
علي الأقل كمان ساعتين
كده على ما تروحي المستشفى

ملاك بصراخ:أنا مش قادره أستحمل تاني،خلاص أنا تعبت

سجي وهي تملس علي شعرها
: أنا مش حاسه أكيد بألمك
بس عارفه إنك تعبانه ومش
قادره كمان،بس لازم تصبري

ملاك بصوت متقطع:إتصلي بسيف خليه يجيلي بسرعه

سرعان وسجي إتصلت بسيف
وبعدها مباشرة إتصلت بالإسعاف لأن حالة ملاك إشتدت عن الأول،وكانت تصرخ
بصوت مرتفع من ألم الحمل
ومشاكله.
&&&&&&&&&&&
في المستشفى

سجي كانت أمام غرفة العمليات تنتظرها بشوق
ووقفت تدعي لها بالدعاء
حتي يخفف ألمها ويسهل
حالها.
وتفاجئت بدخول سيف وآسر
عليها مسرعاً

سيف بتوتر: ملاك كويسه الحمل تعبها،طمنيني يا سجي

سجي بحب:متقلقش هي هتبقي كويسه كلها دقايق وهتولد وتقوم بالسلامة

آسر بهدوء: ربنا يقومها بالسلامه

سيف كان قلقا عليها بشده وظل يذهب ويعود تكراراً
أمام غرفة العمليات وأخذ
يدعي لها ،وتفاجئ بخروج
ممرضه من الغرفه تنهض بسرعه وتفاجئ بممرضه
ثانيه تخرج من الغرفه
إذدادا توترا وقلقا عليها
ولا يعرف ماذا يدري
هل هي بخير أم تتوجع
هل تكون قد أنجبت أم لا
كان ذهنه يفوق من التعب
والتفكير في حالتها .

آسر كان يملس على ظهره بحب ويطمئنه 

آسر بهدوء:إطمن هي تبقي كويسه،شيل التوتر من جسمك
إهدي كده وروق 

سيف بخوف وقلق:أنا خايف عليها ليحصلها حاجه،اهم حاجه
هي مش مهم إلا في بطنها
أنا عايزها تقوم بالسلامه،وترجع
زي الأول.

سجي بحزن:ربنا معاها دلوقتي
كلها شويه وقت والدكتور يطلع
يطمنها

وإنتظروا الدكتور بنفاذ صبر
حتي يخرج إليهم ويطمئنهم 
ولكنه تأخر 

وبعد مرور نصف ساعة من
الوقت الإنتظار خرج الدكتور
إليهم ،وأسرع سيف إليه

سيف بتوتر وخوف: ملاك يا
دكتور حصل لها حاجة

الدكتور بحب:هي ولدت توأم
ولد وبنت،وصحتهم حلوه وكويسين،أما المدام،فهي مجهده من تعب الولاده،غير إن جسمها
ضعيف أوي وحمدنا ربنا إن
هي ولدت لأنها كانت هتفقد
وعيها،بسبب نقص في الفتامينات ومضاعفات حمل ،هي دلوقتي تحت
الأجهزة وركبنلها محاليل
ساعتين وهتفوق.

سيف بهدوء تام: يعني يا دكتور هتبقي كويسه وهترجع
زي الأول

الدكتور بحب:متقلقش لكل ده
هي هتبقي كويسه.ولو إحتاجتوني ،انا تحت أمركم
ببقي في مكتبي،

سيف بحب: شكرا يا دكتور

الدكتور بإحترام:ألف مبروك
بعد إذنكوا••••

آسر بفرحه:ألف مبروك يا سيف

سجي بفرحه جنونيه:ألف مبروك
يا سيف ،مش يالا عشان 
نشوفهم أنا مشتاقه اوي ليهم

سيف نهض إلي الغرفة ووجد
ملاك نائمه على الفراش ووجها
مصفرا ومتعبا وكان يظهر عليها
علامات التعب والإجهاد من الولاده ،ونظر إلي أولاده الصغار
وكانوا في في فراش صغير
بجانب ملاك

ومد يديه وحمل بنته بحب 
يكاد أن يدمع من فرحته 
المتوجهه.

آسر بلهفه: هات بقي أنا عايز
أشوفها،خليك في إبنك إنت لسه مشفتوش

سيف بفرحه:شيلها بهدوء،وسمي
دقيقتين وخدها منك تاني

سجي بفرحه:ده امور أوي ياسيف،وعسل،

وأعطته لسيف لكي يراه هو
الأخر وفرح به جدا،وحمد ربه
علي هذه النعمه.

آسر بلهفه:خد البنوته العسل دي
وهاتلي الولد أنا مشفتهوش 
هيبقي حبيب عمه ده

سيف بتعجب:ما تاخده أحسن
مش عارف كإني إنت أبوهم
وأنا مليش ستين لازمه،أول
مرة تشوف أطفال 

آسر كان يلاعب إبن سيف
بهمس وضحك،وتعلق به
بشده

آسر بفرحه: سبيلي بقي حبيب
عمه ده،أنا هاخده وأنا ماشي

سيف بغيظ: وبالنسبة لأهله
مش فاهم يعني،هتاخده على
الجاهز ولا إيه

آسر وهو يضحك مع إبنه بحب:إيه يعني كتير عليا
ولا إيه

سجي بحب:هتسميهم إيه يا
سيف

سيف بفرحه:هسمي البنوته العسل دي ،حبيبه أبوها
"مليكة" 

سجي بفرحه:الإسم ده في شبه
كبير من إسم ملاك،

سيف بحب:عشان كده سميتها
مليكة.علي إسمها.

سجي بحب:طب والولد،الأمور
ده،هتسميه إيه••••

آسر بحب:حبيب عمه ده مفيش
حد هيسميه غيري

سيف بغيظ:بقي حبيبك كده
وياتري بقي هتسميه إيه

آسر بفرحه:هسميه"آدم"

سيف بضيق: لأ،هسميه
'مالك"

آسر بضحك:إيه هتكون إمبراطورية"م"
ولا إيه،إسم آدم أحلي

سيف بنفاذ صبر:ماشي
يا سيدي،سميه آدم.

سجي بحب:يبقي آدم ومليكه

آسر بضحك:يبقي إسمه.
آدم آسر الجبالي ،إيه رأيك
يا سيف

سيف بغيظ شديد:هتكتبه بإسمك يعني ولا إنت شايف
إيه

آسر بضحك:لأ كنت بجرب إسمي بس.

سيف سمع صوت ملاك تهتف
بإسمه بتعب فأعطي لسجي
مليكه لكي تحملها

سيف بحب:حبيبتي،حمدل على السلامه

ملاك بتعب:أنا خلفت إيه

سيف بإبتسامه:آدم ومليكه

ملاك بإبتسامه: توأم

سيف بحب:أممم
أساميهم عجبتك

ملاك بفرحه:أي حاجه منك راضيه بيها.

سيف بحب:أنا سميت بنتنا
مليكه،وآسر سمي هو إلا سمي
آدم

ملاك بحب:آدم إسم جميل
ومليكه حباه اوي،فيها شبه
من إسمي

سيف بإبتسامه:عشان كده سميته مليكه على إسمك

ملاك بفرحه:أنا بحبك أوي
طب هي مليكه فيها شبه
منك ولا مني

سجي بفرحه ذهبت إليها لكي
تراه ملاك

سجي بحب:ألف سلامة ياحبيبتي،ومليكه أهيه
يا ستي عايزاكي

ملاك تعدلت وسندت جسمها
علي الوساده وأخذت مليكه
من سجي وقبلتها في خدها
بحب

ملاك بحب: سيف دي شبهك
بالظبط.

سيف بحب:بس عايزها تبقى
شبهك في الطبع،حنونه،وطيبه
زيك كده

سجي بضحك:آسر مش هيسيب
آدم النهارده،نام علي دراعه
ولسه برده شايله.

ملاك بضحك:مش هو إلا مسميه.

آسر بحب:أنا هاخد آدم،معايا
مش هسيبه بعيد عن عيني

سيف بغيظ:هات آدم ،وقوم
روح يالا

آسر بحزن مصطنع:ينفع كده
يا ملاك 

ملاك بحب:هو بس زعلان منك
عشان إتعلقت بيه أكتر منه
مانتي عارف سيف

سجي بحب: عايزه حاجه مني
حاجه مني قبل ما أمشي

ملاك بحزن:إنتي هتسبيني وتمشي

سجي بحب: متقلقيش هجيلك
من الصبح بادري وهقضي معاكي اليوم كله
وعشان تاخدي راحتك إنتي وسيف مش معقول هبات
معاكي كمان

ملاك بحب:ماشي أنا هسيبك
تمشي دلوقتي،بس بكره مش
هسيبك أبدا ،حتي تخفي
عليا شويه

سجي بحب قبلتها من جبينها
وودعتها

وآسر سلم على آدم وأخذ
يملس على شعره بحب،وقبله
من خده
ويتبع••••••
&&&&&&&&&&&&&&

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent