Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل الثلاثون والاخير 30 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل الثلاثون والاخير 30

البارت الثلاثون والأخير❤️

بقلم:مياده خالد ✍️

في فيلا سيف

بعد أربع سنوات
تستيقظ ملاك من نومها علي
أثر أطفالها الصغار الذي يقبلونها من خدها بحب

ملاك بحب: صباح الخير حبايب
مامي

آدم ومليكه: سباح "صباح"النور يا مامي

ملاك بحب: جاهزين تروحوا
الحضانه النهارده

آدم بضحك:طول عمري جاهز
يا مامي

ملاك بحب:وإنتي يا مليكه

مليكه بثقه:جاهزه ومستنيه
السندوتشات بتاعتي

ملاك بتعجب:طالعه شبه باباكي
بالظبط واثقه من نفسك وقويه

آدم بلهفه:وأنا يا مامي شبه
مين

سيف دخل الغرفه وقبل أطفاله
الصغار بحب وتملك،وجلس
بجانبهم على الفراش

سيف بضيق:شبه آسر ،الله يكحمه 

آدم بضيق طفولي: متقولش على حبيبي آسر كده تاني
لو قولت كده مرة تانيه عليه
هقوله

سيف بتعجب:وتقوله،هقول إيه
تربيته••••

آدم بحب:بابي ،آسر قالي إنك
بتحب البنات أكتر من الولاد
وقالي كمان إن إنت بتحب
مليكه عني،الكلام ده سح يا
بابي

سيف في نفسه: الله يحرقك يا
آسر،أنت بتقول للولد إيه

سيف بحب:لأ يا حبيب بابا
أنا بحبكبوا إنتوا الأتنين وبموت
فيكوا كمان،وعمري ما هفضل
حد عن التاني،ومتسمعش كلام
آسر تاني
أستوووووووووب

آدم:عمره أربع سنوات،يشبه ملاك في شكلها وعينيه بنيتان
مثل عيون سيف ذو البشرة البيضاء الصافية وشعره أسود
وطويل يشبه شعر سيف تماما
ويتميز بخفه دمه.

مليكه:عمرها أربع سنوات توأم
آدم وهي تشبه سيف تماما
في طبعه الحاد واثقه في
نفسها،عينيها خضراء تشبه
عيون ملاك،شعر أشقر خفيف
ذو البشرة البيضاء،تتميز باللباقه

#نكمل#

مليكه بوعي:بابي بيحبنا إحنا
الإتنين وعمره ما فرق بينا

سيف بفرحه:دي تربيتي بقي
تسلميلي حببيبه بابا

آدم بطفوله:يالا مامي عسان تعملنا السندوتشات أنا ومليكه

ملاك بحب:ثواني ويكونوا جاهزين.

ملاك حضرت لهم السندوتشات
ووصلتهم إلي الباص وذهبت
إلي غرفتها،وجدت سيف جالسا
علي الأريكة بحزن

فذهبت إليه وجلست بجانبه
ومسكت يديه بحب.

ملاك بحب:حبيبي زعلان ليه
النهارده.

سيف بحزن مصطنع: دلوقتي حبيبك

ملاك بحب: لأ طبعا،في كل الأوقات••••
ملاك بتفكير :أممم•••ده كله
عشان مصبحتش عليك الصبح

سيف بتحدي:أي ده كله

ملاك بحب:مانتي عارف،ولادك
بيحبوا يصبحوا عليا بادري
ومش بلحق أصبح عليك

سيف بحب:برده تصبحي عليا
بعدهم،مش تعبريني خالص

ملاك بهيام:حاضر••••
إنت إلا في القلب وبفتكرك
علطول

سيف بحب:يعني لسه بتحبيني
شبه الأول

ملاك بحب:هو أنا بطلت أحبك
عشان تقولي لسه بتحبيني
طول عمري بحبك وبموت فيك
يكفي بس إنك أبو آدم ومليكه

سيف بحب:وعشقك كمان•••

ملاك بخجل:متنساش ترجع بادري عشان سجي عزمانا
علي الغدي

سيف بضحك:يعني أنا زهقان منه ومن مشاكله في الشركه
هرجع أروح عنده تاني

ملاك بضحك:آدم لو سمعك دلوقتي ،كان زعل منك،ومش
بعيد يروح يقوله

سيف بضحك: الحمدلله إلا هو
مشي.

ملاك بضحك:طالع شبه آسر
بالظبط دمه خفيف

سيف بغيظ:تربيته،عاوزاه يطلع
إيه إمام جامع،كفايه بس أخلاق
آسر لوحده،تربي أجيال المستقبل

ملاك بضحك: آدم هيفرح أوي
خصوصاً لما يعرف إنه رايح
عند آسر وچودي 

سيف بضحك:هيعملك فرح النهاردة،مش بعيد يروح لوحده
عشان ياخد راحته

ملاك بحب:ربنا يخللنا ولادنا ونربيهم أحسن تربيه،ونشوهم
وهما بيكبروا قدامنا

سيف وهو يقبلها بحب من يديها:يارب يا حبيبتي.ربنا
يخليكي لينا.
&&&&&&&&&&&&
في بيت آسر 

آسر بحب:حبيبه قلب بابا إلا مجنناه من جوه،بتبكي ليه

سجي بحب:إقعد جنب جودي
علي ما أجبلك الفطار أنا مجهزاه .

آسر وهو يلعب مع إبنته الصغيرة بمشاكسه:خليكي إنتي
هجبلك الفطار لحد هنا.

سجي بتعجب:وجودي مين إلا
هيسكتها مش هبطل عياط
وإنت قاعد جنبها أومال لما 
تمشي هتعمل إيه.

آسر وهو يهمس لأبنته:بسس
بطلي عياط،عشان آدم جاي
عندنا النهارده وهياخدك مني
بس أنا مش هسيبه ياخدك
لإنك عقل وروح وقلب بابا

أستوووووووب؟؟!

چودي:عمرها سنتين تهمس بلسانها وتضحك دائما تشبه
آسر في طبعه الخفيف والمضحك ذو البشرة البيضاء
عينيها جملي تشبه عيون آسر

#نكمل#
سجي بضحك:كده بقي هتفهمك
مبتعملش حاجه غير بتضحك
وبس 

چودي كانت تضحك وتهمس
بإسم آدم ولكن لا تستطيع
نطق إسمه كاملاً.

آسر بضحك:بصي ضحكت زي
س

اعه ما سمعت إسمه،

آسر ينظر لچودي:إنتي بتحبيه
أكتر مني،طب أنا هسيبك
ورايح علي الشغل

سجي بحب:متنساش ترجع بادري

آسر أعطي لها چودي يكاد أن
يأخذها معه لأنه يعشقها تماما
وقال لسجي

آسر بحب:خلي بالك منها كويس،ومش هتأخر 

وقبل إبنته الصغيرة بتملك
وحب من خدها،ثم قبل زوجته بحنان من يديها،وغادرهم وذهب
إلي شغله.
$$$$$$$$$$$
في فيلا سيف

بعد فترة من الزمن عاد آدم ومليكه من الحضانه وذهبوا
إلي غرفه ملاك لكي يروها
وبالفعل وجدوها هناك في
الغرفه تؤدي فرضها،وإنتظروا
حتي تنتهي من فرضها

ملاك إنتهت من تأدية فرضها
ونهضوا إليها مسرعا ليحتضونها

آدم ومليكه في صوت واحد:
جمعا يا ماما

ملاك بإبتسامه:إسمها حرما يا
حبايب مامي

آدم ومليكه بإبتسامه:حرما يا ماما 

ملاك بحب:جمعا إن شاء الله
إيه أخبار الحضانه النهارده

مليكه بلهفه:مامي،إنتي متعرفيس
إيه إلا حصر"حصل"النهارده 
في الباس"الباص"وإحنا راجعين

ملاك بهيام:إيه إلا حصل

آدم بضيق طفولي:لأ يا مامي
مفيش حاجة حسلت"حصلت"

مليكه بحب:بسي "بصي"يا
مامي وإحنا في الباس"الباص"
آدم قال لواحده قاعده قساده
"قصاده"هو القمر بيطلع بالنهار

ملاك بدهشة:إنت يا آدم ،بتعاكس البنت،ماما علمتك
كده

آدم بخجل طفولي:عمو آسر
هو إلا علمني كده

ملاك بحب:عمو آسر كبير وبيقول الكلام ده لسجي وجودي،أما إنت صغير،وبرده
لما تحب تقول الكلام ده
قوله لمليكه ،لبابا،لجودي،
قرايبك بس.

آدم أسرع إلي حضنها وحضنها
بحب وقبلها من خدها

آدم بحب:أنا آسف يا ماما

مليكه بثقه:وأنا يا مامي،معملتس أي مساكل 

ملاك بحب:إنتي شطوره وذكيه
كمان،وأنت يا آدم شطور،وعسل
كمان

آدم بحب:بابي هيرجع الشغل
إنتي

ملاك بحب: كلها نص ساعة 
ويجي ،علي ما تجهزوا كده
وتلبسوا حاجه حلوه،عشان
راحين عند عمك آسر وچودي

آدم وهو يدبدب قدميه لأعلي
وأسفل من الفرحه.

آدم بفرحه:سواني"ثواني"يا ماما ونكون جاهز

وقبل ملاك من خدها بحب،وذهب إلي غرفته مسرعا
يرقص ويغني من فرحته

ملاك بضحك علي أسلوبه:وإنتي
يا مليكه هتخليكي واقفه

مليكه بحب:هروح يا مامي حالا
بس لازم أمسي "أمشي"براحه
عشان متعورسي"متعورشي"

ملاك بفرحه:ربنا يكملك بعقلك
كمان وكمان يا حبيبه مامي

وذهبت مليكه إلي غرفتها بهدوء ،ونهضت ملاك إلي الدولاب لكي تحضر ملابسها
وملابس زوجها.وتفاجئت بيد
تحاوط خصرها من الخلف
ورأس تميل على كتفها 

سيف وهي يهمس بجانب أذنيها: وحشتيني••••

ملاك بفزع:خضيتني يا حبيبي

سيف بحده:مين هيلمسك غيري
يعني في الفيلا

ملاك بعناد طفولي:في طبعا،مش
إنت لوحدك بس

سيف بغيره شديده:آدم ومليكه
أكيد،طب وياك أشفهوم يعملوا
زي دلوقتي كده،أخرهم تحضنيهم وتبوسهم بس.

ملاك وهي تلتفت إليه وتلعب
في شعره الذي مازال يجننها

ملاك بإبتسامه:هو أنت هتغير
من قلوب وحبايب ملاك ليه

سيف بغيره:طب سيبي شعري
وروحي عند قلوب وحبايب ملاك.

وإتجه ناحيه فراشه بغيظ وغيره،ولكن ملاك نهضت إليه
مسرعا وحضنته بحب من خصره قبل أن يجلس على
الفراش .

ملاك بحب: متزعلش مني،أنا
كنت بتشاكل معاك،كنت عايزه
أشوف ردة فعلك هتكون عامله
إزاي لكن طلعت غيور أوي،ودي
أكتر حاجه بتحببني فيك

إلتفت سيف إليها ونظر لها
بإبتسامه حب ومال بجسمه عليها ليقبلها ولكن قاطعه صوت
آدم••••

آدم وهو يضع يديه علي فمه:
بابي أنت بتعمل إيه في مامي

سيف بدهشة وتوتر: لأ يا حبيبي مبعملش حاجه

ووقف كلامه ثم تكلم بتحدي:
وإنت مالك مراتي وأنا حر فيها
أنا بس إلا أبوسها وأحضنها

آدم بغيره طفوليه:لأ أنا إلا أبوسها وأحضنها بس،عسان"عشان"
هي مامي،لكن أنت بابي وميصحس تعمل كده

سيف بغيظ:وحياة أبوك،أنا ميصحش أعمل كده ،أومال 
أنا جايبك إزاي

ملاك بخجل: سيف هو ميفهمش الحاجات دي،
وخليك أنت الكبير وخده
علي قد عقله

سيف بحب:تعال يا حبيب بابي
إقعد علي رجلي

آدم ذهب إليه مسرعا وجلس
علي قدميه بفرحه ما

سيف بحب:قولي إيه الحلاوه
والشياكه دي

آدم بفرحه:إنت إلا عثل وثكر
يا بابا

سيف بضحك:إيه اللسان إلا بينقط سكر ده

آدم بفرحه:بابي يالا إجهز عسان
منتأخرش على عمو آسر حبيبي وچودي حبيبتي

ملاك بحب:بقوا حبيباك خلاص
ونسيتنا أنا وبابا

آدم بحب: لأ مامي،أنا بحبكوا
برده وعمري ما هنساكوا 

سيف بحده مصطنعة:طب يالا
إطلع عشان عايزين نغير هدومنا أنا ومامي

آدم بفرحه:سواني" ثواني" وتكونوا جاهزين
******""******
في بيت آسر

سجي كانت تتحدث مع مامتها
في الهاتف وإنتهت من حديثها
معها ونهضت إلي غرفه النوم
لأنها سمعت صوت آسر يناديها

سجي بضيق مصطنع وهي تقف على أول الباب:نعم ياسي
آسر 

آسر بضحك:يا خربيت رومانسيتك بتخليني أخرج 
عن شعوري

سجي بضحك:وبتخرج تروح 
فين 

آسر بخبث:بتروح عندك

ونهض إليها وأمسك يديها وأدخلها داخل الغرفه وقام 
بقفل باب الغرفه جيداً

سجي بقلق:إثبت مكانك،كمان 
شويه جيلنا ضيوف

آسر وهو يقترب منها بلهفه ما:بذمتك مش نفسك في أخت
لچودي.

سجي بوعي: لأ طبعا،مش دلوقتي خالص.

آسر وهو يقترب منها:هتندمي•••

سجي بتعجب:إنت عليك أوقات
أعوذ بالله منك.

وأخيراً آسر أمسكها من يديها
ونهض بها إلي المرآه.

آسر بإبتسامه:طب يالا إربطيلي
الجرافته 

سجي بتعجب:مانتي بتعرف تربطها،ولا بتلكك

آسر بحب:بتلكك،مراتي وهتربطلي الجرافته إيه يعني 

سجي بدأت تربط له الجرافته
بحب،وكان يحاوطها من خصرها
ويضمها أكثر إليه تكاد أن تلتصق في جسمه.

سجي بتعجب:هو إنت هتاكلني
إبعد شويه خليني أعرف أربطهالك.

آسر بخبث: لأ يا حبيبتي خدي
راحتك خالص،أنا معاكي لحد
بكره الصبح

سجي بحب:صبور أوي إنت

آسر بحب:شبهك يا حبيبه قلب
آسر إنتي.
&&&&&&&&&&&&
في فيلا سيف

ملاك كانت أمام المرأة تعدل
حجابها بإحكام وآدم على يمينها يعدل ملابسه ومليكه
علي يسارها بتمشط شعرها
وسيف خلفهم يستقيم باقه
قميصه

آدم بفرحه:أنا خليت"خلصت"

مليكه بفرحه: وأنا خلست

ملاك بضحك:وأنا خلصت•••

سيف بحب:وأنا لسه هاخلص

آدم ومليكه أخذوا ينظروا إليه
بضحك علي تأخيره البطئ

مليكه بضحك:بابي أنا بطئ أوي

سيف بتحدي: أكيد،مانا لازم إظبط نفسي كويس جدا
عشان أبقي حلو وجذاب

آدم بمرح:شاطر يا بابا••••
إنت أذكي مننا.

سيف بإبتسامه:أنا خلصت

آدم ومليكه في صوت واحد:
يالا بينا.

سيف قام بحمل آدم علي معصمه اليمين،وحمل مليكه على معصمه اليسار،وملاك تنهض خلفهم وهي مبتسمة وسعيدة
إلي حد ما من عائلتها المحبوبه.
###########
في بيت آسر

بعد إنتهاءهم من الغداء ذهبوا
جميعهم إلي حجرة التلفاز

سيف بحب:سفره دايمه

سجي بحب: ديما يارب

آسر بضحك:قولي يا حبيب عمه
آسر سيف بيعاملك حلو وأنا
مش موجود

آدم بضحك طفولي:أحثن"أحسن" منك يا آسر

آسر بدهشة: أحسن مني،
أمممم••••
آدم حبيبي مش إحنا متفقين
إلا إحنا أصحاب،قولي بقي أبوك ده قال عليا إيه 

مليكه بحب:بابا عثل،ومش بيقول حاجه على حد ،سح
يا بابي.

سيف بفرحه:صح يا روح بابا

سجي وهي تنظر لآسر:إتعلم شويه،شوفت مليكه عاقله وعسل إزاي.

آدم بمرح:وأنا يا خالتوا سجي•••

سجي بضحك:وإنت قمر ودمك سكر كمان

آسر بفرحه:تربيتي••••

آدم بحب:يعني أنا شبهك يا عمو آسر،أنا نفثي"نفسي"أطلع
زيك 

سيف بحزن:مش معني آسر،مش
عاوز تطلع شبهي كده

ملاك بحب:إنت وآسر حاجه واحده،يعني ما تختلفوش عن
بعض كتير

مليكه بمرح:لأ يا مامي،بابا حاجه تانيه خالص.

آسر بضحك:بت إمشي من هنا
طالعه لأبوكي،الخالق الناطق
مش كفايه أبوكي في الشركه
أرجع ألقيكي هنا كمان.

مليكه بثقه:يشرفني إني أطلع
سبه"شبه"بابا 

آسر بتعجب:ده يشرفنا كلنا
يا مليكه هانم،إهدي كده،هتتخانقي ولا إيه

مليكه بضحك:أنت خوفت يا عمو••••

آدم بمرح:آسر حبيبي مس بيخاف وقوي جدا•••

آسر بإبتسامه:أهو ده الكلام
عرفت أربي

سيف بضيق:تربيه سوده بعيد
عنك،
ونظر إلى سجي:سجي ربي إنتي چودي متخلهوش يربيها
كفايه سي آدم وسلوكه العاليه

ملاك بحب:أومال هي فين چودي

سجي بحب:نايمه جوه على السرير بعد عياط أد كده

آدم بفرح:والنبي يا خالتوا أدخل ألعب معها

مليكه بمرح: وأنا يا خالتوا

سجي بضحك: ماشي يا حبايب
مامي،وخلوا بالكم منها

آسر بحب:آدم چودي دي خطيبتك خلي بالك منها كويس
ومزعلهاش

آدم بفرحه:حاضر يا عمو آسر
مش هزعلها خالس"خالص"

سيف وهو ينظر لآسر:ومين قالك إلا أنا هناسبك أصلاً

آسر بهيام: بكره الأيام هتورينا
وتيجي برجليك تطلبها مني
وأنا يا وافق يا موافقش
بس عشان غلاوه آدم عندي
هوافق.

سيف بغيظ:ليه إن شاءالله
هيناسب مين،ميكنش الملك فاروق الأول

سجي بضحك: لأ هتناسب 
آسر الجبالي أكبر مهندس معماري،مش قليل طبعا

آسر بضحك:بيضمر فيكي العشره والحب،بتثبيتلي إني أخترت صح.

ملاك بإبتسامه: أنت فعلا إخترت صح،سجي دي عسل
ويا بختك بيها

سجي بحب:إنتي ديما بتجامليني وتقفي معايا
ربنا يخليكي ليا.

سيف كان يبتسم لملاك بحب
من حنيتها وطيبتها التي تجعلها أكثر وسامه وحبا للناس
ويكاد أن يدخلها داخل قلبه
حتي لا تحدث أحد غيره

ملاك بحب:مش ناويه تيجيبي
أخت لچودي تاني

آسر بحب:كنت لسه قايلها من
شويه وإحنا في أوضه النو••••
وقاطعته سجي

سجي بخجل:قريب إن شاء الله
بس علي ما چودي تكبر شويه

وتوعدت لآسر وتكاد أن تغلق
فمه تماما حتي يتكلم بتوازن

وبعد مدة طويلة غادر سيف
وأسرته .

وذهبوا إلي الفيلا بسلام وحب
ونهض كل من آدم ومليكه إلي
غرفتهم ونهض سيف وملاك
إلي غرفتهم 

بدلت ملاك ملابسها وكذلك زوجها سيف وإتجهت إلي 
الفراش لتنام في أحضان
زوجها

ملاك بطفوله: قولي بحبك

سيف بإبتسامه:يا ربي وقعت
في حب طفله صغيره

ملاك وهي تضمه أكثر إليها:
طب إيه يعني مانا وقعت 
في عشق مجنون 

تمت 

لقراءة ومتابعة روايات جديده وحصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا 

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent