Ads by Google X

رواية تيمو الفصل الرابع و الثلاثون 34 - بقلم ولاء فتحي

الصفحة الرئيسية

     

رواية تيمو الفصل الرابع و الثلاثون 34  -  بقلم ولاء فتحي


34 )
في الشركة قاعد باسل وشريف وسيد  بيحاولو يوصلو اخر مكان كان فيه تميم فين وممكن يراجعو كاميرات ايه 
دخل عليهم علاء وكامل  والد ملك
كامل : ايه يا شريف الي سمعناه دا 
شريف : عمي اهلا اتفضلوا  اهلا علاء بيه
علاء :ك عمي برضه يا شريف ولا ايه طمنا خير في ايه 
شريف : والله انا مش عارف لسه في ايه احنا عاملين تحرياتنا علي اعلي مستوي  
كامل : هو مكنش معاه حراسه 
باسل : للاسف تميم مبيحبش الحراسه وبيحب يلف لوحده 
كامل : شخص زي دا مش بالحب طيب تتوقعو مين اعداءه 
سيد: اي رجل اعمال في السوق له اعداء كتير  بس الفكرة ان تميم محدش يعرفه شخصيا الا قليلين جدا 
كامل : انا عارفك انت 
سيد: ايوة يا فندم انا تلميذ سعادتك وصاحب الشركة المسؤله عن تامين شركان شومان  وكل الشركات التابعه لها 
واثناء الحديث 
باب المكتب فتح وتدخل منهارة 
سعاد : شريف ابني فين يا شريف 
اخوكم فين وتبكي ليقوم شريف وباسل جري لضمها ب حنان 
باسل : خالتو اطمني 
شريف : خالتو متقلقيش هيكون بخير 
ليلتفت علاء وكانت صدمته 
علاء : سعاد 
وهي تبكي : الخبر دا صحيح تميم مختفي ابني مختفي انا مقدرش اعيش من غيره 
باسل : خالتو غلط علي صحتك كدا 
شريف : هيرجع بحياتي وعمري هرجعه يا خالتي انتي عارفه 
علاء : اهدي يا سعاد هيكون كويس 
سعاد: انا عاوزة اشوفه تميم  هو سندي 
علاء : متخافيش يا سعاد تميم هيكون بخير اهدي انتي بس 
سيد: سعاد هانم ثقي بينا  تميم هيكون بخير احنا لسه متاكدناش من الخبر  
سعاد : متاكدتوش ازاي تليفونه مغلق مرجعش امبارح 
شريف : خالتو تميم لما بيتضايق احيانا بيختفي  تعالي هوصلك ترتاحي 
باسل : لاء خليك انت انا هوصلها الاول اطمن علي ضغطها وترتاح ومتنساش تشوف موضوع الي تم في المستشفي يجوز دا مع دا فاهمني 
علاء : ارجوكي تهدي يا سعاد ومتقلقيش تميم زي مايا بنتي 
سعاد : انا مش همشي الا لما اطمن عليه 
انا عاوزة ابني يا علاء ارجوك  عاوزة ابني تميم وميسون هما كل حياتي مقدرش اعيش من غيره من غير ابني هموت  
علاء وقد تمزق قلبه عليها وهي منهارة  تنهد وهو يتحدث معها اوعدك مش هدخل بيتي ولا هشوف راحة الا وتميم في حضنك 
في هذه الاثناء كان شريف ينظر اليهم وهو مكتوف الايدي وتذكر ان سيد قال له ان علاء وسعاد يتقابلا في النادي ولكن لا يعلم ماذا يحدث
نفض كل افكارة وتذكر اخاه الاكبر 
باسل : ارجوكي يا خالتي تعالي معايا  
وهمس الي شريف انا هديها مهدئ واطمن عليها وارجع لكم 
شريف : لاء خليك انت جنبهم في البيت مينفعش نسيب البيت احنا الاتنين انا هنا وانت خد بالك منهم 
سيد جهز لهم حراسه وزودها وياريت حراسة بنات داخل الفيلا معاهم ونظر لاخاه
باسل  ميسون وخالتي يروحو علي الفيلا عند بيلا او شيما مش عاوز تشتيت 
علاء ظل ينظر الي طيفها بحزن وافاق علي صوت كامل انت تعرف خالة شريف يا علاء ولا ايه 
علاء: دي سعاد يا كامل 
كامل : طيب يلا انا المعلومات الي اخذتها دي ممكن تفيدنا وهطلع علي الوزارة وهناك اعرف ملف كل واحد فيهم 
شريف : اسف يا جماعه  سيبتكم انا وسيد كنت لازم اطمن علي خالتي 
سيد:  هستاذن انا ارتب موضوع كدا وارجع 
دخلت السكرتيرة 
السكرتيرة : مستر شريف في اميل علي  ميل مكتب مستر تميم  اعتقد مهم ولازم حضرتك لازم  تشوفه بنفسك  
.........................
يا باشا انا قولت يتنقل في سريه تامه للمكان الي هبعتهولك
الباشا : يا روماني   انت قولت هتبعد عن الموضوع دا علشان متتورطش
رامي : وانت بتاخد اوامرك من مين فهمني سربت ليه معلومات وجوده  مش الكبار قالو في سريه 
الباشا : ايوة بس انتو وعدتوني انه هيكون تحت تصرفي 
رامي : يروح زي ما قولت والا هبلغ الي فوق بالي كنت هتعمله بدون اوامرهم 
الباشا : اوامرك يا روماني بس انا عاوز كدا 50%
رامي: موضوع النسب دا هنشوفه ومتنساش ان الغرض الاساسي اكبر من العضمة الي انت باصص ليها 
المستشفي وبنك الدم بتاعها الي بيكسب  بحر الماظ
الباشا : ما البت اتقفشت 
رامي: مين قالك ان مكنش في غيرها انت غبي اوي يا باشا ثم ان في حساب مخلصش بينه وبين البرنس
الباشا : البرنس مش سافر ولا ايه
علاء : لاء هيرجع وانت عارف انه واجهه وبيعرف يضبطنا كويس مع الكبار  تعليم اجنبي بقي وشياكة 
الباشا : امرك يا روماني 
.............................
كارم : انا عاوز ليلي يا منه هي فين
منه الممرضه : هي للاسف مجتش انهارده 
كارم : ليه مجتش هي وعدتني انهارده انها هتجيب نسمه   تقعد معايا وتجيبلي التوال والفرشه وارسمها في الجنينه 
منه :  يا بختك يا ليلي هتترسمي في الجنينه
كارم : ليلي مين الي هتترسم يا رخمة بقولك نسمه انتي بتسمعي نص الكلام والنص التاني لاء
منه : انتي عصبي ليه يا استاذ كارم بس وبعدين انا غلطانه اني قولت لك انك ترسم ليلي  بدل ما نسمه هتجري منك وتقطع نفسك ليلي هتقعد ساكته وتسمع الكلام 
كارم : روحي يا منه هاتي رقم ليلي واطلبيهالي بسرعه 
منه : اقولك علي اقتراح ما ترسمني انا علي ما نسمة تيجي 
كارم : انتي اتجننتي يا منه 
منه : لا والنبي نفسي اترسم وتكبر الجناحات كدا وانت بترسمني
كارم: جناحات ايه يا متخ لفه انتي هو انتي مش شايفه نفسك
منه : مش انا ملاك الرحمة يبقي تعملي جناحات الله 
كارم: روحي هاتي رقم ليلي عاوزها تجيبلي نسمه  زي ما وعدتني 
منه : انا مش معايا رقمها ودكتور باسل مجاش علشان اجيب منه رقمها 
كارم بعصبيه وزعيق : اتصرفي احسن لك 
منه : طيب خلاص انا هتصرف 
وخرجت وهي بتبرطم
شور ايه دي انا الي غلطانه اني بشتغل في القسم النفسي دا كلهم بيزعقولك يا منه يا منه 
قابلتها زميلتها 
ايه يا منه هو انتي اتعديتي واتجننتي من القسم النفسي
منه : كلهم بيزعقولي ويتعصبو عليا ولسانهم يطول الممرضه : كله بتمنه يا اختي انتي بتقبضي 3 اضعافنا 
منه : قرو بقي عليا اعملكم مجنونه واوريكم
جاتكم القرف عنيكم مدورة محدش راضي بحالة
...............................
باسل في المستشفي 
خلو بالكم منها كويس جدا وتابعوها 
الطبيبه : متقلقش يا دكتور تمام 
منه : دكتور باسل دكتور باسل 
باسل : ايه يا منه انتي كمان 
منه : كارم باشا قالب الدنيا علي مدام ليلي ومجتش
باسل : ايه ليه في ايه
منه : عاوز نسمه علشان يرسمها وعاوز رقم مدام ليلي وانا معرفوش
باسل : طيب انا هشوف ليلي مجتش ليه 
في دخول ليلي 
صباح الخير يا دكتور اسفه علي التاخير بس 
باسل : لاء خالص يا ليلي في ايه 
ليلي : انا قطعت النت عن البيت علشان طنط شيما متعرفش الي حصل 
باسل : احسن كفاية خالتو هنا تعبانه 
ليلي : طنط سعاد مالها 
باسل : منهارة خالص وادينها مهدئ المهم انا عاوزك تشوفي باقي الشغل مع ملهم ضروري بنفسك وكمان  شوفي كارم عاوز ايه
ليلي :  اه وعدته اجيب له نسمه يرسمها بس  معرفتش 
باسل : ليلي ارجوكي تخلصي وترجعي البيت مش عاوز شيما لوحدها وانهارده في حراسه بنات هتيجي البيت اتصرفو بهدوء
ليلي : وتميم مفيش اخبار عنه 
باسل : ادعيله وادعي لنا يا ليلي 
ليلي : متقلقش انا واثقه في ربنا هو حد كويس وبيعمل كل خير اكيد ربنا هيقف جنبه
باسل : يارب يا ليلي يارب عن اذنك
......................................
ملك : اهدي يا مايا هيكون بخير
مايا : قريتي الخبر 
ملك : مايا بابا واونكل علاء راحو ل شريف علشان يفهمو الدنيا فيها ايه 
بس انتي لازم تكوني قوية
مايا : انا مش متخيله ان يجراله حاجة
ملك: ما انتي واقعه اوي اهو امال مدوخاه وواجعه قلبه ليه
مايا : يرجع بس وانا هقوله اني موافقه ومش هقدر ابعد عنه وراضيه بيه سواء كان طباخ او حتي بواي مش رجل اعمال 
ملك : الحب مرمطة يا عيني  عليكي قومي بقي كلي وخدي الدوا ويلا نشوف الشغل وعمو هيشوف موضوع تميم 
مايا : انا مش هقدر اكل ومعرفش عنه حاجه 
ملك: مش يمكن بيفكر ودي اشاعات ولو ان بصراحة الواد رومانسي شوفتي عملك ايه شوفتي الورد 
مايا  جلست تتذكر ما فعله لها  من جو لطيق ورومانسي ليخبرها بحبه ويحكي لها عن حياته وذهبت واحضرت وردته الغاليه التي اهداها اليها وجلست تشبع انفساها من عبقها بكل حب 
ملك : والله متخيلتش دا كله يطلع منه الي يشوفه يقول جبل تلج 
مايا : وبعدين معاكي يا ملك هو شريف برضه اتمرمط علشانك 
ملك : طيب قومي يلا علشان لما يرجع يلاقي الورده منتظراه
...........................
الباشا: الواد فاق ولا لسه 
المجهول : فاق وكان هيكسر الدنيا بس احنا ضبطناه طلع مش عيل خرع ويتعمل له حساب 
عور 3 رجاله بس خدرناه تاني 
الباشا : متقربوش منه واجهزو هننقله 
المجهول : ايه والخطة 
الباشا : روماني غير الخطه 
المجهول : وانت وافقت 
الباشا : لاء اي غدر من روماني هو عارفني والمهم نقبض
المجهول : وهيتنقل فين 
الباشا : في الوكر القديم ومنه علي ..................
........................................................
ذهب شريف وفتح الميل وانتفض وهو يقول 



google-playkhamsatmostaqltradent