Ads by Google X

رواية من نظرة حب الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية من نظرة حب الفصل الرابع والثلاثون 34 

"34"


نزل مالك بعد ما حبس نسمة في الاوضة اول ما شافته ثريا راحتله بسرعة 


ثريا : كنت فين ي مالك وسايب الضيوف ي ابني 


مالك : مفيش ي ماما 


ثريا : عملتي اي مع نسمة انا شوفتك وانت ساحبها وطالع بيها علي فوق 


مالك : معملتش 


ثريا : طب هي فين 


مالك : فوق في الاوضة انا قفلت عليها 


ثريا : انت اتجننت ازاي تعمل كدة هات المفتاح ي مالك 


مالك : مش هتطلع من الاوضة قبل ما الخطوبة تنتهي والكل يمشي 


ثريا : ليه ي ابني كدة دي خطوبة اختها 


مالك : انا مكنتش عاوز اعمل كدة بس هي اللي اضطرتني وعاندت واتحدتني وانا وريتها اقدر اعمل ايه 


ثريا : مالك انت اي اللي حصلك 


مالك : مفيش ي ماما ما انا كويس اهو 


ثريا : طب اي السبب في اللي عملته فيها 


مالك : لانها كانت واقفة مع حاتم 


ثريا بضحك : يعني بسبب غيرتك دا انت خضتني 


مالك : ماما انا هديكي المفتاح بس اوعي تفتحيلها 


ثريا : عيب ي ابني انت مش واثق فيا 


مالك وهو بيبص لها بنظرة شك : لا ازاي طبعا واثق فيكي 


ثريا : يلا بقي الضيوف عاوزينك 


مشي مالك وسابها وهي فضلت تبص عليه لحد ما لقته مشغول طلعت لفوق بسرعة سمعت صوت خبط علي باب اوضة وعرفت ان نسمة موجودة فيها وفتحت الباب 


نسمة : كويس انك جيتي 


ثريا : معلش ي نسمة انا والله ما كنت اعرف انها توصل معاه لكدة 


نسمة : ابنك دا مجنون دا سحبني وجابني هنا غصب عني وفضل يزعق وقام حابسني 


ثريا : معلش خليها عليا المرة دي وبعدين ما انتي اللي استفزتيه 


نسمة : انا وانا عملت اي ليه انا اصلا مليش علاقة بيه 


ثريا : واقفتك مع حاتم هي اللي خلته يعمل كدة 


نسمة : وهو ماله اقف مع حاتم ولا مع الجن الازرق حتي يتدخل ليه 


ثريا : هو غار عليكي اول ما شافك واقفة معاه وبتضحكي 


نسمة : بردوا مش فاهمة هو ماله 


ثريا : لانه بيحبك 


نسمة : بيحبني انا 


ثريا : ايوة بيحبك واحنا كلنا عارفين بس هو مكنش عاوزك تعرفي دلوقتي 


نسمة : طب امتي وازاي 


ثريا : مقدرش اقولك امتي وازاي لان مفيش ميعاد محدد للحب وانتي وقت ما بتحبي مبتكونيش عارفة ان دا هو الحب لانه بييجي فجاة بتكوني حابة تشوفي شخص دايما واحشك صوته وتفاصيله كل حاجة فيه بتفكري في دايما هو دا الحب لما تخافي علي حد اكتر من نفسك هو دا الحب بس متتوقعيش ان يكون في اجابة علي سؤالك دا لان وببساطة هو الحب كدة


نسمة : بس انا مش عارفة 


ثريا : متكمليش ي نسمة انا عارفة هتقولي اي انا بس بقولك ادي فرصة لنفسك تعرفيه وبعدين احكمي 


نسمة : هو دايما عصبي وانا بخاف منه 


ثريا : متخديش بعصبيته هو اتعود انه يكون جامد لانه هو اللي شايل كل حاجة علي كتفه وعلي عصبيته هو بيبين للكل انه كدة بس قلبه مفيش اطيب منه 


نسمة : انا 


ثريا : انا قولتلك مش عاوزة ردك دلوقتي فكري الاول وبعدين ردي عليا 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀


تحت كان مالك بيتكلم مع الضيوف بس اخد باله ان ثريا مش موجودة فهم انها طلعت لها 


مالك : كنت متاكد من كدة ياريتني ما اديتك المفتاح 


الشخص اللي كان واقف معاه : بتقول حاجة ي مالك بيه 


مالك : لا ابدا كنا بنقول اي 


الشخص :كنا بنتكلم في ان الشركة بتاعتنا لو تمت الصفقة دي هتنقلها نقلة كبيرة 


مالك : تمام بس الوقت مش مناسب للكلام دا نتقابل بكرة في الشركة ونتكلم في الموضوع دا 


الشخص : تمام 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀


عند زين كان قاعد وهو فرحان اوي وماسك ايد ملك زي ما تكون هتهرب 


زين : انا فرحان اوي 


ملك بضحك : اهدي زين 


زين : اخيرا لقيت البنت اللي احبها واكون عارف انها هتصوني واخطبها فانا لازم اطير من الفرحة كمان 


ملك : طيب اهدي كدة واقعد شوف جودي وحمزة قاعدين ثابتين ازاي 


زين : وانا مالي بحمزة دا واحد كئيب اصلا 


ملك : وانت اللي فرفوش يعني 


زين : طبعا والا مكنتش البنات كلهم هيموتوا عليا 


ملك : بنات مين ان شاء الله 


زين : اي دا انتي غيرانة 


ملك : لا وانا اغير ليه عادي 


زين : لا غيرانة وانا متاكد 


ملك : ايوة بغير وعدي الليلة دي علي خير بقي 


زين : لك دخيلوا حبيبي الغيور 


ملك ابتسمت علي كلمته وزين اول ما شاف ابتسامتها فرح من جواه انه قدر يبسطها 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀


في مكان تاني بعيد عن كل دا كان ماجد قاعد وبيفكر في طريقة يدمر بيها الكل 


ماجد : افرحوا كمان وكمان لاني مش هخليكم تفرحوا ولا تعرفوا طعم الفرحة لان انتقامي هيبقي شديد وهيدمر الكل 


  •تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent