رواية عشقني في ماضيه الفصل السابع والثلاثون 37
البارت السابع والثلاثون..
كانت داليدا تتململ بين يديه بحب وهيام ليرجف قلبه ويهمس جلبي هموت عليه والله لتفتح عيونها لتجد حبيبها ينظر اليها بهيام لتحاوطه بيدها وتبتسم ليهمس بعشق جارف وحشتيني جوي هونت عليكي..
ليشعر بجسدها يتجمد ليشدد عليها لتهتف بانفعال.. انت بتعمل ايه هنا..
ليهمس هعمل ايه جاعد جنب جلبي محصور اصله َوحشني
لتهتف.... ابعد ايه ده جاي ليه ابعد.
ليشدد عليها.. لو فيها روحي ماهبعدش ابدا.
لتنفعل و َتدفعه َتبتعد جاي ليه هاه جاي ليه لتلاحظ انه يلبس بيجامته لتصرخ لابس دي ليه ليه لتهجم عليه اقلع اقلع مش بتاعتك اقلع.
ليحتضنها ويهتف.. اهدي طيب يا جلبي اهدي والله هفهمك.
لتدفعه وتبتعد تفهمني ايه جاي ليه مش انا اللي مش هتدور عليا مش انا اللي هتنساني في يومين جاي ليه قصتك خلصت يا ايهم بيه وقفلتها.
ليهتف... جصه ايه يا جلبي اللي خلصت دا لسه هتبتدي بفرحها كله
لتهتف.. انت عايز ايه قولتلك بنتك هربيهالك ومش هحوشها عنك عايز ايه ارحمني بقه.
ليهتف.. عايز جلب حبيبي اللي هملني من غير مايتَاكد عايز روحي اللي َوجعتها تتردلي عايز دنيتي.. هونت عليكي اكده تجتليني.
لتصرخ.. زي ماهونت عليك تنساني.
ليقترب.. داني اموت لو انسي حبيبي دا جلبي بيتمزع من وجعه عارف اني َوجعتك واستحج منك كتير بس اني اهه تحت يدك جايلك لعندك.
لتصرخ.. جاي ليه توجعني تاني سيبني بقه في حالي سيبني هو ايه عبده عندك لتندفع للخارج.
ليندفع ورائها ليهتف عارفه ليه ماعايزاش اسيبك ولا ينفع اسيبك.. عشان فتحت عيوني ادم علي انك مرتي.. لتتجمد هيا مكانها ليهمس ايوه فتحتهم في دنيا تانيه بصيتلك علي انك مرتي وجلبي دج ليكي وعارف انك مرتي.. عارفه ليه ماههملكيش.. عشان انت ماهملتنيش وَجفتي جدام ابوكي تاخدي واحد لا عيله ولا فلوس بس جلبه بيدج.. عارفه ليه عن يوم ما ابوكي وافج جولتيلي اسيبك شويه الوعك زي مالوعتني وبعدت واني كات جهره الدنيا جوايا.. عارفه ليه عشان فاكر ليلتنا اهنه يوم ماشيلتك واتصورنا في كل حته في المزرعه ودخلت اهنه حطيت يدي علي راسك ودعيت تبقي ليا العمر كله.. يوم ماجت بتي جولتلك هسميها فريده وماخابرش جواتي عايز اكده.. ليقترب الي الاريكه يشير اليها هنا كتي تاخديني في حضنك لما تحس بحالي مهموم تجوليلي اني مرتك وامك واختك وصاحبتك كت ادفس راسي في حضنك وانام احس بالدنيا كلها بين يدي.. ليقترب من الشباك فاكره اني دخلت عليكي كتي بتعلجي الستاير دخلتي رعبتك ووجعتي شيلتك بين يدي اجولك حبيبي يجعد اعمله الحلو كله فاكره عملنا ايه ليقترب منها ويمسكها ودموعها تنزل وتنهمر من هول ما هيا تحسه بعوده حبيبها.. فاكره ليتلمس وجهها بيديه دخلنا جوا شايلك وخدتك ليا عشج الدنيا.. ليشدها الي المطبخ ويحملها يجلسها عليه ليهمس فاكره اهنه كنا بنعمل ايه كت تعمليلي الحلو كله واجرب منك عاملالي كيكه اهنه وتجعدي تغني وتزينيها اجي من وراكي الاعبك تضحكي َتجعدي تبعديني اخد يدك دي واكل منيهم.. فاكره كنا بناكلها ازاي ايتلمس شفتيها فاكره كت اكل الحلو ازاي من اهنه لتشهق بالبكاء ليشدها ويذهب الي الباب ويبتعد ليهتف عارفه انه مابجاش يفرج ايهم من ادم ما الاتنين بجو واحد اجولك انك تنادي ادم هفرح تنادي ليهم هفرح اللي تناديه هرضي بيه.. ماعاد يفرج يا جلبي وادم عاد لدنيا الايهم حبيبك عاد يا جلبي.. فاكره في دخلتي كتي بتعملي ايه يا نواره جلبي ليفتح يده عند الباب لتل تنظر اليه ليهتف اني جيت يا نواره جلب ادم. لتندفع بقوه ولتحتضنه بعنف وتنتحب من رعبها ان تفقده ليشدد عليها ليهمس اني جيت يا جلبي.. لتظل تعتصره بيدها بعنف وتبكي ليمسد عليها َوحشتيني يا جلب ادم من جوا وحشتيني يا عمري اللي راح واللي جاي.. حجك عليا يا عمري حجك عليا َوجعتك جوي بس يمين بالله ماكت اجصد حاجه يمين بالله عشجتك العشج اللي مالوش حد ايهم سحبتي روحه والله سحبتي روحه ليحاول ان يبعدها لترفض وتنتحب ليحملها ويجلس بها يمسد عليها بحب لتبتعد وتنظر اليه ودموعها تتساقط لتهمس انت حبيبي فاكرنا حبيبي انا رجعلي فاكرني يا ادم والنبي قول قلبي هيقف.
ليقبل شفتيها بحب فاكرك.. داني فاكر الهنا كله ايه اللي كنا فيه ده.. حجك عليا يا جلبي ما الي افتكرته اكيد وجعك انه راح خابر اني كت وحش بس حبيبي طيب وبيحبني مش بيحبني برضك.
لتندفع وتحتضنه بحبك بس دانا عايزه ادخلك جوا قلبي واقفل عليك وانت كده حبيبي رجعلي مش مصدقه لتندفع تقبل وجهه وكل انش فيه لتحتضنه بشده خايفه اكون نايمه خايفه قلبي هيقف
ليبعدها ويهمس.. لاه مش نايمه بس عموما نتاكد الاول لينهال عليها ويتوه معها في قرب وعشق لا مثيل له من خوفهم لفقد ذلك الحب ليهدا ويحتضنها لتضع يدها علي قلبه تحس به لتهمس.. وحشتني اوي انا تعبت اوي.
ليهتف.. اللي عملتيه ليا حجك اشيلك عمري فوج راسي اللي عملتيه ماحدش يعمله.. عشجك ده اللي رجعلي روحي وحياتي.. انت خدتي عجلي واني ادم ورجعتي خدتيه ايهم اينعم كان واعر بلا جلب رجعتي خليتي جلبه يدج وبعد ما دج خدتيه لجلبك.. اني عشجتك عشجين عشج الادم اللي دنيته راحت وماكنش ليه غيرك ورجعتي تاني عشج الايهم اللي مابعرفش يعني ايه عشج زرعتي عشجك جوتي حفرتي حب السنين جواه.. كت في حال وجلبتي حالي وخلتيني هنهبل عليكي.. مانت النور اللي دخل نور دنيتي.
لتهمس.. انت كت َوحش قوي ووجعتني.
ليقبل شفتيها.. حجك عليا عهد عليا اجعد اراضيكي العمر كله
لتحتضنه وتهتف وانا راضيه وعايزه افضل في حضنك وبس لامسه جسمك وبس.
ليهب ويحملها لتهتف ايه فيه ايه..
ليهتف.. لاه اصل لمستك جتتي هبلتني وادم غايب من زمان بعيد عن الملعب يخش بقه يلين شويه.
لتهتف.. لا والنبي يا قلبي سيبني في حضنك اشبع منك.
ليهتف.. يعني تجولي اكده واسيبك يا بت بجولك ادم كان غايب وعطشان هيموت.
لتهتف. يا سلام ما ايهم قام بالواجب بطل بقه.
ليهتف.. طب بطلي انت الا ادم كان بيعمل حاجات تخلي حبيبي يسيح ويبقي عسليه ليدخل بها الحجره ويريحها حاسس اني رجعت لدنيا الاحلام مكانا ده ازاي مافتكرش اللي حصل اهنه داني شفت عشج السنين ليريحها ويداعبها ليهمس وحشتيني يا واخده عقلي.
لتهمس اخيرا قلبي معايا وفي حضني اخيرا هنام علي صدرك واصحي علي وشك بين ايديك اخيرا هفرح دانا تعبت اوي هموت عليك والله.
ليهمس.. تموتي عليا ايه بس بطلي اني هفطس اكده ليهمس وانت ربنا معاكي بقه لينزل عليها يهيم بها عشقا وولها ليتلاقي اخيرا ااعشيقين ليتجمع الادم مع الايهم في جسد عاشق ليفرط العشق ويفيض لينهال علي تلك الجميله يروي وجعها ويمسد عليه..
بعد فتره من العشق كانت نائمه في احضانه راضيه سعيده تملس علي صدره وهو يقبل راسها ليهمس ناويه على ايه يا جلبي.
لتهمس.. ابقي معاك في اي حته انت بيتي واماني ودنيتي
ليهَس طب خلاص نعاود دارنا وناخد عمي محمود ينورنا نعمله مجعد لحاله يجعد فيه براحته ونأجر المزرعه حد ياجي ياجرها ونعيشو مع بعض ونجوز الواد اللي هينهبل ده للبت دنيا ونفرحو كلنا وحبيبي يبقي في حضني.
لتهمس معاك يا قلب ديدا في اي حته المهم ابقي في حضنك لتهمس دا حضنك وحشني قوي.
ليريحها ويهمس صوح والنبي وحشك حضني ده.. يا جلبك يا ايهم انت وادم حاسس اني ملبوس عايز اهجم عليكي ادخلك جواتي
لتهمس.. انا كلي ليك ..
ليهتف. يا مري طب جابلي بقه اللي جايلك ليقترب و يدغدغها لتضحك وتنساب بين يديه عاشقه لذلك الايهم.
******
مرت الايام واستعد الجميع وعادو الي الصعيد ليستقبلهم مليحه وضرغام احسن الاستقبال ويعم الفرح البيت وتقام ليله ولا في الاحلام لادهم ودنيا كانت دنيا تلبس فستانا كالاميرات لينتظرها الفارس الادهم الذي عافر وصبر حتي اتته حوريته اميره الخيال لياخذها من الخيال ليدخل بها واقع َلا اروع ليقترب وياخذها بحب ليذهب بها الي مقعد النيل لتجده مزين بالورود والشموع لتهمس ايه اللي جابنا هنا.
ليهتف.. حبيت ابدا حياتنا في قلب اللوحه قلب الخيال االي جابك لدنيتي عشان اعمله حقيقه ولا في الخيال.
لتنظر اليه بحب.. انا بحبك قوي يا دومي انت حنين اوي
ليهتف.. اني عاشج وبحب وهموت علي حبيبي اخيرا بجيتي ليا وبتاعتي اخيرا هاخدك في حضني واتوه بيكي اخيرا هشبع نبض جلبي اللي انوجع حاسس اني طاير والله طاير لينزلها ويقبلها بهيام ليهمس حاجتك جوه جاهزه..نجيت االي هيدوخني.
لتهمس.. ايه ده انت لعبت في حاجتي بطل بقه ماتخوفنيش بلاش قله ادب.
ليداعبها طب خشي. هنشوف جله الادب دي نحلها ليدفعها للداخل ليقف سعيدا.. جلبي هيفط يا بت الايه هطولك دلوك وافرح يا جلبه دا جمر جوي
ليمر الوقت لتخرج تلبس اسدالا جَميلا لياخذها ويشرعا في الصلاه ووضع يده علي راسها واتم ادعيه الزواج لبدايه حياه سعيده لينتهي ليقف ينظر اليها ليهتف ايه يا جلبي ماتشيلي البتاع ده.
لتهتف.. لا يا دومي والنبي انا خايفه بص هنام بيه وانت بقه خليك مؤدب وشطوره لتبتعد
ليظل متسمر هيا هبله انام بيه وانام مؤدب وشطوره امال هجل ادبي امتي داني بجالي سنين ماعملتهاش لما هطرشج ليندفع ويشدها لاه نعجل اكده حبيبي انت
لتهتف والنبي يا دومي اسكت انا خايفه لتندس في الفراش وتغطي نفسها ليندس بجوارها ليهتف طب هتنامي اكده هتفطسي اخلعيه طيب
لتهتف. لا هتقل ادبك وانا خايفه
ليتنهد طب اخلعيه واني هشوف ماتخافيش
لتهتف يعني تنام مؤدب والله هحبك كتير بكره
ليبتسم علي طيبتها ليهتف طب يلا بس. هنشوف بكره هنعمل ايه..
لتتنهد وتخلته وتندس تحت الغطا ليهتف هو فيه ايه اني احجت
لتختف.. لا والنبي خايفه انت مش مؤدب
ليضحك.. هو اللي يبقي جارك عموما مايبقاش بس اوعي اكده بس.
لتهمس.. طب هتاخدني في حضنك وتبقي مودب
ليهمس.. هاخدك في حضني اخدان يا جلبي بس وريني ليشد الغطاء ليهتف منفعلا يا صلاه النبي احسن يا جلبي اللي بينور وهموت عليه ايه يا بت الحلاوه ده
لتهتف بخجل بطل انت قولت هتبقي مودب
ليهتف.. وانحصر اموت فيها.
لتهمس... دومي بس بطل
ليقترب ويهمس ابطل ايه دانا لو بطلت اموت لتكلبش فيه وتهتف لا هتبطل بس والنبي ماتبصليش كده..
ليضحك يعني كلبشتك دي هتخليني ابطل دلوك داني جتتي ولعت ليريحها ويقبلها بحنان ليهمس خايفه مني داني هاخد حبيبي براحه واتوه بيه وهو تاه من غير حاجه يا جلبك ياللي ساح انت حلوه جوي وتاخدي العجل لينزل عليها ويتوه معها في عشق ولا في الخيال.. بدا ادهم ودنيا عشقهم في الخيال ليصبرا صبرا فاض به قلبهم ليدخلا عشق الواقع بجَماله وحلاوته. ليمر وقتا عليهم لا نعلم ماهيته لتنام دنيا علي قلب ادهم ليهمس جلبي بقي بتاعي عروستي حرم ادهم ضرغام ليهتف دنيا ادهم ضرغام ايتنهد واي دنيا ايه الجمال ده..ليهتف بعشجك ورايد ماخرجش من اهنه اني وانت بس.. لتنهد ليهتف اني حاسس اني طلت الجنه
لتهتف ليه يعني من ليله..
ليهتف ليله خلعت جلبي ودخلتني دنيا العشج ليله هفتكرها العمر كله بحلاوتها وفرحها عايز عيال يا دنيا كتير
لتضحك.. ليه ارنبه
ليهتف لاه.. عايز عزوه وخلف منك عايز دنيتي تكبر بيكي من لمحتي ليكي جولت دي ام عيالي اللي هتاخد مني الفرح وهدهولها بالكفه انت وبس ام ولادي وبس حرم ادهم ضرغام.
لتتنهد وتحتضنه انت طيب قوي وبحبك قوي
ليداعبها واني هموت عليك بالجوي.
لتشهق وتبتعد لا اوعي انت ضحكت عليا وقليت ادبك بقه شيل ايدك بتعمل ايه.
ليهتف.. هعمل ايه يعني هعمل عريس
لتهتف.. والله اوعي امال من شويه عملت ايه بطل بقه انت طلعت قليل الادب اوي والله اقول لاختي شيل ايدك لتلف َلتهم ان تقوم ليشدها.. لاه لاه لاه.. حبيبي يسكت اكده
ليضحك ايوه اكده حبيبي يرجع جط رجيج ويسكت ويجول حاضر وطيب ويسيبلي نفسه خالص تسكت يا جمري عشان ادهم هيحب فيك احنا لسه بنجول يا هادي ليرتوي من عشقها بعد ان اضناه بعد الايام.
عند داليدا نجد ايهم يقترب ويشدها للمكتب ويقفله لتبهت ايه بتشدني ليه
ليهتف. غيران اعمل ايه اني
لتهتف غيران من ايه.
ليهتف من ادهم عايز اعماَل زيه.
لتضحك والله انت مجنون بطل الناس هتقول ايه
ليهتف تجول عاشج ولهان لصبيه حوريه خلعت جلبه.
لتتنهد ليحتضنها ليهتف فاكره ليلتنا يا لهوي عمري مانسي يوم ماشيلت الاسدال قلبي مال والله من جَمال حبيبي
لتحاوطه لتهمس ماحبيبك معاك اهه وتحت ايديك يتمنالك الرضا ترضي.
ليظل يتفرس فيها وقلبه يصرخ من حبه ليهمس طب اودي حبي فين اكتر من اكده اعمل ايه جلبي هينفجر جواتي نار جايده وحب ياخد العجل حاسس اني هنهبل
لتلاصق به لتهمس.. انا قلبي ياخد اللي جواك ويملس عليه ويردهولك اضعاف عشان تبقي ليا دايما وماتفكرش الا فيا وبس دانت قلبي اللي هموت عليه.. ايهم انا قلبي هيموت عليك من حبي حاسه هتجنن نفسي ادخلك جوا قلبي واخبيك جوايا
ليحملها بحب ويريحها لتهمس دومي الناس بره.
ليهتف بانفعال. اهدي اكده وسيبيني عشان كلمتينك دول هرو جلبي لينهال عليها يغوص معها عاشقين لدنيا جديده غرقا في بحور الغرام.
عاد ايهم وداليدا الي فايز وفريده الذين كانا يتسامران لتهتف فريده تعالي يا ديدا عايزاكي لتشدها وتبتعد ليهتف فايز بخبث.. كت بتعمل ايه يا مفضوح َجاي وشك منور ومسهم اكده ماتعتج صحتك يا حزين
ليخبطه ايهم.. ما تتسخنط انت مالك بتجر عليا مانت راشج في اختي نطجت.
ليضحك فايز. لاه بس الطور خلاص بوزه جه وبجيت نار يا واد دانت عنيك هتموت عالبت
ليهتف ايهم.. اموت بس داني حاسس اني في نار مابتخلصش عشجت عشج غريب ما مصدجش اللي اني فيه ربنا يخليهالي. ليقف سعيدا ليمر الوقت لتدخل عليهم زينه ابنه عمه ليهتف فايز.. اوبا البت التابوت جتلك يا حزين.
ايسمعها تهتف ازيك يا واد عمي كت عايزاك لتنظر لفايز
ليهتف فايز.. طب اروح اجيب حاجه وجاي.
ليشده ايهَم.. رايح فيه سَي طين انت َمهملني.
ليهتف.. خلص ومشيها ماناجصينش هتكلبش فيك يلا انجز لينصرف
لتقف زينه كت رايده اتكلم معاك يابن عمي
ليهتف خير يا زينه
لتهتف رجعتك من الحادثه وجوازك يعني.. اتعدت خلاص بس العرف يا واد عمي
ليهتف عرف ايه يا زينه مالك بيه.
لتهتف مالي ايه اني هواريه وبغير علي هواره تجاليد علي الرجاب تتنفذ.
ليهتف.. ازاي يعني
لتهتف.. اني بت عمك وشايفه انك خلاص اتجوزت البحراويه يبقي خلاص اللي حصل حصل بهمه ونشوف احنا عرفنا ننفذه ونعَمله ونعلي هواره في حياتنا
ليتأفف.. ماتنجزي يا زينه..
لتهتف بقوه.. انت اصول هواره تتجوز هواريه يبقي خلاص نتجوز وننفذ العرف ومرتك البحراويه تجعد ماهي جابت بت ماهنمشيهاش وتتجوزني ونعملو عيله هواريه وخلف واصل وعزوه وتكون راجلي.(بربع جنيه كرامه يا رب 😂😂)
ليبهت ايهم عندما..
تعليقااات.. هنطير كلنا...الصفحه هتروووح 😭😭😭😭
•تابع الفصل التالي "رواية عشقني في ماضيه" اضغط على اسم الرواية