Ads by Google X

رواية عاشق الفصل الثالث 3 - بقلم شهد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشق الفصل الثالث 3

3
حاجة بردوا هتخلينا نجيب الماذون بس هتكوني مكسو*رة وانا مش عايز كده
رفيف دموعها نزلت 
أمير قرب منها وقال:اسمعي كلامي ومش هتند*مي
رفيف هزت رأسها بخو*ف فشال اللز*قه من علي بوقها
وقال:يبقي نروح للماذؤن
في اسكندرية عند جميلة
جميلة كانت واقفة علي سور المستشفي  ومغمضة عنيها بس فتحتها علي صوته
عيسي وهو واقف جنبها:لو وقفتك ديه حل وهتخلصك من كل ده انا كنت اول واحد وقفت الوقفة ديه ومن زمان
جميلة بصتله فقال:انتي شايفة انك لما ترمي نفسك هتخلصي. بالعكس ده انتي هتكوني خس*رتي اخرتك
جميلة نزلت عن السور وقالت بعياط وصوتها عالي:انا تعبا*نة ومش قادرة اسمع من اي حد كلمه كله هيجي يلو*مني دلوقتي وهيقولوا قولنا بلاش ده 
جميلة بعيا*ط؛حبيته اعرف منين انه هيكون كده ويا*ذيني ويبهد*لني بدل ما يحميني ويكون سندي
عيسي بصلها وقال بهدوء:انزلي عشان جدي عايزك
جميلة بصتله بدموع وهو نزل وسابها وهي بقت تعيط
في مرسي مطروح
بارك ألله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
رفيف بعدت عنه وقالت بتو*تر:انت بني آدم مجنو*ن
أمير قام وقف وقال:مقبوله منك يا مراتي يلا
رفيف:يلا علي فين
أمير نزل لمستواها وقال:بيتنا ولو عايزة تعرفي اتجوزتك ليه ف مش مهم 
في اسكندرية وفي عمارة العيلة
الكل كان متجمع بأمر عامر ومن بينهم جميلة وعيسي وكل العيلة
عامر:انا جمعتكم هنا النهاردة عشان اقولكم علي قرار اخدته
عامر:عيسي هيتجوز جميلة بعد عدتها لما تتطلق
جميلة:جدي
عامر بز*عيق:مش عايز اسمع صوتك دمر*تي نفسك بسبب اختياراتك ودلوقتي وحتي لو غ*صب عنك هتتجوزي عيسي وده اخر كلام عندي
فاطمة فجاة ز*عقت وقالت:وانا ابني ذ*نبه ايه انه لما يتجوز يدخل علي ديه
جميلة عنيها دمعت وعيسي قال:من امتي يا أمي وانتي بتفكري كده 
فاطمة:عشان ديه مينفعكش ديه
قاطعها ز*عيق عامر وهو بيقول:كلامي قولته وهيمشي عيسي هيتجوز جميلة بعد عدتها وخلصنا
جميلة بصت لابوها اللي قام مشي من غير ما يبصلها
بعد وقت 
أمير وقف بعربيته قدام القصر ف رفيف قالت:ووقفت هنا ليه
أمير نزل وقال"عشان ده بيتي
رفيف مشيت جنبه لحد ما دخلوا واول ما دخلوا وأمير لمحهم مسك ايدها وهي جت تشدها داس عليها
مراد بصله وقال:اخيرا رجعت يا أمير ايه مش هنخلص منك
رفيف بصتله بصد*مه بعد جملته وأنه كده كان عارف انه هين**تحر
أمير بص ل مليكة وقال:كنت بتجوز اللي بتحبني بجد
رفيف بصت لامير بصد*مه ونفسها تسأل مليون سوال وفجأة فاقت علي صوت أمير وهو بيقول:يلا نرتاح يا روحي
مراد قام طلع ومليكه بدأت تحس بتعب فقامت لحقته
في اوضه أمير
قفل الباب واترمي علي السرير فقالت:مين ده
أمير وهو مغمض:اخويا
رفيف بتوتر:واللي كنت بتبصلها
أمير:اللي كنت بحبها وحاليا مراته
رفيف بصد*مه:واللهي انتوا ناس مجا*نين والأهم ان اخوك ده باين عليه حيو*ان
أمير فتح عينيه وبصلها وقال:تعالي اتخمدي وانتي ساكته
في أوضة مراد
بدأت دموعها تنزل وقالت:هاتها يا مراد والنبي
مراد قرب منها وطلع الح*قنه وقال:بشرط
مليكه بصتله فقال:مش دلوقتي بس هتنفذي لما اقولك والا انتي عارفه مفيش ديه ورفع الحق*نة
هزت رأسها بت*عب وهو قرب منها واداها الحق*نه في دراعها وهي بدا جسمها يهدي
في شقة قديمة 
روز بصت لوالدها بدموع وقالت:جوزتني ليه وانت عارف اني مش موافقة ف خليك فاكر اني مش هسامحك ومش هدخل البيت ده تاني عشان انت اللي خرجتني منه
هي خرجت ومالك قرب من زياد ابوها وقال:معلش يا عمي
زياد:الحقها يا ابني واستحملها هي بقت امانه في رقبتك وصدقني دلوقتي همو*ت وانا مطمن انك جنبها
بعد ساعة وفي بيت هادي وصغير دخلت اول أوضة قابلتها وقفلت الباب عليها وهو ابتسم لانها دخلت اوضته بس فجأة ابتسامته راحت وبص لرجله
وراح دخل أوضة تانية وقعد علي السرير وفجأة شال الطرف الصناعي وقال:مستحيل هتحبني وولا هتقدر تكمل معايا وخصوصا لما تعرف
الفجر
رفيف فتحت عنيها ولقيته حاضنها ز*قته ففتح عينه بنوم وبصلها ورجع نام وهي قامت ونزلت لتحت
في المطبخ كانت بتشرب واول ما قفلت باب التلاجة اتفاجات ب اللي حط ايده علي بوقها وز*قها ناحيه الحيط و....

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent