رواية عشقني في ماضيه الفصل الاربعون 40
البارت الاربعين..
كانت الفتيات جالسات يمرحن معا لتصر*خ دنيا اهوه اهوه..
لتهتف داليدا.. فيه ايه.
لتصر*خ دنيا.. فار فار لا فيران كتير تحت السرير اهم لتقفز دنيا علي السرير وتصر*خ لتظل فريده وداليدا ينظرون الي المكان ليلمحا الفئران وهيا تجري لتصر*خ الفتيات لتقفز كل منهم علي شئ.
لتهتف دنيا.. انا خايفه دول بيعضو انا سمعت انهم بيعضو انا مرعوبه.
لتصر*خ فريده هنخرج ا زي الباب مجفول اني مرعوبه وبجرف منيهم يا مري.
لتهتف داليدا.. طب نادي لحد
لتهتف دنيا ماحدش هيسمعنا دول بعيد قلبي هيقف لتلمح الفئران تجري لتصر*خ بصوت عالي وتبدا في البكاء.
لتصر*خ داليدا بتعيطي علي ايه يا زفته انت ماتهدي
لتهتف.. خايفه اوي لما همو*ت.
كانوا الرجال يقفون ليسمعا صرا*خ الفتيات ليضحك ادهم ليهتف فيه ايه يا مسخم ليضحك لاه طلقت فارين تلاته علي نسوانكو واههه بيصر*خو روحو بقه انجدوهم.
ليهتف فايز... ماهي مراتك معاهم يا حزين.
ليهتف..... ماني بعتلها ورجه تخش الحَمام وتسيبهم بعمل فيهم مجلب.
ليذهب الرجال ليسمعا صر*يخا ليخبط ايهم عالباب.. فيه ايه
لتهتف داليدا.. حبيبي فيه فيران في القوضه خايفين
ليهتف.. طب افتحو عاد جافلين ليه ..🌿سبحان الله وبحمده 🌿
لتصر*خ. فريده.. احنا واجفين عالسرير اتصرفو
ليهتف فايز... هنعملو ايه دلوك
ليضحك ادهم نطو بقه الشباك المجعد عالي نطو من عليه.. ليخبطه ايهم ليهوي قلبه عندما سمع حبيبته تبكي وتنتحب ليهتف دنيا جلبي انت معاهم.
لتهتف بنحيب.. ادهم الحقني والنبي همو*ت مرعوبه يا قلبي
ليهتف.. طب يا جلبي ما تعيطيش اني طالعلك اهه.
ليذهب لفايز... اركن بسرعه.
ليهتف فايز.. اركن ايه يا حلو*ف انت اتخبلت
ليصر*خ.. مرتي بتعيط يا بجره اركن انط افتح الباب.
ليهتف ايهم... ماتركن يا طور الله عدي الليله بقه
ليركن فايز منكو لله.. ويصعد ادهم لينط الشباك ليندفع ليجد زوجته تب*كي وتقف عالسرير ليندفع ويحتضنها بقوه لتكلبش فيه ليهتف خلاص والنبي بالراحه ماتعيطيش اكده كانت ترتجف بين يديه خلاص يا جلبي خلاص والله.
لتصر*خ داليدا.. ماتفتح الزفت ده وتخرجنا.
ليهتف.. خلاص اهه ماكانوش فارين زفت َمادتيهاش الورجه ليه.
لتخرج داليدا الورقه لتنظر اليه غا*ضبه.. نهارك اسود انت اللي طلقهم علينا
ليرتبك ويخاف
لياخذ زوجته ويفتح الباب ويندفع بها بعيدا وهيا تكلبش فيه ليدخل ليهَم وفايز لتصرخ داليدا تعالي خدني انت واقف تتفرج.
ليهتف بخبث.. الله مش كتو ماريدينش تجربو منينا وهربتو لوحديكو خلاص باتو بقه اهنه خديها في حضنك ونامو هم يا فايز نجفلو عليهم
لتصرخ فريده ماتسمعلوش يا جلبي هو شرير اخص عليك هزعل منك.
ليهتف فايز مش كتي عايزاني اكل حالي مش اكده.
لتهتف خلاص والنبي خلاص تعالي انا مرعوبه لتصر*خ عندما عبر احد الفئران من جنبها.
لتنظر داليدا بغضب الي ايهم لتهتف.. يعني مش هتيجي تاخدني.
ليهتف اتحايلي عليا شويه
لتهتف.. كده يا ايهم اخص عليك طب مش هكلمك تاني ادم عمره مايعمل فيا كده ليندفع مسرعا اليها ليحملها ويهتف جلب ادم وايهم من جوا انا اجدر برضك ليشدها ويخرج بها لتقف فريده حزينه لتشيح بوجهها ففايز لم يتحرك لتتشجع وتنزل ليقترب منها لتنزل وتحاول ان تخرج ليحتضنها لتهتف بعد اوعي اكده اني ماعايزاش منك حاجه اني بعرف اهه ودفعته وخرجت ليلحقها عالباب لاه يا جلبي اني اهه لتهتف بعد ايه انا مرعوبه وانت واجف تتمجلت وكلهم خدو حريمهم وانت واجف تتفرج عليا اوعي هونت عليك مالكش صالح بيا لتندفع بعيدا ليذهب ورائها ويشدها اليه لاه حبيبي مش اجل من حد اما اشيلو انا بقه احط الجمر في نن عيوني ليحملها بين يديه ويصعد بها ليدخلا لتدفعه وتنظر اليه غا*ضبه يعني اكده سايبه يعمل اكده وانت عارف اني بخاف. ....🌿 الحمدلله دائما وابداااااا 🌿
ليهتف.. يمين بالله ماعرف الجاموسه ده هيعمل اكده اني برضك داني بخاف علي حبيبي من النسمه َهو نسمه لتنظر اليه قاطبه ليبتسم طب ايه هتفضلي اكده َما هتحملش يا جلبي لتتنهد وتضع يدها علي قلبها محصوره اعملك ايه عاد سيبني اروج بقه.
ليهمس طب ايه هاكل حالي اكده كتير طب خلاص بقه حجك عليا لتقوم وتهتف خلاص بطل بقه اني راحه انام جنب ولدي خليك اهنه اني مفزوعه هاخد الواد في حضني وانام
ليجدها تذهب ليهتف تاخدي الواد في حضنك امال انا هنام في حضن مين دا ايه المرار ده منك لله يا ادهم ليلحقها عند الباب لاه لاه الواد معاه جملات ماتجليبهاش غم الله يرضي عنك مابعرفش انام ا🌿 اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌿
لتنظر اليه ساخطه ليهتف والله هنام مؤدب ماهنطج بس ماتهمليش المجعد.
لتتنهد وتهز راسها وتذهب لتغير ملابسها وتاتي لتنام ليظل نائما ينظر للسقف ليهتف فري جلبي
لتهتف نام من سكات مالكش صالح بيا........ ميفو ميفو
ليهتف.. طب عشان خاطر حبيبك جلبك الابيض هتسيبني ابص في السجف كتير اكده.
لتهتف ايوه عشان تبقي تعملو مجالب اوي واحنا بنخاف..
ليتحرك ويلتصق بها لتدفعته وتضع المخده بينهم والله لو اتشالت انت حر اهه. ليتنهد ويمر الوقت ليجدها استكانت ليشد المخده بهدوء ويرميها جانبا ليلتصق بها لتتململ ليشهدها يريحها عليه ليرجف قلبه ليبدا في مداعبتها ليهمس جلبي جلب فايز انت نمت يا عمري كان يداعبها بحنان لتتملم بين يديه ليهمس جلب فايز ماتصحي يا واخد عجلي لتفتح عيونها بهدوء ونعاس ليهمس وحشتيني جوي
لتهمس.. فايز
ليهمس عيَنه فوجيلي حبه اكده الله يسترك ماهنامش انا اكده
لتهمس.. بطل بقه اكده تصحيني.
ليهتف.. ماني ماعارفش انام وجلبي زعلان مش زعلان برضك.
لتهمس بنعاس.. لا خلاص نام بقه وتكلبش فيه ليبعدها ليهتف خلاص ايه لاه هنكلبش بعدين تعالي بس افوجكك وتدوخيني لينهال عليها بحنانه وحبه ففايز يكن مشاعر منذ سنوات وسنوات تربي علي وجه تلك الجميله وتمناها سنين ومنعه العرف لتاتي الظروف وتعيدها له محبه لياخذها ويعليها عالاعراف والتقاليد لتعلم ان الحب لا يقف امامه اي اعراف وتقاليد ولكن اذا شئنا ذلك.
.
نعود لادهم الذي اخذ جميلته وهيا تنتفض ومرعوبه َتبكي ليذهب الي حجرته ليجلسها ويحتضنها ليهمس ايه يا جلبي بطلي بكي بس حجك عليا.
لتهمس.. كده يا دومي انا مش هكلمك تاني انت وحش اوي
ليتنهد.. وحش جوي.. اه اني. وحش طور بيسمع لبهمتين اني مالي بيهم حجك عليا اني بعتلك تخشي الحَمام والله.
لتهمس شكلهَ وحش اوي انا خوفت اوي. 🌿 استغفروااااا 🌿
ليهتف.. جلبي خاف.. طب حجك عليا والنبي حجك عليا اني اسف حبيبي يا ناس والله
لتهمس لا مخصماك ولا هكلمكش
ليضحك.. مخصماني وانت راشجه في حضني اكده.
لتهتف. ايوه عشان خايفه بس مش هكلمك انت حد يفزع حبيبته كده.
ليتنهد ويمسد عليها طب حجك عليا توبه والله دا ايه المرار ده داني عريس مالحجتش اتهني.
لتهتف.. من دماغك والله لو قادره كنت رحت لاختي.
ليشدد عليها.. واني هسيبك اياك دانا ماهيعديش يوم الا وانت في حضني.
لتهمس.. لا انت وحش وماعتش هكلمك لكتير.
ليتنهد.. ماهتكلمنيش خالص داني انحصر امو*ت. ليحاول ان يبعدها لتكلبش فيه وتهمس لا مش هكلمك.
ليتنهد طب اني وحش بس حبيبي طيب مش اكده اهون عليه طيب طب انت في حضني وانا هفطس.
لتهمس يعني اقوم..
ليكلبش فيها.. تجومي تروحي فين طيب.. منك لله يا ايهم انت وفايز مش عارف اعمل عريس.
لتهمس... كده تسمعلهم وتخوفني.
ليهتف.. جولت طور بهيمه جروها حجك عليا عاد دا ماعداش يوم ايه الحزن ده.. حبيبي طب خلاص بقه لتتنهد ليهمس ايوه حني عليا والنبي دانت جلبي من جو.
لتهمس.. يعني ماعتش هتخوفني..
ليهتف.. دا بروحي عت اسمع ليهم ان شالله ينجه*رو اني مالي ماليش الا حبيبي
لتنهد وتنكمش في حضنه.. طيب.
ليداعبها طيب ايه خلاص ما زعلاناش.
لتهمس ... تو تؤ تؤ
ليهمس... يا جلبه ياني حبيبي رجيج جوي يا بت هنهبل هبقي ادهم المهبول خفي شويه
لتهمس اخف بعمل ايه
ليهتف مالمصيبه انك مابتعمليش بسيح من غير حاجه اه يا دنيتي اللي دخلتيني فيها اخيرا يا قلبي.
لتنظر اليه بحب وتحاوطه وتحتضنه اخيرا يا دومي لوحتي اكتملت اخيرا سنين حبي وبعادي بقي حقيقه اخيرا بقيت ليا َنصيبي اللي ربنا مقدرهولي قصتنا ماحدش يصدقها انا حاسه بقلبي بيدق من فرحته
لينظر اليها ويقبلها بحنان.. ربك خلي ارواحنا تتلاجي في زمن ومكان ونتعلج ببعض شوفتك واول نظره جلبي انك*وي ودج ما روحي متعلجه بروحك كان فاضل بس الجلب يدج ولما دج جاب عشج الدنيا عديت بحور العشج لاجل انولك واغرجك جواتي خطف تيني وحلفت لتكوني ليا لما بعدتي روحي انسحبت حسيت اد ايه انت النفس انت الحبيب اللي عيني عليه انت الحبيب اللي ولا يوم الا اما اكون ليه انت دنيا الادهم وبس
لتظل تنظر اليه وتنزل د*معه من عيونها ليهمس طب ليه اكده
لتهتف بحبك اوي وحاسه اني عايزه ادخلك جوا قلبي يا قلبي..
ليهمس يا جَمالو اكني عايزه تدخليني جلبك يا جلبي ادهم جلبه بيصر*خ لصبيه بالعشج ملفوفه وفي الجلب مغروزه ليهمس رايدك الف مره ولما باخدك بتجن وبحس ان رايدك وماعرفش ابطل
لتهَس انا كلي ليك يا عمر دنيا وقلبها.
ليهمس لا يا جلبي اني اللي تحت يدك تشاوري واني انفذ
لتهمس اشاور بس تحبني بس تعشقني
ليهمس لاه اكده كفايه الا انا عريس وعندي جولات وجولات يا سعدك يا ادهم مع البت اللي جلبها خدته ليحملها ويغوص معها في بحور الغرام..
عند اسد هواره والفرسه الجامحه كان يحملها ليدخلا ليقف ينظر اليها بخبث.. ماكتش اعرف انك خفيفه اكده امال ايه بقه داليدا و جامد وماحد يجدرلي من فار.
لتنظر اليه غا*ضبه لتقترب وتخبطه.. بقي بتهزر وتعمل مقلب يا سي ايهم.
ليضحك.. ايه مش انتو عملتو مجلب وهملتونا
لتهتف ساخطه.. جبنالكو فران احنا ايه ده.. فكرني المره الجايه اجيبلك تعبانين يلفو عليك.
ليهتف واهون عالجمر اتلف بالتعابين اني ناجص.
لتتنهد وسع بقه بلا تعابين بلا ز*فت قفلتلي الليله
ليظل واقفا انا اللي جفلت الليله برضك عارف البت هتخرج زعلانه جطر واعر. مابتهمدش.. ليظل يفكر واد يا ز*فت مش انت لسه متهبب َمضروب النار خلاص بس اكده ليبتسم بخبث ويغير ملابسه ويذهب ليرتخي عالسرير لتخرج هيا من الحمام غا*ضبه لتهمس طب يا ايهم والله لاقلبها غم عليك.. لتبهت ايه ده هو نام هو جبله والا ايه نهار اسود هو مش هيصلحني.. لتهتف مايصالحش انا اصلا مش هتصالح عشان يخوفني اوي.. لتذهب َتندس بجواره من سكات وتنظر في السقف وهو كاتم الضحك لتظل تتقلب لتنظر اليه اخيرا لتجد علامات الالم علي وجهه ويضع يده علي قلبه لتقطب جبينها ويرجف قلبها خوفا لتظل تراقبه ليتاوه لتهب وتقترب منه لتهتف.. مالك يا قلبي مالك والنبي فيه ايه حاطط ايدك ليه كده
ليهمس بوجع.. مكان الطلجه بتوجعني ماخابرش فيه نغذه في جلبي.
لتقترب وتلتصق به وتضع يدها تدلكها ايه حاسس بايه لم يرد لتقترب وتضع يدها علي وجهه والنبي يا قلبي قولي افتح عيونك وكلمني ماتموتنيش كده
ليفتح عيون ليجد القلق بادي علي وجهها ليهمس خايفه عليا.
لتهتف بلهفه انت بتقول ايه دانا بموت عليك يا قلبي قولي بس حاسس بايه
ليهمس ماخابرش لما زعلتي لجيت شكه في صدري اكده بتن*غزني.
لتحتضنه اسفه يا قلب ديدا من جوا لتقبل وجهه قبلات وتغرقه وهيا ملهوفه اسفه والله دانت روحي وقلبي.
ليتنهد بحب صوح يا ديدا قلبك تخافي عليا بجد لو جرالي حاجه
لتضع يدها علي شفتيه ليقبلها ويمسكها لتهتف.. اخاف عليك.. دانت الروح يا قلبي دانت اللي ساكن فؤادي ونن عيوني اخبيك من الدنيا
ليهتف .. اجول ايه بس العشج ده كتير عليا
لتهمس وانا هعشقك العمر كله واجيب حب الدنيا واحبك بزياده لتقبله لينفعل ويقلبها لتبهت وتنظر اليه مذهوله ليهتف واني همو*ت عليك دلوك.
لتقطب جبينها وترفع حاجبيها لتهتف ايهم انت مش كت موجوع انت ليضحك لتنظر اليه غا*ضبه بقي بتضحَك عليا لتخب*طه وتضر*به ليضحك ويمسك يدها ليهتف اعمل ايه طيب مانت لما بتزعلي زعلك واعر جوي لتقطب جبينها ليهتف يا بت بطلي رمحتك دي ماتمشيش مع ايهم.
لتدفعه وتقوم وتضع يدها في وسطها.. لا والنبي ماتمشيش ازاي يا سي ايهم.. ليضحك ويشدها لتخبطه ليريحها ويتحكم فيها لتهتف.. اوعي روح شوف ايه اللي يمشي معاك يا بتاع زينه.
ليضحك الله يحر*جها برضك يا بت بقه اني بتاع واحده بس.. وانت يا جمري اللي تمشي معايا وبس ولا فيه الا انت يا واخد جلبي
لتتنهد.. انت صعب لما بتقلب ببقي عايزه امو*تك
ليهتف بهيام.. تمو*تيني ماني ميت فيك يا واخد جلبي مش واخد جلبي برضك.
لتلين وتهمس.. انت نصاب وبتضحك عليا توجعلي قلبي.
ليهتف.. يا مري اني اوجع جلب الجمر داني من يوم ماشفتك فرسه جايه تاخد العجل واني اتحطيت في دنيا تانيه.. عارفه يا ديدا رجعتي في الطياره من عندكو كت حاسس ان روحي بتنسحب وكل اما اغمض اشوف حاجه تاخد العجل وتاخد الجسم كت ملبوس كنت اغمض وانبسط باللي فيه كت اجعد لحالي خايف لحد يوعالي احط يدي علي جلبي واغمض اشوفني مع الجمر اللي واخد عجلي كت حاسس اني اتلبست بجنيه كان عندي كبر كت فاهم الحب المره تركبني كت اهبل باين والا ايه واحده واحده حسيت بدنيتي بتصغر وناجصني حاجه.. لما جيتي واتشعلجتي في رجبتي وخدتك لحالنا فوج جتتي كات بتصر*خ دي اللي رايدها دي اللي جتتي بتنحرج كل ليله بس برضك كبري وغروري منعوني طول عمري طايح ماحد يجدر عليا طول عمري شايف حالي عالناس لحد مادخلتي دنيتي ايام نفورك كت بتجن عليكي ونفسي اطولك واطول جلبك كت غيران من ادم وبكر*هه جوي واني ماعرفش اعمل زيه كت ناشف جاحد جامد بس لما وعيت اني مش لازمن اكرهه لازمن احبه لانه هو اللي جاب جلبك لانه راجل زين لانه هو الراجل ليكي صوح لما حبيته عرفت اتغير لما وعيت ان مش الموضوع ايهم وادم لاه الموضوع ايهم يلين لداليدا ويبقي ادم. ما هواش كبر ولا عند وعيت انك مش هتتجابي الا اكده انت ماختيش مني حاجه غير جلب ليه ايهم مايديش جلبه انت لا بتاعه فلوس ولا دهبات انت بتاعه جلوب وعشج تتاخدي تنامي في الجلب.. وعيت ووعيت ولما نطجتي اسمي وجولتي ليا انك عشجانه حسيت اني خلاص وصلت لدنيا اني عشتها ورايدها وهرتاح فيها. بس برضك كت راجل مش زين زعلتك وجهر*تك وجولت العفش وماوزنتش اموري طفشتي وجولتي هتهمليني وتبقي ام بتي ساعتها الدنيا اسودت وجلبي مات والله جلبي مات النبض راح وحسيت ان مافيش روح. مالروح راحت بروحه حبيبي جولت العفش وطفشت حبيبي خفت لتجسي عليا وتهمليني جومت زي المجنون ادور واول ما رجعت رجعتلي دنيتي رجعلي الادم بدنيته كل خطوه جريبه منك كان بيخبطني ذكري جميله مفيش الا الجمال كله ماني ماشفتش يوم وحش معاكي كل اما اجرب من البيت ادم يجرب مني لحد مادخلت ولجيتك حاضنه بجامتي ودموعك علي خدك ساعتها لبسني الادم ورجعتلي الدنيا ساعتها الايهم دخل دنيا الادم الدنيا اللي اتمني يخشها دخلت وحسيت بيكي وبوجعك حسيت اد ايه كان فيه حب وانت رايداه َمارايداش الا هو حسيت كل اللي كان بينا حسيت اد ايه ادم كان راجل سعيد وايهم وصل للسعاده دي.. ركن ادم ودخل الايهم لاجل عيونك يشيلك علي الراس يشيلك جوا نن عنيه ركن الادم وارتاح وفضي سكته لايهم يتعلم كيف يعشج ويدادي ويطيب كيف يبطل يرمح كيف يبطل فرعنه وحمجه ركن الادم علي جلب الايهم يعلمه كيف يكون عشيج صوح لجلب معشوجته. مانت جلبي يا جلبي ولما خدتك في حضني وانت كلبشتي فيا حسيت الدنيا صغيره جوي. ان ماحد يستاهل يمرط نفس حبيبه ابدا ليه نزعل ليه نتكبر ليه نكون فراعنه الحبيب رايد ايه من حبيبه الا العشج الحبيب يدي العشج لاجل ينول الحب واني رايد العشج والحب رايد جلب حبيبي رايد روحه رايده كله اخده ولا يوم ازعله ولا يوم ابهدله ولا يوم اتكبر عليه ادلعه عن حج دلع الحبيب مش عيبه دلع الحبيب لا عار ولا سبه دا الحبيب لما يكون حبيب عن حج ياخد عيون حبيبه يديه العشج بكفوفه وياخده ويصعد بيه السما ويعيش ملفوف بالسحاب الابيض لا يوم تمطر ولا تسود دنيته.. الراجل لما يفكر ان النسوان عار وجليلين يعيش عمره ماهياخد منهم الا جهر السنين الست تديك من حنيتك تديك من دلعك الست ما رايداش الا الكلمه واني وعيت لده ادم اداكي ايه غير العشج وانت اتجننتي عليه ليه غير عشان عشجانه ادم لا كان معاه ولا حواليه لا عيله ولا اصل ولا فلوس ومع ذلك اداكي اللي عايزاه جه ايهم بكبره ايهم اللي ماحد يوعاله عيله وفلوس وجاه وعز راجل يتبصله من فوج رفستيه برجلك عشان ماداش عشج ماداش اللي الجلب رايده ايهم ساعتها كان جليل جوي كبير في الدنيا جليل في العشج بس فهم وعرف ان حب الدنيا مايجيش الا لما ترويه بالعشج وتزرعه بالحنيه واني دلوك تحت يدك وبجولك رايدك بالعشج و َالحنيه رايد احط جلبي تحت جدمك تعملي فيه مابدالك والله ما بدالك.
لتسيل دموعها بقوه ليتحتضنه وتضمه بشده لتهمس قلبي هيقف من كلامك انا بعشقك يا قلب داليدا الايهَم قبل الادم الادم عشقني والايهم عافر وحارب نفسه ودي لوحدها كبيره عندي. عارفه انت ايه وصفاتك ايه وعشان كده عهد عليا لاقدر كلامك وشخصك وافهم واتفاهم واكون ليك عشق الايهَم زي ماكت عشق الادم.
ليرفع يديه ويتلمسها بحنان ليهمس لو تعرفي رايدك كيف دلوك ماهتصدجيش.
لتحتضنه وتهمس رايدني.. وانا رايده دنيتك.. لتحتضنه لتهمس.. .. عندي ليك مفاجاه حلوه..
لتقوم وتذهب الي الدولاب وتفتحه لتخرج ظرفا لتعطيه له ليهتف.. ايه ده يا جلبي لتهتف افتح واقرا..
ليفتح.. ليهتف ايه ده.. ليبدا في القرايه.. اني جاي في الطريق انور الدنيا عشان تفرح بيا مع فريده هتسميني ايه بقه..
ليقطب جبينه وينظر اليها لتقترب وتمسك يده وتضعها علي بطنها ليظل ينظر اليها ببلاهه ليبتسم.. ايه ده.. صوح والنبي.. جلبي هنا جوا فيه عيل صوح.
لتهز راسها ليحملها ويدور بها.. يادي الفرح يادي الهنا حبيبي هيجبلي جمر تاني جلبي هيفط من من الفرحه ياني علي دنيتي اللي انسعدت بالجوي
لتحتضنه.. مبسوط يا قلبي
ليهتف مبسوط بس داني هنفلج من الفرحه فرحه حبيبي في حضني وفرحه الغالي اللي جاي. لتبتسم ليهتف ربنا يخليكي ليا يا واخده جلبي اكده فرح الدنيا استاهله اكده.
لتهمس تستاهل وتستاهل وتستاهل دانت الروح وانت كل ماليا.. ليقبلها بحنان ويهمس اني رايدك ماتهمليش حضني رايدك ادخلك جواتي.
لتهمس وانا من ايدك دي لايدك دي
ليظل يتفرسها بعشق ليهمس اني عاشج ليكي والله عاشج لينزل عليها ويتوه معها في دنيا الغرام دنيا الايهم الذي انفتحت بجمالها لتلك الجميله دنيا لم يكن مقدر ان يعرفها الايهم الا بدخول تلك الجميله.
خطت داليدا دنياه لتنشر فيها من العشق الوان لون الابيض يزيل العنفوان لون الاحمر ينشر الحب والغرام لون الارَزرق ياخد القلب لعنان السما ويحط علي بحور الغرام لون الاخضر ينشر مروج الدنيا.. الوان والوان تتوزع علي دنيا الغرام مالايهم بقي هو العاشق الولهان لحبيبه اللي عافر وعافر عشان يرجعه لقلبه عاشق عن حق يكون له حبيب طول الزمان.
🌿 صلوا على الحبيب المصطفى 🌿
•تابع الفصل التالي "رواية عشقني في ماضيه" اضغط على اسم الرواية