رواية حبي الاول الفصل الخامس 5
البارت_الخامس
ليلي حاسه انها السبب وأنهم اتخنقوا بسببها علشان كده طنط تعبت
ليلي بقلق: تميم
تميم بضيق : انتي لسه واقفه ياليلي
ليلي: امال اروح فين ياتميم .
تميم بتعب: طيب انزلي علشان متتعبيش
ليلي: لا أنا مش هنزل غير لما.....
تميم بصوت عالي: ليلي انزلي .
ليلي بدموع : انتي بتزعق ليا ياتميم
تميم لف وشه وسكت
ليلي : تمام عن اذنك
ليلي كانت ليه هتمشي
تميم : ليلي استني
ليلي من غير ماتبص له : نعم
تميم راح لها وقال بتعب وحزن : ليلي متزعليش مني معلش أنا تعبان دلوقتي .
ليلي بحب: عارفه والله انك تعبان مزعلتش اصلا ب بس انا عايزه اعرف هي طنط حصل لها كده ازاي
تميم:بكرا هقولك .
ليلي : ماشي هبقي اكلمك أما انزل
تميم بابتسامه: ماشي ياحبيبتي
تميم كان قاعد وبيكلم نادر صاحبه
نادر: وانت هتعمل اي دلوقتي
تميم: مش عارف اعمل حاجه يانادر امي منشفه دماغها علي حبيبة تصور انها راحت طلبت ليا حبيبة من امها
نادر بغضب: نععم ازاي يعني
تميم باستغراب: في أي؟
نادر : ازاي يعني تتقدم لحبيبة
تميم بخبث : اي ده اي ده مالك كده ايه اللي ضايقك
نادر بتوتر: لا طبعا مفيش حاجه ضيقتني قصدي يعني ليلي وهتتجوزها وكده هتظلم حبيبة معاك
تميم بغضب: يابني انت متخل.ف هو أنا عارف اتجوز ليلي اساسا
نادر: يعني انتي عني مش هتتحوزها
تميم: مش هتجوزها ده انا قت.يل فيها دي ليلي مش هتبقي لغيري وانا مش هبقي لحد غيرها .
نادر بضحك: ايوه ياعم الحبيب هههههههههههه .
تميم: بقولك اي اقفل هطمن علي ماما وبعد كده هنام علشان الشغل بكرا .سلام
نادر : ماشي يا صاحبي سلام .نادر قفل مع تميم ولكن لقا فونه بيرن
نادر: اووف ابو غلست.ك
ورد: الو ياورد( بنت خالته)
ورد بخجل : أزيك يانادر....صحيتك من النوم ولا حاجه
نادر: لا أنا كنت صاحي.. خير في حاجه
ورد: احم بكرا عندي مشوار مهم ولكن ماما مش راضيه تخليني اروح
نادر : ايوه انا اعمل اي
ورد سكتت بأحراج وحزن
نادر بندم: معلش حقك عليا أنا بس مضايق شويه
ورد بحب: لا ولا يهمك أنا بس كنت عيزاك تقنعها ثم ادفا بحزن: مش انت اخويا الكبير برده
نادر: اااه لو علي كده تمام ماشي ياستي هكلمها هقنعها
ورد بابتسامه: شكرا اوي يانادر
نادر: علي اي ياهبله ده انتي اختي الصغير ..معلش هقفل معاكي عشان انام ..وقفل
ورد بحزن وغيظ: اووف كل شويه أخته الصغير
أم حبيبة دخلت علي حبيبة لقتها قاعده سرحانه
أم حبيبة : بقولك اي ياحبيبتي
حبيبة بانتباه : نعم ياماما
إن حبيبة : انتي اي رأيك بصراحه في الواد تميم
حبيبة : في ازاي يعني
أم حبيبة : هو اي اللي فيه ازاي شخصيته شكله وكده
حبيبة بخجل: هو حلو وكل حاجه ومحترم وكده بس ...
أم حبيبة باستغراب: بس اي ؟
حبيبة : افرضي مش بيحبني
أم حبيبة: ومين قالك انو مش بيحبك يعني وبعدين هو لو مش بيحبك أمه جت تطلب ايدك ليه
حبيبة : ما هي قالت إنه قال عايز يتجوز بس.مقالش انو عايز يتجوزني
إن حبيبة : بقولك اي أنا اتفقت أنا وسعاد انها هتخليكم تقعدوا مع بعض وتشوفي بقا بس أن شاء الله هيكون من نصيبك .
حبيبة بحب: يارب
تاني يوم تميم كان لابس ونازل الشغل ولكن لقا جرس الباب بيرن فتح لقا حبيبة وامها
أم حبيبة: ازيكي احبيبي عامل اي
تميم: احم ازي حضرتك ياطنط اتفضلوا
حبيبة بخجل: ازيك ياتميم
تميم بهدوء: ازيك ياحبيبة
أم حبيبة : مالها مامتك ياتميم تعبت ازاي دي كانت لسه عندنا امبارح
تميم: تعبت شويه ياطنط ضغطها كان عالي
أم حبيبة : طب هي فين اطمن عليها
تميم: اتفضلوا هي جوا في الاوضه اتفضلوا تشربوا اي
أم حبيبة: لا ياحبيبي أنا جايين نشوفها بس ونمشي
سعاد: لاطبعا مينفعش لازم تشربوا حاجه تشربوا اي
أم حبيبة : ياريت لو قهوه
تميم : تمام ..وراح يعمل القهوه
سعاد بحبث:روحي ياحبيبة ساعديه معلش ياحبيبتي في عمل القهوه
أم حبيبة: ايوه ده حبيبة بتعمل القهوه حلو اوي روحي ياحبيبتي .
حبيبة بخجل وتوتر: طيب
وراحت علشان تساعده
سعاد: ربنا يكتبها من نصيبه يارب بدل بنت عبير دي (طبعا قالت كده بصوت واطي )
حبيبة بخجل: احم اساعدك
تميم بهدوء وهو مركز في القهوه : لا لا القهوه مش صعبه يعني هعرف اعملها لوحدي
حبيبة بأحراج :احم تمام ...احم كنت عايزه اتكلم معاك بخصووص أن مامتك
قاطعها تميم : احم حبيبة أنا كنت عايز اقولك أن امي راحت تتقدم من غير مااعرف
حبيبة بألم: يعني اي ؟
تميم بحزن: حبيبة أنا .....أنا.
حبيبة قطعته : خلاص ياتميم أنا فهمت علفكرة أنا رفض بس هما اللي صمموا أني لازم اتكلم معاك
تميم : أنا آسف ياحبيبة لانك اتحطيتي في موقف زي ده
حبيبة بحزن: لا عادي ...طب وانت مش بتحب حد
تميم باستغراب : حد زي مين ؟
حبيبة :لا خلاص... الباب خبط
حبيبة: خليك انتي اعمل القهوه أنا هفتح الباب
حبيبة راحت تفتح
ليلي بصدمه : حبيبة ؟!!
توقعاتكم🔥
التفاعل ياجماعه بيقل أنا كاتبه البارت من امبارح بس مردتش أنزله بسبب التفاعل اول ما التفاعل يجيب 1000هنزل اللي بعده علطول حتي لو النهارده ❤️+رأيكم
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول" اضغط على اسم الرواية