Ads by Google X

رواية قتلني ورحل الفصل السابع 7 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية قتلني ورحل الفصل السابع 7

البارت السابع.... 

فشلت كارما محاولاتها كلها في جذب ذلك الجاحد لتحس بقهر ولا تعلم كيف تتصرف لتدخل علي قاسم لتهتف.... قسومي عايزه اسالك سؤال واحده صحبتي واقعه في مشكله. 

ليهتف.. اشجيني يا زقرده. 

لتخبطه.. زقرده في عينك.. لتتنهد يعني هيا بتحب واحد قريبها وهو جبله مابيحسش ومش عارفه تعمل ايه. 

ليضحك قاسم.. ليهتف.. يعني هو جبله فعلا طور والله اللي مايحبش العسليه دي. 

لتهتف... انت بتقول ايه. 

ليضحك.. يا بت دانا قاسم صحيح طيب بس عندي خبث الدنيا حفيد الحديدي يا هبله مانا عارف كل حاجه. ميفو ميفو 

لتهتف.. عارف عارف ايه. 

ليضحك.. عارف انك واقعه في الطور اخويا بس هو طور ومش عارف يبقي نعرفه. 

لتهتف بانفعال.. بجد والنبي ازاي. 

ليضحك.. طب اتحايلي عليا شويه مش هبله كده ماصدقتي لتخجل ليكمل الحب مش عيب يا قلبي انت اكتر من اختي َالقريبه الوحيده اللي ليا ايان شارد. جدي جاحد. بس قاسم بيفهمك من غير ماتنطقي. 

لتتنهد... انا مش عارفه مش طالع زيك ليه. 

ليتنهد.. ايان روحه ابوه وعمي شاكر بالذات  غيرته. عمي شكري كان حنين ومعشش عليه لما مشي ايان خاف يتركب فاتحول وطلع جبروت الحديدى بغباء بس عموما له صرفه. 

لتهتف.. مالوش يا قاسم مالوش غلبت احايله واعامله بحنيه وهو جاحد. 

ليهتف.. لا اللي زي ايان تكرفيه اهمليه وحسسيه انك هتروحي منه هيتجنن ايان ضامنك وراكنك عالرف وقت اما يجيله شوقه هيبتدي يفكر فيكي خليه يفكر غصب عنه تروحي منه لازم ايان يحس بتحدي  لتظل جالسه تفكر لتهتف.. عندك حق لتهب ليهتف راحه فين يا هبله. 

لتبتسم بخبث.. راحه اجيبه علي بوزه انا اه هبله بس الحديدي جوايا يا قسومي.

🌿صلوا على الحبيب المصطفى 🌿

كانت هناك حفله تقام في احد الاماكن احتفالا بتوقيع صفقه كبيره بين الشركه وشركه رجل الاعمال مراد الذي مضي معهم عقدا كبيرا ليقف الحديدي وايان ومراد معا يستقبلا  رجل الاعمال ليمر فتره ليسمع ايان صفيرا بجواره ليلتفت ليجد مراد يقف مع مدير اعماله ليسمعه يقول... شوف مزه بنت اليه نار حاجه تتاكل اكل لا البت دي ما تتسابش ليلتفت ايان ليجده ينصرف ليتجمد عندما وجده يذهب الي كارما التي كانت تلبس فستانا ضيقا يبرز تفاصيل جسدها كانت فتنه تترك شعرها وتتزين بعنايه كان الفستان عاري الكتفين ذو فتحه صدر وقصات من علي الوسط لتبدو هالكه لنظرات الاخرين ليحس ايان بمراجل تطحن داخله ليجد مراد يذهب اليها ويمسك يدها يقبلها ليمنع نفسه من الذهاب وقتلها ليجده ياخذها ويذهب بها ليرقص معها ليقف يحتسي مشروبه بغل وينظر ليدي مراد علي وسطها.. شوفو ماسكها ازاي وهياكلها بعينه اه مالهانم عاجبها وعايزه تتشقط وتتجوز.. ليبتلع كاسه عن اخره.. ايه اروح ابعده ازاي نتفضح البت فلتت والا ايه كت قطه مغمضه..

 ليقترب منه بدر.. ايه يا ايان مالك واقف متنح كده. 

ليندفع.. لا بس ببص علي الهانم المتسابه فقره العشق الممنوع. 

ليبتسم بدر بخبث ويهتف.. مين اللي متسابه. 

ليهتف.. ماتبص يا جدي مش شايف الهانم واقفه سايحه ونايحه مع مراد. 🌿 استغفروااااا 

ليهتف بدر.... طب يا واد خير البت بقت جامده ومزه وعايزين نسترها بحد يقدرها. 

ليبهت ايان.. بتقول ايه يا جدي انت خلاص كده عادي. 

ليهتف... مالك بس.. ادعي انت بس القصه تكمل وساعتها ننبسط وهخليك انت ابن عمها توصلها لعريسها بايدك.. يابني البت ماتتسابش اسكت انت مابتفهمش في كده انت بتاع شغل.. ليتركه ويرحل بعد ان اشعله بكلامه.

ليقف ايان يغلي.. بتاع شغل اه طور متعلقلكو في الساقيه انما غير كده لا..واوصلها لعريسها اه.. وصل لرقبتها سلك كهربه. يخربيتك دا حاطط ايده علي شعرها منك لله يا بعيده.. ليجدهم يتركان مكان الرقص ويخرجان اللي الشرفه ليهب واخدها ورايح فين ده منك لله يا مراد طلعتلي منين. 🌿اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌿

كانت كارما قد دخلت الشرفه مع مراد ليهتف... انا بجد سعيد اني معاكي واتمني انت كمان تكوني سعيده. كارما انا جوايا حاجات عايزه اقولهالك..

ليسمع صوت ايان ليهتف.. حاجات ايه دي يا مراد اللي واخد بنت عمي وزانقها في  جنب وعايز تقلهالها مش تاخد بالك. 

ليهتف مراد.. ايه زانقها دي مش تاخد بالك انت. عموما انا كلامي مع بدر بيه مش معاك. 

ليهتف  ايان بعنف.. كلام ايه ده 

ليبتسم له مراد ببرود بكره تعرف وتفرحلنا ليقترب ويقبل يدها وينصرف ليقف هو يحس انه سيقتلها ليستدير وعيونه تشع نار ليهتف من سكات كده قدامي عالعربيه  عشان هتتقتلي دلوقتي.. 

لتتشجع لتهتف.. ايان اقعد في جنب مش ناقصه غم انا ماصدقت افرح انت واحد ماتفهمش في المشاعر والحاجات دي خليك في حالك وخليك في الشغل روح شفلك صفقتين اعملهم هيريحوك والا اقلك لف لفتين وهتلم شغل وفلوس دا اللي بتفهم فيه يا غلبان. ودفعته. 

 وهو يقف يغلي احس انه سيرتكب جريمه ولكنه تجلد ليهمس بفحيح.. اكن اشوفلي صفقتين اه والهانم متسابه. مشاعر واهدي ومابفهمش الا في الشغل ليه طور  ماشي يا كارما ايان هيعرفك هو عنده ايه. ليندفع ويشدها لحلبه الرقص لتشهق ليهتف يلا اعمليلنا فضيحه بقه..

لتتنهد.. انت مريض يا ايان ملبوس فيك حاجه.

ليشدد علي وسطها لتتأوه ليهتف... لمي لسانك واكتمي بدل ماعمل فضيحه وانا مابيهمنيش.

لتتنهد وتسكت نفسها.. ليشدها اليه لتركن علي صدره وتغمض عينها تتخيل نفسها كحبيبه له كانا لا يتكلمان وهو يدور بها َهيا استسلمت له كانا حاله من المشاعر والجد يقف يراقبهم بسعاده.. ليهتف.. ماتحس يا بغل انت ايه جبله.. بس لا ماشي يا ايان نقرصك قرصه عشان تفوق لنفسك.. دنيتك ماشيه يا بدر زي مابتخطط لسه بس الاهبل الصغير نشوف بيعط فين . بس لا ساعه الجد يا قاسم هتنفذ زي الجزمه انا دنيتي قلم ومسطره وادوس بجزمتي عالدنيا عشان انفذ اللي في دماغي امبراطوريه الحديدي وبس.

 اخذ ايان كارما وظل يدور بها وخرج من الحفل ليذهب الي الخديقه وهو يدور بها ومل تاه في الاخر كانت قريبه تسمع نبضات قلبه الصارخه وهو يداعب ظهرها بحنان ليظلا معا لفتره لتتوقف الموسيقي وهنا ساكنان لا يتحركان لترفع نظراتها اليه لتجد بداخل عيونه نظره تخلع قلبها لتهمس ايان..

ليحس بقلبه يدفعه دفعا اليها لينزل عليها ليهيم بها ويتوه في شفتيها لتتشنج وتحاول ان تبتعد  ليشدد عليها لتستكين ليغوصا معا بلا ادراك ما حولهما كان ايان يشعر انه دخل عالم اخر لا يريد ان يخرج منه لينتفض فجاه حين سمعت صوت مراد يناديهم ليبعدها لتقف هيا راسها علي صدره ليضغط علي وسطها لتنتفض وتبتعد مشتعله.. لياتي مراد ويهتف انتو فين بندورعليكو ليظلا صامتين ليقترب مراد تعالي يا كارما عايزك. لتنظر الي ايان لتجد نظراته قد عادت بارده لتشعر بالوجع ليشيح بوجهه بعيدا ليتصاعد غضبها لتهتف  تحت امرك يا مراد انا معاك لاخر الحفله وتركت ايان وقد ليشتعل من داخله مره اخري. 

كان قاسم يقف في الحفل راسه مشغول بتلك التي خلعت قلبه ليقترب منه بدر تعالي عايزك.. ليشده ويذهب به ليعرفه علي احد رجال الاعمال وكانت ابنته تقف معه ليعرفه عليها لياخذ الرجل بعيدا ويقف قاسم مع الفتاه ليحس قاسم بالاختناق ليمر الوقت ليرن تليفونه ليجدها ليال ليفتح التليفون ليهمس.. قلبي انت. 

لتضحك وتهمس.. بجد يا قسومي قلبك لتتنهد وتهمس طب وايه كمان. 

ليضحك ويهتف.. انا مع ناس سيبيني عاقل.. 

لتهمس... ايه مانتش هتبقي عاقل ليه. 

ليهتف بعشق.. يعني حبيبي يكلمني وتقوليلي اعقل. وحشتيني 

لتهتف.. بطل انا كنت معاك الصبح. 

ليهتف مانت بتوحشيني كل دقيقه.. ليتنهد بتعملي ايه. 

لتهمس.. بقرا روايه 

ليهتف وبتفكري فيا صح.. لتخجل ولم ترد ليهتف.. يا بنتي ارحميني كده بتعب من قله ردك لولتي ارحميني بقه 

لتهمس.. اعمل ليه بتكسف. 

ليهتف.. حاولي طيب نفسي اكمل معاكي حوار مش كله كسوف احنا الرجاله الكسوف ده بيوقفنا ليضحك واضيع منك كده وتخطفني واحده تانيه. 

لتهمس بحزن... كده يا قاسم 

ليهتف.. مانت مابتنطقيش حاولي يا عمري تردي وتيجي علي نفسك شويه لتتنهد وتشعر بالخوف ليهمس طب وحشتيني هتقولي ايه في دي. 

لتبتلع ريقها وتهمس.. وانت.. 

ليضحك وانا ايه.. امي بتسلم عليكي وتقلك وانا ايه. 

لتبتلع ريقها وتهمس وحشتني ليبتسم ويهمس قلبي والله قوليلي بقه روايه ايه دي. 

لتهتف.. روايه كده البطل بيحب البطله 

ليقاطعها زيي كده. 

لتكمل يعني لا هو وحش شويتين لتضحك كان بيضحك عليها وهيا طيبه. 

ليهتف كان بيضحك عليها يبقي مابيحبهاش. 

لتهتف... لا بيحبها بس مش عارف. 

ليضحك والله الروايات دي لحست مخك فيه حد بيحب حد َمش عارف. 

لتهتف.. اه الروايات بيبقي مش عارف جواه ايه بس هو في الحقيقه بيحبها بس هو وحش وانتقم منها وسابها وال ايه راجع يقلها بحبك بعد ما وجعها 

ليبتسم وسامحته.. 

لتضحكَ.. لا مش راضيه. 

ليهتف... يعني لو انا هتسامحيني..

لتتنهد بخجل.. لتهمس انت مش هتوجعني هسامحك علي ايه. 

ليهتف.. طب لو وجعتك هتسامحي حبيبك. لتهمس بحب.. اه هسامحَ عشان عشان لتصمت. 

ليهتف... وحياه الغالين والصاحين والميتين لتقولي. 

لتهَمس عشان بحبك.. 

ليتنهد ويصمت وقلبه يرجف.. انا حاسس اني دخلت الجنه ليال انا قلبي بيدق وهموت واشوفك.. انت نعمه الدنيا دخلت حياتي 

لتهمس وانت كمان والله ليهتف لا انت حاجه تانيه طيبه وقلبك دهب.. بسكوته.. 

لتهمس.. عارف يا قاسم ساعات بحس اني حبي ليك كتير علي قلبي. 

ليهتف.... يا صلاه النبي حبيبي نطق لتخجل وتصمت ليهتف.. لا والنبي كملي دانا شققت من الكتمه 

لتتنهد بطل بقه بتكسف.. لتهمس.. انت مهما عملت فيا ماقدرش غير اسامحك واحبك بزياده انت مليت عليا حياتي انا ماعرفش حاجه في الدنيا الا انت يا قاسم انت دخلت حياتي علمتني كل حاجه علمتني يعني ايه دنيا انت الدنيا ليا   والله ساعات بسال نفسي انت بتحب فيا ايه بهبلي ده بس كل اللي اعرفه انك جوا قلبي امان وحساك ابويا واخويا واللي ليا. لتهمس وانا اللي ليك يا قسومي مش كده.

🌿 سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🌿

ليتنهد بهيام قسومك تاه وساح وهيفطس والله هيفطس كمان شويه.. انت ماينفعش الا تكوني ليا اساسا. 

لتضحك... يعني لو بقيت لحد تاني هتعمل ايه. ...ميفو ميفو 

ليهتف... اجيبك من نن عنيه انت هبله والا ايه انت بتاعه قاسم تقوليلي حد الحدايه كلته. لتضحك ليهتف طب االروايه هتخلصيها وتقوليلي. 

لتهتف هو يعني انا تقريبا خلصتها وهيا خلاص عايزه تسامحه عشان بتحبه بس عذبته اوي. 

ليهتف.. انا ماقدرش اتعذب من حبيبي لحظه. 

لتهمس وانا استحاله اعذبك انا بس ابص ليك بسامح  علي طول قاسم هو احنا هنبقي مع بعض امتي.

ليتنهد بغلب.. ادعيلي يا حبيبتي بس قدامي حبه تجهيزات واجي اتقدم علي طول.

لتهمس..وبعد كده مفيش حاجه تقف بينا وابقي بتاعتك يا قسومي.

ليهتف.. يا لهوي.. قلبي هيخرج من مكانه.. اه يا قلبي هتبقي بتاعتي.

لتهمس... اوعي يا قاسم تكون هتبعد عني والله اقتلك قتل كده واقطعك حتت كتير .

ليضحك.. حتت كتير.. لا يا قلبي ابعد ايه دانا اموت.

لتهمس.. انا اصلا مش متخيله تبعد اصلا مش هفهم البعد ده لانك روحي فمش فاهمه يعني ايه تبعد عني او هيبقي شكلي ايه. او يعني ايه قلبي من غيرك لتضحك ممكن اقلب هبله والا اموت نفسي وابقي شهيده قاسم والغرام.

ليهمس بحب.. بعد الشر علي قلبي.. بتحبيني اوي كده.

لتهمس.. اوي يا قسومي قوي طول رغم انك ساعات بتبقي صعب. 

ليهتف.. يا سلام اللي هوا ازاي. 

لتهتف. يا قاسم انت بقيت صعب ماتكلميش ده َماتخرجيش مع دي وماتلبسيش ده. انا بقول حاضر وطيب وخلاص ومش عايزه ازعلك. 

ليهتف.. يعني تقفي مع حد وتولعي فيا هتنبسطي. 

لتهتف... طب مافيه كتير بيقفو عادي ايه. 

ليهتف... لا حبيبي مابيقفش مع حد ويقول حاضر وطيب. 

لتهتف... طب مانت بتخرج وتكلم ناس وستات. 

ليهتف... انا مين قال انا اقدر اكلم حد غيرك يا مز قلبي.

لتبتسم وتهتف بجد يا قسومي انا وبس....ميفو ميفو 

ليهتف يا لهوي انت وبس.. دا انت وانت وانت ومافيش الا انت جوا قلبي عشان حبيبي بيحبني وطيب وبيسمع الكلام وقط صغير.

لتهمس.. يا سلام يا اخويا انت فاكرني هفضل قعدالك هبله كده اسمع الكلام لا هيجي يوم واكبر بقه واقلك لا بطل تحكم. 

ليهمس.. وانا هسيبك تقولي لا دانا ساعتها هعمل اللي مايعمل عشان حبيبي يلين بين ايديا.

لتهمس.. هتعمل ايه لا ماما دايما تقلي اكبري بقه وبطلي هبل.

ليهمس.. هعمل لا ساعتها ربنا معاكي في اللي هعمله حبيبي هيسهم ويبقي عسليه. 

لتهمس... مش فاهمه

ليهتف.. اه ماناعارف هجيب حبيبي من قلبه بطريقتي. يلين بين ايديا ساعتها هيفقد النطق تقريبا ويسورق وانا ساعتها ....الدنيا مش هتساعني. 

لتهتف برهبه.. اسورق.. قاسم انت هتضربني. 

لينفجر ضاحكا ليهتف.. يا بنتي انت فصيله بعقلك ده.

لتضحك.. ياسلام يا اخويا اسيبك تمد ايدك عليا والله اموتك. 

ليهتف من جه همد همد ومش ايدي بس اللي همدها وانت ساعتها ماهتنطقيش.

لتهتف بخوف.. واهون عليك تعمل فيا كده دانا بحبك اخص عليك والله ازعل منك

ليهمس بهيام تهوني عليا.. دانا ساعتها هبقي في دنيا تانيه والله في دنيا تانيه بحلم بيها من دلوقتي. 

لتهتف قاطبه.. انت مجنون بتحلم بضربي من دلوقتي ايه العيشه الطين دي هو ده كل تفكيرك انت ازاي وحش كده مافيش رَومانسيه خالص يا وحش..

ليهتف بغلب.. لا فيه عبط والله اوفر دوز عبط اعمل فيكي ايه ضرب ايه بس ارحميني. 

لتهتف ساخطه.. مش انت اللي قايل هتمد ايدك هتمدها فين. 

ليضحك.. اقلك بس ماتسورقيش همدها فين.

لتهتف.. قاسم انت عقلك تعبان. 

ليهتف.. كتر خيرك هتجيبلي كل الضغوط وتحصريني لحد ماوصل للي عايزه.

لتهتف.. انت نازل هبد وانا مش فاهماك بدل ماتقعد تقولي كلام حلو تراضيني تقولي كده

ليهتف.. طب مين يراضيني طيب هنقضيها كلام افلاطوني معاكي واحد محصور وانت عبيطه. 

لتهتف ساخطه.. انا يا قاسم عبيطه انا.. انت باينك مش عارفني كويس دانا الفك علي صوابعي كلهم وابهدلك. 

ليضحك.. صوابعك كلهم يا بنتي بهبلك ده اسمها الفك علي صباعي وانت ماتعرفيش تلفي قطه علي صباعك وتبهدليني مانت مبهدلاني وحصراني. 

لتهتف.. يا سلام امال مين اللي بيقلك حاضر وطيب طب خلاص ماعتش هقول ومش هسمع كلامك تاني هه ايه بقه عشان تقول عبيطه وعايز تضربني.. بطل روايتي بيحب في حبيبته ويعمل حاجات وانت عايز تضربني يا شرير. ...ميفو ميفو 

ليبتسم.. بيعمل ايه والنبي قولي.

لتهمس هاه.. بيعمل حاجات كده.

ليهتف.. ايه بيقرب منها.

لتهتف.. بطل عيب كده الله. 

ليضحك عيب هو القرب عيب..

لتهمس.. لا مانا مش بقرا الحتت دي عيب الله. 

ليهتف.. يادي الغلب ماتقري يا بنتي خلينا نعرف ننطق. 

لتهتف. لا عيب انت ليه قليل الادب دي حاجات قله ادب مابحبهاش انا وماليش فيها. 

ليضحك.. ماهو من غلبي وبختي الاسود ترشقي في وشي كل العبط. 

لتهتف ساخطه بطفوليه.. انا بختك اسود انا يا قاسم طب روح بقه شفلك واحده بختها ابيض يا رخم والله ماسكتالك تاني عايزني ابقي مش مؤدبه.

ليهتف.. لا عايزك تبطلي كسوف انا بتعب والله. 

لتهتف.. انت عايزني ابقي وحشه وانا مش عايزه. 

ليهمس مش عايزه ايه بس..

لتهمس.. ابقي كده زي ما بتقول واقرا حاجات وحشه. 

ليهتف.. ليال احنا هيجي يوم وهنقرب من بعض هتعملي ايه. 

لتبتلع ريقها وتهمس مش عارفه. 

ليهتف.. طب مش عارفه حاجه خالص

لتهتف.. لا يعني عارفه حاجات بس عيب طبعا اقول بس ماما اصلا بتفتح الروايات اللي بقراها ولو لقت حاجه بتقطع الصفح وانا مش بتكلم.

ليتنهد ليهتف.. دانا هشوف غلب بس اقول ايه حد بعمل في حد كده. 

لتهمس.. ايه مش بتحافظ عليا ابقي مؤدبه. 

ليضحَك.. قاسم لا هيا بتحافظ عليكي تبقي عبيطه. 

لتغضب تاني يا قاسم تاني تزعلني. طب والله ماهوريك الفستان اللي ماما جابته وعارفه انك هتزعل وهنزل بيه يلا انت بتزعلني 

ليضحك.. ما دي المصيبه يا قلب قاسم اوفر دوز عبط مايمشيش مع قاسم خالص بس انا ليا طرقي ساعتها ربنا معاكي. بس تعالي هنا فستان ايه وريني انت هبله تنزلي بايه من غير ماشوفه اياك.

لتقترب منه الفتاه وتضع يدها عليه وتهتف قاسم يلا نرقص الاغنيه دي تحفه..

 لتسمعه ليال لتحس بقهر لتهتف.. طب اسيبك لناسك لتقفل الخط وتجهش بالبكاء.. ليتنهد هو بغضب لينظر الي الفتاه ليهتف معلش اصل ورايا مكالمه مهمه.

ليسمع بدر وصديقه عيب بقه مكالمه ايه خد نسمه ورقصها ليمسك بدر نسمه ويضعها في يد قاسم ليرتبك ولا يعرف كيف يخرج من ذلك موقف لتشده الفتاه وتظل ملتصقه به كظله.


عند ليال كانت تنتظر ان يتصل بها الا انه لم يتصل لتحس بوجع.. بيرقص مع مين وسايبني كده يا قاسم كده يا قلبي امال قاعد معايا ليه اه ماقالك انت عبيطه وماتمشيش معاه عايز واحده قليله الادب  لتنهار انت هبله وبتصدقي اي حد وهو بيلعب بيكي انت مش بتعرفي في الناس ولقاكي هبله وبتسمعي الكلام اه لا انا مش هبله وهبطل وهوريك يا قاسم ترقص ازاي مع حد.. وهلبس الفستان َهتصور بيه وقامت من قهرها  ولبست الفستان ونزلت صورها عالفيس الا انها كانت تغلي لتظل قلبها ياكلها مرت اكثر من ساعتين لتنهار تماما لتسمع تليفونها يرن لتجده قاسم ارادت ان ترد ولكنها منعت نفسها بصعوبه ظلت تمسك التليفون محتضنه ايه ليمر الوقت كان هو علي شفا النار ليقف.. مابترديش انا عارف عيله صغيره في عقلها اعمل ايه منك لله يا زفته رقص وزفت حبيبي زعلان مني.. طب اجيبها ازاي.. ليتصل مره اخري َ ومرات.. لتظل هيا لا ترد ليهتف طب اعمل فيها ايه ام عقل صغير دي يا رب انا ناقص.. حبيبي زعلان ليظل يفكر لياخذ عربيته ويذهب بها الي بيتها وينتظرها علي اول الشارع.. ليقف طب هجيبها ازاي لازم اجيبها قلبي هيموتني وحبيبي زعلان مني.. ليظل يفكر ليبتسم بمكر ويهمس اعمل ايه مفيش قدامي الا كده. 

كانت ليال تنتحب لتجد تليفونها يرن برقم غريب لتفتحه لتهب برعب عندما...

بقلمي  ميفو السلطان  للقصه اضغط   

  •تابع الفصل التالي "رواية قتلني ورحل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent