Ads by Google X

رواية 8 في مهمة سرية الفصل الثالث 3 - بقلم آش

الصفحة الرئيسية

 رواية 8 في مهمة سرية الفصل الثالث 3

بارت3   8 في مهمه سريه

وقبل ما نبدا اي حاجه نصلي على النبي اللهم صل وسلم عليك يا حبيبي يا رسول الله ♥️

نبدا الاول عند الشباب لما كانوا متجمعين في شقه يزن

يزن: اي خدمه جبتكم عندي اهو 
ليل: بقول لكم ايه يا شباب احنا لازم نشوف طريقه نخرج بيها البنات دول من المهمه باي طريقه 
حمزه :ايوه لازم انا مش هستحمل اشوفهم تاني 
فهد :ما تقلقوش مش هيكملوا المهمه
ليل: انت ناوي على ايه بالظبط
فهد: اسمعوني كويس اوي وافهموا اللي هقوله

              وقال لهم فهد على اللي هما هيعملوه
فهد: ها فهمتم
يزن: انت متاكد من اللي انت هتعمله ده
فهد:  ما هما عاملين فيها ظباط ما بيخافوش نوريهم بقى الظباط بيتعاملوا ازاي مع بعض
حمزه: ايوه يا فهد عندك حق وانا بقى ما حدش يحوشني خالص
يزن: محدش يحوشك ولا يحوش عنك
فهد: يلا يلا كله على النوم بكره تجهزوا بدري مش عايزين نتاخر تمام
ليل :انا هنام تصبح على خير
فهد :وانت من اهل الخير 
حمزه: خدني معاك انا كمان انا جي انام
ليل :وانت مش هتنام
فهد :شويه بس
حمزه: طيب ماشي تصبح على خير
فهد: وانت من اهل الخير

الشباب كل واحد دخل في اوضه عشان ينام فيها اما فهد قعد مكانه عشان يفكر في المهمه فجأة طالع تليفونه رن على.......

تمارا: الو
فهد: ازيك 
تمارا :هو انت جبت رقمي منين
فهد :عيب لما تسالي ظابط سؤال زي ده
تمارا :طب عاوز ايه
فهد :تطلعي من المهمه دي خالص
تمارا :اولا مش انا  اللي دخلت نفسي المهمه دي عشان اخرج منها انا جريئه وزي زيك بالظبط ثانيا بقى ما فيش واحد محترم بيرن على بنت في وقت زي ده ثالثا بقى ودي الاهم اياك تتكلم معايا بالطريقه دي تاني فاهم

        اما فهد بقى بص على التليفون وهو مصدوم وقال

فهد :بقى بتقفلي السكه في وشي انا طيب انا هوريكي

وعدى الوقت على ابطالنا وعدى الليل كله وجه نهار واشرقت اشعه الشمس عشان تعلن بدايه يوم جديد واحدث مليانه بالتشويق تعالوا بقى نروح عند الشباب الشباب جهزوا نفسهم وصحيوم

ليل :حمزه انت ياض فوق الساعه بقى 6:30
حمزه: مش قادر يا جدعان جسمه مكسر مش قادر مكسر

فجاه بقى وهم بيصحوه فهد جه جالك الموت يا تارك الصلاه
فهد بصوت عالي :حمزه 
         حمزه قام ونطي من على السري وقال
حمزه: انا لبست اهو خلاص انا جاهز
يزن: احسن تستاهل
حمزة: الحمام فاضي بقى ولا اتصرف هنا في اي درج
ليل: هو انت بتتصرف في الادراج
حمزه: امال اتصرف في البلكونه على الناس
يزن :اعمل حسابك اخر مره تبات عندي
فهد :اخلصوا
حمزه :حاضر 

اما بقى عند البنات كانو بيصحوا مليكه

ساندي: انتي يا بت فوقي
مليكه: امممممم قولي له بكره بكره
تمارا :بكره يا بت هو بيعزمك على الغداء قومي
مليكه :اوف قمت اهو
تمارا :حد يشوف الغيبوبه اللي في الحمام دي يلا وجهزه حصلوني
مليكه: حاضر هجهز اهو وجايه وراكم

البنات خرجوا ومليكه بصيت على الباب ورجعت نامت تاني على السرير

تمارا :مليكه 
مليكه :حاضر حاضر جايه اهوت 

بعد شويه وقت الشباب والبنات جهزوا وصلوا فراتهم ونزلوا اول ناس وصلت هما الشباب وركن عربياتهم نزلوا وكان منتظرهم اتوبيس عشان ياخد توم في مكان التدريب وكان اللواء محمد واقف قدام الاتوبيس

فهد: ايه يا فندم مش جايين ولا ايه
ليل :تقريبا كده خافوا ورجعوا في قرارهم تاني
ساندي :مين قال كده احنا جاهزين طبعا
هنا :معلش المواصلات كانت زحمه بس بس نحن هنا
اللواء: ولا يهمك يا بنات يلا بينا عشان نتحرك

الشباب والبنات ركبوا الاتوبيس والبنات قعدت ورا خالص في اخر الاتوبيس وساندي شافت مليكه قايمه من مكانها

ساندي :رايحه على فين
مليكه: عادي هعزم على الشباب بحاجه يشربوها ما يصحش كده

وهنا ساندي بصيت لها باستغراب ومليكه راحت ناحيه الشباب وكانت معها علب كنز

مليكه: اتفضلوا اشربوا حاجه بسيطه كده لحد ما نوصل 
ليل: شكرا ليكي
يزن: تسلم ايديكي وعينيكي
مليكه: الف هنا
          وثابتهم ورجعت قعدت جنب تمارا

تمارا :انتي عملت ايه ها انا مش مطمنلك
مليكه: عملت ايه عملت كل خير

{تعالوا بقى نروح لمكان ثاني مكان روحنا قبل كده كان في شخصين قاعدين على ترابيزه وبيتكلموا 
المجهول الأول: ايه الجديد 
~~~التاني :اتحركم ورايحين مكان التدريب
~~~الاول : عينك عليهم فاهم
~~~  التاني: انا مش فاهم اي حاجه بصراحه ايه الحكايه
~~~الاول: ومش هتفهم وهتفضل في مكانك ده طول ما انت مش فاهم اي بتحصل حواليك
~~~التاني: كفايه انت اللي فاهم 
~~~الأول :انا عايزهم تحت عينك مفهوم وتجيب لي تقرير بكل تحركاتهم وبيعملوا ايه سامع ده حتى لحد الحمام بيدخلوا امتى وكام مره في اليوم
~~~التاني :ماشي تمام
~~~الأول: وبالنسبه للصقر عرفت حاجه عنه
~~~التاني :لا لحد دلوقتي ما فيش اي معلومه جديده
~~~الأول :لازم نكسف قواتنا اكتر من كده ونعرفه باي طريقه 
~~~التاني :طب انت هتعمل ايه بعد ما تجمع كل المعلومات دي 
~~~الأول :هعمل ايه ده انا هعمل حاجات كثيره} 

تعالوا بقى نرجع تاني عند الشباب والبنات وده بعد ما مليكه وزعت الكنز علي الشباب ورجعت فجاه حمزه قام من مكانه ومش عارف يقف

حمزه: اوعى القطر يا عم الحاج اوعى القطر

الشباب كلها بصله في الوقت ده باستغراب

يزن: حمزه
ليل :قطر ايه سلامه النظر
حمزه: القطر جاي

حمزه في الوقت ده نام على الارض والكل كانوا بيبص له باستغراب اما تمارا همست لمليكه وقالت

تمارا: بت انا عرفت دلوقتي الخير اللي انتي عملتيه
مليكه: اتفرجي ده احنا هنستمتع اوي
ساندي: هو اي اللي بيحصل 
هنا: اصور 
ليل :مالك في اي

حمزه كان بيبص لليل وكان تايه اوي وفجاه حمزه نط لفوق وبدا يغني{ القلب يدوم منك يا صاروخ اه وربنا صاروخ اصلي هههه} 

والبنات بقى كانوا بيضحكوا علي بيحصل وهنا كانت بتصور  وهنا بقى فهد قام وقف قدامه وقال

فهد :حمزه اثبت مكانك انتباه
حمزه: انتباه لا انتبه انتباه لا انتبه لا لالا ما تجيبي بوسه يا عسل
   وراح اللواء وقف قدام حمزه وقال

اللواء: انتباه حضره الظابط
حمزه: هو في حضره الظابط هنا

وهنا حمزه راح وقعد يشد في اللواء ويقول ده تقيله اوي اي الاحجام دي لا انا ما ليش في الكرنب انا هاخد الدايت وساب اللواء وراح على فهد وكان بيشد فيه بحاول اللي هو يبوسه وهنا بقى حمزه سب فهد ومسك ليل

حمزه: خلاص هبوسك انت يا قمر اموه
ليل : ابعد يلا

وهنا حمزه بص ورا وشوف البنات

حمزه: الله هي السماء بتمطر بنات ولا ايه ده ايه الحظ الحلو اللي انا فيه ده

وراح حمزه ناحيه البنات ومسك ايد ساندي

حمزه: جوزوني المهلبيه دي
ساندي :بس المهلبيه سايحه دلوقتي

وهب ساندي سلمت على وشه وحمزه لفه وكانت مليكه في وشه وقبل ما يتكلم مليكه سلمت عليه 

هنا: وانا كمان وانا كمان ارجوكم بقى واحده بس واحده بس بصي لي هنا يا اخ كده 

وهب هنا كمان سلمت على وشه 
تمارا :  ببببس سيبه لي بقى 

اما تمارا بقى مسكت راس حمزه وسلمت عليه هي كمان

اما البنات كانوا قاعدين مكانهم وهما بيضحكوا وبعد شويه الشباب والبنات وصلوا المكان التدريب وكانت عباره الخيمه عن كل شخص بس تماره بقى طلب خيمه ليها هي وبنات مع بعض والبنات راحوا على الخيمه ودخلوا وقعدوا فيها

هنا :كل حاجه اتصورت 
ساندي: يا لهوي يا جدعان هموت 
تمارا :كل ما اتخيل منظره اضحك اكتر
مليكه :يستاهل بصراحه
هنا: انتي عملت كده ازاي
مليكه :هقولكم انا جبت كنز على عدد الشباب واحده للواء بس بدلت بيبسي بواحده كينج بس اي بتخلي الدماغ طايره وبعدين جبت لزقه بيبسي وغطيتها وديتها لحمزه وباقى بقى انتم عارفيني واللي حصل قدامكم
ساندي :ايه الكينج دي 
مليكه :حاجه كده زي الويسكي بس تركيزه عالي اوي 
تمارا : يعني النسبه كام كده
مليكه: يعني 78%
تمارا :يعني الولد كده زمانه راح زمانه سخسخ 
هنا: ده دش وهيصحى دلوقتي خالص 

           مفاجاه يزن كان بينادي عليهم
يزن: بنات بنات فهد طلب الكل يتجمع
تمارا: تمام جايين وراك
ساندي: احيه ده اكيد عرف 
مليكه :بت اجمدي كده ما تخافيش
تمارا :يلا نروح نشوفه
هنا :امان يا صقر
تمارا: لو قلت الكلمه دي تاني هنا هدفينك مكانك
ساندي: معلش حقك علياانا 
تمارا :مشيت وهي بتبرطم

مفاجأه........... 

ولحد هنا البارت خلص استنوني في البارت جديد بحبكم جدا جدا وبحب جدا تفاعلكم على القصه ومستنيه رايكم في البارت ده متوقعاتكم دمتم في امان الله♥️♥️♥️ اه صح ما تنسوش تصلوا على النبي اللهم صل وسلم عليك يا حبيبي يا رسول الله♥️♥️.                                    
                                                    من قلم الكاتبه اش💕

  •تابع الفصل التالي "رواية 8 في مهمة سرية" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent