Ads by Google X

رواية عز و فرح الفصل الثامن 8 - بقلم اية عز

الصفحة الرئيسية

 رواية عز و فرح الفصل الثامن 8 

البارت الثامن
________________________________
زين: حازم مين!! 
فرح وقفت: ده.. ده 
ندي بابتسامه: حازم يبقي صاحبنا 
زين قرب منهم بضيق: وبيسأل علي فرح ليه 
ندي: عادي مرحتش النادي من فتره وكان بيسأل عادي اصل فرحه ليها مَعزه خاصه عنده 
زين قرب من فرح وحط ايده علي كتفها: طيب ياريت تعرفيه انها بقت مرات زين صفوان وينساها خالص 
ندي وهي عينها عليه ومتعصبه انه مقرب منها قدامها: اكيد...
فرح بعدت عنه بعصبيه: ممكن تطلع انت ترتاح..احنا عايزين نقعد لوحدنا 
زين حب يضايقها: اوك متتأخريش عليا 
* طلع وسابها وهو بيضحك وهي قعدت مع ندي...
ندي: معلش يافرح ممكن تجبيلي مايه!!
فرح: اوك 
* ندي اول مامشيت فتحت تلفونها وخدت رقم زين عشان تقوله علي ماضي فرح وفاكره انه ممكن يسيبها لما يعرف 
ندي بعد ماحطت التلفون تاني: اكيد زين صفوان مش هيسمح ان تكون مراته مجنونه كانت ف مستشفي امراض نفسيه وعصبيه....
فرح جات: اتفضلي المايه 
ندي: لأ خلاص.. انا همشي بقي اتأخرت 
فرح باستغراب منها: اوك 
______________________________
* فرح طلعت الاوضه وقعدت علي السرير بملل
زين خرج من الحمام وهو لابس شورت: شطوره متأخرتيش 
فرح بصتله بعصبيه: انا اطلع براحتي..اتأخر متأخرش برااحتي 
زين راح قعد جمبها: اممم واي كمان 
فرح بتوتر: الاول روح البس هدومك..انت قاعد كده ليه 
زين: حراان..وانتي كمان اكيد حرانه ماتقلعي 
فرح رمته بالمخده ف وشه: احترم نفسك 
زين ضحك عليها: خلاص براحتك 
فرح بعصبيه: قايمه اغير هدومي
* زين قعد يضحك عليها وجاله تلفون...
زين بابتسامه: استر يارب 
عمرو ضحك: اييه شكلك مبسوط!! من امتي ده هه
زين افتكر فرح: مفيش..متصل ليه
عمرو غير نبرت صوته: عاصم الغرباوي
زين بتوتر من صوته: ماله؛!
عمرو: في المستشفى من امبارح.. وعرفت انك كنت عنده دخلو لقوه مرمي علي الارض 
زين: اييه وانت لسه فاكر تقولي!! ف مستشفى اي 
عمرو: انا لسه عارف بردو..هو ف مستشفى *****
زين: طيب سلام 
* فرح طلعت وقعدت علي السرير وهي ساكته وهو قام غير هدومه بسرعه *
زين وهو نازل: انا رايح مشوار وهاجي علي طول
فرح بلامبالاه: اوك 
_______________________________
* ماجد كان ماشي بعربيته ولقاها قاعده في كافيه بتبص حواليها بتوتر...وقف قدام الكافيه ونزل 
ماجد عمل صوت يلفت انتباهها: احم.. انسه نيللي 
نيللي بصتله بصدمه: دكتور ماجد!!
ماجد: اي بتعملي اي هنا ف الوقت المتأخر ده!! انتي كويسه 
نيللي بتوتر: ااه انا كويسه.... اتفضل انت مش عايزه اعطلك 
ماجد حس ان فيها حاجه ف قعد جمبها: مش هتعطليني ولا حاجه انا كنت رايح البيت....بس مش شايف انك كويسه!! 
نيللي وهي بتبص يمين وشمال وشكلها بدور علي حد: لا لا انا كويسه 
ماجد محبش يكون تقيل عليها: اوك.. عن اذنك 
* كان ماشي وقرب من عربيته وبص عليها تاني لقي حد واقف معاها...
ماجد بعصبيه: قولي كده بقي مستنيه حبيب القلب 
" كان لسه بيفتح العربيه بعصبيه بس صوتها بيزعق...ف بص عليها وكانت واقفه قصاده بعصبيه ف قرب منها بسرعه....
نيللي بعصبيه: انت حيواان 
_ جرا إييه أبله نيللي اهدي كده 
ماجد قرب منهم: نيللي!! في حاجه..مين ده 
نيللي اتصدمت لما شافته تاني: ده... ده 
_______________________________
*فرح كانت قاعده ف البيت لوحدها وحست بملل...
فرح وهي بترمي التلفون علي السرير بزهق: اووف اي الملل ده... اتأخر كده ليه... ايه ده احسن مش عايزاه يرجع اصلا 
فرح شغلت اغاني وقعدت تغني معاها: انا جوعت!! يووه انا مش حافظه حتي رقم اي مطعم... ومن اول ماجيت مشوفتش حد هنا ولا خدامين ولا طباخين غير البت الصفره دي... بياكل لوحدو ازاي ده 
*نزلت المطبخ تدور علي اكل او حاجه... 
فرح بزهق وهي بتكلم نفسها: ايه ده انا المفروض لسه هعمل أكل!!
__________________________________
زين: لو سمحت عاصم الغرباوي ف اوضه رقم كام 
_ مفيش زياره دلوقتي يافندم
زين بزهق: مش هعيد كلامي عاصم الغرباوي ف اوضه رقم كاام 
_ يافندم القواني..
زين مسكه من هدومه بعصبيه: انا زين صفوان أعتقد سمعت عني وزين صفوان محدش يقوله لأ
_' بتوتر': أه اه اتفضل يافندم هو ف اوضه 505
زين بصله بعصبيه وراح يركب المصعد لإن الاوضه ف الدور ال فوق.... كان لسه الباب هيقفل بس في واحده دخلت بسرعه 
زين كان باصص قدامه ب غروره ال متعود عليه...
"البنت كانت لسه بتلف وشها واتصدمت لما شافته"
البنت بصويت وفرحه: مستحيييل!! زين؟
زين بصلها كتير لحد ماافتكرها وابتسم: هناا!! اي الصدفه دي 
هنا حضنته وهي مبتسمه: مش مصدقه اني شوفتك... خمس سنين ياوِحش 
زين ضحك: معلش انتي عارفه شغلي وكده...وانتي كنتي فين بقي 
هنا: انت عارف اني مضيفه طيران ومن بلد ل بلد ومش بقعد ف مصر كتير 
زين كان لسه هيتكلم بس الاسانسير فتح وخرجو...
زين: طيب انا جاي ازور واحد اعرفه.. انتي جايه ليه 
هنا بحزن: ماما بقالها اسبوع موجوده هِنا تعبت وقاعده معاها مينفعش اسافر واسيبها 
زين بأسف: اووه الف سلامه عليها... سلميلي عليها هاجيلها ف وقت تاني اكيد 
هنا: اوك هبقي اكلمك..مش نفس رقمك بردو ولا غيرته 
زين بابتسامه: لا هو.. خلي بالك من نفسك بااي 
_____________________________
زين دخل اوضه عاصم بعد ماخبط: حمدلله علي السلامه 
عاصم بتعب: ااه خير جاي تكمل عليا..انت وهي 
زين بصدمه: هي مين!! انت لسه مش قادر تحس ببنتك 
عاصم بتعب: بقولك اي انا تعبان خلي نصايحك دي لنفسك...وبعدين جاي ليه هاا.. طبعا جاي تشمت فيا 
زين بصدمه من تفكيره بس اتكلم ببرود: ده المتوقع منك...انا جاي اطمن عليا مهما كان انت ابو فرح وحمايا زي مابيقولو 
عاصم: والجوازه ال انت فرحان بيها دي هتنتهي قريب 
زين: قصدك اي
عاصم بيتكلم بالعافيه بس مش عايز يحس ان زين كسبه: يعني هطلقها ورجلك فوق رقبتك
زين ضحك وحط رجل علي رجل: ولو رفضت اطلقها ياتري هتعملي اي 
عاصم بعصبيه: هطلقها... انا هخليها تتطلب الطلاق بنفسها ولو رفضت في حاجه اسمها خلع..غلطتي اني ربط نفسي بواحد زيك 
زين بعصبيه: هتخليها تطلب الطلاق!! تمام ياعاصم انا كنت ناوي اطلقها فعلاً بس بعد كلامك ده مش هطلقها لو آخر يوم ف عمري.
عاصم: هطلقها وبكره تشوف...ميشرفنيش ان بنتي تتجوز واحد زيك 
زين وقف بعصبيه: دلوقتي بقت بنتك!! عن اذنك باين عليك بقيت كويس 
* سابه ومشي وعاصم قاعد يفكر بعصبيه يخلص منه ازاي*
عاصم بغضب: ماشي يازين بكره هطلقها وياانا ياانت 
__________________________________
* فرح كانت ف المطبخ بتحاول تعمل أكل...
فرح وهي بتغني وبتقطع سلطه: never mind. i'll some one like yooou.. i wish nothing but the best for you tooo
*وهي بتغني سمعت صوت براا وصوت حد بيقرب عليها بهدوء
فرح بتوتر: م مين!! زين انت هنا؟! 
فرح وهي بتقرب من الباب براحه وهي خايفه وحست ان حد شدها ف صوتت: ااااه مييين......
يتبع

  •تابع الفصل التالي "رواية عز و فرح" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent