Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل التاسع 9 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل التاسع 9

البارت التاسع

بقلم: مياده خالد ✍️
💲💲💲💲💲

"مفتاح قلبي مَعَك•••
إحرص عليه حتي لا 
•••تموت 🌍🔐

في فيلا سيف

ملاك بإستفهام:مش هتقولي مستني مين

سيف بحده:هتعرفي دلوقتي

ملاك بحزن:أنت ليه ديما غامض ومش بتحكي حاجه عن نفسك ومبتعبرش عن مشاعرك

سيف بحده:عشان طول عمري وحيد،و كلمه تانيه هتزعلي مني

ملاك فضلت الصمت وكان إحساسها كان بيدل على
إستفهامات كتيره مش عارفه
إجابتها وإن سيف مخبي عنها
موضوع ومش عايز يقول لها
هو إيه وإن معاملته إتغيرت
تاني ومبقتش مش عارفه تفهمه وقاطع تفكيرها بدخول
آسر والمأذون إلي الفيلا

سيف بحده:إفضل يامولانا

المأذون بإحترام:يزيد فضلك

سيف بص لآسر توعد ليه
بسبب التأخير إلا تأخره
وإتوضع في إسئله كبيرة من ملاك وإنه مش عاوز يشغل
تفكيرها

آسر علطول فهم إنه يومه مش هيعدي النهارده 

أما ملاك كانت مصدومة إلي
حد ما وعقلها في ميت سيناريو ومش عارفه تصدق
ولا تستوعب حاجة وإن سيف
خانها وضحك عليها وكانت في
الوقت ده عايشه في دوامه
لا تنتهي أبدا بالعكس ترجع
لنقطه البداية من تاني

المأذون:أين العريس والعروس

سيف بحب:أنا العريس وملاك
العروسه

المأذون:تعالوا جنبي العريس
والعروس عشان تتزوجوا

سيف بحده:تعالي يا ملاك

ملاك:••••

سيف بغضب: ملاك

ملاك بصدمة كبيرة:ننعم•••

سيف بحده: تعالى

ملاك بعدم تركيز نهائي:حاااضر

ملاك ذهبت عند سيف والمأذون وكانت في عدم وعيها
من الصدمة التي رأتها فجأة،
وشعرت بجسدها عندما قال
المأذون "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"

وبالفعل تم جواز سيف وملاك
وكان شاهد علي جوازهم
آسر وداده فاطمة،والكل كان
في حاله الصدمه وعدم الفهم
من إلا سيف عمله.بعد المأذون
غادر الفيلا ملاك صعدت إلي
غرفتها بسرعه فائقه وجلست
علي فراشها تبكي بصمت
ويدها فوق ركبتيها ووضعت ووجهها عليهم🙇🏼‍♀️،وتذكرت ذكرياتها هي وسيف من أول
نظرة رأوا بعض،وأحداثهم
لما بيفطروا كل يوم صباح
ويأكد عليها إنها تشرب اللبن
كل يوم ،ولما يقولها،أنتي ملْك
سيف الدمرداش وبس،كل ده
كانت تبتسم وهي تتذكر أيامها
مع سيف ولكن تذكرت وقت
دخول المأذون إنهمرت من
البكاء وأصبح وجهها باهتاً و مصفرا،عن كذبه وخداعه ليها 
وإنه أخر واحد يعمل فيها كده.كانت بالنسبة له الأب
إلا بتحتمي فيه والحنان والسند إلا محتجاهم ،لكن••••
إستيقظت من شرودها ومسحت
دموعها ولكنها لا تجف بسهولة
ونامت على فراشها هي قلبها
موجوع .

أما سيف كان في المكتب هو و
آسر كانوا بيتخانقوا ويتصارعوا

آسر بعصبية:أنا مش فاهم
إيه إلا هببته ده 

سيف ببرود:إيه مكنتش حاضر
وشاهد كمان

آسر بنرفزه:أنا شِهد علشان بحسبها كانت عارفه إنها تتجوز
ومش إتصدمت وكانت مش عارفه بتعمل إيه أصلا

سيف ببرود:أهي عرفت،
وأنت كمان عرفت،في أسئلة
تانيه

آسر بنفاذ صبر:إيه البرود إلا
أنت فيه ده أنت مش عارف أنت عملت ايه،أنت خنتها وكدبت عليها ،مجاش في بالك
حالتها عامله إيه دلوقتي،وياتري
شافتك بالنسبة لها إيه،هقولك
كداب ومخاد••••قطعه سيف

سيف بحده: أسكت أحسنلك
بدل تنتهي من حياتي،وخلي
بالك أنا لسه معتبتكش على
السهر في الزفت إلا أنت بتروحه كل يوم

آسر بسخرية:ههههه أهوه ده
بقا عمري ما أبطل أروحه
بالعند فيها هي ،عمري يا
سيف ما أبطل أروحه

سيف بغضب كان هيصفعه على
وجهه لكن في أخر لحظه نزل
إيده وأخذه في حضنه لأن صاحبه محتاجه في وقت زي
ده ومَلِس على شعره بحنان
وحب وطمنه وقاله

سيف بحب:واللهِ ماهسيبك يا
آسر هفضل جنبك على طول
لحد أخر نفس فيا،أنت أخويا
وأكتر كمان وأنت عارف كده
وأنت عارف كمان إني مبحش
أقولها عشان أنت أخويا فعلا

آسر فعلا كان محتاج لحضن
أخوه أوي ومشتاق ليه وعايز
يفضل جنبه على طول ما
يسبهوش،وإن سيف فعلا أكتر
من أخوه وعايز مصلحته

سيف بحب:بَعد عنه ،مين دي
إلا بالعند فيها هي ،وصممت أنك تروحه

آسر بحب:مفيش،ويالا أطلع
لملاك صالحها وأقعد جنبها
عشان هي محتجاك دلوقتي

سيف بحب:ماشي بس مسيري
هعرف مين هي

آسر:يالا سلام أنا هروح

سيف بحنان:خلي بالك من نفسك

آسر بحب: بحبك 

سيف بحب:وأنا بموت فيك

آسر غادر من فيلا سيف وذهب إلى بيته وسيف صعد إلي غرفته ولكنه لا يوجد ملاك ،فصعد إلي غرفتها وجدها
نائمه على فراشها وغطائها
واقعا علي الأرض،فدخل إليها
وقام برفع الغطاء من على الأرض وقام بتغطيتها وجلس
بجانبها على الفراش،وجد وجهها
باهتاً ومصفرا، فأوجعت قلبه
وظل يتأمل فيها وفي وجهها البرئ والهادي والطفولي،حتي
قام بحملها وذهب بها إلي
غرفته ووضعها علي فراشه
وقام بتغطيتها جيدا،وذهب ليأخذ حماما دافئا وخرج
وهو عاري الصدر وشعره المبلل
ونام بجانبها وأخذ يتأمل بها
طوال الليل ،حتي شعر بالنعاس
ونام بجانبها
&&&&&&&&&
صباحا يوما جديداً على أبطالنا.
💲💲💲💲💲

في بيت سجي

أم سجي:أصحي ياللي تنشكي
هتتأخري علي شغلك

سجي بنعاس:يا ماما النهارده
أجازه 

أم سجي بنفاذ صبر:أجازه
إيه النهارده،مفيش إجازات
إنتي مهووسه علي الصبح
ولا إيه

سجي بنعاس:النهارده الجمعة

أم سجي:بت إنتي هتجنيني
النهارده السبت،ياك شلل

سجي:يعني فيه شغل

أم سجي:أه في شغل يا حبيبتي إستني عليا بس 
أنا جيالك أهوه•••

سجي بصراخ:عاااااااا،خلاص يا
ماما أنا جهزت

أم سجي بهدوء: أيوه إظبطي
كده،لأظبطك

سجي بضحك:أنتي تؤمري يا
ست الكل ياعسل،إنتي ،يا سكر

أم سجي بضحك: ههههه كفايه
تلزيق على الصبح،أنا راحه
المدرسه علي شغلي ،وأنا
محضرالك الفطار على السفره
بره

سجي بفرح:ده أنا ميته من الجوع ،من الجري إلا جريته
إمبارح بسبب الكلاب

أم سجي بخضه:جري إيه
ومين الكلاب إلا إنتي بتهزءيهم
دول

سجي بخوف:لأ يا ماما مفيش حاجه،بس وأنا بشتغل جوه
في المحل لقيت واد ضغنن
أد كده هوه خطف ورده ،
مسبتيهوش،فجريت وراه لحد
ما جبتها منه

أم سجي:يا ميله بختك في
بنتك الوحيدة ،بت أنا راحه
الشغل قبل ما أنا أجري وراكي
دلوقتي

سجي بإنتصار: لأ يا ماما روحي علشان متتأخريش بقا
سجي في نفسها:أحمدك يارب
عرفت أشوف حجه أخلع منها
أما روح أفطر بقا عشان أنا موت خلاص.

سجي فطرت ولبست وهتنزل
علي الشغل بتاعها إفتكرت ملاك وكلامهم مع بعض
فكان عندها فضول إن هي
تعرف ملاك عملت إيه فقررت
تتصل عليها

سجي بحماس:📞📞📞

ملاك:••••

سجي بحزن:إنتي لسه نايمه
تتصل تاني مش هسيبك

سجي:📞📞📞

ملاك:••••

سجي بتحدي: ماشي يا ملاك
مش هسيبك برده هتصل عليكي كمان شويه ،إيه ده•••
عاااا•••
أنا إتأخرت لازم أروح ألحق
الشغل.

ونزلت جري عشان تلحق شغلها
وركبت تاكسي عشان متتأخرش
*******
في بيت عم ملاك

أيمن:ها عملت إيه

زياد بذكاء:أنا عامل مراقبة
علي فيلة الباشا،يمكن رجعت
ولا حاجة،أو ممكن تقرر ترجعله
عشان معندهاش مكان تروح
فيه .

أيمن:يمكن برده،بس خليك ناصح،لازم نفترض إنها ممكن
راحت مكان تاني ومش هترجعله ولا محتجاه،لازم
نحط خطه تانيه غير المكان
ده 

زياد بمكر:أنا كنت لسه بفكر
النهاردة أشوف طريقه تانيه
غير دي ،بس بحاول أوصلها
أخوه

أيمن بمكر: متخافش هنلاقيها
هي يعني هتروح فين ملهاش
حد إلا إحنا••• وفاء قاطعته
•••

وفاء بخبث:عندك حق هتروح
فين يعني هنلاقيها بس تيجي
بس،وأنا هعلمهالك الأدب

زياد بهيام: لأ يا ماما ملكيش
دعوه بيها،هتعمل إلا عايزينه
وحتي ولو غصب عنها 
هي هتخصني وبس

وفاء بسخرية:مش عارفه يا
حبيبي هي عاملالك إيه البت
دي،أصل أنا عارفها بت ملذقه
ومسهوكه

زياد بعصبية:متظلمهاش يا ماما
دي مؤدبه وملهاش في الكلام
ده

وفاء بضحك:والله أنت ما عارف حاجه،هتفضل ضاحكه
علي عقلك كده هوه

أيمن:سيبي الواد يعمل إلا هو
عايزه يا وفاء

زياد بفرحه: أنا نفسي أصحي
يا بابا بكره ألقيها قدامي
هي وحشتيني أوي،بس 
معرفش بتتعصب ليه ساعه ما
تشوفني

وفاء بخبث:أكيد عشان تعمل نفسها مش واخده بالها وأنت
مش فارق معاها،بس هى في
الحقيقة تتمني بس أنك تتجوزها بالحلال وتحبها 

زياد بتحدي:لأ يا ماما ملاك غير كده
خلاص،هي نيتها صافيه،بس
أنا بقي هخليها تحبني وتتقبلني بالعافيه.
*********
في فيلا سيف

ملاك إستيقظت من نومها مبكرا
وجدت نفسها في غرفه سيف
ونائمه بجانبه وهو عاري الصدر وشعره الطويل علي عينيه كالطفل،وتحاوطه بيدها
حول رقبته وهو يحاوطها
من خصرها ،خجلت تماما
من فعلتها الذي فعلتها ووضعها
الجرئ،فقامت بسحب يديها من حول رقبته ببطئ حتي لايشعر بها ومن فعلتها،ثم حاولت سحب يَدُه من علي خصرها
ولكن فشلت لأنه كان محاوطها
بقوه ما،ثم حاولت مرة أخرى
بسحب يده ولكن شعر بها
وإستيقظ من نومه

ملاك بغضب:شيل أيدك من عليا عشان أقوم من هنا

سيف بحده: ملكيش دعوة
مراتي وحضنها

ملاك بحزن:لأ مش مراتك
ووسع إيدك كده وأنا بكرهك

سيف بعصبية حاوطها بيده
حول خصرها بشده وقرب
منها أكثر من اللازم وهو عاري
الصدر وقال لها

سيف بحده:وأنتي ملْكي ،أنا وبس

ملاك بغيظ: لأ مش ملْكك،
وأنا همشي من هنا،وثانيا
مين إلا جابني هنا وأنت
نايم جنبي ليه وبالمنظر إلا
أنت فيه ده.

سيف بحب: لأ أنتي ملكي وملكي أنا وبس ومش هسيبك تمشي من هنا ،وأنا إلا جبتك هنا إمبارح باليل وثانيا•••
ماله منظري

ملاك بخجل وخدودها إتوردت تماما:
معرفش شوف نفسك عامل إزاي

سيف بخبث:عامل إزاي يعني
مش فاهم

ملاك بخجل شديد:لأ أنت فاهم
ومتنمش جنبي تاني.

سيف بحب:علي فكره إنتي
إلا كنتي محاوطني بإيدك
حولين رقب•••ملاك قاطعته

ملاك بخجل:لأ طبعا مش أنا
أنا صحيت بادري لقيتك أنت
محاوطني هه ومش هنام معاك
تاني كل واحد في أوضته
ونهضت مسرعا إلى الحمام
بخجل حتى لا يريد وجهها
وخدودها المحمرتين

سيف في نفسه:مجنونه أوي
بس بحبها،وهتفضل ملكي
ملك سيف الدمرداش.

خرجت ملاك من الحمام وهي
مرتديه الإذدال كعادتها لتأديه
فرضها.وفتحت باب الغرفة لتذهب إلي غرفتها ولكن سيف
جذبها إليه بسرعه ما وقال لها

سيف بحب:راحه فين

ملاك بغضب:ملكش دعوه بيا ومش هقعد في أوضتك،مش
كفايه ضحكت عليا وخدعتني
أنا مش ناسيه علي فكره،
وسيبني كده وسيب إيدي

سيف بحب:وإيه كمان

ملاك:••••

سيف بحب:ها

ملاك إستيقظت من شرودها
وكانت سارحه في منظره المغري وشعره الطويل الذي
نازل على عينيه ،ومنظره
الذي يجذبها إليه

ملاك بخجل شديد:ننعم•••

سيف بضحك علي طفلته:
كنت بقول إن دي أوضتك
ومش هتطلعي منها 

ملاك بحزن: لأ هطلع، عشان
أنت كدبت عليا وغامض ومش
بتحكي حاجه عن نفسك 

سيف بحب: يعني ده أخر كلام
عندك.

ملاك بتحدي:لأ طبعا في كلام
كتير بس مش هقولهولك،
وهبقي غامضة زيك،ومش
هقولك حاجه

سيف بخبث:بس أنا عارف
كل حاجه مخبياها عني

ملاك بحزن:مش معني أنت
وأنا مش عارفه عنك حاجه
خالص

سيف بحب:هتعرفي كل حاجه
عني بس أقعدي هنا علي طول
دي أوضتك،ويالا عشان تأدي
فرضك قبل ما الشمس ما تشرق 

ملاك بحزن:هقعد هنا
بس ملكش دعوه بيا ومتكلمنيش ،ومش هسامحك

سيف بحب:مش هتقدري

ملاك بتحدي:هنشوف ،وذهبت
لتأدية فرضها

البارت خلص•••••؟!
والحلقه الجايه هنشوف
مين إلا هيكسب التحدي
سيف أم ملاك؟!!!!!!!!
ومتنسوش تكتبوا في التعليقات
مين إلا هيكسب التحدي

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent