رواية انتقام حياة الفصل التاسع 9 - بقلم رودينا محمد
قبل ما نبدا صل على النبي🩷
استغفروا الله 🩷
( اللهم اغفر لي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات🩷)
يلا نبدا
بسم الله
وعندما أجاب و سمع كلامها و احس بالصدمة حيث قالت
(هييييح مش لازم أعيدها كدة عيييب نسيبهم في المكالمة مع بعضوطبعا قصي كان معاه وسامع كل حاجة 🤓)
…………………………………………..
ام عند زينب
فكانت تكلم صوفيا وتقول لها: صوفيا أمير بقاله اسبوعين ما جاش
صوفيا : يمكن تعبان يا زينب ايه اهدي شوية كدة
وبعدين يا زينب سمعتي خبر أن فيه ناس عايزة تقتل رجل اعمال اسمه عدي الصاوي من عائلة السيوفي بس فيه واحد خد طلقة مكانه
زينب : اييييي هو فيه حد يخاطر بنفسه كدة
صوفيا : ومنزلين صورته كمان هو و الرجل الأعمال
زينب : بصي انا هتفرج على الخبر دا
صوفيا: وبيقولوا أن المواطن الي انقذ رجل الأعمال أنه دخل في غيبوبة
زينب: يا عيني ربنا يصبر اهله
صوفيا: يا رب بقولك ايه يا زينب اقفلي دلوقتي عشان ماما عايزاني
زينب : طيب سلام
صوفيا: سلام
وأنها زينب المكالمة وقالت: ولو اني ما بحبش الأخبار بس عندي فضول اعرف مين الشخص الي ضحى بنفسه دا
وفتحت زينب الأخبار على الانترنت وجدت الفيديو يقول : خبر عاجل كاد عدي الصاوي صاحب شركة الهندسة العمرانية أن يقتل من قبل أشخاص لولا مواطن شجاع أنقذه وتلقى الرصاصة مكانه والتي قد أصيبت فيه قلبه ولكن الأطباء استطاعوا إخراجها وقالوا إنها مرت بجانب القلب وهو الآن في غيبوبة لا يدري أحد متى سيفيق ثم عرضت صورة عدي وامير) حينما رأتها زينب بكت بصدمة و قالت: ايه!!! أمير!!! م مش معقول ازاي ازاي لاء أن شاءالله هيفوق هيفوق أن شاءالله إزاي ازاي يخاطر بحياته عشان واحد ما يعرفهوش وقالت : انا ما غلطش لما قلت إنه شجاع وراجل ويستحق أنه يتحب ثم نزلت دمعة من عينيها (ملحوظة كدة يا جماعة: لما حد يحب بلاش يعترف لأن انا سمعت أن الرسول شبه الإعتراف بالحب اشبه بالزنا و الحب دا ما تعرفش تسيطر عليه ف انت طبيعي تحب بس اكتمها جواك ما تقولهاش علن عشان ما تبقاش حرام🤓) وذهبت لأداء فرضها ودعوت الله أن يفيق أمير من غيبوبته ( مش عارفة يا جماعة لما كتبت المشهد دا حسيت أن عيني هدمع 🤓)
…………………………………………..
ام عند حياة
فقامت لأداء فرضها ودعوت الله أن يفيق أمير ويرحم والدتها وعندما انهت قالت : يا رب يا رب أيقظ اخي من غيبوبته وارحم امي في قبرها وقها عذاب النار وادخلها جنتك يا الله اللهم امين
وقرأت القرآن الكريم
وعندما انهت سمعت صوت طرقات على الباب فتوجهت نحو الباب وقالت : مين
سارة : انا يا حياة
حياة فتحت الباب وقالت : اهلا يا سارة تعالي اتفضلي
سارة دخلت إلى الشقة وقالت: عاملة ايه يا حياة بقولك ايه انا بقا جاية اقضي اليوم كله معاكي
حياة بضحكة خفيفة: يااااه انت الوحيدة يا سارة الي بتونسيني بتقفي جنبي في الأوقات الصعبة انت اجمل صديقة في الدنيا
سارة: مرسي مرسي
حياة:مرسي!! عفوي ياختي عفوي
اكتفت الصديقتان بالإبتسامة
…………………………………………
ام في بيت من أكابر رجال الأعمال
عماد: نرمين نرمييين
نرمين بتكبر : نعم يا بابي
عماد بضيقة : ايه اللبس اللي لابساه دا (حيث كانت ترتدي لباس ضيق وجيبة تصل إلى الركبة)
نرمين: هووووف يا بابي كل صحابي بيلبسوا كدة اعمل ايه يعني يا بابي
عماد بغضب : وعشان صحابك بيلبسوا المحزق والملزق تقليديهم يا بنتي حرام عليكي على الي انت عملاه فيا دا
نرمين بعدم اهتمام : طيب يا بابي انا ماشية عشان صحابي مستنيني
عماد بخيبة أمل : طيب يا بنتي
وذهبت نرمين إلى خارج القصر
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
[عماد يبقى رجل اعمال كبير زي قصي و عامل عقد مع قصي وشركاء في الشركة بتاعت قصي
نرمين دي بنت عماد (أو اعتبروها بنته) بنت عندها عيون خضراء وبشرته بيضة وشعر اسود بس زي ما انتم شايفين تصرفاتها مغرورة جدا جدا وبتحب قصي وبتحاول بكل الطرق أنها تجذب انتباه قصي ( ها ها ها فيه واحدة محترمة عجبته مش زيك يا يلي ماشية بالمحزق والملزق🤓) بس هي بتحبه عشان جماله وفلوسه]
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
وذهبت نرمين إلى اصدقائها والتي كانت تحتوي على اولاد وبنات
بنت منهم : نرمين انت اتأخرتي ليه
نرمين : كنت بكلم بابي كل شوية يقعد يقولي ما امشي معاكم عايزني البس اللبس المسخرة الي هو واسع اوي دا بيكبرني جدا اي دا مش عارفة بابي بيعمل كدة ليه
ولد منهم: ما تزعليش يا نيرو
نرمين بتكبر : انا مش زعلانة اصلا
بنت منهم :انت ما كلمتيش قصي
نرمين: لاء مستنياه هو الي يكلمني
بنت منهم: افرضي يا نرمين مش بيحبك
نرمين بغرور : هه ما يحبش مين ! انا! انا اصلا اجمل واحدة في مصر أستحق لقب ملكة جمال مصر
الأولاد : طبعا نرمين دا يبقى اهطل لو مش بيحبك
نرمين : بس انا ما اسمحلكمش تغلطوا فيه قدامي لأني هه اكيد هبقى سائلة اسمه في يوم من الأيام
بنت منهم: طبعا يا نيرو
(الصديق يلومك والعدو يمدحك🤓)
وذهبت نرمين معهم في السيارة الي ال Night club ( بالبلدية كدة الخمارة🤓)(البت دي مش بطيقها يا جماعة 🤓)
وشربت نرمين كثيرا و عادت إلى البيت وهي في اسوأ حالة و تهلوس بالكلام الغير مفهوم وتغني وهي داخلة القصر
رآها والدها فلم يعد يتحمل تصرفاتها فتكلم بغض شديد: ايييييه الي انت عملاه في نفسك دا يا نرميييين
نرمين: ايه يا بابي كنت سهرانة مع صحابي
عماد وقد لم يعد قادر على سيطرة ابنته : طيب يا نرمين ادخلي اوضتك ونتكلم في وقت تاني
نرمين : انا بقول كدة برضه
وذهبت نرمين إلى غرفتها وهي تتطوح يميناً ويساراً
ام عند عماد
فقد يأس جدا من ابنته هذه أو هي مش بنته
عماد: يا ريتني ما تبنيتها انا الي غلطان
Flash back
عماد ايه رأيك نتبنى دي انا قلبي مرتاحلها
عماد: لاء انت مش شايفة ازاي هي سمرا لاء احنا عايزين نتبنى طفلة حلوة عشان نفتخر بيها يا سامية
سامية : صدقني يا عماد عمرها ما كانت بالشكل افرض مثلا طلعت الي انت عايزها هتتغر بشكلها قدام الناس كلها عشان هي جميلة عمرها ابدا ما بالشكل وبعدين البنت دي حلوة آه هي بشرتها سمرا بس مش اوي وخلقه ربنا جميلة على فكرة كل واحد له جماله الخاص
عماد بعدم اهتمام : خلاص يا حبيبتي عارف كل دا بس انا عايز دي
سامية : خلاص انت وراحتك بس صدقني هتعرف قيمة كلامي دا بعدين انا مش مرتحالها
عماد : يا حبيبتي دي لسة طفلة بكرة لما تكبر هنشوف مين فينا الي صح
سامية : هنشوف
End flash back
عماد : يا ريتني كنت سمعت كلامك يا سامية ربنا يرحمك كانت السبب في موتك انا آسف يا سامية آسف
وأمسك صورتها وكانت جميلة جدا حيث كانت ترتدي خمار باللون البني بشرتها بيضاء وعيونها بنية قاتمة اللون حتى تبان أن لون عيونها اسود
عماد بحب : كنت يا سامية اجمل واحدة في عيني في الدنيا دي كلها كنت اجمل انسانة محترمة و محتشمة وغير كل دا متواضعة جدا وكان ما يهمكيش الشكل كان يهمك الجوهر ربنا يرحمك يا اجمل جوهرة عندي انا أقسمت اني مش هتجوز من بعدك بقالي 9 سنين عايش من غيرك اصعب سنين في حياتي كلها اني اعيش من غيرك ربنا يرحمك( شوفتوا يا بنات الاحتشام والإحترام بيعملوا ايه لكل الي بتلبس واسع ومحترم مش زي بنات اليومين دول بيلبسوا المحزق والبناطيل الضيقة ويبينوا نص شعرهم انت لو بتعملي دا لازم تغيري من نفسك عشان ابواكي هيتحاسبوا على تربيتك منهم البسي واسع البسي محترم انا مش هقولك تتغير مرة واحدة دي بتبقى صعبة شوية لو بتبيني شعرك حاولي ما تبينهوش والمسألة كلها تعود طب بتلبسي بناطيل حاولي تغيريها لجيبة أو دريس وفساتين بردو المسألة كلها تعود يا بنات الاحتشام والإحترام دا بيخليكي تزيدي في نظر الي قدامك و ممكن يحاول بكل الطرق عشان يكسبك انت لو محتشمة ومحترمة كل الناس هتشوفك جوهرة مش اي حد الي هتشيلي اسمه تحياتي لكل الي بيبلس لبس واسع بيلبس خمار تحياتي لكم واتمنى ان اكون مثلكم🩷🤓)
……………………………………….
ام عند حياة وسارة فكانتا تحضران العشاء لأجل سهرة جميلة
حياة : بت يا سارة هاتي الفشار
سارة: حاضر بس هو فين
حياة : هناك يا حاجة
سارة : حاضر حاضر
وذهبت لإحضار الفشار (ذرة ) وقالت سارة: بصي بقى دي مهمة خطيرة جدا احنا لازم ناخد بالنا واحنا بنحط الفشار في الطاسة عشان هينط قدامنا وكل الفشار يقع
حياة بابتسامة : لا يا سارة ما تخافيش انا بعرف اتعامل مع الفشار
سارة : طيب انا هروح اشغل فيلم كدة عشان ناكل واحنا بنتفرج انا هشغله رعب
حياة: ما بلاش يا سارة انت بتخافي من ضلك اصلا
سارة : لا لا لا انا ما عدتش بخاف
حياة :طيب اما نشوف
سارة بتحدي : هه هنشوف
حياة : طيب
وجهزت حياة الفشار وذهبت إلى سارة
وهما جالسان
سارة : اجري يلا اجري اجري عاااااااااا.
(كان مشهد لرجل يجري من وحش ولكن الوحش التهمه بأبشع طريقة)
حياة وهي تضحك: ينهار ابيض عليكي يا سارة اي دا انت مش قلتي انك ما عدتيش بتخافي😂😂🤣🤣🤣 آه ياني مش قادرة بمووووت🤣🤣🤣🤣
سارة: طيب ياختي تعالي نتفرج دا انا بس اتخضيت
حياة : آه انت اتخضيبييييييت يا حاااج كاااامل
سارة : بس بقااااا
حياة : حاضر حاضر 😂
وجاء مشهد آخر (لرجل يختبىء من الوحش ولكن الوحش عثر عليه و قطعه نصفين)
سارة : عاااااااااااااااااااااااااااااااااااا
حياة : يا لهوي مش قادرة همووووت 🤣🤣🤣🤣
سارة : عااااا مش هعرف انااااام اي الرعب دا يا لهوي يا ختاااااي 😭
حياة : آااااه مش قادرة مش قادرة🤣🤣🤣🤣🤣انا بقالي مدة ما ضحكتش كدة آه ياني آااااه
سارة بغضب طفولي : اضحكي ياختي اضحكي 😑😑
حياة : يا لهوي انا مش قادرة تبطل ضحك🤣
………………………………………..
ام عند عدي
عدي : قصي احنا هنعمل ايه في المصيبة دي ايه
قصي : وربنا ما عارف هنعمل ايه بس مارك هينزل بدري ليه
عدي : اكيد عشان يخلص عليا
قصي : لا لا لا اكيد مش كدة فيه حاجة اكبر من دي ممكن بيخطط لعملية هيعملها
عدي : ممكن آاااه يا دماغي دماغي وجعاني من كتر التفكير
ولكن جاءه اتصال من اميرة فأجاب عدي ولكن احس بسعادة وقال : بجد يا أميرة
أميرة بجد
Flash back
مارك:Chloé, prépare-toi car nous allons au restaurant, ma chérie, comme tu voulais
(الترجمة :كلوي حضري نفسك للأننا ذاهبون إلى المطعم يا عزيزتي كما اردتي)
كلوي وهي تصتنع الفرحة :Tu parles sérieusement ? Je suis très très heureuse, ma chérie. Je t’aime. Cela fait longtemps que j’ai envie de sortir.
(الترجمة:هل تتكلم بجد أنا سعيدة جدا جدا يا عزيزي انا احبك لقد أردت أن أخرج منذ زمن)
مارك :Oh, depuis combien de temps je plaisante ?
( الترجمة:اوووه ومنذ متى وانا امزح)
كلوي بأسف وقد تجمعت الدموع في اعينها (طبعا هي بتمثل كل دا🤓):Désolé, je ne voulais pas dire ça
(الترجمة:أعتذر لم اقصد ذلك )
مارك ذهب لمسح دموعها لكنها أبعدت يده بسرعة
مارك:Pourquoi, Chloé, chaque fois que j’ai envie de te toucher, tu repousses ma main
(الترجمة:لما يا كلوي كلما أحوال أن المسك تبعدي يدي)
كلوي:C’est comme ça que j’aime. Ne me touche pas jusqu’à ce que nous nous mariions. Notre mariage approche. Il est encore dans quatre mois, mais ça n’a pas d’importance.
(الترجمة :هكذا انا احب ذلك لا تلمسني إلى أن نتزوج وزواجنا قد اقترب مازال عليه أربعة أشهر ولكن هذا لا يهم )
(احنا طبعا عارفين عاداتنا وتقاليدنا وهي مش عايزة تنكشف 🤓)
مارك:Eh bien, ma chérie, comme tu préfères, tu sais que tu es la seule qui m’a attiré parmi toutes les femmes du monde
(الترجمة:حسنا يا عزيزتي كما تفضلين اتعلمين انت الوحيدة التي جذبتني من بين كل النساء الموجودة في العالم)
كلوي :certainement
(الترجمة:بالتأكيد )
مارك :Allez maintenant et portez des vêtements élégants qui vous vont car ce n’est pas une nuit ordinaire, ma chérie
(الترجمة:اذهبي الآن وارتدي ملابس أنيقة تليق بكِ لأنها ليست ليلة عادية يا عزيزتي)
وذهبت كلوي وارتدى ملابس أنيقة تليق بها وذهبت مع مارك وعندما وصلوا إلى المطعم لم يكن هناك أحد غير مارك وكلوى وظلا يتحدثان و أتى الطعام وقام مارك بالذهاب للخارج ليجري مكالمة بينما كلوي وضعت له مهلوس بطعامه و عندما أتى استقبلته كلوي بابتسامة و ظلا يتحدثان بحب وبدأ مارك بالأكل ولكن احس انه دماغه ثقيلة
كلوي بخوف مصتنع :Marc, qu’est-ce qui ne va pas chez toi ?
( الترجمة:مارك ماذا بك ما الذي جرى لك )
مارك :J’ai l’impression que ma tête est très lourde
(الترجمة:آاه اشعر ان رأسي ثقيل جدا)
كلوي : Ok, calme-toi, bois ce jus et tu te détendras
(الترجمة:حسنا اهدأ اشرب هذا العصير وسوف ترتاح)
مارك وقد أخذ العصير وشعر أنه في عالم آخر فقالت كلوي : Ok, ok, maintenant, comment te sens-tu ?
(الترجمة:حسنا حسنا و الآن ماذا تشعر)
مارك :Tu es belle aujourd’hui, ma chérie, ma chérie
(الترجمة:هاا انت جميلة اليوم يا عز عزي عزيزتي)
كلوي :Merci, ma chère, et maintenant je veux que tu me dises quels sont les crimes que tu as commis tout au long de ta vie, ma chère.
(الترجمة:شكراً لك يا عزيزي والآن اريدك ان تقول لي ما هي جرائمك التي فعلتها كلها في حياتك يا عزيزي )
مارك:Mon père était le chef du gang que je contrôle maintenant. Je le voyais torturer les gens sans pitié et j’aimais ça. J’ai commencé à torturer le fils du gardien. Le gardien ne savait pas quoi faire pour sauver son fils de moi. J’avais l’habitude d’apporter un fouet et de le battre même s’il ne me faisait rien. Et après un moment, mon père est mort. J’étais un jeune homme à l’époque. J’ai 20 ans, alors j’ai attrapé le gang et je suis tombé sous mon contrôle. J’ai tué beaucoup de gens, y compris Al-Sawy, le père d’Uday, parce qu’il était sur le point de me dénoncer et qu’il avait des preuves pour moi qui me feraient écoper de la peine de mort en Égypte, alors je l’ai tué ainsi que sa femme, puis j’ai voyagé en France et je ne suis pas retourné en Egypte, mais j’irai. En Egypte parce qu’il y a des marchandises qui valent des millions en Egypte
(الترجمة:كان والدي رئيس العصابة التي انا امسكها الآن كنت أراه يعذب الناس دون رحمة فاعجبني ذلك الأمر فبدأت بتعذيب ابن الحارس وكان الحارس لا يعرف ماذا يفعل لكي ينقذ ابنه مني فأنا كنت أحضر السوط وأقوم بضربه رغم أنه لم يفعل بي شيء وبعدها بفترة والدي مات كنت حينها شاب ابلغ من العمر 20 سنة فامسكت العصابة وصارت تحت قيادتي قتلت كثير من الناس ومنهم الصاوي والد عدي لأنه اقترب أن يكشفني وكان معه أدلة لي كانت سوف تجعلني آخذ حكم الإعدام في مصر فقتلته هو و زوجته ثم سافرت إلى فرنسا ولم انزل مصر مرة أخرى ولكن سوف اذهب الى مصر لأن هناك بضاعة تقدر بالملايين في مصر )
كلوي : Complet
(الترجمة:اكمل)
مارك:Quand j’avais 24 ans, j’ai envoyé l’un de mes hommes les plus forts tuer le major Hussein Al-Minshawi parce qu’il avait failli recueillir des preuves en Irak.
(الترجمة : و انا في العمر 24 ارسلت واحد من أقوى رجالي لكي يقتل الرائد حسين المنشاوي لأنه كاد أن يمسك علي دليل في العراق )
كلوي:Non, ma chérie, je veux seulement tes crimes en Egypte
(الترجمة:لا يا عزيزي اريد فقط جرائمك في مصر )
وفتحت كلوي تسجيل هاتفها وسجلت كل ما قاله مارك حيث قال
مارك:J’ai tué l’un des officiers les plus puissants du ministère de l’Intérieur en Egypte, et j’ai reçu des enfants pour qu’ils prennent leurs viscères, qui valaient des milliards sur le marché noir, et j’ai envoyé mes hommes faire passer des armes puissantes pour moi en Egypte.
(الترجمة:قتلت ظابط من أقوى الظباط في الداخلية لدى مصر واستلمت اطفال لآخذ احشائحم كانت تقدر بالمليارات في السوق الأسود و ارسلت رجالي لكي يهربوا لي بضاعة أسلحة قوية في مصر )
كلوي بضحكة انتصار :Merci chérie pour toutes ces informations hahaha.
(الترجمة:شكرا يا عزيزي على كل هذه المعلومات هاهاها. )
End flash back
عدي : يا بنت اللعيبة والله جدعة انت كدة تاخدي ترقية
أميرة : عيب عليك 😎انت ما تعرفش بنت عمك ولا ايه
عدي : لا انا طبعا عارفها طب بقولك ايه سلام عشان رايح ازور أمير
أميرة : طيب سلام
وذهب عدي إلى أمير
عندما وصل صعد إلى غرفة أمير و دخل وقال بهدوء وكان يخاطبه وكأنه مستيقظ: اذيك يا أمير يا بطل عامل ايه انا بعتذر لك عشان ما زورتكش من بعد حادثتك كنت مشغول ازاي اجيب حقك يا بطل انت تعرف يا أمير انا عمري ما شفت حد شجاع زيك يا أمير يعني لما تكون الطلقة مصوبة عليا انت تروح تاخدها مكاني انا آسف يا أمير وشكرا على انقاذك لحياتي
حرك أمير أصابعه نظر عدي إلى أصابعه واحس بالفرحة وقال: أن قدها يا أمير اصحى يلا
ولكن اوقف حركة أصابعه نظر عدي له بحزن وحينها دخل مازن لأمير وقال : السلام عليكم ورحمه الله
عدي : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
مازن : انت ………..
يتبع…
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية انتقام حياة) اسم الرواية