Ads by Google X

رواية عز و فرح الفصل التاسع 9 - بقلم اية عز

الصفحة الرئيسية

 رواية عز و فرح الفصل التاسع 9

البارت التاسع 
______________________________________
فرح سمعت صوت براا وصوت حد بيقرب عليها بهدوء
فرح بتوتر: م مين!! زين انت هنا؟! 
فرح وهي بتقرب من الباب براحه وهي خايفه وحست ان حد شدها ف صوتت: ااااه مييين.!! 
* حد مسكها وحط ايده علي بوقها وهي بتحاول تبعد عنه وكانت ماسكه سكينه ف عورته ف ايده 
_ ااااه الله يخربيتك 
فرح ميزت الصوت وراحت تفتح النور ال كان اتقفل...
فرح بصدمه لما شافته: زيين!! 
زين وهو ماسك ايده بوجع: الله يخربيتك انا كنت عايز اشوفك هتعملي اي واخضك تقومي تقطعي ايدي 
فرح قربت منه بخوف: زين... زين سوري مكننش اعرف انه انت...' ضربته علي كتفه بعصبيه' وبعدين محدش يخض حد كده كويس اني مجبتهاش ف قلبك 
زين بوجع مصطنع: ااه يبنتي ارحميني... الله يخربيت ال يهزر معاكي تاني 
فرح بصت لإيده وكانت بتنزف ف قربت ومسكتها بخوف: زين!! تعالي معايا الفلك ايدك 
شدته براحه وغستلهاله: اقعد هنا هروح اجيب شاش وقطن 
زين ابتسم وقعد: وهاتيلي عصير اعوض الدم ال نزفته 
فرح بصلته بعصبيه ومشيت....
زين ضحك عليها: وانا ال قولت لما اقفل النور عليها واعمل نفسي حرامي عشان اشوفها هتعمل ايه وفاكرها هتقعد تعيط وتترجاني!! انا طيب اوي ههه 
فرح جت بسرعه وقعدت قدامه وقالت بصرامه: ارفع ايدك كده 
زين بزهق: خلصينا يست الدكتوره....اه صحيح انتي بتشتغلي ايه!!
فرح رفعت راسها ابتسمت ونزلت راسها تكمل لف ايده: علي اساس انك متعرفش!! يعني زين صفوان ميعرفش مراته بتشتغل فين!!
زين ابتسم لما قالت مراته بس كمل ببرود: مكنش يهمني اوي اعرف
فرح: ودلوقتي يهمك ف اي!!
زين وهو بيسحب ايده بعد ماخلصت: يعني بما انك خلاص بقيتي مراتي وعايشه معايا 
فرح وهي بتقوم من مكانها: اممم كنت بشتغل ك موديل ل شركات كبيره للميكيب واللبس والشنط 
زين: اممم... اوك اه صح انا كنت جايبلك اكل عارف انك مأكلتيش من الصبح 
فرح: هو انت كنت عايش لوحدك !! يعني من اول ماجيت ومشوفتش خدم او طباخين مفيش غير واحده ال جابتلي الهدوم
زين وقف وسند علي المطبخ بضهره: اه وداد!! مفيش غيرها هي وواحده كمان بييجو ف الأسبوع مرتين ينضفو البيت ويمشو وانا اصلا مكنتش بنام هنا كتير ف مكنتش مهتم وانا بطبخ لنفسي او بطلب اكل 
فرح: زين صفوان بيعمل اكل لنفسه!! وااو
زين ضحك: ااه شوفتي.. يعني عشان كنت بقعد لوحدي علي طول ف اتعلمت وكده... وبعدين بطلي رغي ويلا ناكل.. انا عايز انام اصلا 
فرح: اوك
زين وهو بيبصلها وهي بتاكل بهدوء وسرحانه: اييه..سرحانه ف اي 
فرح بصتله: لا لا مفيش 
زين: هو انتي مكنتيش طيقاني ليه 
فرح رفعت صباعها ف وشه: ولسه مش طيقاك..مش عشان باكل معاك يبقي خلاص 
زين: علي الاقل دلوقتي احسن من الاول 
فرح: مكنتش طيقاك لإنك اجبرتني اتجوزك غصب عني...وانا مبحبش اعمل حاجه غصب عني وانا كنت مجبوره اتجوزك واعيش معاك...بس يعني العيشه معاك مش مستحيله زي ماكنت متخيله.... احنا ممكن نفضل صحاب بعد مانطلق 
زين كان لسه هيحكيلها عن والدها وال قاله: فرح انا كنت ف....
* قاطعه صوت تلفونه ال كان بيرن *
فرح: اوك انا خلصت...تصبح علي خير 
* سابته وطلعت وهو خلص التلفون وطلع وراها *
زين: فرح انا..... لحقتي نمتي!!
* قرب منها وقعد جمبها وسمح لنفسه انه يحط ايده علي شعرها...
زين وهو بيتنهد بحزن: مش عارف مالي بس مش عايز ابعد عنك...لأ لا اكيد مش عايز اسيبك ف ظروفك دي انتي تعبانه ومحتاجه حد جمبك ااه انا هساعدك وبس وبعدها اطلقك مش عايز اربط نفسي بيكي كتير...ايوه اول مااحس انك بقيتي كويسه هبعدك...
* قال الكلام ده وقام غير هدومه وكان لسه هينام جمبها بس غير رأيه *
زين: لأ هي بتنام هنا غصب عنها ومن هنا ورايح مش هخليها تعمل حاجه غصب عنها... 
* سابها وطلع من الاوضه راح ينام ف اوضه تانيه *
_______________________
ماجد: نيللي مين ده!!
نيللي بترتر: ده ده...
_ خدامك شعبان ال بجيبلها ال....
نيللي بسرعه: خلاص خلاص انا هديك ال انت عايزو...' طلعت فلوس كتير من شنطتها' اتفضل ويلا من هنا مش عايزه اشوف وشك تاني 
ماجد باستغراب من تصرفها: في اي!! مين ده واي الفلوس دي 
نيللي بصتله وعايزه تهرب منه: انت مالك!! بتتدخل ف حياتي بصفتك اي انا لسه عارفاك امبارح
ماجد بإحراج: اوك سوري اني كنت عايز اساعدك 
نيللي ودموعها علي وشك تنزل: متشكره لحضرتك عن اذنك 
*نيللي مشيت وسابته بسرعه *
ماجد كان ماشي هو كمان رايح عربيته بس شافها بتعدي الطريق بسرعه وعربيه قدامها: حااااسبي 
* قال كده بس ملحقتش والعربيه خبطتها جري عليها بسرعه لقي الناس حواليها دخل بينهم ولقاها مرميه علي الارض والدم حواليها...
ماجد قرب منها بسرعه: نيلللي!!! 
_ لاحول ولاقوة الابالله!! حد يتصل بالاسعاف بسرعه 
_ الاسعاف هتتأخر لما تيجي حد ينقلها المستشفى بسرعه... قوم يابني وديها المستشفى بسرعه 
ماجد قام بسرعه وشالها بين ايديه مصدوم مش عارف يعمل اي...حطها بسرعه جمبه وركب العربيه وساق بسرعه.....
ماجد وهو سايق بصلها وافتكر لما كانت معاه وكانت خايفه انه يسوق بسرعه ابتسم وساق اسرع عشان يلحق ينقذها....
ماجد نزل وشالها ودخل بسرعه لما حس ان نبضها ضعيف: بسرررعه...دكتور بسرررعه 
_ اتفضل معانا بسرعه 
* مشي وراه بسرعه وحطوها ف اوضه الطوارئ *
_ اتفضل حضرتك بره ف الاستقبال عشان تكتب بياناتها 
ماجد بعصبيه: اطمن عليها الاول 
_ يفندم دي قوانين 
ماجد مسكه بعصبيه: بقولك اطمن عليها الاول 
_ حاضر حاضر عن اذنك 
* بعد ساعه طلع الدكتور...
ماجد بسرعه: خير يادكتور هي مالها!! هي كويسه!!
الدكتور: الحمدلله لحقناها الحادثه مكنتش قويه علي دماغها بس حصلها كدمات وكسور...يعني كسر ف ايدها اليمين ورجلها فيها كدمات وفي حاجه مهمه....
ماجد بخوف: حاجه اي!! 
الدكتور: المريضه كانت بتتعاطي مخدرات..وانا مضطر اعمل محضر تاني غير بتاع الحادثه 
ماجد بصدمه: مخدرات!! بس بس دي مستحيل...
الدكتور: هو حضرتك جوزها!! احنا هنعمل المحضر دلوقتي عشان لازم يحققو معاها 
ماجد بسرعه: لا لا بلاش محضر لو سمحت الحادثه مكنتش واخده بالها وهي بتعدي الطريق والمخدرات... لو سمحت بلاش 
الدكتور: دي قوانين بس عشان حضرتك خلاص...ياريت تبدأ بعلاجها من المخدرات 
ماجد بحزن: اكيد لازم تتعالج...متشكر جدا...
____________________________________
فرح صحيت وكانت لسه هتقوم بس حست ان زين مش موجود ف الاوضه...
فرح: هو راح فين ده!! 
زين دخل عشان يغير هدومه: صباح الخير 
فرح ببرود: صباح النور 
زين: انا بعد كده هنام ف اوضه تانيه..مش عايز اضايقك 
فرح: اوك 
زين دخل الحمام ياخد شاور وطلع وهو حاطط الفوطه علي جسمه بس..
فرح كانت قايمه تدخل الحمام هي كمان بس لما شافته كده حطت ايدها علي عينها ب كسوف 
فرح وهي لسه حاطه ايدها علي عينها: انت...انت ازاي تخرج كده 
زين ابتسم لما شاف كسوفها وهي مغمضه عينها وقرب منها: كده ازاي..انا داخل البس اهو 
فرح: طيب طيب روح البس يلا 
زين ضحك بس اتكلم ببرود: انا بعيد عنك علي فكره..تقدري تفتحي عينك وتدخلي الحمام لو عايزه 
فرح شالت ايدها براحه ولسه بتفتح عينها لقته قدامها واقف وهو مبتسم ف اتوترت وغمضت عينها بسرعه وبترجع بضرها ف كانت هتقع بس زين مسكها بسرعه وشدته ووقعو علي السرير وهي حاضنها.. 
فرح وهي لسه مغمضه عينها: ااااه سيبني 
زين كان حضنها بحيث انه وقع علي السرير وهي فوقه ف لفها وبقت هي تحته...
فرح وهي بتحاول تبعده: ابعد عنييي 
زين بصلها كتير مكنش عايز يبعد عنها.....
فرح فتحت عينها براحه ولقته بيبصلها جامد...
زين تاه ف لون عينها حس انه بيبص ف السما نزل من عينها ل شفايفها كل تفكيره لو باسها دلوقتي هيحصل اي..... نسي نفسه وقرب منها وهو مش ف وعيه كل ال عارفه انه عاوز يقرب منها 
فرح لما شافته بيقرب منها علي وشك انه يبوسها فتحت عينها بصدمه وزقته بعيد...
زين فاق وبعد عنها...
فرح بعصبيه وكسوف ف نفس الوقت: انت..انت ازاي تقرب مني كده 
زين ابتسم لما شاف كسوفها: انا عملت ايه!!
فرح: كنت.. هتبو....
زين ضحك: كنت اي!!
فرح بعصبيه: انت قليل الادب 
* سابته ومشيت بعصبيه وهو سابها ونزل رايح الشركه..........
عمرو: صباح الخير 
زين : صباح النور 
عمرو: مالك باين عليك تعبان 
زين: مفيش..منمتش كويس.. خير جاي ف اي 
عمرو بقلق: معتقدش انه خير
زين سند راسه ع الكرسي: الله يخربيتك كل اخبارك زفت 
عمرو: محسن عصام!
زين اتعدل: ماله مش هو ف السجن 
عمرو: عرفت انه خرج امبارح وخارج من السجن ناوي ينتقم 
زين ضحك: ههه وانا المفروض اخاف منه يعني 
عمرو: مقولتش تخاف بس تاخد حذرك ده كان ف السجن يعني صاحب مجرمين وهو اكيد بقي زيهم 
زين: علي نفسه...مجرم علي نفسه مش زين ال يخاف من واحد زيه ولو فكر يقربلي يبقي جابه لنفسه 
عمرو: انا قولت اعرفك.. سلام 
زين بيكلم نفسه: ماشي يامحسن انت ال جبته ل نفسك ياحلو
 بعد يوم طويل زين خلص شغله.
زين بتعب: الغي باقي الاجتماعات 
ميرنا: تمام..عن اذنك
عمرو: بكره في وفد جاي من المانيا والمفروض هنعمل اجتماع 
زين: اوك ظبط كل حاجه وروح قابلهم بكره وانا هظبط كل حاجه للاجتماع 
قاطعهم صوت التلفون وكان من فرح 
زين باستغراب: فرح!! الووو
فرح بصوت واطي: زين..
زين وقف بسرعه: فرح انتي كويسه!!
فرح: زين الحقنيي....
يتبع
لو لقيت تفاعل هنزل بارت كمان

  •تابع الفصل التالي "رواية عز و فرح" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent