رواية غنوة الداغر الفصل العاشر 10
البارت العاشره
دخلت غنوه لتجد بعض الشنط لتنصدم اكثر عندما َوجدت داغر يخرج من غرفه الملابس مبتسما..
لتهتف.. انت بتعمل ايه..
لم ينظر اليها ليستدير لغرفه الملابس يرتب ملابسه لتبهت ليهتف انت شايفه ايه بلعب.
لتغضب وتقترب منه.. انت بقلك بطل كلامك ده بتعمل ايه بهدومك دي.
ليهتف ايه برتبهم مع ان المفروض مراتي ترتبهم بس مش مهم.
لتنظر بغضب.. مرات ايه وهدوم ايه انت بتعمل ايه في اوضتي.
ليهتف وهو يقترب لا اوضتنا مش اوضتك.
لتصرخ.. انت مجنون هو بمزاجك.
ليضحَك... اه بمزاجي امال بمزاجك.
لتقترب منه بقلك ايه احنا ماتفقناش علي كده انت عقلك خف
ليترك ما في يده ويقترب منها ويبتسم ويهتف.. انت اللي ماتفقتيش انا بقه بعد ليله امبارح ماليش مكان الا هنا راشق فيك يا مز انت يا طري انت فاكراني هعتقك بعد ليله امبارح
لتصرخ لا بقلك ايه ليله انبارح كانت غلطه وتحترم نفسك انا مش هسكتلك.
ليقترب و يشدها.. غلطه ازاي دا كانت ليله ولا في الخيال دا الصح كله تقليقلي غلطه.. ليشدد عليها انت عايزاني بلاش تاكلي نفسك كده.
لتصرخ مين دي بطل هعوزك ليه اتجننت.
ليبتسم لا ماتجننتيش بس راجل ومراته. وعايزك واوي كمان وحسيتي بيا وانا كمان حسيت بيكي والهبل اللي في دماغك راح وانا جوزك ايه اللي يمنعنا نبقي مع بعض.
لتبهت من كلامه لتهتف... اللي يمنعنا انك لا بتحبني ولا بحبك.
ليبتسم.. مستعجله ليه ما كله جاي وجودنا مع بعض واحساسك بيا هيجيب كل ده انا مش مستعجل.
لتهتف... وانا مش عايزه.
ليضحك.. لا مش بمزاجك انا قررت يبقي خلاص وكيفي نفسك انا عايزك ومن ليله انبارح وعيت لده ومش هتكسف عايز مراتي وعايزك اوي كمان ليله امبارح ما تتنسيش وانت ماتتسابيش انا واعي لنفسي وبعترف اهوه جسمك امبارح جنني وهبلني ووداني في حته تانيه ماحسيتهاش مع حد غيرك يبقي ابقي عبيط لو سببيتك اساسا ومش هسيبك لنفسك وهتليني مانا مش قليل وغمز لها هنلين العسليات.
لتهتف بانفعال.. بطل طريقتك دي مفيش حاجه عافيه.. ليرمي ما في يده ويتجه اليه ويمسكها ويشدها اليه ليهتف ونظراته تحرقها ليه هو انا كت جبتك امبارح عافيه يا مزتي.. لترتبك وتشيح بوجهها ليهمس بالقرب منها بتحمري ليه عشان عارفه ان فيه غلايه شغاله وانت بتحاربيها بس انا مش هسيبك خلاص ليلتك علمت عليا زي ما مطوتك علمت علي صدري..
لتتململ وتهتف بطل انت بتقل ادبك اوعي عيب.
ليشدد عليها... هو فيه احلي منها والله دانا ههيص واعيش بس اتقلي دانت هتتعبي بين ايديا نصيحه سيبي نفسك بطلي الوابور الحرق ده انت جواكي نار تولع وانا عايزها وعايزها اوي.. ليرفع وجهها عيونك دي بتشعللني وتاخد القلب لينهال عليها يلتهم شفتيها وهيا تبعده ليركنها علي الحائط ينهل من جمالها وجسدها يأن وهيا تحاول ان تتجلد ليغوص بشفتيه ويثيرها بلمساته لتحس ان قلبها سيخرح من ضلوعها لتحس نفسها انسابت بين يديه ليحس بها ليتروي في قبلاته ويلتهمهم بنعومه ويسر وصدره ينهج بشدده من تصاعد رغبته ليبعدها بهدوء كانت فرسه رائعه ليهمس شفتي يا غنوتي مفيش حاجه غصب ازاي.. كلو برضا القمر بين ايدايا سايح وولع فيا لتعود هيا الي رشدها وتدفعه بغضب
غاضبه وتخرج وترزع الباب ليضحك عليها ونزلت هيا للاسفل غاضبه وجهها تحمر.. وظلت جالسه صامته تفكر في كلامه..انت يا بت مالك بقيتي سهله كده يخربيتك انت ماحستيش في لحظه دا هتقفيله ازاي ايه هو انهبل ايه اللي عايزني ايه قله ادبه دي يا نهاره اسود مش هيسيبني ازاي دا من امبارح وانا مش علي بعضي وبفكر فيه هو بيعمل ايه.. اه ما امبارح كتي ساحه ونايحه وهبلتيه وكان مجنون امبارح وقليل الادب استحلاها اكيد مش مراته اروح فين انا خايفه.. لتصمت قليلا.. طب وفيها ايه يا غنوه جوزك وقمر وراجل يدوخ مافيهاش حاجه سيبي نفسك ماتخافيش انت مراته وبنته في قلبك عيشي وافرحي هو مايتعيبش وانت ماشفتيش حنيه في حياتك وخايفه حد يقربلك يوجعك بس هو اهوه بيحن عليكي وعايزك ليه لا اتشجعي وسيبي مشاعرك.. بس خايفه اتوجع يا رب اعمل ايه.. هو حد جميل وطيب وحنين صحيح الاول كنت كرهاه بس لما عرفت انه اد ايه راعي نسمه خلاص مابكرهوش بالعكس كبر في نظري انه ماسبهاش.
لتتنهد لتاتي ناديه وتجلس بحوارها مالك يا حبيبتي لتاخذ منها ملك وتحتضنها بحب وتداعبها وتهمس مفيش يا طنط انا كويسه..
لتبتسم ناديه ايه داغر مزعلك اقطملك رقبته.
ليهتف من خلفها انا اقدر يا امي برضه ليقترب منها ويلتصق بها ويقبلها ويجلس يداعب ابنته.
لتضحك ناديه هو انا هسكتلك دا حبيبتي.
ليداعب يدي زوجته ويهتف مش لوحدك يا امي.. كانت مشتعله من لمساته ليهَس ماتحمريش كده هيقولو بتحرش بيكي..
لتبتعد وتهتف هقوم انادي مريم عشان الاكل واعطته ملك وصعدت محرجه وهو يضحك لتذهب لمريم وتناديها وتنزلا ليدخل عليهم جمال لتقطب مريم جبينها ليذهبا جميعا للسفره لتهتف ناديه متجمعين في الفرح يا حبايبي..
ليتنهد جمال قريب يا طنط هنفرح ونهيص.
لتنظر اليه بغضب لتتهور وتهتف اه امال ابقي فكرني يا ابيه اكرم عايز يقابلك..
ليقطب داغر حبينه ماله عايز ايه..
لتنظر لجمال.. يعني بيلمح وكده زي ما جمال قال نفرح وكده.
ليهب جمال نعم ياختي هو مين اللي هيجي يقبله ماتحترمي نفسك والا عشان سكتلك.
لتهتف ناديه فيه ايه انتو قلبتو علي بعض ليه تاني..
لتهتف مريم والله انا حره اختار اللي عايزاه وقامت.
ليهب ويمسكها والله لو ماتعدلتي لاكون معرفك انت اضبطي بقه انا قرفت.
لتهب غنوه من فضلك ماتكلمهاش كده عيب اوي. تفهمها انما ايدك ماتتمدش.
لينفعل جمال وانت مالك اصلا ماتحفظي مقامك انت ايه دخلك بينا تكونيش فاكره نفسك هتحكمي هنا.. لتبهت من كلامه كان غاضب.
ليهتف داغر.. جمال انت اتجننت..
لتهتف هيا انا اسفه عندك حق وتركتهم واخذت ملك. صعدت مسرعه.
لتصرخ مريم انت قليل الذوق وقليل الادب وابعد عني واخبط راسك في الحبط وتركتهم وصعدت لغنوه.
لتهتف ناديه كده يا جمال بيابني ده كلام يتقال وقامت لتذهب لغنوه.
كان داغر غاضبا ليحس جمال بخطأه ليقترب من داغر ويهتف انا اسف ماحسيتش بنفسي وما كان من داغر الا ان قام ورزعه بونيه قويه ليبهت جمال ليهتف.. مراتي خط احمر ومش معني انك صحبي. اخويا تتجاوز غنوه مراتي وست البيت ده وده بيتها وانت تحترم ده وليها تقول وتتكلم فاهم..
ليهتف جمال انا اسف يا داغر والله اتعصبت اتجننت كنت هموت اختك جت في مراتك.
ليجلس داغر يا اخي منك لله زمان دماغها دلوقتي بتغلي والكلام رشق وهتطلعه عليا اروح فين بس.
ليهتف جمال.. معلش اتعصبت اسف والله.
ليهتف داغر.. طب غور انا اطلع اشوف هتنطحني انا عارف.
ليبتسم جمال.. ايه خفت عليها يا واد دانت ورمتلي وشي ليك في النحنحه يا واد.
لينظر اليه داغر.. مش عارف مش عايزها تزعل عايز افرحها انا عايزها يا جمال مراتي معايا مبسوطه.
ليهتف جمال.. ايه طبيت يا واد.
ليهتف ماعرفش بس اقلك مبسوط لما بقت مراتي بحد.
عند غنوه دخلت َوضعت مريم وانهارت من البكاء حتي صاحبه عارف اني مش حاجه ولا ليا في البيت لتشعر بالقهر.. وانا اللي قلت هفرح اتاريه قايله كل حاجه ومقلل مني ايه الوجع ده.
لتدخل عليها مريم وتهتف بتعيطي ليه دا طور والله لاخرب بيته الحيوان ده ماتزعليش والنبي اخص عليكي بطلي.
لتدخل ناديه حبيبتي دانت ست البيت والله دانا ماخليتلوش ال مالكيش قال هو بس غضبان من الهبابه دي.
لتهتف مريم هو اللي طور والله لاسود عيشته البصباص ده.
لتحتضنها ناديه.. اوعي تزعلي دانا هجيبه لحدك يتاسفلك.
لتهتف غنوه.. لا يا طنط هو ماقلش حاجه غلط هو عنده حق انا ليا ايه يعني مفيش حاجه والله خلاص..
لتحتضنها ناديه اياكي تقولي كده دانت ليكي وليكي ست البيت واحنا ضيوف عندك.. والنبي القمر ده يزعل خلاص يا بت بقه والله لاطين عيشته الطور ده.
لتهتف مريم ايوه يا ماما سودي عيشته.
لتبتسم غنوه مانت السبب حد يعمل كده اكرم مين اللي هيجي دا جمال يقتله.
لتهتف.. ماعرفش بقه حبيت اغيظه واقهره زي ما قهرني ياكل بعصه البصباص ابو عين زايغه.
لتهتف ناديه.. ربنا يشفيكي بصباص ايه ماتعقلي بقه وشغل العيال ده بطليه
لتهتف.. بقلك ايه ماتسيبيني انا حره مش طيقاه دا قليل الادب وزباله والله لاوريه واقهره وتركتهم ورحلت
وناديه واقفه تهز راسها لتستدير.. طب هاتي ملك انت تعبانه لتهتف لا سيبيها انا كويسه.
لتهتف لا ريحي انت ومن بكره هجيب واحده تبات معاها
لتهتف غنوه ليه يا طنط مانا موجوده.
لتهتف ناديه.. لا انت مش فاضيه ماينفعش.
لتقطب غنوه مش فاضيه ورايا ايه.
لتسمع صوت داغر وراكي جوزك يا قلبي انت فاكره ايه لتنظر اليه بغضب.
لتقوم ناديه طيب تصبحو علي خير واخذت ملك وتركتهم
دخل داغر وجلس بجوارها وهيا قاطبه لا تنظر اليه.. ليتنهد بسببك رزعت جمال بوكس شوهت وش امه لتندهش وتنظر اليه ليكمل امال اسيبه يزعل القمر.
لتتنهد وتقوم من جانبه وتهتف هو كان قال ايه غلط يعني ما دا الحقيقه َكلنا عارفين واكيد انت مابتخبيش علي صاحبك حاجه.
ليقوم ويشدها.. قصدك اني اللي قلتله ده صح.. غنوه انا جوازي منك اه في الاول عشان بنتي بس اتقلب كل ده.
لتهتف بغضب مفيش حاجه اتقلبت ماتكدبش علي نفسك مش عشان اللي حصل تقنع نفسك ان ليا حاجه هنا او انا حاجه هنا بطل بقه.
ليقربها منه ويهتف.. طب انت مالك متاكده كده هو انت انا ولا شيفاني عيل صغير غنوه انت هنا ست البيت ده.
لتقاطعه.. بطل لقه انت ليك ست وهيا ست البيت بطل كده.
ليهتف.... مايمنعش انك تبقي برضه ست البيت وليكي هنا زيها وبالعكس ليكي اكتر احساس اني عايزك وماكنتش مع حد زيك انت خدتي الاحساس ده لوحدك وده له حساب كبير.
لتهتف وانا مش عايزه بطل وسيبني في حالي انا مش ناقصه وجع.
ليهتف وانا مش هوجعك يا غنوه سيبي نفسك انت مانعه نفسك وانا عارف اني بحرك جواكي حاجات مفيش ست تسيب راجل يلمسها الا لو ليه حاجه جواها.
لتدفغه بطل بقه بطل والنبي بتعمل كده ليه عندك مراتك هاتها وعيش وابعد عني.
ليهتف دا لو انا عايز ابعد غنوه انا في اي وقت لو قربت هبقي معاكي خلاص مش هسيبك و َلا هسيبك لنفسك ليقترب منها انا عايز الجوازه دي وانت جواكي عايزه ساعديني بطلي تبعدي وتخرجيني بره حياتك هتتعبي لاني مش هسكت اقترب منها ورفع وجهها طب ايه اللي مضايقك مش عشان دماغك كانت مفكره غلط وان انا كنت وحش في حق نسمه خلاص عرفتي الحقيقه ايه اللي يمنع نبقي زوج وزوجه زي بقيت الخلق..
لتهمس انت مابتحبنيش ولا انا ماحدش بيعيش كده عشان عشان.
ليهتف.. قصدك رغبه وبس.. خايفه لتخلص رغبتنا لا ماهيخصلش انا راجل واتجوزت مرتين وعارف الفرق.. انت حاجه تانيه يا غنوه نساعد بعض وهيجي كل حاجه.. اديني فرصه طيب والله ما هوجعك
لتتنهد وتنساب مشاعرها فهيا تريد ذلك لتهتف انا لو اتوجعت هموت بجد انا عايشه حياتي موجوعه اخاف افكر اعيش زي الناس اخاف ارجع اتوجع..
ليقترب ويقبل شفتيها صدقيني عمري ما هوجعك انت تستحقي تنسعدي انت طيبه وجميله
لتتنهد وتبتعد.. طب طب اديني فرصه انا متلخبطه
ليقترب ويرفعها من وسطها ويحتضنها عيوني احلي فرصه والا ايه خدي وقتك وانا جنبك معاكي.
لنهتف طب نزلني بقه بطل.
ليهتف ابطل ايه بس دا ليله امبارح معلمه عليا هموت عليها تاني.
لتشهق وتتملص منه وتهتف عيب ايه ده اوعي امال فرصه ايه اوعي كده بلا قله ادب.
ليضحَك لا انت فاهمه غلط فرص في مشاعرك فرصه تفكريك فرصه ترضي وتتراضي انما مزتي تبعد عني لا انت فاكره بعد امبارح هسيبك بس يا قلبي اسكتي خالص انا ماهنامش الا في حضن المز الطري ده ام عيون عسليه وشعر احمر..كانت قد اشتعلت والخجل اذابها لتهتف لا انت بتحمرق وبتستعبط.
ليمد يده يفك فستانها بهدوء اه بحمرق مفيش احلي من الاستعباط لتمسك يده ليهتف مابلاش هتتعبي كده ليشدها اليه ماتسيب نفسك يا مز انت والا اقلك انا هتصرف ليشدها اليه ويجتاحها بهيام وحب ويلامسها بقوه لتنساب مشاعرها ليحملها ويذهب بها الي الفراش لينظر اليها من ساعه َا هجمتي عليا وانت شقلبتي حالي.
لتنساب مشاعرها وتهمس داغر اوعي توجعني انا اكتفيت..
ليقبل شفتيها بحب.. اوةعك.. انا ارجعك وتبعدي عني.. دانا قلبي ينهري والله.. غنوتي انا مش عايزك رغبه وبس انا حاسس بحاجات حلوه كتير..
لتهمس اكيد مش حب..
ليمسك يدها ويضعها علي قلبه وليه لا مش جايز حب واحنا مش حاسين.. انا عايزك وفرحان بيكي وقربك بيجنني والله بيجنني انا جوايا طحن عايز اسعدك..
لتنظر اليه وتبتسم بجد يا داغر عايز تسعدني.
ليهتف.. نفسي اشيل اي وجع فات واخط جواكي فرح السنين غنوه انا عارف انت عيشتي ايه بس صدقيني انا عايزك ومش رغبه لا مشاعر واحاسيس انا رعشتك واحساسك بيا بيودوني ويلهبو قلبي ودي اول مره يجرالي كده مستهونه بده.. ليهمس حاسه بايه..
لتهتف حاسه بلخبطه..
ليهتف اوعي تقولي انك مضايقه من قربي والله انقهر.. لتهز راسها خجلا ليهتف بصيلي في عيوني لتنظر اليه ليهمس انا قلبي قلب جاز والله وقربك شعوطني.. انت بقيتي ادمان والله ادمان ليندفع يقبلها ليذوبا معا في جنون اخر كانت علاقه غريبه رغبه فادحه وجسدهما يتناغمان مع بعضهما بحب وانسيبابيه وكل يشد الاخر له ويتمتع به من كم الرغبه التي تولدت بينهم وخاصه داغر الذي اشعلته غنوه اطاحت بعقله واشعلت جسده ليحس انه لا يقوي ان يبعدها انشا ويريدها ويريد لمسها وتلاحمها. يريدها وجسده يطلب جسدها بعنف وقوه كانه مس او جن لتنام في احصانه هادئه بعد ان هلكت بين يديه من رغبته وهو ينهج بشده مما جري ومن استمرار اشتعاله ليعلم انها تمكنت منه واصبحت له مجري دمه ليقرر ان يغزو مشاعرها ليسعدها فهذا ما يؤرقها ويتعبها..
مرت الايام والاسابيع علي ذلك المنوال كان داغر يجتاحها في مشاعرها ويقربها منه وفي اليل يقضي معها ليله طاحنه لا تنسي وتاتي ليله ورا. ليله يجتاحها ولا يقوي علي بعدها لتذوب هيا فيه وتولد مشاعر جياشه ناحيته وتهدا غنوه وتحس بسعاده وامل ان يكون لها حياه اخيرا وتستكفي من الوجع ليسود البيت جو من الالفه.
لياتي يوم ليجد داغر ميساء تدخل عليهم(يابا يامه.. 😎😎) ومعها والدها ووالدتها ليدخلا وتستقبلهم ناديه وهنا استاذنت غنوه وياخذ والد ميساء داغر ويدخل به المكتب ليمر الوقت ويخرجا وتقترب ميساء من داغر امام الكل وتقبله وتهتف.. وحشتني يا بيبي (اهلا تابوت افندي 🙄🙄) ليتنهد لتهتف خلاص والله ماقدر ابعد عنك وماليش دعوه بيها وخلاص يا بيبي والله ليتنهد ويجلس مهموما لا يعرف ماذا يفعل لتقترب منه وتقبله وحشتني يا بيبي والله اوي.. لييظلا جالسين معا ليستاذن اهل ميساء وتهتف هيا.. مستنياك فوق يا بيبي وقامت من امامه وهو مشلول.(واحنا قرفانين والله 🙄🙄🙄)
لتقترب ناديه معلش يا حبيبي اهي رجعت ونشوف جايز تهدي واتعلمت ليتنهد ويظل جالسا ليصعد الي فوق ويدخل علي غنوه وهيا جالسه تداعب ابنته ليقترب منها ويقبل خدها ليهتف غنوه انا..
لتقاطعه ماتقلش حاجه دي مراتك ترجع بيتها انت ماتحسش بغلط ناحيتي
ليقترب منها ويشدها انا مش عايزك تضايقي..
لتتنهد انا متجوزاك وانت كده ايه اللي جد.
ليهتف .. مش حاسه ايه اللي حد اللي جد اننا مع بعض غير اننا بقينا لبعض يا غنوه مانقدرش نبعد دقيقه.
لتتنهد وتبتسم وتقترب منه وتضع يدها حوله .. وانت ناوي تبعد.
لينظر اليها بحب ويشدها ويقبلها.. لا ابعد ايه دانا اتجنن انت بقيتي حاجه مهمه في حياتي لينهال عليها يقبلها لفتره.
لتبتعد وتهتف طب يلا روح لمراتك بقه مايصحش.
ليقطب جبينه.. عادي كده مافرقش معاكي طب ازعلي طيب.
لتهتف ومين قالك ان عادي بالعكس بس دي الاصول والشرع.
ليبتسم بحب انت نعمه من ربنا ليتنهد ليهمس مش قادر والله محصور مش هعرف انام يا غنوتي..
لتضحك بطل دلع بقه يلا روح.
ليقول طب ماتجيب بوسه رزع كده تصبرني شويه..
لتضحك انت بقيت قليل الادب اوي.
ليهمس هو فيه احلي من قله الادب دانا كت هايص اوعي بس هعرفك عالسريع كده.. لتجده يداعب بلوزتها لتشهق وتدفعه بطل يلا من هنا ايه هبلك ده..
ليقترب منها لتهتف داغر بطل الله يلا روح داغر والله ماهسكتلك كان يقترب بخبث ليشدها ويهمس طب بتوحشيني اعمل ايه..
لتتنهد وانت كمان يا دودي والله.
ليقول.. اكن عايزاني اسمع دودي واسيبك يا لهوي عليا وعلي بهدلتي..
لتضع يدها حوله وتهمس بدلع انا ببهدلك.
ليشدها من خصرها لا بتشعوطيني انا والع دلوقتي وربنا ماسيبك.
لتهتف... بطل بقه عيب والله.
ليهمس ويقترب ويتلمس شفتيها.. والله ما قادر كان يتلمسها بحب وهيا تقاوم ان تنساب معه ليشدها ويرفع وجهها قلبي انت مش قادر.. ليهمس انا قلبي ماعتش فيه مكان الا ليكي
لتهمس.. بجد يا داغر انا بقيت حوا..
ليهتف.. يا لهوي جوا دانت اتمكنتي واتمكنتي وبرطعتي بس حبيبي حاسس اني بقيت جوا.. لتخجل وتهز راسها ليهمس والنبي جوا جوا يا هناك يا داغر عسليتي حاسس بايه..
لتتنهد.. مبسوطه ومش عايزاك تبعد عني ابدا..
ليلتصق بها..قلبه ياناس حبيبي هيموتني بجماله وحنيته. ابعد ايه بس دانا سحت اكن قلبي يقلي كده وابعد.
لتهمس انت بقيت كل حياتي والله وبنام علي صدرك احس بامان الدنيا..
ليرفع وجهها عشان صدري هو مكانك بتاعك انت وبس ولا يوم الا ما يكون بتاعك لينهال عليها يقبلها لفتره ليهمس هتوحشيني.. لتتنهد وتبتسم ليهمس طب هوحش القمر لتهز راسها بخجل ليهتف طب ايه هنقضيها هز وانا اللي بتكلم وببوس..
لتخبطه وتهتف بطل قله ادبك دي..
ليهتف طب ماتبوس انت مره طيب يا عسليه هو ايه نباصي لبعضينا كده مش واحشك انا..
لتدفعه عند الباب.. وتهتف يلا يا بابا وقتك خلص.
ليمسكها طب عشان زقتك دي مش ماشي ويلا ارزعيني واحده ادوخ فيها اروح مسورق وانام..
لتضحك.. انت بتدلع اوي يلا بقه.
ليهتف.. اه بدلع ومبسوط هو فيه احلي من الدلع.. ويلا بقه يا بت انا مخي جزمه ومش ماشي.
لتضحك. تبتعد وانت عارف مخي.
ليهتف طب قابلي بقه واندفع يجري ورائها وهيا تضحك وتقفز بعيدا ليحاول وهيا تدور حول احد المناضد وتخرج له لسانها ليغتاظ لتهرب الي الحمام ولكنها سمعته يتأوه لينخلع قلبها وتعود جري اليه لتجده موجوع لتهتف بلهفه مالك يا عمري فيك ايه والنبي..
لم يرد وكان محني الراس ويمسك صدره لترتعب وتهتف داغر قلبي فيك ايه والنبي.
ليرفع وجهه ويهتف خايفه عليا يا غنوتي..
لتهتف بلهفه دانت روحي اخص عليك..
ليندفع ويحملها من وسطها لتصرخ ليهتف وانت قلبي من جوا.
لتخبطه اخص عليك وقعت قلبي ينفع كده.
ليهمس عشان اشوف لهفه القمر.. ليتلمسها بحب ربنا يخليكي ليا.
لتتعلق به وتحتضنه ويخليك ليا يا قلبي..
ليهمس اكني قلبه.. قلبه قلبه يعني.
لتهز راسها اه والله قلبه..
ليهمس يا لهوي عالدلع اروح فين بس ليحتضنها بين اضلعه لفتره لا يريد إخراجها ولكنها ابعدته ليستسلم ويذهب لتجلس مهمومه يا تري متخبيلك ايه يا غنوه هيجي يوم وتفرحي والا الدنيا هتحط عليكي..
ذهب داغر وقضي مع زوجته الليل ولكنه لم يعرف ان ينام واحس ان الارق اصابه بالجنون فهو اعتاد جسد تلك الجميله ووجوده جنب ميساء يؤرقه لينتصف الليل ليشعر انه سيجن.. ليهب ويقوم ليذهب الي غنوه ليدخل الحجره ليجدها هادئه ولم يجدها في سريرها ليستعجب ليجد باب الشرفه مفتوحا ليندفع اليها ليجدها تقف حزينه تحتضن نفسها ليندفع ويحتضنها بشوق لتشهق وتستدير لتجد من كانت تفكر به يحتضنها وينظر اليها بحب ويحملها ويدخل بها لتهتف انت ايه اللي جابك اتجننت.
ليقبلها ويهمس بجوار اذنها ماقدرتش كنت هفطس والله ماقدرت غنوه انا هموت عليكي بجد.
لتهتف داغر بطل وارجع مايصحش كده.
ليهتف ويحملها والله ما راجع واللي يحصل يحصل لياخذها ويذهب بها الي الفراش سيبيني اعرف انام ساعتين دماغي هتتفرتك وعايز حضنك ينيمني.
لتتنهد اقول ايه بس ليندس بجوارها وياخذها في احضانه وينام علي الفور لتظل هيا مستيقظه وتمد يدها لتاخذ تليفونها وتضبط المنبه وتنام باريحيه بين احضانه ليمر الليل بهدوء ليصدح تليفونها لتتململ هيا وتوقظه وهو يرفض الا انها لم تتركه ليستيقظ علي مضض ويقوم من جوارها ويذهب الي حجره ميساء التي كانت استيقظت وتصنعت النوم ليقوم داغر ويلبس ملابسه ثم ينصرف ليذهب لعمله لتهب هيا من مكانها.. بقي كده يا داغر جاي من عند الهانم ايه خلاص لحستلك عقلك.. طيب يا داغر ان ما كت اخرجها من البيت ده بفضيحه مابقاش انا ميساء انت بتاعي انا والزباله دي تترمي برا خلاص كده انا هرميكي بريه يا غنوه رميه الكلاب قابلي بقه اللي هعمله.. (منك لله بقه 🙄🙄)هوب هوب هوب هنط في ايه يا ولااااه 😂😂😂
•تابع الفصل التالي "رواية غنوة الداغر" اضغط على اسم الرواية