Ads by Google X

رواية نور الليل الفصل العاشر 10 - بقلم مريم اشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية نور الليل الفصل العاشر 10 

قاعده في الإستقبال وبتفكر في كلام ليل..
: هو بجد بيحبني؟..بس إزاي؟..ده وحش..هو أنا أثرت عليه للدرجادي؟

صوت من جواها: بتحبيه؟

بصت للخاتم اللي ادهولها الصبح عشان يعرف الكل انها تخصه وحده وقالت: أوي كمان!

________________________________________________

علاء بتجهم: اعمل اللي قلتلك عليه بالحرف سامع؟!

: ماشي يا بوص..

علاء بغضب: بوص دي تتقال في شغلنا الثاني مش هنا!!

: آسف يا باشا..

علاء: يلا روح..

علاء بتفكير: أنا..علاء الحاتي..أكبر تاجر مخد*رات بالبلد تحرجني..وقدام بنت متسواش حاجه..ماشي..زي ما استعملت شركتك واستغليت نفوذها عشان شغلي هستغل مراتك برضو...هههه!

________________________________________________

خبطت على الباب ودخلت بهدوء..

نور بخجل: اتفضل أوراق الصفقه.

ليل بابتسامه: تسلميلي يا طفله..حطيهم بالدرج لحد ما خلص..

نور بتردد: أنا كنت عاوزه أطلب منك حاجه..بس..خايفه ترفض..

ليل قفل اللاپ وبصلها باستفهام: خير؟

نور: كنت عاوزه أروح لرنا بيتها عشان أتكلم معاها بخصوص الموضوع بتاع الصبح..

ليل: مش قلتلك تنسي الموضوع؟

نور: ليل..أرجوك دي صحبتي الوحيده والأنتيم..مش عايزه أخسرها بسبب حاجه زي دي!

ليل: ماشي أنا هكلم السواق يوصلك لبيتها..

نور بفرحه: بجد انت موافق..ياااس!!..قالت كده وباست خده وطلعت من مكتبه..

ليل ومش مصدق حركاتها الطفوليه: استني استني!..انتي رايحه على فين؟!

نور بقلق: ايه..في اي؟

ليل: حسن هتلاقيه تحت مستنيكي..أنا هكلمه حالا..وهي ساعتين بس وترجعي عالڤيلا على طول..فاهمه؟!

نور: فاهمه..

جمعت نور أغراضها وطلعت من الشركه تدور على السواق بس لقت حد حط ماده مخدره على بقها وأغمى عليها..
.

فاقت بعد وقت ولقت نفسها فأوضه كبيره..في الأول ظنت أنها في اوضة ليل بس بعد التدقيق لقت انها فمكان غريب..

مسكت راسها بألم بتحاول تفتكر ايه اللي حصل بس مقدرتش..
________________________________________________

صوت تيليفون بيرن..

مسك ليل التيليفون بتاعه ولقى رقم حسن السواق عليه..

رد بسرعه: ايوه يا حسن الهانم وصلت؟

حسن بتعجب: هانم مين اللي وصلت يا بيه..دنا فاكرها لسه فالشركه مع حضرتك..أصل بقالي ساعه بستناها تطلع ومطلعتش عشان كده اتصلت بيك أعرف ان كنت غيرت رأيك ولا حاجه!

ليل بصدمه: ايييييه؟!!

قفل ليل معاه بسرعه ونزل..وطلع عالعربيه والخوف مسيطر عليه..

اتصل عليها بس تيليفونها مقفول..

ليل بعصبيه: رحتي فين يا نور..لتكوني مشيتي وحدك؟!

اتصل على مهيمن اللي رد..

مهيمن: ايه ياليل في حاجه؟

ليل بعصبيه: هي خطيبتك معاك دلوقتي؟!

مهيمن باستغراب وهو بيبص لرنا اللي بتاكل: آه معايا..ليه؟

ليل: ومامتها موجوده بالبيت؟

مهيمن لرنا: هي مامتك بالبيت؟

رنا: لأ ماما سافرت لجدتي المنصوره الصبح..بتسأل ليه؟

مهيمن: بتقولك ان مامتها مسافره..

ليل قاطعه: عاوزك تدور حالا على نور سامع؟؟!!

مهيمن: أدور عليها؟..هي مش بالشركه؟

رنا وماسكه ذراعه: تدور على مين؟!..هات التيليفون ده؟!

مهيمن شال ايدها من عليه..وليل رد:

- لأ قالت انها رايحه لصاحبتها اللي هي خطيبتك واتصل عليا السواق من شويه وقالي انه لسا بيستناها من ساعه تقريبا...

مهيمن: ومسألتش يمكن رجعت الڤيلا..

ليل بتأفف: مش هناك..

مهيمن: الله..وأنا مالي بقى..انت تضيعها وأنا أدور عليها علشانك؟

ليل بصريخ: مهيمن..انت تعمل اللي بقولك عليه من غير كثر كلام وقفل الخط فوشه.

رنا بتوتر: ها..قولي تدور على مين؟

مهيمن: صحبتك نور..خرجت من الشركه ومش عارف راحت فين وقالي أدور عليها معاه..

رنا: ايه..طب هتكون راحت فين..دي ملهاش حد غيري..

مهيمن: متخافيش هنلاقيها أكيد..

عند ليل وهو بيسوق عربيته جاله اتصال..رفع السماعه بسرعه

ليل: نعم؟

علاء: ألو..أستاذ ليل معايا؟

ليل بنفاذ صبر: ايوه مين معايا؟

علاء بضحكه شريره: معقول معرفتنيش؟

وقف ليل العربيه على جمب وبص على الرقم والإسم ورد: علاء؟؟!!

علاء: آه علاء اللي هيدمر حياتك ويسرق منك مراتك..ههههه

ليل بصدمه: نور..يعني انت السبب..آه يا وا*طي..ازاي تتجرأ وتاخد حاجه تخص ليل العلاوي ولا شكلك متعرفوش..عادي هوريهولك!!

علاء: وانت فاكر اني هخاف منك يا ابن العلاوي..لو كنت انت ليل العلاوي فأنا علاء الحاتي..تاجر المخدرات نامبر وان بمصر اللي محدش اكتشفه وانت منهم يا ذكي..أنا عرفت ازاي أستغل شركتك كويس فأعمالي..شركة العلاوي للأدوية مكان كويس لبيع المخدرات ولا ايه..ههههه

ليل: يا ابن ال**...شكلك هت*موت على ايدي يا وس*خ!!

علاء: وأنا مستنيك ولو عاوز مراتك تعالالي فالعنوان ده **

رمى ليل التيليفون جمبه وهو مش مصدق ازاي علاء لعب بيه كل الشهور دي من غير ما يعرف!!

________________________________________________

رواية: نور الليل
الفصل: 10 وقبل الأخير

  •تابع الفصل التالي "رواية نور الليل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent