Ads by Google X

رواية حبي الوحيد الفصل العاشر 10 - بقلم هاجر العفيفي

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الوحيد الفصل العاشر 10 - بقلم هاجر العفيفي

شكرا على التفاعل يابنات ❤️      البارت العاشر


إياد بغضب : مستحيل ده يحصل 

مريم بانفعال : مستحيل ايه ها ؟؟ فاكر يعني لما انت تطلقني هفضل طول عمرى على ذكراك ال شوفته منك يا إياد يخليني مبكيش عليك دمعه ولا لحظه 

إياد : وانا بعتذر عن كل ال حصل مني الإنسان بيغلط ويتعلم من غلطه 

مريم ببرود : وانا مش مسامحه على غلطك فيا وقولتلك بلاش انانيه 

إياد : دي مش انانيه ده حب 

مريم بسخريه : حب !!!! كان فين الحب ده زمان فجأه كده غمضت عينك وفتحت لقيت نفسك بتحبني سبحان الله

إياد بضيق : مريم مش عايز سخريه انا بجد بحبك والله

مريم : انا مجرد بديل فى حياتك يا إياد مش أكتر لما نيرمين طلعت مقلب قولت ارجع اشوف البديل بسرعه بس ياخساره المره دي جيت متأخر وفى الوقت الغلط علشان انا فوقت لنفسى وعرفت أن أستاهل حد يحبنى بجد وكمان يضحي علشاني انا اسفه ياخالتوا لو الكلام ده هيزعلك مني بس انا فعلا مسحت إياد من حياتي ومستحيل يدخل فيها تاني 

كريمه بصت لابنها وقالت : إياد خلاص كفايه نقاش كل واحد فيكم يابني يشوف حاله ومساحته مريم خلاص مش عايزاك 

إياد بغضب : وانا عايزها وهعمل المستحيل أنها ترجعلى تاني ومش هتتجوز حد غيرى

قال كلامه وخرج من البيت وهو متعصب

كريمه بحزن : معلش يابنتي حقك عليا

مريم بهدوء : مفيش حاجه ياخالتو عادي إياد لازم يعرف أن محاولاته كلها هتكون فاشله

كريمه : والله أنا غلبت أفهمه ومفيش فايده ربنا يهديه

مريم : يارب 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا


أحلام : اشمعنا مريم ال اختارت تتجوزها دون عن كل البنات انا مش فاهمه

أحمد بهدوء : مش سبب معين ولكن هي دلوقتي منفصله ومفيش حاجه ربطها وانا الحمد لله كونت نفسي وشغال فى السوبر ماركت بتاعي وكل حاجه تمام ناقص بنت الحلال بس ويبقى كده كملت

أحلام بغيظ : واشمعنا مريم دي مطلقه عارف يعني ايه مطلقه 

أحمد : وايه يعني مطلقه مش عيب ولا حرام 

أحلام : واحنا نعرف جوزها طلقها ليه يعني مش يمكن لسانها طويل ومبتسكتش يابني انا خايفه على مصلحتك

أحمد : لو خايفه على مصلحتي بجد مكنتيش قولتي كده فى حق بنت جوزك هو ليه دايما المطلقه هي ال لازم يكون عليها الذنب مش يمكن هو ال غلطان ومش يمكن متفقوش اصلا ليه نحكم عليها هى مش فاهم النظريه دي

أحلام : معرفش بقا دايما احنا نعرف أن الطلاق بيكون بسبب الست لأنها مبتعرفش تحافظ على بيتها

أحمد : أكبر غلط والافكار دي كلها ملهاش صحه اصلا

أحلام : انت الكلام معاك مفيهوش فايده 

أحمد : انا بتكلم فى الصح 

أحلام : وأفرض موافقتش يافالح دي رافعه مناخيرها فى السما ومش متوافق بسهوله

أحمد : وليه بنسبق الأحداث ال رايده ربنا هيكون 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم


إياد : وهو حضرتك موافق على كده

رزق : يابني انا معرفش اصلا ايه سبب طلاقك من مريم وفكرة أن مريم رافضه ترجعلك دي مقدرش أتدخل فيها وبعدين الولد اتقدم وانا عطيتها فكره علشان ده حقها

إياد بضيق : بس انا بحبها وعايزها والله مش متخيل اشوفها مع حد تاني

رزق : وانا قولتلك أن معرفش ال حصل خلاها تعمل كده بس كل ال اقدر اقولهولك أن مهما حصل لو هي من نصيبك من تاني هترجعلك أما لو مش نصيبك خلاص كله بيرجع للقدر والنصب 

إياد : هو حضرتك ممكن تدينى عنوان احمد ده

رزق : ليه ؟؟

إياد : مفيش والله انا بس عايز أتفاهم معاه

رزق : طيب بس خليك عارف ان لو عرفت انك هددته أو لويت دراعه انا مستحيل افكر أرجعلك بنتي تاني

إياد : متخفش والله انا بس هتفاهم معاه مش أكتر


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله


تاني يوم


إياد : السلام عليكم

أحمد : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته أؤمر

إياد : هو انت أحمد هانى

أحمد : أيوه أنا أقدر أقدملك خدمه

إياد : انا إياد طليق مريم ال انت اتقدمتلها

أحمد : اه عرفتك

إياد : عايز تتجوز مريم ليه

أحمد : عادي جدا المفروض تجاوب عليك اقولك ايه

إياد : هي بتحبني انا ومش متوافق عليك

أحمد : ده كلامها ؟؟

إياد : كلامي هو كلمها لما اسمع الكلام ده منها شخصيا وقتها مش هقدر أقرب منها

إياد بانفعال : بقولك بتحبنى انا

أحمد : سيبها هي ال تختار متبقاش أناني

إياد اتنرفز من كلمة أناني وقال بغضب : انت هتشوف هي هتختار مين

أحمد بتحدي : نشوف

إياد : على فكره انت لو مبعدتش عنها انا مش هسيبك

أحمد : انت بتهددني

إياد : اعتبرها زي ماتعتبرها

أحمد : طب اتفضل من غير مطرود

إياد بصله بغضب وخرج من المكان  كله

أحمد : لاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا


كريمه دخلت على مريم الأوضه لقيتها بتجهز شنطتها

كريمه بدهشه : راحه فين يابنتي

مريم بهدوء: همشى ياخالتو

كريمه بزعل : ليه كده يابنتي

مريم بابتسامه : كفايه كده بقا انا هرجع عند بابا وصدقيني دايما هزورك باستمرار

كريمه : مش هطمن عليكى وانتي بعيد عنى

 مريم بتردد : أصل الصراحه النهارده فيه رؤيه شرعيه وانا هروح علشان أقابل أحمد ولازم اكون موجوده

كريمه بزعل : وكده مخبيه عليا يامريم

مريم مسرعه : لاء والله ياخالتوا انا بس علشان متتضايقيش

كريمه ابتسامه : ودي يابنتى حاجه متضايقنيش كل شئ قسمه ونصيب طبعا وانا بتمنالك كل الخير 

مريم حضنتها وقالت بحب : حبيبتى ياخالتوا والله 

كريمه : ها قوليلي بقا هتوافقى عليه

مريم : هشوفه ونتكلم ولو مناسب هوافق طبعا 

كريمه : خير ان شاء الله

إياد دخل وقف قدامها وقال : مريم بلاش الخطوه دي انا عارف انك بتعملى كده علشان تضايقيني انتي محبتيش غيرى

مريم باحتقار  : مغرور

إياد : تمام عايزك تعرفى انك لو وافقتى على أحمد انا هق"تله وأخلصك منه


google-playkhamsatmostaqltradent