Ads by Google X

رواية وحش روضته انثى الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية وحش روضته انثى الفصل الثاني عشر 12 


البارت الثاني عشر ..
كانت ليان  تأن في حلمها وتصرخ  لتستيقظ وتبحث عن الصوت كان يوسف قد سمعها تأن بوجع فذهب اليها مسرعا ليهزها بقوه ويهتف ليان حبيبتي.. لتستيقظ علي صوت يوسف الذي يناديها بحبيبته نفس رنه الصوت الحالم لتفزع وتقوم ولا اراديا اندفعت لتحتضنه ووضعت يدها حوله وتلاصقه من رعبها كانت تحس ان الصوت يرن في اذنها وصوت يوسف نفس ذلك الصوت لتلتصق به حتي تشعر بالامان ليشدها اليه مصعوقا لوجودها في احضانه برغبتها ولكنه لن يسال ولن يتواني الا ان يلبي نداء حبيبته ظلت تحتضنه وتنتفض وهو يشدد عليها ويمسد جسدها ويهمس بكلمات الحب لتجش بالبكاء كان كل شئ فوق طاقتها فذلك الحلم يلازمها وتبحث فيه عن راحتها وحبها وعشقها ليوسف اوجعها لتتداعي حصونها الواهيه التي قد بدات تشكلهم لتبتعد عن حبيبها ولكنها لا تشعر بالامان الا بقربه.. كانت معضله فهيا تعشقه وتحس بامان الدنيا بين يديه وتكره ذلك العشق. وتمقته لما فعله بها لم تجروء ان تبتعد حتي لا تري وجهه فتتعذب وتبعده كانت تريد ان تبقي هكذا لتحس بالامان ولكن داخلها لا يصمت وعقلها ينهشها لتعود الي وعيها وتحاول ان تبتعد ليقوم ويحملها ويهمس في اذنها.. هشششش انت تعبانه ارتاحي دلوقتي بالله عليكي وبكره اعملي مابدالك. سيبي الدنيا اللي وجعتك دلوقتي وحسي بالامان شويه نامي وارتاحي يا قلبي وانا جنبك كانت كلماته كانها اخر دفاعاتها لتنهار و تنتحب وتمتثل له فهي انهكت ووجعها فاق ليقوم ويحضر احد الحبوب المهدئه ليعطيها اياها ويتلقفها في احضانه رغم تمنعها وزاد في احتضانه واحضانه ليس لها مثيل لترضخ الي كلامه وتتنفس بهدوء وتبدا في السكون واللارتخاء ليبدا الخدر يسير في اوصالها   ليلصقها به ويحاوطها اكتر لتشعر انها اصبحت جزءا من جسده لتنتقل حرارته اليها لتحس ببعض الاريحيه وتسكت صوت عقلها ليظل يتلمسها ويهتف بحبه لها ويشدد عليها ليهمس قلبي والله انت والله بعشقك كان يحس بدموعها علي صدره ليبعدها بطلي والنبي هموت بطلي دموعك دي عارف اني زباله بس بطلي كفايه قلبك هيقف كان يتلمسها بحنان..
لتذوب وتتوه رويدا رويدا وتحس انها دخلت دوامه غريبه كان مفعول الحبه قد نقلها الي شئ ما بين الواقع والخيال وهمساته جعلت حسدها ينساب  لتهمس لا اراديا يوسف...
ليشدها اليه ويهمس عيونه وقلبه من جوه..
لتصمت قليلا وتغمض عينها وتتوه لتهمس مره اخري.. يوسف..
ليهمس نعم يا قلبي روح يوسف ودنيته. 
لتهمس بحنان.. موجوعه اوي. 
ليشدها ويغمض عينيه بوجع.. عارف يا عمري عارف انك موجوعه. 
لتتتوه وتهمس.... قلبي يا يوسف... قلبي بيوجعني عايزه اموت. 
ليهمس ويشدد عليها.. اوعي تقولي كده دانا اموت وراكي قلبي والله اعمل ايه طيب اشيل وجعك ازاي.. مش عارف والله.. يا رب انت روحي حسي بيا عارف اني وجعتك بس غصب عني والله غصب عني والله يا قلبي دانت روحي قلبي مخلوع علي وجعك ليرفع وجهها والله بحبك بعشقك كانت دموعها تنساب وهيا تنظر اليه ليشدها اليه بس بالله عليكي بس قلبي وربنا قلبي انت.. بس كفايه عياط يا عمري قلبك انهري بالله عليكي كان يمسح دموعها ويقبلها ليظل يمسد عليها..
لتتنهد وتحتضنه وتندس في ثنايا جسده.. لتهمس قلبي بيوجعني انت ماحسيتش بحبي ليه انا حبيتك اوي. 
لتسيل دموعه.. عشان انا زباله ماتربيتش يا قلبي بس والله بعشقك بعشقك يا قلب يوسف.. يا رب بقه. 
لتتوه لبعض الوقت لتهمس مره اخري.. قلبي هيفضل موجوع..انا بموت يا قلب ليان هعيش من غيرك ازاي.. ليان هتسيب يوسف قلبي هيموت خلاص. 
ليشدها اليه ويعتصرها.. ليان عمرها ما هتسيب يوسف. يوسف حبيب ليان عمري ما هسيبك ولا هسمح بده. انت قلبي روحي وعارف انك موجوعه يا عمري..
لتهمس.. انا بحبك اوي... 
لتسيل دموعه عارف يا قلب يوسف عارف وماستحقش الحب ده.. قلبي والله يا رب ايه اللي عملته ده طب هيا ذنبها ايه تتوجع كده انا زباله هيا ذنبها ايه يا رب شيل وجعها وحطه عليا الوفات. 
لتهمس.. خايفه انام يا يوسف. هيجيلي الوحش  يمزع قلبي انا خايفه.. انا سيبت الامان خلاص. 
ليهتف انا جنبك يا عمري ولا يوم الا ما هشيلك بعيوني
لتهمس  انا خايفه افضل صاحيه قلبي بيمزعني يايوسف انت نهشت قلبي  انا بموت يا قلب ليان. 
لينهار وينشق قلبه ليهتف كفايه ابوس ايدك نامي وارتاحي كفايه اسكتي ماعتش قادر..
لتهمس بقهر.. بكره تحب يا يوسف وتفهم انا اتوجعت ازاي..
لينهار ويعتصرها.. مانا بحب.. انا بعشقك.. والله بحبك وبعشقك والله بحبك اسكتي بقه قلبي هيقف ..
لتهتف بحب.. يا ريتك حبيتني زي ماحبيتك.. هو ماكنش ينفع تحبني ليه.. انا والله طيبه يا يوسف والله غلبانه ومابعرفش اعمل حاجه..كنت حبني شويه افرح.. والله انا كويسه انت صدقته ليه انا بنت كويسه والله ماليش فديوهات والله انا كويسه وانفع انحب والله انا كويسه.. ينفع تحبني عشان انا موجوعه اوي. 

ليحس ان انفاسه ستزهق ليهتف.. كفايه مش قادر انت مفيش زيك انا بحبك وبعشقك. انت ماينفعش الا انك تنحبي والله تنحبي الله يخربيتك يا مازن منك لله .. .. 
لتتوه اخيرا وتهتف  ليان هتسيب يوسف وتموت خلاص ليان هتسيب يوسف. 
ليشدها اليه ويعتصرها ويصرخ اسكتي ليان مكانها قلب يوسف ماهتروحش في حته ليان عشق يوسف.. يوسف هيطبطب علي قلبك  والله هيطبطب علي قلبك  هتعدي يا قلبي يوسف بيوعدك هيداويكي لو هيموت نفسه.
لتتأوه بوجع ليهتف مسرعا ايه يا قللي فيكي ايه.. والنبي يا رب.. ايه يا عمري..
لتشير الي قلبها وتهمس هنا بيوجعني.. هنا كان فيه يوسف.. هنا كان فيه روحي وراحت..
لينتحب ويهتف.. وهيفضل وهيفضل يا عمري والله هيفضل ليقبل قلبها دا حبيبي وقلبي اللي هموت عليه..
لتمسك يده وتهمس خلي ايدك علي قلبي احس بيك يا قلب ليان..لتهمس بلا وعي.. بتعيط ليه يا قلب ليان.. دانا بحبك..
ليهمس.. ماعتش قادر ماعتش قادر يا رب.. ليتجلد ناني يا قلبي نامي وهتبقي كويسه..
لتهمس انا مش عايزه فلوس انا عايزاك انت.. انا مش بتاعه فلوس صدقني والله ما بتاعه فلوس.. والنبي صدقني انا كويسه والله يا يوسف والنبي حبني انا خايفه.. انا خايفه وبدات ترتعش.. طب حبني شويه صغيرين مش هزعلك والله انا طيبه مابعرفش اعمل حاجه حبني وهبقي مؤدبه وهعملك كل اللي تعوزه بس تحبني.. طب حبني وخد فلوس مش انت عايز فلوس انا معايا فلوس خدهم وحب ليان حبها بالفلوس جايز ترضي.. شوف عايز ايه عشان تحبني يا قلب ليان حبني يا يوسف قلبي بيوجعني.. مش قادره.. كانت تنتفض. 

ليصرخ بطلي بقه بطلي هموت..

لتنام في حضنه تلتمس الهدوء والسكينه لتهمس خلاص ماتزعلش مش عايز خلاص.خلاص يا حبيبي كان جوايا حب ليك نفسي اديهولك وانت مةش عايز.. خلاص لترتعد وتنتفض لتهتف بقوه خلاص خلاص . خدني في حضنك يا يوسف..
ليصرخ خلاص ايه بتتتفضي كده ليه والنبي بقه ارحميني..

لترتعش وتهتف خلاص والنبي عارفه انك م٠ش عايز.. خدني بس في حضنك.. نفسي اموت في حضنك... لتغوص في نوم هانيء في احضان حبيبها..
ليهتف بقهر.. ليه ليه يتعمل فيها كده ليه.. ليحتضنها ويقبلها بعد الشر يا قلب يوسف دانت دنيتي وحياتي.. يا رب يا رب  هو مين اللي مش عايز دانا هموت عليكي.. اعمل ايه اروح بقلبها ووجعها فين. 
ليظل بجوارها يحتضنها بشده ويهمس بكلمات الحب ويمسد عليها.. ظل يقبل وجهها ويهدهدها بحب .. ليهتف.. عارف يا قلبي انك موجوعه بس مفيش في ايدي حاجه غير اني ابقي تحت رجلك اتمنالك الرضا واطبب قلبك.. عشقي ليكي فاق وزاد وماهسيبش حاجه الا واعملها عشانك. عارف هتتعبي الفتره الجايه وهتتعبي من وجودي بس ده كله هيعدي وترجعيلي انا مش هسكت ولا هيهنالي بال الا اما تنامي زي دلوقت في حضني وانت راضيه وعايزه.. هملس علي وجعك يا قلبي واشيلك جوا عيوني.. دانا ماصدقت انضف واحس بيوم عدل.. بحبك وهفضل احبك لحد ما تقولي رضيت يا يوسف لينحني عليها ويقبل شفتيها بحنان وحب ليهتف قريب هحس تاني برعشه شفايفك اللي لسه ملمسهم معلم في قلبي ساعتها هحس ان قلبي رجعلي بجماله ونقاءه واشيل اي ذكره وجعتك.. يا رب اهديهالي وسامحني.

عند مازن قضي ليلته مرعوبا اراد ان يهرب ليعد حقيبته مسرعا ليندفع ويفتح الباب لتجحظ عيناه فهناك ذلك المرابي وديع وبعض الرجال ليتراجع في رعب ويهتف.. وديع انا انا كنت رايح اجيبلك الفلوس من يوسف اه والله..
ليدخل وديع ويهتف.. لا والله بشنطتك انت فاكرني مختوم علي افايا يا روح امك الفلوس فين ياض.
ليهتف مازن والله مع يوسف هجبهالك.
ليشر الي الرجال ليقترب منه احدهم ويضع ايشارب في فمه ويضع يده علي المنضده ويهشم يده ليصرخ مازن بشده.. ليضحك الرجل ها هتيجي الفلوس بالذوق والا تقطع وتشفي..
ليصرخ مازن برعب وتجحظ عيناه.
ليهتف وديع طب شوف بقه انت من بكره هتتحبس تمام كده وقدامك شهر ان ما جبتش الفلوس هخلي عيشتك في السجن جحيم هخلي الرجاله يعملو عليك حفله هتعيش مذلول وانا حبايبي ينهشو قلبك جوا.. يبقي فلوسي ترجع بدل ماتلاقي نفسك متقطع ومرمي في حمامات السجن مفهوم يا شاطر ليهز راسه برعب لينهال عليه الرجال ضربا ليكسرو له عظامه لينهار مازن فامامه جحيم سيعيشه ان لم يعد الفلوس لتكون الفلوس هيا سبب القضاء عليه. 

في الصباح.. كانت ليان نائمه في احضان يوسف لتتململ وتفتح عينيها لتجد يوسف محتضنها ومستغرق في النوم وهيا ملتصقه به  ظلت تنظر اليه قليلا تحس بوجع تتمني قربه وتحس بوجع في نفس ذات القرب كانت في احضانه فهيا تعشقه وقلبها ينبض بحبه لتظل فتره تنعم باحضانه لتبتعد وتظل تنظر اليه وتهز راسها ولا تعلم ماذا تفعل.. فعشقها له يمزقها من الداخل حتي لو طعنها الف مره.. لتقطب قليلا  وتظل تفكر ماذا تفعل معه لتوجعه لتاتي اليها فكره اخافتها ولكنها من وجعها انغرزت بداخلها  لتقوم وهيا قد واتتها فكره كيف تنتقم لنفسها منه رغم حبها الشديد له الا ان قلبها ينزف دما مما فعله فهو تجبر عليها بلا داعي وعاد نادما ليتوقع ان ترضي بما يقرره.. فيقهرها متي شاء ثم يقرر ان يعود ويلهبها حبا كيف يشاء وهيا عليها ان تمتثل.. قامت ولبست ملابسها  وكانت تتسحب حتي لا يستيقظ فهو ظل لوقت متاخر لم ينم يراقبها ويسهر بجانبها لتخرج وتذهب الي علي المحامي وتخبره عما تنتويه ليهتف. بس مش شايفاها صعبه شويه يا ليان يا بنتي دا راجل مش قليل وعمله زي دي مش سهله عليه يوسف كبير في السوق وكده انت بتهزيه..
لتصرخ.. لا لازم اخد حقي منه لازم اقهره زي ما قهرني انا عارفه اللي هعمله صعب بس لازم اكسره واعرفه ان حته البت اللي فاكرها مالهاش حد ومالهاش تنطق ومالهاش الا ترجع وتقول حاضر البت دي بقت جامده وقاسيه ولو فتح بقه هقول كتر خيرك جبته القسوه منك وعلمت عليك. لو ما عملتش كده هعيش طول عمري مقهوره اني ماخدتش حقي.. اه بحبه ومش هضحك علي نفسي بس قلبي ده ادوسه بجزمتي وامزعه بايدي في سبيل اني اشوفه موجوع في جبروته. يوسف جبروت ممكن يكون اتخدع من مازن بس جبروت لازم اعرفه ان هو وفلوسه وجبروته مايسوش عندي حاجه.. الحب والحنيه والقلب الطيب هما اللي هيعيشو وفاضلين انما بجبروته ده انا هجيب بوزه الارض..انا اديته كل الحلو وهو صمم يشوف الوحش خلاص اديني طلعت الوحش اللي جوايا يكمل بقه لو عاجبه.. عارفه اني كده بقابل الشر بالشر بس وجعي زايد وطافح.. عايزه احس بوجعه هموت مقهوره.. اللي بعمله غلط بس لازم اعمله..

ليتنهد علي.. طيب يا بنتي بس هو مش هيسكت وممكن يأذيكي. يوسف عمله زي دي توجعه وممكن يتصرف برعونه ماهي حاجه توجع برضه.. دا يوسف وحش السوق وجبروت هتعمليها ازاي دي بس هياذيكي ..

 لتصرخ ماعدش فيه اذيه اكتر من كده ماعدش عندي قلب من اساسه.. واه نسيت اقلك العقود بتاعه مازن اللي مضيتها قطعها ومفيش مليم مازن يطوله واي فلوس يجي يطلبها مايشفهاش.. انا هحرق قلبه علي الفلوس دي وهخليه يشحت ويجي يركع ويتمني يبوس رجلي.. انا خلاص ماعتش ليان العيله اللي كانت والعيله اللي بتخاف كتر خيرهم موتو البنت الطيبه اللي جوايا.. انا حاسه بوجع من اللي انا فيه وازاي هبقي جاحده كده بس مش عارفه اعمل الا كده والا هلاقي قلبي اتمزع حتت في خلال يومين بالكتير اوي الاقي اللي في دماغي حصل وساعتها تقلي عشان اعرف هعمل ايه ونظرت بخبث نفسي اشوفه لما يتلقي الخبر بصراحه هفرح اوي..ظلت فتره تتكلم معه لتنصرف اخيرا وكلها عزم ان تقف امام يوسف وتاخذ حقها ولكن هل ستستطيع ان تقف اماَمه وهو يوسف صفوان الجبروت عن حق الذي اذا اراد شيئا ياخذه. 
 استيقظ يوسف فلم يجد ليان بجانبه ليهب مفزوعا يبحث عنها ليجد ملابسها موضوعه ليحس بالقلق ليقوم بسرعه ويغتسل ويخرج ليذهب الي شركته لعلها تكون ذهبت الي العمل فلم يجدها ليشعر بالقلق ظل طوال اليوم قلبه ينهشه اين ذهبت هل تركته وهربت ليحس بوجع في قلبه وظل يتصل عليها ويبعث رسائل لا ولكنها تري الرساله ولا ترد ليذيد جنونه اكتر لينصرف اخيرا وهو علي نار ليعود الي البيت ليحاول ان يدخل كانت النسخه التي معه لا تعمل ليحس بغضب شديد ليدق علي الباب لياتيه صوتها ليصرخ افتحي الباب..
 ليسمعها تضحك.. وتقول.ايه مش عارف تدخل معلش خيرها في غيرها يلا يا بابا من هنا بدل شكلك كده مش لطيف والا اقلك اقعد عالسلم او جنب الزباله دا اخرك وتركته وانصرفت.
ليهتف ليان ماتطلعيش غباوتي انا لو عايز ادخل هدخل مافيش حاجه هتقفلي..
لترتجف ولكنها تتجلد..
روح يا بابا كل روحك بعيد ال تدخل ولسه يابن صفوان لسه..
ليهتف ليان بحذرك افتحي الباب مش انا اللي اقف الوقفه دي..
لتهتف بصريخ.. ماتغور في داهيه بلا تقغ بلا تنيل..
ليقول.. بس انت كده بتنكشيني فبلاش نكشتي مش هتعحبك يا ليو.
لتهتف بخوف.. ايه هتعمل ايه... اعلي ما في خيلك اركبه..
ليهمس طب وحشتيني والله وحشتيني.. لتشعر بالغلب وتلتصق بالباب تسمع صوته وتنهداته تصل اليه ليحس بها قريبه ليضع يده عالباب ليهمس.. قلبي واقف مستني اشاره يجي ويطبطب علي قلب حبيبه عارف ان حبيبه موجوع..
لتهمس موجوع اوي..
ليهتف حتي الباب ده حاسس بيكي واقفه موجوعه ايدك علي قلبك ودموعك بتنزل ونفسي هموت واخدك في حضني..
لتهمس نفسي.. مش هينفع خلاص..
ليقول افتحي يا عمر يوسف انت محتجالي ليان ماينفعش تبقي لوحدها.. ليان قلبها لقلب يوسف افتحي يا قلب يوسف..
لتهمس بوجع بخبك اوي..
لتسمعه يقول.. افتحي وانا هوريكي العشق عن حق هفضل تحت رجلك افتحي وحشتيني اوي ووحشني عيونك هموت عليكي يا عمري. مش هضايقك والله بس هاخدك في حضني تنامي وتترتاحي واملس علي وجعك. 
لتمد يدها للباب لا شعوريا تفتحه فقلبها يحن اليه ليسمعها ليهمس بحنان ايوه حبيبك موجود بيقلك بيعشقك افتحي يا روح يوسف..
لتتراجع وتنتحب لتصرخ بس بقه ارحمني انت ايه ابعد بقه ابعد انا تعبانه..
ليهتف وانا مش هبعد يا ليان مهما عملتي وقفلتي علي روحك انت بتاعتي حبيبتي روحي..
لتصرخ انا مش بتاعه حد وامشي بقه بدل ماطلبلك الشرطه انا بكرهك واعاي ما في خيلك اركبه عندك درج السلم قرقشه  والا اقلك روح لمازن خد تمن اتفاقيتك يا زباله.. 

ليخبط علي الباب بغل افتحي بدل يومك مش هيعدي ظل يخبط عالباب ليخبط مره اخيره بعنف ويخبط الباب برجله وينصرف مغلولا  لتذهب الي البلكونه وتقف فيها وهيا تشرب مشروبها لتجده يخرج مسرعا ويلقي عليها نظره لترفع له الكوب وتبتسم وتطلق ضحكه عاليه وهيا تراه مغتاظا لتتراجع اخيرا وتجلس وهيا تشعر بانتشاء لتهتف كلها يومين يا يوسف وهتلاقيني قدامك واملي عيني منك واخد حقي واعمل ما بدالك ساعتها ان شالله تقتلني. عارفه انك هتهيج ساعتها بس مش مهم.. اصبر بس عليا.. لتقوم وتنام.. نامي يا ليان نامي واكبري بلاي خوف بلا بتاع انت خلاص سيبتي شخصيتك في الفيلا وموتيها هناك نامي واجمدي.. يا رب عديها علي خير...
مر يومان وهيا لا تخرج من البيت ويوسف اتي اليها اكثر من مره ولكنها لا تعيره اهتمام والغضب اصبح حليفه ولكنه لا يستسلم ليحضر لها مفاجأ فهو لا يستسلم في ان يعيدها الي احضانه حتي لو ابتعدت الاف الاميال.. لتواتيه فكره لا تاتي الا ليوسف صفوان ليقرب حبيبته وسينفذها لتعلم انه اذا اراد ان يقربها سيقربها حتي لو قفلت علي نفسها مئه باب.

اتصل علي عليها واخبرها ان تستعد الي الذهاب اليه لتاخذ ما خططت اليه لتشحذ همتها وتذهب للي يوسف لتري وقع الخبر عليه لتقوم وتلبس فستانا قصيرا كان فستانا ابيض وذو فتحه صدر واسعه  و اكمام ساقطه رفيعه وبه حزام اسود في المنتصف كان فستانا يشع انوثه ويبرز مفاتنها بشكل صارخ  وتفاصيلها تبرز بفجاجه لتكمله و تتزين لتظهر فاتنه جميله لو يراها رجل سينحني لجمالها فهي فتنه تسر العين وتلهب الفؤاد كانت تعلم ان لبسها سيغضبه فلم تهتم كانت تريد ان تصبح فاتنه لتريه ماذا سيفتقده واتجهت الي محل الورد واخذت وردا واتجهت الي الشركه فهيا مازالت لها مكتبها في الشركه ومازالت تعمل ليديه حسب العقود فامامها سنه في تجهيز ديكورات جزء من الشركه حسب العقد لتدخل عليه كانت قد عرفت انه يجري اجتماعا لكبيري المهندسين لتتجه الي قاعه الاجتماعات  لتحاول السكرتيره ان تمنعها لتنهرها وتفهمها انها زوجته ولكن السكرتيره حاولت منعها ولكنها لم تعيرها اهتمام لتدخل عليه لينصدم من حضورها فهو ليومين كان يستميت ليراها لتاتي اليه فجاه دون حساب لينصدم بهيئتها ويشتعل غضبا فذراعيها وصدرها يظهران من الفستان احس ان جسده يحرقه ويريد ان ينكب عليها يوسعها ضربا ولكنها لم تأبه به  لتبتسم وتدخل وتلقي السلام علي الجميع ليتوجس هو قليلا من شكلها لتجلس وتقول.. اسفه اني قطعت عليكو الاجتماع بس بصراحه مستر يوسف زي مانتو اكيد عرفتو احنا اتجوزنا من اسبوع..

ليقوم الجميع ويهنئونه ويهنئونها لتنظر اليه بخبث وتقول بس يا خساره مستر يوسف في الاسبوع ده حصلت حاجات كتير غيرت حاجات كتير.. كان الجميع صامتون وينظرون اليها ببلاهه. 

اما يوسف، ينظر اليها بغضب فهو يري ان بها شيئا وكان يركز في فستانها اللعين  فهيا تبتسم له بطريقه يحس ان بها شيئا كَما انها هادئه بزياده.. لابسه ايه دي اقوم افلقها نصين دا صدرها كلو بره الله يخربيتك جايه تحرقلي قلبي ومبينه حالي للناس يخربيتك.. ليهب عنوه ويهتف طب يا جماعه نأجل الاجتماع لوقت تاني. فلم يعد يتحمل نظرات الرجال اليها. 

 لتقف وتضحك وتقول بدلع ادمي قلبه.. .. تؤ تؤ تؤ لا يا يوسف ماينفعش الناس ماحضرتش فرحه الفرح لازم نحضرلهم فرحه لوحدهم.. اخص عليك يا بيبي داحنا عيله اسره مع بعضينا والا ايه يا جماعه يوسف كبير والسوق بيعمله حساب ولازم نعليه اكتر والسوق كله يفرح.. لتصدح ضحكتها...
لتقوم وتخرج مجموعه من المظاريف كانت قد اعدتها واعدت منها نسخ كثيره فهي تنوي ان تجعل الكل يعلم بما فعلت وقامت بهدوء ووزعت علي الجميع المظاريف ماعدا يوسف لتقف بجواره اخيرا وتهتف بصو بقه انا حزنت اننا كنا عاملينها عالضيق يبقي اكيد الخطوه التانيه الناس تشاركنا عشان تفرحلنا وتفرحلك اوي يا سوسف ليفتح المهندسين المظروف لينصعق الجميع لتصدح ضحكتها وييوسف ينظر اليهم ليجد الجميع عليهم علامات الارتباك وهيا تضحك بشده لتهتف ايه ماحدش هيقول لمستر يوسف مبروك.. معلش بقه يا يويو الناس لازم تعرف.. يلا كفايه كده اظن كلكو عرفتو وهتفرحو ليوسف بيه ماهو يستحق فرحه زي دي لتنخرط في نوبه من الضحك لتذهب اليه وتقف وراءه وتحتضنه من الخلف وهو جالس وهو يحس انها جنت لتنظر اليهم وتقول والله يا جماعه ما تزعلوش هو مش كل اللي بيبرق بينور وضحكت.. مش كده يا بيبي.
ليقوم المهندسين بسرعه ويقومون بالانصراف ويوسف مبهوتا ولا يعلم ما حدث ولا يفهم شيئا لتمشي من امامه تهادي بدلع  لتجلس امامه في الجهه المقابله. 
 ليصرخ يوسف بها.... انت وزعتي ايه عليهم خلتيهم كده..

لتركن علي الكرسي وتنظر اليه بخبث.. وزعت عليهم حاجه هتفرحك اوي.. يوسف بيه صاحب الشركات بتاع الستات اللي جاب بوزه الارض ليان.. وزعت عليهَم اللي تستحقه..

ليصرخ بت انت انا علي اخري بفستانك الزفت ده انت اتجننتي ازاي تلبسي كده جسمك كله باين الله يخرب بيتك. 

لتهتف.. تؤتؤتؤ ماتتعصبش طيب وتدخلنا في لبسي مش اماتشوف لبست انت ايه الاول. لتذهب اليه وتقف بجواره وتنحني ليظهر صدرها امامه ليصرخ الله يخربيتك لابسه ايه انت اتجننتي والله لاقتلك..
 لتضحك وتهتف طب اهدي كده سيب القتل لبعدين يا يويو ..
ليقوم ويمسكها ويشدها عملتي ايه ولبسك الزفت ده والله لاكسر رجلك االي خرجت كده..
لتقترب منه وترفع يدها حوله.. وتقترب من شفتيه.. متنرفز يا بيبي عشان لبسي... لتتلمس شفتيه بشفتيها تؤ تؤ تؤ.. معلش بقه نشوف فيه حاجات تانيه انكسرت..
ليهتف بانفهال من قربها.. بت انت فيه ايه انت عامله كده ليه..
لتضحك وتقبله مره اخري بدلع. يا لهوي يا بيبي عامله وعامله وعامله.. لتبتعد بدلال لتخرج ظرف من حقيبتها وتقترب منه وتحاوطه بدلال..
ليصرخ ماتبطلي انا بغلي بمنظرك ده..
لتقول ايه يا بيبي لا لا خلي الغليان لبعدين هتحتاج منه كتير لتقترب من شفتيه وتقبله وهو مصعوقا مما تفعل ليحس انها جنت فعلا لتهتف  وتقول خد يا روحي متع عنيك.. بس براحه يا  روحي علي نفسك لتستدير وتتهادي بهدوء لتقف فجاه.. اه نسيت لتستدير مره اخري وتقترب منه وتقول شنطتك جنب الباب ابقي خدها يا قلب ليان من جوا لتقطب جبينها وتقول.. ناسيه ايه يا ليان ناسيه ايه لتهتف.. اه لتقترب من خده وتقبله بشده وتنظر اليه بخبث وتبتسم وتلمس شفتيه وتهتف  نسيت قبله الوداع يا روح الروح لتقبل شفتيه بوداعه وتبتعد  اشوفك بقه يا بيبي انا راحه اشوف شغلي انت عارف ان صاحب الشركه مابيرحمش لو عوزت حاجه ناديلي وهبعتلك لمون يطري علي قلبك هتحتاجه اوي وابتعدت وهيا تضحك بشده...
ليحس بان زوجته اصابها مس كان يقف ينظر الي ما تفعله ببلاهه واحس ان الظرف به مصيبه ليفتحه ليتوقف قلبه  ليشتعل ويحس بشياطين العالم قد دخلت جسده.. يا نهار ابوكي اسود.. دانت ايامك مش معديه.. دانا هطلع روحك.. انا يتعمل فيا كده ليقوم ويطيح في المكتب.. البت فضحتني الله يخرب بيتك دي اتهبلت والا ايه اروح اجيبها من شعرها طيب  اعمل ايه الله يخربيتك دانا ههرسك بس اطولك قلعالي وجايه تقهريني وبعدين تفضحيني.. انا يتعمل فيا كده يوسف صفوان يخربيتك يا شيخه البت لسعت والا اتجننت..هتجنن يوسف صفوان يتعمل فيه كده... لابسه من غير هدوم وواقفه تتمرقعي وسط الرجاله وتحدفيلي عملتك وتمشي وبيبيك الله يخربيتك عايزه تظطينيها ما بينا انا لخقت اصالح يا جزمه هفلقم نصين نقهور يا مصيبتي السوده المهندسين عرفو وشافو.. طب ايه اعمل ايه اطولها ازاي.. احيبها من شعرها اللي مدلدلاه ده واورملها جتتها اهريها قرص دا صدرها كله بره وجسمها باظظ يا قهرتك يا يوسف جسم البت بتاعك الناس شافته والاخر تقهرك وبيبك وورد وقرطسه عاليه يا حزين.. طب يا ليان انا هعرفك ازاي يجيلك الجراه تعملي كده.. انت بداتي هخليكي تعرفي ازاي يوسف هيجيبك في حضنه وتتمني الحضن ده.. هرجعك قطه تترعبي تاني.. اطولك افلقك نصين.طب انا والع دلوقتي.. محصور اروح بولعتي فين لازم اولع فيها. . اه يا بنت الجزمه انا يتعمل فيا كده هموت يا فضيحتك يا يوسف زمان الشركه كلها عرفت.اتفضحت يا زفت.. ربنا يحرق قلبك يا مازن الملب انا ايه اللي دخلني في الهم ده احب واتهبب وقيمتي تتقل يادي السواد علي دماغك الاسود.. انت زباله وتستحق يا حسرتي وقهرتي بغلي من جوا لو قدامي كت فرتكت امها ظل يدور وهو هائج ومنظر جسدها يأكل قلبه ونظرات الرجال تنيته وفعلتها السوداء تنهةش احشاؤه .طب يا ليان مش عملتيلي مفاجأه هشوفك انهارده وهعملك احلي مفاجاه واخد حقي تالت ومتلت طب يا ليان ان ماهبدت راسك في الحيطه متغاظ يا بنت الجزمه هموت من قهرتي.. تعملي فيا كده..طب ماشي يا بنت الرميسي بيبك هيولع فيك بس اطولك تحت ايدي. طب ماشي ليخطف سلسله مفاتيحه ويذهب لينتظرها في مكان لا تتوقعه ابدا..

خرجت ليان من الشركه مسرعه فهي تشعر بالخوف مما فعلته ولكنها هربت حتي لا يقتلها فما فعلته صعب عليه ولكنها لم تمنع نفسها من الضحك لتهتف كان نفسي اشوف وشك ياااه.. قابل بقه يا يوسف اما اروح استخبي عند البت سميه واروح بالليل يكون انهد وطلع غله في حد تاني او يقرقش خشب المكتب شالله يبلعه.. انا كده طريت علي قلبي تستاهل يا ابن صفوان ال يوسف صفوان ال دانت اتفضحت من العبده لله  وضحكت لتذهب الي سميه وتظل عندها بقيه اليوم لتنصرف اخيرا وتدخل شقتها وتاخذ دشا ساخنا وكلما تذكرت ما فعلت ضحكت بصوت عالي...
لتلبس برنسها وتخرج تعد مشروبا لتاخذه في يدها وتقف لتضحك مره اخري وتهتف.. يااه كان نفسي اشوف وشك وانت والع كده لتستمر في الضحك وتقف تتنطط من الفرحه هموت واشوفك يا بيبي بتجيب دخان منين دلوقتي  لتتجمد فجاه حين..

  •تابع الفصل التالي "رواية وحش روضته انثى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent