Ads by Google X

رواية جمعهم الحب الفصل التاسع عشر 19 - بقلم مريم حجازي، ندى ربيع، ريناد خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية جمعهم الحب الفصل التاسع عشر 19


في المكتب
حسام بجدية:سليم وصلت ل اي في القضية
سليم:لسه بنحقق مع زياد ومش عايز يتكلم وليه حد برا هو اللي بينفذ
حسام:طب والعمل
سليم بتوتر:هو في حل واحد بس لو فهد وافق
فهد وهو بيبصله بطرف عينه:متفكرش عشان ادام اتكلمت كدا يبقي عايزني في مصيبة وانت مصايبك زي وشك
حسام:استني يافهد لما نشوفه عايز اي.....قول الخطة ياسليم
سليم:فهد هيبقي معايا وهو #######الخطة
فهد بعصبية:انت اتجننت ياسليم لاطبعا انا مستحيل اعمل كدا في ندي 
سليم:يابني انت عبيط هي اي اللي هيعرفها
فهد :لا ياسليم يعني لا ...اقولك عندك محمد ومراد اهو انا مالي
محمد:لا ياعم انا مالي انا مش راضية ترضي عني وتتجوزني اروح اعمل كدا تقتلني خالص...شوف مراد
مراد:انا لسه في عز شبابي والعمر قدامي طويل
حسام:بس انتو الاتنين ...وانت يافهد هتنفذ
فهد:انت عبيط ياحسام قولت لا اختك هتقتلني لو عرفت ومش بعيد تكرهني
حسام: ندي محدش هيعرفها
فهد:لا لا لا لا برضو مش موافق
حسام:هتنفذ والكلام خلص يلا نتطلع نقعد معاهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند البنات
ريناد:هيييييح دا انتو عشتوا حياة الروايات.....يارب اوعدناااا
مريم:انتي عبيطة يابت بقولك كانوا هيقتلونا وتقولي روايات
ندي:قوليلها يامريم
ريناد:طب اخرسي انتي ياحيزبونة يازرقة
ندي بخبث:طب تحبي الحيزبونة الزرقة تقول لسليم كنتي بتقولي اي في التليفون
ريناد:ندي اخرسي دول جايين علينا
ندي :عيوني.....سليممممم
ريناد وهي تكمم بقها:ندي وغلاوة امك اخرسي بلاش فضايح
سليم بستغراب:في اي وانتي هتموتيها كدا ليهههه
ندي وهي تشيل ايديها:اوعي ياعجلة هتموتينييي ....الاستاذة كانت فكراني ابتسام رشاقة وعايزة تعمل عمل يجلبك
سليم بغمزة لريناد:وتعمل عمل ليه وانا واقع في حبها اصلا
ريناد بفرحة:يادكررررري
ندي :يععع يععع يعععععع اييي العلاقة المنتنة دييي دا انتو عيال ملزقة
ريناد بغيظ:اخرسييي ياحيزبونة عايزة توقعي مابيني انا وسلومتييي
ندي بقرف:حتي دلعك يقرف سلومتيييي يعععع....انا اروح اقعد مع فهودييي
فهد:تعالي ياقلبي فكك من العيال دي 
محمد:اي ياعمم ما تلاحظ ان احنا مش متجوزين 
مراد:ياريتتت البعيد يحس علي دمه يعني
فهد :يلاهووووي علي المنافسنين مننا
سليم :طب اخرس عشان مقومش اهبدك بحاجة في دماغك 
وعدا اليوم بين مزاح ندي اللي ليس له نهاية وعنادها مع ريناد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور اسبوع 
سليم بفرحة وهو يدلف اللي مكتبه:فهد فهد
فهد:في اي يابني 
سليم :زياد اعترف من اللي شاغلين معاه ومش هتصدق
فهد:انجز ياسليم مين
سليم:سوزي بتاعت الصفقة وابراهيم اللي كان متقدم لمريم في الاول
فهد بغضب:ياولاد ال####يعني كل دا وهما مع بعض وبيخططوا 
سليم:فهد انت لازم تهدي عشان هنفذ في اقرب وقت ولازم يعترفوا
فهد:تمام .....وخرج من المكتب بغضب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 في شركة السيوفي
فهد وهو يدلف الي مكتب سوزي
سوزي بغرور:فهد بذات نفسه هنا
فهد بابتسامة مصطنعة:ومش هتصدقي جاي لمين كمان
سوزي:ميخصنيش
فهد بخبث:ازاي ميخصكيش دا انا جايلك انتي 
سوزي :واشمعنا يعني اي اللي فكرك بيا
فهد بخبث:ما انا قولت ازاي اسيب كتلة الجمال دي واروح اتجوز عيلة
سوزي بتفاجاة :يعني انتي بتتكلم بجد وجايلي 
فهد:طبعا ..وهنخرج كمان بليل..هعدي عليكي الساعة8تكوني جاهزة
سوزي :اكيد اكيد هبقي جاهزة
فهد بخبث:يلا باي يابيبي...وخرج برا المكتب
فهد بقرف بعد ما خرج:اتفخس عليكي حرمة صعرانة علي راي ندي ....منك لله ياسليم الكلب
وركب عربيته ورجع الفيلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزي وهي تهاتف ابراهيم
سوزي:بقولك واقع خالص وهنروح نسهر النهاردة ...وانا بصراحة كانت عيني عليه من زمان
ابراهيم:احنا نصور كم صورة حلوة كدا لمراته هي تشوفهم من هنا تطلب الطلاق وساعتها هتلعبي انتي عليه الدور وفلوسه تبقي ليكي
سوزي :تعجبني دماغك
ابراهيم :وانا مش هطلع من الهلومة دي من غير حاجة هيبقي ليا نصيب طبعا
سوزي :اللي انت عايزه هدهولك المهم انت تصوره وتبعت الصور لمراته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الفيلا
كان يدلف فهد وراي ندي تجلس تمسك هاتفها
فهد :بببخخخخخخ
ندي بخضة:اعااااااا خضتني
فهد بضحك :انتي اللي قلبك رهيف...ثم اكمل قاعدة لوحدك لييه
ندي:مفيش حسام نزل الشركة ومريم قاعدة فوق بتذاكر وانت خرجت وانا رميني زي الكلبة قاعدة لوحدي
فهد وهو يحاوطها بدراعه:خلاص ياستي متزعليش انا هقعد معاكي
ندي بفرحة:بجد...مش هتنزل الشركة
فهد بتوتر:لا عندي مشوار بليل وبعد كدا نقعد كتير
ندي بعدم راحة:رايح فين
فهد بتوتر:عادي مشوار تبع الشركة
ندي :مع اني مش مطمنالك بس ماشي
فهد:اي شاكة فيا ولا اي
ندي :اكيد لا طبعا بس مش مرتاحة للمشوار
فهد بصلها وسكتت
بعد قليل
فهد:ندي
ندي :نعم
فهد :ممكن تزعلي في يوم مني او تكرهيني
ندي :لييه بتقول كدا انت ناوي تزعلني
فهد بتوتر:هاا لا اكيد
ندي:اومال ليهه بتقول كدا
فهد:ها لا خلاص ....انا هقوم اجهز ورايح المشوار
ندي :تمام متتاخرش
فهد بحب:عيوني وسابها وطلع ليبدل ملابسه

بعد قليل نزل فهد وانطلق بسيارته الي بيت سوزي
كانت تنزل سوزي من بيتها بفستانها الفاضح الذي يكشف جسدها
فهد بكدب:اي القمر دا
سوزي بابتسامة:بجد شكله حلو
فهد بنفاذ صبر:تحفة ياقلبي
وانطلق بالسيارة الي المكان 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الملهي الليلي
سوزي : اعملك كأس معايا 
فهد:هاا اه تمام.....ثم اكمل انتي تعرفي زياد السيوفي
سوزي بتوتر:هااا لا معرفهوش 
فهد :اه ماشي 
ملحوظة(وبعد قليل كانت اعترفت)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ندي
مراسلة علي الواتس
مجهول:لو عايزة تشوفي جوزك وهو بيخونك العنوان 
ندي بتوتر:انت مين اصلا وفهد عمره مايعمل كدا انت كداب
المجهول بعد ان ارسل لها صور فهد وسوزي:طيب والصور برضو كدابة....عندك الصور وعندك العنوان واتاكدي بنفسك
ندي بصدمة ودموع بعد ان رأت الصور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 يتبععع
الكاتبة ندي ربيع 
الكاتبة ريناد خالد

  •تابع الفصل التالي "رواية جمعهم الحب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent