Ads by Google X

رواية جمعهم الحب الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 - بقلم مريم حجازي، ندى ربيع، ريناد خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية جمعهم الحب الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3

 من رواية جمعهم الحب
عمر بعصبية:اي اللي وقفك معاه
زين ببرود:وانت مالك ياشبح تخصك في حاجة 
عمر وهو يلكمه:اه تخصني يروح امكك...وانهال عليه باللكمات
فريدة بدموع:خلاص ياعمر هيموت في ايدك عشان خاطري
عمر بزعيق:خشي العربية
فريدة ببكاء:ياعمـــر
عمر وهو يقاطعها:قولتلك خشي العربية
فريدة ذهبت الي العربية بدموع
عمر وهو يسيب زين بعد ماضربه:ابقي شوفك جمبها تاني يابن ال$$$...وتركه علي الارض وذهب الي السيارة
عمر:انا قولت اي
فريدة بتبكي ومش بترد عليه
عمر بعصبية:ردي علياااا
فريدة بشهقات:نعم
عمر بهدوء:انا مش قولتلك متتكلميش مع ولاد
فريدة بدموع:انا مكلمهتوش هو اللي وقف معايا وانا كنت لسه هسيبه وامشي وانت جيت
عمر بعصبية:تمام...وسكت
وطول الطريق كانت بتبكي
وعمر متجاهلها عشان تعرف بغلطها 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ان وصلوا
دلفت فريدة الي الفيلا ببكاء
ندي بخضة:مالك في اي
فريدة وهي تحضنها ببكاء:ع عمر زعقلي
عمر بسخرية:ماتقوليلهم ياهانم انا زعقتلك ليههه
ندي:مريمممم تعالي شوفي ابنكك
مريم بغضب:مالك بيها تاني ياعمر
عمر بعصبية:الهانم كانت واقفة بتهزر مع الولاد
فريدة بغيظ:قولتلك مهزرتش مع حد زين وقفني وانا كنت هسيبه وامشي....وبعدين انت مالك اقف مع مين واكلم مين
عمر بعصبية مفرطة:انتي متخلفة يابت هو اي اللي انا مالي لما اكسر وشك دلوقتي
فريدة:اه كسروا وانا هقول لبابا اخلي يكسرك انتتت
عمر بعصبية:طب غوري اطلعي اوضتك عشان مموتكيش
فريدة:لا موتني انا عايزة اموووت
عمر وهو يتجه نحيتها بعصبية:انا مشــ
تقاطعه فريدة وهي بتجري الي اعلي:انا وصلت اصلا انت لسه هتيجي
ندي:يابني حرام عليك رعبت البت سيبها في حالها
عمر بعصبية:انا حالها ياعمتي واشوفها واقفة مع حد تاني ..وخرج وسابهم
ندي بغضب:اعاااا ابنك هقتلوا يامررريم
مريم بلامبلاه:انتي وهو حرين يقتلك تقتليه اتفاوضوا سوا...وسابتها ومشيت
ريناد بخوف:متبصليش انا قاعدة ساكتة من الصبح
ندي:هتجيبوا اجلللي ياولادد الحلوفة..سابتها ومشيت
تميم بجهل:هي مالها
جويرية:معرفش هي عصبية علي طول خلقها فــ
تقاطعها ندي وهي تتجه نحيتها بالطاسة:ايوة كملي خلقي ماله ..انطقي يابتتت..والله لو جريتي فين لاجيبك
جويرية بصراخ:ياحزنيييي اهدي بس ياندوش ...يلااااهوي نهايتي علي ايدك...وانت ياحلوف قاعد بتعمل اي شلهاااا
تميم:wat؟؟
جويرية:يخربيتك انت لسه هتوتوت وتهوهو شلهااا هتموتنيي
ضحي بضحك:يخربيتكوووا هتموتوني انا مضحكتش كدا من بدري
ريناد بحماس:بتتت ياندي متسكتلهاش امسكي رنيها علقة بدالي
فهد وهو يدلف مع حسام ومحمد وسليم
فهد:هو في اي
ندي وهي ترمي مابيديها:هاا مفيش
جويرية ببكاء مصطنع:لا ياخالتي قوللهم انك وليه قادرة
ندي وهي تمثل الصدمة:انا يابنتي ..دا انا بريئة
جويرية:اعاااا ابابا متسبهمش معايااا تانيي دول بيضربوني
سليم وهو يياخذها ف حضنه بمرح:عيطيي ياختييي عيطيي
ريناد بقلق:هو فين قصي وقدس
مريم:اي دا هما فين مجوش معاكوا ليههه
حسام:اهدوا مفيش حاجة ..عندهم ورق هيخلصوا ويجوا سوا
مريم براحة:طب الحمد لله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عمر بعصبية:اي اللي وقفك معاه
زين ببرود:وانت مالك ياشبح تخصك في حاجة 
عمر وهو يلكمه:اه تخصني يروح امكك...وانهال عليه باللكمات
فريدة بدموع:خلاص ياعمر هيموت في ايدك عشان خاطري
عمر بزعيق:خشي العربية
فريدة ببكاء:ياعمـــر
عمر وهو يقاطعها:قولتلك خشي العربية
فريدة ذهبت الي العربية بدموع
عمر وهو يسيب زين بعد ماضربه:ابقي شوفك جمبها تاني يابن ال$$$...وتركه علي الارض وذهب الي السيارة
عمر:انا قولت اي
فريدة بتبكي ومش بترد عليه
عمر بعصبية:ردي علياااا
فريدة بشهقات:نعم
عمر بهدوء:انا مش قولتلك متتكلميش مع ولاد
فريدة بدموع:انا مكلمهتوش هو اللي وقف معايا وانا كنت لسه هسيبه وامشي وانت جيت
عمر بعصبية:تمام...وسكت
وطول الطريق كانت بتبكي
وعمر متجاهلها عشان تعرف بغلطها 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ان وصلوا
دلفت فريدة الي الفيلا ببكاء
ندي بخضة:مالك في اي
فريدة وهي تحضنها ببكاء:ع عمر زعقلي
عمر بسخرية:ماتقوليلهم ياهانم انا زعقتلك ليههه
ندي:مريمممم تعالي شوفي ابنكك
مريم بغضب:مالك بيها تاني ياعمر
عمر بعصبية:الهانم كانت واقفة بتهزر مع الولاد
فريدة بغيظ:قولتلك مهزرتش مع حد زين وقفني وانا كنت هسيبه وامشي....وبعدين انت مالك اقف مع مين واكلم مين
عمر بعصبية مفرطة:انتي متخلفة يابت هو اي اللي انا مالي لما اكسر وشك دلوقتي
فريدة:اه كسروا وانا هقول لبابا اخلي يكسرك انتتت
عمر بعصبية:طب غوري اطلعي اوضتك عشان مموتكيش
فريدة:لا موتني انا عايزة اموووت
عمر وهو يتجه نحيتها بعصبية:انا مشــ
تقاطعه فريدة وهي بتجري الي اعلي:انا وصلت اصلا انت لسه هتيجي
ندي:يابني حرام عليك رعبت البت سيبها في حالها
عمر بعصبية:انا حالها ياعمتي واشوفها واقفة مع حد تاني ..وخرج وسابهم
ندي بغضب:اعاااا ابنك هقتلوا يامررريم
مريم بلامبلاه:انتي وهو حرين يقتلك تقتليه اتفاوضوا سوا...وسابتها ومشيت
ريناد بخوف:متبصليش انا قاعدة ساكتة من الصبح
ندي:هتجيبوا اجلللي ياولادد الحلوفة..سابتها ومشيت
تميم بجهل:هي مالها
جويرية:معرفش هي عصبية علي طول خلقها فــ
تقاطعها ندي وهي تتجه نحيتها بالطاسة:ايوة كملي خلقي ماله ..انطقي يابتتت..والله لو جريتي فين لاجيبك
جويرية بصراخ:ياحزنيييي اهدي بس ياندوش ...يلااااهوي نهايتي علي ايدك...وانت ياحلوف قاعد بتعمل اي شلهاااا
تميم:what؟؟
جويرية:يخربيتك انت لسه هتوتوت وتهوهو شلهااا هتموتنيي
ضحي بضحك:يخربيتكوووا هتموتوني انا مضحكتش كدا من بدري
ريناد بحماس:بتتت ياندي متسكتلهاش امسكي رنيها علقة بدالي
فهد وهو يدلف مع حسام ومحمد وسليم
فهد:هو في اي
ندي وهي ترمي مابيديها:هاا مفيش
جويرية ببكاء مصطنع:لا ياخالتي قوللهم انك وليه قادرة
ندي وهي تمثل الصدمة:انا يابنتي ..دا انا بريئة
جويرية:اعاااا ابابا متسبهمش معايااا تانيي دول بيضربوني
سليم وهو يياخذها ف حضنه بمرح:عيطيي ياختييي عيطيي
ريناد بقلق:هو فين قصي وقدس
مريم:اي دا هما فين مجوش معاكوا ليههه
حسام:اهدوا مفيش حاجة ..عندهم ورق هيخلصوا ويجوا سوا
مريم براحة:طب الحمد لله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قدس وقصي
في المكتب
قصي:خلصتي الورق اللي معاكي
قدس بتنهيدة:لسه قدامي حبة
قصي ببتسامة:طب في ورق ناقص روحي هاتيه من البدروم. 
قدس: لا اخاف اروح لوحدي. 
قصي: يلا قدامي
في البدروم. 
قصي: دوري بقا علي الورق هنا انا مش عارف هو فين. 
بعد قليل سمع قصي صوت الباب يقفل
قصي بقلق: يارب اللي في بالي ميكونش حصل
قدس بخوف:هو اي
قصي:متستعجليش ياختي هتعرفي. 
توجه ناحيه الباب حاول فتحه لاكن لا جدوي. 
ثم نظر الي قدس: احييه اتحبسنا يختي. 
قدس برعب:طب وهنعمل اي دلوقتي انا عايزة اروح. 
قصي بمرح كي يخفف خوفها:يعني انتي عايزة تروحي وانا عايزة ابات هنا مثلا ما اكيد عايز اروح انا كمان. 
قدس بتوتر:قصي مش وقت هزار قولي بقي هنخرج ازاي
قصي :متخافيش انا هتصل ب عمر اخليه ياخد المفاتيح الاحطياتي  شكل عم خميس وهو بينضف قفل علينا. 
قدس بارتياح:طب كلمه بسرعهههه
قصي وهو يهاتف عمر:حاضر
قصي وهو ينظر لها بقلق: قدس
قدس:اي في اي
قصي وهو يبتلع ريقه: مفيش شبكه
تبداء قدس فالبكاء. 
قصي: اهدي والله هنطلع متخافيش. 
قدس بدموع: انا مش خايفه انا جعانه ماما كانت عامله محشي النهارده. 
قصي: غوريي ي شيخه ونا الي قولت انك عندك دم كتك القرف. 
قدس: طب هنعمل اي. 
قصي: الحل الوحيد اننا نحاول ننادي علي اي حد يمكن حد يسمعنا من الامن. 
بعد الكثير من المحاولات الفشله قرروا الاستسلام حتي يتفقدهم احد. 
قصي: اكيد هيلاحظوا غيابنا وممكن يجي حد عشان ياخدنا. 
قدس فجاءة بصراخ هستيري: 
_______________________________
يتبع
الكاتبة ندي ربيع
الكاتبة ريناد خالد
معلش اتاخرت في البارت

  •تابع الفصل التالي "رواية جمعهم الحب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent