Ads by Google X

رواية وحش روضته انثى الفصل العشرون 20 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية وحش روضته انثى الفصل العشرون 20


البارت العشرين..
كانت ليان تنام باريحيه وتحس انها في وسط مروج راذعه لياتيها الصوت الحالم لتشع المروج الخضراء لتسمعه يقول.. ليان..  حبيبك جنبك يا قلبي.. حبيبك اللي هيديكي امان الدنيا كله.. ليان يا قلبي اصحي انت بخير.. انت دلوقتي بخير.خلاص ماعتش حاجه هتاذيكي... لتتنهد وهيا نائمه وتهمس يوسف.. ليحس بها يوسف ويستيقظ ليجد حبيبته علي صدره نائمه مبتسمه وملامحه تشع سعاده ليهمس.. قلبه.. قلبه والله... وتبدا في التململ بسعاده كل ذلك ويوسف يراقبها ويبتسم علي وجهها الملائكي الذي ينام بهدوء واريحيه.. لتظل تتململ ليغمض عينه لتفتح هيا عينها بعد برهه لتجد نفسها نائمه ويوسف يحتضنها بشده وهيا علي صدره لترفع عينيها اليه لتنساب مشاعرها بحب شديد لترفع راسها قليلا وتتنهد بشده ويوسف يكتم انفاسه فتنهداتها تلهبه بشده ليحس ان النار شبطت بداخله عندما مدت يدها تتلمس وجهه بحنان ليتجلد ويصبر وهيا تداعب بشرته بلا وعي كان حلمها جعلها حالمه لتستيقظ علي وجه حبيبها الذي ظنت انها فقدت وانه كان مع اخريات وهو لم يكون الا لها.كانت تتلمسه بحب وهو يكتم واحس باضلاعه ستنفجر(كهربا فولت عالي من السد  .. ان شالله تفطس😀😀) .. قلبي يا ناس حبيبي راشق في حضني وهيمان طب ايه اقلبها واهريها بوس.. (يا اخي بقه.. هو انت ما وراكش الا البوس 😁😁) اهدي يا زفت البت هتخاف.. هطرشق صوابعها حرقت جتتي . لتبعد يدها وتتنهد وتنام علي صدره مره اخري وتظل تحرك يدها وتلعب في صدره بهدوء  لم تكن تريد ان تبتعد عنه ليتصاعد نار يوسف ويحس انه سينفلت من نفسه وينقض عليها ليكتم انفاسه .. كتير عليا كده كتير غلايه بتغلي قومي يا قلبي هقلبك واعمل مصيبه تصرعك.. ليبتسم يوسف بحب لفعلتها ليحس ان حبيبته موجوده ليحس بجسدها يتحرك ولكنها لم تقوم كان ينصت ويركز ولا يقوي علي التحرك ليحس ان انفاسه زهقت وانه انشل مكانه عندما لامست شفتيها خده برقه َهدوء بهدوء وابتعدت وقامت  وسمع باب الحجره يغلق...
لينتفض من مكانه.. ويهتف.. قلبي والله.. حبيبي باسني وقاعد يلمس وشي.. ايه بتحبني اه بتحبني والله بتحبني.. قلبي هيقف اروح فين دلوقتي.. ليتنهد.. اهدي كده لسه قدامك اميال.. شوف هترجعها ازاي.. ليبتسم ببلاهه.. حبيبى باسني شفايفه القمر لمست خدي ونامت علي صدري.. حبيبي انا يا ناس والله مش مصدق يا قلبك اللي هينط من مكانه يا يوسف.. حبيبك بيحبك اه والله بتحبني.. امال باستني ليه.. دانا هموت واخد شفايفها واتوه فيهم.. يا رب صبرني.(جاااز هتشوف جاااز 😆😆) ...ميفو ميفو 
 ليقوم فورا ويذهب ويلبس ويبحث عنها ليجدها تجلس في حجره نور وتداعب ابنتها وتضحك ليقف مستندا علي الباب يتاملتها بحب. ليمر فتره لتراه ابنته لتتجه اليه ليحملها ويقبلها بشده ويهمس بهيام.. وحشتيني يا قلبي.. موت والله.. كان يقصد ليان لترتبك وتطرق وجهها ليتنهد ويقول بحنان.. صباح الخير..ميفو ميفو 
لتهمس صباح النور..
ليقول.. الجماعه جايين كمان شويه تحبي ابقي موجود والا عايزاني امشي..
لتقطب جبينها فهو يسالها َيترك لها حريه الاختيار.. لتهمس.. عادي براحتك..
ليقترب منها ليقول بحب.. لا ماعتش كده اسمها براحتك انت.. حبيبي يعوز وانا انفذ. انا هنا عشان اقول لقمري حاضر وطيب وقلبي يعمل ما بداله..
لتتجلد وتبتعد ليقترب مره اخري.. ايه يا ليان انت هتخاصميني.. انت لا بتبصيلي ولا بتنطقي.. طب ايه ما تقولي انت عايزاني اعمل ايه والله يا قلبي هعمل..
لتنظر اليه وتقول اخيرا.. انا مش عايزه حاجه انا عايزه اربي بنتي وتبقي في حضني وبس.. اي حاجه تانيه خلاص. 
ليقترب.... تربي بنتك.. هتربيها وتخليها عروسه.بس  هو ايه اللي خلاص يا قلبي..
لتنهد يوسف من فضلك انت بتقول انك هتسيني اعمل اللي انا عايزاه يبقي خلاص سيبني من فضلك انا خلاص كده حياتي بنتي ماتستناش حاجه تانيه انا مش عايزه خلاص..
🌿سبحان الله وبحمده 🌿
ليقترب منها بشده وينظر اليها بوله.. اسيبك َمش عايزه خلاص.. طب ماتعرفيني مش عايزه ايه كده وتبصيلي يا قلبي ... بصيلي يا قلب يوسف وقولي مش عايزه ايه.. وانا هعملك اللي انت عايزاه..
لم تجرؤ علي النظر اليه لتهتف مرتبكه وتقول.. انا مش عايزه اكمل في علاقتنا دي وكل واحد يروح لحاله..
لتسمعه يتنهد ولم ينطق كان ينظر اليها بحب ويبتسم وظل هكذا لا يتكلم(الحب بهدله 😍😍) 
لتنتظر رده ولكنه لم يرد لترفع وجهها لتجد ابتسامته تعلو وجهه ونظراته تشع حبا.. لتطرق مره اخري لتحس به يقترب اكثر ويمد يده ويرفع وجهها ويقترب منها بهيام ليهمس امام وجهها ويهتف.. مش عايزه تكملي يا قلب يوسف لتسهم فيه وفي نظراته ليظل يلهبها بنظراته ولكنه لم يتعدي حدوده كان يشعرها بوجوده فقط ولن يتجاوز حتي لا تفزع.. ليكمل هامسا.. تروحي بحالك بعيد ازاي وانت حالي ومحتالي وكل ماليا.. قولي يا قلبي ليمسك يدها ويضعها علي قلبه الذي ينبض ليهتف مش عايزه ده.. كانت تائهه ليكمل قولي يا عمري يا واخده قلبي وعقلي وروحي. مش عايزه اللي هيخرج من مكانه ده عشانك وبسببك.. مش عايزه روحي اللي اتردتلي وهتموت عليكي.. والله هيموت عليكي ..
كانت مشلوله ليقول اخيرا.. طب انت ماردتيش ارد انا.. يوم ماتحبي تسيبيني يا قلبي هسيبك وهسيبلك حريه البعد لتنظر اليه فجاه وقلبها يؤلمها..(عيني فيه واقول اخيه 😁😁) هل سيتركها فعلا ليبتسم ويكمل.. هسيبك في حاله واحده.. لما تبصيلي في عيوني وتقوليلي مابحبكش يا يوسف غير كده هصبر ان شالله سنين جنبك تعملي ما بدالك والله لو قتلتيني ما هنطق.. .. ليقترب منها ويقبل خدها بهدوء عايزه تسيبيني هسيبك بس بصيلي ليمسك وجهها بصيلي وقوليلي مش عايزاك يا يوسف ليقترب من وجهها وانفاسه تلفح وجهها قولي يا قلبي وانا همشي واسيبك. عيونك دي اللي في عيوني هتموتني خليها تقول ان كانت تقدر تقول يا عمري كانت سرحانه في عيونه وقلبها ينبض ويصرخ من مشاعرها وهو يحس بها ولا يفعل شئ ليمسك يدها ويقبلها ويضعهم علي صدره.. لتحس بنبضات قلبه ليهمس وعيونه تلتهمها بعشق حاسه بقلبي بيقول ايه حاساه هيخرج من مكانه حساه بيقلك بيعشق وعايز حبيبه ليمسك َوجهها ويقترب اكتر ويهمس لها ويضع شفتيه علي جنب شفتيها قلبي انت الروح اللي بتتنفسه. حبيبي اللي هموت عليه وعايز يسيبني.. ليدير وجهه وتقع شفتيه علي شفتيها بهيام ليقول قلبي اللي راح وحاسس بيا قلبي اللي هموت عليه قلبي الي شفايفه حرقاني بحبه يا ناس والله بعشقه... قلبي االي حبه في عنيه هيموتني والله هيموتني دا قلبي عسليه وحاجه تخطف القلب.. يا لهوي علي الجمال ده قلبي نار . ليقبلها قبله خفيفه ويهمس بجانب اذنها بعشق القمر وقلب القمر وكل القمر.. هموت عليه والله .. ويستدير ويرحل (يا لهويييي هو فيه كده ☺️☺️☺️)
🌿 استغفر الله العظيم 🌿
تاركا وراءه حرب شعواء بداخلها فهو يلهبها عشقا وهيا لا تعلم ماذا اصابها فمنذ نومها بالامس في احضانه استيقظت وهيا لا تشعر تجاهه برهبه ولكنها مازالت موجوعه..ظلت واقفه كالبلهاء وملمس شفتيه انستها الدنيا وتاهت لفتره لتعود لرشدها وتضع يدها علي قلبها جلست بغلب لا تعلم ماذا تفعل.. لتهتف.. انت مش عارفه انت عايزه ايه انت بتحبيه وبتعشقيه وهتموتي عليه بس برضه مش عارفه تسامحيه.. هتفضلي تتعذبي كده وخلاص شيفاه جنبك ومش قادره تقربي هتعملي ايه هتقدري تبعدي دانت كنتي ميته في بعده وفضلتي تموتي.. ماقدرتيش تعيشي لحظه لما فكرتي انه مابيحبك.. بس دلوقتي عارفه انه بيحبني وهيسيبني براحتي وماهيخوفنيش تاني.. اسيبه ازاي بس.. ليتدخل عقلها.. انت ماعندكيش كرامه ليه كده دا ذلك وعمل اللي مايعمل انت ايه مابتحسيش..
لتهتف بغلب.. طب ماهو مازن قاله حجات وحشه عني وعمل كده ورجع ندم وانا صالحته.. ويوسف رجع ويصالح فيا وانا اللي خفت منه وطفشت وصبر وبيدور عليا ولما عرف ببنته قعد يترجاني سنه اني ارجعله واننا نرجع بس انا خفت َهو زعل وحس بكسره برضه انا ماكنش ينفع ابعده عن بنته واهوه طلع مابيخونيش ولا لمس ست كان بيغظني الرخم.. وانا كنت هموت. هو غلط وانا غلطت برضه. لتتنهد.. يا رب اعمل ايه..(اعملي امبيله 😀😀).. ميفو ميفو 
لتاتي الخادمه وتخبرها ان مازن قد حضر بالاسفل وسميه وجمال ايضا دخل الجميع وجلس يوسف في وسطهم لتنزل ليان لتستغرب من وجود يوسف لتسلم عليهم..
ليقوم يوسف امام الجميع ويقترب منها ويقول.. انا عارف انتو بتبصولي ازاي علي اني زباله وواطي مش كده يا مازن.. بس انت يا مازن عارف انا كنت ايه واتربيت ازاي وانت غرزتني ازاي بس برضه انت كنت زيي وتبت وهيا سمحتك.. وانا يا مازن جاي اترجاكو انكو تسمحوني وتخليها تسامحني.. انا كمان تبت واتربيت انا تعبتها وجرحتها بس موت في بعدها.. انت دلوقتي اتغيرت يا مازن واكيد حاسس اني كمان اتغيرت وتعرف ان يوسف القديم كان استحاله يقف قدامكو ويذل نفسه كده.. بس هيا قالتلي انها سامحتك.. قولي عملت ايه عشان تسامحك.. ميفو ميفو 
 ليقترب منها بحب وينزل امامها عملك ايه يا قلبي وانا اعمله بالله عليكي والله هفضل تحت رجلك اندم العمر كله.. لتنزل دمعه من عينها. 
ليقوم مازن ويربت علي كتفه.. انا ماعملتش يا يوسف.. ليان طيبه وحست اني اتغيرت واكيد لما تحسك كده هتسامحك.. لينظر اليها ملهوفا.. وهتحسي امتي يا قلبي. سبحان الله العظيم 
لتجهس بالبكاء فهيا تريد ان ترتمي في احضانه ولكنها تمنع نفسها..
لتقوم سميه وتاخذها في احضانها وتهتف اديها فرصتها يا يوسف بيه كفايه ضغط من فضلك..
 ليقف مازن وياخذ يوسف بعيدا.. سيبها يا يوسف.. ليان طيبه وبتحبك اديها وقتها دي ماسميه قالت انا شايف انك بقيت حد تاني وماتخيلتش انك ممكن تتغير عشان حد وده معناه انك بتحبها وانا شايف انها بتحبك بس شافت كتير سيبها براحتها..
ليهتف يوسف بخوف.. اخاف اسيبها تعند وتبعد.. انا عارف لما بتقلب عيله صغيره بيبقي مخها جزمه..
ليبتسم مازن والله ما قدامك غير انك تصبر ليظلا يتحدثان لفتره.
بينما سميه تحتضن ليان . اهدي حبيبتي كل حاجه هتبقي كويسه..
لتهتف ليان.. انا تعبانه اوي.. وبحبه اوي
لتبتسم سميه.. طب طالما بتحبيه يبقي ربيه يا قلبي خدي حقك منه وطلعي عينه انما اخرتها تبات ونبات.. بطلي هبل الواد هيموت عليكي وراكع ومسهوك.. يبقي نحاول ننسي عارفه انه عمل كتير بس انت برضه عملتي ويا ريتني ماشورت عليكي تبعدي زمانك كنت معاه وهو قعد يسحسح لحد ماتتراضي.. البعد مش الحل يا ليان. انت اعترفتي بحبه خلاص مافيهاش نقاش يبقي نشوف ازاي نداوي قلوبنا بس الاول لوعيه عللي عمله الفاجر كان بيجيب نسوان ويفهمك انه بينام معاهم القادر يقهرك كده وتنتحري عشانه يا هبله يا اعبط اخواتك.. اعمل ايه دانا ملوعه الواد جمال اديكي من خبرتي ازاي..(اتوكسي انت السبب😡😡) 
لتضحك ليان لتحتضنها لتقول قومي كده واجمدي وماتريحهوش وارجعي مكتبك وعايزاكي تبطلي طيبتك دي عشان مايرجعش يركبك حمريله وشك. (ماتتكتمي يا سميه البت هبله 😂😂) 
لتهتف ليان.. احمره ازاي ماعرفش.. مش بعرف اتكلم قدامه بيكسفني. 
لتهتف سميه.. يادي الهم يابنتي بقه افتكري الستات وقوضه النوم هتنقهري هتقومي عاضه فيه.. ماشي
لتقطب ليان جبينها.. عندك حق. الله لاوريه بتاع الستات ده..(بس يا بنت الهبله 😀😀) اما اشوف هعرف اهدي واسامحه والا ههبب ايه..صلوا على الحبيب 🌿
ليظلا الجميع معا لفتره في حاله من الالفه لينصرفا في المساء لتتجه ليان الي ابنتها وتاخذها ويظلا معا لفتره ثم تنزل ويجلسا معا وتفتح احد الافلام والطفله تلعب بالعابها وليان بدات في السرحان في حبيبها فهيا اطمئنت انه يحبها.. ليقترب يوسف ويجدها هكذا ليبتسم بحب عليها ليحمل ابنته ويداعبها ويذهب بها الي المربيه ليعود ويجد جميلته كما هيا ليقترب منها بهدوء(ياختاااي😁😁) ويجلس بجوارها يراقبها كانت تتنهد كل حين واخر كان ليبتسم ويقترب منها بحب ويلتصق بها وبعد برهه ركن راسها عليها ورويدا رويدا يستمر بالتقرب( دحلاب دحلاب 😀😀) حتي اصبحت هائمه في احضانه وهو سعادته لا توصف ان حبيبته هائمه سعيده امنه بين يديه.. ظل يداعب ذراعها ويتلمسها ويداعب رقبتها ليقترب من اذنها ويهمس.. بحبك.. لتدخل الكلمه الي اعماقها بلا وعي لتبتسم وتتنهد ليقترب من عنقها ويضع وجهه في رقبتها يتلمسها بحنان وحب لتغمض عينيها لا اراديا وتحرك راسها بهيام مستمتعه بلمساته واحس هو ان قلبه سيقف من فرط هيامها ليمسك يدها ويقبلها ليهمس بههدوء.. قلبي انا..(وقلبنا يا واد 😊😊) لم ترد ليقبل رقبتها مره اخري ويبتعد.. ليان قلبي والله وحشاني وانت قمر كده.. لتفوق مما هيا فيه وتنظر اليه بخدر لتقول بحالميه.. هاه
ليحس ان قلبه سيقف لاء هاه ايه حرام عليكي ليقترب منها ويلتقط شفتيها في قبله حالمه لتحس به لتستجيب له دون وعي ليشدد عليها ويتوه في جمالها وقلبه سينفجر ظلا هكذا لفتره ليريحها علي الاريكه ويهيما معا لوقت لم يحسا به كانت رقيقه حالمه وهو يتلمسها برويه واستكانه حتي لا تفزع كان يتفنن في حنانه ولمساته وهو قد جن تماما من استجابتها التي جننته ليحس انه لم يعد يحتمل ليسيطر علي حاله ويبتعد ويشدها اليه يمسد علي جسدها بحب ويقبل راسها كل حين.. قلبي هيخرج من مكانه والله.. انا حاسس اني طاير هتجننيني ومش عارف استحمل بعدك ده. عارف لو كملت ما هتقفيش ليا بس خايف ازعلك.. هموت واخدك وتبقي بتاعتي بس اديني صابر.. لتبدا هيا في الاستيفاق ومشاعره تتجمد لتحس بما هما فيه فهو يرتكن بجانبها عالكنبه وهيا مستلقاه وعيونه تلهبها لتظل قليلا لتدرك ما حدث لتهب فجاه.. لتشعر بالحرج والغضب.. انت ايه.. هو فيه ايه(يا بت 😜😜) 
ليبتسم بهيام.. فيه قمر وقدامه واحد والع..(واحنا بندخن 😅) 
لتهب. بس بس.. ايه كلامك ده بطل بقه ومن فضلك بطل طريقتك دي واحترمني بقه  مش سيبه هيا.
 ليقوم ويقترب منها بحب..
لتهتف بارتباك. بقلك ايه متقربش. 
ليبتسم ويرفع يده علامه الاستسلام ولكنه يقترب وعيونه تلتهمها ليقول. زي القمر مايقول مش هقرب اهو وايدي جنبي ومودب. 
لم تعد تحتمل نظراته لتتجمد وتتذكر كلام سميه وكلامها عن الستات لتغضب فعلا لتنظر اليه وتقول.. بقلك ايه انا هرجع شغلي.
ليبهت قليلا من تغيرها ليتنهد. ليه ناقصك حاجه يا قلبي
لتهتف بحنق اه ناقصني شغلي ومستقبلي والا انت عايزني دايما محتجالك. 
ليتنهد.. انت زعلانه ليه انا فتحت بقي. طيب خلاص يا ستي روحي براحتك..
لتظل صامته قاطبه لتفكر في سميه.. ويركب ويتحكم لتهتف فجاه.. مش عشان انت قلت ده معناه اني باخد الاذن انا كده كده هروح براحتي..
ليقطب جبينه.. لترتبك وتهتف ايه مش انت قلت ان براحتي
ليبتسم من قلقها وخوفها.. طبعا يا قلبي حبيبي يعمل ما بداله بس اخره حضني وايديا. 
لتنظر اليه بغضب.. انا مش هرد عليك وسيبالك الحته تهبد براحتك.. ال حضني وزفتي دا حاجه تحرق الدم بقه..
لتصدح ضحكه يوسف لتثير غضبها اكثر وتستدير وتعود.. انت بتضحك علي ايه شايفني ارجوز..
ليبتسم بحب .. ايه يا ليو انا نطقت ..ميفو ميفو 
لتهتف وكمان هتنطق.. انا حره هنا خلاص واسكت بقه وبطل طريقتك دي مستفز اوي..
ليقترب منها لتهتف بطل تقرب بقه انا.. انا.. كان يقترب.. لتدفعه وتجري.. انا طالعه والله ماهسكتلك لو ضحكت تاني 
وتصعد مشتعله الي غرفتها...نهارك اسود ده اللي هتربيه.. يخربيته دا جاحد ومش هقدر عليه دانا ماحسيتش اصلا انه قرب.. اروح منه فين ماهو بتاع ستات وبيعرف وانا هبله.. لا والله يا يوسف لاوجعك واوريك اني بعدت ومش ليك.. ايوه يا ليان
ليمر وقت وهيا تجلس تاكل في نفسها وتهز قدمها وتفكر ماذا ستفعل معه بالضبط دخل يوسف ليجدها جالسه عالكنبه تهز قدمها وملامح وجهها قاطبه ليبتسم ويجلس بجوارها بحب ويركن علي الكنبه يراقبها بحب ليمر فتره ويجدها تتنهد بشده.. ليهتف بداخله.. نفسي اخدك في حضني وتنهداتك دي اداويها يا قلبي.. بس اعمل ايه انا حاسس ان شويه وهنجلط من كتمتي دي. انا مش كده وهيا معلماني الادب مخلياني راجل اهبل قاعد يتفرج وخلاص. بقي اخرتها حته عيله تربيك كده.. دانت كت جاحد اعمل ايه محصور.. اكتم يا زفت .. يا رب صبرني اسكت هتشلني انا عارف واحترمني وهببني اطولك بس يا قمر واحترمك لما تسورقي في ايدي..
لتلتفت اليه ليان لتجده ينظر اليها بحب.. لتهتف غاضبه ايه فيه ايه. 
ليتنهد ويقول والله مفيش قاعد اهوه ساكت مستني نظره..
لتقوم بس بس انت هتبتدي.. انا راحه انام عندي شغل. 
ليقوم طب ليان عدي عليا عشان عايزك في شغل. 
لتهتف منفعله .. شغل بجد يا يوسف هتجبلي شغل. 
لييبتسم .. شغل ديكور مش مكتبكو برضه بيشتغل.. شوفي لو مش عايزه اكلم حد تاني..
لتقول مسرعه لا عايزه عايزه هو شغل كتير حلو يعني. 
لينظر اليها بهيام هو حلو بعقل دا قمر. 
لتقطب.. انت عبيط شغل ايه اللي قمر انت بتهبد
ليتنهد بغلب.. بهبد.. اه... و عبيط عبيط اوي وربنا. 
ليخفي ابتسامته.. اه شركه جديده هنفتحها في السوق وعايز ديكور مطرقع كده حابب اعمل حاجه مختلفه
لتقترب وتقول طب تمام هجيب سميه وجمال ونجيلك.. ليهتف براحتك ده شغلك..
لتتهتف.. هو مكتبي لسه موجود.. لتتراجع.. مكتب ايه يا هبله اللي بعد سنتين.. لتتنهد وتقول.. لا مش قصدي.. قصدي ان ممكن يكون موجود.. لا برضه هو ه  اه انت تعملنا مكتب عشان
ليقترب منها ويلتصق بها مكتبك زي ما سيبتيه مافيش سنتي اتحرك مقفول ومستني حبيبه يرجعله.. والله هيموت ويرجعله. هو هيرجعله امتي بس. 
لترتبك.. وتقول طيب طيب هجيب العيال واجي. 
ليضحك عيال.. ماشي يا عيله هاتيهَم. 
لتقطب ماتحترم نفسك انا المهندسه ليان.
ليضحك ويقول يابنتي مش انت اللي قايله انت ملبوسه.
لتقترب منه وتقول.. مالكش فيه ملبوسه عيله انا حره. 
ليبتسم.. بقي حبيبي بقي حر خلاص.. ومبسوط يا قمر وانت حر كده وجميل..
 لتنظر اليه بسخريه.. ومابقاش ليه ايه ينقصني. 
ليقترب ويقترب وهيا تبتعد كل ذلك و يده بجواره ليلصقها بالحائط ليهتف.. انا ينقصني بقه كتير.. ينقصني حبيبي اللي واخد قلبي.. ينقصني دفا حضنه ينقصي ايديه ابوسها.. ينقصني قلبه قلبه اللي مشعللني وخليني هفطس دلوقتي.. انا حاسس ان هتشل كانت تنظر اليه ببلاهه.
لتهمس هتتشل ليه
ليقول بحب وهيام ايدي اللي حططها جانبي دي زي خيبتها.. وقلبي واقف قدامي محمر كده وقمر ليقترب منها بشده مش قمر والنبي وقلبه وحشه. 
لتهتف بحنان وهيا تنظر لعيونه  لتتمتم. قلبه واحشه..
ليقترب من شفتيها وهيا تقف مشلوله ويهمس بين شفتيها.. اه والله قلبه واحشه وقلب حبيبه بيدق هينط اهوه مش بيدق يا قلبي..
لتهمس اه بيدق..
ليظل فتره يتلمس شفتاها فقط لتتصاعد مشاعرها لتمسك ذراعه من فرط انفعالها ليبتسم بحب يا لهوك يا يوسف حبيبك راح.. ليلتقط شفتيها بحب شديد وهيا لا تفعل شيئا الا لتستجيب وتلهب قلبه ظلا هكذا يهيم بها يروي قلبه من بعدها وخوفه وذعره من بعدها ليحملها للفراش ويريحا ويستمر ينهل من حبها الي ان احس انه قد زاد عن الحد ليتجلد  ويرتكن وياخذها في احضانه وكل منهم يلهث بشده وهو يمسد عليها ويقبل راسها..قلبي هيقف من الغليان  وحشاني يا قلبي..
اما هيا فدوامتها استمرت لفتره ولم تحس الا بعد ان فاقت ووجدت نفسها في احضان يوسف ملتصقه به لتشعر بالخجل   لتحاول ان تنزوي بعيدا.
ليشدد عليها ويهمس.. وحياه نور مانت متحركه نامي يا قلبي نامي وارتاحي بالله عليكي نامي يا واجعه قلبي .. لتتنهد وترتكن علي يده ليشدها الي صدره كما كانت ويظل يمسد عليها حتي نامت ولكنها نامت مبتسمه حالمه سعيده بوجودها في احضانه..اما هو فركن يلتقط انفاسه.. انا هفضل في الغلب ده لامتي انا مش بتاع كده دانا هنجلط نفسي ارجع يوسف اعرفها انها مالهاش غيري واخليها ترشق في حضني بس دماغها قلب عيالي وعايزه تبقي حره يا رب الهبل هيخلص علي جتتي البت عايزاني ودماغها واقفه ومش راضيه تتنيل تفك.. اما انكتم واشوف اخرتها عارف اخرتها ههجم عليها واطين الدنيا.. 
استيقظت في الصباح ووجدت يوسف نائم لتشحذ همتها وتبتعد ولبست ملابسها واستدارت لتمشي ولكنها نظرت اليه لتنهر نفسها بتبصي علي ايه ماتتهببي تمشي من سكات.. لتتنهد اصله بيوحشني اوي.... هو ليه النحنحه دي ماتتلمي وتغوري بقه هو ده اللي هتقفيله.. بت واقعه.. لتهتف بس بس همشي اهوه بس بس لتقترب منه وتبتسم وتنزل تقبل خده بهدوء وتخرج مسرعه
ليهب يوسف.. لا لا هو كل يوم كده ما هستحملش يا قلبي  هو هنقضيها تحسيس وانا نايم وانا اولع بقه. البت هتهبللني كده . دماغك دي ايه بسه يا رب بقه.. اما اقوم اتنيل..
ليقوم ويذهب ليجدها في حجره نور ليدخل ليلاحظ فستانها لينشل مكانه.. طب اعمل ايه انام محصور واصحي محصور علي حالي اللي باين استغفر الله هو انا مكتوب عليا الطرشقه. طب لو قلتلها هتعض فيا انا عارف فكر طب ايه اعمل ايه.. اه لقيتها ليمسك احد الكوبيات المليئه بالماء ليذهب اليها ويبتسم صباح الخير يا قلب يوسف.. لترتبك وتشيح بوجهها لتشير اليه نور ليقترب لياخذها ليسكب عليها المياه لتشهق ليهتف اسف اسف معلش يا قلبي..
لتتنهد خلاص مفيش حاجه هروح اغير.. ليتنهد ويبتسم.. دا غلب ومرارطافح ليستدير ويذهب اليها لينتظرها ليجدها تخرج لينظر اليها ببلاهه لا والله كده كتير دا لو حد مأجر ها ماتعمل كده يخربيتك صدرك باين طب ايه انحصر ماقدرش هيا اخرها خناقه انا عارف..
لتهتف انا خلصت..
ليظل واقفا يفكر ماذا يفعل لتهتف ايه متسمر ليه. 
ليهتف من قهرتي من غلبي وايامي الطين. 
لتقطب ماله ده.. لتهتف ايه فيه ايه. 
ليمسكها ويقبل يدها ويديرها ويهتف بصي كده يا قمري مش شايفه حاجه بتنور كده ماينفعش تتشاف..
لتقطب جبينها وتظل تنظر ليمد يده ويلمس صدرها لتصرخ وتهتف ايه.. ايه.. ايه قله ادبك دي الله عيب كده. 
ليهتف طب ايه ممكن حبيبي يروح بس عشاني يغير. 
لتهتف اه قول بقه ورجعنا تاني عشان تركبني  وتتحكم. 
ليبهت اركبك لتهتف انا مش هغير يا يوسف واهدي بقه انا ماعتش ليان الهبله..
ليرفع حاجبيه ويقترب منها لترجف ولكنها تتصنع القوه.. ليقول بهدوء بجد يا ليو يعني خلاص يا عمري كتكوتي بقي جامد وهيمشي كلمته. 
لتهتف اه وما مشيش ليه مشلوله لا فوق بقه انا خلاص خرجت من تحت طوعك..
ليبتسم عموما القمر براحته كان يقف ضهره للباب ليبدا بفك قميصه. 
لتبهت وتخاف وتنظر برعب  انت بتعمل ايه. 
ليقول بسلاسه. ايه يا قلبي هروح الشغل. 
لتقطب جبينها هتروح ازاي وانت بتقلع قميصك. 
ليهتف لا مانا هروح قالع انا بحب الناس تتفرج عليا اهو ماحرمهمش من حاجه وانا واد مز كده وبعضلات. 
لتصرخ انت اتجننت البس. 
ليفتح قميصه ويهتف يا قلبي والله مايحصل حبيبي مفتح وانا افتح ونقلبها الناس تهيص ليستدير ويهم ان يخرج لتذهب مسرعه وتمسكه انت اتجننت والله مايحصل انت عايز تفضحني. 
ليضحك افضحك ليه بطلي يا قلبي ولا كده تتحكمي فيا. 
لتنظر اليه بغيظ ليخلع قميصه ويقذفه بعيدا ويستدير ويفتح الباب لتر تعب لتندفع َتحتضنه من الخلف ليغمض عينيه من فعلتها ويتنهد.. يا رب صبرني انا عايش مرار ليسمعها تقول خلاص والله هغير بس البس البس عيب..
لتستدير وتذهب تحضر قميصه وتعطيه له ليظل واقفا ينظر اليها لتتنهد ليقترب منها وهو ينظر اليها نظرات كلها رغبه..
لتتلبك وتهتف ايه ايه.. البس مش هتلبس.. 
ليقترب الي ان التصق بها في الحائط ليهمس مش عايز انا مبسوط كده.. لترتبك اكثر لتهتف لا عيب بقه البس الستات هتشوفك
ليبتسم بحب وانت مش عايزاهم يشفوني.. ليلتصق بها لتضع يدها علي صدره لتحس بلسعه بداخلها لتهمس.. البس والنبي عيب
كان لا يفعل شيئا وهيا ساهمه في صدره وهو مبتسم ليقترب من وجهها ويهمس حبيبي مش عايز صح.. لتننهد هيا ليهمس انا بتاعه هو وبس مش كده كان يهمس بجوار اذنها لتسهم وتتلمس صدره بحنان وهو يلتهم وجهها بحب لتظل ساهمه ليهمس.. كفايه جتتي شاطت الا انها لم تتوقف ليقول ليو قلبي ايدك يا عمري..
لتهمس مالها..
ليقول خلصت عليا هو انا لوح تلج.. ليو قلبي انا.. حبيبك شاط وهييرشقك في حضنه يخلص عليكي.. ليرفع يده ويداعبها في  انفها ماتبطل يا قلبي يوسف جاب جاز
لتفيق وتزعر وتشد يدها.. ايه فيه ايه مقرب ليه كده
لتصدح ضحكته.. مش كان حبيبي هيلبسني 
لتنظر للقميص في يدها لتسرع وتلبسه اياه وتهتف بطل بقه عيب والنبي البس انت عايز الستات تشوفك ايه قله الادب دي لتندفع وتبدا في غلق زرائر القميص قاطبه ساخطه.. اه مانت قليل الادب عادي كل يوم عنيهم عليك مش مز وبعضلات لتزغده فرحان بعضلاتك اوي عايز الشعب يتفرج كان يراقبها ويراقب غيظها وقلبه سينشق من فرحته لتتم غلقها لتقف بقلك بطل قله ادب وماتخليش حد يشوفك ايه ده وخبي جسمك ده مش عشان يعني جسمك حلو تعمل كده الله ايه ده لتدفعه وتذهب هروح اتزفت دا حاجه تحرق الدم. 
ليمسك يدها ليقول طب زعلانه ليه مانا سمعت الكلام اهوه يا قلبي. 
لتهتف بعد ايه بعد ماكت هتبين جسمك مش عيب كده انت مش مؤدب ليه مش بتقول خلاص بقيت مودب. 
ليضحك لا والله بقيت خلاص مؤدب.. دا ادبي حاسس انه بيربيني هطرشق منه. 
لتهتف هطرشق من الادب انت ايه كلامك ده. 
ليهتف مانا هطرشق اهو وساكت وكاتم قله ادبي اللي في دمي وهتموت وتطلع.. 
لتشهق.. نهارك اسود انت عايز ترجع تقل ادبك تاني الستات. 
ليضحك لا يا عمري ستات ايه دانا هموت علي قله ادب تانيه ليقترب منها وهيا تنظر اليه وترتعش.. دانا خلاص سحت َجتتي شققت  ليضع يده حولها علي الحائط. 
لتهتف بطل بقه انا مش خايفه منك. 
ليميل براسه وينظر اليها ويبتسم حبيبي انت والله. انا اقدر اخوف القمر دانا اقطع روحي... ليمسك يدها. وابين جسمي لحد دا حتي ابقي اهبل دانا كلي ليه بس.. ليشر الي قلبها.. لدهوه والله ليه وبس... وبقي احمر وعسليه وقله ادبي هتخرج تطيح فيه دلوقتي.. ليلتصق بها ويهمس.. والله شكلنا ما باينلنا شغل ولا هنشوفه ادوس يا عسليه والا اعمل ايه باللي طايح ووالع جوايا.. ليحتضنها ويقبل رقبتها وهيا مشلوله وقلبها سينفجر ليغرقها بقبلاته وهيا تان بين يديه ليحس بجسده يفور ليرفعها ويقبلها بقوه ليبتعد اخيرا ويهتف قلبه هنروح والا ايه.. 
لتهمس هنروح فين.. 
ليقول الشغل يا قلبه انا خلاص ماعتش نافع من حصرتي ليتلمس شفتيها وعنقها لتنتفض وتدفعه وتصرخ.. انت قليل الادب اوي بقه ايه ده وهربت من امامه مسرعه تبرطم وتشتمه. .. 
وتركته وذهبت ليرتكن عالباب ويظل واقفا ليخبط راسه من الخلف..قليل الادب اوي بقه.. يا ايامك الطين يا يوسف اوفر دوز عبط ومخزون عته هيرشق في وشك اه يانا حبيبي عسليه وبيغلي من جوا اعمل ايه هحب علي روحي يا زفت عيل مهزء هتحب وتسحسح امتي يا حزين..هو انا هفضل اهبل كده كتير اهبل ومحصور.. .. يا خيبتك يابن صفوان.. البت هتطفحك الدم علي ما تطولها واحترمني وهببني.. يوسف صفوان قلب اهبل اه والله وقعت ستات البلد وقدام دي مربيه امي ده حبيبي يتاكل.. حره ايه بس وشغل ايه دا عسليتي تتقرقش.. ... ليتنهد.. بعد ماكت بتاكل المرأه بقيت نصير المرأه اخرتها الخانكه علي ايد بنت فخري.. يلا اتنيل روح شوف هتهبلك ازاي هناك جايلك يا عسليه والله ماهعتقك.. قلبي يا ناااس بموت فيه امتي اطول عسليتي واعرفها انها مالهاش الا حضني وبس..   وهو  حضنه قمر وكله قمر..(وانت قمرين 😍😍😍😍)بقلمي ميفو السلطان ❤️❤️

  •تابع الفصل التالي "رواية وحش روضته انثى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent