Ads by Google X

رواية جمعهم الحب الفصل العشرون 20 - بقلم مريم حجازي، ندى ربيع، ريناد خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية جمعهم الحب الفصل العشرون 20 

ندي بصدمة ودموع بعد ان رأت الصور:لا لا اكيد فهد عمره ما يعمل كدا فيا....ثم كملت بتفكير وشك :وانا مستنية اي اروح اتاكد
ثم قامت بتبديل ملابسها بسرعة 
مريم وهي ترأ ندي تنزل من اعلي الدرج بسرعة:ندي في اي بتجري كدا ليييه
ندي باستعجال:مفيش يامريم رايحة مشوار وجاية بسرعة
مريم بقلق:طب استني البس واجي معاكي او قوليلي رايحة فين
ندي وهي تذهب:لما ارجع يامريم هحكيلك باي
بعد قليل 
كانت تقف ندي امام البار بتوتر 
ولقد حسمت امرها انها تذهب الي الداخل
ندي بدموع وصدمة:فهد؟؟
سوزي :اي دا السنيورة شرفت
فهد بصدمة بعد ان راي ندي:ندي ....بلاش تسرع وافهميني
ندي كانت تقف دموعها تسير بقوة
فهد وهو يقرب منها:اهدي وهفهمك كل حاجة والله
ندي وهي تبعد :ابعد عني
فهد وهو بيحاوطها:اسمعيني بس والله انتي فاهمة غلط
ندي وهي تزقه بصراخ:بقولككككك ابععددد عنيييي ملكشش دعوة بياااا....بتخوني مع الزباللللة ديي
سوزي بغيظ:الزبالة اللي مش عجباكي دي سابك عشان انتي مملتيش عينه 
فهد وهو يصفع سوزي:اخرسييييي يازبالة مش عايز اسمع صوتكككك
ندي انهارت من البكاء وذهبت الي الخارج وفهد خلفها ولكنها قد ذهبتت 
فهد بغضب:غبي غبي انا ازاي مقولتلهاش من الاول
وقام بالاتصال بسليم
فهد بغضب:انت فيننن ياحيووووواننن.....5دقايق ياسليم والاقيك قدامييي وقفل دون ان يسمع رده 
بعد قليل
سليم:في اي ياشبح مالك مدايق ليه
فهد وهو يلكمه بغضب:قولتلكك بلاش هتعرف وخلتنييي مشيت وراك زي الغبييي
سليم بوجع:اههههه ياحلووووففف.....في اي فهمني
فهد بعد ان قص عليه اللي حصل
سليم:طب وندي هتبقي عرفت ازاي اكيد في حد وراه الموضوع دا
فهد بتوهان:مش عارف مش عارف اعمل اي بجد 
سليم :روح حاول تفهمها ياصاحبي وانا هكمل 
فهد:وفكرك هتصدقني وهي شيفاني بعينها وانا بخونها
سليم:حاول تفهمها وان شاء الله هتسامحك وهتعرف انك كنت بتجيب حقها مش تخونها
فهد بحزن:ان شاء الله انا ماشي
وسابه ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ندي وصلت وجريت علي مريم تحضنها ومنهارة من البكاء
مريم بقلق:في اي ياندي اي اللي حصل انتي كويسة ....ردي عليا ياندي في اي
ندي ببكاء شديد:طلع خاين يامريم انا مش عايزة اعيش معاهه
مريم ولقد فهمت انها تقصد فهد:طب هدي وفهميني في ايه وبراحة
وقاطعهم دلوف حسام عليهم
حسام وهو يتجه ناحية ندي بخوف:مالك ياقلبي بتعيطي ليييههه
ندي بنهيار:انا بكرههه مبقتش طيقاه خلي يبعد عني
حسام وهو ياخدها في حضنه:اششش فهميني براحة في اي  
بدات تقث عليهم جميع االاحداث ببكاء
حسام:بس ياندي متظلمهوش انتي مش عارفة هو عمل كدا لييههه
ندي بزعيق:مظلمهوش ؟؟بقولك كان قاعد معاها وبيشرب وتقولي متظلمهوش
حسام بغضب:انتي بتعلي صوتك ليههه احنا مش بنتكلمم
ندي بدموع:انا طالعة الاوضة ومحدش ليهه دعوة بيا وسابتهم وطلعت
بعد قليل كان يدلف فهد الي الفيلا
فهد:ندي فين ياحسام
حسام بتنهيدة:فوق يافهد سبها لحد ماتهدأ وانا هقولها
فهد:اسيبها لحد ماتهدأ؟؟انت عايزها متبقاش طايقة تبص في وشي علي كدا
حسام:فهد ندي مكنتش تتوقعها منك واحنا كنا غلطانين لما معرفنهاش
فهد:ميهمنيش كل دا انا طالع اشوفها وطلع وسابه
حسام اتنهد بتعب من اللي بيحصل ومريم قاعدة متنحة ومش فاهمة اي اللي بيحصل
مريم:حسام هو اي اللي بيحصل انا مش عارفة حاجة
حسام بتنهيدة:ولا انا بقيت عارف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الاوضة عند ندي كان يدلف فهد الي .الغرفة بهدوء 
وكانت ندي تجلس ضمه رجليها اليها وحاطة راسها وبتعيط
فهد بهدوء:ندي 
ندي وهي ترفع راسها:انت اي اللي جابك اطلع برا
فهد وهو يمسك ايديها :طب اديني فرصة اشرحلك وبعد كدا اعملي اللي انتي عايزاها
ندي وهي تسحب ايديها بدموع:اللي انا عايزاه انك تطلع برا وتنساني خالص
فهد:مقدرش ابعد عنك
ندي بجمود:لا ابعد يافهد عشان انا بقيت بكرهك
فهد بوجع:طب بلاش الكلمة دي عشان بتوجعني والله
ندي :وانت موجعتنيش وانت بتخوني معاها جالك قلب تروح تسهر معاها....فهد ارجوك ابعد عني وسبني اللي بينا خلص خلاص
فهد:مفيش حاجة اسمها خلص خلاص انا مش هسيبك
ندي بنهيار:اطلعععع برااااا
فهد خرج من الغرفة لا بل من القصر كله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند فهد: 
شعر فهد انه يفقد قطعه من روحه فقط هي منزله هي قلبه هي تنفسه و هوائه......يالله علي هذا الشعور. 
يصعد فهد فالسياره. 
يقودها بعنف لعل نار قلبه تهداء من الهواء.....لم ينجح هذا بل ذاد الموضوع سوء. 
يقود السياره بعنف وغضب من نفسه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور اسبوعين
ندي مبتخرجش من غرفتها..فهد مختفي من ااخر مرة كان عند ندي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
البنات قاعدين مع ندي
ريناد بمرح:اي يابتتت بوز الكلب اللي مداه شبرين دا.....هي دي ندي ام فشة عايمة
ندي بابتسامة بسيطة:ريناد غوري من جمبي
ريناد:ليهه ياوتكة مالك قالبة خلقتك لييه
ندي بقرف:وتكة انتي مالك بقيتي متحمرشة كدا ليههه
ضحي:عندك حق والله امبارح بتقولي عاملة اي يامكنة
مريم:بقيت بيئة عليا النعمة
ريم:عندك حق متحمرشة
*ملحوظة (انا غيرت اسم روما لريم عشان متتلغبطوش)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ان البنات ذهبوا
حسام :ندي تعالي ورايا المكتب عشان عايزة اتكلم معاكي في موضوع
ندي :تمام وذهبت خلفه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المكتب
حسام :ندي فهد مش خانك مع سوزي ولا اي حاجة
ندي بدموع :اومال كان بيعمل معاها اي ياحسام
حسام: طب ممكن من غير عياط....وقص عليها ماحدث
ندي بصدمة ودموع:وانت كنت عارف ياحسام ومخبي عليا كل دا
حسام:حقك عليا مكناش عايزينك تعرفي....ثم اكمل بتوتر فهد مش في الفيلا بتاعتو بقالو اسبوعين من ساعة ما مشي من هنا
ندي بقلق:انت عرفت منين او هو فين
حسام:من عم محمد البواب كل شوية بكلمه يقولي مش بيرجع البيت
ندي بخوف:اومال هيكون راح غين ياحسام 
حسام:مش عارف بس اهدي انتي واحنا هندور عل....
ولكن قاطعه صوت موبايله 
حسام بفرحة:اي دا فهد بيرن
ندي:بجد طب رد عليه
حسام :الو
شخص :حضرتك صاحب التلفون عامل حادثة علي الطريق ونقاله الي مستشفي******لو تعرف حد من اهله
حسام بصدمة شديدة:
يتبعـــع^
الكاتبة ندي ربيع
الكاتبة ريناد خالد

  •تابع الفصل التالي "رواية جمعهم الحب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent