Ads by Google X

رواية وحش روضته انثى الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية وحش روضته انثى الفصل الحادي والعشرون 21 

البارت الواحد والعشرون
ذهبت ليان الي مكتبها ولم تكن قد دخلته من سنين لتحس بالسعاده لتصرخ سميه اول ما راتها وجرت حضنتها وجلسا معا لتعلم حال المكتب.. لتهتف سميه اهو ماشي بس مش عال اوي..
لتهتف ليان بسعاده وانا جبتلكو شغل..ميفو ميفو 
لتهتف سميه يا بركه دخلتك يا قلبي.. ايه فرحيني
لتقول.. يوسف كان عاوز ياسس شركه جديده وقالي لو عايزه ولو مش عايزه بلاش.
لتصرخ سميه.. بلاش ايه يعمر بيت ابوه ناخدها والنبي. 
لتهتف ليان مانا قفشت فيه والله وخدتها وهتبقي شغلانه حلوه..
لتتنهد سميه.. اه ونقب علي وش االدنيا بقا .. عسليه الواد يوسف ده. ....ميفو ميفو 
لتقطب ليان ماتحترمي نفسك هو ايه اللي عسليه. 
لتنظر اليها سميه بخبث.. ايه هاكله ياختي.. ايه النحنحه دي يا بت اجمدي شكلك واقع. 
لتقطب ليان.. انا شكلي واقع دانا مورياه الويل. 
لتضحك سميه اقعدي بعبطك ده دا يوسف يلفك كده علي صباعه يرشقك في الحيطه ويجيبك تاني ولا تحسيش
لتقف ليان.. ايه ايه مين الي يرشقني دا بيقعد يتذلل وبَيتنحنح وانا مابعبروش. 
لتغمز لها سميه.. احياة النبي مابتعبروهوش.. جامده يا بت. 
لتتنهد ليان.. لا مش جامده مش زفت علي دماغي ربنا خلقني هبله وحبيته واتنيلت مابستحملش بعده بس نفسي اهبده بحاجه اطلع روحه.. ميفو ميفو 
لتهتف سميه ايوه كده اجمدي.. والله هيركبك ويدلدل انت حره وتفضلي طول عمرك مركوبه. الرجاله اللي يفوتلهم يركبو
لتفكر ليان.. لا انا مش عايزه كده انا عايزه يبقي ليا شخصيه معاه.. دا صعب اوي.. سبحان الله وبحمده 
لتهتف سميه يبقي خلاص اللي يقول عليه تقولي عكسه اقهريه وعصبيه. نشوف هيستحمل والا هيرقدك في المستشفي ساعتها هنشوف البيه بيحب والا ايه. 
لتهتف ليان بهيام.. لا بيحب والله. 
لتنظر اليها سميه.. لا و الله.. طب ماتروحي ترشقي في حضنه ياختي. بت انت انا علي اخري اللي اقوله تسمعيه. لتهتف طيب تعالي معايا اوعي تسيبيني معاه لوحدي. 
ليقوما ويذهبا الي شركه يوسف ويخبرا فريق العمل ان هناك شغل سيتم هناك ليتجمع الفريق وتدخل سميه وليان علي يوسف ويبدان يتكلما في العمل ليهتف يوسف طب تمام طالما اتفقنا نمضي العقد.. لتهتف ليان اوكي في اي وقت.. سبحان الله العظيم 🌿
لتذغدها سميه لتقطب وتقول. لا اه طبعا هنمضي العقد احنا ما بنشتغلش الا بعد العقد.. ليقطب يوسف جبينه وينظر اليها ليجدها تفرك في يدها ليهز راسه ويقوم ويعطيهم العقد لتبتسم ليان وتهم ان تمضي لتهمس سميه.. بت زودي الفلوس مش هيقول لا..
لتنهرها ليان فلوس ايه يا زفته ماهو حلو اهه. 
لتكشر سميه مش قلنا هنقرفه يا هبابه.. صلوا على الحبيب 🌿
لتهتف.. اه اه نسيت.. لتقوم وتضع العقد   امام يوسف وتذهب وتضع قدم علي قدم وتهتف.. بس اعتقد ان المبلغ قليل شويه يا مستر يوسف.. ليرفع جبينه لتكمل احنا شغلنا يستحق اكتر من كده.. عموما لو مش مناسب االي طلبناه احنا عادي.. لتقوم يلا يا سميه وتهم ان تمشي. ...ميفو ميفو 
لتسمعه يقول.. طب مش تديني فرصه والا بتقررو لوحدكو.. عموما مفيش مشكله دي حاجات تافهه المهم النهايه تفرحني. 
لتبتسم ليان بطفوليه ابتسم لها .. لا هتفرحك اوي والله احنا شغلنا مفيش زيه. 
ليهتف بحب.. عارف والله مفيش زيه.. استغفروااااا 🌿
لتقف مرتبكه.. هاه.. طب نستاذن بقه عشان نشوف شغلنا
ليهب مسرعا لا.. مانا عايزك نتناقش في كام حاجة..
لتبهت وتتلبك لتشدها سميه من الخلف لتهب وتقول.. طب انا هسيبلك سميه تناقشك وهروح اجتمع مع المهندسين وتركته دون ان يجد وقتا للاعتراض وتقف سميه امامه تنظر بخبث وهو مشتعل لتقول.. طب يا بشمهندس ايه الحاجات االي هناقشها..
لينظر اليها بغضب فنظراتها لا تريحه ويعلم ان لها تاثر علي ليان فكان يريد ان يخنقها ليقول بسماجه.. اه طبعا بس استاذنك اخر النهار عشان عندي عميل بره..
لتقوم سميه.. اوك انا موجوده مكان ليان في اي مناقشه تحت امرك يا يوسف بيه.وخرجت وتركته.. صلوا على الحبيب 🌿
ليهتف بت تابوت عبوشكلك والتانيه مالها اتهبلت فلوس ايه وهبل ايه طب يا ليان اما نشوف .
ذهبت سميه لى ليان لتقطب ليان ايه انت ماقعدتيش ليه..
لتقول سميه.. لا اصل النحنوح خلاص المزه طارت فقاال اخر النهار بيفلسعني الواد..
لتبتسم ليان.. بس ايه رايك لهفنا مبلغ حلو. 
لتبتسم سميه.. ايوه خليكي جامده كده هتنخي هيركبك ويدلدل وشعليله بقه.. ..
لتقطب ليان.. اشعلله ازاي
لتهتف. يا بت خليه يغير عليكي ولعي فيه.. خليه يقلب جاز
لتخاف ليان. نهارك اسود لا دا يقتلني لا لا اخاف دا مابيتفاهمش في الحاجات دي.. ميفو ميفو 
لتقف سميه.. ايوه خليكي مرعوبه كده هيعمل ايه هيمد ايده عليكي عشان تبقي ايامه جاز وتطفشي عن حق.. اسمعي بس

لتهتف ليان لا والنبي اخاف.. دا لو قلب بيبقي عفريت
لتصرخ سميه.. عفريت علي روحه.. امال بحبك واتغيرت وسامحيني.. بت انت ما تقرفنيش انا هسيبك وامشي
🌿صلوا على الحبيب المصطفى 
لتمسكها ليان طب استني بس.. طيب ماشي بس والنبي لو لقتيه هيعمل حاجه تقفي جنبي انا ممكن يغمي عليا من الخوف
لتخبطها سميه ولا يهمك.. بصي احنا معينين مهندس مز طحن اخر حاجه عيل ايه وبارد كده لوح تلج وبتاع نسوان حبسك عليه..
لتنظر اليها ليان يا نهارك اسود احبسك عليه.. انا متجوزه منك لله. 
لتهتف سميه يا بت انت بس تخليه يبقي جنبك ويشتغل واديله حته ماحدش ياخدها يبقي مسئول عنها هو شاطر وسيبي كل حاجه هو مابيعتقش.. بديل وديله مابيهمدش دا جمال كان هيفلق راسه كذا مره والاخر انهد لما لقي نفسه هيترفد..
لتهتف ليان والله هتخربي بيتي من قبل مايبتدي. 
بصي لو نطق قوليله ان ده شغلك وما تقبليش تدخل منه وانك مش صغيره وكلمتين عن الكرامه ساعتها هيسكت.. لتهتف ليان بخوف طيب ربنا يستر.. اتنيلي ابعتيه.. استغفرالله العظيم 
لتذهب سميه ليدخل عليها شاب وسيم وذو جسد رياضي ابتسامته رائعه وما ان دخل حتي اتسعت ابتسامته بشده فليان فاتنه ليهتف.. كريم احمد.. لتبتسم ليان الرميسي
ليهتف سمعت عنك كتير بس اللي شايفه ماتجيش حاجه في اللي سمعته.. لترتبك
لتسمع صوت قاتل من ورائها.. وشفت ايه حضرتك بزياده عشان نعرف..
لترتبك ليان وتحمر الا ان الشاب نظر الي يوسف بقوه وقال.. حضرتك شفت وقار واحترام ومهندسه نشيطه مثال لاي حد يبقي زيها
كان يوسف مشتعلا من ذلك الوقح الذي يبدو من هيئته انه ليس سهلا ليلتفت..
بشمهندسه ليان  كنت عايزك..
لتنظر اليه قليلا لتقول.. اوك يا بشمهندس اخلص بس قعدتي مع كريم  ونظرت الي كريم اتفضل يا كريم وذهبت لتجلس بجواره علي الكنبه  ويوسف يغلي من الداخل.. ليجلسا لترفع نظرها باستغراب.. هو حضرتك هتقعد تستني اظن وارك اشغال..
ليجلس علي مكتبها ساخرا.. لا ماتقلقيش المهم الشغل اللي هنا
لتستدير وتجلس ولا تعيره اهتماما ونظرات كريم تشعله فكريم وهيا تتكلم ينظر لوجهها وجسدها..
ويوسف القهر يحرقه ويغلي من الداخل وهو يمسك الاقلام ولا يحس انه نازل تكسير فيهم من غيظه.. اقوم اخنقه ابن الكلب ده بيبص علي ايه الوسخ.. اقوم اخرقله عنيه هموت يابن الكلب ودي قاعده ولا حاسه.. ماعرق الهبل عندها عادي.. متجوز هبله يا رب انجدني.. طب يا ليان.. طب ايه هفضل اكل روحي كده والواد ناقص يحسس عالبت.. لا مش قادر طب اعمل ايه.. اخش وسطهم ازاي.. ليهب ويهتف.. هو انتو بتناقشو شغل الشركه.. لتهتف ليان ببراءه اه شويه حاجات كده كريم هيمسكها معايا.
ليقطب جبينه يمسكها معاكي ازاي مش انت بتصممي وهما يكملو..
لتهتف بدلع.. لا ما كريم لقيت فيه حته كده ناقصاني هيفيدني اكملها عشان الشغل يطلع تمام.. كل ذلك وعينا كريم مسلطه عليها وسارح في تلك الجميله تلتهمها.. 
ليهتف يوسف بغيظ.. ايه يا كريم انت سرحان في ايه يا راجل دا بتقلك عندك حته مش موجوده ماتورينا يا راجل الحتت دي عشان الشغل يكمل ويبقي جاب اخره..
ليتنبه كريم.. هاه.. اه طبعا دا ليان تؤمر والله وانا من ايدها دي لايدها دي.. لتحس ان يوسف سينقض عليه يقتله وخافت ان يخرج الامر عن السيطره ليفتعل فضيحه.. لتهب وتهتف خلاص يا كريم كفايه كده ونكمل بعد اما مهندس يوسف يخلص شغله عشان بس مانعطلوش لتقول مبتسمه.. ماحنا مش ورانا حاجه زيه نقعد براحتنا..
ليبتسم كريم ويهتف.. انا هبقي بره انت بس ناديني هتلاقيني جتلك جري.. وظل واقفا مبتسما. 

ليهتف يوسف.. ايه يا حبيبي انت مستني فقره التنوره ايه البهجه اللي عايش فيها دي. 
ليهتف كريم هاه بتقول ايه. 
ليقول يوسف مابقلش.. بس ماتقلقش هقول قريب قوي..
ليخرج كريم وتستدير هيا بسرعه وتجلس علي مكتبها لتبعد عنه ليظل واقفا يسيطر علي حاله. 
لتقول.. خير يا يوسف بيه.. كان يغلي من الداخل ويريد ان يقتلها.. ليقول عايز ابص تاني عالمخطط الرئيس للشركه فيه حاجات ماركزتش فيها..
لتقطب جبينها ثم تقوم اوك اتفضل ليجلس علي الكنبه لتجلس بجواره لترتفع جيبتها ويتفسر جسمها.. ليشعر بالنار ليهب واقفا ويمسك يدها ويهتف اخر مره تقعدي مع حد عالكنبه وانت جنبه انت فاهمه..
احست بالخوف وهيا لا تفهم شئ ولكنها تشجعت لتقول.. ممكن ايدي اظن كده تجاوز وده شغلي وانا حرة ا اعمل ايه ماعتقدش ليك فيه..
ليصرخ ولما تقعدي واحد عينه راشقه في جسمك..و وشك شويه وصدرك شويه وكلك شويه.. يبقي ماليش فيه متجوزه سوسن
لتبهت.. ايه ايه.. اقعد ويبص ايه كلامك ده انا مش قبلاه وعيب علي فكره كريم حد َحترم عيب كده هو دماغك اللي مش مؤدب نعملك ايه. ميفو ميفو 
لينظر اليها وهو لا يصدق.. يا رب اروح فين.. كميه عبط اتحطت في راس واحده.. بقلك بيبصلك بقله ادب انت ايه ما َبتشفيش. 
لتنظر بغض.. لا ماشفتش اي قله ادب شفت حد ذوق ومن فضلك بقه اذا كت نتتحكم عشان شركتك يبقي نفضها ايه ده.. لتبتعد غاضبه..
ليشدها اليه.. اهمدي انت راحه فين.. ليستغفر ربه.. ليقول ملاطفا.. يا ليان انا مش مستحمل حد يبصلك كده..
لتدفعه.. اه قول انت بقه كلو انت تشوف اللي في دماغك وتيجي تطلعه عليا وتتحكم فيا.. اه واتغيرت يا ليان وبتاع وكلو كذب وانت عايز تتحكم فيا.. بس بقلك لا ما هيحصلش تاني انا مش هسمحلك تتحكم فيا َمهما حصل وشغلي خط احمر.. ياما..
 ليشدها اليه.. ياما ايه انطقي عشان الدخان اللي جوايا يطلع عن حق..
لترتبك وتقول.. من فضلك بقه انا عندي شغل. 
ليتراجع ويهز راسه بقله حيله والغيظ ياكله طب يلا نتنيل نشوف التصميمات..
لتقدم علي حركه اغاظته.. وتذهب للكنبه وتاخذ الاب وتذهب الي المكتب وتجلس وتشير الي الكرسي المقابل للمكتب وتقول اتفضل اقعد..
لينظر اليها ببلاهه.. ليهتف.. انا قلت هبله وربنا هبله.. ليهتف انت بتعملي ايه..
لتقول جديه.. مش انت مش عايز تقعد عالكنبه خلاص براحتك اديني ريحتك..
ليقوم  ويهتف.. لا كده كتير.. ليقوم ويجلس بغضب عالكنبه منتظرها.. فلم تاتي ليقول بنبره حاده.. ايه هفضل مستني الهانم تحن وتيجي توريني الشغل..
لتقف متبرمه وتشتمه وتاخذ التصاميم وتجلس وتضعهم بغضب. 
ليهتف بسخريه براحه براحه لهدومك الضيقه دي تبقي حتت ياختي.. لتنظر اليه نظره خارقه.. ليكمل اما اتهبب اسكت انا دا يوم جاز.. لتبدا هيا في شرح التصميمات ليبدا هو غضبه يتلاشي وينظر اليها ويهتف الله يخربيتك يا كريم وربنا لاقتلك بتبص علي حاجتي يا واطي.. قمر يا بنت الايه وكلك مزه هموت واهجم عليك لا وتقلي مابيبصش دا اللي يقرب منك عنيه تطلع كل قله الادب اللي في الدنيا.. اه يا قلبي هنقل ادبنا امتي وانت مز وطري وقمر كده..
كانت تتكلم لتلتف لتجده ينظر اليها نظره احرقتها.. لترتبك وتقول.. ايه فيه ايه بتبصلي كده ليه. 
ليهتف بوقاحه.. ببص زي كريم اشمعني انا..
لترتبك.. كريم كريم ايه وايه كلامك ده عيب كده..
ليضحك ويقترب منها يعني بصاتي عيب وبصات كريم ايه حلو وبفيونكه.. ببصلك زيه انت بقه ما حستيش بكريم وحسيتي بيا.. الا ليه يا عسليه محمريه كده وقمر..
لتهتف بقلك ايه احترم نفسك احنا في الشغل.. وايه محمريه وزفت.. قوم قوم يلا من هنا.. لتهم ان تقوم ليهب مسرعا لتتراجع وكانت ستقع لياخذها في حضنه ويشدها اليه.. ليهمس.. يا لهوي القمر احمر وانا ولعت طب ايه لتحاول ان تبتعد ليشدد عليها.. اهدي يا قلب يوسف كده هنتفضح وصوتنا يطلع.. لتهمس ابعد بقه..
ليقترب من وجهها.. ابعد بقه ليشعر بارتجافها ويهتف.. ولو مابعدتش يا قلب يوسف..
لتهمس  هبعدك والله بس بقه
ليبتسم ويقترب من شفتيها.. طب يا جامد ماتبعدني كده كان يمرر شفتيه علي شفتيها بحب.. ملتصقا بها لتتوه هيا قليلا لينتهز ذلك وينزل عليها يقبلها بشده ويحس بنبضات قلبها ليكمل ويشدها اليه لتتعلق به غصب عنها وهو يتفنن في الهابها ليمر بعض الوقت ليبعدها ويحتضنها.. ليهتف بحب.. هموت مره في ايدك وربنا والكتمان عشاني وحش..
لتبعده وتهرب الي اخر المكتب وتعطيه ضهرها حتي لا يكمل كلامه
ليهز راسه ويقول  انا ماشي سيبلك قلبي اتصرفي فيه براحتك  ..
لتندفع وتقول حتي تبين له انها لا تهتم .. طب بليز والنبي دخل كريم بعد ماتخرج. 
ليتصنم مكانه ويستدير وعينيه تشتعل غضب لتشعر بالرعب وتحاول ان تتجلد. لتستدير لتجده يقترب من مكتبها و بداقلبها ينبض بقوه.. لتقول ايه فيه ايه. 
ليقترب ويضع يده حول كرسيها ويقترب بوجهه.. ليهتف.. يمين بالله لو الواد ده دخل بعد اما امشي لكون مرقده في المستشفي شهرين.. فاهمه.. لم ترد ليصرخ فاهمه.. لتهز راسها بسرعه.. ليبتسم.. يقترب وييخطف قبله من شفتيها ويبتعد.. ليبتسم علي منظرها ليقول.. بحبك لما بتسمعي الكلام ويخرج مبتسما.. لتظل تمسك قلبها. يخربيتك هتموتني ايه ده..
لتدخل عليها سميه.. ايه يا بت احكيلي. 
لتحكي لها ليان.. لتهتف ياخيبتك.. وانا اقول ماله خارج رايق كده اتاريه قال الكلمتين والكتكوته سلمت.. طب اعمل فيكي ايه..طب قومي يا زفته فاضل عالخروج ساعتين هنروح انا وانت وكريم الشركه هو هيوصلنا ويبقي يوصلك البيت ياا ياختي واياك لما تروحي تنخي والله اجي اقله انك بتحبيه وهتموتي عليه. 
لتهتف ليان.. ايه اعمل ايه هو بيشخط بقوم اكش اعمل ايه.. زفت انا زفت مابعرفش اجمد وبتهبب انخ في ثانيه دا مسهوك وفظيع ..
لتهتف طب ياختي بكره يركب ويدلدل اوي.. يلا انجري..
لتهتف ليان.. طيب بس كريم هيوري كام سكتش ليوسف وهنخلص ونمشي.. لتقوم وتخبر كريم ويذهب هو ليوسف ليدخل اليه ليهتف.. مستر يوسف الاسكتشات جاهزه بص فيها كده انسه ليان وانا خلصناهم..
ليتجمد يوسف.. انسه.. انسه  ازاي وانا ايه خيال مأته.. ليهب ويقول انت بتقول ين اللي خلصتوم. 
ليهتف كريم.. انا والانسه ليان..
ليهتف يوسف بغضب.. نعم يا اخويا انسه هيا مين اللي انسه..
ليبهت كريم.. ليان المهندسه ليان فيه ايه.. دا حتي والله مالقتش حد زيها كده..
ليرفع يوسف جبينه لا والله دا حاجه مبهجه جدا ماقبلتش.. ولا انا والله ماقبلت برضه..
ليندفع كريم.. اه والله حاجه عالفرازه وكيوت جايه من ديزني.. اميره..
ليهتف يوسف بغضب طب خلي بالك بقه من كلامك علي مدام ليان..
لينصعق كريم.. مدام.. مدام ايه انت بتقول ايه.. لا لا. والله ماتنفع. 
ليهب يوسف هو ايه يا اخويا اللي مش هينفع. 
ليهتف كريم.. لا شكلها مش مدام خالص دا كانها مزه بورقتها..
ليقترب يوسف واحس انه سيقتله و لتدخل عليهم ليان لتتعجب فيوسف نظراته تشع غضب ليقول اتفضلي يا مدام الاستاذ خلص مستني بس اوامر المدام كان يشدد علي كلماته..
لتقول حاضر يا مستر يوسف وكريم يقف مدهوشا.. ليسمعه يوسف يهمس ما حرقه ونهش قلبه.. مدام ازاي بجسمها ده.. دا كأن مافيش ايد ملست عليها... احس انه سيقتله واستدار بغضب ليجد ليان تهتف طب يا كريم سيبنا دلوقتي وهحصلك..ليخرج كريم وهنا لم يستطع يوسف ان يهدا ليمسك احد الفازات ويرزعها في الحائط لتنكمش لتجده يستدير ويتجه اليها لتقول.. ايه ايه فيه ايه..
لينظر اليها بغضب حارق.. فيه ايه صحيح فيه ايه.. فيه اني خيال ماته والهانم انسه.. مش تقليلي كنت اركب اريل ارشقه في راسه وتقليلي طوله كام ومعدي لفين نهارك اسود..
لتبهت من غضبه وتهتف.. بطل بقه طريقتك دي وقلي ايه..
ليقترب منها ويتحكم في نفسه حتي لا يبرحها ضربا ليهتف... الهانم انسه من امتي والبيه مبسوط بالانسه اصلها حاجه عالفرازه ما اتلمستش..
لترتبك وتتراجع وقلبها يضج بالخوف ولكنها تجلدت.. ايه ماجاش مناسبه نتكلم..
ليصرخ ليه هو مش عارف انك مراتي..
لتهتف.. لا مش عارف مابحبش ادخل حياتي في شغلي..
ليبتعد ويدور ويدور احس انه سيقتلها.. لتنكمش وهو يلف لا يعرف كيف يهدأ ليقترب منها ويهجم عليها ويشدها اليه يعتصرها لتصرخ ليهتف اكتمي عشان انا جوايا والع سيبيني اطفي النار اللي جوايا لتستكين في احضانه خوفا من هياج صدره كان يضغط عليها بشده لتلتف ذراعها حوله لا اراديا ليظلا فجأه وهو يهدي نفسه بجسدها فهيا كالبلسم لروحه ليحس بيدها تمسد علي جسده برويه لتنساب مشاعره ويغمض عيناه يحس بجسدها بين ذراعيه ويدها تحنو عليه ليهمس. طب اعمل ايه في الغلب اللي انا فيه ده يا رب بقه تعبت.. ليبعدها  بهدوء ويهتف طب يصح اني الاقي واحد يقلي الانسه لوزايه مقشره..
 لترتبك وتهتف ايه عيب كده..
ليقول.. انا اللي عيب والا الحيوان اللي ولع في جتتي هو اللي كنت هقتله والله كنت هقتله..
لتهتف خلاص بقه انا ماجاش في بالي..
ليتنهد ويمسك يدها وسيادتك من غير دبلتك ليه فين دبلتك انت ازاي تخرجي من غيرها ليان انا اه اتغيرت بس فيه حاجات فوق طاقتي دبلتك ماتتقلعش تاني..
لتتذكر ما حدث يوم ان شدها من اصبعها لتنزل دموعها ليحس بشق في قلبه ليقترب منها بسرعه ويرفع وجهها حبيبي بيعيط ليه.. طيب عمري انت مالك..
لتهمس بوجع ووجهها يشع براءه.. مش معايا دبله. ماعنديش.. ليتذكر يوم ان اخذها منها ورماها ارضا ليشدها اليه بعنف لتنفجر في البكاء ليهمس.. اسف يا عمري والله اسف دانا اجيبلك الحلو كله والله كانت تبكي وهو محاوطها ليبعدها ويمسك وجهها ودموعها تسيل ليهمس خلاص والنبي انا زباله خلاص يا عمري بطلي انا اسف... والله اسف ليشدها اليه يعتصرها وقلبه يحترق.. يا ربي الصبر استغفر الله.ليمسد عليها.. طب انا طور يقوم حبيبي علي طول كده دموعه تنزل ويقهرني كده ليرفع وجهها ويهمس دا حبيبي ينجابله احسن حاجه يا خرابي تعيط يا قمر عشان ماعندكش..
لتهمس اه ماعنديش مانت خدتها والله اعملك ايه..
ليبتسم.. عندك حق ماهو انا عيل مابفهمش. 
وحبيبي حساس اخر حاجه.. دموعك دي بتحرقني..
لتهمس اعملك ايه انت اللي وحش اوي ابعد بقه والنبي
ليمسك وجهها ويتلمسها بحنان.. اه في دي عندك حق وحش انا وحش انما التانيه ماعرفش اعملها..
لتهمس هيا ايه..
ليقول اني ابعد.. ماقدرش ابعد سنتي دا حبيبي هموت عليه ليان قلبي انت.. حاسس اني هنجلط بسببك..
لتقطب جبينها وتهتف نعم تنجلط.. طب اوعي انا جيت جنبك حد قالك تقرب مني خلاص خليك بعيد عشان ماتنجلطش يا اخويا وروح للي ما هيجلوطكش..
ليبتسم.. والله حاسس اني في غلب.. اكني ابعد عشان مانجلطش..
لتهتف امال هتنجلط ليه عملتلك ايه انا خلاص مش عجباك ماتبعد انا اصلا مش طيقاك وبطل تزعقلي تاني  اهوه وتيجي تقلي اعملي وماتعمليش لتقترب منه وترفع اصبعها انا ماعتش بخاف منك انا ليا شركتي وشغلي وكياني بطل والله ماهسكتلك يابو دبله ليك عين..
ليبتسم ويرفع حاجبيه ووقف يتاملها وربع يديه وعيونه تشع حبا.. لتتحول الي الخبث ليهتف.. لا تصدقي باين والله كانت نظراته تلتهمها لترتبك ليتقدم منها.
لتهتف ايه  عايز ايه انت ماتقربش انا مش هسكتلك والله..
وهو لا يتحدث ويقترب منها وعيونه اصبحت مشتعله لتلتصق بالباب وهو ملتصقا بها وصدرهم يعلو ويهبط هيا من خوفها ورعشتها وهو من نيران  رغبته ليرفع يده حولها ويحتجزها لتهمس ابعد..
ليبتسم ويهتف.. تؤ تؤ تؤ مش قبل ماتوريني قوتك يا مز انت..
ليرجف قلبها وترتبك.. اوريك.. اوريك ايه.. بطل كده..
ليضحك كأني ابطل كده يا بنتي بعالم سمسم بتاعك ده..
لتقطب جبينها ليضحك طب حبيبي بقه قوي َمش هيسكتتلي ازاي يا عسليه وهيبعدني عنه خالص.. هتبعد حبيبك يا قلب حبيبك اهون عليك..
لتهمس بطل بقه اوعي..
ليرفع يده يتلمس رقبتها ليهمس وحشوني احط راسي فيهم واتوه ليتلمس شعرها وحشني ريحتهم اللي مابتطلعش من قلبي.. لتنزل علي عيونها وحشوني ووحشني بصاتهم اللي تاكل قلبي ليسير باصبعه الي ان نزل علي شفتيها ودول هرو قلبي قبل كده ولا يوم الا ماحلمت بيهم وحشني رعشتهم بين شفايفي وحشني همسهم بين شفايفي وعيون القمر دايبه وحشني كله كله اخده واتوه بيه.. دا تاه يا قلبك يا يوسف قمري عنيه بتطلع نار.. قلبي مش مستحمل ايه عيونك دي كانت عيونها سارحه في عينيه هو يداعب شفتيها ليحس برعشتهم تحت يديه وتنفرج شفتاها لا شعوريا وتتوه في نظراته ليهمس لا كده كتير ليمسك يدها ويضعها علي وجهه ويقترب من وجهها لتلتقي انفاسهم من شده قربهم ويهيم بعينيه في عينيها والمشاعر تنسايَب منهما وهمو يتلمسها ويتلمس وجهها بحنان وعيونهم متعلقه في دنيا اخري من العشق وهيا تداعب وجهه  باصابعها وهو احس انه سيجن وهيا تذوب وتذوب لتتوه اكتر واطراف اصابعها علي شفتيه تحركهم بهيام وتنظر اليهم بوله هنا لم يقوي يوسف علي كم ذلك المشاعر لينهال عليها يغرقها بما يطحن بداخله ويذيبها اكثر وهيا منتهيه بين يديه واصبحا في حاله من اللاوعي وهو يركنها بالباب ويرفعها اليه يتوه في منحنياتها ووروعه عطائها ليمر وقت ليس بقليل وهما في دنيا العشق ليرن تليفون ليان فجأه يستدعيهم من حاله التوهان والعشق لتنتفض ليان بقوه ليشدها يحتضنها لتحاول ان تخرج ليهمس اهدي الاول اهدي ماينفعش تخرجي كده.. ليظلا هكذا لفتره لتدفعه مره واحده وتستدير وتخرج ليقف ينظر للباب ليركن راسه ويخبطها قليلا.. والله كتير والله هموت وانحصر انا بطلع دخان من كل ناحيه اروح فين ليذهب الي مكتبه ويجلس ويغمض عينيه.. ايه اللي كنا فيه ده. دنيا تانيه قلبي انهري وجتتي شاطت.. حبيبي يشعوط طب ايه تعبت والله البت نار بتسيح في ثانيه.. حبيبي خفيف وعسليه وشفايفه يموتو. اااه يا قلبك يا حزين.. ال بتاع ستات ال.. دا البت هتهريلك قلبك.. ليغمض مره اخري ويتوه في ذكري ارتعاش شفتاها بين شفاه ليهمس.. هو فيه كده.. قلبي خلاص مش قادر.. 
.. هربت ليان ودخلت مكتبها لتحس انها ستنهار.. يخربيتك في ثانيه بيبصلك تقعي انت بت واقعه هو ده اللي هتوريله.. عبوشكلك عيله معاقه.. دا صعب اوي.. وحلو اوي ووحشني اوي اعمل ايه بحبه.. لتسهم في ملمس شفتاه لتضع يدها علي شفتيها تبتسم بهيام ..ليمر الوقت وتستعد للخروج هيا وسميه
وخرجا مع كريم لمقر الشركه الجديده..
لياتي يوسف موعد الخروج ليذهب اليها ليصطحبها ليعلم انهم خرجا مع كريم ليحس بنار في جوفه.. نهار ابوكي اسود هو انا عشان ساكت وسايبك تقومي تفلتي.. اعمل ايه اضربها افرتك دماغها.. اه يا غيظك يا يوسف عامل نصير المراه وحقوقها واديك هتشيل الطين والبت بتفلت.. انا ماينفعش ابقي كده مش مستحمل شخصيتي ماتعملش الهبل اللي بعمله ده.. انا صابر بس عشان دماغها الجزمه واطولها بس والله لارجع حبيبي زي الاول بس تلين.. يخربيت كده انا والع ومش طايق البت خدت الواد وخرجت طب ايه اقتله والا اعميه الواطي بيبص علي حاجتي.. طب يا ليان وقعتك سوده..يوسف صفوان الجبروت قاعد ياكل روحه من حته عيله.. عيله بس هموت عليها.... عيله انهبلت وحره ومابخافش.. كتير عليا مش انا خالص.. نصير مراه ايه الله يخربيوتهم هموت محصور.. ماشي.. يلا روح كمل قهر في البيت انا عارف من هنا لحد ما اطول البت هتشل وانجلط وماعتش هنفع لحاجه ..
ليقوم وينتظرها في البيت.. ليجدها بعد فتره تدخل وهو يراهم من شباك الفيلا ويري السعاده الطاغيه لذلك الحقير وبصاته ويري زوجته.. طب ايه البت دي عندها اعاقه او تخلف اه يا وسخ بيبصلها ازاي يخربيت امك.. مراتي متخلفه يا ولاد دا ناقص يحسس عشان تحس.. نهار اسود ليكون بيحسس والهبله ماتاخدش بالها.النجس عنيه بطلع وساخه ودي هطله.. يا رب البت اللي حيلتي معاقه وعندها قصور ذهني. مافيش بربع جنيه فهم ولا خباثه متربيه وراضعه هبل.ودا ماشي جايبها من اولها لاخرها الواطي اخرقله عنيه.. اه يابن الكلب.. . ليجد كريم ينزل ويقترب من باب ليان ويفتح الباب نص فتحه.. ليشعر يوسف بنار تتصاعد وتتلبسه الشياطين ليهتف اه يابن الكلب انت ليك في الحركات دي تفتح الباب والبت تعدي تملس عليها يا نجس والله لاقتلك يا وسخ لا وانت جاي تعملها في البت بتاعتي..(مانت عملتها كتير يا مفضوح 😂😂) ومراتي متخلفه يا حزنك يا يوسف ليهب وينط مسرعا من الشباك ويتجه بغضب جامح ويذهب وكانت ليان تلملم حاجاتها ليحدث ما افزعها عندما...... بقلمي ميفو السلطان ❤️🌛

  •تابع الفصل التالي "رواية وحش روضته انثى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent