رواية غرام ملك الجان الفصل الثاني 2 - بقلم حور زاهر
عادت لذكرياتها المؤلمه فكم كانت حياتها جميلة مع زوجها وبناتها ريحانه وياسمينا هما كانو سر سعادتها ثمرة حبها لتقطع شرودها ياسمبنا قائله من خلفها شوشو 😱تنخض شيماء منها وتقول لها هو انتي مش ناوية تعقلي ابدا فترد ياسمينا لا لية 🙄😁فترد شيماء صبرني يارب فتضحك ياسمينا تاليف حور زاهر وتقول لها فين الاكل ياشوشو. ولا اطلع السطوح افضحكم فتضحك الام وتقول لها هاتفضلي زى ماانتي علي طول همك علي بطنك يابنت بطني فتلامس ياسمينا بطن امها وتقول حلاوتك لما كنتي بطيخة 🙄😁فتضحك الام وتقول لها اهمدى يلا عشان تاكلي لاحسن تاكليني 😁فتضحك كلا منهم بسعادة رغم الوجع ولكن وجود ياسمينا بيهون كتير عنها وهما بيشاهدون احد الافلام الاجنبية المرعبه تشعر ياسمينا بشئ جانبها كانفس احد ما ولاكن لاتستطيع ان ترى من فتقول في نفسها اكيد تاثير المخروب 😁الفيلم عامل عاميلو بقي 😁😁وينتهي الفيلم وتدخل ياسمينا غرفتها كعادتها ولكنها تقف امام المراه تقول يالهؤؤي علي جمالي ولا خفه دمي اية يابت ياياسو دا كله فتسمع صوت يقول لها تهبلي يا قلبي 😲فتقول اه طبعا وتنتبه لنفسها فلايوجد احد معها فمن اين جاء الصوت 😲🤔فتضحك وتعود لجنانها من تاني وتقول باين الفيلم لاحس عقلي وطير الربع برج اللي اشتريته من عم مدبولي الجزار بدال عقلي الخربان🙄😁😁فكان الصوت يستمع لها كاتم الضحكات فما اجمل جنانها 🤔😁وتنم ويعاد نفس الحلم ولكن دون ان ترى صاحب الصوت الجميل الذى يجذبها له فتقوم وهي سعيدة وتبدل ملابسها وتصبح علي مامتها وكعادة المشاكسه بينهم وتذهب الي الجامعه فتقابل الانتيم الاهبل غدير
غدير ... صبح صبح ياعمنا 🙄😁فترد ياسمينا باحو شكل 😲😁قولي بقي علينا مين النهاردة فترد غدير دكتور محمد فترد ياسمينا يالهووى الدكتور دا مش نازل لية من زور 🙄فترد غدير ومالو تاليف حور زاهر يااوختيشي اشربي لترا فينيك يطهر الزور 🙄😁فترد ياسمينا ملاقيت مطهر قدك ياعطيات فتضحك كلا منهم علي جنان الاخرى وبعدها تقول غدير بصي بقي لازم تروحي معايا النهارده السنتر عشان عايزة اشترى شوية حاجات فترد ياسمينا تمام هاتصل بي ماما اعرفها فترد غدير تمام يلا بينا ويعدى اليوم كمثل كل يوم مشاكسات بينهم وهنا تتصل ياسمينا وتوافق مامتها بس تنبها بعدم التاخير فترد ياسمينا حاضر يامامتي سلام مؤقت وتقفل مع مامتها وتذهب لسنتر مع غدير. وهنا تدخل غدير لعمل البروڤا لبعض الملابس فتقعد ياسمينا وتشعر بالملل فتقول لي غدير سانزل اشترى شي وهاطلع تكوني خلصت بروفا فترد غدير ماشي بس اوعي تتاخرى تحت فترد ياسمينا ماشي وتنزل ياسمينا تقف خارج السنتر ولا تعرف السبب الذى يجعلها تخرج منه وتمشي بمفردها وتستمع لصوت قط صغير يتالم فتذهب له يااا الله يا له من جمال فقد احبت القط دون ان تلمسه واقتربت منه بهدؤء لكي لايخاف منها وقالت برقه ياختي كميلة سابينك هنا يابيضة 😁مين اللي نسيكي فنظر القط لها فاشالته بين يداها لاقت قدمه مجروحه حزنت بشدة وقالت حسنا ساحاول اعثر علي اصحابك بس الاول نداوي قدمك دي وتحمله وهي سعيدة به وتلاقي غدير بنظرات اكنها بدور عليها فتقترب ياسمينا من غدير من الخلف تاليف حور زاهر وتقول لها غدير فاتلتفت غدير بصدمه وتقول اية دا يابت ياياسو جبتي الجمال دا منين فتضحك ياسمينا وتقول لاقيته تتصورى خطف قلبي من اول نظرة جميل اوى بس مجروح تعالي بينا نداوي جرحه فتهز راسها بلاجابية وترجع تاني تقول افرضي اصحابه دوره عليه هانعمل اية فترد ياسمينا اكيد مش له اصحاب صح ياموكا 🙄🤔😁فتستغرب غدير وتقول مين موكا دا 🙄🤔فتضحك ياسمينا وهي تلاعب القط علي يداها قائله دا ياعمشة 😲فترد غدير مين قالك اسمه يافالحة فترد ياسمينا انا طبعا وخلاص خدته ومش هادي لاحد يلا بينا بقي قبل ما حد يشوفنا فتذهب معها غدير ويعالجون القط كل من يرى القط يحبه بسرعه فكانت ياسمينا تخاف عليه وليس قالت انها عثرت عليه بل قالت انه قطها موكا 😲😁فعادت الي المنزل فتفاجئت امها بحملها لقط فقالت لها قط دا منين وازاى يدخل هنا😲🤔 فتكذب ياسمينا وتقول ان زميلتها بالجامعه سافرت وتركته في عهديتها حتي تعود وعرفتها انه مصاب بقدمه فقالت الام ولية اختارتك انتي بذات فقالت ياسمينا بحزن زائف عشان زميلتي لاتعرف غيري انا وغدير وحضرتك عارفه ان غدير بباها عنده فوبيا من القطط فلاينفع ان تاخده غدير فتصدق الام ياسمينا وتقول لها متي ساتاتي زميلتك هذه لتخد القط فتقول ياسمينا قريبا لاتقلقي امي حسنا دعينا الان نغير واتي لتناول الطعام فاني جائعه كتير فترد الام وانتي من امتي مش بتجوعي ياحسرة 😲😁فترد ياسمينا بمشاكسة ظريفه شوفتي انا مظلومةقد اية ياشوشو في البلد دى 🙄😁فتضحك الام وتقول اووى اوووى ياقلب شوشو وهي ذهابه لغرفتها تقول ماما لاتنسي موكا فترد الام من هو موكا 🤔لتقول ياسمينا القط يامامتي فترد الام قائله الصبر ياربي واخدته غرفتها وظلت تعرفه علي اشيائها والعابها كانه انسان ليس قط 😲😁 يتبع
لاتنسو التعليقات ياحبايب قلبي 😘💗
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية غرام ملك الجان) اسم الرواية