رواية بعت نفسي الفصل الحادي والثلاثون 31
بعت نفسي
بقلم نسرين بلعجيلي
البارت 31
**ادهم اه مراتي
**غاده اه قصدك ضارب ورقتين كده عشان الحلال والحرام ما انا عارفاك مابتحبش الحرام
**ادهم الورقتين تضربيهم انت دا لو بهمك الحلال اللي بعيد عنك اما مراتي مالهاش في السكه دي بتتجوز بي مؤذون شرعي اللي انت ماتعرفيهوش ولا عمرك حتعرفيه
**غاده وهي مصدومه
ازاي ماحدش يعرف انك متجوز ؟!!!!!
**ادهم لسه معملتش فرح يليق بي مليكه عن اذنك
اخد مليكه ودخل الحفله
**غاده هو بيتكلم جد؟؟
**اكرم ومالك مخضوضه اوعي تكوني متعشمه يتجوزك كانت عندك فرصه بس ضيعتيها بي وساختك
اه مليكه مراتو شرعا وقانونا وانا كنت واكيلها عشان ابوها ميت
غاده ابعدي من ادهم عشان لو قربت منو ولا من مراتو حايقتلك
**غاده يعني الجد رحيم باشا وافق علي دي ؟؟
**اكرم دي اشرف منك واجدع منك وكفايه إن ادهم بحبها وهي حطاه في عينيها ومش طماعه زيك عشان بنت اصول
**غاده مش قادره اصدقك لان ادهم مستحيل يتجوز بعدي بعيد عنك سببت ليه عقده نفسيه مش كان بيتعالج وسافر وبقا مقضيها سهر وستات دا حتي عرفت انو بيكره الستات
**اكرم اه الستات اللي زيك اما مراتو دي بموت فيها عشان طيبه واخلاقها عاليه ومتربيه وبتعرف الحلال والحرام
اقسم بالله لو مابعدتي عنو انا اللي حاقوف ليكي
ومشا وسابها
اما بي الداخل
ادهم كان مثوتر جدا ومليكه ملاحظه دا ماتكلمتش من ساعت ما دخلو راح يجيب كاس ويسكي
وقفت ليه مليكه قدامو
**مليكه وحياه اغلي حاجه عندك بلاش شرب
**ادهم مش قادر
**مليكه حاسه بيك بس بالله عليك بلاش تشرب
خلينا نمشي من الحفله دي او انا امشي عشان ما تتحرج اكثر
**ادهم اوعي تبعدي عني فاهمه
وحضنها
غاده راحت جنبهم حاتموت من الغيره والحسد
وجا راجل عندها
**الراجل مالك ؟؟ عينيكي حاتطلع علي ادهم الشرقاوي
**غاده تصدق انو اتجوز
**الراجل يمكن عرفي
**غاده لا رسمي لو عرفي مش حايجيبها الحلفه شايف حاضنها ازاي لازم تلاقي ليا حل بي اسرع وقت البنت دي لازم تبعد من طريقي
**الراجل ايه عايزه تقتليها ؟؟
**غاده اي حاجه تيجي قدامي مافيش ياما ارحميني
ماتنساش انو سحب الصفقه مننا ايه حاتسكت ؟؟
**الراجل مالكيش دعوه
اكرم راح عند ادهم
**اكرم انت كويس ؟؟
**ادهم طلع مليكه من حضنو
شوف الحفله دي حاتخلص امتي
**مليكه حاروح الحمام بعد اذنك ؟
**ادهم بص ليها شاف وشها مرعوب
روحي وماتتاخريش
**اكرم مالها ؟
**ادهم خايفه اكيد منعتني اشرب
**اكرم بلاش تشرب اسمع كلامها انا مصدوم من اللي حصل ازاي الكلبه دي هنا ؟
**ادهم اكيد مع حد هي تطول تدخل هنا
**اكرم انت اتورطت
**ادهم مش عارف ازاي عملت كده
**اكرم ندمان؟
**ادهم انا ماكذبتش قولت الحقيقه
روايات نسرين بلعجيلي Nisrine Bellaajili
في الحمام
دخلت مليكه وقلبها بيضرب
حاتعمل ايه في اللي حصل وخايفه الخبر يتسرب في الصحافه و امها تعرف
او ادهم يحصل ليه مشاكل او جدو يعمل ليها حاجه
حاولت تهدي نفسها
شويه دخلت غاده
مليكه شافتها كانت بتغسل ايديها
نشفت ايديها وعايزه تطلع
**غاده علي فين يا حلوه
**مليكه وسعي كده خليني اطلع
** غاده تطلعي فين اسمعي الكلمتين دول كويس
يا تكوني معايا يا تكوني ضدي وساعتها حاتخسري حياتك وحيات اهلك
**مليكه اكون معاكي ازاي اشتغل معاكي وتسرحيني علي الرجاله لا يا حلوه انا ست متجوزه وبحترم جوزي
**غاده ابعدي عن.ادهم ؟؟
**مليكه ابعد عنو ازاي ادهم جوزي علي سنه الله ورسوله
**غاده اطلقي منو ادهم مش لازم يتجوز
**مليكه ليه لسه عايزاه ؟؟
**غاده علي كده انت عارفه اني كنت حبيبته
**مليكه اه طبعا عارفاكي واحب اقولك ادهم عمرو ماحبك هو اتعلق بيكي بس كان مخدوع فيكي
**غاده انت باين عليكي عيله وعرفتي تلفي عليه
**مليكه والله انا مالفتش علي حد عارفه ان اللي زيك بفكر ان كل الستات زيوهم
**غاده قلبك جامد بصي يا قطه في ملف عندو جبيهولي و لو معملتيش اللي قولتلك عليه اقري الفاتحه علي اهلك
Nisrine Bellaajili
**مليكه اقسم بالله لو قربتي علي اهلي حاموتك
**غاده دا كارتي حاستنا اتصالك واحسن ليكي تطلعي من حياتو علشان هو حياتو في خطر
**مليكه انا مش فاهمه انت عايزه منو ايه انت اللي خونتيه بعد ماكوشت علي فلوسو
**غاده مالكيش فيه اتشطري انت كمان وخودي حقك منو دا علي قلبو قد كده
**مليكه ابعدي من طريقي
**غاده قربت منها وحطت ايديها علي عنقها بكل قوه
اما عند ادهم
**ادهم مليكه اتاخرت
**اكرم ادهم اهدا كده بس شوفت غاده راحت الحمام
يادوب ادهم حايمشي مسكو اكرم
طلعت مليكه تجري علي ادهم حضنها
**ادهم في ايه بتترعشي كده ليه؟؟
**اكرم تعالو بره هنا
طلعهم شويه بعيد عن الحفله وكل دا مليكه ماسكه فيه
**ادهم مليكه في ايه ؟
**اكرم حاجيب ليها ميه تشربها
**ادهم بتترعشي كده ليه ماتخوفنيش عليكي الكلبه دي عملت فيكي ايه ؟؟
**مليكه انا خايفه عليك وعلي اهلي
بعدها ادهم عنو
**ادهم مالهم اهلك؟؟
**اكرم اتفضلي يا مليكه
اخذ الكاس ادهم وابتدا يشربها
**اكرم خش جوه سلم عليهم خلينا نمشي
**ادهم مش حاتحرك لحد ما اطمن عليها
**مليكه انا كويسه
**ادهم بصوت عالي ماهو باين لو شلت ايدي من عليكي حايغمي عليكي وشك اللي مخطوف ولا رقبتك اللي حمرا ايه حاتكذبي عليا ؟
**اكرم وطي صوتك الناس حولينا
**مليكه كانت حاتموتني خنقتني كانت روحي حاتطلع في ايديها وقالت ليا اطلق منك وابعد عنك والا حاتأذي اهلي
وكمان عايزاني اسرق ملف عندك واديه ليها وعايزاني اشتغل معاها
انا مش خايفه علي نفسي انا خايفه علي اهلي وعليك هي عايزه تنتقم منك وفي حد كان بيتصل بيها وقالها تسيبني وماتتجننش
ودخلو بنتين بعدوها عني دي مش طبيعيه كانو عينيها حايطلعو
ارجوك اهلي مالهومش ذنب
حضنها ادهم
**ادهم ماتخافيش ماحدش يقدر يقرب منك ولا من اهلك من اليله حابعث حراسه ليهم من غير مايحسو
**مليكه خلي بالك من نفسك طلع كل ملفات من الشاليه ماتسبيش حاجه اخاف الشيطان يوزني واسرقو لو عملت حاجه في اهلي انا ممكن ارمي نفسي في النار ولا اهلي يحصل ليهم حاجه
نسرين بلعجيلي
اكرم وادهم ضحكوا عليها
**مليكه انا بتكلم جد علي فكره مش لازم تثق فيا
**ادهم ماشي يا مليكه
وباس راسها
**اكرم نمشي يا ادهم عشان مراتك ترتاح الخوف مسيطر عليها
**ادهم يلا يا مليكه اول ما دخلو
كان في صحفي ابتدا يصور
مليكه خبت وشها في حضنو
اكرم رآح يبعد الصحافة
**ادهم خلاص مليكه
ابتدو رجال الاعمال يباركو لي ادهم
•تابع الفصل التالي رواية بعت نفسي" اضغط على اسم الرواية