رواية غرام ملك الجان الفصل السابع 7 - بقلم حور زاهر
من منتظر ياسمينا وعفروت 🤔
#غرام_ملك_الجان
البارت السابع تاليف حور زاهر فيقول ميمون اذا كان هذا مقصدك سيدى ليما انت تتبعها فيسرح (عبد الله )في كلام ميمون ثم يقول ليس حان الاوان لشرح ميمون ولكن ثق بي فرد ميمون اني اثق بك كثير سيدى واتمني ان يحفظك رب العالمين وتكون فخر لنا بمملكة النور العلوية فيبتسم عبد الله قائلا باذن الله ميمون ❤فينصرف ميمون ويتذكر الامير مجنونته الانسية فيضحك علي افعالها كم تخاف ولكنها سريعه الاختباء من خوفها 🤔ويقول الان ساافكر بحجة لغيابي المفاجئ 🤔😁
وفي مكان اخر كانت ياسمينا منفعلة من الغيظ من اختفائه فاحكت لي غدير فتنحت غدير وقالت معقول اللي بسمعه دا ياعالم ياسمينا بتكلم عفريت 🙄فتضربها ياسمينا بخفه علي راسها قائله ماتنيلي تسكتي وفكرى معايا هو اختفي لي فجاه🤔فترد غدير اكيد خاف منكي ماهو انتي شبه البومة كدا 🦉🙄فتضربها مرة اخرى وتقول لها عارفه لو مااتلميتي هالمك انا وانتي عرفاني بقي🙄فترسم غدير خوف زائف وتقول لا والنبي كله الا انكي تلميني حقك عليا ياشوكت فتضحك ياسمينا علي هبل غدير بقلمي حور زاهر وتقول لها خلاص بقي واضح ان مخك زفت ومش هاتجيبي حل اوعي كدا من وشي خليني اروح احسن من البصه ليكي اللي تزود الهم فترد غدير ما اه دلوقتي بقيت بزود الهم عشان لقيتي بديل يابومة فترد ياسمينا بغيظ بت اتكلي مش فاضيالك بلا خيبة وتسيبها وتمشي وهي بيتتمني تلاقي عفروت🙄😁وفي المساء كلما حاولت المذاكرة تفشل فهي كل تركيزها في عفروت ..تاليف حور زاهر فتقوم تعمل مج شيكولا ولكنها نسيت ان تاخده بعد ما احضرته بالمطبخ فتلاقي الشيكولا امامها علي المكتب فتستغرب وتقول هو انا جبتها هنا امتي🙄🤔وبعدها تقول يلا مش فارقه تيجي لوحدها ولا انا اجبها🙄فيرد الصوت عندك حق ماهو ياهبله الايام كلها واحد فترد وهي سرحانه ومش وخده بالها تقول صح ياباشا فتقطع كلمتها وتضع يداها علي فمها مندهشة وتسال نفسها دون صوت هل جاء معقول لا اكيد دي تهيؤات فيرد هو عليها ضاحكا لا ياهبله دى مش تهيؤات انا فعلا جيت 🙄فترد ياسمينا بزعل جيت يالمعي طب اتكل بقي 😏فيضحك عليها ويقول يعني مش عايزة تعرفي كنت فين انا ولية اختفيت فجاه فترد ياسمينا لا مش عايزة اعرف فيرد هو عليها متاكدة فترد هي ايوة متاكدة فيرد هو تاني عليها قائلا خلاص بقي بدل مش مهم يبقي بلاش احكيلك فترد وهي متعصبة ماهو انا ماليش لازمة لو كان لي لازمة او كنت جنية كنت حكيت لية طبعا فضحك وقال مش انتي اللي بتقولي مش عايزة تعرفي فتنظر لهواء وتقول انت واقف فين الاول فيضحك ويقول امامك بظبط فترد هي وبتشاور بيداها وتقول بس يا بابا مش ناقصه هي الحكاية فيضحك ويقول كمان بابا 🤔😁فترد هي وتقول عفروت انا مخصماك فيظهر هو امامها ويرد بهدؤء لية بقي 🙄😁فتنظر له وتقول له بجد انت حلو كدا ازاى هو انت مش بتخاف تنخطف🙄 فضحك وقال لا مش بتخطف عشان مش لاقي اللي تخطفني 🤔😁فترد هي بسرعه علي كلمته لية هما مش بيشوفو قد اية انت حيلوة 😁🙈فضحك بشدة وقال لها لا مش بيشوفو هما بس عمش 😲😁كفاية انتي بتشوفي فترد بكل عفوية عليه قائله طبعا بشوف مال عمشة فقال لها لا طبعا مين قال كدا دا انتي ام النظر كله🙄😁فترد هي ايوة خدني في دوكة عشان انسي الزعل صح ومش تحكي لية حاجة فيضحك عليها ويقول لا ابدا هاحكيلك طبعا فتفرح هي وتصفق بيداها فيضحك ويقول بس مش الان لكل شي اوان خليكي صبورة وواثقه بالرحمن فترد هي قائله ونعم بالله بس عايزة اعرف اسمك اية بجد فيقول لها اسمي عبد الله فترد هي وتقول الله الله جميل اوى بس هل فعلا انتم بتسمو زينا من اسماء الله فيرد هو قائلا نعم المسلمين فقط فترد عليه انت مسلم صح 🙄فيرد عليها مبتسم قائلا معقول انتي عبقرية وذكية خالص كدا عرفتني ازاى ياشيخة تكوني مخاوية مثلا 🙄😁فتشعر انه بيسخر منها فتقول له بقولك اية مش عشان انت عفريت يعني اسيبك تسخر مني كدا🙄فلبتسم علي طريقتها ويقول لالا طبعا مين قال كدا دا انتي ذكية فعلا 😲😁فترد عليه وتقول طب خلاص قول لية بقي انت فعلا ملك الجان 🙄🤔فيرد عليها نعم بس معاكي بحس اني بشرى مش جني 😲😁 دا كمان بنسي اني ولي العهد لمملكة النور فترد ياسمينا يعني اية وبعدين انا عندى شوية اسئله مهمة عايزة اعرف اجابتهم منك 🤔فيرد الامير عليها باذن الرحمن اذا كانت الاجابة عندى سوف ارد طبعا فتقول طبعا الاجابة عندك مال عند مين 🤔فيرد عليها اذا اذن الرحمن يا ياسمينا فتشعر ياسمينا بسعادة وتقول الله اسمي جميل منك فيبتسم لها ويقول ..ً.......يتبع لاتنسو التعليقات الجميلة احبابي ❤
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية غرام ملك الجان) اسم الرواية