Ads by Google X

رواية دار الايتام الفصل السابع 7 - بقلم شهد احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية دار الايتام الفصل السابع 7 - بقلم شهد احمد 

7

ام حمزه. ي ابني انا عارفه أنه صعب عليك وانك بتتوجع بس استحمل شويه علشان تخف وترجع تمشي تاني 

حمزه. وهو متعصب مش قادر مش قادر 

الدكتور. اتفضلي معايا ي مدام شويه بره 

ام حمزه. طلعت مع الدكتور ولقيت الدكتور بيقول لازم يكون عنده دعم نفسي وحافز علشان يقدر يقاوم علشان يقدر يمشي ي ريت اي حاجه بتخليه مبسوط حاجه بتفرحه مثلا لو خاطب أو متجوز وبيحبها يعني ي ريت تكون موجوده معاه في الجلسات دي علشان تقدر أنها تقويه وتخلي عنده حافز أنه يعافر ويعمل الجلسات علشان يمشي انهارده انا مش هقدر اني اعمل حاجه طول ما هو بالشكل ده أن شاء الله هاجي بكره وي ريت تكون حالته النفسيه والكلام اللي قولته غير كده ابنك مش هيقدر أنه يمشي وهياخد وقت طويل في العلاج وبعدها الدكتور استأذن ومشي. 

ام حمزه. دخلت عند ابنها وقالت عامل اي دلوقتي ي ابني 

حمزه. وهو مدايق تعبان ي امي انا خلاص عجزت انا كنت سندك بس دلوقتي عايز اللي يسندني شكلي مطول ي امي علشان اقدر امشي ده لو قدرت وده حصل فعلا انا هنام شويه 

ام حمزه. بحزن علي ابنها ارتاح ي حبيبي 

وفي الوقت ده. ليندا كانت في الشغل وكان عندها شغل كتير بعتت رساله ل حمزه بس هو مش فتحها ولا رد عليها رنت عليه برضوا مردش بقت شغاله وهيا قلقانه وفي الاخر قررت انها تتصل على ام حمزه 

ليندا. الو ازيك ي طنط 

ام حمزه. الحمد لله 

ليندا. هو حمزه كويس اصل برن عليها مش بيرد 

ام حمزه. حمزه تعبان شويه ف نايم 

ليندا. تعبان ماله حصل لي حاجه هو كويس 

ام حمزه. اهدي هو كويس بس الدكتور جاه علشان يعمل لي الجلسات وقعدت حكت ليها اللي حصل وطلبت منها انها تكون موجودة وحمزه بيعمل الجلسات وأنها متقولش ل حمزه وتعمل ليه مفاجاه 

ليندا. حاضر ي طنط وقفلت معاها 

بعد ما الدكتور مشي اتصل علي زين وقاله أنه هو قال زي ما هو اتفق معاه وبعدها زين شكره .

ويعدي الوقت وتاجي صاحبه ام حمزه عاليه علشان تزور حمزه 

ام حمزه. اهلا ي حبيبتي شرفتي 

عاليه. تسلمي قوليلي حمزه بقا عامل اي دلوقتي 

ام حمزه. اهو كويس الحمد لله 

عاليه. ي رب يكون كويس علي طول 

ام حمزه. تسلمي الا عملتي ايه في الطلب اللي قولتلك عليه 

عاليه. طلب اي قصدك جواز بنتي من ابنك 

ام حمزه. ايوه 

عاليه. معلش ي ام حمزه بس انتي عارفه ظروف حمزه دلوقتي ورجليه ف بنتي مش موافقه ومش عارفه أقولك اي 

ام حمزه. لا ي حبيبتي متقوليش حاجه 

عاليه. طيب استأذن انا 

ام حمزه. مع السلامه وبعد ما عاليه مشيت قعدت حزينه علي ابنها وقالت بنتها رفضت ابني علشان عاجز ومش بيمشي مع أنه أول ما قولتلها من الاول كانت مبسوطه ورحبت جدا بالموضوع وكان مدايقه علي ابنها وفضلت تدعي ليه أنه يتحسن ويمشي 

وبعدها قامت تعمل ليه الاكل علشان تديله العلاج وبعد ما خلصت راحت تصحي حمزه علشان ياكل بس هو رافض 

ام حمزه. ي ابني علشان خاطري قوم كول 

حمزه. انا سمعت كلامك انتي وصحبتك وهيا معاها حق لي بنتها ولا هيا ترضا بواحد عاجز وعلشان كده ي امي انا قررت ابعد عن ليندا هيا من حقها أنها تتجوز واحد بيمشي 

لي هيا ترضا بواحد زي 

ام حمزه. ممكن متفكرش في حاجه وبعدين هيا عماله ترن عليك وقلقانه واتصلت بيا علشان تطمن عليك كلمها وبعدين كول وخد العلاج علشان تتحسن 

حمزه. لا مش هكلمها ولا هاخد علاج وانا عايز ابقي لوحدي 

ام حمزه. بعصبية قولتلك كول وخود العلاج انا تعبانه وانا شيفاك بالطريقة دي وفضلت تعيط وطلعت وبره 

حمزه. انا  اسف حقك عليا ي امي بس انا بعمل كده علشان حبيبتي تبقا معايا وخلاص هانت وانتي هتوافقي علي ليندا . ولقي ليندا بترن بس مش رد وقال معلش ي حبيبتي استحملي شويه وهانت وهتبقي معايا علي طول وانا واثق انك هتاجي بكره وهشوفك وأنه امي هتوافق علي جوازنا وليندا فضلت ترن وتبعت في رسائل وحمزه مش بيرد ورنت علي ام حمزه 

ليندا. الو طنط انا برن علي حمزه مش بيرد 

ام حمزه. بدموع حاله ابني مش كويسه ي ليندا وانا خايفه عليه

ليندا. متخفيش ي طنط وانا هاجيلك الصبح تمام 

ام حمزه. تمام وقفلت معاها 

وتاني يوم 

ام حمزه. جهزت الفطار ل حمزه وخلته ياخد الدواء وقالت شويه والدكتور جاي علشان الجلسات ي ريت ي ابني تكون قوي وتبدء تعملهم انت لازم تمشي على رجليك تاني مهما كان الثمن اي فاهم انا مش هقدر اني اشوفك كده احنا الاثنين ملناش غير بعض دلوقتي انت سندي وانا سندك خلص الكلام الدكتور هياجي وتبدء الجلسات وسابته وطلعت 

حمزه. هيا لي ليندا بطلت تتصل ولي امي مقلتش أنه ليندا هتاجي وهتحضر الجلسات معايا معقول امي مش كلمتها معقول ليندا هتبعد عني علشان بطلت ارد عليها طيب ي ترا ليندا اتصلت ب امي وعرفت علي اللي الدكتور قاله ولا لا انا خلاص تعبت ي ربي بقا خلي الدنيا تمشي زي ما انا عايز انا عايز حبيبتي ليندا تكون معايا علي طول 

وشويه والدكتور جاه 

ام حمزه. حمزه الدكتور وصل جهز نفسك لل الجلسه 

اتفضل معايا ي دكتور وبعدها الدكتور دخل وقال يلا نبدا 

حمزه. بس 

ام حمزه. بعصبيه مفيش بس شوف شغلك ي دكتور 

حمزه. خلاص ليندا مش هتاجي وقعد والدكتور بدء في الجلسه وحمزه كان متعصب ومدايق وقال معقول كل اللي عملته ده مش يجيب فايده وفي الاخر ليندا متكونش من نصيبي 

ام حمزه. ي ترا ليندا مجتش ليه ؟  وفجاه لقت جرس الباب بيرن قامت فتحت ولقت ليندا 

ليندا. معلش ي طنط اتاخرت شويه حمزه فين 

ام حمزه. جوه مع الدكتور يلا ادخلي 

ليندا. حاضر ودخلت وقالت حمزه 

حمزه. بفرحه ليندا 

ليندا. اه قولي ي دكتور حمزه عامل اي 

الدكتور. شكله لما شافك بقا كويس اتفضلي احضري معانا الجلسه وليندا فضلت تشجعه وتمسك أيده وتقوله يلا ي حمزه انت قوي انت شجاع انت هتعملها وترجع تمشي تاني وحمزه كان بيستجيب لل الدكتور .

وبعدها بشويه الجلسه كانت خلصت 

وام حمزه. كانت بتعمل عصير 

حمزه. ليندا مالك ساكته لي 

ليندا. عادي يعني عايزني اقول اي اقول انك مش بترد عليا من امبارح ليه اقول انك قلقتني عليك اقول اي ولا اي انا هسكت خالص 

حمزه. حقك عليا انا اسف بس كنت تعبان ومتعصب 

ليندا. متعصب تقوم تتجاهلني وكأني مش موجوده ليه مش رديت عليا ده مش مبرر انا جيت بس علشان طنط طلبت مني كده لولا كده انا مكنتش جيت 

حمزه. ليندا راعي حالتي انا تعبان وفكره اني مش بمشي مأثره عليا وعلي نفسيتي ده غير الكلام اللي سمعته من امي وصاحبتها امي كانت عايزه تجوزني بنتها بس بنتها رفضت وقالت علشان حالتي واني مش بمشي وانا اديقت من الكلام وقولت ليه انتي تقبلي كده 

ليندا. بعصبيه بقبل كده علشان انا بحبك وانت عارف كده وبعدين اي مدايق علشان رفضتك اي تحب اروح اكلمها واقنعها أنها توافق تتجوزك هااااا ومتقولش اني عاجز والكلام ده علشان انا قولت كتير واتكلمنا كتيررر في الموضوع ده انا ماشيه 

حمزه. استني خليكي معايا 

ليندا. وافضل معاك بصفتي اي هااا طالما انت مش عايزني وكل شويه هتبعد وتقرب وتقولي أصل رجلي اصل مش بمشي اصل مدايق اصل متعصب انت بتفكر في نفسك وبس وانا لا 

حمزه. ليندا  انا 

ليندا. انا ماشيه ودخلت عليهم ام حمزه وقالت رايحه فين ي ليندا 

ليندا. انا ماشيه ي طنط 

ام حمزه. لي ي بنتي ما انتي قاعده 

ليندا. هقعد بصفتي اي ي طنط وابنك خلاص مش عايزني معاه 

ام حمزه. استني عندك ،،،،،،،،،، 

حمزه وليندا بصدمه 😳 

  •تابع الفصل التالي "رواية دار الايتام" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent