رواية ملك الاسد الفصل السابع 7
وبعد كده امير ومحمد واسد خلصو فطار وكل واحد خرج واسد وهو خارج شاف مليكه
اسد بصدمة شديد /مليكه انتي جايلي هنا برجليكي مش رجليكي دي يا قطه خلتك تهربي وترفعي عليا قضيه خلع وتخدي ابني وتهربي
مليكه بعيط /والله العظيم يا اسد انا
اسد بعصبيه /انتي اي انتي حسابك معايا عسير فين ابني
مليكه بعيط /رميتو في الشارع بأيدي
اسد بصدمة........
عند نسرين
كانت نايمه علي السرير وفاقت وانصدمت لما شافت مصطفى ابن حوريه قاعد جنبها
نسرين بخضه /انا اي اللي جابني هنا امك مرمتنيش في الشارع ليه كتر خيرها والله انها منينمي كمان علي السرير وبعدين دموعها نزلت وهي مقدرتش تحكم فيها وقالت السرير اللي خلتك وخالت اتنين غيرك ي
مصطفى /اي اي كل ده وبعدين انتي بتمدي ايدك علي امي
نسرين بعيط وعصبيه /ايوه بمد ايدي عليها وهخليها تتمني الموت مش هسيب حقي
مصطفى ببرود /ده اللي هو ازاي يعني وبعدين انتي متقدريش تعملي حاجه اصلا محدش هيسعدك بعد ما كل اللي في العماره شافوكي وانتي خارجه بابيت بم*لايه
نسرين بعيط وعصبيه /انتم اللي عملتو فيا كده وبعدين مين قالك اني محتاجه حد يسعدني تعرف يا مصطفى انا كنت فاكرك اخويا اللي هتحميني لكن واضح اني غلطت طلعت واط*ي و زب*الة وحي*وان و ق*زر وبتاع ام*ك عشان تسمع كلامها في عملتو فيا
مصطفى ببرود /معاكي حق الصراحه وبعدين انا مش اخوكي اصلا يا نسرين انا ابن مرات ابوكي ولا نسيتي
نسرين بدموع /لا منستش بس كنت فاكرك اخويا بس طلعت زبال*ة اتفوووو
مصطفى ضرب نسرين بلقلم جامد
ونسرين مسحت دموعها وقامت من علي السرير وقالت /بصي بقا انا مش هقولك انك مش راجل والكلام ده لن انك فعلا مش راجل بس انا هخالك تتمني الموت الف مره انت وامك والعيال الزب*اله اللي كانو معاك
مصطفى بعصبيه /انا مش راجل طب انا هوركي اللي مش راجل هعمل فيكي اي
نسرين بدموع /هتعمل ايه اكتر من اللي عملتو هتكررها تاني ولا ايه
مصطفى كان هيتكلم بس حوريه دخلت
حوريه ببرود /اه يا حبيبتي عادي لو عمالها تاني
نسرين بصت لها بستحقار وقالت /انتي اصلا لو كنتي جايه من بيت محترم كنتي هتعلمي ابنك الاحترام لكن انتي جايه من بيت واط*ي شفتي بقا
حوريه شدتها من شعرها /طيب انا هوريكي يا نسرين
نسرين بعيط /حرام عليكي بقا سبيني في حالي
حوريه ببرود /انا ممكن اسيبك بس بشرط
نسرين بدموع /اي هو
حوريه /هو مش شرط هو امر تتجوزي مصطفى واظن كده عملت معاكي واجب يا بنت عبدالحميد
نسرين بعصبيه /ده لو اخر راجل في الدنيا مش هتجوزو
حوريه بتحدي/طب هنشوف كلام مين هيمشي
عند اسد
اسد بصدمة /رمتي مين رمتي زيد انتي بتهزري وبعدين اتكلم بعصبيه فين ابني
مليكه خافت وقالت/والله العظيم غصب عني عملت كده عشان بحبك
اسد بعصبيه /بتحبيني لا والله كتر خيرك بتحبيني تحرقي قلبي وكمان ترمي ابنك في الشارع
مليكه بعيط /مش انا اللي عملت كده واحد هو اللي قالي اعمل ايه
اسد بعصبيه /وانتي فاكرني هصدق واحده زيك صح
مليكه بعيط /والله العظيم هو ده اللي حصل مش هقدر اقولك اكتر من كده
اسد بعصبيه شدها من ايديها وركبها العربيه بعدين مشي
مليكه بتوتر/اسد انت موديني علي فين
اسد مردش عليها وفضل ماشي
عند محمد
كان قاعد في المكتب والسكرتير دخلت
ساره بحترم /محمد بيه في واحد اسمو ايوب الحسني بره عايز يقابل حضرتك بخصوص شغل
محمد /تمام دخلي
ساره /حاضر
وايوب دخل اتفق هو ومحمد علي الشغل وبعدين راح شغلو
عند امير كان في المدرسه وشاف بنت هو بيشوفها كتر وكان عايز يتعرف عليها من فتره
امير بتوتر /اهلا
البنت /اهلا اي انت مين
امير باستغراب /نعم هو انتي مش عارفني
البنت /مش واخده بالي وبعدين ركزت اه انت امير الحمزوي
امير /اه انا ممكن طلب
البنت /اتفضل
امير /ممكن نتعرف
البنت /ايوه بس انا مش بتاعت الحاجات دي
امير باستغراب /حاجات اي
البنت /جو التعارف والكلام ده
امير /ليه علي فكره علاقه التعارف بنا هتبقي محدوده
البنت /تمام مفيش مشكله انا ايلا
امير بابتسامة /عاشت الاسامي اسمك حلو
ايلا بابتسامة /شكرا ليك ممكن سؤال
امير /اتفضلي
ايلا /هو اشمعنا انا
امير /عشان شايفك محترمه مش بتحطي ميك اب محترمه محجبه مش بتبيني شعرك شخصيتك عجبتني بصراحه
ايلا بابتسامة /بجد شكرا اوي علي كلامك وبعدين مش بعمل حاجه غلط انا برضي ربنا
امير بابتسامة /ونعمه بالله
تعالو نتعرف على ايلا
ايلا اخت ايلن التوام بنت جميله جدا عندها 18سنه في ثانوي عام
عند نسرين
حوريه بخبث /ودلوقتي بقا هنشوف كلام مين هيمشي
نسرين بتحدي /اعملي اللي انتي عاوزه مش هستسلم وهخد حقي
حوريه ببرود /خدي حقك بقا وانتي مربوطه ومحبوسه كده
عند اسد
مليكه بعيط /حرام عليك يا اسد انت ليه مش مصدقني
اسد بعصبيه /لحد مالقي ابني هنشوف بقا اذا كان كلامك صح ولا غلط
•تابع الفصل التالي "رواية ملك الاسد" اضغط على اسم الرواية