رواية فتون الفصل العاشر والاخير 10
حكايات_mevo
البارت العاشر والاخير...
قلم ميفو السلطان
ومرت الايام وكانت فتون دائما ما تراهم معا لتحس بقهر شديد وبدا هو في الاقتراب من نادين امامها لدرجه انه يقوم بايصالها للمنزل كل يوم ويصعد الي بيته ليدخل الي حجرته ويتركها وينام.. لتقرر هيا ان تشعله مره اخري فغيظها وصل لمداه.. . لياتي يوما وتلبس فستانا يظهر جمالها وجمال جسدها ليخرج من حجرته لينصدم من ما تلبسه.. ليحاول ان يصبح باردا... كانت تقف تتدلل وهيا تشرب مشروبها فتظهر رائعه الجمال.. ليهتف... ايه يا فتون انت مش جايه معايا... مالبستيش ليه...ميفو ميفو
لتقطب جبينها وتنظر لنفسها:::ايه يا ادم مابتشفش مانا لابسه اهوه... لينظر اليها نظره ماكره لتحمر.. ليقول :::والله وراحه بده فين كده وجسمك مفسر وهينط من الفستان.. انت هبله يا فتون مقعده اريل معاكي ماركبتش قرون لسه... خشي يا ماما البسي حاجه عدله..
لتهتف بغضب.. ماله الفستان والا ماشبهش الست هانم وانت قاعد ولازق ومبسوط.. تيجي عندي ليه وتصدر الوش الخشب..
ليقترب منها ويهتف بمكر... ايه لو عايزاني الزق الزق يا قلب ادم بس فيه ناس هتحمر وتتعب...
لتحمر وتقول::: ماتبطل بقه وفستاني مش هغيره.. ابقي قول لنادين بتاعتك كده...ماتتحكمش فيا اصلا بتاع ايه تتحكم
ليقترب منها.::.. انت اللي بتاعتي وانت اللي هقلها تلبس و َماتلبسش..وهتحكم وهتشوفي.. فيلا عشان ماهتخرجيش كده ياما يمين بالله اسيبك وامشي اعقلي وماعتيش هتعتبيها..ميفو ميفو
لتشعر بالغيظ وتقف وتتبجح وتضع يدها علي خصرها.. انا مش فاهمه انت بتعمل كده ليه بص فستاني هياكل مني حته انت زعلان ليه بقه ماتخليك في حالك يا اخي..
لينظر اليها بخبث ويقترب منها وهيا تتراجع ليقول.. هو من جهه هياكل منك حته لا دا هياكل حتت كتير وقلبي هيقف عليها ومن جهه اخليني في حالي ليشدها اليه ويمسكها بيد واليد الاخري تمسد جسدها ومنحنياتها بوقاحه وهيا انصعقت من وقاحته وتجمدت وقلبها وقف وهتف اخيرا.. دا كله حالي وبتاعي مغيش حد يبصله ولا يلمسه غيري...
لتدفعه وقلبها سيقف مما فعله لتصرخ... انت قليل الادب والله وتستدير مشتعله من فعلته و لما راته من تصميم وهيا تبرطم.. طب يا بتاع نادين اما اشوف اخرتها...
ليتنهد هو ويهتف طب اعمل في دماغك ايه طيب وانت حلوه كده وانت زعلانه ومش حاسه بيا.يلا يا قلب ادم هتفضلي مغلباني لامتي بس وانا ماعملتش حاجه...ميفوميفو
ذهبا الي العمل وظلت تحاول ان تقترب منهم ولكنها كانت تقابل بالصد من ادم.. لتشعر انها ستنهار من التصاقهم ببعض وكان ادم يهتم بنادين حتي يشعل غيرتها.. في احد الايام تركها ترجع من العمل بمفردها وطل هو لفتره يعمل لتشتعل وهيا متظره اياه ليعود وقبل ان يدخل حجرته لم تعد تطيق ذلك لتدخل والغليان علي اخرها لتقف له وتقول::: انا عايزه اعرف انت عايز تجلطني.هو فيه ايه بالضبط
ليبهت فجاه من رده فعلها ويقول::: فيه ايه..قربت منه وخبطته :::يعني مش عارف يا بيه.. لازق للهانم في المكتب وبره المكتب وانا اللي مراتك مش معبرني.. هو فيه ايه بالضبط انت شايفني هبله..ميفو ميفو
فهتف.. انا لازق للهانم وسايبك.. ماخدتش بالي والله.. فاقترب منها وشدها اليه لو عايزاني الزقلك ماقلتيش ليه طيب.. وهم ان يقترب منها اكتر...
فصرخت.. ابعد بقلك... ايه قله الادب دي..
ليقول بابتسامه بارده:::.. مش انت يا بنتي الي قلتي اني لازقلها.ومقهوره قوي .
لتهتف وتقول::: انت لازم تحترم نفسك وتبعد عنها شويه الناس هتقول عليا ايه مش انا مراتك.. لتقترب منه انا يا استاذ اللي مراتك مش هيا..
ليتنهد ويقول :::والمطلوب..
فصرخت فيه انت بارد ليه.. ما تبعد عنها من سكات..
فتحرك وتركها ::بس يا فتون بلاش هري انا تعبان تصبحي علي خير.. لتقف فتون َمصعوقه ايه ده هو سابني من عير مايعبرني.. يا خيبتك يا فتون بقيتي مالكش لازمه وكلها كام شهر ويطردك بره حياته.. دانا ساعتها اموت وهو بطل يصالحني عشان اتصالح.. طب اعمل ايه اخليه يرجعلي ازاي.. ظلت تأكل نفسها طول اليل واجهشت بالبكاء فهي تشتاق اليه والي مداعباته..لا يا ادم طيب ماشي هوريك تيجي لحد عندي لتاتي احد الايام بعد عودتهم من العمل.. دخلت ولبست فستانا قصير بحمالات رفيعه ورفعت شعرها فكانت رائعه ليخرح هو من حجرته ليصاب بالشلل من منظرها.. قلبك يا ادم وقف وهينفجر.. هيا لابستلي كده ليه ناويه علي ايه.. ليتنهد.. اجمد يا ادم خليك مسايرها لحد ماتجيب اخرها دي مخها جزمه وبقالك شهر وهيا مش عارفه هيا عايزه ايه.. اجمد وخليها تقعلك وتنخ شويه... ليتقدم منها لتضع الطعام وهو يحاول السيطره علي نفسه وهيا تتدلل امامه بمكر ليحس بانه مشتعلا وانه سينقض عليها... لينتهي من طعامه ويحاول ان يدخل حجرته لتهتف ::ايه هتنام بسرعه كده.. انا زهقانه ماتيجي نتفرج علي حاجه وتذهب وتجلس وهيا تمسك مشروبها وتشربه بدلع.. ليضرب بكلامه عرض الحائط ويذهب اليها فهو لم يعد يحتمل فهو يتمناها بشده ليجلس بجوارها ليجلسا صامتين لفتره ودون ان يتكلم اقترب منها وضمها اليه فقلبه اهلكه منظرها ولم يعد قادرا ان يبتعد.. لتلقي براسها علي كتفه وظل بجوارها يمسد علي ذراعها ويتلمسه بنعومته وقلبه يرجف بشده مرسلا شراره اشتعاله الي ذراعيها لتدخل قلبها ظلا هكذا لفتره وهيا تحترق فاحست انها لن تصمد امام تلك المشاعر لتحاول ان تتجلد لتهمس.. انا هقوم انام تصبح علي خير ليتمسك بها فلم يكن مستعدا ان يتركها من بين يديه ويقول اقعدي يا فتون..ماتروحيش همت ان تتكلم.. ليهتف هامسا.. بس وحياتك ماتتحركيش ونزل براسه وقبل راسها وضمها بيديه.. اهدي وانسي شويه... لتهدأ فعلا وتحس بحبه الشديد.. لتتمني ان يعيد مصالحتها لتمتثل اليه وتنتظره بشوق ان يصالحها ولكنه ظل صامتا هائما وهيا في حضنه يخاف ان يتكلم حتي لا يفسد اللحظه كل ما يشعر به انها بين يديه وانه يتلمسها بحنان ليغمض عينيه ليحس انه لم يعد قادرا ان يتحكم في نفسه ليهتف.. قومي با فتون تصبحي علي خير ويقوم تاركا اياها منصدمه من فعلته لتشعر بالقهر.. وانه استسلم لبعدها وان نادين اقتحمت حياته مره اخري.. لتحزن بشده ويصيبها القهر والوجوم وتصاب بحاله من القهر تطغي علي هيئتها لتقرر ان تترك العمل ولكنها لا تعرف ماذا تقول له ظلت جالسه طول اليل تبكي مكانها لم تدخل غرفتها وعينها علي حجره حبيبها الذي تركها ورحل وفقد الشغف بها ليمر بعض الوقت ليخرج ادم ويتجه للمطبخ وكانت هيا تنظر اليه وتنتحب الا انها كانت صامته وكان ادم واقفا ليحس بهمهمه فجاه ليلتفت ليجدها منكمشه علي نفسها والدموع تنزل من عينيها ليقع قلبه من مكانه ليقترب منها بسرعه وكانت هيا قد مسحت دموعها بسرعه وقامت لكي تدخل حجرتها ليمسكها قبل ان تدخل ويحتضنها من الخلف ويقول. فيه ايه بتعيطي ليه طيب حرام عليكي قلبي ...ميفو ميفو
لتحاول ان تنفلت... مفيش تعبانه شويه وهخش انام...
ليتنهد... يعني بتعيطي عشان تعبانه يا فتون.. كان يشدد عليها ويضع راسه في عنقها. ليهمس بحب انت اللي تاعبه نفسك يا قلبي.. كانت قد استكانت بين يديه ليديرها بهدوء ويرفع وجهها كان قلبه سيقف من استكانتها ووجد دموعها ونظراتها البريئه اكلت قلبه ليقول.. طب مش هتقوليلي حاجه هتفضلي ساكته كده.. كانت كالخرساء تحس بوجع وتخاف ان تتكلم لتطرق راسها وتحاول ان تستدير وتمشي ليشدها ويقول لا والله ماسيبك تباتي كده.. قولي يا قلبي فيكي ايه.. كانت تحاول ان تجَمع نفسها لتقول اخيرابغلب.. بس بقه عايزه انام.. ظل ينظر اليها وهيا في تلك الحاله ليتنهد وينحني ليحَملها لتعترض ليهتف بجانب اذنها هشششش اهدي ماسمعش صوتك بقه.. كفايه كدهويذهب بها الي السرير ويضعها ويندس جنبها وياخذها في حضنه كانت هيا تحاول الاعتراض ولكنه شدد عليها وقبل راسها وهتف نامي يا قلبي انت تعبانه نامي يا مغلباني ظل يقبل راسها ويمسد علي جسدها.. لتنام اخيرا في احضان حبيبها وقلبها يشك في حبه ليؤلمها ويشتت حالها.... .ميفوميفو
مرت الايام وكان قربه من نادين يزداد و كان يشعلها وبشده وينغص ايامها حتي اتي يوما كانت نادين تقف بجوار ادم وتتكلم وهيا تقترب لتقول فجاه::: ازيك يا نادين منوره والله.. هو انت يا نادين هتستقري في مصر.. لينظر اليها ادم ويرفع حاجبه لتقول نادين::: والله لسه يا فتون علي حسب يعني.. فيه امور لسه ماحطيتش فيها قرار قدامي شويتين كده..
فرفعت راسها وقالت :::امم اه امور.. طيب ربنا معاكي واتجهت لادم ووضعت يدها في يده::: يلا يا حبيبي مش هنروح..ميفو ميفو
لينظر اليها بدهشه ليقول بتلبك:: اه يا حبيبتي يله.. فشدته وخرجت معه وما ان ابتعدت حتي تركت يده وهو يراقب تصرفاتها بصمت.. ليصلا الي البيت.. وتدخل هيا وغيرت ملبسها وجلست بالخارج تنتظره ان يخرج فلم يخرج.. فهتفت :::ايه هو مش هيطلع كمان يقعد معايا.. لا بقه انا ماعتش مستحمله.. لتقوم وتفتح الباب لتجده قد غير ملابسه ويتكلم في الفون كان يكلم نادين.. احست بالنار وخرجت مره اخري:::: افرحي يا بنت صالح بقي بيكلمها كمان لما يروح مش قادر علي بعدها.. ليخرج هوا ليجد وجهها احمر وتاكل في نفسها فجلس جنبها يتصنع الالمبالاه والفرجه علي الشاشه... لتقوم وتجلس علي الكنبه وتستدير له وتقول :::انت مش شايف ان انت زودتها اوي..
فابتسم واستند علي الكنبه ليقول::: انا مش شايف حاجه والله انت الي بقيتي بتعملي حاجات عجيبه ومتنرفزه علي طول..
لتنظر اليه::: والله وعلاقتك بنادين ماتنرفزش...
ليهتف::: وتتنرفزي ليه مش كلها شهور وتسيبيني زي ماخططتي..ميفو ميفو
لتجلس بقهر::: تريد ان تقول له انها تحبه وتريده.لتهتف بس لسه مانفصلناش يبقي ماتعملش كده قدامي عشان بضايق.. ليقترب منها::: وبتضايقي من ايه ماتديني فكره طيب...
لتقول انك تكلمها كل شويه انا مراتك مش هيا..
ليقترب اكثر ويقول بهمس امام وجهها ::يعني انت يا قلبي مضايقه اني بكلمها لتنظر اليه ببلاهه وتسرح في وجهه ولم تنطق فقد وحشها بشده فانحني هو معها واستغل سرحانها وهام معها لفتره لتستجيب له بشده كان استجابتها رائعه جعلته لا يستطيع ان يبتعد بل اقترب اكثر واكثر..كانت لينه بين يديه وهو من فرط انفعاله ينهل من حبها وعطائها.. وتاهت هيا معه لتحاول ان تعود وتستعيد وعيها لتبعده فجأه فشدد عليها لتهمس:: ادم...
ليقول هو بهيام::: شششششششششش... ماتنطقيش مش قادر والله... لياخذها في احضانه ويظلا هكذا ارتخاء وخمول رهيب ومشاعر جياشه ظل طول الجلسه ياخذها في حضنه ويداعب ذراعها ويدها الاخري في يده واضعا اياها علي قلبه ويقبلها كل حين واخري لتنساب مشاعرها بقوه منتظره منه ان شئ يلهب فؤادها.. كانا في حاله من الاوعي وظل الخدر يسحب اليها الي ان نامت هيا في احضانه ليحس بارتخائها فقام وحملها ووضعها في فراشها وظل ينظر اليها اظن كده كفايه يا عمري ومن بكره كل امورنا هتتصلح نامي يا قلبي وتصبحي علي خير ليقبلها ويرحل...ميفو ميفو
في الصباح استيقظت لتجده يجلس في المطبخ وقد اعد الفطور وينتظرها فتذكرت الامس وكيف استسلمت له فاطرقت خجلا..
فهتف بمرح يلا البسي لبس مريح عشان هنخرج نقضي اليوم في المزرعه انا كلمتهم وهنروح لتستغرب..
ليقترب منها ويقول :::اظن كفايه زعل من جدك كده بقالك كام شهر وهو مش هيستحمل كده دا جدنا برضه.لتبتسم له وتهز راسها وتذهب لتستعد ووصلا المزرعه ليسعد بهم الجد واحس ان فتون قد حنت له ليذهب اليها ويأخذها في احضانه لتندس هيا وتتعلق بجدها فهي تحبه و َتقدره ويعتذر هو لها..
لياخذها جدها ويتكلم.. انا عارف اني قهرتك يا فتون وعارف اني جيت عليكي.. بس كنت فاكر اني بعمل الصح.. ادم يا فتون مفيش زيه وبيحبك يا بنتي وانت شديده وطلعالي يبفي ليه تعملي كده يا حبيبتي.. هو ما غلطش هو كان عايزني ابطل اتحكم فيكو وكان عنده حق.. فكري تاني يا قلب جدك واسمعي لقلبك وبطلي غشوميه ال فضل اللي فيكو دي.. لياخذها في احضانه ويقول.. عيشي يا قلبي وانبسطي وخدي من الدنيا حلوها.. لتسعد هيا بكلامه وترتاح وتحس ان جبال سقطت من علي كاهلها... وكانت امور فريد ونعمه قد استقرت وفريد ينتظر الموافقه علي زواجه من نعمه التي اصبحت حياته وكل ماليه.. قضو يوما رائعا في المزرعه كله الفه وحب وودعا الجميع علي وعد ان يعودا مره اخري ليدخلا البيت لتدخل حجرتها َتاخذ حماما وتلبس بيجامه رقيقه وتخرج تنتظره لتراه يقف في المطبخ يحضر بعضا من مشروب النسكافيه....ميفو ميفو
وياتي ليجلس بجوارها ليهتف كان يوم جميل مش كده يا تونه.. لتبتسم علي دلعه لها فهو لم يفعل ذلك منذ زمن.. ثم أصابها الهم مره واحده فهو سيتركها قريبا كما خططا لتشعر بغصه لتتوقف عن الشرب وتحس بغصه في حلقها.. ليلاحظ تغير وجهها..
ليهتف بحذر::: مالك يا فتون
لتلتفت بسرعه وتساله بتهور:::.. انت بتحبها..
ليبهت من السؤال ويفكر ويبتسم::: هيا مين يا قلبي..
لتقول ::نادين هو في غيرها انت بتحبها ..
ليهتف وهو يمد يده ويضعها علي شفتها ويمسح المشروب برويه وهدوء لترتعش من حركته.::. انت شايفه ايه.. لتنظر اليه وهمت ان تقوم ليشدها اليه ويقول:: راحه فين...
لتهتف غاضبه :::ممكن تسيبني من فضلك انا غلطانه اني سالت ماتحبهت والا تولعو انا مالي...
ليضحك لتقفز عليه وتنزل ضرب::: فيه ايه انت بتضحك علي ايه يا بارد لتصدح ضحكته ويقلبها ويتحكم فيها ويقول بضحك:: على قلبي اللي والع وشايط وزي القمر كده..
لتلين وتقول انت بتحبها قول الحق...
ليهتف بهمس ويقول انا استحاله احب الا واحده بس جوا قلبي دوختني ووجعت قلبي ومخها خشبه ناشفه اعمل ايه
لتهتف بلين ::هيا مين دي..
ليتنهد ويضع وجهه في عنقها ويهمس ::يا عالم هموت يا فتون عليكي بحبك والله
لتهمس :::كداب ونادين..ميفو ميفو
ليهيم بها و يحرك وجهه في عنقها ليقول مافيش حد غيرك وربنا مفيش الا انت متربعه جوا قلبي لتستكين وتشعر بالسعاده ليهتف::: انت وحشتيني قوي.. انا حاسس ان قلبي هيجراله حاجه يا عمري وانا واخدك في حضني وانت كده.. نفسي اسمع كلمه منك تهديني يا قلبي شويه..لتخجل وتصمت.. ليقول :من يوم ماشفتك من اول دقيقه وانت دخلتي واتربعتي وكل يوم بيعدي كنتي بتشعلليني وانت مش حاسه بحاجه.. كنت مقهور انك في دنيا تانيه مش حاسه بالولعه اللي جوايا.. وكل يوم الاقيكي قدامي ايه من الجمال وبساطه الدنيا وانا كاتم ومش عارف انطق لحد ماعرفت انك حبيبتي وقلبي ودنيتي ساعتها قررت اني اخليكي تعشقيني زي مابعشقك ويوم ماحصل اللي حصل وانا حسيت ان الدنيا فضيت عليا.. خفت من جنانك.. قلبي كان بيتمزع عليكي وحاسس اني مظلوم بس صابر عليكي تاخدي وقتك.. كنت بفرح اوي وشايفك بتغيري عليا.... انت بقيتي كل دنيتي يا فتون وماعتش قادر ابعد دقيقه والله حاسس اني اخرتها هضربك من غلبي وربنا.. انت خدتيني غسيل ومكوه وانا قاطم بس والله خلاص ماعتش قادر.. ليقترب من وجهها ويهمس.. ما تسمعيني كلمه الا قلبي شقق وانت والا هنا.. لتهمس وتقول.. مين قالك كده...
ليهتف بمرح... يا صلاه النبي احسن هتبتدي تندع اهيه.. ماتقول يا قمر حاطط ايه ليا في قلبك.. قول يا اللي مخليني الف حواليا..
لتهتف.. انا يا ادم احساسي بيك والله زيك انا بس.. لتصمت قليلا وتحاول ان تستجمع نفسها من غزو مشاعره بتلك الطريق... انا جوايا كتير والله بس كنت موجوعه اوي سامحني.....ميفو ميفو.
ليحتضنها بشده ليقبلها ويقول لسه برضه ماسمعتش قلبي انا حبيبي جواه ايه.ظلت صامته ليقوم بالاقتراب منها وشدها واقترب من شفتيها وهمس كلمات الحب لعلها تصارحه فانفحر مشاعره مره واحده وهام بها لفتره من الوقت لتشعر بانفجار في قلبها ليظلا هكذا لفتره ليبعدها وهو يتنفس بصعوبه من كم المشاعر.. وكانت هيا كانها في دنيا سارحه مع نفسه ليداعبها لكي تفيق مو هيامها ليهتف بهمس ماتقولي بقه روحي هتطلع وانت مسخسخه كده وقفتيلي قلبي انت حلوه اوي كده ليه وانا والله ماعت مستحمل قولي يا قلبي والله خمسه كده وهتخافي مني ومش هتحكم في نفسي ..
لتشعر بقلبها يرجف وتقول.. وانا كمان يا دومي...
ليقول وانت كمان ايه يا قلب دومك..
لتقول وانا كمان بحبك اوي والله...
ليشدها اليه ويهتف اخيرا يا قلبي وقام علي الفور وحملها وظل يلف بيها........
لتهتف::: بطل يا مجنون..
ليقول::: ماتبس بقه وسيبيني اخد فرصتي دانتي طلعتي عليا الويل لينزلها في حجرتهم ويظل ينظر اليها بحب ويضمها اليه بشده لترتكن علي صدره.....
ليهتف.. فتون انا خلاص والله كفايه عليا كده من يوم مادخلتي حياتي وحبك دخل جوايا.. انا حاسس اني ملكت الدنيا......
لتضع يديهاحول رقبته وتقول....... وانا كمان يا قلب فتون بحبك اوي.......
ليحتضنها وينحني ويقبلها بشده ليقول.. اخيرا يا عمر ادم.. اخيرا هاخدك في حضني واحس بيكي جوايا.. انت بقيتي ادمان ليا وحاسس ان جوايا شعله نار ليكي.. عايز افضل معاكي كده لعمر كله قدام.. ومابعدش عنك ابدا..
لتهتف بهمس.. ايه مش هتزهق..
ليقول بهمس ازهق ايه بس دانا شوفت الويل عشان اللحظه دي تيجي واعيشها.. ازهق من قمري اللي هموت عليه.. هموت عليكي يا بت يا قمر انت..
لتهمس.. ادم عيب بقه بطل بتكسف وربنا..
ليقول والله انت باينك هبله.. طب نشوف موضوع العيب ده الاول ونركن الكسوف علي جنب الا عيب منك انت بقه ماتعرفيش انت اي حاجه ولا ايه اللي مستنيك يا وحش.. ال عيب ال..والله بحب العبط كله
لتخبطه وتحاول ان تدفعه.... اوعي عيب بقه بطل كده وبصاتك دي انت قليل الادب كده ليه مش عايزه انا...
ليمسكها ويتحكم فيها ويقول.. يا بت ارحمي امي انت عقلك باينه اتجنن انا حبيبي راضي بين ايديا وانت تقليلي عيب واوعي.. اوعي اروح في انهي نصيبه دانا قلبي واقف يا شيخه.. وانت يعني بصاتي قليله الادب دا انت فاهمه قله الادب غلط.. دا قله الادب واخده علي خطرها دلوقتي.. اما بقه من جهه مش عايزه دي سيبها عليها يا روح ادم من جوا.. مش قليل انا والله وضحك عاليها لتحمر بشده وتهتف طب استني بس هقلك والله.. كنت عايزه طلب صغنون يا دومي..
كان يشدها والنبي دا وقت طلبات عيوني بس سيبيني اركز لتتذمر وتقول.. بس بقه هذعل والله
ليتهد اطلب يا قمر.. ليتقول عايزه فرح كبير اوي انا البت نعمه نهيص فيه مانا كنت نقهوره يا دومي ومافرحتش..
ليبتسم بس كده يا قلب دومي من جوا دا اعملك احلي فرح واحلي ليله لتونه خبيبه..
لتقفز صحيح يا دومي هتعملي.. ليهز راسه..
لتهب بعيدا وتقول.. طب خلاص بقه يلا تصبح علي خير بعد الفرح بقه يا دومي واقتبت منه وقبلته وهمت ان تبعد ليمسكها. ايه ايه.. سمعيني كده هو ايه اللي بعد الفرح
لتهمس خجلا.. بطل بقه اما اعمل عروسه تبقي تقعد هنا يلا روح قوضتك
ليهتف بذهول انا لسه هستني اما تعملي عروسه دانا اكوو كلت نفسي مرتين.. ليشدهها واهون عليك يا قمر انام لوحدي
لتهتف بمراضيه مانا ممكن انيمك جنبي بس انت تبقي مؤدب بس غير كده لا فاهم
ليهتف كده يا تونه دانا خبيبك دا نا قلبي شقق من ايام التلاجه
لتهتف تلاجه ايه
ليقول اللي ولعت في حتتي وحاسس ان الدخان هينفجر ليسدها اليه والله هاكل روحي..
لتهتف ماتبس بقه انت ماصدقت انا قلت بعد الفرح
ليقترب ويهمس.. يعني قلبي هيسيبني كده لبعد الفرح..
لتهمس هاه.. اه هسيبك
ليقول هائما.. وحبيبي هيسيبني انام جنبه عادي ليوم الفرح لتتوه اكتر وتهز راسها بهيام ليحس بانها قد تاهت منه لينزل عليها ويتوه معها لفتره ليهمس لا يا عمري مش قادر والله اما هيا حاوطته بيديها ليرتجف قلبه ويشدها اكثر لتتناسي ماحولها وتشده اليها ليصل الي الفراش ويريحها بهدوء وينزل معها ليتوه في عالم خيالي حلم به كثيرا وتمناها فيه محبه هالكه بهذا الشكل ليحس ان قلبه قد انشق من كثره رغبته فيها ليمر الوقت.لياخذها في حضنه ويملس عليها بحب ويقبض عليها بشده وظل هكذا الي ان فاقت بعد مده لتخجل وتحاول ان تنفلت منه من خجلها ليشدها اليه ويبدا في دغدغتها ويهمس بحبك يا فتونتي بحبك حب مطيرني في دنيا تانيه.. لتهمس.. كده والله انت وخش وانا زعلانه منك ضحكت عليا كده يا دومي
ليهمس بحب ويقبل شفتيها والله ماقدرت دانا قلبي كان هيقف يا شيخه تقوليلي استني..
لتهمس بتذمر.. طب بس بقه اعقل كانت مره وخلاص وهنستني اما ابقي عروسه.. ليضحك عاليا يا دي العروسه اللي كلت مخك لهونتي فاكره ان بعد اللي خصل ده هعتقك.. انت هبله يا قلب ادم
لتقطب حاحبيها.. امال ايه
ليقترب بشفتيه منه ويهمس في اذنها شيئا جعلها تموت خجلا لتخبطه وتقول بس بس بقله ادبك دي اوعي استني اما اعمل عروسه يا رخم..
ليمد يده من تحت الغطا ويلمسها بوقاحه لتتجمد ليقول.. والله لو روحك طلعت مانت هتعملي عروسه َمش هعتقك بعدها بس من هنا لهناك برضه مش هعتقك داما جتتي مش عارف اتلم عليها اسكتي بقه عسان انا عايز اعمل عريس مبكر وانت ابقي استني هواك هفرح بيكي برضه ساعتها لتفتح فمها لكي تعترض ليهيم بها ليزيل كل اعتراض لديها لياخذها لدنيته مره اخري ويهيم بها قد شن هجوم مشاعره وحرمانه طول تلك الفتره عليها لتشتعل هيا و استسلمت لهجومه الضاري عليها محبه راضيه لتسرح معه في عشق وحب وهيام دائم ليصبح كل منهما واحدا محبا للاخر ويبدأ معا اول فصل من فصول سعادتهم معا بعد ان تاها قليلا ليعودا ويتوها معا في حياه سعيده..لتكون فتون هيا شعلته التي تشعله وتنير له حياته ابد الدهر .. ..ميفو ميفو.
دمتم سعداء
قلم ميفو السلطان
لقراءة ومتابعة روايات جديده وحصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية فتون" اضغط على اسم الرواية