Ads by Google X

رواية عشق السيف الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نورا فريد

الصفحة الرئيسية

   

 رواية عشق السيف الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نورا فريد

سيف: ايه الدراما دى بتتكلم اكن فيه مصيبة
اسر: لان فعلا فيه مصيبة و عارف ان المفروض مدخلش بس الآنسة بسملة فيه خطر على حياتها اخت حضرتك مدم..نة محتاجه تروح لى مصحة في اسرع وقت
سيف قام بصدمة : بتقول ايه جبت الكلام ده منين بسملة مين اللي ت.دمن دى عيلة بسملة اعقل من انها تعمل حاجة زى ده انت واعي لى كلامك
اسر بحزن: انا عارف ان صعب جدا انك تصدق بس حالة بسملة مطمنش لو مش مصدقني تقدر تعملوا تحليل و تتاكد من كلامي
سيف قعد بهدوء: حد عندو علم بي بسملة
اسر: لا انا قولت ليك بس لانك ها تقدر تتصرف و تقنعة تتعالج لانها تستاهل فرصة تانية و لو فيه اي مشكلة مع عيلتها ياريت تحلوها لان غلبن ده سبب اللى هى فيه
سيف شكرا اسر و مشيو من المكان أما في منزل ليلة مشيت صاحبة بسملة بعد ما قالت ليهم
ليلة حطة ايديها على وشها بحزن: مستحيل مستحيل بسملة احسن و اعقل من كده مستحيل انا لازم اتصل بي سيف
حياة قعدة سرحانة
فلاش
يوم الحادثة
بشري بدموع: حياة والله انا معملتش حاجة صدقيني انا بريئة
سماء: بريئة هههههههه يا شيخة قولي كلام غير ده احنا شايفينك بعيون و انتي واقفة جانبها و دم..ها كله على هدومك انتي اللي قتل..تيها انتي الجاني
بشري نظرت لى سماء و قالت: حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا سماء
باك
حياة بتعب: كل واحد لازم ها يجي يوم و يشرب من نفس الكاس اللى اذي بيه غيرو الكل ها يدفع التمن مهما السنين دارت بنفتكر ان خلاص كده بس نسينا ان ربنا مش بينسا الظالم ولا بيسيب حق المظلوم
ليلة نظرت ليها بعدم فهم: قصدك ايه يا امي مش فاهمه
حياة بابتسامة حزن: بلاش تفهمي ل تتجنني و تفقدي عقلك
حياة راحت لى بيت اهل حنان
حياة بضيقة: انا مش جاية اضيف لولا الظرف مكنتش بصيت في وشاشكم اصلا بس اكيد في يوم ها دور على النص اللى عندكم
سماح بعدم فهم: نص ايه و دور ايه انا مش فاهمه حاجه
حياة: مممم شكلكم ها تتعبوني معاكم بصو بقا ل تقولو كل حاجة عن بشري سلفتي الله يرحمها يا ابلغ عنكم في تستر عن سماء بى مقابل المال هو انتوا فاكرين ان مصدق ان كل الهناء ده من شغل جوزك و الا انتي عارف انا ممكن اعمل ايه اطمني سماء مش ها تعرف اي حاجة عن اللى ها تقوليه
سماح: انا ها قول على كل حاجة
فلاش
بشري هربت من القصر بعد ما سمعت ان فواد ها يسلمها لى الشرطة خدت مبلغ صغير و مشيت من القصر من غير ما حد يحس بيها فضلت تجري و هي خايفه مش عارفه تروح فين ولا تعمل ايه بعد ساعات من المشي و الجري دخلت حارة بشري غلبها التعب و اغمو عليها كل اللى قعدين اتلمو و من حسن الحظ ان سماح و مامت زين شوفوها و خدوها على بيت سماح ( سماح الاول كانت كويسة و اتغيرت) بعد شوية فاقت بشري
بشري قامت بفزع: انا فين مين انتوا.. انا معملتش حاجة
مامت زين : لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم اهدي انتي كويسة مفيش حد يقدر ياذيكي و احنا معاكي
سماح: بس انتي مين و ايه اللي مبهدلك كده فين اهلك فين جوزك ولا انتى مش متجوزة ولا ايه حكايتك
بشري: لا والله انا متجوزة والله العظيم متجوزة بس مش ها ينفع ارجع لو رجعت ها يخدو بنتي مني
مامت زين: انتي حكايتك حكايه بس اتكلمي عشان نقدر نساعدك
بشري حكت ليهم كل حاجة مامت زين من الصدمة معرفتش تقول ايه و سماح كمان
بشري: ارجوكم محدش يعرف انى هنا انا نفسي بنتي تكبر في سلام
بشري اجرت شقة في عماره مامت زين و بقت بتشتغل خياطة و مصممة فساتين و حقيقي كل اهل الحارة حبوها و بقت واحدة منهم
مشهد تانى
بشري كانت بتشتغل لكن تعبت و راحت المستشفى و كانت ليلة عوضها عن العذاب اللي شافتو
بشري بتعب: سماح انا عارفه انو مش ها ينفع بس انا مش عايزة احرم بنتي من اهلها عايزك تروحي العنوان اللى ها قولك عليه .. و وتجيبي حياة معاكي قوليها بشري عايزكي و هي ها تجيب فواد معها قوليها اختك نفسها تشوفك قبل ما تموت انا عارفه اني مش ها كمل لازم فواد بشوف بنتو
مشهد تانى
بعد اربع سنين عذاب و تعب بشري تعبت نهيئ
بشري: ب بنتي لم اموت خدي بالك من بنتي يا سماح ب بلاش حد من اهلها ابوها يشوفها فواد ها ينتقم مني و يقتلها لو مش هو يبقا عمها متخليش عزت يطول بنتي ليلة امانة عندك يا سماح خدي بالك منها مش عايزها تحس بى غيابي
باك
حياة بعصبية: بقولككككك ايه اللي حصل لم الزفتة دى راحت لى بشري قالت ليها ايه انطقييي
فلاش
سماء راحت مع سماح المستشفى
سماء بتمثيل: مبروك يا قلبي بسم الله ماشاء الله ايه القمر ده طبعا قمر لي امها
بشري: ايه اللي جابك هنا
سماء: اهدي يا بشري انا جاية انجتك و اساعدك تو تو تو هو انتى ها تفضلي طيبة كتير كده مستنية فواد صح عموما فواد يا ستي لم عرف قال اني معنديش بنات ولا اعرف واحدة اسمها بشري و وصني انى اقت..لك و اطمن انكي موتي كمان بس طبعا انا مستحيل اعمل كده في درتي حبيبتي صحيح كنتي عايزة تفض..حي سري بس انا عشان بنت اصل ها قف معاكي اه صحيح حياة مش موجوده مسافرة و مش ها ينفع تجي لان لو جت عزت ها يخد منها الواد دى اختو برضو اللي اتق..تلت لو عايزة بنتك تفضل في الدنيا و بخير يبقا تنسي انكي متجوزة فواد تنسي حياة سامعة ياما بنتك الحلوة دي ها تقري عليها الفاتحة تمام اصلا اقولك الحقيقة حياة لا مسافرة ولا حاجة بس قالت مش طيقة تشوفك قرفت منك و من مشاكلك ف جيت انا اقف معاكي كده عملت الاصول و زيادة كمان الف مبروك يا شوشو
سماح كانت سامعة كل ده بذهول بس استغلت الفرصة و قالت تشتغل سماء شوية
باك
سماح: و من ساعتها بشري بطلت تتكلم أو تطلب من حد فين يحاول يكلمك أو يكلم فواد
حياة بى انهيار و قهرة: اه يا بت ازاي متكلمتيش معايا مع ان جيت بدل المرة عشرة
سماح: يا هانم انا مشوفتكيش زمان عشان اقولك دلوقتي ده غير ان سماء دى شيطانة هى اللى امرتنا ان نعذب ليلة و ناهين فيها يبقا ازاي ها تكلم و هى معانا على الخط و ممكن تاذي بنتي ولا تاذي جوزي اتكلم ازاي
حياة قامت و قالت: وحيات ربنا ل تدفعو التمن على اللى عملتو في بنتي ده هل نشوف ها نشوف
و نزلت حياة بكل بغضب و راحت لى ليلة لكن لقت بسملة بتتخنق مع ليلة و اكنها واحدة تانية
ليلة: بسملة فوقي بقاا عشان خاطري فوقي
بسملة زقت ليلة و قالت بغضب: انتي مين عشان تسمحي لى نفسك تتكلمي معايا كده انتي نسيتي نفسك بس الحق على سيف عشان حب و اتجوز واحدة زيك بتدخل في حيات غيرها
حياة قربت من بسملة و اكنها سماء اللى قدامها نظرت لي بسملة و صفعتها
حياة بعصبية و بدون وعي: اخرسي يا حيو..انية بى تمدي ايدك على اختك يا بسملة اختككك اللى محدش ها يحبك ولا يخاف عليكى قدها صحيح مانتي بنت سما ها ستني منك ايه مش كفايه اللى امك عمتو فينا و فيها زمان مش كفايه ان امك الزبالة حرمت بنت من اهلها و ابوها ليلة تبقا اختكك الكبيرة سامعة و من هنا و رايح مش ها تسمعي غير كلامنا امك خدت حياتنا زمان و دلوقتي يا تحترمي نفسك معانا يا تغوري في داهية سامعةة
بسملة خدت تلفونها وفتحت الباب و جريت معز شاف كده: والله احنا ولا اللى عايشين في سيرك عيلة غريبة
اسر جري وراء بسملة: بسملة رايح فين
بسملة بعصبية و بدموع: غايرة في ستين داهيه انا محدش عايزني في الدنيا دى الموت اهون و انت شوف حالك و ملكش دعوة بيا سامععع ملكش دعوة بيا اوعك تجي وراي سامع و الا هاذيك و ها قول لى اخواتك انك بطردني تمام و دلوقتي واسع من خلقتي
بسملة فضلت ماشية و خرجت من الحارة
بسملة
بسملة التفتت وراها بزهق: اوف و بعدين انت مش ( اتعصب اكتر) انت
ايوة يا سمسم معقول نستيني كده يلا نروح لان طنط قلقنا عليكى و انا وعدها انى مش ها رجع من غيرها و سرك في بير
بسملة: ممم طب شوف يا عمار انت تخد نفسك كده و تروح لى طنط و تقولها تنسا ان ليها بنت اسمها بسملة و انسني انا عمري ما حبيتك ولا ها حبك انت نسيت نفسك ولا ايه انت لو اخر واحد مستحيل ابص في وشك عارف ليه عشان اختيار امي روح قولها بنتك ماتت تمام
أما عند سيف حطت راندا في صندوق زجاجي و فيه مياة طبعا الصندوق مقفول
راندا بصرخ: افتح يا سيف انا بتخنق ها موت يا سيف
سيف ببرود و ابتسامة: و انا اعملك ايه و بعدين ايه تموتي دى اجمدي دى اول مراحل التعذيب بقا انا وعدك بى جواز ولا انتي و امك اللى فرضينك عليا بقا بتخربي بيتي يا راندا مكنش العشم
راندا: ما حصلش والله ما كان قصدي والله ماكنت عايزة اعمل كده بس مقدرتش اشوفك معاها غيرات غصب عني
سيف قام و قال: ابقي استحملي يا روحي الكام ساعة دول لحد ما اجي بكرا الصبح ممم على المغرب و اخرجك
راندا: يا سيف ها موت حرام عليك
سيف: ياريت تموتي و تريحني يلا خلينا نخلص
و خرج سيف و هى بيغني أما راندا بتصرخ من الخوف
سيف بحزن و زهق: الو يا بسملة
بسملة بى انهيار: سيف الحقني ابوس ايدك
سيف
رايكم بصراحة في البارت ده
ياتري بسملة حصل معها ايه و ليلة عرفت كده ولا ها تفكر حاجة تانية و راندا ها تموت ولا ها تعيش و اللى عملتو حياة ده صح ولا غلط





google-playkhamsatmostaqltradent