Ads by Google X

رواية صغيرة على العشق الفصل السادس عشر 16 - بقلم نوره عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

 

 رواية صغيرة على العشق الفصل السادس عشر 16

لفور شعورها بباب غرفتها يفتح مثلت النوم … بقيت لثواني وقلبها يتأكل هل عيسى من دخل غرفتها .. حاولت جاهدة أن تكمل تمثيلها بالنوم حتى شعرت بيده تمسح شعرها وصوته الحاني يناديه ..
عيسى مريم …مريومه..
مريم….
عيسى انا عارف انك صحيه ..اكيد طبعا مش هتنامي بالدقيقه دي.
مريم..
عيسى بسخريه ايه مقموصه ومش عايزه تكلميني..
مريم..
طب أكده يامريم..ماشي اني هروح اوصل سندس يلاااااا
استنى هناااا قلتها مريم وهي تمسك بذراعه انت مصدقت..
عيسى بابتسامه هو. انتي مكنتيش نائمه..
انا انا ..
انت ايه هاااه..
بطل ياعيسى طرقتك دي ..بلاش استفزني..
استفزني وانا عملتلك ايه .انتي حتى اتقمصتي وامشيتي قبل ناتسمعيني ..بقول ايه..
عيسى…
ابعد خصلات شعرها خلف أذنها مرددا بحب عيون عيسى…
هو ..يعني …انت …والبنت دي…هو يعني…في حاجه مابينكم..
عيسى حاجه مابينا…دي زي اختى..يامريم بلاش تزعلين منك…
طب بلاش تتكلم معاها تاني..
مريم انتي بتقولي ايه .
ياعيسى بقى اوعدني بلاش تتكلم معاها..
لاحول ولا قوة الا بالله..اهمدي يابنت الناس جرالك ايه بنص اللي ..
والله ياعيسى لو ماوعدتنيش هزعل…
تزعلي …
ايواااا هزعل ومش هكلمك تاني..
واني اقدر قالها وهو يجذبها إليه…
ايواا ايواا كل بعقلي حلووواسيبني ومتكلمنيش لحد ماوعدنيوانك متكلمناش تاني .
اعقلي يامريم وبلاش تزعلين قلتلك سندس زي اختى..
حتى..اسكتها بقبلة طويله ليبتعد عنها وهو يأخذ أنفاسه بسرعه انا عارفك مش هتسكتي الا أكده..
لم تعرف مالذي ستفعله اشتعلت وجنتيها حمرة وقبل أن يتحد ثانية إدارة وجهها بسرعه وغطت رأسها..ليجذبها إليه ووو
***************سبحان الله وبحمده..
شروق الشغاله..عمر مرجعش ..
الشغاله عمر بيه رجع من بدري وهو بؤضة البيه الصغير..
هزت رأسها شروق واتجه إلى غرفة صغيرها اوس…لتجد عمر نائما بجانب صغيره كانت حالته سيئه جدا شعره مبعثر وبدأ عليه الانهاك… اقتربت منه بخطوات هادئه وهمست له بخفوت..
عمر…عمر..
فتح عينيه بنعاس..ايجدها أمامه ارتسمت ابتسامه على شفتيه…
شروق انت نايم هنا ليه…
عمر بنعاس انا بحبك..بحبك اوووي..
ابتسمت وهي تحرك يدها على ذقنه انت وڜك عامل كده ليه متخانق مع حد…
حرك وجهه على كفها ينعم بالسكينه يظن نفسه يحلم مرددا انتي وحشاني اووووي ..بتعدي عني كده ليه ياشروق ده ذنبي اني حبيتك..
شروق عمر ..عمر انت نائمه والا ايه ..حركت كتفه بيدها ليعتدل ويجلس مقابلا لها مرددا باستغراب شروق بتعملي إيه هنا…
انت نايم هنا ليه…
حرك يده على شعره مرددا انا ..مكنتش حابب ازعجك..
شروق بضيق انت لسه متعصب مني ..
عارفه المشكله فين ياشروق المشكله اني مبعرفش ازعل منك مبعرفش أشيل منك..متسأليش ليه هو كده وخلاص ..
شروق بحرج عمر انا ….
اشششش ياشروق متتكلميش ومتحاوليش تبرري تصرفاتك اللي فاتت..
يعني ايه..
مش يعني اي حاجه …اطلعي اوضتك ارتاحي دلوقتي..
طب مش هتجي معايا.
لا ياشروق الفتره ده احنا لازم نبعد.
شروق عمر ..
عمر لو سمحتي ياشروق اطلعي اوضتك..
طب بس ممكن اعرف اي اللي فوشك ده .
ضحك بسخريه فهو منذ أمس والكدمات تظهر عليه .ليقول بسخريه مفيش خناقه بيني وبين حد كده .
وانت من امتى بتتخانق..
نهض عمر مرددا بهدوء عمر..شروق لو سمحتي سيبيني دلوقتي ..
مشت شروق إلى الباب لتقف والتفتت إليه لتهمس بأسمه..فور التفاتته اليها أسرعت إليه تحتضنه وطبعت قبلة على عنقه إثارة مشاعره المكبوته ولم يستطيع السيطره على نفسه ليحمله وهي تحيط عنقه وووووو..
****************لا اله الا الله.
اسيل زين ..
كان زين يعمل على حاسوبه بعد عودتهم من منزل عمر واستقرارها في منزله ليجيبها بانشغال هممممم
اسيل بسعاده عندي ليك خبر بمليون جنيه..انا حامل…
نهض بفزع وتغيرت ملامحه ليقول بصدمه ازاي وليه ..انت حامل ازاي قالها بغضب …
اسيل بصدمه …

يتبع…

  •تابع الفصل التالي "رواية صغيرة على العشق" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent