Ads by Google X

رواية الحب اللطيف الفصل السادس عشر 16 - بقلم نور محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية الحب اللطيف الفصل السادس عشر 16

16🤍

مالك وقف بجنون وهو خايف اوي على فهد وفجاه خرجت الدكتوره من عند ملك 

مالك بخوف وقلق:ها طمنيني عليها هي كويسه 

الدكتوره:ايوه كويسه هي بس تعرضت لضغط نفسي.. وده غلط على حالتها دلوقتي 

مالك بعدم فهم:حالتها ايه.. قصدك ايه؟!

الدكتوره:مبروك حضرتك المدام حامل الف مبروك 

مالك بصدمه:حامل؟!!!

وبعد وقت فتحت عنيا بتعب وانا ببص حوليا بتعجب وفجأه تذكرت فهد فخرجت جري من الغرفه 

وانصدمت من المشهد قدامي لقيت العيله كلها متجمعه عند غرفه فهد والكل بيعيط حتي مالك اخوه فجريت اشوف في ايه 

ملك بخوف: في ايه بتعيطوا ليه فهد فين هو كويس صح انا متأكده 

ردت عليا مريم بدموع وشفقه: ملك اهدي ياحبيبتي ارجوكي مش كده 

ملك بجنون: لا مش ههظى قبل ماعرف في ايه وفهد فين؟ 

قربت مريظ وحضنتني بدموع وشفقه وانا منهاردا وفجأه اجت نرمين قدامي بدموع وغضب 

نرمين بغضب: فهد مات ياملك هانم وكله بسببك انتي يانحس دخلتي حياته ودمرتيها واهو مات كله بسببك انتي السبب 

سمعتها بعدم تصديق وقولت: كذابه فهد ممتش انتي كذابه فهد حبيبي بخير انا متأكده 

قرب مني مالك اخوه وقال: ادم خد ملك واختها للقصر لوسمحت علشان ترتاح 

ادم بطاعه: حاضر يامالك ياله يامرات اخويا وانتي كمان يامريم 

ملك بدموع واعتراض: لا انا مش همشي من هنا قبل مااشوف فهد الاول واطمن عليه 

مالك بحده: ادم خدهم بسرعه من هنا ياله 

ادم بخوف: حاضر لو سمحتي اطلعي معايا بعدين نتكلم في القصر 

مريم بدعم: ياله ياملك انتي تعبانه بعدين نتكلم معاه ارجوكي 

طلعت مع مريم وادم ووصلنا للقصر وانا ليسه في عالمي الخاص مع فهد وقلبي رافض كلهم كله. عنه لان فهد وعدني عمره ماهيبعد عني ايوه هو كويس انا متأكده قلبي بيقول كده 

فضلت في غرفتي وانا ضامه نفسي بدموع وخوف على فهد وفجأه سمعت صوتهم من الخارج 

فجريت بسرعه عليهم وانا بقول: فهد فين؟ مرجعش معاكم ليه؟!! 

بصت عليا نرمين بغضب ومالك بشفقه وقربت مني بضيق وقالت: انتي ليسه بتسئلي عنه مانا قولتلك ما*ات فهد ما*ت بسببك يامنحوسه 

ملك بدموع واعتراض: لا انتي كذابه اكيد.. ثم وجهت نظرها لمالك برجاء.. مالك فهد فين ارجوك قول الحقيقه فهد كويس مش كده 

مالك بحزن ودموع: للاسف فهد ما*ت ياملك ادعيله بارحمه 

ملك بجنون: انتو كلكم بتكذبوا عليا فهد كويس انا متأكده فهد حبيبي كويس وهيرجع ليا تاني اكيد 

نرمين بغيظ: فهد ما*ت بسببك علشان كده لازم نخرجي بره القصر ده ملكيش مكان هنا تاني 

مالك بحده: نرمين انتي بتقولي ايه دي مرات اخويا وده بيتها هي كمان 

نرمين بعند: لا مبقتش مرات اخوك يامالك لان فهد ما*ت وهي لازم تخرج وفورا كمان ياله قدامي على بره 

قربت ومسكت ايد ملك بعنف وملك منهاره بدموع وجرتها للخارج وفجأه 

وقفت على صوت مالك: نرمين سبيها ملك حامل 

الكل حتي ملك قالو بصدمه: حامل؟!! 

مالك ببرود: ايوه حامل من فهد ومستحيل تسيب البيت ده 

عماد بضيق: معاك حق يامالك بس فهد ما*ت ومينفعش تفضل هنا انت تاخد ليها شقه كويسه بره وكل فتره نطمن عليها احسن

نرمين بشماته ودعم: ايوه بابا عنده حق 

مالك بحده: لا طبعا انا ابن اخويا مش هيتربى خارج القصر ده وانا مسئول عنها وعنه كمان مكان فهد اخويا 

عماد ببرود: يبقى لازم تتجوزها يامالك ده انسب حل 

ملك بصدمه: ي ايه يجوزني ليه انا جوزي عايش فهد كويس وهيرجع علشاني انا وابنه 

مالك بتفهم: وانا موافق ياعمي بكره هجيب المأذون وهكتب عليها 

ملك باعتراض: وانا مش موافقه فهد عايش ومستحيل اجوز اعيش مع غيره 

مريم بشفقه: ملك ارجوكي اهدي ده غلط على ابنك وعليكي كمان 

قرب مالك مني وقال: ممكن تثقي فيا واوعدك كل حاجه هتبقى تمام 

بصيت في عنيه وتذكرت فهد فهزيت رأسي بهدووء قدامه وبعدها مريم اخدتي لغرفتي فوق

وفي مكان تاني مجهول **

:انتي متأكد من الاخبار دي 

_ايوه ياباشا ما*ت في المستشفي بس للاسف طلع فهد مش مالك اخوه

:مش مشكله فهد نقطه ضعف وقوه مالك يعني دلوقتي بقى ضغيف بدونه والمهمه سهله اكتر علينا 

_طيب هتعمل ايه دلوقتي ياباشا 

:اجه وقت الخطه التانيه عميلنا السري لازم يدخل قصر المصري دلوقتي 

_انت متأكد منه ياباشا يعني علشان 

:ايوه متأكد منه لانه من اكبر اعداء عيله المصري 

_عدوهم وهو منهم 

:ايوه ده موضوع كبير اوي بعدين احكيلك عنه 

_تمام ياباشا عن ازنك 

خلص اليوم على كده بدون احداث جديده وفي اليوم التالي 

صحيت وليسه الدموع في عنيا وحطيت ايدي على بطني بدموع وقولت:بابا بيحبك اوي ياحبيبي انا متأكده انه عايش ومسحيل يسيبني ابدا اكيد هياجي النهاردا علشاني وعلشانك متخفش 

كلمت طفلي وانا بطمنه وبطمن قلبي كمان وبعدها قومت واخدت شور ونزلت تحت 

لقيت مالك في انتظاري بصيت على الارض علشان كل مااشوفه افتكر  فهد قدامي 

مالك بهدووء:جاهزه يامرات اخويا 

هزبت راسي بدون ماابص عليه ومشيت خلفه لقيت المأذون وصل قعدت جنب المأذون بدموع ومريم جنبي 

وانا بدعي ان فهد ياجي دلوقتي ويوقف كل المهزله دي قلبي متاكد انه عايش سرحت في عالمي الخاص مع فهد ومفقتش منه غير على صوت المأزون 

:بارك الله لكما وجمع بينكما في خير 

نزلت دموعي اكتر وانا مش مصدقه الي بيحصل ومريم جنبي بتواسيني 

مريم بدموع:ربنا يصبرك ياحبيبتي يارب 

قومت بدون اي رد فعل وطلعت علطول لغرفتي ونومت على السرير وانا بعيط بعنف 

ملك بنهيار:ليه عملت كده فيا يافهد ليه سبتني بعد ماوعدتني انك هتفضل معايا للابد ليه انا مش هقدر اكمل بدونك والله مش هقدر

فضلت اعيط بدون توقف وفجأه حسيت بألم قوي في بطني فحطيت ايدي على بطني بوجع وانا بصرخ بصوت مكتوم 

مرت خمس دقايق سمعت صوت الباب ولقيت مالك دخل الغرفه اول ماشافني كده جرى عليا برعب 

مالك برعب:ملك انتي كويسه؟

قرب مني وحضني بخوف وانا كونت موجوعه اوي بس فوقت لنفسي ودفعته بعنف وقولت:ابعد عني متقربش مني ابدا 

بعد مالك بتعب وأ*لم وصرخ وانا بصيت عليه بصدمه لقيت قمسه بقى لونه احمر وهو بيتأ*لم 

ملك بخصه:انا اسفه انت كويس 

:اه يابت المجنونه الجر*ح ليسه جديد 

ملك بصدمه:فهد ده انت بجد 

فهد بمرح:ايوه ياختي بس كونت همو*ت بسببك دلوقتي 

جريت عليه بعدم تصديق وفرحه وحضنته:انا مش بحلم صح انت هنا معايا 

فهد بألم:ااه يامجنونه بقولك الجر*ح ليسه جديد همو*ت منك كده 

بعدت عنه بخوف:اسفه مقصدش والله انت كويس 

فهد بمرح:ايوه كويس بس بنز*ف زي مانتي شايفه هاتي علبه الاسعاف الاوليه بسرعه احسن يلتهب الجر*ح

جريت بسرعه وجبتها ليه وقعدت جنبه وبدأت اتطهر الجر*ح بهدووء:اسفه والله مكنش قصدي اعمل كده 

فهد بحب:والا يهمك ياقلبي انا كويس مدام انتي جنبي 

وبعد وقت خلصت وقعت جنبه تاني بعدم فهم وقولت:ممكن افهم بقى ليه عملت كده؟ دنا كونت همو*ت من الخوف عليك 

فهد بشرود:كان لازم اعمل كده ياملك 

ملك:قصدك ايه والمأذون والجواز ده كان لعبه كمان مش كده 

فهد:لا كان حقيقي 

ملك بصدمه:ايه؟

فهد بضحك:هههه قصدي حقيقي قدامهم وبعدين انتي فضلتي قاعده تبصي على الارض وملاحظتيش اني كونت العريس قدامهم 

ملك بفرحه:بجد

فهد بحب:بجد ياقلبي انا ومالك اتفقنا نعمل كده علشان اللعب بقى على المكشوف 

ملك بعد فهم:لعب ايه انا مش فاهمه حاجه 

كان فهد هيرد عليها بس فجأه دخل مالك بهدووء وقال:سيبني انا احكيلها الحقيقه كلها يافهد اجه الوقت الي تعرف في الحقيقه كامله 

فهد:تمام يامالك عندك حق هي لازم تعرف 

ملك بتوهان:اعرف ايه انا بقيت زي الاطرش في الزفه ياجماعه 

ضحك فهد عليا ومالك قرب وقعد جنب فهد وقال:الحكايه بدأت من خمس سنين بعد مو*ت بابا وووو

 •تابع الفصل التالي "رواية الحب اللطيف" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent