رواية وجع القلب الفصل العشرون 20 - بقلم شروق مصطفى
صقر نظر لها نظره ناريه وهي بترقص مع حسام
وقرب لهم اول ما حسام غمز له
صقر وجه لها كلام بابتسامه مش مريحه تسمحيلي بالرقصه دي: ماتكلمتش
حسام رد نيابه عنها ومد له ايديها وابتسم اكيد وسابها حسام وصقر استلمها وبدا يرقص معاها ووبينظر لعينيها :ايه ال عملتيه من شويه ده 🤨 مش منبه عليكي من شويه
وقرب منها اكتر وشوشها حسابك تقل اوي كده
مايا عملت نفسها مش فهمه حاجه : ليه هو انا عملت حاجه !🤔
صقر 🤨: حنستعبط من اولها بدأناها
مايا مغيره موضوع :بس تعرف اننا لابسين زي بعض بس بجد صدفه حلوه اوي صح ؟
*(صقر فهم انها بتغير الموضوع و ابتسم لها وهو كان فاهم ال حصل من قبلها لان حسام مبلغه يوم ما كانو بيخططو علي نيتها يوم فرح نيرمين
حسام قاله علي الرقصه وغمزله وقتها
وقاله علي لون فستانها كمان))
رد عليها : انتي احلي صدفه حصلتلي فحياتي كلها
وضمها فحضنه اووي ورفعها وقعد يدور بيها كتير وبيقولها بحبك بحبك بحبك ونزلها تاني كان كل ال ع بيست كانو خلصو رقص وواقفين وصفقو ليهم جامد ونيرمين وحمزه مبسوطين جدا بيهم
وقعدو يرمو ورد علي احلي كابلز ده
مايا اتفأجات بحركته واتكسفت اوي وخبت وجهه ف كتفه ومسكت في هدومه في جاكت
وقالها مستعد اعلي صوتي اكتر تجربي
مايا : مجنوووون اووووي
((صقر لمح وصول والده ووالدته وصلو وكانو واقفين مع والد نيرمين))
صقر: تجربي
مايا: هزت راسها بلا
صقر بيضحك: انتي مستخبيه ليه كده الرقصه خلصت من بدري
مايا: مكسوفه اوووي من ال عملته
صقر :طيب تعالي واخد ايديها حعرفك علي بابا وماما لسه واصلين
(الاب والام وصلو القاعه وشايفين ابنهم طاير من السعاده واتمنوله الفرح ومبتسمين له)
ولسه حتشد ايديها منه : استني بس
كان وصل ليهم
وبيقدمها ليهم احب اعرفكم باللي خطفت عقلي وقلبي ❤ مايا
(مايا اتحرجت جدا من قبلها اصلا من وقت ماشالها ولف بيها ودلوقتي وكلامه قدامهم) وابتسمتلهم ورحبت بهم :اهلا وسهلا
الاب وجه كلامه لصقر وجا وشوشه ع جنب :لا عرفت تختار وضحكو الاثنين
والام وجهت كلامها ل مايا وبتبتسم لها : انتي بقا ال شقلبتي حياه ابني وخطفتي ولا عارفين نشوفه ولا نتكلم معاه تعالي !
(واخدتها في حضنها) تعالي ياحبيبتي (وقبلتها)
هي فين ماما عاوزه اشوفها واسلم عليها
صقر سامع حوارهم ولمح مديحه قعده وانتهز الفرصه !!
وجه كلامه للاب والام : تعالو اعرفكم بحماتي قعده هناك (وشاورلهم علي مكانها) وذهبو لها وقعدو علي نفس الطاوله واندمجو واتكلمو في حجات كتير
وصقر وشوش لمامته تتكلم بخصوصهم
ماما صقر بتكلم ماما مايا :
احنا حابين نيجي بكره ان شاء الله نخطب ابننا لبنتكم
ونلبسو دبل ايه رايكم
مديحه : تنورونا طبعا صقر ده زي ابني وهو عارف غلاوته عندي
الاب : علي بركه الله يبقا نلبسو دبل ونقرا الفاتحه
وصقر ابتسم ونظر ل مايا ال اتكسفت اوي وجهه احمر لكن مبسوطه جدا
(وكملو قعدتهم مع بعض ونظراتهم شغاله بينهم لحد ما الفرح خلص)
وودعو العرسان
واستاذنت عائله صقر وذهبت
وحسام اخذ العريس والعروسه وذهبو
تبقي كل من صقر ومايا ومديحه
صقر:يلا بينا
مديحه: حنتعبك كده احنا حنشوف اي مواصله و***
صقر تتدخل فكلامها: مفيش تعب ولا حاجه نفس طريقي وكان بينظر ل مايا في عنيها
اتفضلو وركبو العربيه الام قعدت قدام ومايا ورا
وكان بيلقي كل حين للاخر نظره من المرايا ال قدامه ليها 😉
ومايا اخدت بالها منه وابتسمت له
لحد ما وصلو ونزلو وهو مشي
مايا :ياااه كان يوم جميل اووووي والعروسه طالعه زي القمر
مديحه: اوي اوي عقبالك يا حبيبتي افرح بيكي يارب زيها
مايا :يارب انا داخله اناااام مش قااادره
مديحه:تصبحي علي خير ياحبيبتي
مايا :وانتي من اهله
دخلت الاوضه وضعت ايديها علي قلبها وابتسمت ابتسامه جميله اوي ونطقت كلمة ح ب ي ب ي !
مكملتش لسه رن تليفونها فجأه
واول ماشافت رقمه ابتسمت وردت: الو
صقر: واحشتيني اوي اوي
مايا: وانت كمان يا حبيبي !
(اتفأجت ب ال قالته🙈)
صقر : وانت كمان يا ايه؟ يا ايه؟
مايا: احم مش عارفه قصدي وانت عامل ايه
صقر اتجنن : لا انتي قولتي ايه !
((طيب استني كده وعمل حاجه)) ومازال بيكلمها
مايا مغيره كلام : انت عامل ايه وصلت ولا لسه
صقر ابتسم 😏 و رد : اه يا مايا وصلت تحبي تشوفي
مايا: اشوف ايه مش فهمه
صقر: طيب انا تحت البيت انزليلي دلوقتي
مايا مصدقتش : ايه 😳 فين ليه ؟؟؟
صقر: حتقولي قولتي ايه اول ما اتكلمت ولا اطلعلك انا 🤨
مايا قامت نظرت من الشباك لاقيت عربيته تحت اتفاجات لحق يجي امتي ؟
هي اكيد مش حتنزله وعارفه انه مش حينفع يطلع الوقت متاخر ضحكت بقلب : ههههههههه مش حتقدر ويلا بقا عاوزه انااام🥱
صقر: اممممممم نامي يا مايا ناااامي
وقفلت وقعدت تضحك وتقول اكيد منظره فظيع ههههههه
ملاحقتش تضحك لقت ال بيضرب جرس الشقه
اتنضرت ووقفت معقول صقر🙈
استنيت شويه لحد ما حست بمامتها قامت وفتحت باب الشقه
وسامعها وهي بترحب به و****
الباب خبط
مديحه مين ال حيجي لنا الوقت ده
وقامت فتحت الباب : صقر اهلا يابني في حاجه !
صقر: اسف يا امي (وبيتكلم وعينيه بتدور علي حد جوه)
بس نسيت الجاكت بتاعي مع مايا وكنت حاطت جواه فلاشه شغل مهمه وكنت محتاجها الصبح بدري في الشغل بعد اذنك وكنت عاوز اسألها عليها !؟
مديحه : طيب تعالي اتفضل يابني تعالي حندهالك
دخلت مديحه اوضه مايا وسالتها ؟ هو
صقر ساب جاكت معاكي
مايا افتكرت الصبح في اليخت سقعت ولابسته : اه يا ماما معايا
مديحه :طيب هاتيه وطلعهوله هو قاعد بره
مايا : حاضر
فتحت مايا الكياس ال فيها ملابس ال نزلت بها وحاجتها ولاقت الجاكت
مسكته وحضنته وابتسمت
وطلعت بره قعدت تدور عليه هو فين
(كان صقر شايفها وهو طالع من تويليت (بعد ما استاذن الام)
وبتدور عليه
صقر فجأها جا من وراها : بتدوري علي حد
مايا نضط اااااع :ميين
يوووو كده يعني اتفضل جاكت اهو
صقر ضحك عليها ههههه: انتي ال جيبتيه لنفسك لو كنتي قولتي في تليفون مكنتش جيت
يلا سمعيني 👂عاوز اسمع ال قولتيهولي ؟
مايا بتساءل : انت لحقت توصل هنا بسرعه دي ازاي !
صقر: ياحبيبتي انا ساكن قبل منك بشارعين
مايا 😳 وبترجع لورا : بجد
صقر بيقرب منها :طبعااا ويلا سامعيني 👂🏻((وبيقرب لحد ما سندت علي حائط ال ورها ملاقتش مكان تهرب فيه)) : ها
مايا لاقت انها محاصره ومفيش مفر للهروب نظرت ميلت ع جانبها 😳: ايه ده ماما
صقر فك حصاره ورجع لف نظره للمكان ال نظرت فيه ملاقاش حد استحلفلها
رجع نظرلها 🤨 : بتضحكي عليا تعالي هنا
((كانت مايا اتحررت منه وباعدت عنه وبتضحك ضحكه انتصار😃))
مايا : لا😜
صقر : ماشي يا مايا طيب هاتي الجاكت عشان حمشي خلاص مش عاوز اسمع حاجه
مايا جابت الجاكت وبتمد ايديها بالجاكت : اتفضل
صقر مسك ايديها بالجاكت واخد منها الجاكت ومسك قبل ايديها 💋ونظر لعيونها فنفس اللحظه وبيقولها : بحبك
مايا تاهت اول ما قبل💋 ايديها وردت تلقائيا : وانا كمان بحبك اوي والله
صقر مصدقش نفسه من ال سامعه ونفسه يحضنها اووووي اتنهد : انا حمشي عشان مرتكبش جريمه دلوقتي حالا
مايا وجهه احمر اووي : مع السلامه
صقر مشي وباعت لها قبله 💋علي هوا ونزل
دخلت جري علي اوضتها مش مصدقه نفسها انها نطقت بيها وقدامه 🙈
انا اكيد بحلم 🥰
اد ايه الحب حلو اوي
(( وغيرت ملابسها ونامت مبسوطه جدا))
صقر رجع البيت
((طاير من السعاده اخيرا قلبها نطق بحبه ))
قابل مامته
حبيبي عروستك زي القمر ودخلت القلب علي طول ربنا يسعدك ياحبيبي
صقر : يارب يا امي دعواتك
((ودخل وغير ونام مبسووووط ))
عند حمزه ونيرمين
نورتي بيتك يا احلي عروسه فالدنيا
نيرمين ابتسمت و اتكسفت وفتح باب ولسه حتدخل ملاحقتش وقام شالها ودخل بيها
نيرمين خافت توقع وحضنت رقبته اوي همس لها بحبك يا اجمل ورده فحياتي
نيرمين خبت وجهها في كتفه
ودخلو البيت ونزلها
وابتسمت له وقالت: انهارده كان يوم يجنن ولا شوفت مايا وصقر كانو عاملين ايه انهارده كانو حلووووين اوي ولايقين علي بعض جدا انا فرحانه لهم اوووي
حمزه: لا بقولك ايه احنا حنضيع كلامنا في مايا وصقر ورانا كلام كتير اهم
نيرمين باستغراب : كلام ايه !
حمزه: انتي نسيتي شكلك ولا ايه طيب تعالي وانا حقولك ده موضوع كبير اوووي اصله تعالي لازم له قعده
نيرمين: لا انت قليل الادب
مش رايحه فحته
حمزه: انتي ال دماغك شمال😂 دايما
نيرمين 😳 : انااااااه
حمزه هز راسه: ايوه انتي
نيرمين : طب والله حدخل واقفل باب بالمفتاح ولا حعرفك ومشت **
قام شد ايديها ورجعها لحضنه وحاصرها وهمسلها انتي حياتي كلها وعمري كله انتي مستعجله ليه بس تعالي هنا وقلعها طرحتها و******
((ونسيبهم بقا فموضوعهم الكبير بقا ده 😂))
وكل واحد نام والبسمه علي وجههم جميعا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية وجع القلب ) اسم الرواية